❣یا صاحـبـــــَ الزّمــان❣
🍃عید قربان آمـد و من هم شدم قربانیتـــ
🍂گرچه من دعوتـــ ندارم آمدم مهمانے اتـــ
🍃من فقیرم؛در بساطم نیستـــ آهے،ناگزیر
🍂یڪ دل دیوانه و چشمان تر ارزانے اتـــ💞
🌷اللّهمّـ عجّل لولیّڪ الفرج🌷
http://eitaa.com/mahdavieat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کارشناس سعودی:
🔹تنها راه شکست ایران، راه انداختن جنگ داخلی در این کشور است.../ کاوش مدیا
http://eitaa.com/mahdavieat
اعمال روز عید قربان:
براى عید قربان اعمالى چند نقل شده است:
1ـ غسل کردن است که به گفته مرحوم «علاّمه مجلسى»، غسل در آن روز سنّت مؤکّد است تا آن جا که بعضى از علما آن را واجب دانسته اند.(1)
2ـ نماز عید قربان است و نحوه انجام آن، به همان کیفیّتى است که در نماز عید فطر گفته شد، و نماز عید قربان در زمان غیبت امام(علیه السلام)مطابق مشهور فقهاى عظام، سنّت مؤکّد است.(2) (خواه به صورت جماعت خوانده شود یا فرادى).
3ـ مستحب است دعاهایى را که پیش از نماز عید و قبل از آن وارد شده است بخواند. به فرموده مرحوم «علاّمه مجلسى»، بهترین دعاها،دعاى چهل و هشتم «صحیفه کامله سجّادیه» است که اوّلش این است: أللّهُمَّ هذا یَومٌ مُبارَک و اگر دعاى چهل و ششم را نیز بخواند بهتر است.(3)
4ـ خواندن دعاى ندبه در این روز و سایر اعیاد مستحبّ است.(4)
5ـ قربانى کردن در این روز براى همه مستحبّ مؤکّد است و بسیار سفارش شده است، تا آن جا که برخى از علما آن را بر کسانى که توانایى دارند واجب دانسته اند و مستحب است بعد از نماز عید، کمى از گوشت آن بخورد.(5)
و نیز مستحبّ است هنگام قربانى این دعا را که از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است بخواند:
وَجَّهْتُ وَجْهِىَ لِلَّذى فَطَرَ السَّمواتِ وَ الاَْرْضَ، حَنیفاً مُسْلِماً وَ ما أنَا
من روى خود را به سوى کسى کردم که آسمان ها و زمین را آفریده; من در ایمان خود خالصم و
مِنَ الْمُشْرِکینَ، إنَّ صَلاتى وَ نُسُکى وَ مَحْیاىَ وَ مَماتى لِلّهِ رَبِّ
از مشرکان نیستم. نماز و قربانى و زندگى و مرگم براى خداوندى است که پروردگار
الْعالَمینَ، لا شَریکَ لَهُ، وَ بِذلِکَ أُمِرْتُ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمینَ. اَللّهُمَّ مِنْکَ
جهانیان است. شریکى براى او نیست. من به این برنامه مأمور شدم و از مسلمانانم. خدایا از تو و
وَلَکَ، بِسْمِ اللّهِ وَاللّهُ اَکْبَرُ. اَللّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنّى.(6)
براى توست. به نام خدا و خداوند بزرگتر است. خدایا از من قبول فرما.
(البتّه اگر به نیّت چند نفر قربانىِ مستحب انجام شود، بگوید: اَللّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنّا)
بسیار مناسب است افراد توانگر، در این روز قربانى نمایند و اکثر آن را به فقرا و نیازمندان انفاق کنند و به همسایگان و آشنایان نیز بدهند.
در روایتى است که امام صادق(علیه السلام) فرمود: امام على بن الحسین و امام باقر(علیهم السلام) گوشت قربانى را سه قسمت مى کردند; یک قسمت آن را به همسایگان مى دادند و یک قسمت آن را به نیازمندان و قسمت سوم را براى اهل خانه نگه مى داشتند.(7)
6ـ تکبیرات مشهور زیر را بگوید; براى کسانى که در این ایّام توفیق حضور در مراسم حج و صحراى «منى» را دارند، بعد از پانزده نماز این تکبیرها را مى خوانند; از نماز ظهر روز عید، شروع کرده تا نماز صبح روز سیزدهم; ولى کسانى که در آن جا نیستند، بعد از ده نماز آنها را مى خوانند، از نماز ظهر روز عید آغاز نموده، تا نماز صبح روز دوازدهم، و آن تکبیرها مطابق روایت کتاب شریف «کافى» چنین است:
اَللهُ اَکْبَرُ، اَللهُ اَکْبَرُ، لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ وَ اللهُ اَکْبَرُ، اَللهُ اَکْبَرُ، و للهِِ الْحَمْدُ، اَللهُ اَکْبَرُ عَلى
خدا بزرگتر از توصیف است معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگتر است و ستایش خاص خداست خدا بزرگتر است بر آنچه
ما هَدانا; اَللهُ اَکْبَرُ عَلى ما رَزَقَنا مِنْ بَهیمَةِ الاَْنعامِ; وَ الْحَمْدُ لِلّهِ عَلى ما أبْلانا.(8)
ما را راهنمایى کرد خدا بزرگتر است بر آنچه روزیمان کرد از چهار پایان انعام (شتر و گاو و گوسفند) و ستایش خاصّ خداست براى آن که آزمود ما را.
حدّاقل این تکبیرها را بعد از نماز در این ایّام، یکبار بگوید ولى اگر تکرار نماید، بهتر است، و حتّى اگر بعد از نوافل نیز بگوید خوب است.(9)
1.زادالمعاد، صفحه 319.
2. همان مدرک.
3. همان مدرک.
4. همان مدرک، صفحه 320.
5. همان مدرک.
6. زاد المعاد، صفحه 321 .
7. اقبال، صفحه 451.
8. کافى، جلد 4، صفحه 517، حدیث 4.
9. زادالمعاد، صفحه 32
http://eitaa.com/mahdavieat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سید عليرضا آل داود در برنامه غیرمحرمانه شبکه دوم سیما:
⭕️ نهضت تولید محتوای فضای مجازی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی باید در کشور راه اندازی شود
⭕️حضور هوشمند در فضای مجازی برای مقابله با دشمن از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است
⭕️ باید مطالبه گر حکمرانی رسانه ای سایبری انقلاب اسلامی در کشور باشیم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
👇👇👇
http://eitaa.com/mahdavieat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 داعش مسئولیت حمله راکتی به کاخ ریاست جمهوری افغانستان را برعهده گرفت
🔻منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گروه تروریستی و تکفیری داعش مسئولیت امروز (سهشنبه) حمله راکتی به مراسم نماز عید قربان در کاخ ریاست جمهوری این کشور را برعهده گرفته است.
🔻تصاویر فوق؛ تصاویری بسته از واکنش اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیسجمهور و «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان به حملات راکتی امروز به ارگ ریاست جمهوری در حین اقامه نماز عید قربان است.
http://eitaa.com/mahdavieat
مقام معظم رهبری :
تلاش تبلیغاتی آمریکا برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها، و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی ها از ملت های این منطقه است.
#رمی_شیطان_بزرگ
#حج
#عیدقربان
http://eitaa.com/mahdavieat
🇮🇷🌸
🍀
✅ یک خبر، یک تحلیل (۴)
💠 موضوع: تغییر نگاه، راه درمان است!
🍃🌻🍃
🌐 خبر: روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «چالشهای پساانتخاباتی اصلاحطلبان» نوشته است: «هنوز یک ماه از انتخابات ریاستجمهوری نمیگذرد که زمزمههای برچیده شدن نهاد اجماع ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران شنیده
میشود؛ شاهد مثالش سخنان اخیر علی تاجرنیاست که میگوید: نهاد اجماعساز برای مأموریتی در مدت انتخابات ریاستجمهوری و شوراها تشکیل شده بود و عملاً با پایانیافتن انتخابات، کارایی و نقش آن تمام شده است؛
بنابراین این نوع نهاد ادامه فعالیت نخواهد داشت». این تمام شدنهای بعد از هر انتخابات منحصر به اصلاحطلبان نیست، بلکه اصولگرایان نیز دچار این عدم تحرک بعد از هر انتخاباتی گردیدهاند. در واکاوی چرایی نهادینه نشدن تحزب
در کشور باید به نوع هدف (کسب قدرت) جناحها و احزاب سیاسی پرداخت.
🔰گزاره تحلیلی: وقوع انقلاب اسلامی ایران، تحول عظیمی در بینش سیاسی مردم و نخبگان ایجاد کرد و به مشارکتهای سیاسی گسترده عموم انجامید؛ لکن جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته با آفات موجود در حوزه عملکردی این پدیده سیاسی، مقابله کامل نماید و کشور همچنان با بیماریهای از گذشته بهجامانده احزاب مواجه است. از جمله آفتها و چالشهای پیش روی احزاب ایران عبارتاند از: جدایی و بیگانگی و عدم شناخت درست از مردم و جامعه اسلامی، وابستگی نخبگان به قدرت و دولت، قانونگریزی و ضعف پایبندی به قانون، ترجیح منافع فردی و جناحی بر منافع ملی، جزماندیشی، نقدناپذیری، مطلقانگاری، احساس بیاعتمادی، تشتت و دوقطبی سازی، شعارزدگی، تکسویه نگری، ضعف نگرشهای واقعگرایانه و کاربردی، ضعف در آموزش و تربیت سیاسی، بیبرنامگی، ضعف در حوزههای تئوریپردازی و بومینگری، ضعف شایستهسالاری و تخصص گرایی و غلبه فرهنگ فرد محوری، کمبهرگی از اخلاق سیاسی اسلام، افراطیگری و کمتوجهی به مصالح و منافع ملی و از همه مهمتر فلسفه تشکیل و هدف احزاب را در مسابقه قدرت و قدرتیابی تعریف کردن. با این توصیف، راهکار نهادینه شدن تحزب برای نظام مردمسالاری دینی چیست؟ راه درمان، حذف نیست بلکه تغییر نگاه از تعریف غربگرایانه به تعریف هدایتگرانه است؛ به عبارتی حزب در انقلاب اسلامی عبارت است از تشکیلاتی که راهنمایی و هدایتگری آحاد مردم به سمت آرمانها و ارزشهای انقلاب را بر عهده دارد. این تشکیلات برای هدایتهای فکری اعم از سیاسی، عقیدتی و معرفتی برنامه دارد و میخواهد جامعه را به سطح قابل قبولی از معرفت، دانایی سیاسی و عقیدتی برساند. بدیهی است افرادی که برخوردار از این ظرفیت و استعداد باشند بهطور طبیعی در انتخابات نیز میتوانند صاحب رأی شوند، لیکن این هدف و مقصد آنها نیست. قطعاً بعد از هر انتخابات، احزاب با چنین رویکردی دچار رکود و کمتحرکی نگردیده و ادامه کار را همچون گذشته دنبال خواهند کرد. البته میتوان این نوع نگرش به احزاب را بهعنوان الگویی برای فعالیت در عرصههای مختلف دیگر که نیازمند ارتباط قوی میان نخبگان و مردم است، تعمیم داد. چنین الگویی به بهترین شکل میتواند خلأ ارتباطی میان مردم و حاکمان را کاهش داده و در بسترها و عرصههای همسو و همافزا برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقشآفرینی نماید.
✍ حسین عباسیان
#یک_خبر_یک_تحلیل
#روشنگری
#ثامن
http://eitaa.com/mahdavieat