eitaa logo
مهدوی زادگان
363 دنبال‌کننده
188 عکس
57 ویدیو
19 فایل
*رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ*
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰رهبر انقلاب: در تاریخ طولانی‌ای که داریم هیچ روزی برای ملّت ایران افتخارآمیزتر از بیست‌ودوّم بهمن نیست. بیست‌ودوّم بهمن زنده نگه داشته شده؛ باید هم زنده بماند. 🎄«بیست و دوم بهمن امسال ان‌شاءالله به توفیق الهی مظهر حضور مردم، مظهر عزت مردم، مظهر اعتماد مردم به یکدیگر است، مظهر اتحاد ملی است. من توصیه‌ام هم این است به همه‌ی آحاد مردم عزیزمان که سعی کنند این راهپیمایی را، این روز بزرگ را، این حرکت پرشکوه را مظهر اتحاد ملی و وحدت ملی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
*چرا انقلاب اسلامی را دوست می داریم* خیلی خوشحال و شکر گزار خدا هستیم که شیرین ترین دوران حیاتمان با انقلاب اسلامی سپری گشته است و از حضرت حق می خواهیم به فضل و رحمتش تا همچنان باقی عمرمان را با این نعمت عظمی مسرور بگرداند. انشالله ما چون مغروق نعمت اللهی انقلاب اسلامی هستیم کمتر به قدر و قیمت آن توجه می کنیم اما مباد وقتی که خدا اراده پس گرفتن نعمتش را کند. و آن وقتی است که متنعمین دست از شکر گزاری برداشته باشند. البته گاه این جدایی و محرومیت از نعمت خدا همراه با غضب و مجازات کیفری است. و آن وقتی است که نه فقط قدر دان نعمتش نیستند بلکه کفر می ورزند. مانند گوساله پرست شدن قوم بنی اسرائیل بعد برخورداری از نعمت توحید. آنگاه بود که خدا بر قوم موسی غضب فرمود و امر کرد که یکدیگر را بخاطر ظلمی که بر خود روا داشتید، بکشید: "وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَى بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ" ( البقرة : 54 ). اما خدا اگر اراده کند که نگذارد جامعه برخودار از نعمت الهی به آن مرتبه ناشکری قوم موسی برسد، آن جامعه متنعم را مبتلا به فتنه می کند. آنگاه است که جامعه موحد به خود می آید و قدر دان و شاکر نعمت الهی باقی می ماند. آنچنانکه فتنه های پس از انقلاب همواره برای جامعه موحد ایرانی یادآور چرایی عشق به انقلاب اسلامی و شکر گزاری این نعمت بوده است: " إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ" ( اﻷعراف : 201 ). ما انقلاب مان را دوست داریم، چون خدا به این واسطه دست ولایت بر سر ملت ایران کشید و ملت را از سیطره طاغوت خارج کرد و در مسیر توحید و بندگی الله قرار داد: " اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ" ( البقرة : 257 ). عالم سکولار، عالم طاغوت است. گوشه گوشه دنیای سراسر سکولار و دنیوی شده امروز نشان از طاغوت دارد. ظلمت طاغوت عالم گیر شده است و شیطان های بزرگ و کوچک در نابود کردن نعمت زیست این جهانی آدمیان از یکدیگر سبقت می گیرند و برنامه های شیطانی شان را در پرتو تولید آگاهی های کاذب و رواج ابتذال اخلاقی بطور جمعی و انفرادی عملیاتی می کنند. با وصف این، حضرت حق با معجزه انقلاب اسلامی بر ملت ایران منّت نهاد تا از ولایت طاغوت خارج شده در مسیر ولایت الله قرار گیرد. چرا که نظام مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه امتداد ولایت الله است. بی جهت نیست که عالم سکولار با تمامی عدة و عده علیه نظام ولایی جمهوری اسلامی بسیج شده است. لذا همین یک دلیل تا قیام قیامت برای چرایی عشق به انقلاب اسلامی و شکر گزاری چنین نعمتی کافی است. *چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بر ولی فقیه و امت مسلمان در سراسر جهان مبارک باد* ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
«انقلاب زیبا» ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔺اول. انقلاب زیبا است. البته نه هر انقلابی. انقلابی زیباست که زیبایی اش را حفظ کند. امر زیبا در انقلابی معنا دارد که امکان خلق زیبایی از او سلب نشده باشد. هم در خلق زیبایی تداوم داشته باشد، هم توانایی زدودن نازیبایی ها را داشته باشد. انقلاب می تواند به یک امکان هنری تبدیل شود. در هنر است که امرزشت و زیبا معنا می شود. امر زیبا میل به مانایی دارد، هیچ گاه گرد کهنگی بر او نمی نشیند، همیشه معنا دار است، در هر دوره ای حرف هایی دارد، زبان ها و بیان هایی را بر می انگیزد. امر زیبا زنده است، گذر زمان امر زیبا را زنده تر هم می کند. انقلاب می تواند به یک اثر هنری تبدیل شود، نه صرفا برای تحسین و تقدیر که برای ماندگاری و خلق زیبایی بیشتر. یک انقلاب را مردم، زیبا می کنند.‌ اثر هنری مخاطب را به صاحب اثر ارجاع می‌دهد. اما در انقلاب به عنوان یک اثر هنری، هم صاحب اثر، هم مخاطب یکی است، انقلاب به مردم بر می‌گردد.انقلاب، هنری مردمی است. رمز ماندگاری اش در مردمی ماندنش است. یک اثر هنری همیشه پیشرو است. جلوتر از واقعیت زمان حال حرکت می کند، به یک معنا واقعیت های زمان حال را به دنبال خویش می کشد. این انقلاب است، یک اثر هنری، یک انقلاب اسلامی که هر سال بر زیبایی هایش می افزاید. ادامه در پیام بعدی👇
🔺لینک یادداشت «انقلاب زیبا» در خبرگزاری فارس👇 http://fna.ir/1u826k
✍ دکتر فتح الهی خداوند دعای حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام را که بعثت در ذریه آنها اتفاق افتد رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (129بقره) در میان امیین مستجاب کرد. «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ»(2جمعه) قرآن کریم امیین را به نوعی مترادف با مؤمنین ذکر کرده است. آیه 164 سوره آل عمران تقریباً همان آیه 2 سوره جمعه است با این تفاوت که به جای امیین عبارت مؤمنین آمده است. لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ (164آل‌عمران) به نظر می رسد که امی بودن در مناسبت با ایمان قرار دارد. از آنجا که تشکیل جامعه هم بر پایه ایمان استوار می شود می توان گفت که جامعه را امیین می سازند. در واقع بعثت رسول خدا در میان سه گروه امیین، مؤمنین و ذریه ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام اتفاق می افتد. البته مضمون آیه بعثت در ادامه آیات مربوط به تغییر قبله هم آمده است. اهمیت تغییر قبله هم تا آنجاست که مثل آیه اکمال با تعبیر اتمام نعمت و نترسیدن پیامبر ذکر شده است. وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ إِلَّا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِي وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِي عَلَيْكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(بقره150) کَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِنْكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ (بقره151) به این ترتیب سه گروه پیش گفته نسبتی هم با تغییر قبله دارند و آن هم در مناسبت با تحقق امت وسط ذکر شده است.
برگزیدگان نخستین جشنواره کتاب درسی دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی مشخص شدند. برای مشاهده ادامه خبر، بر روی لینک زیر کلیک کنید. http://samt.ac.ir/fa/news/preview/519 💥 ما را در کانال‌های اطلاع‌رسانی زیر دنبال کنید: http://splus.ir/sazman.samt http://eitaa.com/sazman_samt https://ble.ir/sazman_samt
بیانیه پایانی نخستین جشنواره کتاب درسی دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی برای مشاهده متن کامل بیانیه، بر روی لینک زیر کلیک کنید. samt.ac.ir/fa/news/520/ 💥 ما را در کانال‌های اطلاع‌رسانی زیر دنبال کنید: http://splus.ir/sazman.samt http://eitaa.com/sazman_samt https://ble.ir/sazman_samt
به گزارش روابط‌عمومی «سمت» متن بیانیه پایانی نخستین جشنواره کتاب درسی دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی به شرح زیر است: خدای متعال را سپاس می‌گوییم با اهتمام استادان عالیقدر و همراهی مراکز نشر دانشگاهی، نخستین جشنواره کتاب درسی دانشگاهی سازمان «سمت» در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار گردید. اندیشه پرداختن به مطالعات کتاب درسی دانشگاهی از سال‌های پیش در «سمت» مطرح بوده و ضرورت توجه به این مهم از همان ابتدای انتشار مجله «سخن سمت» مطرح و در سازمان مطالعه و تدوین دنبال گردید و هدف آن ارتقاء سطح علمی کتابهای درسی دانشگاهی بوده است. ثمره این توجه جدی، در نخستین همایش بین‌المللی کتاب درسی دانشگاهی که در ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۸۵ در سازمان «سمت» و با همراهی مراکز معتبری همچون سازمان یونسکو و شورای عالی وقت اطلاع‌رسانی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوه پیدا کرد. ماحصل پژوهش‌های استادان عالیقدر در کمیته‌های علمی وابسته که با حضور دانشمندان برجسته و صاحب‌نام برپا گردید مورد بررسی واقع و در نهایت منتهی به چاپ دو اثر ارزشمند با عناوین کتاب درسی دانشگاهی (ساختار و ویژگی‌ها) و کتاب درسی دانشگاهی (فناوری اطلاعات و ارزشیابی) گردید. در همایش یاد شده سازمان «سمت» به ارائه تعریفی از استانداردهای نگارش کتاب درسی دانشگاهی پرداخت که نتایج آن را در قالب اعمال در آثار خود و هم در انتخاب آثار نخستین جشنواره کتاب درسی دانشگاهی بکار بسته است. سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) در رویکرد جدید خود که به گونه جدی اهتمام به اعمال اصول و معیارهای تدوین محتوای کتاب درسی دانشگاهی به عنوان راهنمای عمل خود و نشر آثار علمی در قالب اصول نهادینه شده علوم اسلامی و انسانی پرداخته است، این جشنواره را محکی در راستای ارزیابی آثار علمی دانشگاهی دانسته و تلاش دارد این امر را به عنوان یک وظیفه ملی تلقی نموده و در راه اجرای هر چه بهتر آن، از مجامع و مراکز علمی و پژوهشی کشور مدد بگیرد. با یاری خداوند متعال جشنواره کتاب درسی دانشگاهی سازمان «سمت» تلاش خواهد داشت که در دوره‎های آتی خود بصورت منظم و در ابعاد ملی و بین‌المللی برگزار نماید، و زمینه‌های استفاده از فناوری اطلاعات و تولید آثار الکترونیکی و جنبه‌های گوناگون نشر محتوای علمی دانشگاهی را در داوری آثار، مدنظر خود قرار دهد. جنبه‌های گوناگون تولید محتوای درسی دانشگاهی، نیازمند اعتنای جدی به رعایت ضوابط ساختاری و شکلی بود و تلاش شده است که در انتخاب آثار برتر این دوره از جشنواره به این امور توجه جدی مبذول گردد. هر چند که مراکز معتبری در کشور عزیزمان به امر مهم برگزاری جشنواره‌های کتاب اشتغال دارند با اینحال دارابودن ویژگی خاص سازمان «سمت» در نشر کتاب درسی دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی و همچنین سابقه علمی این سازمان در برپایی همایش کتاب درسی دانشگاهی و نشر تنها مجله تخصصی دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، جایگاه منحصر بفردی به سازمان اعطا داشته است. لازم است از همکاری بی‌دریغ و مشفقانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و خانه کتاب و ادبیات ایران که در مراحل برگزاری این جشنواره همراهی لازم را مبذول داشتند تشکر بعمل آوریم. پس از اولین فراخوان جشنواره و تا آخرین روز دریافت آثار، در مجموع ۵۰۰ عنوان از سوی صاحبان آثار توسط دبیرخانه جشنواره دریافت و از میان آنها تعداد ۱۳ عنوان مفتخر به کسب عناوین برگزیده و شایسته تقدیر شدند.
یادداشت ۱۰۰(۹): رهبر یا ولی‌فقیه ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔺دو روز پیش رخصت یافتم در یکی از جلسات درس استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدوی‌زاگان حضور پیدا کنم. فارغ از مباحث ارزشمند مطرح شده در این نشست، بعد از جلسه، نکته‌ای بیان داشتند که گفتم از این طریق به مخاطبین محترم انتقال دهم. ایشان بنده را تنبه دادند بهتر است برای ارجاع دادن یا استناد به بیانات رهبری یا نام بردن از ایشان، در کنار کلماتی نظیر مقام معظم رهبری یا رهبر انقلاب از واژه «ولی‌فقیه» نیز استفاده شود. بنظرم شاید این غفلت شایع در ادبیات نوشتاری و گفتاری‌مان، تا حدودی ما را نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم این مفهوم بی‌اعتنا کرده باشد. متاسفانه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مدلول‌ها به شدت مورد دست‌کاری قرار گرفته و بر اهمیت مادیت مفاهیم در قالب کلمات افزوده شده است. امروزه درست یا غلط به جای اصالت معنا، تسلسل دال‌ها اعتبار یافته است. کلمات به خودی خود انرژی مضاعف یافته‌اند، حتی اگر به معنایی خاص دلالت نکنند. باید استفاده از واژه «ولی فقیه» عمومی شود. این یک کلمه ساده نیست، ظرفیتی است که هم تداولش انرژی ایجاد می‌کند و هم معنا یا مدلولش تأمل و تفکر برمی‌انگیزد. واژه «ولی فقیه» مدلولی است که هنوز در حد ظرفیت بالایش تجسد پیدا نکرده. یاد بگیریم از این کلمه بیشتر استفاده کنیم.