⭕️قاتل فرزندم قهرمان است...
وقتی از جنگ روایت ها حرف میزنیم از چه چیز سخن می گوئیم؟ شاید باورتان نشود. اما قدرت جنگ روایت ها در دگرگون سازی انسان ها فراتر از تصور است.
🔹در جنگ سخت یک نفر کشته و حذف می شود.
🔹در جنگ نرم یکی نفر حذف می شود و به جبهه مقابل اضافه می شود.
🔹اما در جنگ روایت ها یک نفر بدون اینکه حذف شود و در همان جبهه داخلی برای جبهه مقابل کار می کند.
🔸در جنگ روایت ها کار با اعتقادات شما ندارند، کار با علائق شما ندارند، تنها و تنها قرارست آنچه می بینید را نبینید و بالاعکس.
این جنگ سهمگین ترین و ویران کننده ترین است. نتیجه این جنگ یک مسخ هویتی است.
👈یک نمونه مادر کیان پیرفلک. ببینید جنگ روایت ها با یک مادر داغدیده چه می کند.
🔹وقتی فرزندش را کشتند، آنچنان غرق رسانه های دشمن بود که برای خونخواهی فرزندش به دامن قاتلان او پناه برد.
🔹و حالا که قاتل اصلی کیان را یافتند و قرارست قصاص شود، مدعی بی گناهی او شده است و هشتگ نه به اعدام یک بی گناه می زند. به واقع ببینیم چه فرآیندی درون یک نفر باید طی شود که قاتل فرزندش را مظهر شرف بداند و برای آزادی اش کمر راست کند؟ اینها ثمرات یک جنگ تمام عیار ذهنی است.
🔸مادر کیان یک نمونه است. هرچند امیدوارم این مادر بیدار شود، اما چنین روزگار تلخی در کمین خیلی هاست.
👈این روزها با میدان داری رسانه های ضدانقلاب، رسانه های اجتماعی نیز مملو از متن هائی است که نشان می دهد عده ای چطور چشم وگوش بسته سر قبرهای خالی گریه می کنند. عده ای که ناباورانه کشته سازی های تصنعی را باور کردند و خود را صاحب عزا می دانند. یک نمونه آشکار آن نیکا شاکرمی که داغداران او نه اطلاعیه دستگاه قضا و بلکه گزارش پزشکی قانونی را هم باور نکردند. یا نگین عبدالملکی که به بیان پدرش مرگ او بر اثر مسمومیت بوده و اما همچنان برای عده ای کشته اغتشاشات است.
❇️اما سخن اینجا نیست....از مصداق مادر کیان و نمونه های مشابه عبور کنیم.
اصل جنگ در تسخیر روح و روان است. ابزار نیز فراتر از رسانه است. با یک جنگ ترکیبی مواجهیم که رسانه نیز جزئی از آن است. هدف نهایی این جنگ نیز تسخیر ذهن هاست.
دشمن وقتی متوجه شد خاک و جسم این مردم را نمی تواند تصرف کند، سراغ ذهن ها رفته است. هر ذهنی به تسخیر برود گوئی جسم یک نفر به بند کشیده می شود و بخشی از خاک و سرمایه کشور به غارت می رود.
در این جنگ ترکیبی، اقتصاد هم ابزار تسخیر ذهن است؛ حجاب نیز؛ اغتشاشات نیز... همه و همه ابزار است تا مادر کیان نبیند. تا من و شما نبینم. همین.
✅و اما در نهایت یک پیشنهاد ساده:
در جهاد تبیین کم و کسری داریم. حقیقت دست مردم نمی رسد. باید تقویت شویم. اما در کوتاه مدت چاره چیست؟ چه کنیم؟
چاره اینست: هر امری را در این روزگار با اعتنا به نقشه دشمن ببینید. او چه می کند و چه میخواهد و سهمش چیست؟ ماجرا متفاوت خواهد شد. امتحان کنید.
همشهری
@mahdian_mohsen
تقدیر و تکریم از دخترخانم آمر به معروف
با جمعی از همکاران موسسه همشهری و آقای توانگر نماینده تهران به منزل این خانم رفتیم و از ادب و اخلاق و غیرت دینی اش تقدیر کردیم.
بی اخلاقی فیلمبردار و حماقت رسانه دشمن باعث شد این جلسه خوب برگزار شود.
تعز من تشا و تذل من تشا....
❇️تغییر دینداری
گفتم تصاویر شب های احیا را دیدی؟ گفت بله. مردم ما دیندارند. ولی دوران طاغوت هم همین بودند. گفتم درست است اما دینداری داریم تا دینداری. مردم ما مومن اند اما ایمان شان هم تغییر کرده است. گفت چطور؟ گفتم:
1⃣یکم اینکه دینداری مردم جمعی شده است. ماجرا تنها شب احیا نیست. تهران از ابتدای شب های رمضان دیدنی است. هرکوچه و خیابان یک هیات. تا نیمه سحر و آنهم مملو از جوان ها و نوجوان هاست. بقیه کشور هم همین است. باقی سال نیز. از اعتکاف ها تا مجالس روضه هفتگی.
اما دینداری فراتر از این تغییر کرده است.
2⃣دوم اینکه دینداری ها به غیر جمعی، اجتماعی شده است. دینی که تنها سرسجاده بود امروز به منصه بروز و ظهور اجتماعی رسیده است. اهل دینداری اهل دستگیری اند و مواسات. اهل ایثار و فداکاری؛ آنهم با گرایش ها و ظواهر مختلف.
اما باز هم فراتر است.
3⃣سوم اینکه دینداری امروز عمق یافته است. یک مثال روشن همین راه پیمایی روز قدس است.
ظلم ستیزی در فطرت مردم ماست. قبل انقلاب هم مردم ظلم ستیز بودند. اما سطح ظلم ستیزی چه بود؟ مقابله با اوباش محله. برای همین قصه ها داریم از لوتی های شهر که مقابل لات ها و مزاحمین نوامیس مردم می ایستادند. اما با انقلاب مقابله با ظلم عمق یافته است. امروز ایستادگی نه تنها مقابل اوباش محله که مقابل اوباش عالم است. یک نمونه اش روز قدس.
4⃣و چهارم اینکه باز هم تغییرات فراتر است. امروز دینداری جهت یافته است. اصل و اساس دینداری در حب و بغض نسبت به حق است و امروز سمت و سوی دینداری ها مبارزه با دشمن حق است. یک نمونه اش حجاب.
گذشت روزگاری که حجاب تنها مصونیت بود. تنها نشانه حجب و حیا بود. امروز بسیار فراتر است؛ حجاب ابزار مبارزه و نماد تقابل با دشمنی هاست. امروز حجاب نماد وطن پرستی و دفاع از کشور است. جالب نیست؟
5⃣همه اینها به کنار. اما پنجم مهمترست. مردم امروز برای دینداری هزینه می دهند. هزینه مقاومت. مردم برای نگه داشتن دینشان مقابل خناسان و شیادان داخلی و خارجی ایستادگی می کنند. سالهاست تحت طوفان و بمباران هجمه های ترکیبی اند و البته تاب می آورند. طبیعی است که ایمانی که در دل مقاومت بدست بیاید قابل مقایسه با ایمان از سر عافیت نیست.
✅مردم ما سالهاست دیندارند. اما با انقلاب دین شان جمعی و اجتماعی و عمیق و راهبردی شد و در این چهار دهه با مقاومت و ایستادگی ایمان شان آب دیده شده است و مستحکم.
و البته اینهمه از صدقه سر آن پیر روشن ضمیر است که همه را پای سفره انقلاب نشاند؛ خمینی عزیز. روحش شاد.
همشهری
@mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشحال نیستم ازین سرنوشت مهدی نصیری.
اما از اینکه باطن تحجرهای مقدس مآب اینطور در ضدیت با انقلاب عیان میشود خوشحالم.
خوشحالم که نصیری با تحجر دینی به همان جا رسیده است که غرب پرست ها رسیدند
تحجر به تعبیر حضرت امام مصداق
همان اسلام آمریکایی است
همان مارهای خوش خطو خال.
@mahdian_mohsen
🔻پدرانه و راهگشا برای جوان ترها
🔸رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان چند توصیه راه گشا داشتند که کنار هم یک پیکره از منظومه ای پدرانه می سازد.
🔹مرور کنیم:
1⃣یکم. درباره وظیفه یک دانشجوی مطلوب فرمودند: اول ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه و در مرحله بعد ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جهان. هم افق پیش رو را تصویر کردند و هم توجه توامان به ذهن و واقعیت دادند.
خلاصه اینکه: هم باید در واقعیت تحول خواه بود و هم در معنا بخشیدن به این واقعیت در ذهن. هم بیرون انسان را باید ساخت و هم درون و نوع نگاه او به عالم. حرف هاست که بماند.
2⃣دوم. فرمودند جوان امروز باید "آرمانخواه" و "واقع بین" باشد. یعنی کسی می تواند در واقعیت و ذهن تحول ایجاد کند که نگاه آرمانی داشته باشد و البته واقع بین باشد که بتواند برای عبور از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب ارائه طریق کند.
3⃣سوم امیدوار بودن. فرمودند امید همان سوخت و موتور آرمانخواهی است. برای توجه دادن به امید نیز بر دو نکته تاکید کردند. اول اینکه مشکل هست، بسیار هم هست، اما قابل رفع است. فرمود حل این نیز به دست جوانان میسر است. دوم هم توجه دادند به سنت قطعی الهی؛ اینکه خداوند قطعا مومن را نصرت می دهد.
4⃣چهارم. ضمن توجه دادن به امید، معنای انحرافی و سنتی از انتظار فرج را شکستند. اینکه انتظار این نیست که بشینیم تا امام بیاید و مشکلات را حل کند. انتظار یعنی ایستادن. یعنی حرکت کردن. یعنی تلاش برای رفع مشکلات.
الحق چقدر کم گذاشتند علمای ما در تعمیق و تدقیق مفهوم انتظار.
5⃣پنجم اشاره به عقلانیت داشتند و از آن به فرمان موتور محرکه امید یاد کردند. عقلانیت یعنی مشکل را ببینیم و سردست بگیریم و تاکید داشتند که برای آن راه حل "علمی" و "عملی" ارائه کنیم. "صبوری" را نیز لازمه عقلانیت دانستند؛ اینکه اصلاحات یک شبه ممکن نیست و صبر می خواهد...
6⃣ششم به نقشه دشمن اشاره کردند. روشن است که هرحرکتی بدون اعتنا به نقشه دشمن محکوم به شکست است. اما نقشه دشمن در یک کلام چیست؟ ناامیدی. راهبرد این خناسان برای ناامیدی چیست؟ اینکه جامعه رویگردان از دین و انقلاب شده است. حال آنکه فرمود مردم ما سال به سال انقلابی تر و معنوی تر شده اند.
دقت کنیم که این فرض یعنی ایمانی تر شدن جامعه چه میزان برای جوان انقلابی امیدبخش است.
7⃣هفتم و اما به یک راه میانبر اشاره کردند و ان اینکه شهید زندگی کنید. تاکید کردند شرح حال شهدا را بخوانید. فرمودند خود می خوانم و اشک می ریزم و استفاده می کنم. از امام گفتند که به حال شهدا غبطه می خوردند.
از شهدایی نیز به عنوان الگو نام بردند؛ از آوینی و تهرانی مقدم و کاظمی آشتیانی تا رسیدند به حججی و نزدیک تر شدند تا عجمیان و علی وردی و ....فرمودند شبیه شهدا شوید.
8⃣هشتم و در انتها نیز به یک بلای دامنگیر این روزهای ما اشاره کردند که الحق ام الرذائل در شبکه های اجتماعی است. و آن اینکه برای " دیده شدن" ننویسید. " برکت نمی کند" تمام.
❇️و اینطور افق بلند تحول جهانی را به سلوک فردی پیوند زدند....و منظومه پدرانه شکل گرفت.
همشهری
@mahdian_mohsen
🔸درباره رفراندوم؛ آیا مردم نمی فهمند؟!
🔻سخنان رهبرانقلاب در پاسخ به یک دانشجو را خناسان رسانه ای تحریف و تبدیل به ابزار تخریب کردند. چقدر هم زننده است که عده ای از سر نادانی همان ها را در داخل تکرار می کنند.
واقعیت اینست که ماجرا خیلی پیچیده نیست.
🔸دانشجوئی ظاهرا چنین می گوید که: "باید از روز اول درباره مسائل مختلف رفراندوم برگزار میکردیم تا حساست به وجود نیاید" رهبرانقلاب هم در پاسخ توضیح می دهند که : " در کجای دنیا برای همه مسائل رفراندوم برگزار میکنند؟" و دیگر اینکه :" مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟"
حالا رسانه دشمن از این چه برداشتی کرده است؟ اینکه رهبری مخالف رفراندوم است و بدتر اینکه رهبری مخالف نظر دادن مردم است و آنها را شایسته اظهار نظر نمی داند.
❇️پاسخ رهبری اساسا ناظر به اصل و فلسفه رفراندوم نیست. بلکه یک تذکر مدیریتی است. مرور کنیم. انشالله روشن می شود.
1️⃣یکم. تنها کشوری که در عالم نظام خود را به رفراندوم گذاشت جمهوری اسلامی است. هیچ کشوری تاکید می شود هیچ کشوری در هیچ جای تاریخ چنین نکرده است.
در ایران تا امروز 3 بار رفراندوم برگزار شده است.
2️⃣دوم. از سوی دیگر در قانون اساسی کشور و در اصل 59 رفراندوم مورد توجه قرار گرفته است. اجرای آن نیز مثل همه جای دنیا ساز وکار مشخص دارد. در ایران با درخواست رئیس جمهور و یا پیشنهاد 100 نماینده و موافقت دوسوم مجلس رفراندوم برگزار می شود.
👈تا اینجای ماجرا می شود قانون و سیره عملی انقلاب اسلامی. حالا بازگردیم به سخنان رهبری. آیا این سخنان با قوانین ما مغایرتی دارد؟
فرمودند: "در کجای دنیا برای همه مسائل رفراندوم برگزار میکنند؟"
برای "همه مسائل". یعنی منطقی است سر هر مساله ای رفراندوم بگذاریم؟ پس چرا انتخابات برگزار می شود؟ انتخابات یعنی انتخاب راه و روش. انتخاب یک نگرش و گرایش در اداره کشور. یک روز میشود خاتمی و یک روز روحانی و احمدی نژاد. یک روز هم رئیسی. بعد از آن در مسائل جزئی این منتخب مردم است که تصمیم می گیرد. مثل اینکه بخواهیم از اینجا به مشهد رویم. مختاریم بین هواپیما و قطار و اتوبوس. اما اگر هواپیما را انتخاب کردیم یعنی خلبان برای کار فنی خود باید از مسافرین سوال کند؟
باز هم دقت کنیم؛ این نفی رفراندوم نیست. چه بسا در مواردی با تشخیص همین نماینده های مردم همه پرسی ضرورت پیدا کند. اما این غیر از رفراندوم در همه مسائل مهم کشورست.
✳️حالا این استدلال مدیریتی یعنی مردم نمی فهمند؟ اینکه مردم در همه مسائل کارشناس نیستند یعنی نمی فهمند؟ اساسا کارشناس انتخاب می کنند تا موکل آنها در کارشناسی باشد.
بگذریم که ما در کشوری زندگی می کنیم که صبح و شام از سوی رسانه های دشمن اطلاعات دروغ و تحریف شده و بزرگنمائی های کاریکاتور گونه به مردم منتقل می شود و هر انتخاباتی تبدیل می شود به دوقطبی های توهمی که باعث می شود انتخاب مردم از سر اختیار نباشد و ناچارا از سر ترس رفتار صفر و یکی و یا استقلال-پرسپولیسی از خود نشان دهند.
✅بنابراین توضیح رهبرانقلاب از حیث عقلانیت و مدیریت رفراندوم برای همه مسائل است که اجرای آن اساسا نه ممکن است و نه منطقی و لذا نه نفی اصل رفراندوم را می کند و نه قدرت تشخیص مردم را.
❌واقعیت اینست که خیلی ها فرق مردم سالاری و توده گرائی را نمی دانند. مردم سالاری یعنی انتخاب مسیر و اهداف اصلی توسط مردم. یعنی انتخاب از سر آگاهی. توده گرائی یعنی سواستفاده از نام مردم برای انتخاب از سر ناآگاهی. توده گرائی را اغلب دیکتاتورها مطالبه می کنند چون نقاب استبداد و نشستن بر جهل مردم است. اما مردم سالاری رشد آگاهی مردم برای انتخاب سرنوشت است.
اگر پزشکی به من و شما گفت برای نسخه پیچیدن باید نظر بیمار را بپرسم او دلسوز ما نیست. وکیل حقوقی مان نیز. ممکن است شیادی باشد در لباس پزشک و حقوق دان. مردم سالاری یعنی حق انتخاب پزشک و توده گرائی یعنی انتخاب نسخه. خلاصه مراقبت کنیم به نام مردم سالاری، توده گرائی به خوردمان ندهند.
@mahdian_mohsen
❇️پیام مردم به صف اولی ها
🔻رمضان 1402 را باید با نام مردم به خاطر سپرد. شب احیای دلانگیز، راه پیمایی باشکوه و تا واپسین نقش آفرینی که به نماز عید رسید. فطری متفاوت از همه سالها تا آنجا که باز هم مسوولین امر در برگزاری نماز غافلگیر شدند و جا ماندند و گلایه ها گذاشتند. بماند.
اما مردم ظهور رمضانی شان دیدنی بود. خاصه برای صف اولی ها. آنها که زعیم اند و اما دو زانو باید مقابل صفوف بهم پیوسته مردم نشسته و درس بگیرند. کدام درس؟ درس وحدت. اما درس وحدت چیست؟ پرهیز از اختلاف؟ همکاری؟ و یا فراتر از ایندو همدلی؟ وحدت از همه اینا فراتر است.
🔹اجازه دهید ابعاد وحدت را از منظر و زاویه "رمضان مردم" تحلیل کنیم.
1⃣یکم. شب های احیای امسال شورانگیز تر از گذشته بود. مردم به نجوای درون شان آمدند. آمدند برای دوستی با خدا. قرآن به دست اهل بیت را قسم دادند برای دلدادگی، برای بندگی.
در روزگاری که از زمین و آسمان بر سر این کشور آتش شیطانی می ریزند، مردم پرشورتر از گذشته به احیا وشب زنده داری نشستند. آنهم نه تنها در شب های قدر. حداقل یک نمونه در تهران شب هایش دیدنی بود. در پس کوچه های این شهر، هر شام تا سحر روضه بود و مناجات و دعا. سراسر کشور همین بود.
🔸درس اول وحدت چیست؟ عبادت؛ آنهم دست جمعی.
2⃣دوم. دستگیری ها این ماه را کمتر گفتند و نوشتند. مردم در این ماه سفره های کریمانه شان چشم نواز است. مهمانی ها و شب نشینی های اقوام و دوستان به جای خود؛ اما باید سبدها و سفره های خیرخواهانه مردم را در سرفصلی جدا نظاره کرد. آنهم در این روزها که ابلیس های اقتصادی تاب و توان این مردم را ربودند و گرانی های طاقت فرسا سفره های مردم را کوچک ساخته است. اما فرهنگ دستگیری و مواسات به این آسانی ها رنگ نمی بازد.
🔸درس دوم همدلی است و دستگیری.
3⃣سوم. مردم فردای شب احیا با زبان روزه و در گرمای روز به خیابان آمدند و با مشت های گره کرده و فریادی یک صدا از رژیم بی حیثیت و کودک کش اعلام انزجار کردند. چه اعلام برائتی؛ آنهم شوق انگیز تر و حماسی تر از هرسال. ستودنی نیست؟
🔸درس سوم دشمن شناسی است. قیام علیه اوباش جهانی. قیام علیه ظلم اکبر و شیطان روی زمین.
4⃣و چهارم نماز و صفوفی یک پارچه از وحدت. یک رنگ و همدل پشت سر امام یک امت. هم صدا و هم آهنگ؛ اقتدا به مقتدی. پیوند امام و مردم را باید در این صفوف یک پارچه دید. درس امام امت نیز جز وحدت نبود؛ "همه با هم با هر سلیقه و اعتقاد کنار هم باشید. هم مردم و هم مسوولین. "
🔸واپسین درس پشت سر امام بودن است.
✅و اما در نهایت؛
🔻ابعاد وحدت چنین است.
1⃣اصل اول وحدت تنها برای اهل عبادت است. اهل باطل وحدت شان ممکن نیست. فروپاشی شان حتمی است. نمونه اش همین جریان اراذل خارج نشین و وامانده های پهلوی که این روزها مثل گرگ با چشم باز مقابل هم می خوابند.
2⃣اصل دوم وحدت تنها برای اهل دستگیری است. اهل دستگیری اند که اهل مدارا و مراعات اند. دستگیری فقط اقتصادی نیست. دستگیری در همه ابعاد است. آنها که جبهه خودی را فراخ می بییند و به یکایک آدم ها عشق می ورزند و برای رزق مادی و معنی شان غم می خورند و با مردم همدل اند و یک رنگ.
3⃣اصل سوم. شناخت دشمن است و قیام مقابل او. شناخت دشمن اصلی و تقابل با او اصل اساسی در وحدت است. در غیر این صورت گرفتار حواشی و اختلاف های داخلی می شوند.
4⃣اصل چهارم اقتدا به امام امت است. وحدت بدون اصل وحدت بخش میسر نیست. وحدت نقطه کانونی و اتصال می خواهد. رهبر نقطه وحدت بخش جامعه است.
❇️این از مَدرَس مردم.
این چهار اصل پیام رمضانی مردم به صف اولی هاست. مسوولین این بروز و ظهور وحدت را از مردم جرعه جرعه بگیرند و بنوشند.
همشهری
@mahdian_mohsen
❇️استیضاحِ وحدت؟
رهبرانقلاب اخیرا طی چند سخنرانی بر وحدت مسئولین تاکید کردند. این درحالی است که مجلس تصمیم دارد وزیر صمت را استضاح کند. برخی معتقدند این استیضاح خلاف تاکید بر وحدت است.
👈در این باره ذکر چند نکته ضروری است.
1⃣یکم. وحدت امری مقطعی نیست. وحدت مسئولین موضوعی نیست که صرفا برای این ایام باشد. وحدت یک ضرورت همه زمانی و همه مکانی است. با این توضیح معنی نمی دهد که حق قانونی مجلس در سوال و استیضاح وزیر نادیده گرفته شود.
اما....
2⃣دوم. تاکید رهبرانقلاب بر وحدت مسوولین چیزی فراتر از یک توصیه اخلاقی و همیشگی است. توجه به این راهبرد سیاسی در یک مقطع زمانی مشخص و آنهم با تکرار تاکیدات، معنادار است. علت هم روشن است. شرایط اقتصادی کشور به نحوی نیست که بدون وحدت و همدلی مشکلات حل شود. اما آیا این الزام اقتضایی نیز دلیلی بر نادیده گرفتن حق مجلس می شود؟
خیر. چرا؟
3⃣سوم. مجلس حق دارد به وظیفه قانونی خود عمل کند. اما این حق قانونی را باید با رعایت این راهبرد سیاسی در این مقطع خاص ببیند. ماجرا صفر وصد نیست. قابل جمع است.
چطور؟
4⃣چهارم. وقتی شرایط کشور نیازمند وحدت و همدلی مسوولین است نیازمند مراقبت و ملاحظات بیشتری هستیم. استیضاح حق قانونی است اما قدم آخر را ابتدا برنمی دارند.
تصمیم برای استیضاح نیازمند یک ملاحظه اساسی است.
توجه کنیم که هدف استیضاح نمی تواند و نباید نمایش و تبرج سیاسی باشد. مجلس باید مراقبت کند در سال منتهی به انتخابات گرفتار اقدامات نمایش گونه نشود. این متن بنای قضاوت ندارد؛ اما نباید مجلس خود را در مظان این اتهام قرار دهد. از اینرو اگر اصل بر وحدت است پیش از تقابل ولو قانونی، باید تلاش شود با تعامل و گفت وگوهای علنی و غیرعلنی اختلافات حل و فصل شود. اگر همیشه نیز چنین می کرده است با توجه به ضرورت همدلی در این شرایط خاص، باید مدارای مضاعف داشته باشد.
◀️و اگر پس از همه این مقدمات باز هم نیازبه استیضاح وجود داشت، حجت بر مجلس تمام است و کسی حق ندارد نماینده مردم را به بهانه وحدت از حق قانونی اش منع کند.
در نهایت همین نیز یک ملاحظه کلیدی دارد و آن مراعات اخلاق رسانه ای و ادبیات نقد و سوال و تذکر و استیضاح است. اگر قرار بر همدلی و وحدت است نه نماینده های دولت و مجلس، بلکه رسانه های ایندو نیز نباید بر آتش اختلاف بدمند به نحوی که مردم تقابل برداشت کنند. مردم باید از استیضاح خیرخواهی و دلسوزی برداشت کنند که اگر چنین شد همین نیز بر منش وحدت است.
همشهری
@mahdian_mohsen