فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا امام گفت هیچ احساسی ندارم؟
یکبار برای همیشه جواب این مسئله رو بدونیم
ـــــــــــــــــــــ
@mahdi13700
❌آیا اگر اجرای احکام دینی باعث چالش و تنش بشود باید متوقف شود؟/فلسفه حکومت دینی چیست؟
▪️قالیباف ریاست مجلس در مورد توقف اجرای قانون حجاب گفته: شورایعالی امنیت ملی مصوبه دارد که اگر موضوعاتی سبب چالش و تنش شود، دبیرخانه میتواند آن را متوقف کند.
🔹 وقتی میگوییم مصوبه دارد، یعنی مصوباتش پس از تایید حضرت آقا، قانون است.
▪️آقاتهرانی نماینده مجلس دیروز در جمع مطالبه گران اجرای قانون حجاب گفتند هیچ مصوبه ای در توقف قانون حجاب در شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
✍ چند نکته:
نکته اول : ظاهرا تشخیص آقایان اینست که اجرای قانون حجاب و عفاف باعث ایجاد چالش و تنش در جامعه میشود لذا طبق یک مصوبه دیگری اجرای آن را متوقف کرده اند و هزینه آن را هم مثل همیشه متوجه رهبرانقلاب کرده اند تا از کوتاهی خود در اجرای شریعت شانه خالی کنند.
▪️نکته دوم : رهبر انقلاب در غالب سخنرانی های خود در سالهای اخیر بصورت مستقل به مسئله حجاب پرداخته اند و مواضع قاطع ایشان برای همگان صریح و شفاف است. لذا هزینه کردن از رهبری برای عدم اجرای احکام دین مثل حجاب اقدامی ناجوانمردانه و خلاف واقع هست و هرگونه مطالبه گری جریانات انقلابی و دینی را تقابل مذهبی ها و انقلابی ها با رهبری جلوه میدهد و اثرات مخرب و جبران ناپذیری بدنبال دارد.
▪️نکته سوم: چه کسانی بر سر اجرای احکام شریعت در جامعه چالش و تنش ایجاد میکنند؟ جریان اصلاحات و لیبرال و غربگرا و....با انبوهی از رسانه ها که همه در داخل کشور هستند و از منابع جمهوری اسلامی ارتزاق میکنند پس از انقلاب هر بار اجرای یکی از احکام دین را با جنگ روانی به چالش میکشانند تا با ایجاد تنش اجتماعی مانع اجرای دین در کشور شوند. یک روز بحث قصاص یک روز مسئله ارث زنان یک روز بحث حجاب و....
▪️نکته چهارم : بهتر است شورای عالی امنیت ملی بجای متوقف کردن اجرای احکام دین یک مصوبه برای خفه کردن تریبون های رسانه ای و جنگ روانی اصلاحطلبان و لیبرال داشته باشد تا امنیت کامل در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و....به جامعه برگردد .
▪️نکته آخر: فلسفه قیام و انقلاب مردم ایران در سال ۵۷ اجرای دین در تمام ابعاد آن در جامعه بود. احکام دین و شریعت در جامعه امنیت آفرین است . آنانکه ایجاد چالش و تنش میکنند سپاهیان شیطان هستند و باید رسانه ها و تریبون های آنها در مملکت جمع شود نه اینکه اجرای احکام شریعت را از ترس هیاهوی آنها متوقف کرد....
آقایان از عذاب الهی بترسند ...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
حباب ۳۰ درصدی در نرخ دلار، بخشی از آتش تهیه برای برجام ۲ است تا دست دولت پزشکیان را برای بازی با افکار عمومی باز کرده و حباب اثر مذاکره با آمریکا(بدون روشن کردن داده ستانده) را به مردم بفروشد.
در سال ۹۲ نقدینگی ۵۷۰ همت و دلار ۳۰۰۰ تومان بود. نرخ فعلی دلار بیمعنی و ساختگی است!
🔴کاش دقیقا خانم معاون بفرمایند چه گروهی مد نظر ایشان برای سازماندهی فحاشی در ورزشگاه است !
فمنیستها، صورتی، فحاشها و سرمایهداران که از خداشونه زنها برن ورزشگاه و حواشی ایجاد کنند ...
تنها قشر مخالف هم انقلابی مظلوم بود
حالا کی باید هدفمند فحش بده که حضور زنان رو بد کنه؟ انقلابی مظلوم که برای شریعت خدا فریاد میزد الان برای شریعت خدا؛ خودش متوسل حرام میشه ؟ بقیه هم که خشنود از حضور زنان بودند.....
◀️خانم معاون!
کاش کمی نگران این عریانیهای هدفمند هم بشید که کمترین لطمهی اون متوجه کودکان و نوجوانان هست و به جای پاسخگویی به عملکردتان در حلال کردن حرام خدا با ورود زنان به ورزشگاه و به وجود اومدن انواع فسادها در جامعه اسلامی ، تز توطئه ندید که واقعا جامعه حوصله نداره دیگه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا مردها کمتر از زنها عمر میکنن😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅جمله ی تکان دهنده از آیتالله طباطبایی...
استاد عالی
🔻 راز فقر در ایران ثروتمند
با ارائه دکتر سیدیاسر جبرائیلی
🔹مقدمه: از کتابهای بیخاصیت تا لمس واقعیت اقتصادی
دکتر جبرائیلی در آغاز سخنرانی تأکید میکند که باید از کلیشههای پیچیده و کتابهای بهظاهر علمی اما بیاثر فاصله گرفت و واقعیت اقتصادی ایران را لمس کرد. او میگوید بسیاری از کسانی که وضعیت کنونی را پدید آوردهاند، با ارائهٔ نسخههای اقتصادی در چارچوب «کلیات ابوالبقا» و فرمولهای ظاهراً تخصصی، سیاستمداران و مردم را مرعوب کردهاند. پیامد این نسخهها، مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز است و برای درک عمق فاجعه، باید نگاه واقعبینانهای به سیاستهای اعمالشده داشت.
🔸مروری کوتاه بر استعمار و اهداف همیشگی آن
از نظر تاریخی، استعمار همیشه دو هدف عمده داشته است:
1️⃣. غارت منابع
2️⃣. و تصرف بازار مستعمره
در هر دوره (استعمار کهن، استعمار نو و استعمار فرانو)، ابزارها عوض شدهاند؛ اما این دو هدف تغییر نکردهاند. در استعمار کهن، از اشغال نظامی بهره میبردند؛ در استعمار نو، دیکتاتورهای بومی دستنشانده را به قدرت میرساندند و اکنون در استعمار فرانو، با ابزار سازمانهای مالی بینالمللی نظیر صندوق بینالمللی پول (IMF) و بانک جهانی، بستههای سیاستی «نئولیبرالی» را تحمیل میکنند.
نئولیبرالیسم یک سهگانهٔ مقدس دارد:
1️⃣. خصوصیسازی
2️⃣. آزادسازی قیمتها (ازجمله نرخ ارز)
3️⃣. کاهش مخارج عمومی دولت
اجرای این سیاستها در کشورهای هدف، همان دو مقصد استعماری را محقق میکند:
1️⃣. صادرات مواد خام
2️⃣. واردات کالاهای ساختهشده از خارج
🔹سیاستهای ارزی و پیامدهای خامفروشی
دکتر جبرائیلی مهمترین سیاست تحمیلی را «آزادسازی نرخ ارز» میداند. بر اساس الگوی تجویزی IMF، نرخ ارز باید در بازار و طبق عرضه و تقاضای صادرکنندگان و واردکنندگان تعیین شود. در ایران، از دههٔ ۱۳۶۰ به بعد، اجرای برنامهٔ تعدیل ساختاری سبب شد نرخ ارز بهجای مدیریت دولتی، به بازار سپرده شود؛ در نتیجه چند نرخی شدن ارز (دولتی، نیمایی، آزاد) شکل گرفت.
این فرایند، به تولیدکنندگان ضربههای متعددی وارد کرده است:
1️⃣. گرانشدن مواد اولیهٔ وارداتی بهسبب جهش نرخ ارز.
2️⃣. گرانشدن مواد اولیهٔ داخلی (نفت، فولاد، پتروشیمی) چون دولت قیمت آنها را «جهانی» و برمبنای دلار محاسبه میکند.
3️⃣. کاهش قدرت خرید مردم و درنتیجه کوچکشدن بازار داخلی برای تولیدکننده.
🔸 کنترل نقدینگی یا تضعیف تولید؟
جریان نئولیبرال علت تورم را صرفاً «رشد نقدینگی» معرفی کرده و راهحل را در عدم تزریق نقدینگی به تولید، افزایش نرخ سود بانکی و کاهش هزینههای دولت خلاصه میکند. حالآنکه بهگفتۀ جبرائیلی، در ایران نهتنها قدرت خرید نقدینگی به دلار مرتباً افت کرده، بلکه کمبود سرمایه در گردش موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و رکود در شهرکهای صنعتی شده است.
درحالیکه ۸۷٪ واردات ایران کالای واسطهای و سرمایهای است، افزایش نرخ ارز، تولیدکننده را زمینگیر میکند و قدرت خرید مردم هم سقوط کرده است. از سوی دیگر، عدم دسترسی به وام (بهبهانه کنترل تورم) بحران نقدینگی در صنایع را تشدید کرده است.
🔹 رانت پررنگ در بالادست: سودهای نجومی و معافیتهای مالیاتی
دکتر جبرائیلی اشاره میکند که شرکتهای پتروشیمی و فولادی، بهرغم فروش بالای قیمت جهانی در بازار داخل، از پرداخت مالیات هم معافاند. این شرکتها سالانه دهها هزار میلیارد تومان سود خالص دارند و مالیاتی نیز نمیپردازند. در مقابل، دولت که بزرگترین مصرفکنندهٔ کشور است و باید آموزش، بهداشت، زیرساخت و رفاه عمومی را تأمین کند، بهدلیل کاهش سهمش از تولید ناخالص داخلی و کسری مداوم بودجه، روزبهروز ضعیفتر میشود. این همان فرایندی است که اقتصاد ایران را به «صادرکنندهٔ مواد خام» و «واردکنندهٔ محصولات ساختهشده» تبدیل کرده و استعمار فرانو را بهشیوهای ظریف و «علمینما» پیش میبرد.
🔸راهکارها و تجربۀ تاریخی ایران
در سال ۱۳۷۴، دولت ایران بهدلیل شورشهای ناشی از گرانی، موقتاً سیاست «تثبیت نرخ ارز» و «پیمانسپاری ارزی ۱۰۰ درصدی» را اجرا کرد. نتیجهٔ آن، کاهش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم بود. جبرائیلی تأکید میکند که امروز نیز بازگشت به سیاستهای مشابه امکانپذیر است و دولت میتواند با:
1️⃣. تکنرخی کردن ارز و الزام تمامی صادرکنندگان به فروش ارزشان با نرخ مشخص به بانک مرکزی
2️⃣. حذف قیمتگذاری دلاری برای فروش داخل (فولاد، پتروشیمی و سایر منابع ملی)
3️⃣. ممنوعیت اسکناسهای خارجی بهعنوان ابزار پسانداز و مبادله و مقابله با جریان دلاریسازی اقتصاد
4️⃣. اعمال اقتدار حاکمیتی در کنترل جریان ارز و قیمتگذاری،
5️⃣. حمایت واقعی از تولید و پر کردن ظرفیتهای خالی واحدهای صنعتی،
از این سیکل معیوب تورم، رکود و خامفروشی خارج شود
امام سجاد را چرا ابن «الخیرتین» گویند؟!
به واسطه دوحدیث
۱_ رسول خدا (ص) فرمود: "لِلّهِ مِن عبادِهِ خِیرتَینِ فخِیَرَتُهُ مِنَ العَربِ قُرَیشٌ و مِن العجمِ فارس.
۲_ امام سجاد (ع) فرمود: "اَنَا ابنُ الخِیَرَتَین".
من پسر دو قوم پر برگزیده هستم
◾زَمَخشَری از علمای اهل سنت می نویسد:
لاَنَ جَده رسول الله (ص) واُمه بنت یزدجرد الملک
زیرا جد ایشان رسول الله ص است و مادرش دختر یزدگرد شاه (ایران) است.
◾جمع شدن نجابت عرب و عجم هر دو در امام ، به اعتبار پدر و مادر
علامه مجلسی در بحار الانوار:
چون پیامبر(ص) فرموده خداوند از میان بندگانش در عرب، قریش را و در غیر عرب فارس را برگزیده است و امام سجاد(ع) پدرش امام حسین(ع) از قریش است و مادرش شهربانو از فارس است
از این رو «ابن الخیرتین» از القاب امام سجاد(ع) است.
🌹 میلاد #امام_سجاد_علیه_السلام مبارک
@mahdi13700