eitaa logo
حجت الاسلام دومیری
709 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
271 ویدیو
109 فایل
بیانات و بنانات حجة الاسلام مهدی دومیری گنجی ارتباط با ادمین: @ganji_65
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️مسئولان جمهوری اسلامی...‼️ الصافات وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺣﺘﻤﺎً ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﭘﺮﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ .(٢٤) 🔰کلمه مسئول از ریشه سَاَل: سوال کردن می‌باشد... اساسا شخصی که وظیفه ای بر دوش خود می‌گذارد باید در مقابل کارفرما جوابگو باشد، و الّا در وظیفه خود کم‌کاری کرده است... 💯در تفکر انقلاب اسلامی و امامین انقلاب ، کارفرما و رئیس مردم هستند و تمام مسئولین خدام و واسطه های اجرای دستورات مردم... ✅مسئول جمهوری اسلامی با مسئولان تمام کشورهای دنیا فرق دارد، زیرا بر مسندی تکیه داده که به آبروی دين و خدا و پیغمبر گره خورده و پناه مستضعفانی است که از شرق و عرب خسته شده اند و پناهگاهی جز انقلاب اسلامی ندارند... ✳️مسئول جمهوری اسلامی، بعنوان جلودار حرکت و نهضت تحول و گسترش عدالت و ایجاد دولت‌اسلامی، نباید منتظر دستور مردم بایستد و با گریه و التماس آنها عملی انجام دهد ، بلکه باید پیش قراول و پیشمرگه مردم شود و درد مردم را از نزدیک ببیند و حس کند نه اینکه مردم از او التماس دوا و درمان کنند ❌آقای فرماندار محترم! متاسفانه بارها جوانانی از دل مردم که فعالیت های انقلابی و مطالبه گری‌شان، شامل هیچ منفعت اقتصادی و سیاسی نمی‌شود، به شما بطور رسمی و محترمانه نامه فرستاده اند ولی شما جواب نداده اید.... این عمل شما دقیقا مصداق مخالفت با فرمایشات ثقلین ،رهبری ، رئیس جمهور و... نیست؟ ⁉️آقای فرماندار ، به‌نظر خودتان، با این عمل، امید چندتن از همشهریان که سالها منتظر حلول دولت انقلابی و گره گشایی کارهایشان بودند، کمرنگ شد؟ چقدر از فرمایشات اهل‌بیت ع و امامین انقلاب ، مبنی بر مردمی بودن مسئول کنار گذاشته شد؟ وقتی بسیاری از مسئولان بلند پایه دولتی و در راس آن آقای رئیسی و وزرا و... به وسط مردم آمده و به مشکلات مردم گوش میدهند این رفتار شما در جهت مخالف این بزرگواران نیست؟ برای آخرتتان هم که شده، به سوالات و درد مردم برسید @tajafi
جمهوریت، جلسه سیزدهم.mp3
27.24M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ سلسله مباحث « جمهوریت » ♦️جلسه سیزدهم 🔰موضوع: جمهوریت و مردمی سازی 🕌 هیئت فداییان حضرت زینب علیها السلام @mahdi_domeiri
| ادعای باطل 🔹️ادعای ولایت مداری برای شخصی که رغبت نمی‌کند بیانات امام جامعه را بخواند یک حرف گزاف است. یک ادعای باطل است. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
🔰 سلسله جلسات (شبهات عینی، نظام سازی، نقش مسجد) 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۴ جلسه 💠 جلسه اول 💠 جلسه دوم 💠 جلسه سوم 💠 جلسه چهارم 🔗در دورانی، مهمترین شبهات مربوط به دین، شبهات ذهنی بود که پاسخی ذهنی و استدلالی می طلبید. ❌اما امروزه، مهم‌ترین شبهه در حوزه دین، شبهات عینی است. شبهاتی که نتیجه اش می شود اعتقاد ذهنی به دین، و عدم التزام عملی به آن. 👈شخص در ذهنش به دین و خدا و اهل بیت معتقد است، اما در بستر زندگی دین را جاری نمی کند، چون دین را عملیاتی نمی بیند. ✔️برای پاسخ به شبهات عینی، استدلال های ذهنی کافی نیست. بلکه باید پاسخ های عینی فراهم کرد. 🔆سلسله مباحث پیش رو، تبیین این فضا و ارائهٔ راه حل آن است. @mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 کاش مسئولان هم به همین سادگی حرفت را می‌فهمیدند... می‌دانستند که توصیه بر فرزندآوری، نقش آفرینی زن در حوزه کار و تربیت فرزند و همزمان رعایت شئونات اسلامی، جز با فراهم کردن شرایط میسر نیست. مسکن، خوابگاه نیست که صرفا به اندازه یک اتاق خواب و سرویس بسنده شود؛ مسکن، محل زندگی کردن، آرامش و حریم خصوصی خانواده هاست. @heydar_neghasht
بسم الله الرحمن الرحیم خبر الحاق حدود پنجاه هکتار زمین در طرح مسکن ملی _ در حال طی کردن روند قانونی است _، بسیار موجب خوشنودی و خوشوقتی است. الحمد لله که این اتفاق خوب به همت مطالبه گران مردمی و مسوولان، صورت تحقق یافت. اما یک نکتهٔ مهم در این الحاق وجود دارد که قابل تأمل و بررسی است. حدود هشت ماه قبل که مطالبه زمین به مساحت ۲۵۰ متر مطرح بود و امام جمعه محترم، فرماندار محترم، شورای شهر محترم، و مقدم بر همه مطالبات مردمی، بارها و بارها این خواسته را بیان کرده بودند و خواهان الحاق مساحت بیشتری بودند، جناب آقای مهندس عباس زاده، معاون عمرانی استاندار، به استناد استعلام از مدیر کل سابق ادارهٔ آب و فاضلاب استان، جناب مهندس امامی، با قدرت تمام از الحاق مساحت بیشتر جلو گیری کردند. با این استدلال که به واسطه پایین تر بودن مخزن آبرسانی، امکان رساندن آب به زمین های مربوطه، ممکن نیست. و با همین استدلال، جای الحاق حدود ۱۰۰ هکتار، صرفا با الحاق حدود ۵۰ هکتار موافقت کردند. اما در کمال ناباوری، امروز همان محدوده را به عنوان یک دستاورد و منت بر سر مردم فهیم بشرویه، الحاق نمودند. در این خصوص نکاتی قابل بیان است: ۱. لطفا جناب آقای عباس زاده بفرمایند که چه تغییری در شبکه آبرسانی سایت مورد نظر ایجاد شده که موجب تغییر تصمیم ایشان شده است؟. ۲. اگر بدون اینکه تغییری ایجاد شود و با همان شرایط گذشته، این محدوده الحاق شده، پس معلوم میشود که در گذشته علاوه بر اینکه به مردم دروغ گفته شده و مردم را فریب داده اند، بلکه ترک فعل بزرگی صورت گرفته است که تخلف آشکاری است. ۳. اگر با تغییر شبکه آبرسانی الحاق صورت گرفته، به چه دلیل در همان زمان این تغییر ایجاد نشد و اکنون وَ بعد از این همه گرانی قرار بر تغییر است. آیا تحمیل هزینه اضافی به بیت المال و البته جیب مردم، بی کفایتی نیست؟. ۴. مردم این تناقض در کار کارشناسی را چگونه هضم کنند و کدام را درست و کدام را غلط بدانند. کار کارشناسی گذشته که الحاق را ممنوع اعلام می کرد، و یا کار کارشناسی کنونی که الحاق را صحیح تلقی می کند. این تناقض چگونه قابل حل است؟ ۵. در هر دو فرض مذکور، ترک فعل و ضعف کار کارشناسی حقیقی به نظر می رسد. آیا یکی از وظایف ذاتی مدعی العموم این نیست که در این خصوص با قدرت ورود پیدا کرده، تا از این پس مسؤولی جرأت ترک فعل و ترک کار کارشناسی را نداشته باشد؟. البته حق پیگرد قانونی برای مردمی که متضرر شده اند، محفوظ است. ۶. پاسخ آقای عباس زاده به افکار عمومی چیست که می گویند عدم تایید در گذشته، تعمداً بوده است تا گذر زمان مردم را خسته کرده و دست از مطالبه به حق خود که قطعات ۲۵۰ متری بود، بکشند، به مرگ گرفتند تا به تب راضی شوند. گو اینکه بخشی از مردم به تب راضی شده اند ناچاراً. ۷. اگر کسی مدعی شود که امروز دیگر مردم بدبین هستند، بدبین به خاطر ترک فعل ها، بدبین به خاطر کارهای غیرکارشناسی، بدبین به خاطر لجبازی های کودکانه، مسؤولان محترم، چه پاسخی خواهند داشت؟. و اگر این بدبینی صحت داشته باشد، چگونه نسبت به تصمیمات آینده خوشبین باشند؟. چگونه و بر اساس کدام منطق وقتی می گویید قطعات ۳۰۰ متری نشدنی است، مردم به گفته شما اعتماد کنند؟. ۸. استاندار محترم، جناب آقای قناعت، دوندی ته ناک بن چ خوره؟. امه پر و مار امسه از خدا پیغمبر بتنه و قبر و قیامت. واقعا بعضی کارها جواب ندارنه قیامت؟. آدم که گت بیه، ونه گتگیری هکنه، نا وچه بازی. من و ته هرده اینجه غریبمی. خداره شاهد گیرمه فردا خدای پیش ونه جواب پس هدیم. توندی، درست هکن، نتوندی، بور. آه این مردم بیچاره کنده آدمه. از من بتن ... (زبان مازنی ) @mahdi_domeiri
| شکل‌گیری دولت اسلامی 🔹️تا زمانی که کارگزاران نظام شناخت از مبانی فکری ولی جامعه پیدا نکنند، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
🔰 سلسله جلسات 🎙 حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🗓 سال ۱۴٠۲ - ۲۸ جلسه 💠 جلسه ۱ | ضرورت‌های مربوط به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲ | دولت اسلامی و وظیفه انقلابی‌ها 💠 جلسه ۳ | منظور از دولت اسلامی چیست؟ 💠 جلسه ۴ | دولت اسلامی و حکومت ولائی 💠 جلسه ۵ | دولت اسلامی و خوی استکباری 💠 جلسه ۶ | دولت اسلامی و استئثار 💠 جلسه ۷ | دولت اسلامی و نگاه به مسئولیت 💠 جلسه ۸ | دولت اسلامی و مردمی بودن 💠 جلسه ۹ | دولت اسلامی و جمهوریت 💠 جلسه ۱۰ | دولت اسلامی و اشرافیت 💠 جلسه ۱۱ | دولت اسلامی و پیشرفت 💠 جلسه ۱۲ | دولت اسلامی و شاخصه‌های هویت اسلامی 💠 جلسه ۱۳ | دولت اسلامی و استعمار زمین 💠 جلسه ۱۴ | دولت اسلامی و عدالت 💠 جلسه ۱۵ | دولت اسلامی و شناخت تاریخی 💠 جلسه ۱۶ | دولت اسلامی و کار جهادی 💠 جلسه ۱۷ | دولت اسلامی و توحید 💠 جلسه ۱۸ | دولت اسلامی و منازعات سیاسی 💠 جلسه ۱۹ | دولت اسلامی و خط امام (۱) 💠 جلسه ۲۰ | دولت اسلامی و خط امام (۲) 💠 جلسه ۲۱ | دولت اسلامی و اعتقاد به دولت اسلامی 💠 جلسه ۲۲ | دولت اسلامی و انسا‌ن‌محوری 💠 جلسه ۲۳ | دولت اسلامی و انتقادپذیری 💠 جلسه ۲۴ | دولت اسلامی و اولویت‌ها 💠 جلسه ۲۵ | دولت اسلامی و گفتمان‌سازی حلقه میانی 💠 جلسه ۲۶ | دولت اسلامی و توان گفتمان‌سازی 💠 جلسه ۲۷ | دولت علوی یا دولت مهدوی؟ 💠 جلسه ۲۸ | انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم متنی که در دو عکس بالا است، گویای شبهه ای است که به توضیح نیازی ندارد. در پاسخ به این شبهه باید گفت: ۱. فطریه مربوط به قوت غالب مردم است که امروزه نان و برنج است. وقتی که بحث از قوت غالب می شود، منظور چیزی است که مردم مصرف می کنند، و نه چیزی که کشاورز می فروشد. بنابراین، قیمت قوت غالب ( گندم یا برنج ) بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود، و نه قیمت فروش کشاورز. شاید قیمت فروش ۱۰ تومان باشد، اما قیمت خرید به واسطه دلال بازی ها، ۱۰۰ تومان باشد. در نگاه دین، فطریه بر اساس قیمت خرید مردم محاسبه می شود و نه فروش کشاورز. ۲.فطریه امری دینی است که تعیین آن بر عهدهٔ متخصصین دین است که مراجع عظام هستند. خرید گندم از کشاورز، کاری دولتی است که تعیین قیمت آن و کنترل و نظارت بر آن، بر عهده دولت و دستگاه های مربوطه است. دخالت هر کدام از این دو نهاد در کار تخصصی دیگر، خلاف تقوا است. لذا مراجع نمی توانند در قیمت‌گذاری خرید یا فروش گندم دخالت کنند. چرا که تعیین قیمت آن مستلزم آگاهی از جزئیاتی است که علمای بزرگوار فاقد آن اطلاعات هستند. بنابراین توقع ورود علما به این بحث، توقعی نابجا و نادرست است. ۳. گاهی اوقات سخن گفتن، اوج بی سوادی فرد را فریاد می زند. به همین منظور، در دین مبین اسلام توصیه به سکوت شده تا جهالت ها به واسطه سخن گفتن آشکار نگردد. ۴. توصیه می شود در مواردی که نسبت به آن آگاهی لازم را نداریم، به جای حکم دادن و ایراد گرفتن، از اهلش سؤال بپرسیم و اگر با نگاهی منصفانه پاسخ ها قانعمان نکردند، آن هنگام حکم به نقیصه کنیم. @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم ساعت نزدیک چهار صبح است و تصویر، مربوط به ادارهٔ پست شهرستان بشرویه است. روزی نیست که بعد نماز صبح از مسجد بیرون بیاییم و کارکنان اداره پست را مشغول کار نبینیم. عجیب است این تعهد کاری و این دغدغه. همهٔ آنچه در مرحلهٔ دولت اسلامی از مسؤولین خواسته می شود، در عملکرد رئیس و کارمندان اداره پست مشاهده می گردد. کار جهادی و خدمتگذاری و خستگی ناپذیری و پرهیز از کارهای نمایشی و تصنعی و پرهیز از شعارزدگی و خوشرویی با اربابان رجوع کننده و محصور نشدن به ساعات اداری برای خدمت رسانی و ...، جزء ویژگی های دولت اسلامی است که در عملکرد عزیزان اداره پست شهرستان بشرویه، ملموس و هویدا است. طبق فرمایش حضرت آقا، این روحیه در این اداره، مرهون وجود چنین روحیه ای در رئیس این اداره بوده که به کارکنانش سرریز شده است. حقیر به نوبه خود و به عنوان عضو کوچکی از شهروندان جامعه هشتاد میلیونی جمهوری اسلامی ایران، از جناب آقای هادی نژاد، قدردانی می کنم و پیش قدمی شان را در تحقق آرمان بلند امام جامعه ( دولت اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی )، تبریک عرض می نمایم. آنانی که تحقق دولت اسلامی را عجیب و دور از ذهن می پندارند، نگاهی بیندازند و ببینند و امیدوار شوند و مطالبه کنند و الگو سازی نمایند. اداراتی شبیه اداره پست شهرستان بشرویه، در سطح کشور کم نیستند. اما متاسفانه رسانه مجموعه انقلابی به انحاء مختلف ضعیف عمل می کند، چه در انعکاس اینگونه کارها، و چه پرداختن یک سویه به ضعف و نقصان و نقد، وَ نپرداختن به نقاط قوت و امیدآفرین. @mahdi_domeiri
♦️ کانال «سلوک تشکیلاتی» ♦️ 🔷 توجه به روح جمعی و حرکت کاروانی در روابط ولایی مومنین در تشکیلات اسلامی، ظرفیت عظیم سیر و سلوک جمعی و رسیدن به قرب الهی است که با توجه به آن تشکیلات نهاد های انقلابی علاوه بر ارتقای عملکرد و ماموریت خاص خود، در مسیر توحیدی نیز سیر می کنند. 🔶 در کانال «سلوک تشکیلاتی» به ارائه‌ی محتوا و مبانی علمی - معرفتی تحقق این روح جمعی و حرکت کاروانی در تشکیلات اسلامی می‌پردازیم. 🔹 مباحث این کانال مناسب نخبگان اجتماعی، فعالین فرهنگی، مبلغین مذهبی و متولیان تشکیلات مذهبی در مساجد، هیئات، مؤسسات فرهنگی - مذهبی و... می‌باشد. 🔸 محتوای ارائه شده تقریر مباحث استاد محمدرضا عابدینی در این حوزه مبتنی بر اندیشه علامه طباطبایی(ره) است. 📢 در رسانه‌ی زیر با ما همراه باشید: 👈 بله | ایتا | تلگرام | روبیکا | اینستاگرام Karavani.ir | @SolookTashkilati
بسم الله الرحمن الرحیم یک سفر زیارتی به مشهد داشتیم، با خانواده. پیاده در حال حرکت به سمت حرم بودیم که به این جداسازهای خیابان و پیاده رو برخوردیم. من که جلوتر بودم، دیدم آقا محمد صدایم میزند: بابا وایسا. ایستادم و نگاهم را برگرداندم. نشست روی زمین و دمپایی هایش را در آورد و سعی کرد از این جداسازها بالا برود. بی خیال و فارغ از اینکه مقصد و مقصود ما حرم است و زیارت. در فکر فرو رفتم. ما با استعداد « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ »( اسراء: ۷۰ )، مقصد و مقصودی داریم که در شریفهٔ « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ »( ذاریات: ۵۶ ) به وضوح نشان داده شده است. اما ما غافلانه و سرخوش و فارغ و بی خیال نسبت به مقصد، در میان راه، همچون کودکی که هیچ نمی فهمد، مشغول بازی با ترش و شیرین و زشت و زیبای دنیا شده ایم و هیچ دغدغه ای برای رسیدن به مقصد نداریم. گاهی درگیر روزمرگی ها بودن و مشغول تر و خشک دنیا شدن، آنقدر سطح فهم و شعورمان را پایین می آورد که همانگونه که برای کودک نمی توان از زیارت و به حضور امام معصوم رسیدن و مراتب قرب گفت، اولیای الهی نیز نمی توانند برای ما از سلوک و پرداختن به اصلاح و تزکیه نفس سخن بگویند و این همه را خود مقصریم که: خود کرده را تدبیر نیست. خلاصه اینکه امام رضا علیه السلام رزقِ زیارت ما را با درسی که سرِ کلاسِ عبرت آموزی محمد آقا گرفتیم، به ما داد. خدا کند عامل باشیم. @mahdi_domeiri
| مثل شیطان 🔹️مسئولی که در برابر مردم متواضع و فروتن نباشد، مستکبر و طاغوت است؛ مثل شیطان عمل می‌کند. مسئول باید در برابر مردم فروتن باشد. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
دیانت و دخالت د-AudioConverter.mp3
35.67M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ دیانت و دخالت در امور حکومتی (۱) ✅ هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل ✅محرم ۱۴۴۵ 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
دیانت و دخالت در امور حکومتی (۲).mp3
38.51M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅ دیانت و دخالت در امور حکومتی (۲) ✅ هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل ✅محرم ۱۴۴۵ 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
| ولایت مدار واقعی 🔹️ولایت مدار واقعی کسی است که در جهت تحقق دولت اسلامی تلاش کند و تا زمانی که شناخت نباشد این تلاش محقق نمی شود. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی.mp3
35.92M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام حاج مهدی دومیری ✅سلسله مباحث « دولت اسلامی » ♦️جلسه بیست و هشتم 🔰 موضوع: انتظار فعالانه و ایجاد دولت اسلامی 🕌 هیئت خانگی رایت الرسول شهرستان بابل 🎙 سخنران: @mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم امیرالمؤمنین صلوات الله علیه، در حدیثی می فرمایند:« لِلْمُؤْمِنِ ثَلاثُ ساعات فَساعَةٌ یُناجِی فِیها رَبَّهُ وَ ساعَةٌ یَرُمُّ مَعاشَهُ وَ ساعَةٌ یُخَلِّی بَیْنَ نَفْسِهِ وَ بَیْنَ لَذَّتِها فِیما یَحِلُّ وَ یَجْمُل »؛( نهج البلاغه، کلمات قصار، کلمه 390 ./ بحار الانوار، جلد 75، صفحه 40، حدیث 19، و جلد 91، صفحه 94، حدیث 11، و جلد 1، صفحه 88، حدیث 13 ). زندگى فرد باایمان در سه قسمت خلاصه مى شود، قسمتى به معنویات مى پردازد و با پروردگارش مناجات مى کند، قسمتى به فکر تأمین و ترمیم معاش است، و قسمتى را به این تخصیص مى دهد که در برابر لذاتى که حلال و مشروع است آزاد باشد. همین روایت از رسول گرامی اسلام نیز نقل شده، اما با این تتمه:«فَإِنَّ هذِهِ السّاعَةَ عَوْنٌ لِتِلْکَ السّاعاتِ وَ اسْتِجامٌ لِلْقُلُوب»؛( وسائل الشیعه، جلد 16، صفحات 96 و 97، حدیث 21077 « چاپ آل البیت»ـ/ بحار الانوار، جلد 12، صفحه 71، حدیث 14 ). چرا که این ساعت تفریح و سرگمى کمکى است براى ساعت هاى سایر برنامه ها و آرامش و آسایشى است براى قلب ها. تفریح حلال یک فوق برنامه در زندگی نیست، بلکه به عنوان مقدمه و بسترساز دیگر عرصه های زندگی، جزء ضروریات است، خصوصا برای خانواده هایی که بنا بر تقیدات مذهبی و دینی، دارای سبک زندگی دور از حرام هستند و از تفریحات حرام پرهیز می کنند. یکی از تفریحات سالم، سفر رفتن است که در آیات و روایات به آن اشاره و ترغیب شده است. افرادی که به سفر می روند، دو دسته هستند: دستهٔ اول: آنانی که تفریح و آسودگی خاطر را، در خودِ سفر می بینند و همین که با اقوام و خانواده و یا دوستان به سفر می روند، تفریح برایشان حاصل است و تشویش ها و استرس ها و اضطراب ها و مشغولیت های ذهنی را دور ریخته و با خود به سفر نمی آورند. دسته دوم: آنانی که تفریح و انبساط خاطر را، نه در سفر که در ملحقات غیر ضروری سفر می بینند. این دسته اگر سفر دور دنیا را هم بروند، در صورت خرید نکردن، یا نرفتن به پاساژ ها و رستوران های چنین و چنان، و یا حضور نیافتن در شهر بازی ها و ...، نه تنها هیچ لذتی از سفر نمی برند، بلکه تمام استرس ها و دل نگرانی ها و غم و غصه را نیز با خود همسفر کرده و از شهری به شهری دیگر ره می سپارند. دسته اول سبک سفرند و هر آن ( به شرط نبود موانعی چون شغل و مدرسه بچه ها و بیماری )، آماده سفر هستند. اما دسته دوم سنگین سفرند و برای رهسپار شدن شرط و شروط بسیاری دارند که تحققشان به راحتی میسور نیست. دسته اول با فراهم بودن حداقل های مالی، راهی سفر می شوند و از سفرشان لذت می برند. اما دسته دوم تا جیب ها و حساب هاشان پر از پول نباشد، رهسپار نمی گردند و اگر هم با این شرایط به سفر بروند، هیچ لذتی نمی برند. در نگاه نخست، سفر مخصوص مرفهان و ثروتمندان نیست و همگان می توانند به سفر بروند و از سفرشان لذت ببرند و پر نشاط باز گردند. اما در نگاه دوم، سفر و لذت بردن از سفر، مخصوص متمکنان است و اگر جز آنان به سفر روند، جز دردسر و مشقت نصیبی ندارند. نگاه اول بر آمدهٔ از مبنای فکری قناعت است و لذت بردن از داشته و نگاه به نیمه پرِ زندگی. اما نگاه دوم بر آمدهٔ از مبنای فکری مصرف گرایی است و حسرتِ نداشته ها را خوردن و نگاه به نیمهٔ خالیِ زندگی. این قاعده نه تنها در سفر، بلکه در همه تفریحات ساری و جاری است. تصمیم با شما است که نگاه اول را دارا باشید و از سفر و تفریحات لذت ببرید، و یا با داشتن نگاه دوم، عمرتان سپری شود و داغ یک سفر و تفریح بدون دغدغه و بدون اضطراب به دلتان بماند. @mahdi_domeiri
برگزاری‌ اردوی جهادی گروه جهادی امام رضا(ع) جمعه ۲۷ مرداد۱۴۰۲ 💢قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام @mahdi_domeiri
| شناخت منظومه فکری ولی 🔹️ولایت مداری زمانی اتفاق می افتد که ولی را مدار زندگی خود قرار دهیم و ولی، زمانی مدار زندگی ما قرار می گیرد که بشناسیم ولی چه می خواهد از ما، منظومه فکری ولی را بشناسیم، دیدگاه ولی را بشناسیم. بدانیم ولی چگونه فکر می کند چگونه تصمیم می گیرد، کدام اهداف را مد نظرش قرار داده است؟ کدام هدف برای ولی مهم تر و اقدم است؟ اهم و مهم های دیدگاه فکری ولی را تشخیص بدهیم. 📥 سلسله جلسات «دولت اسلامی»@mahdi_domeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم صفحه (۱) چند سال پیش با کسی صحبت می کردم که به گفته خود، گناهی نبود که مرتکب نشده باشد. طرف همچین تریپ آزاد اندیشی هم برداشته بود و با اعتماد به نفس از آزاد اندیشی دفاع می کرد. بعد کمی صحبت در این خصوص، طوری که بخواهد برای آزاداندیشی خود مصداقی بیان کند، گفت: همسر و پسر کوچکم به مسجد محله می رفتند. من هم به همسرم گفتم اجازه ندارد پسرم را با خود به مسجد ببرد. چون این کار ذهن کودک را کانالیزه می کند. کودک باید خودش آزادانه تصمیم بگیرد که چه کند و به کجا برود و ... . به همسرم گفتم حق ندارد اعتقادات خودش را به خورد بچه بدهد. از او پرسیدم: فرزندت علاقه دارد به مسجد برود یا مادرش به زور او را با خود می برد؟، پاسخ داد: خودش دوست دارد. گفتم: این دیگر چه آزاداندیشی است که کودک را از علاقه اش باز می داری؟. الآن با این کارت، ذهن فرزندت را نسبت به گریز از مسجد کانالیزه می کنی و اجازه انتخاب را به او نمی دهی. چگونه است که پای دین که وسط می آید قائلی کودک باید خود انتخاب کند، اما برای القاء بی دینی خودت به فرزندت دیگر از این قاعده پیروی نمی کنی و مقابل علاقه های کودکت می ایستی؟. چطور به همسرت می گویی که حق ندارد اعتقادات خودش را به کودک تحمیل کند ( که البته نمی کرد و فرزندت با علاقه خودش به مسجد می رفت )، اما خودت به زور و اجبار فرزندت را از رفتن به مسجد باز می داری و اعتقاد ضد دین خودت را به کودکت تحمیل می کنی؟. بندهٔ خدا پاسخی برای این سؤالات نداشت. @mahdi_domeiri
صفحه (۲) این حکایت، حکایت تمدن نجس و مادی غرب است. آموزش مظاهر دینی به کودکان را مصداق تحمیل نظرات به کودکان و نقض حقوق کودکان تلقی می کنند، اما آموزش شیطان پرستی و همجنس بازی و روابط آزاد جنسی و ... را مصداق نقض حقوق کودکان و تحمیل نظر به کودک به حساب نمی آورند. ازدواج دختر در سنین زیر ۱۸ سال را مصداق کودک آزاری محسوب می کنند، اما به کار گیری کودکان در صنعت پورن و روابط آزاد جنسی دختران زیر ۱۸ سال، به کار گیری جنسیتی از دختران برای فروش کالاها و ...، در نظرشان کودک آزاری نمی باشد. قانون حجاب اجباری را مصداق نقض حقوق بشر به شمار می آورند، اما مجبور کردن زنان مسلمان به برداشتن حجاب را، منافی با حقوق بشر نمی دانند. تمدن منحط غرب، استاد معیارهای دو گانه است، معیارهای دو گانه به نفع مادّیّت و نجاسات شیطانی، و بر علیه دین و تقدس و خدا و معنویت. و صد تأسف از انسان هایی که کر و کور، عقل به کار نگرفتهٔ خود را در اختیار چنین طرز فکر متناقضی قرار می دهند و با ملاک و معیار آنها به دنیا نگاه می کنند و قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند. معیارهایی که شخص را آرام آرام از انسانیت دور کرده و به حیوانیت وارد می سازد. تصویر بالا، یکی از صدها و هزاران مورد قضاوت دوگانه غرب به مسائل انسانی است. @mahdi_domeiri
هدایت شده از « نیما حیدری دخت »
📌بیانات رهبری در نخستین دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم ۱)اگر به مردم وعده دادید، عمل کنید ۲)منت بر سر مردم نگذارید که ما این کار را کردیم ۳)بزرگنمایی نکنید ۴)وقتی به دلیل مشکلات طبیعی وعده تان عملی نشد، از مردم عذرخواهی کنید و به انها توضیح دهید که چرا نتوانستید به وعده ی خود عمل کنید. ۵)برای وعده روزشمار معین کنید... و پیگیری جدی داشته باشید ۱۴٠٠/٠۶/٠۶ ✅ ویژگی های «نیماحیدری دخت» @nh_nima_512
01 ماهیت انقلاب اسلامی.MP3
43.89M
🎙 سخنرانی _ حجت الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «ماهیت انقلاب اسلامی» ♦️ جلسه اول 🕌 مسجدالرضا علیه السلام 🗓 دوشنبه| ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ @mahdi_domeiri