eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
4.3هزار دنبال‌کننده
426 عکس
149 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️عرض اعتذار واقعا خیال کردید مساله حجابه؟ گشت ارشاده؟ مسیح علی نژاد از سر ناشی گری خطای برخی از ما را اصلاح و رسما اعلام کرد که مهسا اسم رمز قیام ماست. هرچند بازهم عده ای در حیرت اند. این فیلم قبیح یک نمونه. .... حجاب و گشت ارشاد بهانه است، اصل خاک و کشور و دین است که نشانه است. اجازه ندهید با مویه و ضجه های زننده لاشخورها اغفال شویم. ساکتین ۸۸ خاطرتان هست؟ خواص سکوت کردند و فتنه شد. امروز خواص شمایید. هرکس در هر جمع و گعده ای خواص است. بشکنید مارپیچ سکوت را. نشان دهید مومنین در اکثریت مطلق این دیارند. به چشم ها بکشید. با نوشتن و حرف زدن و کامنت گذاشتن و توییت زدن و غیره... افشا کنید این خط بی آبرو را که از جنازه دخترک های این خاک هم نمی گذرند.. @mahdian_mohsen
474.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما شاید یادتان نیاد سال ۸۸ راه پیمایی سکوت برگزار می کردند و می گفتند فقط میخوایم صدای اعتراض مان را بشنوید. هفته ها و ماه ها گذشت تا نقاب انداختند و اعتراضات تبدیل به بسیجی کشی در کف خیابان شد. اما امروز در همان ساعت اول شعارشان اینست. این خوبه. احتمالا برای جماعت ظاهرگرا باید کلی استدلال می چیدیم که بگیم حجاب و گشت ارشاد مهم نیست. اینا خونخواه مهسا هم نیستند. این اخرین پیامه هدف خود نظامه. هان؟ بهتر نشد؟ تکلیف روشنست برا همه:) @mahdian_mohsrn
3.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میگه: «اهان بسیجیه بسیجیه. بزنید» چرا؟ مهسا رو اون کشته ؟ یا با زدن بسیجی حجاب اجباری اختیاری میشه؟ یا چی؟. اینا رو سیو کنید بزودی نیازمندیم خیلی ها را دعوت کنیم این فیلم ها را مرور کنند @mahdian_mohsrn
3.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرچم چرا؟ هویت تان را چرا می زنید؟ خودزنی چرا؟ بعد اگر بگیم اینایی که وحشی گری می کنند از ابتدا زیر یک پرچم دیگه بودند برخی باور نمی کنند. @mahdian_mohsen
175.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظاهرا برای پسماند و سطل اشغال ها نیز سهمی در قانون حجاب قائلند. میخواید سطل اشغال ها را نگه دارید. بالاخره برای حکومت بعدی هم بکار میادا. از من گفتن. @mahdian_mohsen
⭕️پیام مهم در اولین روز اغتشاش 🔸این تیترها تنها برای روز دوشنبه است؛ روز اول اغتشاشات؛ منوتو: حمله معترضان به خودروی پلیس/ بی بی سی: فرار نیروهای ضدشورش از دست معترضان/ بی بی سی: رویارویی معترضان و ماموران/ اینترنشنال: آتش زدن موتور ماموران توسط معترضان/ بی بی سی: تلاش برای واژگون کردن خودروی پلیس و ... 🔹بجز این اخبار، در همان روز اول مطابق فیلم هایی که منتشر شد معترضین دهها سطل آشغال آتش زدند. دهها پرچم ایران را به زیر پا و آتش کشیدند. چند نفر بسیجی را در خیابان به شکل وحشیانه ای مورد هجمه قرار دادند و.... دقت فرمائید؛ این صحنه متفاوت از اعتراضات گذشته است. از چه جهت؟ از جهت آغاز و سرعت شکل گیری خشونت. آبان 98 مردم مشهد در محله وکیل آباد تجمعی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین برگزار کردند. جمعیت چند هزار نفر تخمین زده می شد. مردم شعار می دادند و راه پیمائی می کردند. ناجا نیز در همان صحنه حضور داشت و فقط تماشا می کرد. برخورد سخت ناجا در آبان 98، از روزی آغاز شد که جریان خرابکار وارد صف معترضین شد و تصمیم گرفت انبار نفت سیرجان را به آتش بکشد؛ بعد از این نیز اساسا اعتراضات به سمت یک عملیات تروریستی شهری رفت. اینجا بود که ناجا مسلح وارد صحنه شد. در تمام اغتشاشات گذشته، اعتراضات با جمعیتی آغاز و بعد کم کم با حضور تروریست های وطنی و اوباش اجیرشده به خشونت و اغتشاش کشیده می شد. اما اینبار و برای اولین بار از ساعت اولیه اعتراض خیابانی، پروژه اغتشاش کلید خورد. 🔴شعارها نیز موید است. مرور کنید: می جنگیم می میریم ایرانو پس می گیریم توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه میکشم میکشم هر آنکه خواهرم کشت این آخرین پیامه، هدف خود نظامه اینها همش بهانه است. اصل نظام نشانه است این شعارها یک پیام ساده دارد؛ آمده ایم برای جنگ خیابانی. اما این اتفاق به این فهم مثبت است. سال 88 جریان اعتراضی، روزها و هفته ها راه پیمائی سکوت برگزار کرد تا به نقطه خرابکاری رسید. به همین دلیل باید یک جریان تبیینی شکل می گرفت تا غبار فتنه را روشن و نفاق سکوت را افشا کند. اما امروز خط روشن است. اتفاقا همین شفافیت کمک می کند این جریان به سرعت بی آبرو شده و خط مردم جدا شود. شفافیت این جریان ابتدا کمک کرد تا کسانی که خیال می کردند ماجرا بر سر حجاب و گشت ارشاد و مرگ مهسا است، متوجه شوند اینهمه اسم رمز است. در گام نهایی شفافیت اعتراضات کمک می کند اساسا خط تخریب و خشونت بدون همراهی مردم باشد. مسیری که در تمام اعتراضات گذشته چند روز تا چند هفته طول می کشید تا مردم خط شان را جدا کنند. البته این روزها در میان اغتشاش گران جمعیتی نیز از سر هیجان و غفلت حضور دارند که آنها نیز کم کم مساله برای شان روشن می شود. در نهایت اینکه اعتراضاتی که از مبدا با جنگ خیابانی آغاز شده است یک ثمره بسیار کلیدی داشته و دارد و آن اینکه دوقطبی توهمی بی حجاب – با حجاب را تبدیل به دو قطبی حقیقی مردم – ضدانقلاب می کند. لذا جریان جاهل و ساده لوحی که خیال می کرد هرکس روسری اش عقب رفته، مقابل نظام است امروز فهمید که این مردم با هر ظاهری، در مقابل این جنگ خیابانی صف بندی خواهند داشت. ✅پیام مهم روز اول اغتشاشات این بود؛ نامردم... همشهری @mahdian_mohsen
49.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مهمترین تفاوت اغتشاشات این روزها با آبان 98 و فتنه 88 🔸دو ثمره مهم اغتشاشات این روزها @mahdian_mohsen
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹میگن این وحشی گری ها کار خودشونه. پس کار شما چیه؟ 🔸عدلیه کجاست؟ این سلبریتی های سیاسی و هنری پشت شون به کجا گرمه؟ @mahdian_mohsen
45.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹گشت ارشاد چطور باید اصلاح شود؟ 🔸در اوج بلاهت تصور می کنند هرکس روسریش عقبه یا افتاده رو شونه اش مقابل نظامه. @mahdian_mohsen
🔴چه شد که چادر کشیدند... 🔹گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. 🔸گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. 🔹شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. از حقوق بشر گفتند و مسلم ترین حق گروه های امدادی را در همه جنگ ها با به آتش کشیدن 18 آمبولانس به نمایش گذاشتند. 🔸از احترام و مدارای پلیس گفتند و دهها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. 🔹از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 👈اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف شان روشن؛ اما سخن جای دیگر است. توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار 199 نهج البلاغه چنین است: اینان پراکنده اند و شناخته نمی شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ✅سوال اینجاست؛ چه زمان اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می شوند؟ فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه های بنی هاشم می برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آنروز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند، شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می شوند که حق پوشانده شود و حق پوشانده نمی شود مگر به سکوت خواص. حضرت زهرا در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می کند و می فرماید: "آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبى به شما مى رسد و باز هم خاموش نشسته اید؟" کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای 28 مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل الله بر دار نمی رفت و مشروطه شکست نمی خورد. سال 88 نیز سکوت خواص منجر به ندای این عمار شد. با این تفاوت که آنروز سکوت خواص مربوط به ژنرال های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا موثر بر ممبرها و فالورها و جماعتی است و خواص آن جمع. 👈لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده ایم. چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می شود. ✅اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و غیره امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس ها داشت؛ باقی بماند بعد... همشهری @mahdian_mohsen
✅مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار ها جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد. ⭕️دو تفاوت اولیه: 1⃣یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود. 2⃣دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه. 👈اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین: 3⃣سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه ای رخ میداد و رسانه ها متناسب با آن ماجرا را روایت می کردند اما اینبار روایت رسانه ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.    در تمام موارد قبلی رسانه ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی. فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب. 🔹اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است. ✅و اما اصل حرف؛ نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد. 🔸برای تصویر سازی رسانه ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره. یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم.  خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد. 🔹نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود... 🔸جنبش لمپن ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی. جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد. ⭕️و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.    ✅و مهمترین نکته آموزنده این است که؛ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان. به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.   ✅و از این واضحتر اینکه؛ فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی. خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود. تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند. آتش می زنند و خون میریزند تا بگویند بی شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.   ✅و اینهمه چرا؟ چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام. همشهری  @mahdian_mohsen