🔸دو معیار صراحت در انقلابیگری و کارآمدی در خدمتگذاری به مردم به نظر میرسد برای جریان دانشجویی و جامعه دانشگاهی نیز میتواند محور اصلی باشد. در جبهه انقلاب البته تاکید بر این دو محور باید بیشتر از قبل باشد، زیرا فرمول تولید مقبولیت بیشتر و کسب رضایت مردم و نخبگان جامعه و بازسازی سرمایه اجتماعی انقلاب از نحوه مواجه با این دو معیار و کارنامهای است که برای این دو موضوع از خود باقی میگذاریم، خواهد بود. به همین دلیل باید جبهه انقلاب و مسئولین جمهوری اسلامی اتفاقا هم برای گفتن کارنامه خود در اینباره و غیریت سازی خود با دیگران و هم برای در معرض قضاوت قرار دادن خود و به دست آوردن ارزیابی برای دو موضوع گفته شده، اصرار به رفتن به جوامع دانشگاهی و مخصوصا دانشگاههای مانند شریف داشته باشند. تجربه سالهای گذشته نیز نشان داده در دل همین به ظاهر التهابات دانشگاهها است که اتفاقا گفتمان برتر انقلابی و فرمول واقعی و معیارهای متناسب با شرایط فعلی برای کمک به جمهوری اسلامی تولید میشود. همچنانکه هر زمان دانشگاهها به ظاهر سیاسیتر و ملتهبتر بودند، نه تنها تربیت کادر موثر برای جبهه انقلاب و جمهوری اسلامی موفقتر و بادوامتر بوده بلکه خروجی این تنشها منجر به دست یافتن راهکارهای بهتر برای حل مشکلات کشور شده است .
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ دلیل اصلی و تاریخ صدور فرمان ترور مولوی عبدالواحد ریگی
✔️ پشت پرده مهم سیاسی و امنیتی ترور یک عالم اهل سنت بلوچ
* یادداشت هفتم
✍️ شهادت مولوی عبدالواحدریگی از علمای قدیمی اهل سنت سیستان و بلوچستان که به اعتدال و وحدت خواهی در این منطقه شهره بود از جهاتی بسیار مهم و سرنخ باطن ضدامنیتی تحولات هفتههای اخیر جنوب شرق است.
1️⃣ با شروع اغتشاشات در زاهدان، تهدید و ارعاب علما و نخبگان معتدل اهل سنت از طریق برخی عناصر معلوم الحال تندرو مذهبی در داخل و یک جریان سیاسی تجزیه طلب بلوچ خارج از ایران کلید خورد. هدف برخی از آنها هم این بود که هر کسی به دنبال حل مساله زاهدان غیر از طریق و خارج از هدف گذاریهای سیاسی که مولوی عبدالحمید و اطرافیان او دنبال میکند، باشد باید به نوعی مورد تخریب قرار گرفته و منزوی شود. در خارج از ایران البته تهدید به قتل و ترور آشکارتر صورت گرفت.
2️⃣ اما موضوع به این سادگی هم نیست. شواهدی وجود دارد که یکی از طراحیهای ویژه ضدامنیتی و سیاسی پس از حوادث 8 مهرماه زاهدان، حذف و منزوی کردن جریان اهل سنت انقلابی و وفادارن قوم بلوچ از معادلات مذهبی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بوده است. ضلع داخلی گفته شده با ضلع خارجی تجزیه طلب خارج نشین در اینباره منافع مشترک درهم تنیدهای دارد و به همین دلیل خواسته یا ناخواسته همکاریها و همفراییهای زیادی صورت میدهند. دلیل اصلی اصرار بر حذف جریان انقلابی قوم بلوچ و اهل سنت جنوب شرق نیز مانع بزرگی است که این جریان در برابر افراطگرایی مذهبی و سیاسی و واگرایی قوم بلوچ و اهل سنت از جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.
3️⃣ اما قضیه ترور مولوی عبدالواحد ریگی اتفاقی ویژهتر است. پس از اعزام حجت الاسلام علی اکبری به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دلجویی و شنیدن نظرات و پیشنهادات گروه های مختلف مذهبی، اجتماعی و سیاسی این استان درباره حوادث زاهدان، جریان ضدانقلاب دچار یک انفعال شدید شد و احساس کرد که همه طراحیهای آنها در حال فروپاشی است. مولوی عبدالواحد ریگی یکی از چهرههای بود که در آن سفر خط شکنیهای را علیه جریان ضدانقلاب و گروههای تندرو مذهبی انجام داد. انتشار اظهارات انقلابی او در دفاع از وحدت شیعه و سنی، امنیت کشور و انقلاب اسلامی در دیدار با حجت الاسلام علی اکبری بر سوءاستفادکنندگان داخلی و خارجی از حوادث زاهدان بسیار سخت تمام شد. دستور ترور مولوی عبدالواحد ریگی همان روز یعنی 23 آبان 1401 پس از دیدار با نماینده رهبری در زاهدان، توسط جریانهای تجزیه طلب بلوچ خارج نشین به صورت رسمی و علنی صادر شد و از عوامل تکفیری و تحریکشده داخلی خواسته شد که این ماموریت را به سرانجام برسانند. موضوعی که البته برای مولوی عبدالواحد ریگی پوشیده نبود و خودش نیز مدتها بود که انتظار چنین تروری را داشت و با این حال تا آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی نشد.
4️⃣ شناسایی و سرنخ شهادت مولوی عبدالواحد ریگی برای پیبردن به واقعیت پشت پرده تحولات چند هفته اخیر جنوب شرق بسیار با اهمیت و یک نقطه عطف محسوب میشود. ترور او از همین الان بزرگترین نشانه است که تحولات چند هفته گذشته زاهدان یک باطن ضدامنیتی مهم دارد و بسیاری از هیاهوهای سیاسی ولو با ادعای خیرخواهی یا از این باطن خطرناک سرچمشه میگیرد یا چنین باطن ضدامنیتی را خواسته یا ناخواسته در حال تقویت و توسعه دادن است.
ادامه دارد...
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ جهاد تبیین موثر از دانشگاه شریف تا اعدامها
✍ نحوه جهاد تبیین در هر حادثه و زمانی با اقتضائات خاص خودش همراه میشود و متناسب با رویدادها، برنامه دشمن، ذهنیت افکار عمومی و جبهه خودی در سطح تاکتیک تغییراتی میکند. جهاد تبیین گرچه از یکسو تلاشی برای رفع شبهات و تنویر افکار عمومی بر پایه پاسخگویی علمی و منطقی است ولی از سوی دیگر سطحی از تبلیغ یا شگردهای رسانه، الزام به رعایت اقتضائات و شرایط افکار عمومی و در نظر گرفتن سلیقههای مختلف و... را نیز همراه خود دارد.استفاده از این ابزارها و رعایت ملاحظات نیز رویداد به رویداد متفاوت میشود.
🔸 به عنوان مثال موضوع اعدامهای اخیر با نوع و میزان شبهاتی که مطرح شده نیازمند جهاد تبیین است. در موضوع اولین اعدام پس از اغتشاشات تبیین مساله محاربه از دیدگاه فقه، شرع و عقل موضوعیت پیدا کرد. در موضوع اعدام دوم، باوجودی که فرد قاتل دو نفر را با چاقو و بیرحمانه کشته و چهار نفر دیگر را نیز زخمی کرده ولی باز هم عدهای از سلبریتیها با وقاحت از اعدام او انتقاد میکنند و برای افکار عمومی شبهه آفرینی و تردید سازی میکنند.خب طبیعی است که اینبار جهاد تبیین متفاوت از موضوع اول هست. در این جهاد تبیین جدید شما با پدیده حامیان قاتل رو به رو هستید و با جنگ رسانهای مواجه هستید که روایتش از قاتل و خانواده قاتل شروع و ختم میکند و اساسا به مقتول و خانواده مقتول کاری ندارد. با پدیده هوشمندی رو به رو هستید که فریبکارانه در موضوع اعدامها احساسات اشتباه و غلط را میخواهد بر احساسات درست و بر عقلانیت جامعه غالب کند.
🔸 اما گاه جهاد تبیین در یک موقعیت و مکان خاص نیازمند اقتضائات خود میشود. به عنوان نمونه در حوادث اخیر دانشگاه شریف با رفتارهای زشت و افراطی یک اقلیت معترض خیلی زود تبدیل به مکانی شد که اقتضائات خاصی برای جهاد تبیین به خود گرفت.
🔸 به اعتقاد نگارنده با حضور شهردار تهران به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه یکی از تجربههای موفق جهاد تبیین رقم خورد و تحلیل چرایی این موفقیت به درک جهاد تبیین موثر کمک خواهد کرد.
1⃣ اولین اثر این جهاد تبیین در خارج از دانشگاه خود را نشان داد. آنجای که طیف بزرگی از چهرههای اصلی اغتشاشات در داخل و خارج به صورت هماهنگ مجبور به واکنش منفعلانه و تخریب فرد جهادگری که برای تبیین به دانشگاه رفته بود شدند. در این میان ورود فوری رسانه های همچون ایران اینترنشال که عملیات رسانه ای خودش را در توییترش با عنوان خبر فوری از حضور شهردار تهران در دانشگاه شریف شروع کرد، و یا بی بی سی فارسی که به جای نقد محتوا مجبور شد بر روی حاشیه های سبک و سخیف تمرکز کند، نشانههای اثربخشی جهاد تبیینی بود که در دانشگاه شریف روز دانشجو شکل گرفت.
2⃣ معترضین در دانشگاه شریف احساس شکست کردند و در پاسخگویی مناسب به لکنت افتادند. اقلیت معترض در هفتههای گذشته در دانشگاه شریف به هر دلیل و مصلحتی در مواقع هوچیگری، توهین و ابراز رفتارها و گفتارهای بیمنطق پاسخ قاطع و محکم دریافت نکرده بودند. شریف به نقطهای رسیده بود که ضمن رعایت قواعد گفتگوی علمی صمیمانه و آزاد اندیشی، برای دفاع از انقلاب باید گاهی صدا رساتر و شفافتر از معمول میشد و قاطعیت و شفافیت در معرفی و هدف قرار دادن دشمن خارجی و تقبیح دنباله روی از آن با صراحت بیشتری بیان میشد.
3⃣ سومین دلیل موفقیت به ویژگیها و کارنامه تبیینگر بر میگردد. زاکانی با بیش از دو دهه حضور در بالاترین سطح مطالبهگری و مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی برای اکثریت دانشجویان که دنبال مطالبه گری و مبارزه با فساد هستند، یک گوینده معتبر و مشروع و مقبول به حساب میآید. ضمن اینکه دکتر زاکانی در کنار مطالبهگری و مبارزه با فساد، در بیان عملکرد خود در شهرداری نیز دست پر بود و با بیان رکوردها و انجام وظایف فراتر از معمول مدیریت شهری برای حل مسایل اجتماعی، اقتصادی و معیشتی اثر بخشی کلامش را افزایش داد. خلاصه اینکه باید این روزها بیشتر کسانی به دانشگاهها بروند که خود کارنامه مشخصی در مطالبه گری، اصلاح گری و کارآمدی داشته باشند.
4⃣ موضوع مهم دیگر این بود که در مراسم روز دانشجو دانشگاه شریف با جامعه مخاطب گزینشی برخورد نشد. امروز نیز جهاد تبیین موثر با بخشی کردن جامعه و عدم رو به رو شدن واقعی با سلایق مختلف و عدم گفتگو انتقادی و صریح با مخالفین موثر جبهه مقابل اتفاق نمیافتاد. ماحصل این مواجهه حقیقی، حتما منجر به تولید بصیرت و گفتمان برتر خواهد شد.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ نگاهی تحلیلی به جمعیتهای تکراری در جمهوری اسلامی
✔️ تصویر استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیسی چه نکته جدیدی برای امروز کشور دارد؟!
✍️ سفر رئیسی به خراسان جنوبی در قالب دور دوم سفرهای استانی حاوی تصاویری از حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور محترم بود که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.
1️⃣ شاید قبل از شروع بحث این نکته مورد پیشداوری قرار بگیرد که سفر رئیس جمهور به یک استانی همانند خراسان جنوبی که بخشهای قابل توجهی از آن از مناطق محروم یا کمتر توسعه یافته کشور محسوب میشود و اکثریت مردم آن به صورت سنتی از مدافعان پایدار و پای کار انقلاب هستند و همواره در انتخاباتها نیز در بالاترین سطح مشارکت در کشور بودهاند و همچنین بنا به برخی دلایل اجتماعی و سیاسی به آیت الله رئیسی نیز علاقه مندی سنتی و قدیمی داشته و همچنان دولت فعلی را مطلوب و همراه خود میدانند و امیدوار به فعالیتها و برنامههای او هستند؛ بنابراین تصاویر استقبال مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور چه نکته خاص قابل توجه و جدیدی و حتی مفیدی برای امروز کشور دارد؟! اما نکته دقیقا همینجاست؛ وقتی درباره ایران و وضعیت او سخن میگوییم باید وجود چنین واقعیتهایی را دید که اتفاقا بسیار گستره قابل توجهی را هم شامل میشود. اشتباه بسیاری از محافل تحلیلگر در داخل و خارج از ایران ندیدن و چه بسا درک دقیق نداشتن از وجود چنین گسترههای مردمی و اجتماعی است که در سرتاسر کشور پراکنده است و به نوعی تمام نقاط ایران را هم در بر میگیرد. حتی در کلان شهرهای بزرگ ایران نیز همین معادله به نوعی حاکم است و مناطق و محلات مهمی از این شهرها نیز با چنین واقعیتهای جمعیتی و انسانی رو به رو هستند. این گستره بزرگ با هر تحلیلی وجود حقیقی دارد، گرچه رسانه شبانه روزی و ثابت ندارد، ولی در اجتماعات ایران اکثریت هست، زندگی میکند و اتفاقا در بزنگاههای کشور بیش از همه تاثیر گذار است.
2️⃣ اما در فضای مجازی این گستره بزرگ جمعیتی و اجتماعی عمدا تلاش میشود که در معادلات سیاسی و راهبردی کشور به حساب نیاید و یا کوچک نمایی یا معمولی به نظر برسد. بنابراین بیایید مجددا جنگ اخیر رسانهای که در بالاترین سطح جهانی آن علیه ایران اجرا شد را با هم بنگریم. اکثریت تصاویر پخش شده در جنگ رسانهای اخیر در یک قاب بسته از برخی میادین، خیابانها و امکان خاص و محدود به عمده کلان شهرها و اندکی از این تصاویر هم متعلق به برخی از شهرهای کوچک است که آنجا هم بیشتر حادثه و یا رویداد چالش برانگیزی اتفاق افتاده و در غیر اینصورت خبری از اعتراضات چشمگیر در آن شهرها نبوده است. در تمام طول این نزدیک به سه ماه جنگ بزرگ رسانهای علیه ایران چند خبر و تصویر از شهر زابل در سیستان و بلوچستان یا از شهر نهبندان در خراسان جنوبی دیدید؟ یا مشابه این شهرها در شرق، غرب، شمال، جنوب، مرکز ایران در حال اعتراض، مشابه آنچه چهارراه ولیعصر یا شهرک اکباتان در تهران اتفاق افتاد، مشاهده کردید؟! هیچ و تقریبا زیر صفر! نه تنها به لحاظ کمی و عددی بلکه به صورت کیفی نیز فاصله آنقدر بزرگ است که تصور اعتراضات مشابه را سخت میکند.
3️⃣ اما قبل شروع بند سوم این نکته را باید گفت که منظور نگارنده از این نوشته این نیست که رضایت عمومی در کشور در سطح بالایی قرار دارد، منظور دغدغه و رسیدن به درک درست و مطابق با حقیقت از سطح عمق نارضایتی و ناامیدی مردم و برآورد درست از مطالبات اصلاحی و فهم صحیح از نوع واکنش اکثریت مردم به وضعیت فعلی، اتفاقات ماه های اخیر و و آینده کشور است. حال برگردیم و دوباره به صحنه اتفاقات اخیر در کشور نگاهی بیاندازیم؛ نه تنها هیچ تصویر تثبیت شدهای از این گستره بزرگ جمعیتی و جغرافیایی که گفته شد در جنگ رسانهای اخیر نیست، بلکه، هم دشمن این تصویر مهم و حقیقی را عمدا حذف کرده، و هم ما ناخودآگاه یا از سر غفلت یا از عدم هنرمندی در نشان دادن آن یا بدتر از همه از سر انفعال و کم به حساب آوردن این واقعیت بزرگ نسبت به آن کوتاهی کردهایم. عجیبتر اینکه خیلی از تحلیلگران و سیاستمداران نیز به همین مساله و ادراک ناقص مبتلا شدهاند و یا به تعبیر درست تر در همین دام ذهنی گرفتار شدند. بسیاری از نسخههایی که این روزها چه برخی خودیها و چه سیاست زدگان و یا برخی منفعلان برای اداره و آینده کشور تجویز میکنند، با بیتوجهی به گسترههای جمعیتی تکراری در جمهوری اسلامی ارائه میشود. خوبتر که بنگریم تمام بحث و گفتارشان و عزم و جزم شان یا درباره و در تلاش برای درک آن قابهای بسته است یا تحت تاثیر افراطی از آن اقلیت قرار دارند. برخی نیز اساس همهی نگرش ها و رویکردهایشان را همان تصاویر رسانهای و دور از اکثریت قرار دادهاند که اتفاقا عمدتا در خارج از ایران تدوین میشوند. باید بپذیریم تعداد قابل توجهی از نخبگان و فعالین کشور با رسانه زدگی، زیست مجازی، زندگی در محیط های خاص شهری
و یا گرایش های انحرافی در علوم انسانی یا غیر منطبق با جامعه ایرانی دچار ادارکهای ناقص از برخی واقعیتهای کشور شدهاند. به همین دلیل کار به نقطهای رسیده که نه تنها درک درستی از گذشته و شرایط فعلی کشور ندارند بلکه درباره آینده نیز بدتر از گذشته و شرایط فعلی کشور قضاوت میکنند. ضمن اینکه یک سوال مهمتر این است که مشابه این گستره جمعیتی و اجتماعی گفته شده، چه میزان گسترههای جمعیتی با سلایق مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری داریم که به طور مثال جدای از بحث جمهوری اسلامی، مخالف کوچکترین خدشه به ایران قوی نیستند؟! این گسترههای چند ده میلیونی چرا گاهی در تحلیلهای تصمیم گیران و تصمیم سازان به یکباره تبدیل به یک اقلیت میشوند؟ ریشه واقعی این خطا در ادراک و محاسبات کجاست؟!
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ ریشه مخالف خوانی مولوی عبدالحمید با جمهوری اسلامی؛ مذهبی یا سیاسی؟!
✔️ کمک به یافتن پاسخ برای یک سوال مهم
*یادداشت هشتم
✍️ اظهارات تند مولوی عبدالحمید در هفتههای اخیر یکبار دیگر این سوال مهم را مطرح کرده که علت این همه بغض پراکنی بی سابقه و مخالف خوانی گاه و بی گاه نسبت به جمهوری اسلامی چیست؟ آیا صرفا یک تقابل سیاسی است یا ریشه در یک باطن مذهبی دارد؟
🔸الف: مولوی عبدالحمید بارها گفته که منادی وحدت شیعه و سنی است و بارها نیز در ظاهر مطالب مختلفی در تایید این موضوع بیان کرده است. اما برای قضاوت درباره فردی مانند مولوی عبدالحمید که تجربه سالیان طولانی فعالیت سیاسی و مذهبی دارد و بر اساس این تجربه رفتار پیچیده سیاسی همانند بسیاری از سیاسیون دیگر دارد، باید از قضاوت در ظواهر فاصله گرفت. یکی از کلیدهای شخصیت شناسی سیاسی مولوی عبدالحمید بررسی رفتار و مواضع او در بزنگاه ها هست. مولوی عبدالحمید در همه بزنگاه هایی که کشور در شرایط بحرانی، امنیتی و سیاسی قرار داشت، در جبهه مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است. در فتنه 88، 98 و اینک 1401 که فراتر از همراهی، خودش نیز در این حوادث اخیر دارای نقش و از بازیگر اصلی ماجرا شده است.
🔸ب: یکی از مهمترین بزنگاه های دهه اخیر در حوزه امنیت ملی، قدرت گرفتن جریان تکفیری در سوریه و عراق بود که تا چهل کیلومتری مرز ایران نیز خود را رسانده بودند. آن روزها محور غربی، عبری و عربی منطقه خودشان را برای پذیرفتن حکومت تکفیری داعش آماده می کردند و حتی جریانات عمده مذهبی در جهان اهل سنت در تایید یا رد آنها وارد شفاف کردن مواضع خود شده بودند. در ایران نیز که تهران دست طرف مقابل را برای شکستن ستون فقرات محور مقاومت در دمشق و بغداد و رساندن جریان تکفیری به استان هایی همچون کرمانشاه، همدان و.... خوانده بود، وارد عمل شد و حاج قاسم نیز هدف گذاریهای امنیتی ایران را در این پرونده تاریخی به سرانجام رساند. اما در ایران برخلاف مصالح امنیت ملی و علی رغم نمایان شدن ماهیت کاملا عریان ضدشیعی گروه های مسلح در سوریه، مولوی عبدالحمید و اطرافیانش برای گروه های مسلح مخالف بشار اسد دعا خواندند و در حمایت از مخالفین حاکمیت سوریه و تخریب نظام این کشور، سخنرانی کرده و نوشتههایشان همین الان هم موجود است!
🔸ج: اما به صورت مشخص در دو ماه اخیر گزارههای زیر در تمامی سخنرانیهای مولوی عبدالحمید گفته یا تکرار کرده است و شاید مرور اجمالی آن کمکی بزرگ برای یافتن پاسخ به سوال مهم مطرح شده باشد:
1️⃣ تکرار این گزاره که 43 سال حاکمیت جمهوری اسلامی همیشه با ظلم و تبعیض همراه بوده و در حال حاضر نیز حاکمیت اقدامات صریح خلاف اسلام و قرآن انجام میدهد!
2️⃣ تخریب نهادهای کشور با بدترین ادبیات ممکن و تهمتهای بدون سند به همه قوای کشور، از دولت، قوه قضائیه، مجلس تا دستگاه های امنیتی و انتظامی
3️⃣ تخریب و حمله به حوزههای علمیه شیعه
4️⃣ حمایت از اغتشاشاگران در بالاترین سطح ممکن؛ از زیر سوال بردن محاکمه قاتلین و محاربین تا درخواست آزادسازی اغتشاشگران ناامن کننده جان و مال مردم
5️⃣ حمایت از عناصر افراطی مذهبی؛ از «مولوی نقشبندی» که جمهوری اسلامی را علنا بدتر از اسرائیل معرفی کرده تا «مولوی کوهی» که رزمندگان بلوچ اهل سنت که برای مقابله با جریان تکفیری و دفاع از ایران به سوریه رفته بود را تکفیر و رسما قاتل و کودکش معرفی کرد و فتوا داد که شهدای اهل سنت را نباید در قبرستان مسلمانان دفن کنند و ازدواج شان هم باطل است!
6️⃣ سیاه نمایی، ناامیدسازی، اعلام به بن بست رسیدن کشور، تحریک و ایجاد آشوب هر هفته جمعه ها در زاهدان
7️⃣ تکرار توهین به ملت ایران با تعمیم اغتشاشگران به کل ملت ایران
8️⃣ زمینه سازی برای سوءاستفاده بهائیان و تکفیریها از وضعیت موجود کشور
9️⃣ توصیه، ترویج و تحمیل حکمرانی سکولار به ملت مسلمان و حاکمیت ایران و القا آدرسهای غلط برای حل مشکلات کشور
0️⃣1️⃣ مانع تراشی برای حل پرونده اخیر زاهدان و امتیازگیری و سهم خواهی سیاسی از مسئولین
1️⃣1️⃣ درخواست برگزاری رفراندوم در ایران با حضور خارجیها
دوازده: زمینه سازی فشار و تهدید جانی و مالی اهل سنت معتدل و بی توجهی به شهدای اهل سنت در هفته های اخیر
🔸🔸حال قضاوت با افکار عمومی و محققین؛ کارنامه چنین فردی برای تخریب و مخالف خوانی گاه و بی گاه با جمهوری اسلامی ریشه مذهبی دارد یا صرفا یک تقابل سیاسی است؟!
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ چه کسی به حمید فرخ نژاد گفت که از سخن گفتن درباره عمرو عاص عذرخواهی کند؟!
✍️ گفتگوی حمید فرخ نژاد، بازیگر فراری با رسانه سعودی ایران اینترنشنال ارزش سیاسی خاصی نداشت ولی حاوی یک نقطه بسیار تلخ ولی مهم بود.
1️⃣ بیش از این برخی کارکنان بیبیسیفارسی از هدفهای تجزیهطلبانه ایران اینترنشنال سخن گفته بودند و در ظاهر تلاش کردند به نوعی ردپای خود را از این پروژه لو رفته و آشکار شده رسانهای پاک کنند. اما اینکه مزدوران به ظاهر ایرانی اینترنشنال سعودی در ازای دریافت چند هزار دلار از شاهزاده های سعودی حاضر شدهاند که برای تجزیه ایران اقدامات همه جانبه رسانهای و عملیاتی کنند، در طول عمر فعالیت اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز از سیاه ترین نقاط به شمار میرود.
2️⃣ تلاش حکومت وهابی سعودی برای تجزیه ایران به عنوان مرکز نشر اسلام ناب و درست در نقطه مقابل اسلام وهابی ریشه در یک انگیزه اعتقادی قوی دارد. به همین دلیل هم مشاهده میشود که تمرکز این شبکه سعودی در برجسته سازی گروههای تندرو مذهبی سنی در ایران بسیار بیشتر از رسانههای دیگر است. این تمرکز به گونهای است که سهم اپوزسیون سنی جمهوری اسلامی در این شبکه به نسبت دیگر اپوزیسیون بالاتر از معمول عرف سالهای گذشته در میان رسانههای ضدانقلاب بوده است. موضوعی که نه تنها نشانه اجرای یک ماموریت ویژه رسانهای است بلکه نشان میدهد که کارفرمایان سعودی گرایشهای اعتقادی خود را نیز در حال پیاده سازی هستند.
3️⃣ اما بخشی از گفتگوی حمید فرخ نژاد بازیگر فراری با اینترنشنال سعودی نیات مذهبی گردانندگان پشت صحنه این رسانه را بیشتر برملا کرد. فرخ نژاد در بخشی از این گفتگو به یکباره و بدون ضرورتی خاص از اینکه زمانی به عمرو عاص تعرضی کوچک داشته، عذرخواهی میکند! اینکه به او تاکید شده که درباره موضوعات بلوچستان ایران و حوادث آنجا در میانه گفتگوی خود شبهه آفرینی کند تا شیب مهار التهابات در آنجا را به ظن خودشان کندتر کنند، چیز عجیبی نیست و بر اساس همان ماموریتهای ویژه گفته شده ایران اینترنشنال درباره اهل سنت ایران است ولی عذرخواهی کردن بهیکباره بابت یک تعرض تلویحی به عمرو عاص جای بسی تامل دارد. برای کسانی که از میزان حساسیت ویژه وهابیت در عادی سازی و سفید سازی برخی شخصیت های خاص صدر اسلام که در مخالفت و دشمنی با اهل بیت در تاریخ اسلام شهره شدهاند، آگاهی دارند و از تلاشهای سالهای اخیر این جریان تندرو نیز برای تحمیل برخی اشخاص معلوم الحال به عنوان خطوط قرمز کاذب به جامعه اهل سنت که پیش از این چندان اهمیتی نداشته، آگاهی دارند؛ دیدن گنجانده شدن عذرخواهی یک سلبریتی بابت سخن گفتن درباره عمرو عاص در وسط یک گفتگو به ظاهر سیاسی و دور از مسایل مذهبی جای تعجب ندارد و نشانه ذهن مذهبی متعصب کارفرمای وهابی فعال در پشت صحنه است. شاید دور از ذهن هم نباشد که یکی از شرطهای کارفرمای سعودی برای اجازه پخش گفتگو حمید فرخ نژاد از ایران اینترنشال، اعلام برائت او از سخن گفتن درباره عمرو عاص قرار داده باشد.
4️⃣ بیشک تخریب «ایران قوی» هدف مشترک محور وهابی، بهایی، عبری و غربی است ولی بازگو کردن این گزاره نیز بسیار مهم است که بخش مهمی از این تدارکات عظیم رسانه ای در واقع گرفتن انتقام از ملت ایران بابت اعتقادات دینی شان هست و به علت سردست گرفتن پرچم اهل بیت پیامبر اسلام در جهان امروز است و چقدر خبیث هستند افرادی که در ظاهر داد مخالفت خواهی با جمهوری اسلامی میزنند ولی در باطن کمک حال وهابیت و یهود صهیونیست برای دشمنی بیشتر با اهل بیت پیامبر اسلام هستند. البته این نشانه اوج حقانیت و مشروعیت جمهوری اسلامی است که مخالفت و دشمنی با آن، به صورت همزمان مخالفت و دشمنی هم با اهل بیت علیهمالسلام و هم با ایران قوی است.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ ریشه اصلی فحاشی علی کریمی علیه دکتر زاکانی
✔️ همه چیز از آن مکان و سخنرانی خاص شروع شد!
✍️ در آخرین استوری علی کریمی نقل قولی کذب از علیرضا زاکانی منتشر شده که سراسر توهین و فحاشی به خانواده و مادر محترم شهردار تهران، و همسر پهلوان حسین زاکانی است. این لیدر فراری اغتشاشات با عبور از مرزهای اخلاق و پشت کردن به مهمترین شعار اغتشاشاگران یعنی «زن زندگی آزادی» موجب خشم بسیاری از فعالین رسانهای و مجازی در داخل ایران شد و در این چند روز شاهد واکنش گسترده کاربران به فحاشی علی کریمی هستیم. اما ریشه فحاشی علی کریمی علیه شهردار تهران از کجا میآید؟!
1️⃣ علی کریمی قبل فرار از ایران در توییتی به مراسمات عزاداری امام حسین (ع) توهین کرد که با واکنش قاطع شهردار تهران روبهرو شد. دکتر زاکانی در اولین اقدام دستور جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی این سلبریتی هتاک را از شهر تهران صادر کرد. علی کریمی که پیش از این با چنین قاطعیتی روبهرو نشده بود در واکنش به این اقدام شهرداری تهران شروع به فحاشی در فضای توییتر کرد ولی شهرداری نه تنها کوتاه نیامد، بلکه او مجبور به عقب نشینی و عذرخواهی شد.
2️⃣ علی کریمی پس از فرار از ایران و ساکن شدن در یکی از کشورهای عربی و سپس دریافت پاسپورت آمریکا، با نظارت کارفرمایان غربی، بخشی از هدایت اغتشاشات و آشوبها در ایران را برعهده گرفت. از چندی قبل اما اغتشاشات رو به کاهش رفت و تمام تلاش ضدانقلاب معطوف به ایام خاص مانند 16 آذر و روز دانشجو شد. تدارکات ویژه ضدانقلاب برای سازماندهی مجدد آشوب در 16 آذر مهمترین فعالیت آنها در هفتههای گذشته بود و در همین راستا یکی از اصلیترین مکانهای احیای آشوب را در دانشگاه شریف برنامهریزی کرده بودند. اما با رفتن دکتر زاکانی به دانشگاه شریف و قاطعیت و قدرت تبیین گری که در مراسم روز دانشجو از خود نشان داد، حس بزرگی از شکست و تحقیر شدن و ناامیدی در ضدانقلاب و اغتشاشاگران شکل گرفت. به همین دلیل فرمان تخریب زاکانی توسط اصلی ترین چهرههای ضدانقلاب خارج نشین از همان ساعات اول حضور در دانشگاه شریف صادر شد ولی نه تنها راه به جایی نبردند بلکه مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف به نقطه عطفی برای بازگشت مقتدرانهتر جریان انقلابی به دانشگاهها و موجب عقب نشیتی و حس شکست در جریان آشوب شد.
3️⃣ اما پس از چند روز از مراسم روز 16 آذر، برنامه انتقام از زاکانی به خاطر حضور موثر و مقتدرانهای که در دانشگاه شریف از خود نشان داد، وارد فاز جدیدتری شد. کار به جایی رسد که در یک روز چندین رسانه اصلاح طلب به صورت همزمان و مشترک حمله و تخریب شهردار تهران را آغاز کردند. زاکانی به یکباره مسئول تمام مشکلات چند دهه انباشته شده در تهران از ترافیک تا آلودگی هوا از میان 23 دستگاه متولی این امور معرفی شد و در این میان از جعل اخبار دروغ نیز درباره او و عملکردش در شهرداری نگذشتند. این در حالی است که بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده، شهرداری تهران نه تنها در میان بسیاری از دستگاههای متولی عملکرد بهتری در همین فاصله کوتاه 15 ماهه دوره جدید مدیریت شهری داشته بلکه فراتر از وظایف معمول خود نیز اقداماتی را انجام داده است. با این وجود گرچه توهین علی کریمی به خانواده شهردار تهران نیز نقطه اوج تلاش برای تخریب و انتقام گیری از او به شمار میآید ولی ریشه اصلی همان بود که گفته شد، یعنی از لحظهای که جریان حامی اغتشاش و آشوب در دانشگاه شریف احساس سرخوردگی و شکست کرد، برنامه فحاشی، تهمت و تخریب علیه زاکانی نیز طراحی و عملیاتی شد.
4️⃣ فحاشی و هتاکی بی سابقه علی کریمی علیه شهردار تهران و پدر بزرگوار ایشان که از پهلوانان قدیمی پایتخت و از اولین داوران بین المللی کشتی ایران بوده و همچنین هتاکی بی شرمانه علیه خانواده ارزشی و انقلابی دکتر زاکانی، البته نشانه افول جریانی است که پس از چندین ماه تلاش برای اغتشاش، آشوب و اعتصاب و تحمیل هزاران میلیارد تومان خسارت به مردم و بیت المال و امکانات عمومی کشور، اینک احساس شکست و سرخوردگی میکند و در ناتوانی و ناامیدی با فحش دادن و توهین کردن در حال عقده گشایی هستند.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5