#حکمت72
قال (علیه السلام ):
الدَّهرُ یُخلِقُ الابدانَ و....
♠️دنیا بدن ها را فرسوده، وآرزوها را تازه می کند، مرگ را نزدیک وخواسته ها را دور ودراز می سازد، کسی که به آن دست یافت خسته می شود- وآن که به دنیا نرسید رنج می برد.
♣️انسان وقتی به چیزی دست نیابد دچار رنج فقدان می شود و وقتی به چیزی که می خواسته برسد، برای حفظ آن به سختی دچار خواهد شد.
⚫️انسان از روزی که پا به عرصه ی وجود می گذارد در ظاهر روبه رشد است؛ اما درحقیقت به پایان عمرش نزدیکتر وشمارش معکوس عمر او آغاز می گردد وبا چرخش زمین وماه وخورشید وگذر شبانه روز بدن انسان دچار خلقت جدیدی شده ورو به کهنه گی می گذارد وبه فنا ونابودی نزدیک می شود. ودراین هنگام تازه آرزوهایش بیدار می شود وبرای آینده نقشه ها می کشد.
🔘حضرت در مواجهه ی با دنیا در نهج البلاغه مطالبی را ذکر کرده اند:
✔️در خطبه ی ۸۲-
در خطبه ی ۸۳-
در خطبه ی ۱۵۷-
در خطبه ی ۱۱۱-
ودر حکمت ۱۳۱'
990216-Panahian-MasjedeDaneshgaheRazavi-BiToBeSarNemishavad-10-64K.mp3
15.28M
🔉 #بی_تو به سر نمیشود (۱۰)
📅 جلسه دهم | ۹۹/۰۲/۱۶
🕌 حرم امام رضا(ع)
990221-Panahian-HarameEmamReza-MantegheAshk-16-64K.mp3
6.98M
🔉 #منطق_اشک(۱۶)
📅 جلسه شانزدهم | ۹۹/۰۲/۲۱
🕌 حرم امام رضا(ع)
یاامیرالمومنین ..؛
تاروز حشر ،
هرچه بگویم " علی" کم است...؛
قرآن بی"علی" ثمرش ابنملجم است.
چون کوه استواریم، تا خصممان بداند
ما اهل کوفه نیستیم، سیدعلی تنهابماند.
#اللّهُمَّعَجِّلفَرجَمُنتَِقمِالزَّهرٰاءسلامالله
#حکمت73
قال(علیه السلام ):
مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنَّاسِ اماماً فَلیَبدَا ....
♠️کسی که خود را رهبر مردم قرار داد، باید پیش از آن که به تعلیم دیگران پردازد، خود را بسازد وپیش از آن که به گفتار تربیت کند-باکردار تعلیم دهد، زیرا آن کس که خود را تعلیم دهد وادب کند سزاوارتر به تعظیم است ، از آنکه دیگری را تعلیم دهد وادب بیاموزد.
⚫️منظور حضرت ان است که اگر میخواهم در هر عرصه ای به تربیت دیگران ورود پیدا کنم باید ابتدا فرآیند تربیت خودرا شروع کنم.
یعنی حالا شروع به تربیت خود کرده ام به هر مقدار که جلو رفته ام ، دیگران را هم راهنمایی کنم وتربیت نمایم.
🔘تربیت یعنی مراقبت از خود برای رشد کردن، رشد وکمال ومراقبت پایان ندارد، و تا لحظه ی مرگ هم ادامه دارد...
✔️بنابراین پدر-مادر-معلم-طلاب و...به شرط آن که مسیر تربیت نفس خود را آغاز کرده باشند، می توانند به تربیت دیگران بپردازند.