eitaa logo
منتظران منتظرند مهدی جان عج
111 دنبال‌کننده
16هزار عکس
16هزار ویدیو
519 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چهارشنبه روز مناسب برای توبه ی واقعی و بازگشت به سوی خداست. ✅ همچنین چهارشنبه ها روز مناسبی است برای شروع ختم چله زیارت عاشورا و سایر ختومات دیگر... 🌼امام عسکری (علیه‌السلام): هرکس روز چهارشنبه چهار رکعت نماز بجای آورد و در هر رکعت پس از سوره حمد یک مرتبه قل هو اللّه احد و انّا انزلناه بخواند، خدا توبه او را می‌پذیرد و او را میبخشد. 📗 مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، نمازهای ایام هفته
4_5778436059301939069.pdf
775.3K
📖 خلاصه () سخنرانی استاد 📝 موضوع: اجتماع قلوب 📅 ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۹ - تهران
💠 حدیث روز 💠 💎 محبوب‌ترین عمل نزد خدای متعال 🔻امیرالمؤمنین علی علیه السلام : لَيْسَ عَمَلٌ اَحَبَّ اِلَى اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ مِنَ الصَّلاةِ، فَلا يَشْغَلَـنَّـكُمْ عَنْ اَوقاتِها شَىْ‏ءٌ مِنْ اُمورِ الدُّنيا ؛ ◻️ هيچ عملى نزد خداوند محبوب‏تر از نماز نيست ؛ پس هيچ كار دنيايى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد. 📚 خصال، ص ۶۲۱، ح ۱۰ ‌ •┈┈••✾••┈┈• 🌺🌱🌺🌱🌺🌱
⭕️ 🔸 امام علی(ع): 🔹سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا (مستدرک الوسائل ج۱۱ ص۲۰۱) 🆔 @YjcNewsChannel
امام صادق عليه السلام : هر كه جوياى رياست باشد، نابود شود . ميزان الحكمه جلد ۴ صفحه ۳۱۰ instagram.com/FaAbdulazim
🍃🌺🍃 💜امام علی (ع) می فرمایند : هنگامی که آگاهی انسان بالا برود ، ادبش بیشتر می شود. 📚غررالحکم،ج۳،ص۱۶۱ 🍃🌺🍃
🌹☘🌹☘🌹☘ 🥀به فکر خودت باش! وقتی با خدا باشی ، با خودت هم خواهی بود . وقتی خدا را فراموش کنی ، خودت را هم فراموش خواهی کرد. وقتی خودت را فراموش کنی ، دیگر در اندیشه منافع خودت هم نخواهی بود و مدام علیه خود اقدام خواهی کرد . 🍀خداوند در آیه 19سوره حشر می‌فرماید : 💜بسم الله الرحمن الرحیم💜 🌺وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ؛ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻣﺒﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﻮﺩﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﻛﺮﺩ ؛ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﺎﺳﻘﺎﻧﻨﺪ .(١٩) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿 🌺🌿🌺🌿
🌹☘🌹☘🌹 🧡امام رضا (علیه السلام) می فرمایند : (ان الله تعالى حرم الخمر لما فیها من الفساد، وبطلان العقول فى الحقایق وذهاب الحیاء من الوجه... وهو یورث مع ذلك الداء الدفین) ؛ معنی: خداوند شراب را حرام كرده، زیرا منشاء فساد اجتماعى است، عقل را از درك حقایق باز مى‌دارد، حیا را از روى شرابخوار مى‌برد و در مواجهه با مردم شرم نمى‌كند. به علاوه باعث بیمارى نهانى در اعضاى داخلى بدن مى‌شود. 📚 منبع: مستدرك الوسائل، جلد 3، ص 137 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🍀🥀🍀🥀🍀🥀 💜در بنی آدم چند نوع آتش وجود دارد 🍀آتش شهوت که با روزه گرفتن خاموش می‌شود . 🍀آتش حرص وطمع که با یاد کردن مرگ خاموش می‌شود. 🍀آتش نگاه و چشم چرانی که با ذکر خاموش می شود. 🍀آتش غفلت که با یاد خدا خاموش می‌شود. 🍀آتش جهالت و نادانی که با استماع علم فروکش می کند. 🍀آتش و شهوت شکم که با طعام حلال خاموش می‌شود. 🍀آتش زبان که با تلاوت قرآن خاموش می‌شود. 🍀آتش معصیت که با توبه از بین می رود. 🍀آتش شرمگاه که با نکاح حلال سکون می یابد. 💖اَلَّلهُمـ ّعجِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💖 ☘💜☘💜☘
🍀🌷🍀🌷🍀🍀 🥀السلام علیک یا امیرالمومنین علی (ع) السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)🥀 دعوا سر علی بود زهرا چرا کتک خورد؟ دعوا سر علی بود محسن چرا زغم مرد؟ دَر را زکین شکستند دست علی که بستند دیگر چرا به ناحق دست گلش شکستند دعوا سر علی بود زهرا چرا به دَر خورد؟ دعوا سر علی بود آتش به معجرش خورد زینب چرا تو خونه فریاد میزد حسن مرد دعوا سر علی بود در روی زهرا افتاد دعوا سر علی بود زهرا تو بستر افتاد حسن چرا تو خونه لکنت به حرفاش افتاد دعوا سر علی بود زهرا غذا نمیخورد دعوا سر علی بود زهرا خوابش نمیبرد کلثوم چرا تو خونه بغض گَلوشو می خورد دعوا سر علی بود علی کتک نمی خورد اما با سوز زهرا علی تو اون شبا مرد ☘🧡☘🌺☘🧡☘🌺
🌿🌹⚘🌿🌹⚘🌿 🧡شمر بدتر است یا عمر بن خطاب؟ شدّت مصیبت و مظلومیّت امیرمؤمنان علی (علیه السلام) و صبر و تحمّل طاقت فرسای او روشن است، بلکه میتوان گفت: بعضی از مصائب آن حضرت از مصیبت فرزندش امام حسین (علیه السلام) که هر مصیبتی در مقایسه با آن کوچک است، بزرگتر بود. ⚫️از طبری نقل کرده ایم که : شمر بن ذی الجوشن در کربلا حمله کرد و نیزه خود را به خیمه امام حسین (علیه السلام) کوبید و فریاد زد : ⚫️آتش بیاورید تا این خیمه با اهلش را آتش بزنم. بانوان حرم صیحه زدند و از خیمه بیرون آمدند. ⚫️امام حسین (علیه السلام) خطاب به شمر، فریاد زد : آتش میطلبی تا خانه مرا به روی بستگانم آتش بزنی؟ خدا تو را در آتش دوزخ بسوزاند. ⚫️در این هنگام «شبث بن ربعی» آمد و به شمر گفت : ای شمر! سخنی زشت تر از سخن تو نشنیده ام و در جایگاهی بدتر از جایگاه تو قرار نگرفته ام، آیا مأمور قتل کودکان و زنان شده ای؟! ⚫️حمید بن مسلم میگوید : گواهی میدهم که شمر با شنیدن این سخن، حیا کرد و از سوزاندن زنان و کودکان که در خیمه بودند، منصرف گردید. 🟤اینک میگویم : این شمر با اینکه فردی احمق و تهی مغز بود و حیا نمیکرد، در این مورد تحت تأثیر سخنان قرار گرفت و حیا کرد و از سوزاندن خیمه منصرف گردید. 🟤ولی آن کسی که کنار درِ خانه حضرت علی (علیه السلام) آمد، او و اهل خانه اش را تهدید به سوزاندن خانه با اهلش نمود و گفت : سوگند به کسی که جانم در دست اوست ، حتماً باید از خانه برای بیعت بیرون بیائید و یا خانه را بر روی شما به آتش میکشم. 🟤بعضی به او گفتند : « فاطمه دختر رسول خدا و فرزندان رسول خدا و آثار آن حضرت در خانه است. پس گواهی میدهم که تحت تأثیر این سخن قرار نگرفت و حیا نکرد و از تصمیم خود منصرف نشد، بلکه همانگونه که گفته بود، انجام داد. 🟤و امیرمؤمنان علی (علیه السلام) کسی را نداشت که از او یاری کند و از حریم او دفاع نماید. 📘منبع : بیت الاحزان شیخ عباس قمی 🌹أللَّھم عـجـلْ لوَلیڪ ألْفَرَج🌹 🍀⚘🍀❤🍀⚘🍀❤
🌹🌱🌹🌱🌹🌱 💎 عیون أخبار الرضا علیه السلام (ع) ، علل الشرائع فِی عِلَلِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ الرِّضَا علیه السلام فَإِنْ قَالَ فَلِمَ جَعَلَ أُولِی الْأَمْرِ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِهِمْ قِیلَ لِعِلَلٍ کَثِیرَةٍ مِنْهَا أَنَّ الْخَلْقَ لَمَّا وَقَفُوا عَلَی حَدٍّ مَحْدُودٍ وَ أُمِرُوا أَنْ لَا یَتَعَدَّوْا ذَلِکَ الْحَدَّ لِمَا فِیهِ مِنْ فَسَادِهِمْ لَمْ یَکُنْ یَثْبُتُ ذَلِکَ وَ لَا یَقُومُ إِلَّا بِأَنْ یَجْعَلَ عَلَیْهِمْ فِیهِ أَمِیناً یَأْخُذُهُمْ بِالْوَقْفِ عِنْدَ مَا أُبِیحَ لَهُمْ وَ یَمْنَعُهُمْ مِنَ التَّعَدِّی وَ الدُّخُولِ فِیمَا خَطَرَ عَلَیْهِمْ لِأَنَّهُ لَوْ لَمْ یَکُنْ ذَلِکَ کَذَلِکَ لَکَانَ أَحَدٌ لَا یَتْرُکُ لَذَّتَهُ وَ منفعة مَنْفَعَتَهُ لِفَسَادِ غَیْرِهِ فَجَعَلَ عَلَیْهِمْ قَیِّماً یَمْنَعُهُمْ مِنَ الْفَسَادِ وَ یُقِیمُ فِیهِمُ الْحُدُودَ وَ الْأَحْکَامَ وَ مِنْهَا أَنَّا لَا نَجِدُ فِرْقَةً مِنَ الْفِرَقِ وَ لَا مِلَّةً مِنَ الْمِلَلِ بَقُوا وَ عَاشُوا إِلَّا بِقَیِّمٍ وَ رَئِیسٍ لِمَا لَا بُدَّ لَهُمْ مِنْهُ فِی أَمْرِ الدِّینِ وَ الدُّنْیَا فَلَمْ یَجُزْ فِی حِکْمَةِ الْحَکِیمِ أَنْ یَتْرُکَ الْخَلْقَ مِمَّا یَعْلَمُ أَنَّهُ لَا بُدَّ لَهُمْ مِنْهُ وَ لَا قِوَامَ لَهُمْ إِلَّا بِهِ فَیُقَاتِلُونَ بِهِ عَدُوَّهُمْ وَ یُقَسِّمُونَ بِهِ فَیْئَهُمْ وَ یُقِیمُ لَهُمْ جُمُعَتَهُمْ وَ جَمَاعَتَهُمْ وَ یَمْنَعُ ظَالِمَهُمْ مِنْ مَظْلُومِهِمْ وَ مِنْهَا أَنَّهُ لَوْ لَمْ یَجْعَلْ لَهُمْ إِمَاماً قَیِّماً أَمِیناً حَافِظاً مُسْتَوْدَعاً لَدَرَسَتِ الْمِلَّةُ وَ ذَهَبَ الدِّینُ وَ غُیِّرَتِ السُّنَّةُ وَ الْأَحْکَامُ وَ لَزَادَ فِیهِ الْمُبْتَدِعُونَ وَ نَقَصَ مِنْهُ الْمُلْحِدُونَ وَ شَبَّهُوا ذَلِکَ عَلَی الْمُسْلِمِینَ لِأَنَّا قَدْ وَجَدْنَا الْخَلْقَ مَنْقُوصِینَ مُحْتَاجِینَ غَیْرَ کَامِلِینَ مَعَ اخْتِلَافِهِمْ وَ اخْتِلَافِ أَهْوَائِهِمْ وَ تَشَتُّتِ أَنْحَائِهِمْ فَلَوْ لَمْ یَجْعَلْ لَهُمْ قَیِّماً حَافِظاً لِمَا جَاءَ بِهِ الرَّسُولُ فَسَدُوا عَلَی نَحْوِ مَا بَیَّنَّا وَ غُیِّرَتِ الشَّرَائِعُ وَ السُّنَنُ وَ الْأَحْکَامُ وَ الْإِیمَانُ وَ کَانَ فِی ذَلِکَ فَسَادُ الْخَلْقِ أَجْمَعِینَ ؛ 🔹فضل بن شاذان از حضرت رضا علیه السّلام می‌پرسد : چرا خداوند اولی الامر را قرار داد و دستور داد که از آنها اطاعت کنند؟ حضرت رضا علیه السّلام در جواب او فرمود : به واسطه علت‌های زیادی، از آن جمله اینکه چون مردم باید طبق یک برنامه معین زندگی کنند و از حدودی که تعیین شده تجاوز نکنند، چون موجب ناراحتی و زیان ایشان می‌شود. این مطلب ثابت نمی شد و دوام نمی یافت، مگر اینکه امینی در میان آنها راجع به مسائل دینی قرار دهد تا شاهد انجام کارهای لازم ایشان باشد و جلوگیری کند آنها را از کارهایی که منع گردیده. اگر چنین نبود هیچ کس منفعت و لذت خود را برای زیان و ناراحتی دیگری رها نمی کرد. به همین جهت در میان آنها نگهبانی قرار داد تا جلوگیری از فساد نماید و حدود و احکام را به پای دارد. علت دیگر اینکه هیچ یک از ملت‌ها و اقوام نیستند مگر اینکه دارای سرپرست و رئیسی هستند، چون در امور دینی و دنیوی چاره ای جز این ندارند. پس خداوند حکیم نیز نباید مردم را واگذارد و چیزی که ناچار احتیاج به آن دارند، برای آنها تعیین نکند. چه که زندگی ایشان به آن بستگی دارد، زیرا به وسیله آن امام و پیشوا با دشمنان خود نبرد می‌کند و غنائم و درآمدها را تقسیم می‌نماید و نماز جمعه و جماعت را بپای می‌دارد و دفاع از مظلوم می‌کند. دلیل دیگر اینکه اگر امام و پیشوا و امین و نگهبان و امانتداری را قرار ندهد، ملت و دین از بین می‌رود و سنت و روش پیامبر و احکام به دست تغییر سپرده می‌شود. گروهی بدعت گذار در آن می‌افزایند و کافران از دین می‌کاهند و مسلمانان را به اشتباه می‌اندازند، زیرا ما مشاهده می‌کنیم که مردم کامل نیستند و با هم اختلاف دارند و هر یک دارای خواست و آرزوی مخصوصی بوده و حالات مختلفی دارند. اگر خداوند ایمن و نگهبانی قرار ندهد، آداب و شرایعی که پیامبر آورده از میان می‌رود و احکام و ایمان نابود می‌شود که این خود به ضرر تمام جهانیان است. 📖عیون الأخبار،ص۲۴۹ 📖علل الشرائع،ص ۹۵ 📖بحارالانوار، ج۲۳،ص۳۲،ح۵۲ ⚘🌿⚘🌿⚘🌿