فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 عمومی سازی ما نمی توانیم
نامزدی که واژگان کلیدی او " نمی توانیم" و "نمی شود" و " امکان ندارد" و " ممکن نیست" باشد؛ برای چه می خواهد رئیس جمهور شود؟ برای کسب قدرت و نشستن بر صندلی ریاست؟! یا شاید می خواهد فرهنگ "ما نمی توانیم" را که اختصاصی جماعت غربزده است، عمومی سازی و همگانی کند.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلیلی: وقت نقش آفرینی برای جبران آن ۸ سال بربادرفتن سرمایههاست
سعید جلیلی در بخش جمعبندی:
🔹مردم عزیز! انتخاب بین بازگشت به هشت سال تعطیلی کشور یا امتداد شهید رئیسی در احیای کارخانههاست.
🔹اکنون زمان اتلاف فرصتها نیست؛ وقت نقش آفرینی است برای جبران آن هشت سال بربادرفتن سرمایه ها و...
🔹مردم عزیز! یک جهان فرصت پیش روی ماست.
🔹میگفتند بدون FATF نمیشود واکسن وارد کرد اما شد.
🔹مردم الان وقت بهانهتراشی نداریم. با برنامههای شب امتحانی نمیتوان مشکلات را حل کرد.
🔹من کسی نیستم که با اولین مشکل بهانه بیاورم.
🔹هنوز هیچی نشده فریادهایشان علیه من بلند شده است .
🔹میدانند به حساب آنها خواهم رسید به حساب شرکتهای دولتی و به حساب های رانت خورها خواهم رسید.
#مناظره
🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
مناظره دوم دکتر جلیلی خیلی بهتر و قوی تر از مناظر اول بود. نقطه زنی های دکتر جلیلی خیلی عالی بود. برخلاف مناظره اول از همان شروع کار تهاجمی وارد شد و ملاحظه کاری را کنار گذاشته بود ولی همچنان پایبند به اخلاق گفتگو بود. یک دلیل مهم توفیق امشب دکتر جلیلی این است که به سرعت اشکالات مناظره اولش را به کمک مشاورانش شناسایی و اصلاح کرد. تقریبا همه اشکالاتی که روز گذشته به نظر بنده و دیگر دوستان رسیده بود در مناظره دوم از ایشان ندیدیم. و این سطح بالای توانمندی و سرعت عمل ایشان را نشان می دهد. او نشان داد که فرمانده واکنش سریع موفقی است. یکی از ویژگی های رئیس جمهور کارآمد همین سرعت عمل در اصلاح و تصمیم است.
👉 @mahdavizadegan
⭕️ بیانیه جمعی از اصحاب علوم اجتماعی ایران در حمایت از دکتر سعید جلیلی
به نام او که حافظ حرمت خون شهید است
شهید ابراهیم رئیسی، دولت را پس از یک دهه، به ساحت سرزنده «اجتماع» بازگرداند؛ و قاطبه مردم ایران عزیز، به پاسداشت این جهاد، بدرقهای شکوهمند برای او رقم زدند تا برای همیشه، او را به الگویی برای دولتداری و حکمرانی مردمی بدل کنند و مدال #خادم_جمهور را جایگزین عنوان رئیسجمهور کردند.
اکنون، در یک صفآرایی کمسابقه، الیگارشی مدیران «ضداجتماعی» که در علوم اجتماعی رهاییبخش ما الیگارشی #نولیبرال نامیده میشوند، پشت چهرهای بیش از حد #سادهنگر جمع شدهاند و گمان دارند که شهادت #شهید_خدمت را میتوانند فرصتی برای بازگشت سیاست «ضداجتماعی» خویش قرار دهند، و بیپرده #دولت_سوم_روحانی را بر سر کار آورند. آنها امیدوارند که در پشت این مهره، بتوانند بدنه هفت هزار مدیر الیگارشی نولیبرال را به مصادر امور جامعه و مصادره منافع اجتماع بازگردانند.
ما، عمیقاً از این منش #ضداجتماعی_نولیبرال برائت میجوییم و به جوانان سرزنده #ایران_عزیز توصیه میکنیم که برای یک #انتخاب_جهش_آفرین به میدان بیایند و به سراغ #همه_مردم_ایران بروند، از گروههایی که صدایشان شنیده نمیشود دعوت کنند، به زنان و مردانی که در هیاهوی رسانهها سانسور میشوند سر بزنند تا برای ایفای #نقش_پرشکوه خود به میدان بیایند و با انتخاب معنادار خویش، عناصر این الیگارشی ضداجتماعی را کنار بزنند، و با #انتخاب_اصلح، #دکتر_سعید_جلیلی، امتداد مسیر #خادم_جمهور را هموار نمایند.
والله المستعان
🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
🖍 چرا با بنزین ٢۵ هزار تومانی بهتر می شود در خیابان های تهران دور دور کرد؟
بالاخره رقیب دکتر جلیلی در جواب پرسش مجری مناظره از افزایش قیمت بنزین تا ٢۵ هزار تومان نگفت که افزایش نمی دهد ولی آقای دکتر جلیلی صریحاً گفت که افزایش نمی دهد. دلیل محتمل نا گفته به شرح زیر است.
فکر می کنید چرا خیلی از اشراف و مرفهین بی درد اغلب اوقات مجبورند خودروهای چند ده میلیاردی شان را در خانه پارک کنند و نتوانند به راحتی در خیابان های تهران به اصطلاح خودشان دور دور کنند؟
پاسخ مساله خیلی روشن است. چون ریسک تصادف و صدمه دیدن ماشین های گران قیمت در خیابانهای پر ترافیک تهران خیلی بالا است. علاوه بر این، نمی توان به موقع به دفتر کار یا محل قول و قرارهای شان برسند. مهم تر اینکه خودشان یا آقا زاده هایشان نمی توانند در خیابان های بالا شهر با ماشین های چند میلیاردی شان دور دور کنند و مسابقه فخر فروشی به راه اندازند.
حالا اگر بنزین گران شود، خیابان از خودروهای ارزون فیمت خالی می شود. آن وقت است که مرفهین بی درد می توانند ماشین های میلیاردی شان را از پارکینگ خارج کنند و در خیابان های شهر دور دور کنند و مسابقه فخر فروشی راه بیاندازند. از این پس، طبقه متوسط رو به پایین مجبور است که خودروی ارزون قیمتش را در پارکینگ خانه پارک کند.
برای همین است که مرفهین بی درد از نامزدی که مدافع گران شدن بنزین تا ٢۵ و ۳۰ هزار تومان است استقبال می کنند.
اینگونه نامزدها از مردم رأی می گیرند ولی در خدمت آسایش و رفاه اشراف بی درد هستند. یک دلیل #نه_به_دولت_سوم_روحانی همین مساله است. آنها سیاست خلوت سازی خیابان برای دور دور کردن مرفهین بی درد را پی گرفتند.
👉 @mahdavizadegan
💠حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی / نگذاریم گفتمان «ما میتوانیم» و «عزت»، به «نمیشود و نمیتوانیم» و «عبرت» تبدیل شود
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز ایران؛
سیدالشهدای خدمت با رب ادخلنی مدخل صدق وارد عرصه ریاست جمهوری شد، صادق الوعد بود، مجاهدت کرد تا به لقاء الله رسید.
کذب گوییها و توهینها و تخریبها، نه تنها خدشهای بر اخلاص و صفا و صداقت در حکمرانی کارآمد ایشان، وارد نمیکند بلکه ننگی بر پیشانی مدعیان بیانصاف، خواهد بود.
امروز اگر چه آن شهید عزیز در بین ما نیست اما راهی که او گشود پیش روی ماست. برای تداوم پیشرفت مادی و معنوی کشور در این مسیر، از شما ملت عزیز دعوت میکنیم ضمن مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه، با انتخاب درست، نگذاریم گفتمان «ما میتوانیم» و «عزت»، به «نمیشود و نمیتوانیم» و «عبرت» تبدیل شود.
ضمن احترام به هر ۲ نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه السلام باشد.
و من الله التوفیق
بیت آیت الله شهید رئیسی
۱۳ تیرماه ۱۴۰۳
👉 @mahdavizadegan
👈 چرا برخی از نامزدها برنامه ندارند؟
مناظره دوم میان دو نامزد ریاست جمهوری فی الواقع مصاف میان دو نامزد با برنامه و بی برنامه بود. هر چقدر آقای جلیلی بخاطر برنامه هایش وقت کم می آورد در مقابل، نامزد رقیب بخاطر بی برنامه بودنش وقت اضافه می آورد. در نتیجه او مجبور بود زمان اختصاصی خود را با حرف های کلی و یا با گیر دادن به گشت ارشاد و فیلترینگ پر کند.
اما سوال اینجاست که چرا برخی نامزدها با دستی پر از برنامه وارد کارزار انتخاباتی می شوند و برخی دیگر از نامزدها دستان شان از برنامه خالی است و کمتر درباره برنامه حرف می زنند؟ آیا این مساله اتفاقی است یا دلیلی دارد؟
اصلاً اتفاقی نیست که نامزدی با برنامه باشد و نامزد دیگر بی برنامه باشد. دلیل این مساله را از کنکاش در اهداف نامزدها می توان فهمید.
نامزدی که صرفاً به قصد تصاحب قدرت وارد صحنه می شود، هیچ نیازی به برنامه ندارد. او فقط به برنامه کسب قدرت نیاز دارد. چنین برنامه ای هم برای مردم لازم به گفتن نیست بلکه باید خود و ستادش بدانند و بس.
اما نامزدی که قصدش از نامزد شدن خدمت به مردم باشد، داشتن برنامه برای او امری ضروری است و باید برنامه اش را برای مردم باز گو کند. چون در دنیای امروز بدون برنامه نمی توان خدمت گذار مردم بود و مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرد.
بنابر این، خیلی واضح است که چرا ارادگان معطوف به قدرت درباره برنامه داشتن هیچ احساس ضرورت نمی کنند ولی ارادگان معطوف به خدمت همواره دغدغه برنامه داشتن را دارند.
یک دلیل #نه_به_دولت_سوم_روحانی همین مساله است. چنین دولتی اراده معطوف به قدرت است و نه خدمت. برای همین خاطر،سطح خدمت رسانی و برنامه ریزی چنین دولتی در گذشته خیلی ناچیز بود. آنها برای خدمت گذاری نامزد نشده بودند.
✍داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
🔷 خطای اجتماعی فیلسوفان و روشنفکران راهبردی و سخت است.
هر رأیی در جمهوری اسلامی محترم است، اگرچه آن رأی مطلوب نظر من نباشد. اما این امر موجب نمی شود که آن رأی را مورد نقد قرار ندهیم. چون انسان جایز الخطا است و ممکن است اشتباه کند. حتی اگر آن فرد از جمع فیلسوفان باشد.
دکتر رضا داوری استاد بازنشسته فلسفه است و عمری را در فلسفیدن در اندیشه های غربی و شرقی سپری کرده است. او نیز در دامن زدن به مشارکت مردم در انتخابات با نوشتن توصیه نامه ای در تایید یکی از دو نامزد سهیم شده است. ولی گفته های وی به عنوان فیلسوف مستعد برای انتقاد است.
دکتر داوری از آن دسته فیلسوفانی است که مخاطبان تشنه خود را با پرسش گری تا کنار ساحل دریا می برد ولی تشنه باز می گرداند. مگر آنکه در تشخیص ساحل واقعی اشتباه کند و به جای دریا کنار سراب قرار گیرد. آنگاه راه بازگشت برای خود و مخاطبانش سخت و دشوار می شود.
دکتر داوری در این توصیه نامه حرف های کلی نسبتا درستی را بیان کرده است. اما در تشخیص و تطبیق این حرف ها بر فرد مورد دلخواهش به اشتباه رفته است و دنبال کنندگان را از واقعیت به سمت سراب واقعیت منحرف کرده است. و دقیقا این بخش از کار فیلسوفان نابخشودنی است. چون در تغییر نا حق واقعیت سهیم شده است.
دکتر داوری معتقد است که این انتخابات با انتخابات گذشته قابل قیاس نیست. مساله ورای انتخاب فرد و دیدگاه خاص در اداره کشور است بلکه مساله انتخاب میان بودن و نبودن ایران است. آیا می خواهیم ایران بماند و دردهای مهلکش را درمان کنیم یا می خواهیم با وخیم تر شدن دردها و گرفتاری ها و افتادن در ورطه های خطرناک جنگ و ویرانی، چیزی از ایران و ایرانی نماند. به زعم وی رأی به رقیب دکتر جلیلی رأی به بقای ایران است!!
اما آقای دکتر داوری اهل فلسفیدن باید بداند که در تجویز خود اشتباه بزرگی کرده است و به خطا رفته است. خطای راهبردی که اگر اتفاق افتد معلوم نیست که ملت فرصت جبران آن را پیدا کند.
انتخابات این دوره ( چهاردهم ) با گذشته هیچ تفاوتی ندارد. تا کنون هر دوره برای استیفای حق مردم و شنیدن صدای محرومان و روی کار آمدن دولتی جهادگر در عرصه خدمت به مردم برگزار شده است.
آری، چه در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری و چه در این دوره جریاناتی با انگیزه های اقتدار طلبی و تجزیه طلبی و ذوب شدن در سلطه جهانی سرمایه داری وارد صحنه انتخابات شده اند. لکن ملت شریف بدون آنکه جریان روشنفکری را در کنار خود احساس کند ایران را تا به امروز حفظ کرده است و خواهد کرد.
دکتر داوری در حالی مردم را از خطر بقای ایران در این دوره از انتخابات هشدار داده است که نامزد مورد نظرش با آن اتاق فکر و کارشناسانی که دارد به تهدیدی برای بقای ایران تبدیل شده اند.
نامزدی که برای رفع گرفتاری های مردم هیچ برنامه ای ندارد، نامزدی که جریان متبوعش فقط به تصاحب قدرت می اندیشد و مردمش را تحقیر می کند و سودای سرسپردگی با دشمن ملت را دارد و بر طبل قومیت گرایی می کوبد، چگونه چنین نامزدی می تواند ایران را از تهدید و ورطه خطر برهاند. او اساساً تهدیدی برای ایران است.
مردم در سال ١۴٠٠ با انتخاب رئیس جمهوری مؤمن و مردمی توانستند عوامل تهدید بقای ایران را از خود دور کنند. اکنون همان مردم بعد سی و سه ماه و آن اتفاق تلخ و ناگوار آمده اند با انتخاب نامزدی اصلح که بتواند راه رئیس جمهور شهید آیتالله رئیسی ره را ادامه دهد، سایه تهدید علیه ایران و ایرانی را همچنان دور کنند. و آن نامزد اصلح رقیب نامزدی است که داوری به غلط توصیه کرده است. راه بقای ایران در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در انتخاب دکتر سعید جلیلی است.
به هر روی، توصیه دکتر داوری به انتخاب نامزدی از جریانی که کارنامه چهل و اندی ساله اش سراسر تهدید بقای ایران بوده است خیلی عجیب و تاسفبار است.
اگر در میان جریان روشنفکری معدود افرادی دیده می شدند که بتوان برای بقای ایران به آنها امیدوار بود، یکی از آنها دکتر داوری بود که ایشان هم با تشخیص غلطش امید ملت به جریان روشنفکری را از بین برد.
بدون شک، خطای اجتماعی فیلسوفان و روشنفکران راهبردی است و با خطای دیگران قابل قیاس نیست و تاثیرات منفی آن به سادگی و در کوتاه مدت جبران پذیر نیست.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
31.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 در تریبون آزاد کاشان
شیر بچه ای در کاشان، دیشب در تریبون آزاد غوغاااااا کرد...
خدا حفظش کند. برای سلامتیش صلوات!
🗓 سه شنبه ۱۲ تیرماه
👉@mahdavizadegan
🖌 هر رأی در سبد جمهوری اسلامی
جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت مردم سالارانه اش موظف به برگزاری روش های دموکراتیک مانند انتخابات است تا از این طریق در جهت مأموریت استیفای حقوق مردم گام بردارد. چنانکه تا کنون اینگونه بوده است.
بنابراين، نگاه جمهوری اسلامی به انتخابات ابزاری برای مشروعیت یابی نبوده و نیست. اگرچه جلب رضایت مردم از عملکرد کارگزاران را مهم می داند.
حال اگر جریان مخالف و معاند و معارض می خواهد عدم مشارکت درصدی از مردم را نشانه مشروعیت زدایی از نظام اسلامی القا کند؛ در این صورت، هر رأیی که در صندوقهای رأی می افتد رأیی است که در سبد جمهوری اسلامی افتاده است.
نمی توان گفت که مشارکت در انتخابات بکنیم یا نکنیم در هر صورت، مشروعیت زدایی کرده ایم. بلکه عکس آن مقرون به صواب است، اگر اجتماع نقیضین را ممکن بدانیم. چون عدم مشارکت برخلاف مشارکت، مبهم است.
بنابر این، معارضی که به قصد نفی مشروعیت نظام اسلامی در انتخابات مشارکت می کند، بهتر است بداند که این مقصود با رأیی که در صندوق رأی می اندازد محقق نمی شود و زحمت عبثی کشیده است.
آنان بارها چنین قصدی را در گذشته تجربه کرده اند ولی نتیجه نداده است. کو آن دوم خردادی که رجز خوانی می کرد و می گفت دور بعد کار نظام ولایی تمام است! چون اساساً سبد رأی، سبد مشروعیت یابی/ زدایی نظام نیست بلکه سبد مقبولیت فرد یا یک جریان سیاسی در امر کارگزاری است.
انتخابات عرصه مبارزه مدنی برای جماعت برانداز در هیچ کجای از دنیا نبوده و نیست تا چه رسد به ایران.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ این همه پول اضافه را برای کجا می خواهی
زمزمه گران شدن بنزین تا ٢۵ هزار تومان برای تست کردن واکنش مردم بود. حالا که دیدند جای نگرانی از ریزش رأی نیست و مردم به این افزایش قیمت راضی اند، گام بعدی را برداشتند و حرف از ۵۰ هزار تومان می زنند. احتمالا نرخ واقعی مورد نظر تا پایان انتخابات کشف خواهد شد.
اما سوال اساسی اینجاست که اگر قرار است دولت سوم روحانی همچون گذشته به امور زیربنایی نپردازد و مسکن مهر و مسکن ملی را کنار بگذارد و تعادل بازار را به خودش واگذار کند، این همه پول مازاد ناشی از افزایش قیمت بنزین را کجا می خواهند هزینه کنند؟!
👉 @mahdavizadegan
🔶 استعاره برای ایران؛ به نام ملت و به کام مرفهین بی درد
مردم ایران از هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این سو شعار " برای ایران " را در هر دوره از نامزد و ستاد انتخاباتی جریان اصلاحات همواره شنیده اند و از آن استقبال کرده اند. ولی چرا ایرانیان در پایان هر دوره از کارگزاری این جریان، حقیقت و ثمره این شعار را فقط سر سفره اقلیتی زرسالار و زورمدار مشاهده کرده اند؟
اگر این شعار با مانع روبرو شده است و نا کام مانده است، چرا فقط برای اکثریت ایرانیان ناکام بوده ولی برای اقلیتی خاص ثمر بخش بوده است و از پس هر دوره پیروزی این شعار انتخاباتی، به نحو نجومی بر مال و املاک و شادی و سرور دنیوی شان افزوده شده است؟ چرا این عدم تغییر و بی ثمری فقط در سفره اکثریت ایرانیان است ولی سفره اقلیت اشراف و مرفهین بی درد از زیادی ثمره، بالا می آورند؟!!
تنها دلیل این حقیقت تلخ یک چیز است و آن سوءاستفاده از معصومیت ایرانیان است. این جماعت خیلی خوب می دانند که چگونه از معصومیت و خوش نفسی ایرانیان به سود امیال و مطامع دنیوی شان استفاده کنند.
مردم شعار " برای ایران " را از هرکس که بشنوند جذب او می شوند بی آنکه کارنامه گوینده این شعار را بررسی و ارزیابی کنند. مردم کمتر به این مساله توجه دارند که آیا شعار " برای ایران " در گفتار نامزدها به نحو حقیقت استعمال شده است یا به نحو استعاره و مجاز.
اما وجه استعاری استعمال " برای ایران " همان است که گفته شد؛ یعنی از ایران و ایرانیان فقط اقلیتی خاص اراده شود و نه همه ایرانیان.
اما راه تشخیص و تمایز اراده حقیقی از اراده استعاری و مجازی شعار " برای ایران " کارنامه سیاسی و اجتماعی و هسته سخت اجتماعی است که از آن نامزد حمایت می کند. بدون شک، هسته سخت حامیان استعمال مجازی همان اشراف و مرفهین بی درد است.
١۵ تیر ١۴٠٣
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
سلام علیکم وقت بخیر
ذکر شریف:
یا رحمان الدنیا و الاخره و رحیمهما ارحم فی الدنیا و الاخره بحقهم علیهم السلام. را زیاد تکرار کنید
👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّ اللهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ اللهَ لا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ؛
خداوند از كسانى كه ايمان آورده اند دفاع مىكند؛ خداوند هيچ خيانتكار ناسپاسى را دوست ندارد. ( حج: ٣٨ )
وقتی خدا حامی و حافظ شهیدان است و از جفا پیشگان و نا سپاسان بیزار است، تکلیف بنده اش روشن است که مدافع چه کسی باشد و از چه کسی بیزاری بجوید.
@mahdavizadegan
🔸 ختم رقابت و استمرار همدلی
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بالای مردم پایان یافت و آقای دکتر پزشکیان توانست نظر مردم را به خود جلب نماید. مسلماً از امروز ایشان رئیس جمهور همه ملت است و باید همه با هم مصمم و یکپارچه در پرتو اصل نورانی ولایت مطلقه فقیه آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدا را پی گرفته تا حصول نتیجه نهایی و اتصال آن به انقلاب حضرت حجت عج از پای نشینیم. چنانکه فلسفه انتخابات در انقلاب و نظام اسلامی چیزی غیر از این نبوده و نیست.
انتخابات در جمهوری اسلامی رقابتی تنگاتنگ و توأم با آگاهی بخشی است و با هدف مشارکت عمومی و ملی در امر پیشرفت و ترقی میهن عزیز مان ایران اسلامی است. مردم خوب می دانند که تجربه مردم سالاری در ایران جز با شکل گیری انقلاب و نظام اسلامی و مجاهدت علما و شهداء نا ممکن بود. بویژه در انتخابات اخیر که نتیجه سی و سه ماه خدمت گذاری بی وقفه و دردمندانه و خالصانه رئیس جمهور شهید آیتالله رئیسی ره به ملت بود. از این رو، نباید گذاشت تجربه مردم سالاری دینی با چنین صلابت و قدرتی توسط خناسان و بدخواهان نظام اسلامی از ملت سرافراز باز ستانده شود.
بی تردید، هر رأیی که دیروز در صندوق های رأی انداخته شد در سبد جمهوری اسلامی جای گرفته است. و این راه همچنان با پیروی از خط ولایت مطلقه فقیه استمرار خواهد داشت. آنچنانکه امام خمینی ره آسایش و امنیت ملت را در پشتیبانی از ولایت فقیه اعلام فرمودند.
اینجانب به سهم خود انتخاب آقای دکتر پزشکیان را به ایشان تبریک گفته و آرزوی توفیق در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی برای ایشان دارم. ملت چشم به راه تحقق آیات وحیانی و خطب نورانی مولی الموحدین علی علیه السلام توسط ایشان در دستگاه اجرایی کشور است.
در آستانه ماه محرم از ذات باری تعالی می خواهیم که به حق سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام این ملت و رهبری را در کنف توجهات الهی خود قرار دهد و شر دشمنان را به خودشان باز گرداند. انشالله
داود مهدوی زادگان
١۶ تیر ١۴٠٣
👉 @mahdavizadegan
📢 پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔹️حضرت آیتالله خامنهای در پیامی با سپاسگزاری از همه نامزدها و فعالان عرصهی انتخابات بر استفاده رئیسجمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامهی راه شهید رئیسی تأکید کردند.
✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمد لله ربّ العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمدٍ و آله الطاهرین سیما بقیّة الله روحی فداه.
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنهی انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعهی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء رئیس جمهور کشور را برگزیند.
✏️ مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظائف خود را انجام دادند، و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنهئی گرم و پرشور آفریدند و صندوقهای انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند.
✏️ این حرکت بزرگ در رویاروئی با غوغای دستسازِ تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُنبست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همهی نامزدهای محترم و همهی کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفتهها تلاش شبانهروزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند.
✏️ اکنون ملت ایران رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس جمهور منتخب و به همهی فعالان این صحنهی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیکاندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.
✏️ به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز توصیه میکنم با توکل به خداوند رحمان به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامهی راه شهید رئیسی از ظرفیتهای فراوان کشور بویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
✏️ بار دیگر جبههی سپاس بر درگاه حضرت حق میگذارم و به حضرت بقیة الله اعظم روحی فداه درود و سلام میفرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی میدارم و از همهی نامزدهای محترم و فعالان عرصهی انتخابات که در این برههی حساس نقشآفرینی کردند، و نیز رسانهی ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاههای اجرای انتخابات سپاسگزاری میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۳/۴/۱۶
💻 farsi.khamenei.ir
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام
چه روستای با معرفتی؛ فراموشت نمی کنیم شهید خدمت جمهور رئیسی ره
@mahdavizadegan
👈 فرازی از وصیت نامه سیاسی _ الهی امام خمینی ره
ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می خواهد حقایق قرآنی، که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می زند، از مقبره ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخۀ نجات دهندۀ بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می کشاند نجات دهد.
و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده، و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب، این بندۀ رها شده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگیها است.
ما مفتخریم که کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است، از امام معصوم ما است.
ما مفتخریم که ائمۀ معصومین، از علی بن ابیطالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان ـ علیهم آلاف التحیات والسلام ـ که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است ائمۀ ما هستند.
ما مفتخریم که ادعیۀ حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می خوانند از ائمۀ معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیۀ» امامان و «دعای عرفات» حسین بن علی ـ علیهما السلام ـ و «صحیفۀ سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفۀ فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.
ما مفتخریم که «باقرالعلوم» بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی جز خدای تعالی و رسول ـ صلی اللّه علیه و آله ـ و ائمۀ معصومین ـ علیهم السلام ـ مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد، از ما است.
و ما مفتخریم که مذهب ما «جعفری» است که فقه ما که دریای بی پایان است، یکی از آثار اوست. و ما مفتخریم به همۀ ائمۀ معصومین ـ علیهم صلوات اللّه ـ و متعهد به پیروی آنانیم.
ما مفتخریم که ائمۀ معصومین ما ـ صلوات اللّه و سلامه علیهم ـ در راه تعالی دین اسلام و در راه پیاده کردن قرآن کریم که تشکیل حکومت عدل یکی از ابعاد آن است، در حبس و تبعید به سر برده و عاقبت در راه براندازی حکومتهای جائرانه و طاغوتیان زمان خود شهید شدند. و ما امروز مفتخریم که می خواهیم مقاصد قرآن و سنت را پیاده کنیم و اقشار مختلفۀ ملت ما در این راه بزرگِ سرنوشت ساز سر از پا نشناخته، جان و مال و عزیزان خود را نثار راه خدا می کنند.
( صحیفه امام: جلد 21/ 396 )
👉 @mahdavizadegan
پنج گفتار در نقد دیدگاه های دکتر محسن رنانی.pdf
843.1K
پنج گفتار در نقد دیدگاه های دکتر محسن رنانی
( تحلیل و نقد نامه « سلام میهن » دکتر محسن رنانی؛ روشنفکران ایرانی چرا و چه نامزدی را میپسندند؛ شجاعت تقوای دموکراتیک؛ در خدمت و خیانت وسط بازان؛ انقلاب اسلامی و نعل وارونه مدرن خواهان )
داود مهدوی زادگان
تیر 1403
➖➖➖➖➖➖➖
🔸 محسن رنانی از جمله دانشگاهیانی است که در دولت های سازندگی و اصلاحات و تدبیر و حالا در دولت چهاردهم در بالاترین سطح طرف مشاوره بوده است و با ولع خاصی در مبارزات انتخاباتی از برآمدن این دولت ها دفاع کرده است. بنابر این، او در کارنامه آنها سهیم بوده است. حال آنکه او هیچگاه شجاعت برعهده گرفتن مسئولیت سهم خود در کارنامه این دولت ها را نداشته بلکه همواره در گفتارهایش خود را منتقد و معترض جلوه داده است. با مطالعه نبشه های چند سال اخیر وی نمی توان تصور کرد که رنانی حاضر به همکاری با جمهوری اسلامی باشد. مگر اینکه گفته شود او با نبشته های انتقادی علمی نمای خود خدا حافظی کرده است. به هر حال، انتظار این است که رنانی این بار مسئولیت سهم خود در دولت جدید را برعهده گیرد و به میهن ایران پاسخگو باشد. در اینجا پنج گفتار در نقد دیدگاه های آقای محسن رنانی را که در چند سال اخیر یادداشت کرده ام برای تنویر افکار عمومی آورده ام.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
🔶 گوهر شناس انقلاب اسلامی
بزرگترین فرق میان دو جریان انقلابی و روشنفکری در تبیین دارایی شان این است که اولی گوهرش را در کاغذ کاهیِ مچاله شده بر مردم عرضه می کند ولی دومی متاع ناچیز و بلکه نداشته اش را در زر ورق می پیچد و بر مردم عرضه می کند. طبیعی است که مردم به متاع دومی رو بیاورند و رغبت بیشتری پیدا کنند.
بهترین صورت دموکراسی و مردم سالاری را در جمهوری اسلامی تجربه کرده ایم ولی سواد تبیین و تبلیغ آن را نداریم. اما بنگرید به جریان روشنفکری که در ذات خود با مردم مشکل دارد و حضور مردم در صحنه را جنبش توده وار می خواند ولی خود را دموکراتیک ترین جریان فکری جلوه می دهد.
ما اگر زرگر و گوهر شناس باشیم زر و گوهر انقلاب اسلامی را خوب به مردم می شناساندیم و نمی گذاشتیم روشنفکرانی که تاریخ حیات سیاسی اش عاری از مردم سالاری است اینگونه متاع میان تهی اش را توأم با تفاخر و تکبر، گران به مردم بفروشند.
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
✍ داود مهدوی زادگان
#برنامه_شیوه
👉 @mahdavizadegan
🔸 بیانات روشنگرانه و وحدت بخش ولی فقیه
فضای ملتهب و اضطراب آمیز و فتنه انگیز پیش آمده پس از انتخابات ١۵ تیر اقتضا می کرد که فصل الخطاب و عمود خیمه نظام اسلامی وارد صحنه شده در راستای روشنگری و وحدت بخشی نکات مهمی را برای همه عوامل تاثیر گذار در سیاست امروز جمهوری اسلامی اعم از ملت و جریانات سیاسی انقلابی و غیر انقلابی و رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس و حتی جریان های انحرافی و برانداز یادآور شود و گوشزد نماید.
از این رو، دیدار امروز ( ٣١ تیر ١۴٠٣ ) ولی فقیه با رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس خیلی جامع و فراگیر بود و خطاب ایشان محدود به حاضرین در این دیدار نیست.
دقیقا به همین خاطر، مهم ترین تهدید تحریف بیانات امروز ولی فقیه آن است که برخی ها نخواهند خود را مخاطب این بیانات بدانند و یا فرمایشات مقام معظم رهبری را حمل بر توصیه های ارشادی کنند. در حالی که چنین نیست.
بیانات امروز ولی فقیه همچون گذشته مولوی است و همه عوامل تاثیر گذار را در بر می گیرد. و البته شمول این خطاب نسبت به رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس خیلی پر رنگ تر است.
این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که تبعیت واقعی از فرمایشات مولوی ولی فقیه به عمل است و نه به حرف و سخن. انشالله
✍داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
🖌 قدردان مردم سالاری دینی باشیم
وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل میگیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟
آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟
مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند.
طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند.
ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند.
اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد.
باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
🔶 میراث سیاسی - معنوی شهید رئیسی ره
امروز ( ٧ مرداد ١۴٠٣ ) آقای دکتر پزشکیان با تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی از سوی ولی فقیه رسماً و شرعاً در این پست منصوب شدند. نگارنده مجدداً به سهم خود به ایشان تبریک گفته از خداوند سبحان توفیق و سربلندی ایشان در تحقق آیین اسلام ناب و اهداف والای انقلاب اسلامی را خواستارم.
اما در همین آغاز کار، خوب است که رئیس جمهور محترم به این نکته توجه جدی داشته باشند که ایشان از شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی ره چه میراث گرانقدر و با ارزشی را به ارث برده است و این ارثیه چه کمک بزرگی در موفقیت شان به عنوان منتخب ملت خواهد داشت.
این روزها درباره دستاوردهای خوب برجای مانده از دولت سیزدهم مطالب زیادی بیان شده است. خزانه اشباع شده ای که شهید جمهور آن را تهی تحویل گرفته بود و یا تکمیل پروژه های ناتمام دولت های گذشته و کاهش نرخ بیکاری از جمله ارثیه دولت سیزدهم به دولت جدید است؛ لکن در اینجا مقصود نگارنده ارثیه ای بس ارزشمندتر از اینگونه موارد است.
دولت ها همواره از گفتمان های سیاسی پیروی می کنند و الگوها و سرمشق های خود را با الهام گیری از آنها بر دستگاه اجرایی مسلط می کنند. با وصف این، در بررسی فرجام کار دولت ها، کمتر بدان توجه شده است. در حالی که ریشه عمده تعارض گفتار و عمل دولت ها به گفتمان مسلط بر آنها باز می گردد.
پس از جنگ تحمیلی گفتمان قدرت از دهه هفتاد به این سو، به تدریج به گفتمان مسلط بر دولت های پیشین تبدیل شده بود. سلطه این نوع گفتمان سیاسی آفات بزرگی را بر دولت هایی که با شعارهای مردمی و خدمت گذار بودن روی کار آمده بودند تحمیل کرده بود. مهم ترین این آفات، جدی نگرفتن اصل خدمت گذار ملت بودن است. و این مساله مهمی بود که شهید رئیسی ره بدان توجه لازم و وافی را پیدا کرده بود.
شهید جمهور متوجه شده بود که مشکل اساسی در نا کارآمدی دولت های پیشین استیلای گفتمان قدرت بوده است. ایشان راه حل مساله را در تغییر گفتمان مسلط بر دستگاه اجرایی از گفتمان قدرت به گفتمان خدمت می دانست.
از این رو، بزرگترين میراث سیاسی و معنوی شهید جمهور برای آقای دکتر پزشکیان و دولت ایشان استیلای گفتمان خدمت بر دستگاه اجرایی است. بی تردید، دولت جدید برای عمل به شعارهای مردمی به حفظ و پاسداشت از این میراث نیاز دارد. تجربه دولت های پیشین نشان داده که نمی توان به کمک گفتمان قدرت خدمتگذار واقعی ملت بود.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
🔸 اسلام سیاسی و تجربه دموکراسی خواهی در ایران
ولی فقیه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای دکتر پزشکیان ( ۷ تیر ١۴٠٣ ) درباره تجربه دموکراسی و دموکراسی خواهی در ایران معاصر به نکته دقیق و متقنی اشاره فرمودند. به عقیده ایشان اگر چه خواست مردم سالاری به دوره مشروطیت باز می گردد لکن تحقق آن با انقلاب اسلامی و هدایت سیاسی الهی امام خمینی ره میسر گردید:
" ملّت ایران هرگز دخالت در امور ادارهی کشور را تجربه نکرده بود، آزمایش نکرده بود؛ انقلاب اسلامی این را هدیه کرد به ملّت ایران به دست امام بزرگوار و برجستهی بینظیر ما. قدر این را باید دانست: این مردمسالاری، این حضور مردمی" ( بیانات ولی فقیه: ٧/ ۵/ ١۴٠٣ ).
جریان مشروطه خواه غربگرایی که با شعار دموکراسی خواهی وارد صحنه سیاست شده بود نه فقط نتوانست همان مشروطه نیم بند را حفظ کند بلکه راه را برای برآمدن دیکتاتوری و استبداد پهلوی هموار ساخت. و بدین ترتیب، مجاهدت مردان و زنان و خون های ریخته شده در نهضت مشروطیت بی ثمر ماند:
" در مشروطیّت، مردم مجاهدت کردند، تلاش کردند، شهید دادند، مبارزات فراوانی انجام گرفت، لکن به دلیل اینکه یک رهبریِ قدرتمند و متنفّذ و مردمی بر سر کار نبود، تقریباً از همان اوّلین روزها کشور دچار آشفتگی شد، بیگانهها دخالت کردند، خودسرهای داخلی وارد میدان شدند، حدود پانزده سال کشور در حال آشفتگی بود، بعد هم دیکتاتوریِ خشنِ رضاشاهی بر سر کار آمد؛ یعنی بین امضای حکم مشروطیّت و روی کار آمدن یک دیکتاتور خشن بیرحم وابستهای مثل رضاخان، حدود پانزده سال بیشتر فاصله نشد؛ و همهی زحمات ملّت با روی کار آمدن رضای پهلوی بر باد رفت " ( بیانات ولی فقیه: ۱۴۰۳/۵/۷ ).
اگرچه جریان غربگرای دموکراسی خواه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر بار که به قدرت می رسد این اتفاق را نتیجه گفتمان دموکراسی خواهی خود می داند و به نام خود فاکتور می کند؛ لکن آنها خوب می دانند که تصاحب قدرت حاصل فکر و ذکاوت شان نبوده است بلکه این امر محصول فرصتی است که جمهوری اسلامی علی السویه به همه جریانات سیاسی می دهد.
اگر آنان این تحلیل را قبول ندارند به مردم نشان دهند که به غیر از جمهوری اسلامی در کجا موفق به تحقق تجربه واقعی دموکراسی شده اند. در چه زمانی توانستند زمام امور مملکت را با اقتدار و بدون مانع و رادع و بدون وجود سایه استبداد و استعمار به دست گیرند.
اما نکته مهمی که ولی فقیه از مقایسه تجربه دموکراسی خواهی در قبل و بعد انقلاب اسلامی در صدد بیان آن بودند، عبارت از عامل اصلی در امکان تحقق دموکراسی واقعی در ایران است. و آن عامل اساسی گفتمان اسلام سیاسی است.
اگر حضور جدی و پر رنگ اسلام انقلابی در نهضت امام خمینی ره نبود، بطور قطع چنین تجربه ای مقدور نبود و استبداد و دیکتاتوری همچنان پابرجا بود. قدرت بالای اسلام سیاسی در امر بسیج کنندگی و هدایت گری و اندیشه ورزی اجتهادی و شناخت مقتضیات زمان و مکان چنین امکانی را پدید آورده است.
بدون شک، اگر جریان سیاسی غربگرا نخواهد در تعامل با اسلام سیاسی تجدید نظر کند و همچون گذشته با هر بار به قدرت رسیدن در صدد از صحنه خارج کردن رقیب مقتدر ولی متواضع برآید، حضور سرافرازانه خود را در میدان سیاست جمهوری اسلامی کم رنگ و مضمحل خواهد کرد.
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan