eitaa logo
منتظران منتظرند مهدی جان عج
115 دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
17.9هزار ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به خودش قول داد فردا توبه کنه ! امروز مُرد و به فردا نکشید... امیرالمومنین علی علیه السلام: کسی که توبه را به فردا حواله دهد، از هجوم مرگ در معرض بزرگترین خطر است ! (غررالحکم ۹۸‌۷۶)
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «تالسا» با موضوع نقد به نژادپرستی و کشتار سیاه‌پوستان کانال طنز «دکترسلام»: @Drsalaam
19.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تماشا کنید: از مارتین لوتر کینگ چه می دانید؟ 🔹 ویدیویی که برای فهم بهتر تحولات اخیر آمریکا باید دید @jaarchi
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما دیگه خسته شدیم! سخته اینجا سیاه‌پوست باشی وقتی جانت ارزشی نداره....!
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 سیاهپوستانی که از حقوق انسانی محرومند @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❗️ التماس جواب نمی‌دهد!
🌺☘🌺☘🌺 ✡ یهودیان مخفی به‌مثابه یک سازمان اطلاعاتی (١) 1⃣ یهودیان مخفی مشهد ادعا می‌کنند : در ۱۱ ذیحجه ۱۲۵۵ ق./ ۲۷ مارس ۱۸۳۹ م. در پنجمین سال سلطنت محمد شاه، مورد حملهٔ مسلمانان مشهد قرار گرفته و ۲۸ تن از ایشان کشته و تعدادی مجروح شدند! 2⃣ چند ساعت پس از حمله به پیشنهاد حاج میرزا عسکری امام جمعه مشهد، ابتدا ٧ تن از بزرگان یهودی شهر و سپس به تبع ایشان، تمام یهودیان مشهد مسلمان شدند. امام جمعه این روز را روز الله‌داد نامید و یهودیان مشهد از آن به‌ عنوان واقعه الله‌داد» یاد می‌کنند. 3⃣ این‌که گفته می‌شود «جامعه یهودیان مخفی مشهد» یا «جدیدالاسلام‌های مشهد»، به‌ دلیل «واقعه الله داد» پدید آمده، بر اساس یادداشت‌های سفر سال ۱۸۳۱ جوزف ولف به مشهد درست نیست. بر اساس سفرنامه جوزف ولف، یهودیان مشهد از سال‌ها پیش، از این تاکتیک استفاده می‌کردند. 4⃣ شمار مسلمان‌شدگان مشهد در واقعهٔ الله داد ۲۴۰۰ نفر یا ۴۰۰ خانوار ذکر شده. ♦️ ژاله پیرنظر می‌نویسد : ✡ جدیدالاسلام‌های مشهد پس از پذیرش اجباری دین نوین، اولین گام‌ها را در جهت خو گرفتن با چگونگی زندگانی و هویت جدید برداشتند. شماری از آنان قلباً و عمیقاً به دین تازه ایمان آوردند و آن را پذیرفتند، اینان کم‌کم جذب جامعه بزرگ‌تر مشهد شدند، اما اکثریت خانوارهای جدیدالاسلام تنها در ظاهر به مذهب نوین گرویدند و در خفا به دین اجدادی خود وفادار ماندند و بدین‌سان یک زندگی دوگانه پیچیده سراسر بیم و هراس را آغاز کردند. ✡ اینان در ظاهر و در انظار عام مسلمان بودند و فرامین اسلام را گردن می‌نهادند و مراسم آن را به‌جا می‌آوردند، اما در پنهان، در حریم بسته خانه‌های خود آئین و فرایض یهود را با جدّیت، تعصب و وسواسی به‌مراتب بیش از پیش اجرا می‌کردند. همهٔ اعضای این گروه یک‌ پارچه و یک‌ دل به نگهبانان جمعی این زندگی سرّی بدل شدند… ✡ به خاطر این‌ که مجبور نشوند دخترهای خود را به مسلمانان شهر به زنی بدهند، آنان را اغلب از سنین خردسالی به عقد پسران جوان و نوبالغ جامعه خود در می‌آوردند. مراسم عقد و ازدواج دوبار برگزار می‌شد. بار اول برطبق موازین اسلامی و شرعی، با سر و صدا و سرور و شادی. و یک بار دیگر با اجرای مراسم عقد یهودی در خفا. 👇👇👇 ☘🌹☘🌹
🌺♦️🌺♦️ 5⃣ ژاله پیرنظر دربارهٔ نفوذ این یهودیان مخفی می‌نویسد : ✡ برخی از ‌جدیدی‌ها که به القاب حاجی یا کربلایی شناخته شدند ، به درجاتی از ایمان رسیده بودند که مورد اعتماد کامل امام جمعه وقت قرار گرفتند. امام جمعه با اطمینان به امانت و دین‌داری این گروه آنان را به آستان قدس رضوی معرفی کرد. در آستان مشاغلی چون انبارداری، صندوق‌داری و حتی نظارت بر امور مالی خزانه که بیش‌تر شامل نذورات و هدایای زائران بود، به آن‌ها محول شد. ✡ یکی از جهانگردان اروپائی که چند دهه بعد از الله‌داد (در دهه ١٨٨٠) از مشهد دیدن کرده بود، در گزارش خود با اشاره به حضور همه‌سالهٔ هزاران هزار زائر در شهر مشهد و اهمیت آنان به‌عنوان یک منبع درآمد مالی مهم برای این شهر، به این نکته می‌پردازد که ادارهٔ بعضی از امور عمومی شهر به جدیدی‌های مؤمن محول شده است… 6⃣ در جلد اول کتاب «یهودیان ایرانی در تاریخ معاصر» دربارهٔ نفوذ یهودیان مخفی مشهد آمده است: ✡ البته در این دوران کسانی هم بودند که هم خواستند و هم توانستند از موقعیت استفاده کنند. این گروه خود را به بزرگان شیعه شهر نزدیک کردند و از این بابت بهرهٔ فراوان بردند. ☘🌹☘🌹
🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ✡ یهودیان مخفی به‌مثابه یک سازمان اطلاعاتی (٢) 1⃣ در اولین کنفرانس «مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایرانی» در لس‌آنجلس، فیلم مستندی با عنوان یهودیان مشهد نمایش داده شد. 2⃣ «مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایرانی» این فیلم را با همکاری تلویزیون رژیم صهیونیستی و موزهٔ دیاسپورا تل‌آویو تهیه کرده بود. ♦️قسمت‌هایی از گفتار متن فیلم را به‌نقل از جلد اول کتاب «یهودیان ایرانی در تاریخ معاصر» می‌خوانیم : ✡ اولین برنامهٔ مسلمان شدن، مراسم تغییر نام در داخل مساجد بود. برای یهودیان جدیدالاسلام تمام مراحل زندگی به دو صورت مختلف انجام می‌گردید : 👈 در خارج از خانه = مسلمان! 👈 در پستو یا زیرزمین خانه = یهودی! 3⃣ در این فیلم مستند هم‌چنین آمده است : ✡ آقای حکیم یک یهودی مشهدی (ساکن فلسطین اشغالی) است و می‌گوید : به هر نوزاد یهودی از همان سال‌های اول تولد چنین تفهیم می‌شد که در یک وضع بحران استثنایی قرار دارد و باید یک زندگی دوگانه داشته باشد. ✡ به ما گفته می‌شد در مقابل غیریهودی‌ها نباید اصلاً از زندگی داخلی خود صحبت کنیم… این رازداری مطلق از روزی که بچه‌ها عقل‌رس می‌شوند ، طبیعت دومشان گردید. همهٔ یهودیان جدیدالاسلام دو نام داشتند : مثلاً اسم مسلمانی پدربزرگ من شیخ ابوالقاسم بود و اسم عبری‌اش بنیامین. اسم مسلمانی پدر من ابراهیم و اسم عبری‌اش آبراهام بود. مرا در خارج خانه موسی صدا می‌کردند و اسم داخل خانه من موشه بود. در دوران زندگی پدرم بسیاری از یهودیان اسامی غلیظ مسلمانی داشتند. 4⃣ حکیم می‌گوید : ✡ خانواده حکیمی و بقیه خانواده‌های مشابه که رهبران جامعه یهودی بودند، با مسلمانان روابط نزدیک و صمیمانه‌ای داشتند. برخی از آنها حتی به سفر مکه هم رفتند و حاجی شدند! 5⃣ از ویژگی‌های یهودیان مخفی مشهد، مسلمان دو آتشه شدن برخی از آنها بود : ✡ مصاحبه‌گر از آقای حکیمی می‌پرسد : افراد خانواده شما خیلی بیش از دیگران تظاهر به اسلام می‌کردند تا آنجایی که حتی بقیه یهودیان مشهد نسبت به شما مشکوک شده بودند که آیا یهودی جدیدالاسلام هستید یا مسلمان دو آتیشه؟! 6⃣ افراهیم کهن اهارانوف، می‌گوید : ✡ زمانی رسید که مسلمانان متعصب نسبت به یهودیان سوءظن پیدا کردند و به این نتیجه رسیدند که اینها دارند تظاهر می‌کنند. برای رفع این سوءظن بزرگان قوم یهود تصمیم گرفتند به حج بروند. آنها به زیارت مکه رفتند و با لقب حاجی به مشهد بازگشتند! 👇👇👇 ☘🌹☘🌹☘
🌺🌿🌺🌿🌺🌿 7⃣ در فیلم مستند «حکایت یهودیان پارسی» که به زبان عبری و متعلق به موزه دیاسپورا تل‌آویو است، نیز به این موضوع پرداخته است. ♦️در بخش‌هایی از این فیلم آمده است : 🔸 خنانیا : اسم من عزت‌الله فرزند فرج‌الله نصرالله‌یف است. 🔹 گزارش‌گر : اسم عبری تو چیست؟ 🔸 خنانیا : اسم من خنانیا بن یوناتان هلوی 🔹 گزارش‌گر : چند سال در مشهد به‌صورت مسلمان زندگی کردی؟ 🔸 خنانیا : پانزده سال!! 🔹 گزارش‌گر : مراسم مذهبی خود را کجا انجام می‌دادید؟ 🔸 مرد ناشناس: در کنیساهای زیرزمینی و پناهگاه‌های زیر خانه‌ها. در فاصله نیم کیلومتری از خیابان‌های اصلی سه چهار زن را به صورت گدا می‌نشاندیم. وقتی کسی رد می‌شد، زن‌ها به هم اشاره می‌کردند. درنتیجه خبر به ما می‌رسید و ما ساکت می‌شدیم که کسی نفهمد. 🔹 گزارش‌گر : به‌ عنوان یک کودک سخت نبود که در ظاهر مسلمان و در خفا یهودی باشی؟! 🔸 خنانیا : بله، خیلی سخت بود. باید مثل آنها لباس می‌پوشیدیم، مثل آنها راه می‌رفتیم، مثل آنها نماز می‌خواندیم. آنها می‌دانستند که ما جدید هستیم ؛ یعنی کسی که به تازگی دین اسلام آورده و جدیدالاسلام شده است. 8⃣ صیون لوی از یهودیان مخفی مشهد دربارهٔ پنهان‌کاری و ظاهرسازی خانواده‌اش می‌گوید : ✡ پدر من هرگاه به بازار می‌رفت گوشت غیر کاشر می‌خرید [کاشر = غذای حلال یهودی] و به خانه می‌آورد. بعد آن گوشت را طوری سر به نیست می‌کردند که آثاری از آن باقی نماند. برای مصرف گوشت خوراکی خانواده‌ها در خفا طبق سنت یهودی گوسفند و مرغ را در خانه ذبح می‌کردند و به اتفاق به مصرف می‌رسانیدند. 9⃣ در منبعی دیگر آمده است : ✡ گوشتی که از قصابی‌های مسلمانان می‌گرفتند، باز هم برای ظاهرسازیِ بیشتر به فقیران می‌دادند، ولی شب‌ها در خانه‌های‌شان، گوسفند را ذبح یهودی می‌کردند و گوشت آن را شبانه به خانه‌های دیگر یهودیان آنوسی [مخفی] می‌فرستادند. ☘🌺☘🌺☘