اجازه آدرس غلط نمی دهیم؛
اجازه نمی دهیم جای #جلاد و #شهید را عوض کنید.
بی رونقی امروز از ناکارآمدی دولت شماست. اجازه ندادید مردم طعم شیرین رای شان را بچشند.
ازاینرو،
از حالا با منتخبین جدید مردم یک شرط بیشتر نداریم. خروجی شعار و برنامه و خدمت شان را با مشارکت در دور بعد می سنجیم.
یقین داریم این مجلس انقلابی و قوی، امید را به صندوق ها برمی گرداند و چندین برابر می کند.انشالله
@mahdian_mohsen
حقیقت ماجرا اینست که ائتلاف نسبت به گذشته رشد معناداری از جهت فرآیند و سازوکار پیدا کرده بود.
اما عدم شفافیت و روشنگری باعث شد خیلی ها تغییر را باور نکنند.
تمام شد...
اما در همین نیز درس هاست برای منتخبین و آن اینکه هیچ تصمیمی در هیچ سطحی از کارآمدی نتیجه نمی دهد مگر با اقناع سازی و اجماع سازی.
با این راهبرد، نیازمند تغییر جدی در سطح حکمرانی هستیم.
@mahdian_mohsen
🛑تقابل مناسک با کرونا؟!
هیئت ها برقرار باشد؟ نمازجمعه ها و نمازجماعت برگزار شود؟ حرم ها چطور؟
پاسخ شما بله است. احتمالا معتقدید مراقبت های لازم صورت گیرد و مناسک دینی تعطیل نشود. ممکن است پاسخ تان منفی باشد. احتمالا می گوئید وقتی قرار شد تجمعات محدود شود حرم و نمازجمعه و مسجد و هئیت نیز خارج از این دسته بندی نیست.
اما فراتر از این بله و خیر، یک ملاحظه جدی تر هم وجود دارد.
یک زمان حضرت روح الله مجالس امام حسین را به خدمت شکل گیری یک حادثه بزرگ سیاسی به نام انقلاب کشاند. وقتی طاغوت بهوش شد و درصدد ممانعت برآمد، استاد عرفان امام حضرت آیت الله شاه آبادی طرح هیات های خانگی را کلید زد.
امام حسین همیشه بود. گریه و ندبه و عزاداری نشانه شیعه بود، اما خمینی کبیر قدرت گریه را به ظهور کشاند و از دل عزاداری و سینه زنی یک تحول سیاسی را در عالم رقم زد.
مسجد نیز. مسجد و نماز جماعت و دعا و نیایش همیشه تاریخ بوده است. اما حضرت امام از درون مسجد، جهاد و بسیج و خیریه را رقم زد. نه اینکه حاشیه نماز بود؛ خیر. معنای اقامه نماز را ارتقا بخشید؛ تعالی یافت تا یک قیام اجتماعی. اهل نماز شدند اهل کار خیر؛ شد صندوق جاوید بازار که با خوش فکری استاد عرفان امام شکل گرفت. شد مسجد قبا که محفل انقلابیون بود. شد مسجد جلیلی که سنگر مجاهدین بود. شد مسجد هدایت که محل هدایت انقلاب بود. شد مسجد سید عزیزالله و شیخ علی و امین الدوله که همه قیام های تهران را مدیریت می کرد. شد پایگاه بسیج و مامن و محل صیانت و امنیت.
آمد و شد شبکه ای عظیم مسجدی ها که اعزام داوطلبین روزهای مقدس را شکل می داد.
رهبرانقلاب می گویند اقامه نماز تنها برپایی نماز نیست. یعنی برقراری ذکر بر یک شهر؛ بریک دیار. یک امت را به ذاکری کشاندن و به یاد خدا بردن و به رفتار الهی رساندن، اقامه نماز است. شهرسازی براساس ذاکری؛ تابه حال اقامه نماز را چنین یافته بودید؟
امروز، روز وزن کشی است. هرکس و هرجا و هرمکان با هرمناسکی هرچه اندوخته است امروز خرج کند. خرج مردم کند. انقلاب مناسک را به خدمت اجتماعی کشاند. مناسک را از پستوخانه ها درآورد و با آن یک تحول سیاسی و بیرونی را رقم زد. مناسک شدند انسان ساز. شدند جامعه ساز.
نقش ها روشن است. نقش بگیریم با نام کرونا. امام جمعه و امام جماعت و ذاکر و واعظ نقش بگیرند. هرانچه داریم به خدمت مردم ببریم و الله را به ظهور بکشیم. توحید را از بیرق هیات تا سراسر شهر امتداد بخشیم. عالم را مجدد به تماشای کارامدی مناسک بنشانیم.
حسین علیه السلام اینجاست؛ نماز اینجاست؛ توحید اینجا میان مردمست.
@mahdian_mohsen
بدرقه متفاوت برای حامد
.
درباره حامد جلالی باید نوشت. از عاشقانه های اعتقادی اش پای انقلاب. از ساعات خالصانه اش برای خانواده. از تلاش مردانه اش پای تربیت. اجرش با حقیقت هدایت حضرت رب العالمین.
او متفاوت هجرت کرد. هرچند تنگی ایام، اجازه بدرقه درخورش نداد، اما نفس های حزن ناک آشنا و غریبه در خط و برخط دیدنی بود.
حامد را هم دوستان بدرقه کردند و هم دشمنان. از دیشب دلگیرم که با شیطنت اهریمنان شرک اندیش و خاک بهم زدن موریانه های سیاه اندیش حتا به جنازه حامد هم رحم نشد و تا توانستند رجم کردند و زبان به یاوه گشودند.
اما امروز صبح احساس کردم همین نیز نسیم رحمتی است بر پیکر حامد عزیز. دقیقتر ببینیم؛ حامد را هم دوست بردست گرفت و هم دشنام دشمن فرازش بخشید. خوشا به رزقش.
جوان انقلابی را باید با لعن و نفرین ضدانقلاب تشییع کرد. جوان انقلابی را جز محبت دوست، باید با برائت دشمن به خاک سپرد. جوان انقلابی فخرش به این است که دشمن اش بی تابی کند و هذیان گو حیثیت نداشته شان را فریاد کنند.
خواستم بگویم حامد مظلوم رفت؛ دیدم الحمدالله با هیبت و اقتدار رفت. دشمنی ضدانقلاب بدرقه راه این خوش رکاب.
اگر باور داریم که "هل الدین الا الحب و البغض"؛ پس جوان مومن را باید بدرود دوست و نفرت دشمن به خاک سپرد.
@mahdian_mohsen
✅جنگ روایت ها در کرونا/ چطور به چالش رقص رسیدیم
یک نکته؛ جنگ روانی با جنگ روایت ها متفاوت است. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. خوانش شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. مبارزه با این جنگ بسیار سخت تر است و مهمترین نکته این است که سربازان مبارزه در این جنگ همه مردم اند.
اما یک روش رایج در جنگ روایت ها، استدلال استقرایی است. در این روش یک جزء را به کل تعمیم می دهند. یک خبر مبنای تفسیر کل صحنه می شود.
اما جنگ روایت ها در کورنا چطور شکل گرفت و چرا به چالش رقص رسید؟
🔹یکم. بی اعتنایی.
اول گفتند حکومت بی اعتناست. مستندشان هم حرم و نماز جمعه و نام یک شرکت هواپیمایی یا فیلمی از یک ماشین اورژانس مقابل بیمارستان فرمانیه بود.
اما گزارش کامل از بسیج ملی و حکومتی باعث شد این گزاره نگیرد.
🔹دوم. پنهان کاریی.
بعد گفتند حکومت پنهان کارست. ولی انتشار امار روزانه مبتلایان و مرگ و میر و بعد هم منتشر شدن اولین آمار قبل از انتخابات با علم به اینکه روی مشارکت هم تاثیر گذارست، این گزاره را باطل کرد.
🔹سوم. بی تدبیری
مرحله سوم گفتند بی تدبیرست. چنان وانمود کردند که ایران با بی تدبیری باعث شده است کورنا به امارات و کانادا و افغانستان و لبنان و آلمان منتقل شود. طبیعتا این تصویر همه نمی توانست ماندگار باشد. چون نحوه اطلاع رسانی دقیق از میزان بهبود یافته ها و تصمیمات کلان درمانی باعث میشد مردم بی تدبیری را باور نکنند.
🔹چهارم. ناتوانی
در نهایت گفتند تدبیر دارند اما توان ندارند. اینجا بود که پمپئو و ترامپ به کمک ابرروایت آنها آمدند و البته پاسخ سرد داخلی و بی اعتنائی به پیشنهاد آنها در کنار توان ایران در تولید کیت های تشخیص و تولید ماسک های نانوئی و غیره این روایت را هم باطل کرد.
🔹پنجم و گام آخر خود مردمند.
از حکومت ناامید شدند و سراغ خود مردم آمدند. با 3 روش.
🔸روش اول تخریب سرمایه های معنوی و اعتقادی مردم. به تمسخر گرفتن دعا و مناجات آنهم با تمسک به فیلم یک شیعه انگلیسی که ضریح را لیس میزد.
🔸روش دوم نشان دادن بی اعتمادی اجتماعی بود. اینکه مردم به فکر هم نیستند. در همین رابطه اخباری از محتکرین مستندشان شد. طبیعی بود که با موج خبرهای خوب از همدلی های اجتماعی عملا عقب نشستند.
🔸روش سوم تقابل مردم با مردم بود. #چالش_رقص را باید اینجا ببینید؛ با دو اثر:
اول اینکه دو جریان را مقابل هم قرار دهند. جریان دعا و نیایش با جریان رقص و شادی.
دوم اینکه از خط مقدم بودن سفید پوش ها در جمهوری اسلامی بسیار عصبانی شدند و با این چالش و شکل دادن دوقطبی، تلاش می کنند بین فرهنگ متنوع جامعه پزشکی با ارزش هائی مثل فداکاری که آنها را به انقلاب نزدیک می کرد فاصله بیاندازند.
جنگ شناختی امروز خود مردم را هدف گرفته است؛ هوشیار باشید از شکل گیری دوقطبی ها.
@mahdian_mohsen
❤️چهره های جدید از شهدای انقلاب
امروز با موافقت رهبرانقلاب جانباختگان مدافع سلامت، شهید خدمت نام گرفتند. در میان شهدا، نام خانم نرجس خان علیزاده بیشتر جلب توجه می کند. نرجس خانم همان پرستاری است که بعد از رحلت فداکارانه، مورد دسیسه ضدانقلاب قرار گرفت تا نظام را به اهمال و پنهان کاری متهم کنند. امروز پدرش مصاحبه کرد و گفت نرجس دوستدار شهادت بود و به آرزویش رسید.
❤️مختصری تامل فرمائید
شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت و شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم و ... و امروز شهید سلامت و خدمت. شهیدانی که شاید با نگاه ظاهربین ما هیچ وقت چنین ارتقا و تعالی معنوی شان به چشم نیاید. نرجس خانم در متنی که مدتها پیش منتشر کرده بود می نویسد من که تحمل دیدن درد و خون و زخم و ... نداشتم امروز یادگرفتم چطور درین میدان شجاعانه بمانم و لحظه های ارزشمند بسازم.
❤️مختصری تامل فرمائید
شهید را تنها در میدان رزم یافتیم؟ شهید کسی است که خودش را در هرجای عالم و هر نقطه ای خرج حضرت حق کند. به رضای حق زیست می کند و اخلاص می یابد و می سازد و معنویت را به چشم می اورد.
شهدای پرستار و پزشک را نظاره کنید. مهمترین اثر رفتن شان رشد معنویت در جامعه بود. اولین تلنگر من و شما بعد از شهادت مدافعان سلامت چه بود جز ایثار و فداکاری؟ مهمترین اثر اقدام شهید همین است؛ می رود تا جامعه معنوی شود. چه شهید حججی و چه نرجس خانوم.
❤️مختصری تامل فرمائید...
و اینهمه میراث حضرت روح الله است. انقلاب خمینی ذکر و نماز و عبادت را از سرسجاده ارتقا داد و به عرصه خدمت به مردم کشاند. دقیق ببینیم؛ امروز هیئت و نماز جمعه و نماز جماعت تعطیل موقتی است اما معنویت در جامعه روح نواز و طوفان همدلی چشم نواز است. انقلاب خمینی روح عبادت و بندگی را در خدمت به خلق و جامعه ایمانی به ظهور کشاند تا همه الگوها و قهرمانان عرصه خادمی خلق، جلوه کنند و دیگران برای "حق یافتن" و "حق شدن" بدان ها تاسی کنند.
@mahdian_mohsen
#کرونا بحران ناشی از بی اعتمادی است.
اول مسوولین مقصرند و دوم مسوولین و سوم هم...
اما نقدی که اعتماد به مسوول و بخشی از حاکمیت را از بیخ و بن بزند نیز درین بی اعتمادی و بی اعتباری کم موثر نبوده و نیست.
@mahdian_mohsen
❤️این آخوند آشنا نیست؟!
طلبه آذری دل همه مان را سوزاند. همسرش درحالیکه دوقلو باردار بود مبتلا به کرونا می شود و از دنیا می رود و او حتا اجازه نداد اشکش مقابل بیماران سرازیر شود تا نکند جهادخدمتش ناتمام بماند. روزها در بیمارستانی که همسرش بستری بود به بیماران کرونائی خدمت می کرد و هرازگاهی از گوشه درب اتاق، همسرش را نظاره می کرد و زیرلب برایش ذکر میگفت و دعا می خواند.
❤️اما این آخوند آذری آشنا نیست؟
آشناست. او همانست که ابتدای امسال در میان آب بود و پیرمرد اهل سنت سیل زده را بر دوش می کشید. شعر میخواند و ذکر می گرفت و گل های تلنبار شده در خانه عروس و داماد لر را جمع می کرد.
❤️به یاد آوردید؟ آشناست.
این آخوند همانست که وقتی دختر خانم در حلقه اراذل گرفتار شده بود تاب نیاورد و رگ غیرتش را مقابل تیغ قمه اوباش قرار داد تا ناموس مردم امان یابد.
❤️در رفتارش دقیق شوید.
او همانست که سه ماه خانواده را تنها گذاشت و در یکی از روستاهای سرپل ذهاب برای اهل حق کارگری کرد و خانه ساخت.
❤️اشک امروزش نیز آشنست.
او همانست که وقتی رنج کودک دیالیزی و پدر غمینش را دید اشکش سراریز شد و بی تعلل برای اهدای کلیه اش اقدام کرد و هیچ نخواست.
این طلبه از دسته همان طلابی است که هرچه از محرم و نامحرم شنید و طعنه خورد، حتا سربلند نکرد تا از خود دفاع کند.
❤️این طلبه آشناست.
طلبه جوان ما آینه بسیاری است؛ این طلبه نماد است و نشانه. نماد آنها که دیده ایم و ندیده ایم. دیده ایم و گذر کرده ایم. آنها که هم خاک زلزله زده ها را خوردند و هم آب سیل زده ها را و هم غصه رنج کشیده ها را. امروز نیز انبان علمی شان را پشت درب درمانکده ها گذاشتند و شاگردی پرستارها می کنند و تیمارداری بیماران.
با نسل جدیدی از آخوندها مواجهیم. با کسانی که علم شان برای عمل شان است. طلبه نسل جدید قیام کرده علیه مشربی است که علم اش برای علم است و حجره و مدرسه.
طلبه نسل جدید، طلبه نسل قیام است که می آموزد تا رنگی زند و نقشی کشد. بلند شده است تا بلند کند و قیامش را در قیام دیگران بسازد.
طلبه نسل جدید منبرش بر دوش است و خطبه اش در عملش.
❤️این طلبه آشناست؛ این طلبه ها آشنا هستند. طلبه نسل جدید؛ تربیت شده دست انقلاب خمینی اند. راز آشنائی شان اینجاست.
@mahdian_mohsen