حجت الاسلام دومیری
بسم الله الرحمن الرحیم یک تحلیل، شاید ... (۲) متن (۹) اما در بعد نظامی، شیرمردان جهاد و پیکار، به
بسم الله الرحمن الرحیم
یک تحلیل، شاید ... (۲)
متن (۱۰)
با توجه به مطالب پیش گفته:
۱. وقوع جنگ و وضعیت جنگی کشور.
۲. ناکارآمدی عمدی و غیر عمدی دولت.
۳. اغتشاش و همراهی برخی از مسؤولین با آن.
۴. مخالفت برخی در بدنه دولت با جنگ.
این تلقی عمومی را ایجاد میکند که دولتِ آقا پزشکیان، صلاحت لازم برای تصدی قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران را ندارد و به نظر میرسد عمر این دولت کوتاه خواهد بود. کوتاهی عمر این دولت، یا مربوط به استعفا میباشد، و یا مربوط به عدم کفایت سیاسی و عزل.
نکتهای که تذکر آن ضروری است این است که پایان عمر کوتاه دولت، یا بعد از این وقایع است، و یا قبل از آن است، که این پایان خود دلیلی برای ایجاد اغتشاشات میگردد.
مقارن اتفاقات ایران و روسیه و چین، اتفاقاتی نیز در کشورهایی چون عربستان واقع میگردد که توضیح آن و ادامهٔ ماجرا، به سلسله متنهای دیگر موکول میگردد.
#یکتحلیل_شاید
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
#گزارش_تصویری
✅ برگزاری مراسم تجلیل از اعضای گروه سرود احلی من العسل (خواهران)
💠به مناسبت کسب مقام سوم استانی (بخش تولید)جشنواره سرود فجر بسیج
با حضور رئیس اداره تبلیغات حاج آقای نودهی و جانشین فرماندهی سپاه سرهنگ کریمی
🔰مسجدالرضا(ع)بشرویه
https://eitaa.com/masjedalreza_bosh
#مسجد_تراز
#مسجد_محوری
#فرهنگی
#گروه_سرود
#بانوان
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
و من كتاب له (علیه السلام) إلى أبي موسى الأشعري و هو عاملُه على الكوفة، و قد بلَغه عنه تثبيطُه الناس عن الخروج إليه لمّا نَدَبهم لِحرب أصحاب الجمل:
مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ إِلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قَيْسٍ؛ أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِي عَنْكَ قَوْلٌ هُوَ لَكَ وَ عَلَيْكَ؛ فَإِذَا قَدِمَ [عَلَيْكَ رَسُولِي] رَسُولِي عَلَيْكَ فَارْفَعْ ذَيْلَكَ وَ اشْدُدْ مِئْزَرَكَ وَ اخْرُجْ مِنْ جُحْرِكَ وَ انْدُبْ مَنْ مَعَكَ، فَإِنْ حَقَّقْتَ فَانْفُذْ وَ إِنْ تَفَشَّلْتَ فَابْعُدْ.
[ نهج البلاغه، نامه ۶۳ ].
نامه اى از آن حضرت علیه السلام به ابو موسى اشعرى كه عامل او در كوفه بود. به امام خبر رسيد كه بدان هنگام كه مردم را به جنگ با اصحاب جمل فرا مىخوانده، ابو موسى، كوفيان را از رفتن به جنگ باز مىداشته و به نشستن در خانه ترغيب مىكرده است:
از بنده خدا، امير المؤمنين به عبد الله بن قيس. اما بعد، از تو به من سخنى رسيده كه هم به سود توست و هم بر زيان تو. چون فرستاده من، با پيام من نزد تو آيد، دامن بر ميان زن و بند كمر استوار نماى و از سوراخت بيرون آى و كسانى را كه با تو هستند، فراخوان. اگر ديدى كه بايد از من اطاعت كنى، به نزد من آى و اگر در ترديد بودى از آن مقام كه تو را داده ام كناره گير.
نامه در یک نگاه:
ماجراى نامه چنین است که وقتى امام امیر المؤمنین علیه السلام با لشکر خود به سوى بصره آمد تا آتش جنگى را که طلحه و زبیر و عایشه برافروخته بودند خاموش کند، دو نفر از یاران خود به نام محمد بن جعفر و محمد بن ابى بکر را براى بسیج مردم کوفه فرستاد. گروهى از مردم کوفه بعد از شنیدن پیام على علیه السلام شبانه به سراغ ابوموسى اشعرى رفتند تا با او در این زمینه مشورت کنند که آیا همراه این دو نفر به سوى على علیه السلام حرکت کنند یا نه. ابو موسى با لحن شیطنت آمیزى گفت: اگر راه آخرت را مىخواهید در خانه هاى خود بنشینید و تکان نخورید و اگر راه دنیا را مىخواهید همراه این دو نفر حرکت کنید، و به این ترتیب مانع از خروج اهل کوفه شد. این سخن به نمایندگان على علیه السلام رسید. آنها شدیدا به ابو موسى اعتراض کردند. او در پاسخ گفت: بیعت عثمان بر گردن على و بر گردن من و گردنهاى شماست.
این مرد لجوج و بى خرد فراموش کرده بود که بیعت اگر بیعت راستین هم باشد با مرگ از بین مىرود وگرنه همه آنها باید به بیعت خلیفه اوّل وفادار باشند و با کس دیگرى بیعت نکنند، زیرا بیعت با دو نفر به عنوان رئیس جمعیت معنا ندارد.
در نقل دیگرى آمده هنگامى که خبر حرکت امام علیه السلام به بصره براى خاموش کردن آتش فتنه رسید، ابو موسى به مردم کوفه گفت: على امام هدایت است و بیعت او صحیح است، ولى جایز نیست همراه او در مقابل اهل قبله ( اشاره به لشکر جمل است ) پیکار کرد.
در عبارت دیگر نیز از او نقل شده که به مردم کوفه گفت: مردم! یاران محمد و اصحاب او، نسبت به مسائل از دیگران آشناترند و این فتنهاى که برپا شده انسانِ خواب در آن بهتر از بیدار و بیدارِ نشسته بهتر از ایستاده است... بنابراین شمشیرها را در غلاف کنید و وارد این معرکه نشوید.
به هرحال هنگامى که سخنان نابخردانه ابوموسى به على علیه السلام رسید، امام نامه فوق را براى او نوشت.
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
حجت الاسلام دومیری
و من كتاب له (علیه السلام) إلى أبي موسى الأشعري و هو عاملُه على الكوفة، و قد بلَغه عنه تثبيطُه الناس
موضگیریهای آقای پزشکیان در این یک ماه اخیر به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، کمترین تناسب را با آرمانها و اهداف انقلاب و امامین انقلاب ندارد. مسؤول جمهوری اسلامی است، اما در قامت مسؤول، جای اینکه حرف نظام و رهبری را بزند، اعتقادات شخصی خود را به زبان میآورد.
همانند ابوموسی در عین حالی که نماینده امام جامعه است، بر خلاف نظر و دیدگاه امام سخن میگوید.
به نظر میرسد آقای پزشکیان عاقبتی همانند عاقبت ابوموسی خواهد داشت. جنگ را به تعویق میاندازد و با مبانی امام مخالفت مینماید و در نتیجه عذر او خواسته خواهد شد.
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
از آن به نازکیَم دل به آبگینه یکیست
که در فراقِ تو داغم هزار و سینه یکیست
تمیزِ ناخوش و خوش نیست در شمایل دوست
تو خواه مهر به ما ورز و خواه کینه، یکیست
[ دیوان طالب آملی، غزل ۳۸۲، ص ۳۷۲ ].
#توحید
#عشق
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
تو حرم حضرت رقیه (س)
نشسته بودیم با دوستم
اقای دکتر حجازی روحانی کاروان که کانادا و لبنان مبلغ بودند گفتند: علامه مصباح نظرشون این بوده که سید حسن نصرالله از اون کسانی هست که زنده میمونه و پشت سر امام زمان علیه السلام نماز میخونه...
خبرنگار هم وقتی از نصرالله میپرسه
بچه هات یا نوه هات، کدوم در قدس نماز میخوانند؟، پاسخ میده خودم در قدس نماز خواهم خواند.
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
بسم الله الرحمن الرحیم
امام خامنهای حفظه الله، به عنوان چشم بیدار کشور و ناظر و مراقب خطوط اصلی و اساسی، به عنوان شخصی حکیم که هر حرف و بیانی را در جایگاه مناسب خود میزند، موظف است که وقایع پیشرو را با امتِ خود در میام بگذارد و مردم را آگاه کند و به مسؤولین هشدار دهد.
حضرت آقا هرگاه از فتنه سخن گفتند، بیانگر واقعیتهای پیشرو بود که گذر زمان هوشمندی و بیداری و بینایی این حکیم فرزانه را ثابت کرد و فتنهای به راه افتاد.
در دولت روحانی بارها از نفوذ صحبت کرده بود و گذر زمان ثابت کرد که در بالاترین ردههای مسئولیتی دولت روحانی، نفوذی و جاسوس وجود داشت.
و امروز نیز از نفوذ دشمن و نفوذی سخن گفتند و این سخن از حکیم انقلاب، به معنی اعلان خطر و هشدار دادن است. انتصابات گلهای و فلهای دولت از بین مجرمان سیاسی-امنیتی و مخالفان نظام و انقلاب، نمیتواند مصون از نفوذ باشد.
اما نکتهٔ قابل تأمل در این بخش از بیانات رهبری، این بود که نتیجهٔ این نفوذ را برافراشته شدن پرچم دشمن در درون کشور دانستند، دشمنی که رزمندگان با مجاهدت خود در پشت مرزها نگهش داشتند.
سؤال این است که رزمندهها کدام دشمن را پشت مرزها نگه داشتند؟، و نفوذی که پنهان از چشم مرزداران دشمن را به داخل راه میدهد، چگونه ایجاد میگردد؟ و این نفوذیها کیانند؟، و قرار است بر اساس این نفوذ چه اتفاقاتی در کشور رقم بخورد؟.
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri