eitaa logo
مهدوی زادگان
368 دنبال‌کننده
177 عکس
55 ویدیو
19 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدوی زادگان
تو شهر گرمسار از استان سمنان ضد انقلاب فراخوان داد و میخواستن دوباره آشوب کنن اما وقتی آمدن دیدن م
📌 چرا قرآن کریم مردم را به دفع اشرار و اغتشاشگران تکلیف کرده است. داود مهدوی زادگان بیش از شصت روز است که دشمن ملت، اشرار و اغتشاشگران را برای از کار انداختن و به ویرانی کشاندن بلاد اسلامی سازماندهی کرده است. توطئه گران بر این گمان بودند که با این حجم از برنامه ریزی برای براندازی و فروپاشی، یک هفته ای کار نظام و ملت تمام است. اما اکنون بعد گذشت چند هفته مشاهده می کنیم که کار آشوب طلبان خیاباتی تمام است و توطئه شان نا فرجام ماند. قطعاً مهم ترین دلیل این شکست بزرگ دشمن، مقاومت مردمی بود. مردم به سبک خودشان و خیلی خود جوش تلاش اغتشاشگران را بر باد دادند. اما ریشه این مقاومت مردمی در باورهای دینی ملت است. چون مردم از قرآن کریم آموخته اند که همگان به دفع اشرار مکلفند. دفع شر وظیفه عمومی است. و این مطلب، دلیل دیگری بر وجه دینداری مردم ایران است. اگر راهپیمایی اربعین دلیلی بر دینداری مردم است، مقاومت مردمی برابر اشرار هم دلیل دیگر است. قرآن کریم در سوره حج مردم را به دفع شر برخی از مردمان شرور تکلیف کرده است. اما دلیل این فراخوان عمومی به دفع اشرار چیست؟ " وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا ۗ وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ "؛ و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است. ( حج: 40 ) دفع اشرار، تکلیف عمومی است: چون بیع و تجارت، مسجد و صومعه، متعلق به همه است. چون قرار نیست که فقط عده ای فداکاری و جانثاری کنند و اکثریت در بی تفاوتی به سر برند. چون باید مردم بفهمند که اشرار همه را نشانه رفته است. چون دفع اشرار بدون مشارکت مردمی مقدور نیست. چون باید مردم بی زاری و نفرت شان از اشرار را ابراز کنند. چون در دفع اشرار هیچ امیدی به خواص عافیت طلب نیست. @mahdavizadegan
🔰 حکومت دین پایه ی فرهنگ مدار را با دیکتاتورمنشی چه کار!! داود مهدوی زادگان ✔️ دیکتاتوری مختصات و نشانه هایی دارد و باید بر پایه نشانه ها فرد یا نظام را به دیکتاتوری توصیف و قضاوت کرد. این قاعده عقلایی است و تخطي از آن خود دلیل بر دیکتاتور منشی شخص خاطي است. ✔️ دیکتاتورها برای حفظ و تثبیت قدرت خود از هر امری استفاده ابزاری می کنند. از جمله اقدامات آنان تظاهر به دیانت و وفاداری به دین است. آنها در شرایط عادی و صوری خود را مدافع دین و دینداری جلوه می دهند. اما دیکتاتور ها به هنگام معرکه دین ستیزی و ایمان سوزی از سوی دشمنان خدا، سپر می اندازند و رنگ عوض می کنند. ✔️ دیکتاتوری متظاهر به دیانت به هنگام فتنه، اول چیزی را که کنار می گذارد و آن را به دشمن واگذار می کند تا هر بلایی خواست بر سر آن بیاورد، دین و ایمان مردم است. دیکتاتورها حاضر نیستند برای دین و ایمان مردم از قدرت شان هزینه کنند. برای آنها مهم نیست که هویت فرهنگی جامعه تهدید به نابودی شود. بلکه در مواقعی که پایه های قدرت دیکتاتوری تهدید شود، اگر لازم ببینند، دین و فرهنگ جامعه را هزینه می کنند. ✔️ بیش از شصت روز است که اشرار و دشمنان، دین و ایمان و فرهنگ تعالی خواهی ملت را بسیار جدی تر و سازماندهی شده تر از چهل سال گذشته نشانه رفته است و در ستاندن هویت فرهنگی و دینداری مردم از هیچ اقدام خشونت باری فروگذاری نکرده است. در این میان، حاکمیت اسلامی که برآمده از همین عقیده و فرهنگ ملی است، تمام قد همچون چهل سال گذشته برابر این جنگ ترکیبی ایستاده است و ذره ای گام پس نداشته است و برای حفظ قدرت، هرگز حاضر نبوده و نیست از وفاداری به دین و فرهنگ ملت خود دست بردارد و حتی آنها را قربانی خود کند. بلکه برای این نظام، حفظ و حراست از حیات معنوی مردم بسیار مهم تر و ارزشمند تر از حیات مادی بوده است. ✔️ آن وقت، اغتشاشگران چنین نظامی را به دیکتاتوری متهم می کنند! آن هم از ناحیه کسانی که در همین شصت روز، با مردمی که تن به خواسته‌های نامشروع شان ندادند، دیکتاتور مآبانه و سرکوبگرانه رفتار کردند. اکنون آن کس که باید دیکتاتور نبودن خود را اثبات کند، جماعت اغتشاشگر است. نظام اسلامی در مدت چهل سال و اندی که از عمر با برکتش می گذرد ثابت کرده است که حتی گرد دیکتاتور مآبی هم بر آن ننشسته است. @mahdavizadegan
🔰 دو انقلاب در یک اقلیم نمی گنجد ✍ داود مهدوی زادگان 🔗 فرق اساسی انقلاب با جنبش های اعتراضی، شورش ها و آشوب های خیابانی در مردمی بودن آن است. لذا ممکن است که در جامعه سیاسی همزمان چندین شورش و آشوب خیابانی متقاطع و متعارض با هم اتفاق بیافتد ولی امکان وقوع دو انقلاب در زمان واحد غیر ممکن است. چون هر کشور و جامعه سیاسی دو تا مردم ندارد تا هر کدام در یکی از آن دو انقلاب حضور پیدا کنند. کشور یک ملت دارد. در نتیجه اگر هم انقلابی شکل بگیرد، همان یک ملت هستند که آن انقلاب را ملی و مردمی می سازند. ملت دیگری نیست تا انقلاب دومی شکل بگیرد. 🔗 جنبشی که اهداف عادی سازی انقلاب و روزمرگی و بازگشت به وضعیت پیش از انقلاب را دنبال می‌کند، چنین جنبشی انقلابی نیست. بلکه حرکت ضد انقلابی و بالتبع ضد مردمی است. اینگونه حرکت ضد انقلابی که از پشتوانه مردمی برخوردار نیست، از طریق کودتا، شورش های اجتماعی و آشوب خیابانی اهدافش را تعقیب می کند. بنابر این، تفسیر چنین حرکتی به " انقلاب در انقلاب " گونه ای از تولید آگاهی کاذب است و نمی توان آن حرکت سیاسی را انقلاب دوم نامید. 🔗 انقلاب دوم زمانی شکل می گیرد که انقلاب اول تاریخی شده باشد. یعنی انقلاب به تاریخ پیوسته است و اثر حیاتی از آن باقی نمانده است. ملت انقلاب را فراموش کرده است و به زندگی روزمره خود بازگشته است. در این صورت، اگر نهضت مردمی شکل بگیرد، آن نهضت را جنبش ضد انقلابی نمی خوانند. بدین ترتیب، انقلاب دوم هیچگاه ضد انقلاب اول نخواهد بود. چون یا انقلاب اول تاریخی شده است و یا آنکه انقلاب دوم، حامل پیام والاتری نسبت به انقلاب اول است. در این صورت، انقلاب دوم متکامل تر از انقلاب اول است. 🔗 یرواند آبراهاميان، مورخ ایرانی تاریخ معاصر، کاملاً متوجه وقوع دو انقلاب در یکصد سال اخير بود که نام کتابش را " ایران بین دو انقلاب " گذاشت. انقلاب اسلامی ( 1357 ش ) جنبش مردمی علیه انقلاب مشروطیت ( 1285 ش ) نبود. زیرا جنبش مشروطه خواهی خیلی زود فرایند عادی سازی و روزمرگی خود را طی کرد و در گرداب هرج و مرج گرفتار شد. کودتای 29 اسفند 1299 که به گفته آبراهاميان حاصل ائتلاف نظامیان و روشنفکران غربگرا و سفارت انگلیس بود، فرایند تاریخی شدن انقلاب مشروطه را تسریع کرد. حکومت کودتایی پهلوی، دولتی ضد انقلاب و واپس گرا بود. پهلوی ها نظام استبدادی گذشته را در چهره ای مدرن و خشن تر بر ملت مسلط کردند. 🔗 انقلاب اسلامی، جنبشی مردمی علیه نظام استبدادی و ضد انقلابی پهلوی بود و هیچ گونه‌ تعارضی با انقلاب مشروطه نداشت. لذا بسیاری از آرمان‌های مترقیانه مشروطیت را مانند آزادی و استقلال و ایجاد نظام ضد استبدادی را با ایدئولوژی سیاسی والاتری در خود داشت. بی جهت نیست که خاطره نهضت مشروطه با وقوع انقلاب اسلامی احیا شد. انقلاب اسلامی بر خلاف نهضت مشروطیت که به گفته همایون کاتوزیان خیلی زود در چرخه استبداد _ هرج و مرج گرفتار شد، همچنان پابرجاست و با تاسیس نظام انقلابی پایداری خود را تثبیت کرده است. 🔗 حرکت های ضد انقلابی زیادی در مدت چهل و سه سال گذشته به راه افتاده است تا فرایند عادی سازی انقلاب اسلامی و بازگشت به دوران استبدادی شکل بگیرد. ویژگی همه این اقدامات ضد انقلابی حضور پر رنگ استکبار جهانی و نیروهای سلطنت طلب، تجزیه طلبان و متحجرین در کنار هم است. لکن به لطف پروردگار عالم این اراده ضد انقلابی اتفاق نیافتاده است. 🔗 جدیدترین اراده ضد انقلابی اقدامات اغتشاشگرانه و تجزیه طلبانه دو ماه اخیر است. این اراده خشونت بار و هرج و مرج طلب، تلاش رسانه ای گسترده ای را به راه انداخت تا از پشتیبانی مردمی برخوردار شود تا حرکت خود را انقلابی معرفی کند. لکن آنان در این هدف نا کام ماند. 🔗 بدیهی است که هیچ ملتی همزمان پشتیبان دو انقلاب نمی شود. چون این اقدام، تناقض سیاسی محض است. مادامی که مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند، در هیچ جنبش ضدانقلابی مشارکت نخواهند کرد. این اصل بدیهی انقلاب است که دو انقلاب در یک اقلیم نمی گنجد. 4 آذر 1401 عضو کانال شوید: 👇👇👇 @mahdavizadegan
تبریک به همه ایرانیان وطن خواه بچه های تیم ملی، مچکریم صد تاسف بر بیگانه پرستان که در این شادی ملی حضور ندارند.
✍️ بیانیه هزار و ۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر 🔹 ۱۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم در حمایت و بیعت با مقام معظم رهبری، محکومیت اغتشاشات اخیر و تقاضای برخورد سریع و قاطعانه با اخلال‌گران امنیت ملت ایران توسط قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرده و تاکید نمودند در چنین شرائطی سکوت در برابر توطئه‌های دشمن و کجروی‌های غافلان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. متن کامل بیانیه +‌اسامی👇 https://hawzahnews.com/xbYXj @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
💠 نشست "روایت دولت" 🎙 با حضور: حجت الاسلام دکتر رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه ⏰ چهارشنبه 7 آذر 1401، ساعت 15 ❇️ حضور مجازی از طریق: ➡️ skyroom.online/ch/live.rc/dolatsazi 🆔 @iictchannel
کنار تیم ملی پوش یکصد و ده صلوات @mahdavizadegan
◀️ توهین دین ستیزان را به پای دینداری ننویسیم داود مهدوی زادگان ✔️ حقوق دان حوزوی در جریان اغتشاشات چند هفته اخیر چنین گفته است: " هرگز در تاریخ نمی‌توان‌ کسی را بخشید که به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی جرأت توهین داشته باشد و بعد هم در موسسات مهمی که با بودجه این مملکت اداره می‌شود، پست بگیرد" ( سایت جماران ). ✔️ قطعا باید حرمت ساحت مرجعیت دینی حفظ شود. نباید گذاشت جهال کوچک و بزرگ توهین کنند و مقام بگیرند. لکن ضمن احترام به گوینده این سخن، با ایشان یک دنیا حرف و سخن است و انتظار شنیدن پاسخ های منطقی و خدا پسندانه و غیر غرض ورزانه داریم. ✔️ بدون تردید بالاتر از مرجعیت دینی، خود خدا و اسلام و قرآن و مسجد است. اغتشاش‌گران در چند هفته اخیر بی شرمانه ترین و بی سابقه ترین توهین ها و هتاکی ها را نسبت به مقدسات انجام دادند. قرآن و مساجد را آتش زدند و قبرستان شهدا را اهانت کردند. باورهای دینی را به سخره گرفتند. برخی از معممین را مجروح کردند و عمامه پرانی به راه انداختند. ای بسا که اگر خود ایشان را هم در خیابان مشاهده می کردند، از جسارت اغتشاشگران مصون نمی ماند. ولی چرا ایشان برابر این حجم بی سابقه از توهین هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد و فقط به مورد مرجع مرحوم التفات می کند. بگذریم که در همان مورد هم اهانتی نبوده است. آیا آن کسانی که در چهار گوشه تهران سر و گوش آب می دهند و برای ایشان خبر می آورند، در باره فجایع جنایت بار آشوب طلبان به ایشان اطلاع رسانی نمی کنند. اگر چنین باشد که باید مخبرانش را عوض کند و از افراد امین و صادق خبر بگیرد. ✔️ حضرت آیت الله حقوق دان می داند که مرجعیت دینی منحصر در مرحوم آیت الله صافی ره نبوده و نیست. ولی فقیه، مرجع تقلید امت مسلمان است. اشرار خیابان در این شصت هفتاد روز، چه توهین ها و گستاخی ها که به ساحت معنوی ولی فقیه نکردند. اما از حضرت آیت الله هیچ عکس العملی در جهت تقبیح و محکوم کردن اعمال بی شرمانه آنان مشاهده نشد! ✔️ متأسفانه جناب ایشان نه فقط حاضر نیست رفتار فاجعه بار و خشونت آمیز اغتشاشگران را ببیند بلکه در آسیب شناسی مساله، آدرس غلط داده، دینداری جاهلانه را مقصر می داند. در حالی که دینداری جاهلانه اقدام به آتش زدن قرآن و مسجد و ضرب و جرح روحانیون نمی کند. ایشان با وجودی که در زمانه سلطه جهل نا مقدس به سر می بریم، آسیب های اجتماعی را به جهل مقدس نسبت می دهد( ! ) آیا اعمال دین ستیزانه آشوب طلبانِ از خدا بی خبر، ناشی از جهل مقدس است؟! به راستی ایشان چه کسی را به " خود را بخواب زدن" متهم می کند؟! چرا این جماعت حاضر نیست در رویکرد نادرست سه دهه گذشته خود تجدید نظر کند؟! تا کی می خواهند در تولید نفرت در دل مردم علیه حکومت اسلامی نقش داشته باشند؟! 10 آذر 1401 @mahdavizadegan
38.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا به ما هم غیرتی چون این غیرتمند بده ایکاش همه ی انقلابی ها مثل ایشون به میدان بیایند 👌👌👌🇮🇷 🦋 @sarbazane_velayat_esf 🦋 📌 خواستیم در محیط دانشگاهی به وظیفه شرعی و انقلابی مان عمل کنیم و در میدان تبیین ساکت نمانیم. اما به یکباره به تفکر عمیقاً سیاسی و خستگی متهم شدیم و برای رفع خستگی و آرام گرفتن مان از جناب سعدی علیه الرحمه حکایات دوری از پادشاه و عزلت گیری و همنشینی با دراویش زاویه گرفته نقل شد. در حالی که همین تفکر عمیق انقلابی امام خمینی ره بود که بساط دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را جمع کرد. اینگونه با فریضه جهاد تبیین برخورد می شود!! 📌 عرض کردم، اگر امروز عده ای استاد نما و دانشجو نما بی شرمانه در کف دانشگاه که بفرموده امام و رهبری مأموریت انسان سازی و تربیت مدیران متعهد و انقلابی را دارد، پنجه بر چهره تابناک انقلاب اسلامی می کشد و "فرياد" براندازانه سرمی دهد؛ بخاطر آن است که در گذشته نگذاشتند تفکر عمیق انقلابی بر دانشگاه مسلط شود. نه فقط نگذاشتند " فریاد استاد و دانشجوی انقلابی" در دانشگاه شنیده شود بلکه طلبکارانه از ما می خواهند که فریاد براندازان دانشگاهی نما را بشنویم. سالهاست که این فریاد را بواسطه زد و بندهای سیاسی در دانشگاه می شنویم. بلکه حالا نوبت آنان است که فریاد انقلاب را بشنود. والسلام @mahdavizadegan
🔰 مفهوم والی در حکمرانی ولی فقیه داود مهدوی زادگان 🔹والی، واژه قرآنی است که بعدها در معنای حاکم، سرپرست، امیر و فرماندار اصطلاح شده است. لکن آن ظرافت معناشناختی قرآن در استعمال عرفی مغفول مانده است. 🔸 واژه والی در قرآن کریم فقط یک بار در ذیل آیه شریفه 11 سوره رعد به کار رفته است و اشاره به وصف خاصی از صفات باری تعالی است. در اول آیه آمده که برای هر کسی مامورانی است که از پیش رو و پشت سر او را از گزند حوادت حفظ می کند. اما اگر خدا بخواهد قومی را بخاطر اعمالشان عذاب کند، آن حفاظت از قوم برداشته می شود. آنگاه هیچ کس غیر خدا نمی تواند آن قوم را از غلطیدن در عذاب دنیوی مانع شود و دور کند. گویی مردم در حال افتادن در دره عذاب هستند و کسی نمی تواند آنها را نجات دهد مگر باری تعالی. قرآن کریم برای معنای باز گرداندن مردم از عذاب و افتادن در فتنه توسط خدا، از کلمه والی استفاده کرده است. 🔹 " له مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللهِ إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَ إِذَا أَرَادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ مَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَال " ( رعد: 11 ). 🔸 پس، معنای قرآنی والی درباره‌ حاکم و امیری است که مردم یا قومش گرفتار فتنه ای عذاب آور شده است و او با تدابیر و مدیریت معقول مردم را از غلطیدن در دره فتنه باز می دارد و آنها را بر می گرداند. از این رو، یک وجه والی بودن ولی فقیه عبارت از باز گرداندن مردم از غلطیدن در فتنه است. 🔹 دشمنان ملت همواره در چهل و اندی سال گذشته درّه های عمیق هولناکی را برای غلطیدن مردم در آنها گسترانیده است. فتنه منافقین، جنگ تحمیلی، حادثه کوی دانشگاه، فتنه 88 و حوادث دو ماه اخیر از اهم درّه گسترانی های دشمن ملت است. با وصف این، والی گری امام و رهبری در طول این سال ها مانع افتادن مردم در دام فتنه های دشمن شده است. 🔸 مردم‌ در چند هفته اخیر با درّه ترکیبی عمیقی از هرج و مرج طلبی، نا امنی، تجزیه طلبی، برادر کشی، مسجد و قرآن سوزی، کشتن نیروهای امنیتی و بسیجی، هتک حرمت به بانوان عفیفه و اجبار بی حجابی و ترویج عریان گری، رواج کفر و الحاد و دین ستیزی مواجه شدند. حجم رسانه ای بیگانگان هم در به زانو در آوردن جامعه انقلابی به شدت فعال بود. اما رهبری انقلاب، در هدایت مردم و مدیریت اغتشاش، به مدد الهی و عنایات امام زمان عج والی گری کرد و نگذاشت مردم گرفتار شرارت دشمن شوند. اگرچه روشنفکر دینی آمریکایی هیچ درکی از این درّه گسترانی دشمن ملت ندارد و به قول حافظ قهقهه کبک خرامان روزی به پایان خواهد رسید. انشالله 10 آذر 1401 عضو کانال شوید: 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔰 بیاییم وفاداری مان به اصول و ارزش‌های انقلاب را نشان دهیم. داود مهدوی زادگان ✔️ یادداشت نویس حوزوی یکی از روزنامه های اصلاح طلب در بیان خطر افول اخلاق در حوزه چنین نوشته است : " جماعتي در حوزه به بهانه انقلابي بودن، به راحتي غيرهمفکران خود را به ضديت با انقلاب، جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، و داراي تفکر سکولاريستي و مانند آن متهم می کنند". ✔️ نویسنده در حالی حوزه و روحانیت انقلابی را به بی اخلاقی متهم کرده که یادداشت وی نشانه هایی از افول اخلاقی دارد. وی به سادگی بر حوزویان انقلابی تهمت می زند، بی آنکه نوشته ها و دلایل آنها را مطالعه کند و بفهمد که آنان بی سند و دلیل حرف نزده اند. ترویج اندیشه های خوارجی، عدول از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ترجیح نظام های سکولار بر حکومت دینی و ولایی و عرفی جلوه دادن علمای ربانی از میرزای نائینی و علامه شعرانی و علامه طباطبایی گرفته تا دیگر بزرگان استبداد و استکبار ستیز، از جمله ادله حوزه انقلابی علیه غیر همفکران است. آن وقت ایشان می گوید، آنها به راحتی تهمت می زنند!! ✔️ چرا نویسنده فقط به بهانه بیانیه اساتید و پژوهشگران حوزه انقلابی از خطر افول اخلاق یاد می کند ولی از بیانیه همفکران حوزوی خود احساس خطر افول اخلاقی نمی کند. در حالی که افول اخلاقی و شرعی در آن بیانیه کاملا مشهود است. آیا این شکل برخورد نویسنده با دو بیانیه نشانه " خود حق پنداری" و " تحمیل خود بر دیگران" نیست که دوری از آن را از جماعت حوزه انقلابی مطالبه می کند؟! ✔️ به راستی، جماعت ضدانقلاب، برانداز و سکولار، گفتار کدامیک از دو بیانیه را می پسندند؛ بیانیه ای که همسو با اغتشاش گران است و از حاکمیت می خواهد همه آنان را آزاد کند یا بیانیه ای که در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، آشوب و اغتشاش را محکوم کرده است و خواهان مجازات قاتلان و هتاکان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی هستند؟! ✔️ متأسفانه در سه دهه اخیر که مخالفان اسلام ناب و انقلاب اسلامی به کمک پروپاگاندای رسانه ای نظام سرمایه داری شبهه افکنی کرده اند، جای خالی همفکران نویسنده در مقام پاسخگویی به این شبهات، کاملا محسوس بوده است. تنها حوزه و روحانیون انقلابی است که از روی دغدغه مندی های دینی و انقلابی پاسخگوی جریان شبهه افکن بوده و هست. ✔️ نویسنده مدعی است که " تنها راه جبران، بازگشت به ارزش‌ها و پایبندی به موازین اخلاقی است". بسیار خب، بیایید همه مان نشان دهیم که به راه امام خمینی ره و اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه وفاداریم. نشان دهیم که مدافع و مبلغ اندیشه های سکولار در حوزه نیستیم. نشان دهیم در پاسخ به شبهات ضد دینی و ضد انقلابی کوشاییم و دغدغه حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب را داریم. نشان دهیم با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مخرج مشترک نداریم و هم داستان با آنها نیستیم. نشان دهیم که هیچ همگرایی با فکر خوارجی و متحجرین نداریم. 👇👇👇 @mahdavizadegan
📌 سرآغاز فتنه بزرگ 401 داود مهدوی زادگان هر چه بیشتر از گستردگی ابعاد فتنه 401 خبر دار می شویم؛ این ذهنیت که با حادثه ای اتفاقی و به تدریج گسترش یافته روبرو نبودیم، بیشتر قوت می گیرد. چنانکه بیانیه مشترک دو سازمان اطلاعاتی این ذهنیت را تقویت می کند. خیلی از حوادث دو سه سال گذشته حتی مهندسی کرونا را می بایست در تحلیل این فتنه بزرگ دخالت داد. محتمل است که مهندسی انتخابات 1400 هم در این پروژه پیش بینی شده بود ولی با تدبیر شورای نگهبان که در محاسبه نیامده بود، خنثی شد و به مشکل خورد. به هر حال، برای عملیاتی شدن فتنه بزرگ 401 به روی کار آمدن و همراهی دولتی غربگرا نیاز بود. بلکه بزرگترین مانع این توطئه بزرگ، وجود سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بود. هیچ بعید نیست که آغاز این فتنه بزرگ با ترور سردار سلیمانی کلید خورده است. تلقی دشمن این بود که با حضور وی کار پیش نمی رود. اما این توطئه بزرگ به پروژه ای شکست خورده تبدیل شد. چون روح شهداء و امام شهداء، روح بلند شهید سلیمانی و دعای خیر مادران و پدران شهداء پشت سر انقلاب و نظام اسلامی است. چون این ملت، حاج قاسم ها دارد. چون ولی فقیهی حکیم و مدبر و دشمن شناس دارد. چون این ملت، صاحب الزمان عج دارد. چون این ملت، خدا را دارد. ملتی با چنین سرمایه عظیم معنوی، هر قدر که گرفتار فتنه های بزرگ شود، ولی شکست نمی خورد. چون خداوند وعده یاری داده است: *يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ* ( محمد : 7 ) 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔰 مردم در میدان حضور دارند یکی از مسئولین گفته است که " مردم را با دلسوزی باید به میدان آورد ". اما عرض بنده این است که آقای مسئول محترم، مردم در میدان حضور دارند. این مسئولان هستند که باید در میدان حضور پیدا کنند. مردم نه فقط در این هفتاد روز مبارزه با اغتشاش خیابانی بلکه از همان آغاز روزهای انقلاب و پس از آن در میدان حضور داشته و دارند. اگر این حضور مردمی نبود که بساط انقلاب و نظام در همان سال‌های 59 و 60 جمع شده بود و سلطنت طلب و منافق و تجزیه طلب با خشونتی بی سابقه، حکومت وحشت را حاکم کرده بودند. مردم در میدان حضور دارند که بیش از 17 هزار نفرشان به دست ضد انقلاب شهید شدند. مردم در همین هفتاد روز حضور میدانی پیدا کردند که توطئه دشمن ملت و اشرار خیابانی به شکست منجر شده است. یک نمونه از این حضور مردمی، مراسم ضد استکباری 13 آبان بود. اصولاً رمز پایداری انقلاب و نظام اسلامی در همین حضور میدانی مردم بوده است. این فرهنگ سیاسی مبارزه را امام و رهبری در مردم نهادینه کرده است. پس، ای مسئول و مدیر انقلابی بزرگوار، برای خود دلسوزی کن که همراه با مردم در میدان حضور داشته باش. 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔸بیانیه «سمت» به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو منتشر شد؛ 🔶جمهوری اسلامی و اصالت دانشجو https://samt.ac.ir/fa/news/471 ⬅️ متن کامل بیانیه
🔰 جمهوری اسلامی و اصالت دانشجو 🖊 دانشجو، عنصر فرهنگی هر جامعه تعالی خواه و ترقی جو است. کسوت دانشجویی افتخاری است که نصیب قشری از جوانان جامعه می شود. دانشجو به مثابه عنصر فرهنگی از نگاهی اجتماعی و عقلایی امری زینتی و تشریفاتی نیست. چون جامعه تعالی خواه و ترقی جو بخاطر اهداف والا و مترقیانه ای که دارد چنین عنصر فرهنگی را در خود پدید می آورد. چنانکه دانشگاه و استاد نیز مولود همین اهداف تعالی خواهانه است. بنابر این، دانشجو از منظر عقلانیت غیر ابزاری اصالت دارد. بدین معنا که جامعه بدون دانشجو قادر به تحقق اهداف مترقیانه خود نیست. اما نکته اساسی در عینیت اصالت دانشجو است. ممکن است که جوان این آب و خاک در کسوت دانشجو قرار گیرد؛ لکن تا رسیدن به محتوای دانشجویی گام های زیادی را لازم است. 🖊 بدون تردید، حضور استاد دانا و فرهیخته و متعهد در دانشگاه و رابطه علمی و اخلاقی خوب میان استاد و دانشجو به همراه محیط روح افزا، اخلاقی و دانش ورزانه دانشگاه در عینیت اصالت دانشجو نقش بسیار زیادی دارد. در کنار این شرایط، الزامات دیگری نیز وجود دارد که مربوط به خود دانشجو است. روحیه فروتنانه علم آموزی و ارج نهادن به مقام استاد و اهتمام به علم آموزی از او، خود آگاهی تاریخی صادقانه،تعهد اخلاقی به جامعه و روحیه مردمی و فداکاری جهادی و دغدغه مندی دینی و حس غیریت ملی برابر بیگانگان همگی از جمله الزامات اخلاقی و علمی و اجتماعی و سیاسی است که موجبات اصالت دانشجو را فراهم می سازد. برای هریک از این الزامات، مطالب زیادی را می توان در جای خود ارایه کرد و توضیح مبسوطی داد. 🖊 با وصف این، راه برای عمومی سازی اصالت دانشجو بسیار است. چون ممکن است یک یا چند دانشجو با التزام به این شرایط، اصالت دانشجویی را در خود احیا کرده باشند؛ لکن برای عمومی سازی اصالت دانشجو به کار بیشتری نیاز است که مربوط به نظام سیاسی و اجتماعی است. فلسفه سیاسی و نظام حکمرانی است که می تواند موجب یا مانع عمومی سازی اصالت دانشجو شود. آنچنان که جامعه دانشگاهی بویژه دانشجویان ایرانی هر دو حالت را در یکصد سال اخیر تجربه کردند. 🖊 دانشگاه با همه عناصر اصلی آن؛ یعنی استاد و دانشجو و کتاب و کارکنانش در نظام استبدادی غربزدة وابسته پهلوی اصالت نداشت. شهادت سه دانشجو معترض به دخالت استکبار جهانی در سال 32 در دانشگاه تهران نشانه بی اصالت بودن دانشجو نزد حاکمان سلطنت طلب پهلوی بود. حضور گسترده مستشاران نظامی و غیر نظامی بیگانگان و بدخواهان ملت در ایران و سپردن امور به دست آنان، بی اعتنایی به فارغ التحصیلان دانشگاه و اساتید آن، وجه دیگری از اصالت نداشتن دانشجو و دانشگاهی در دیکتاتوری پهلوی بود. سلطه فرهنگ غربزدگی و لا ابالی گری و بی قیدی به اصول اخلاقی و دینی همراه با فقدان غیریت دینی و ملی در میان عموم دانشجویان از جمله موانع پا گیری اصالت دانشجو بود. بدین ترتیب، نظام سیاسی استبدادی وابسته پهلوی بزرگترین مانع عمومی سازی اصالت دانشجو در جامعه ایرانی بود. 🖊 به همین خاطر، ملت ایران از آنجا که بی اصالتی دانشجو را به مثابه تحقیر و بی حرمتی خود می دانست و حاضر نبود فرزندانش را به نظام حکمرانی بسپارد که نتیجه آن بی اصالتی و بی هویتی باشد، به رهبری فقیه و دردمند و اصالت خواه لبیک گفت و مردمی ترین انقلاب در دوران معاصر را پدید آوردند(1357ش/ 1979م ). بطوری که دانشجویان و حوزویان از پیشتازان وقوع انقلاب اسلامی بودند. به دنبال این انقلاب، نظام سیاسی جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل ولایت مطلقه فقیه با رای اکثریت قاطع مردم ایران تاسیس شد. 🖊 اکنون بعد گذشت چهل و اندی سال از تجربه نظام جمهوری اسلامی و کنار گذاشتن نظام و فرهنگ استبدادی و غربزده سلطنت پهلوی شاهد اصالت یابی جامعه ایرانی هستیم. دانشگاه و دانشجو با جمهوری اسلامی اصالت خود را پیدا کرده است. رهبران و دلسوزان نظام اسلامی همواره راه سربلندی ایران و ایستادگی برابر تجاوز طلبی و سهم خواهی های نامشروع نظام سلطه جهانی به رهبری امپریالیسم آمریکا را در اصالت مندی نهادها بویژه اصالت دانشگاه و دانشجو دانسته و می داند. چنانکه تجربه موفق جمهوری اسلامی تا به امروز بر دانشگاه اصیل و مستقل استوار بوده است. تمام ارزش های دانشگاه ایرانی پیش از انقلاب در تجربه جمهوری اسلامی به ضد ارزش تبدیل شده است. دقیقاً راز سربلندی نظام اسلامی و تبدیل شدن به ایران قوی در همین ضدیت های اصیل بوده است. هر آنچه که اصالت داشت در جمهوری اسلامی اصالت خود را پیدا کرد. چنانکه اصالت دانشجو بواسطه جمهوری اسلامی در دانشگاه و جامعه عمومیت پیدا کرد. ادامه متن 👇👇👇
ادامه متن: 👇👇👇 🖊 اگر تاریخ سیاسی معاصر ایران را نیک بنگریم، متوجه می شویم که دشمنی استبداد و استعمار با اسلام سیاسی و ایده جمهوری اسلامی دیرینه است و به وقایع بعد انقلاب اسلامی محدود نمی شود بلکه به زمان قیام مردمی پانزده خرداد و بلکه خیلی پیشتر باز می گردد. از همان زمان که اسلام سیاسی داعیه اصالت مندی داشت و بخاطر آن وارد صحنه سیاست شد. این دشمنی از آن زمان تا کنون نه فقط تغییر نکرده است بلکه شدت سبعانه و خشونت بار و سرکوب گرانه ای پیدا کرده است. استکبار جهانی و مزدورانش همچنان نه تنها خواهان افتادن ایران و ایرانی از اسب پیشرفت و ترقی هستند بلکه رویای افتادن از اصل را در سر می پروراند. به همین خاطر، همواره تابلو تاریخ تاریک دوران استبداد و دیکتاتوری پیش از انقلاب را به مثابه رویای دانشجوی ایران غلم کرده است. یعنی ایرانی ضعیف و چند تکه و بی قید و بی غیریت، ایرانی وابسته و غربزده را طلب می کند. امروز همچون گذشته، سلطه گران و عوامل ارتجاع، اصالت دانشجو را که به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدای دانشجو به دست آمده نشانه رفته است و در پی باز ستاندن اصالت از دانشجویان این مرز و بوم هستند. این است که 16 آذر برای دانشجویان صرفاً تجدید خاطره سیاسی نیست بلکه تجدید عهد و پیمان برای حفظ و حراست از اصالت دانشجو است. اصالتی که این روزها از ناحیه بدخواهان ایران قوی مورد تهدید جدی قرار گرفته است. بطور قطع، دانشجویان اصیل بسیجی وار به پشتوانه حمایت مردمی و رهبری حکیمانه ی ولی فقیه و به فضل الهی بر توطئه اصالت ستیزان همچون گذشته فائق خواهد آمد. انشا الله. 16 آذر 1401 @mahdavizadegan
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرمداحی دوسه‌تا شاهکار داره یکی ازشاهکارهای مهدی رسولی همین نماهنگ هستش. حتما ببینید شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها رو تسلیت عرض میکنم 👈 عضوشوید @hosein_darabi
♦️امروز کنار مزار طلبه شهید آرمان علی وردی و دیگر شهدای مدافع امنیت و حرم جمهوری اسلامی با ذکر صلوات و فاتحه، آرام گرفتیم. اینان مجاهدان جهاد کبیر بودند که ناجوانمردانه به شهادت رسیدند. خیلی سخت و دردناک است که بسیجی جان برکف را در شهر خودش غریب و مظلومانه گیر آورند و بی رحمانه شهیدش کنند. کجا شدند آن مدعیان حقوق شهروندی که از خون شهدای امنیت، دفاع کنند. 🔸درود و سلام خدا و رسول خدا و اولیای الهی بر همه شهیدان که حیات و ممات شان برای این ملت رحمت و برکت است. جمعه 18 آذر 1401 👇👇👇 @mahdavizadegan
کمترین فساد عالم این است که در تولید آگاهی کاذب نقش آفرینی می کند. طرف، استاد دانشگاه است و اینگونه نه فقط عمل را توجیه می کند بلکه مقابله با آن را نامشروع می داند!! اولاً، مگر نمی گویند، صف اعتراض از اغتشاش جدا است. معترض که دست به سلاح نمی برد. ثانیاً، ترساندن مامور امنیتی و انتظامی جرم است. چون مأموران امنیتی و انتظامی وظیفه تامین امنیت مردم را بر عهده دارند. پس، تهدید و ارعاب ماموران امنیتی تهدید امنیت عمومی و ارعاب مردم است. ثالثاً تشجیع و ایجاد قوت قلب اغتشاشگران با سلاح، جرم دیگر است. بنابر این، شرایط جرم محرز است. به همین سادگی جامعه را به سمت هرج و مرج و نا امنی سوق می دهند و در این راه آنارشیستی دانش را به خدمت می گیرند. 👇👇👇 ‌@mahdavizadegan
🔰 چرا معترضان حاضر به محکوم کردن ارعاب و خشونت ورزی اغتشاشگران نیستند؟ داود مهدوی زادگان بیش از هفتاد روز است که از دور جدید خشونت و آشوب خیابانی توسط اشرار ضد انقلاب می گذرد. جماعت معترض هم در این مدت اعلام کرده که صف ما از اغتشاشگران جدا است. با وصف این، هیچگاه سعی نکرده اند این جدایی را با محکوم کردن اعمال سرکوبگرانه و خشونت بار اغتشاشگران نشان دهند. بلکه همواره زبان نقدشان متوجه حاکمیت بوده است و او را مقصر اصلی اعلام می کنند. حتی در مواردی آتش معرکه را نیز بیشتر کرده اند. چنانکه برخی از آنان به دنبال اعدام یکی از اغتشاشگران به جرم محاربه، این اقدام حاکمیت را محکوم کردند. این امر، ذهنیت تفکیک اعتراض و اغتشاش را تخریب می کند. اینگونه حمایت و تعزیت برای محارب معدوم، مردم و حاکمیت را دچار تردید و شبهه می کند که آیا اصولاً فرقی میان معترض و اغتشاشگر وجود دارد؟ به نظر می رسد که مردم و حاکمیت علیرغم شکل گیری چنین شبهه ای همچنان می خواهند صف معترضان را از خشونت طلبان جدا فرض کنند. لکن هر روز که می گذرد و خشونت و ارعاب اغتشاشگران عیان تر می شود، این پرسش برای مردم پر رنگ تر می شود که چرا جماعت معترض حاضر به محکوم کردن اعمال اغتشاشگران نیستند؟ چرا حتی حاضر نیستند درباره فجایع و جنایات ضد بشری آنان بیاندیشند و تأمل کنند؟ چرا برابر سوزاندن مامور امنیتی، هجوم به خانه بسیجی و آتش زدن آن، آتش زدن مسجد و حوزه علمیه و قرآن سوزی، ترور نیروی امنیتی و امام جمعه اهل سنت و شکنجه طلبه و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر و مجبور کردن کسبه به بستن مغازه و موارد دیگر، چرا برابر این اعمال شنیع سکوت کرده و می کنند؟ این پرسش اساسی است که مردم از جماعت معترض دارند. نویسنده معترضی اقدام حاکمیت در برخورد با اغتشاشگران را موجب تشدید خشونت از ناحیه آنان و حتی متحد کردن « محیط خارجی » ( ! ) دانسته است و از این جهت خواهان کوتاه آمدن حاکمیت شده است. و یا نویسنده دیگری هرگونه اقدام حاکمیت علیه اغتشاشگران را تندروی می داند که راه میانجی گری جریان خشونت پرهیز را می بندد. اما به نظر می رسد که اینگونه تحلیل ها بیشتر توجیهی برای سکوت آنان برابر جنایات ضد انقلاب اغتشاشگر است. مگر از دید آنان خشونت محکوم نیست. چرا از دشمن خارجی با عنوان محیط خارجی یاد می کند؟ آن میانجی هم که از همان آغاز فتنه بی طرفانه برخورد نکرد و آتش فتنه را شعله ور کرد. تمام این پاسخ ها پذیرش ضمنی خشونت و ضرورت تن دادن به خواسته های نامشروع و سرکوبگرانه ضد انقلاب آشوب طلب است. باطن حرف این دسته از نویسندگان معترض این است که اغتشاشگر و آشوب طلب که از خشونت ورزی خود دست بردار نیست؛ پس شما کوتاه بیایید. اینجاست که آن شعار روشنفکر مآبانه ی ضدیت با فرهنگ بردگی این قبیل نویسندگان رنگ می بازد. اگر ترس از ارعاب خشونت طلبان نبود؛ بجای اینگونه توجیهات نا مربوط، جنایت اغتشاشگر را محکوم می کردند. باید جماعت معترض شجاعت محکوم کردن اغتشاشگران را پیدا کند. در غیر این صورت، آنان در تشدید نا امنی ناشی از اغتشاش و آشوب سهیم هستند. چون آنان در این مدت، موضع بی طرفانه نداشتند. عقل سلیم نمی پذیرد که از سویی مردم و حاکمیت را به خویشتن داری دعوت کنند و از سوی دیگر برابر جنایات اغتشاشگران سکوت کنند. 19 آذر 1401 👇👇👇 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم عجل لولیک الفرج -یا-خامنه-ای -زمان دوستان کانال مون رو دنبال و تبلیغ🔽🔽🔽🔽 @khamenei_1401
🔰اندر حکایت هفته پژوهش داود مهدوی زادگان ◀️ شکار پژوهش داستان پژوهش، داستان شکار موضوع برای تحقیق و کاوش است. پژوهشگر موضوع را شناسایی می کند و پیرامون آن مسأله ای را طرح می کند و به حل مساله مشغول می شود. بدین ترتیب، درک و فهم پژوهشگر از موضوع عمیق تر می شود. با این حساب، پژوهش همواره مشغول شکار موضوع است. در حالی که دلایل زیادی را می توان بر شمرد که باید خود پژوهش شکار هم شود. یعنی گاهی وقت ها ضرورت پیدا می کند که پژوهش در تور پژوهش بیافتد و موضوع پژوهش واقع شود. ارزش و اهمیت هفته پژوهش از این جهت است که فرصتی برای موضوع شدن پژوهش است. پژوهشگر در هفته پژوهش دست از موضوع پژوهشی خود بر می دارد و لختی درباره ارزش و اهمیت کارهای پژوهشی خود می اندیشد و خود ارزیابی پژوهشی می کند. از این رو، بهتر آن است که هفته پژوهش به مسائل پیرامون پژوهش و خود ارزیابی پژوهشی محدود شود. ◀️ ارزش پژوهش اگر از شما درباره ارزش پژوهش پرسش کنند، چه پاسخی می دهید. چرا باید پژوهش کرد و عمر و بودجه شخصی یا عمومی کم یا زیاد را صرف آن کنیم. نمی دانم تا کنون کسی این پرسش را از شما کرده یا نه؛ ولی یکبار خانم کتابدار کتابخانه ای این سوال را حین تحویل کتاب از من پرسید. او به من گفت این همه کتاب نوشته شده به کجا رسیدیم؟ به نظرم پرسش مهمی است و همه پژوهشگران، لااقل یک بار هم که شده باید به این سوال پاسخ دهند. من فی البداهه این پاسخ به ذهنم رسید و گفتم که این همه که کتاب نوشته شده به اینجا رسیدیم، تصور کن که اگر کتاب نمی نوشتیم، کجا بودیم. انسان با همین تحقیق و پژوهش هایی که انجام داده و می دهد، از حیوانیت فاصله می گیرد. البته مواقعی هم هست که پژوهش عامل امتیاز انسان از حیوان نه فقط نمی شود بلکه آدمی را حیوانی تر می کند. شاید پرسش آن خانم کتابدار از همین تاملات ناشی شده باشد. لذا اینکه پیرامون کدام موضوع و مساله ای و با چه هدف و انگیزه ای پژوهش می کنیم، اهمیت دارد. ◀️ دامنه پژوهش چقدر باید پژوهش کرد؟ از نگاه برخی باید به قدر رفع نیازمان تحقیق کنیم. اما مگر نیاز آدمی در دنیای خاکی تمام شدنی است که برای خاتمه پژوهش نقطه پایانی ترسیم کنیم. مسلماً خیر، سبد نیاز های بشری تمام شدنی نیست. چون اصولا انسان با نیاز، به دنیا می آید و با نیاز گذران عمر می کند و با نیاز هم از دنیا می رود. عامل نیاز نمی گذارد پژوهش خاتمه پیدا کند. به عبارتی تا نیاز هست، پژوهش هم هست. منتها نوع نیاز بر ماهیت و جهت دهی پژوهش سایه می افکند. به عبارتی نیاز ها به امر پژوهش رنگ و بو می دهد. رنگی که پژوهش از نیازهای معنوی کسب می کند با رنگی که از نیاز های مادی به دست می آورد خیلی فرق می کند. پس برای پژوهشگر چه سعادتی از این بالاتر که رنگ پژوهش او به رنگ خدا باشد. ◀️ طعم پژوهش چون حرف از رنگ و بوی پژوهش به میان آمد، خوب است که به این نکته نیز اشاره شود که اگر پژوهش مزه و طعم نداشته باشد، ابتر می ماند و استمرار پیدا نمی کند. پژوهش کار سخت و دشواری است و کار هر کسی نیست. در جایی این جمله جالب را از انیشتین را خوانده بودم که اگر دانشورزی کار ساده ای بود، همه تنبل ها به این کار مشغول می شدند. اینکه عالمان و دانشمندان در راه دانش ورزی خود را به سختی و مشقت می اندازند، بخاطر آن است که طعم و لذت پژوهش را چشیده و حس کردند و الا میل به تحمل سختی پژوهش را پیدا نمی کرد. طعم و لذت پژوهش با هیچ طعم و لذتی قابل قیاس نیست. و تا این لذت در پژوهشگر درک نشود، او وارد وادی پژوهش نمی شود. ◀️ مرجعیت علمی یکی از تاکیدات دکتر زلفی گل بزرگوار، وزیر محترم عتف، بر مفهوم مرجعیت علمی است. از ایشان درباره این مفهوم در خطاب به دانشگاهیان زیاد شنفته ایم. به نظرم سخن بسیار مهمی است و باید پیرامون آن خیلی زیاد تأمل کرد. حتی اگر در این زمینه همایش و نشست های علمی و کرسی های علمی برگزار شود، ارزش دارد. خیلی ها گمان می کنند که با تاسیس دانشگاه یا مرکز علمی، امر مرجعیت علمی تحقق پیدا می کند. در حالی که همه می دانیم واقعیت امر این چنین نیست. به گمان بنده مرجعیت علمی آن ترازی از دانشورزی است که نتوانند نادیده اس بگیرند. پژوهش های زیادی شکل می گیرد ولی چه تعدادی از آنها به گونه ای است که مجبور به مطالعه آن باشیم. اگر نتوان تحقیقی را نادیده گرفت و بخاطر نخواندن آن، مؤاخذه و سرزنش شویم؛ آن تحقیق شأنیت مرجعیت علمی را پیدا کرده است. ویژگی مرجعیت علمی آن است که دیگران به سراغ آن می روند و نه پژوهشگر به سراغ دیگران. به هر روی، در هفته پژوهش برای همه پژوهشگران این مرز و بوم که دغدغه اعتلای علمی میهن اسلامی مان را دارند، آرزوی توفیقات روز افزون دارم. انشالله 👇👇👇 @mahdavizadegan