eitaa logo
هیمان | مهدی مهدوی
86 دنبال‌کننده
4 عکس
4 ویدیو
0 فایل
🔸️هَیَمان حالتی از جذبه‌‌ در برابر هیمنه و عظمتی است که نفس انسانی تحمل ادراک آن را ندارد و در برابر آن دچار حالتی از سُکر و مستی شده، غریق دریای فراموشی و نابودی خویشتن می‌گردد. 📚 پژوهشگر الهیات و معارف اسلامی 👤ارتباط: @mahdimahdavi77
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ إنّ حَديثَنا يُحيِي القُلُوبَ 🔸 💠 عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ اَلْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: اَلْمُؤْمِنُ بَيْنَ مَخَافَتَيْنِ ذَنْبٍ قَدْ مَضَى لاَ يَدْرِي مَا صَنَعَ اَللَّهُ فِيهِ وَ عُمُرٍ قَدْ بَقِيَ لاَ يَدْرِي مَا يَكْتَسِبُ فِيهِ مِنَ اَلْمَهَالِكِ فَهُوَ لاَ يُصْبِحُ إِلاَّ خَائِفاً وَ لاَ يُصْلِحُهُ إِلاَّ اَلْخَوْفُ. امام صادق علیه السلام فرمودند: ✅ مؤمن ميان دو ترس قرار دارد: ۱ - گناهى كه انجام داده و نميداند خدا در باره او چه ميكند ۲ - عمرى كه باقى مانده و نميداند چه مهالكى (گناهانى كه مايه هلاك او است) مرتكب مى‌شود، پس هر صبح (و هر دم) ترسانست و جز ترس اصلاحش نكند.(زيرا ترس موجب شود كه از گناهان گذشته توبه كند و در آينده بيشتر بطاعت و عبادت پردازد). 📚 الکافی، ج ۲، ص ۷۱ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸 تَعَلَّمُوا اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ اَلْحَدِيثِ 🔸 💠 وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ [أنبياء، ٨٨] ✅ و ایوب را [یاد کن] هنگامی که پروردگارش را ندا داد به من ضرر و سختی رسیده و تو مهربان ترین مهربانانی. 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸️ إنّ حَديثَنا يُحيِي القُلُوبَ 🔸 💠 قال أمير المؤمنين عليه السلام: وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَا مِنْ طَاعَةِ اَللَّهِ شَيْءٌ إِلاَّ يَأْتِي فِي كُرْهٍ وَ مَا مِنْ مَعْصِيَةِ اَللَّهِ شَيْءٌ إِلاَّ يَأْتِي فِي شَهْوَةٍ ✅ بدانید (بندگان خدا) هیچ طاعتی از خدا نیست مگر اینکه برای انسان کراهت و سختی دارد و هیچ معصیت خدا نیست مگر اینکه در آن لذت و شهوت است. 📚نهج البلاغة، خطبه ۱۷۶ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸و این آخرین نداهای ملک داعی در رجب ۱۴۴۶ از عمرمان است ... رفت و دیگر تا قیامت ملاقاتش نخواهیم کرد ... 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸️من ۳۰ شب آمدم، نشستم، عالَم را برایتان بهم زدم هر شب منتظر بودم با من هم نشین شوید هر شب آمدم سر قرار عاشقی هم نشین هر کسی بودم که با من هم نشینی کند اما نیامدید ... خیلی از شما ها نیامدید ... همان هایی فقط آمدند که همیشه می‌آمدند ... من هم رفتم ... رجب نهری بود از نهرهای بهشت، همان بهتر که برای خواص از اولیائم باشد ... 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸بخوانیم برای آخرین بار در این ماه رجب: یا من أرجوه لكل خير ... ای کسی که در هر خیری به او امید دارم ... 🌙 الهی، رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم، تو از ما بگذر (علامه حسن زاده) 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸️ إنّ حَديثَنا يُحيِي القُلُوبَ 🔸 💠 الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : ليسَ كلُّ مَن قالَ بوَلايتِنا مؤمنا ، و لكنْ جُعِلوا اُنْسا للمؤمنينَ. ✅ امام كاظم عليه السلام :چنين نيست كه هر كس دم از ولايت ما بزند مؤمن (شيعه كامل) باشد، بلكه آنان همدم مؤمنان قرار داده شده اند [تا مؤمنان و شيعيان احساس قلّت و تنهايى نكنند]. 📚 الکافی، ج ۲، ص ۲۴۴ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸نزول آیه 15 سوره احقاف در حق سید الشهداء (ع) قبل از تولد آن حضرت حمل و وضع حمل با کراهت حضرت زهرا (س) در تولد سید الشهداء (ع) 📗وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا ۖ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَ وَضَعَتْهُ كُرْهًا ... 💠 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو الزَّيَّاتِ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ جَبْرَئِيلَ ع نَزَلَ عَلَى مُحَمَّدٍ ص فَقَالَ لَهُ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِمَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ السَّلَامُ لَا حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي فَعَرَجَ ثُمَّ هَبَطَ ع فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِكَ فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ السَّلَامُ لَا حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي فَعَرَجَ جَبْرَئِيلُ ع إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ هَبَطَ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يُبَشِّرُكَ بِأَنَّهُ جَاعِلٌ فِي ذُرِّيَّتِهِ الْإِمَامَةَ وَ الْوَلَايَةَ وَ الْوَصِيَّةَ فَقَالَ قَدْ رَضِيتُ ثُمَّ أَرْسَلَ إِلَى فَاطِمَةَ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُنِي بِمَوْلُودٍ يُولَدُ لَكِ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ لَا حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ مِنِّي تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ فَأَرْسَلَ إِلَيْهَا أَنَّ اللَّهَ قَدْ جَعَلَ فِي ذُرِّيَّتِهِ الْإِمَامَةَ وَ الْوَلَايَةَ وَ الْوَصِيَّةَ فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ أَنِّي قَدْ رَضِيتُ فَ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتَّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى‏ والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي فَلَوْ لَا أَنَّهُ قَالَ أَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي لَكَانَتْ ذُرِّيَّتُهُ كُلُّهُمْ أَئِمَّة. ✅ امام صادق عليه السّلام فرمود كه:جبرئيل بر محمد صلّى اللّه عليه و آله نازل شد و به او گفت:اى محمد به راستى خدا تو را به نوزادى مژده دهد كه فاطمه آن را بزايد و امتت پس از تو او را بكشند،فرمود:اى جبرئيل به درود بر پروردگارم مرا نيازى نيست به نوزادى كه فاطمه آورد و امتم پس از من او را بكشد پس بالا رفت و سپس فرود آمد باز مانند آن را به پيامبر گفت. پيامبر در پاسخ فرمود:اى جبرئيل به پروردگارم درود،نيازى نيست مرا به نوزادى كه امتم پس از من او را مى‌كشند،نيازى نيست. پس جبرئيل به آسمان بالا رفت و سپس بازگشت و گفت:اى محمد پروردگارت سلامت مى‌رساند و مژده‌ات مى‌دهد كه او امامت و ولايت و وصايت را در نژاد اين شهيد قرار خواهد داد،پيامبر گفت:من راضى شدم،سپس پيامبر نزد فاطمه فرستاد كه خدا مرا به نوزادى از تو مژده داده كه امتم پس از من او را مى‌كشند،فاطمه عليها السّلام پاسخ داد كه مرا نيازى به نوزادى نيست كه امتت پس از تو،او را بكشند. پيامبر برايش پيغام فرستاد كه به راستى خدا در نژاد او امامت و ولايت و وصايت قرار داده است،فاطمه پاسخ فرستاد كه من راضى شدم:«و به او از روى نگرانى و بددلى آبستن شد و او را!با نگرانى و بددلى زائيد و آبستنى و شيرخوارگى او سى ماه بود،تا چون به نيرومندى رسيد و چهل ساله شد،گفت پروردگارا به من شكرگزارى را روزى كن كه از نعمتى كه به من و به پدر و مادرم دادى بخاطر اينكه كار شايسته‌اى كنم كه تو آن را بپسندى و (برخی از) نسل من را اصلاح فرما(احقاف/15)». اگر نمی فرمود (برخی از) نسل من را اصلاح فرما، همه‌ی ذریه و نسل او امام می‌شدند. 📚 الكافی، ج‏ ۱، ص ۴۶۴ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸شیر خوردن سید الشهداء (ع) از انگشتان مبارک حضرت رسول اکرم (ص) 💠مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرٍو اَلزَّيَّاتِ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: لَمْ يَرْضَعِ اَلْحُسَيْنُ مِنْ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ وَ لاَ مِنْ أُنْثَى كَانَ يُؤْتَى بِهِ اَلنَّبِيَّ فَيَضَعُ إِبْهَامَهُ فِي فِيهِ فَيَمَصُّ مِنْهَا مَا يَكْفِيهَا اَلْيَوْمَيْنِ وَ اَلثَّلاَثَ فَنَبَتَ لَحْمُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ لَحْمِ رَسُولِ اَللَّهِ وَ دَمِهِ. ✅ امام صادق (ع) فرمود: امام حسين از فاطمه عليها السلام و از هيچ زن ديگری شير نخورد، بلكه او را خدمت پيغمبر صلى اللّٰه عليه و آله مى‌آوردند و آن حضرت انگشت شست مبارکش را در دهان او ميگذارد و او به اندازه‌اى كه دو سه روزش را كفايت كند، از آن مي‌مكيد، پس گوشت حسين عليه السلام از گوشت و خون رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله روئيد. 📚 الكافی، ج‏ ۱، ص ۴۶۴ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
🔸 در لحظه ولادت هم برای او گریستند ... 💠 قَالَتْ أَسْمَاءُ فَلَمَّا وَلَدَتْ فَاطِمَةُ الْحُسَیْنَ علیه السلام نَفِسْتُهَا بِهِ فَجَاءَنِی النَّبِیُّ فَقَالَ هلم [هَلُمِّی] ابْنِی یَا أَسْمَاءُ فَدَفَعْتُهُ إِلَیْهِ فِی خِرْقَةٍ بَیْضَاءَ فَفَعَلَ بِهِ کَمَا فَعَلَ بِالْحَسَنِ قَالَتْ وَ بَکَی رَسُولُ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ إِنَّهُ سَیَکُونُ لَکِ حَدِیثٌ اللَّهُمَّ الْعَنْ قَاتِلَهُ ✅ جناب اسماء می‌گوید: هنگامی که حضرت زهرا علیها السلام امام حسین علیه السّلام را به دنیا آورد من پرستار آن حضرت بودم، وقتی رسول خدا آمد، به من فرمود: پسرم را بیاور! من امام حسین را در حالی که در میان پارچه سفیدی پیچیده شده بود به حضور محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بردم. آن حضرت همان اعمالی را که برای امام حسن انجام داده بود، در مورد امام حسین علیه السّلام نیز انجام داد و گریان شد، آنگاه فرمود: ای پسرم! تو دچار مصیبتی خواهی شد. بار خدایا! قاتل حسین را لعنت کن! 📚 بحارالانوار، جلد۴۴، ص ۲۵۱ 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی
هدایت شده از استاد فیاض بخش
اباعبدالله الحسین(ع).mp3
8.51M
🔉 بشنوید| تو و طوبی و ما و قامت یار... استاد محمدتقی فیاض‌بخش 💠 «وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا» (زمر، ۷۳) در کتاب کامل الزیارات ذیل این آیه شریفه روایتی وارد شده که می‌فرماید محبین سیدالشهدا(ع) در عرصه قیامت چنان محو جمال محبوبند که وقتی به آنها خطاب می‌شود که درهای بهشت باز شده؛ بیایید! آنها می‌گویند که ما نمی‌خواهیم بیایم! ما حسینمان را با بهشت عوض نمی‌کنیم! تو طوبی و ما و قامت یار... این نشان می‌دهد که وقتی انسان در مسیر سیدالشهدا(ع) قرار بگیرد، استثناهایی برایش قائل می‌شوند. عَنقا شکار کس نشود دام بازچین/ کآنجا همیشه باد به دست است، دام را یعنی تو با عبادتت می‌خواهی سیمرغ شکار کنی؟ شاید با عباداتت بتوانی بهشت را شکار کنی؛ شاید بتوانی از جهنم فرار کنی؛ ولی با عباداتت محبوب کل که خود خالق عبادت است، او که خودش توفیق عبادت داده، چطور می‌خواهی بدست بیاوری؟! اینجاست که انسان باید با سرمایه سیدالشهدا(ع) بالا برود... ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
🔸️ إنّ حَديثَنا يُحيِي القُلُوبَ 🔸 🔻 علت نامیده شدن امام علی بن الحسین علیهما السلام به لقب " سجّاد " 💠 ابْنُ عِصَامٍ عَنِ الْکُلَیْنِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْحَسَنِ الْحُسَیْنِیِّ وَ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ مَعاً عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الْأَحْمَرِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْخُزَاعِیِّ عَنْ نَصْرِ بْنِ مُزَاحِمٍ الْمِنْقَرِیِّ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ الْبَاقِرُ علیهما السلام: إِنَّ أَبِی عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ مَا ذَکَرَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ نِعْمَةً عَلَیْهِ إِلَّا سَجَدَ وَ لَا قَرَأَ آیَةً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا سُجُودٌ إِلَّا سَجَدَ وَ لَا دَفَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُ سُوءاً یَخْشَاهُ أَوْ کَیْدَ کَائِدٍ إِلَّا سَجَدَ وَ لَا فَرَغَ مِنْ صَلَاةٍ مَفْرُوضَةٍ إِلَّا سَجَدَ وَ لَا وُفِّقَ لِإِصْلَاحٍ بَیْنَ اثْنَیْنِ إِلَّا سَجَدَ وَ کَانَ أَثَرُ السُّجُودِ فِی جَمِیعِ مَوَاضِعِ سُجُودِهِ فَسُمِّیَ السَّجَّادَ لِذَلِکَ. ✅ جابر بن يزيد جعفى از ابو جعفر امام محمد بن علی الباقر علیهما السلام نقل می کند که فرمودند: پدرم على بن الحسين نعمتى از خدا را بر خود یاد نمی کرد، مگر آن كه سجده می کرد، آيه‏ اى از آيات كتاب خدای عزّ و جلّ را كه در آن سجده بود، قرائت نمى ‏كرد، مگر آن كه به سجده مى‏ رفت، و خداوند متعال از آن حضرت، امر بدى را كه آن حضرت از آن خوف داشت، يا كيد و حيله حيله ‏گرى را دفع نمى ‏فرمود، مگر آن كه سجده مى کرد، و از نماز واجبش فارغ نمی شد، مگر آن که سجده می کرد، و به اصلاح بین دو نفر (که اختلاف داشتند)، موفق نمیشد، مگر آن که سجده می کرد، و اثر سجده ها در تمام مواضع سجود آن حضرت وجود داشت؛ لذا آن حضرت، به سجّاد نامیده شد. 📚 بحارالأنوار ٫ جلد 46 ٫ صفحه 6 🔰 هَیَمان | مهدی مهدوی