🍁وقت است که از چهرهی خود پردهگشایی
«تا با تو بگویم غم شب های جدایی»
🍁اسپندم و در تاب و تب از آتش هجران
«چون عودم و از سوختنم نیست رهایی»
🍁ای پرسشِ بی پاسخِ هر جمعه ی عشّاق
آقا تو کجایی؟ تو کجایی؟ تو کجایی؟
#سلامعشقجانم
#امام_زمان♥
اَلسّلامُ عَلی الحُسَین وَ عَلی علی اِبن الحُسَین
وَ عَلی اَولاد الحُسَین وَ عَلی اَصحاب الحُسَین
♻️ امروز دوشنبه
۱ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
۱۶ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری
ذکر مخصوص روز دوشنبه:
«یا قاضِیَ الحاجات» ۱۰۰ مرتبه
https://eitaa.com/mahdifatme315
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح حکمتها
۴۰۳/۴/۳۰ . ۱۴محرم
💢 حکمت ۲۰۰ 💢
💠وَ قَالَ (علیه السلام) وَ قَدْ أُتِيَ بِجَانٍ وَ مَعَهُ غَوْغَاءُ
جنایتکاری را خدمت حضرت آوردند در حالیکه همراه او اوباشی بودند.
💠فَقَالَ: لَا مَرْحَباً بِوُجُوهٍ لَا تُرَى إِلَّا عِنْدَ كُلِّ سَوْأَةٍ.
خوش آمد نباشد بر جمعی که جز در اتفاقات زشت دیده نمی شوند.
🔵 «مرحبا» از ماده «رحب» به معناى وسعت مكان است و معمولا هنگامى كه ميهمانى وارد مى شود، عرب به او مرحبا مى گويد; يعنى بفرماييد كه در محل وسيع و مناسبى وارد شده ايد. معادل آن در فارسى «خوش آمديد» است و ضد آن
«لا مَرْحَباً» به معناى «خوش نيامديد» و يا «خوش آمد بر شما مباد.
⏪ شان صدور کلام:
أُتِيَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ بِالْبَصْرَةِ بِرَجُلٍ يُقَامُ عَلَيْهِ اَلْحَدُّ
مردی جنایتکار را برای اجرای حد نزد حضرت امیرالمومنین آوردند
قَالَ فَلَمَّا قَرُبُوا وَ نَظَرَ فِي وُجُوهِهِمْ قَالَ فَأَقْبَلَ جَمَاعَةٌ مِنَ اَلنَّاسِ
که عده زیادی هم از اشرار [ نوچه ها]بدنبال او آمده بودند.
فَقَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ «يَا قَنْبَرُ اُنْظُرْ مَا هَذِهِ اَلْجَمَاعَةُ»
حضرت علیه السلام فرمود قنبر این جماعت برای چه موضوعی حاضر شدند
قَالَ «لاَ مَرْحَباً بِوُجُوهٍ لاَ تُرَى إِلاَّ فِي كُلِّ سُوءٍ هَؤُلاَءِ فُضُولُ اَلرِّجَالِ أَمِطْهُمْ عَنِّي يَا قَنْبَرُ
فرمود: خوش آمد مباد بر چهره هايى كه جز در صحنه هاى بد ديده نمى شود آنها افراد بيهوده جامعه هستند اى قنبر آنها را از من دور ساز.
خوش نباشد آمدن شما ای اشخاصی که دیده نمی شوید مگر در حوادث ناگوار ، دریک حالت بد ظاهر می شوید.
در مسجد و منبر حاضر نیستید فقط در فتنه و آشوب هستید.
و دستور داد آنان را از آنجا بیرون کنند.
🔹سفیهان و اراذل لشکر حاکمان سواء برای تسلط بر مردم:
ابن ابی الحدید از احنف نقل میکند: أکرموا سفهاءَکم فإنهم یکفونَکم النار و العار.
سفیهان جامعه را گرامى دارید، زیرا آنها شما را از دشمنان و ننگ شکست دور می کنند.
🔸مرحوم شهید در لمعه میفرماید:
نرجو شفاعةَ مَن لا تُقبل شهادتُه
ما امید داریم به شفاعت عده ای که شهادت آنها در دادگاه قبول نمیشود.
🔹 عده ای هستند که در دادگاه شهادت انها پذیرفته نیست، نه به این خاطر که آنها عادل نیستند. بلکه به خاطر مسائل دیگری مثل کثیر السهو بودن، چون فراموش کاری دارند. یا مثل این موضوع که هر جا شلوغ و دعواست آنها حاضر نمی شوند که بخواهند صحنه ای را ببینند و بعد شهادت بدهند.
مومن که هر جا شلوغ باشد فورا هرجا ظاهر نمیشود.
#حکمت۲۰۰
#مومن_هرمکان_حضور_ندارد
#اراذل_اوباش
#خلوتی_اطراف_سبب_ذلت_نیست
•┈┈••••✾• •✾•••┈┈•ـ
https://eitaa.com/mahdifatme315
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح حکمتها
۴۰۳/۴/۳۱ . ۱۶محرم
💢 حکمت ۲۰۱ 💢
💠وَ قَالَ (علیه السلام): إِنَّ مَعَ كُلِّ إِنْسَانٍ مَلَكَيْنِ يَحْفَظَانِهِ
همراه هر انسانى دو فرشته است كه وى را از خطرات محافظت مى كنند.
💠فَإِذَا جَاءَ الْقَدَرُ خَلَّيَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ
اما هنگامى كه روز مقدّر فرا برسد او را در برابر حوادث رها مى سازند ؛ وقتی اجل فرا رسید این دو ملک انسان را تنها میگذارند
💠وَ إِنَّ الْأَجَلَ جُنَّةٌ حَصِينَةٌ
بنابراين اجل و سرآمد زندگى كه از سوى خداوند تعيين شده سپرى است محافظ و نگهدار. خود اجل و مرگ سپر محکمی است که از امور دیگر و از بلا ها و مرگ های دیگر محافظت میکند
بسیار بسیار حکمت مهم و قابل توجهی است
🌐شان صدور حکمت:
جَاءَ رَجُلٌ مِنْ مُرَادٍ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ هُوَ يُصَلِّي فِي الْمَسْجِدِ
حضرت در حال نماز در مسجد بود که شخصی آمد و عرض کرد
فَقَالَ لَهُ احْتَرِسْ فَإِنَّ أُنَاساً مِنْ مُرَادٍ يُرِيدُونَ قَتْلَكَ
عده ای از قبیله مراد قصد کشتن شما را دارند،شما برای خود نگبانانی قرار دهید.
فَقَالَ إِنَّ مَعَ كُلِّ رَجُلٍ مَلَكَيْنِ يَحْفَظَانِهِ مَا لَمْ يُقَدَّرْ
حضرت در پاسخ به او این حکمت را فرمود:
برادر نترس هر کسی مرگی دارد تا وقتی آن مرگ مقرر و مقدر نرسد هیچکسی نمیتواند ضربه ای و آسیبی و مرگی برای انسان رقم بزند
فَإِذَا جَاءَ الْقَدَرُ خَلَّيَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ وَ إِنَّ الْأَجَلَ جُنَّةٌ حَصِينَةٌ.
زمانی که اجل رسید ماموران حفاظت خود را کنار کشیده و او را تحویل مرگ می دهند.
💎همه ی ما باید به این اعتقاد راسخ برسیم مرگ مقدر و مشخص است و خدا آن را تنظیم کرده خدا اگر نخواهد برگی از درختی نمی افتد .
ابراز این اعتقاد توسط امیرالمومنین در موارد مختلف؛ در وقعه صفین:
امیرالمومنین در جنگ صفین چون دشمن دشمن قداری هست و معاویه است قصدش به شهادت رساندن حضرت است و هیچ اِبایی هم از این موضوع ندارد .
خَرَجَ عَلِيٌّ يَوْمَ صِفِّينَ وَ فِي يَدِهِ عَنَزَةٌ
حضرت در حالی که یک نیزه کوچکی در دستش بود در میدان میرفت مقابله میکرد
فَمَرَّ عَلَى سَعِيدِ بْنِ قَيْسٍ الْهَمْدَانِيِّ فَقَالَ لَهُ سَعِيدٌ أَ مَا تَخْشَى يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْ يَغْتَالَكَ أَحَدٌ وَ أَنْتَ قُرْبَ عَدُوِّكَ
سعید بن قیس به حضرت رسید و گفت آیا نمی ترسی از اینکه دشمن بتو نزدیک است و تو را به قتل برساند. و این لشکر بدون فرمانده بماند ؟
فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَفَظَةٌ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَنْ يَتَرَدَّى
حضرت فرمود : برادر هیچ نگران نباش خداوند برای هر انسانی محافظانی قرار داده که این محافظان نگهداری و محافظت میکنند
فِي قَلِيبٍ أَوْ يَخِرَّ عَلَيْهِ حَائِطٌ أَوْ تُصِيبَهُ آفَةٌ
این دو ملک کمک میکند دیواری بر انسان نریزد، آسیبی اتفاق ناگواری برای انسان نیفتد
فَإِذَا جَاءَ الْقَدَرُ خَلَّوْا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ.
ولی وقتی قرار شد مرگ انسان برسد این ملائکه انسان را رها میکنند و بلا و مشکل و مرگ و گرفتاری سراغ انسان خواهد آمد.
📘مرحوم شیخ صدوق در کتاب توحید در ذیل عنوان قضا و قدر جریانی را از امیرالمومنین نقل میکند.
راوی میگوید ما در صفین و دیگر جنگ ها خدمت حضرت بودیم و جنگ آوری و مبارزه حضرت را میدیدیم:
فَقَالَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ احْتَرِسْ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَإِنَّا نَخْشَى أَنْ يَغْتَالَكَ هَذَا الْمَلْعُونُ (معاویه)
آقا مواظب باشید ما نگرانیم مبادا این معاویه ی ملعون به شما آسیبی برساند و شما را به شهادت برساند
فَقَالَ ...كَفَى بِالْأَجَلِ حَارِساً لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا وَ مَعَهُ مَلَائِكَةٌ حَفَظَةٌ يَخْفَظُونَهُ مِنْ أَنْ يَتَرَدَّى فِي بِئْرٍ أَوْ يَقَعَ عَلَيْهِ حَائِطٌ أَوْ يُصِيبَهُ سُوءٌ
حضرت فرمود نگران نباشید مرگ و اجل خودش بهترین محافظ ماست خدا خود مقرر کرده برای ما کی بمیریم ،
وچون او مقرر کرده تا وقتی به ان منزل مقصود نرسد هیچکسی و هیچ چیزی نمیتواند به ما آسیب برساند .
💎هر کسی ملائکه ای دارد که از او محافظت میکنند و نمیگذارند به او آسیبی برسد
فَإِذَا حَانَ أَجَلُهُ خَلَّوْا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مَا يُصِيبُهُ.
وَ كَذَلِكَ أَنَا إِذَا حَانَ أَجَلِي
حضرت فرمود من هم همینطور هستم و زمان مقرری برای مرگ من هست و ملائکه ای هستند که از من مراقبت و محافظت میکنند.
#حکمت۲۰۱
#ملائک_محافظ_انسان
#اجل_مشروط_معلق
#اجل_مسمی
•┈┈••••✾• •✾•••┈┈•ـ
https://eitaa.com/mahdifatme315
❄️حضرت فرمود من نحوه ی شهادت خود را میدانم روزی میرسداین محاسن به خون سرم خضاب و رنگی میشود، آن زمان زمان شهادت من است الان موقع شهادت من نیست .
❄️حضرت علاوه بر این که باید دو ملکی از انسان مراقبت و محافظت کند ،از علم غیب هم آگاه هست و مبداند چگونه و توسط چه کسی به شهادت خواهد رسید
و یکیاز محکمات کلمات حضرت است
و خیالتان راحت باشد شما یک مرگ مقرری دارید که تا به آن زمان نرسد هیچکسی نمیتواند به شما آسیبی برساند
من هر گاه اجلم برسد و هنگام آن بيايد
انْبَعَثَ أَشْقَاهَا فَخَضَّبَ هَذِهِ مِنْ هَذَا
بدبختترين اين امت بر انگيخته شود. و اين را از اين رنگ كند
وَ أَشَارَ إِلَى لِحْيَتِهِ وَ رَأْسِهِ عَهْداً مَعْهُوداً وَ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ.
و به ريش و سر خويش اشاره کرد و فرمود در حالى كه عهديست معهود و وعده ای كه دروغى در آن نيست.
#حکمت۲۰۱
#ملائک_محافظ_انسان
#اجل_مشروط_معلق
#اجل_مسمی
•┈┈••••✾• •✾•••┈┈•ـ
https://eitaa.com/mahdifatme315
📘در کتاب شریف کافی آمده
إنَّ أمیرَالْمُؤمِنینَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ جَلَسَ إلى حائِط مائِل یَقْضى بَیْنَ النّاسِ
امیرمؤمنان(علیه السلام) زیر دیوار کجى نشسته بود و در میان مردم قضاوت مى کرد.
فَقالَ بَعْضُهُمْ: لا تَقْعُدْ تَحْتَ هذَا الْحائِطِ فَإِنَّهُ مُعْوِرٌ
بعضى عرض کردند: زیر این دیوار منشین که معیوب است
امام(علیه السلام)فرمود:
حَرَسَ امْرَأً أجَلُهُ فَلَمّا قامَ سَقَطَ الْحائِطُ اجل حتمى از هر کسى پاسدارى مى کند امام این سخن را گفت و از زیر دیوار برخاست. هنگامى که برخاست دیوار سقوط کرد.
اگرانسان بنا نباشد که بمیرد خود همین از انسان محافظت میکند
و هر انسانی چون مرگ مقرری دارد خود همین از انسان محافظت میکند و محافظ مستحکمی برای انسان است
📘 مرحوم صدوق در توحید از قضا و قدر روایتی نقل میکند یعنی قضا و قدر را بااین حرکت امیر المؤمنین بشناسید
وقتی مرحوم کلینی در یک بابی به نام فضل الیقین این روایت را نقل میکند یقین آن است که تو آنچنان به خدا اعتماد داشته باشی که هیچ چیزی و هیچکس دیگر نیاز نداشته باشی
روایت چیست ؟
📓مرحوم کلینی در باب فضل یقین میفرماید:
كَانَ قَنْبَرٌ غُلَامُ عَلِيٍّ يُحِبُّ عَلِيّاً ع حُبّاً شَدِيداً
غلام امیرالمؤمنین فرمود که پیغمبر به شدت نسبت به امیرالمومنین عشق میورزید و علاقه ی زیادی داشت
فَإِذَا خَرَجَ عَلِيٌّ ص خَرَجَ عَلَى أَثَرِهِ بِالسَّيْفِ فَرَآهُ ذَاتَ لَيْلَةٍ
گاهی اوقات وقتی حضرت شبانه بیرون میرفت برای سرکشی وعبادت
قنبر میترسید کسی به حضرت آسیبی نرساند
فَقَالَ يَا قَنْبَرُ مَا لَكَ فَقَالَ جِئْتُ لِأَمْشِيَ خَلْفَكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ
شمشیر دست میگرفت و پشت حضرت راه می افتاد یک شب امیرالمؤمنین برگشت پشت سر و قنبر را دید و به او گفت چرا دنبال من راه افتادی
قَالَ وَيْحَكَ أَ مِنْ أَهْلِ السَّمَاءِ تَحْرُسُنِي أَوْ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ؟
فرمود قنبر تو میخواهی مرا از بلای آسمانی حفظ کتی یا از بلای زمینی ؟
چگونه میخواهی جلوی مشکل را بگیری
فَقَالَ لَا بَلْ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ
گفت: من کار به آسمان ندارم میخواهم مراقبت کنم از شما در برابر یک شخص و یا چیزی زمینی به شما آسیبی نرساند
فَقَالَ إِنَّ أَهْلَ الْأَرْضِ لَا يَسْتَطِيعُونَ لِي شَيْئاً إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ مِنَ السَّمَاءِ فَارْجِعْ فَرَجَعَ
حضرت فرمود : مردم که نمیتوانند به من آسیبی برسانند تا خدا نخواهد و اراده نکرده باشد هیچ آسیبی به من نمیرسد
قنبر برگشت .
لذا این یقین است که حضرت به مرتبه ای از یقین رسیده که باور دارد تا خدا نخواهد و اراده نکند زمینیان نمیتوانند برای ایشان مزاحمت ایجاد کنند .
🌐در روایتی داریم معاویه به امام حسین علیه السلام عرض کرد که سوالی دارم خیلی برام عجیب است که
دَخَلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع عَلَى مُعَاوِيَةَ فَقَالَ لَهُ مَا حَمَلَ أَبَاكَ عَلَى أَنْ قَتَلَ أَهْلَ الْبَصْرَةِ ثُمَّ دَارَ عَشِيّاً فِي طُرُقِهِمْ فِي ثَوْبَيْنِ؟
چه باعث شد که امیرالمومنین صبح با مردم بصره بجنگد و عصر در شهر آنها بدون محافظ و زره حرکت کند؟
فَقَالَ ع حَمَلَهُ عَلَى ذَلِكَ عِلْمُهُ أَنَّ مَا أَصَابَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُخْطِئَهُ وَ أَنَّ مَا أَخْطَأَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُصِيبَهُ قَالَ صَدَقْتَ .
حضرت فرمود علم پدرم به اینکه آنچه باید به انسان برسد راه فراری از آن نیست، و آنچه بنا نیست به انسان برسد، هرگز نخواهد رسید. و معاویه اینحرف را تصدیق کرد.
🌀قَالَ وَ قِيلَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع لَمَّا أَرَادَ قِتَالَ الْخَوَارِجِ لَوِ احْتَرَزْتَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ ع-
وقتی حضرت خواست وارد جنگ با خوارج شود عده ای حضرت را از این کار نهی کردند، حضرت در پاسخ فرمود:
أَيَّ يَوْمَيَّ مِنَ الْمَوْتِ أَفِرُّ
أَ يَوْمَ لَمْ يُقْدَرْ أَمْ يَوْمَ قُدِرَ
كدام یك از دو روز خودم از مرگ فرار كنم؟
روزى كه مرگ من مقدر نشده یا روزى كه مرگ من مقدر شده ؟
يَوْمَ مَا قُدِّرَ لَا أَخْشَى الرَّدَى
وَ إِذَا قُدِّرَ لَمْ يُغْنِ الْحَذَر
روزى كه مرگ من مقدر نشده باشد از كار زار باكى ندارم .
و روزى كه مرگ من مقدر شده ترس و فرار نتیجه اى ندارد.
اگر عمر من بنا نباشد تمام شود چه جنگ بروم و چه نروم عمرم تمام نمیشود
لذا هیچ راه فراری برای من نیست ،من وظیفه را انجام میدهم.
#حکمت۲۰۱
#ملائک_محافظ_انسان
#اجل_مشروط_معلق
#اجل_مسمی
•┈┈••••✾• •✾•••┈┈•ـ
https://eitaa.com/mahdifatme315
🔻 نکته 1:
اگر چه اعتقاد ما محافظت ملائکه از مومنین است ولی رعایت احتیاط خودش وظیفه ای است به عهده انسان .
در خطبه ی دیگری داریم که حضرت به خلیفه ی دومفرمود تو جنگ و خط مقدم نرو چرا که اگر تو کشته شوی سپاه اسلام از هم میپاشد به هر حال خوب یابد تو فرمانده سپاه و اسم تو حاکم جامعه است و اگر تو بروی دشمن بر علیه تو جری میشود.
💎 تعبیر بی محابا شاید تعبیر قشنگی نباشد بدون ترس ، دلهره امیرالمؤمنین وارد میدان میشود ولی در جای دیگر حضرت خودش دستور میدهد فرمانده های سپاه خودشان مراقب باشند وکاری نکنند که مرگشان زود شود چرا که شاکله ی سپاه از هم میپاشد.
از جایی یقین بدانیم مرگ ما مقدر است تا خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی افتد ولی از طرف دیگر احتیاط و قوانین را رعایت کنیم اینقدر توصیه های امیرالمؤمنین در نهج البلاغه برای چیست ؟
چطور بجنگید ،چطور از نیزه فرار کنید ،کجا محلی برای نشستن و مقر جنگتان انتخاب کنید چطور باید خیمه بزنید تا دشمن به شما دسترسی نداشته باشد همه ی اینها علت دارد و بنا نیست ما خودمان را تسلیم مرگ کنیم بنا نیست بی مهابا وارد گودی شویم که خودکشی کنیم و مرگ ما زود شود ما باید همه ی احتیاط های بهداشتی، مراقبت ها و محافظت ها و هر چیزی لازم را انجام دهیم ولی این را یقین داشته باشیم و باور داشته باشیم تا خدا نخواهد مرگ انسان نمیرسد مرگ انسان مقدر است و این مقدر بودن خود باعث میشود بلاها از انسان دور شود
قرآن کریم بعد از بیان وجود ملائکه محافظ میفرماید:
《لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِم؛ رعد- ۱۳،۱۴ 》
یعنی بنا نیست شماوظایف خود را تر کنید و همه بار را به دوش ملائکه بگذارید.
🔻نکته ۲:
اگر چه همه افراد محافظینی از ملائکه دارند ولی تعداد این ملائکه محافظ در افراد مختلف متفاوت است.
📘در کتاب صحیفه امام رضا روایت داریم که راوی میگوید:
بَيْنَمَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَخْطُبُ النَّاسَ- وَ يَحُثُّهُمْ عَلَى الْجِهَادِ
امير مؤمنان؛ علىبن ابى طالب (عليهالسلام) براى مردم سخن مىگفت و آنان را به جهاد با دشمن فرامىخواند و تشويق مىكرد،
إِذْ قَامَ إِلَيْهِ شَابٌّ فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ- أَخْبِرْنِي عَنْ فَضْلِ الْغُزَاةِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ
جوانى به پاخاست و گفت: اى امير مؤمنان! از فضيلت رزمندگانى كه در راه خدا به نبرد مىپردازند برايم بگو.
فَقَالَ عَلِيٌّ ص كُنْتُ رَدِيفَ رَسُولِ اللَّهِ ص- عَلَى نَاقَتِهِ الْعَضْبَاءِ وَ نَحْنُ قَافِلُونَ مِنْ غَزْوَةِ ذَاتِ السَّلَاسِلِ
على (ع) فرمود: آنگاه كه از غزوه ذات السلاسل (هشتم هجرى) بازمىگشتيم،
پيغمبر خدا (ص) بر ناقه عضباء خودش سوار بود، و من پشت سرش قرار داشتم.
فَسَأَلْتُهُ عَمَّا سَأَلْتَنِي عَنْهُ-
آن روز، من نيز همين پرسش را از آن بزرگوار پرسيدم. فرمود:
فَقَالَ إِنَّ الْغُزَاةَ إِذَا هَمُّوا بِالْغَزْوِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُمْ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ
جنگجويان هنگامى كه عزم جهاد مىكنند، پروردگار، نامه آزادى از آتش دوزخ را براىشان مىنويسد.
فَإِذَا تَجَهَّزُوا لِغَزْوِهِمْ بَاهَى اللَّهُ بِهِمُ الْمَلَائِكَةَ
و چون ابزار و اسباب جنگ را فراهم مىآورند خداوند در برابر فرشتگان به آنان مىبالد.
فَإِذَا وَدَّعَهُمْ أَهْلُوهُمْ بَكَتْ عَلَيْهِمُ الْحِيطَانُ وَ الْبُيُوتُ
هنگامى كه با اعضاى خانواده خود وداع كنند، ديوارها و خانهها مىگريند.
وَ يَخْرُجُونَ مِنْ ذُنُوبِهِمْ كَمَا تَخْرُجُ الْحَيَّةُ مِنْ سِلْخِهَا
و آنان از گناهان خود بيرون مىروند همچون مارى كه از پوست خود خارج شود.
وَ يُوَكِّلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمْ بِكُلِّ رَجُلٍ مِنْهُمْ أَرْبَعِينَ (الف) مَلَكاً- يَحْفَظُونَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ- وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِه
پروردگار بر هر سربازى، چهل هزار فرشته مىگمارد، كه از پيش رو، و از پشت سر، و از سمت راست و طرف چپ، نگهدار اويند.
اللهم انصرِ الاسلام والمسلمین
#حکمت۲۰۱
#ملائک_محافظ_انسان
#اجل_مشروط_معلق
#اجل_مسمی
•┈┈••••✾• •✾•••┈┈•ـ
https://eitaa.com/mahdifatme315
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختلاس اینجوری اتفاق میفته
https://eitaa.com/mahdifatme315
🔴 ١٢معیار رهبری برای تشکیل یک کابینه متدین
آقا امروز به تعامل مجلس با دولت جهت تشکیل کابینه تاکید کرد. البته این تعامل بیقید و شرط نبود، ١٢ معیار مهم برای انتخاب وزرا ازجانب دولت و تایید آنها توسط مجلس مطرح کردند که عبارت بود از:
🔹️امین باشد،
🔹️صادق باشد،
🔹️متدین باشد،
🔹️از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.
🔹️ایمان یک شاخص مهم است.
🔹️امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
🔹️تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است.
🔹️اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است.
🔹️سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است.
🔹️نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند.
فردا تو رأی اعتماد برای وزرا یهعده نیان بگن رهبری اینهمه فرمودند با دولت تعامل کنید ولی نمایندگان مجلس چوب لاچرخ دولت گذاشتن درحالیکه آقا معیارهم برای کابینه معرفی کردن فقط نگفتن تعامل کنید.
https://eitaa.com/mahdifatme315
به بعضیام باید گفت ببین
1400سال پیش که تو نبودی این پرچم بوده و 1400 سال دیگه هم که تو نخواهی بود، بازم این پرچم خواهد موند. تلاش نکن برای زمین زدن پرچم که خودت زمین میخوری.
https://eitaa.com/mahdifatme315
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشالله به این شیر بچههای شیعه...
شیعیان بچههاشون از برخی حاکمان عرب حماسیترن
https://eitaa.com/mahdifatme315
روزتون با این عکس زیبا بخیر
یکم انرژی مثبت بگیرید
https://eitaa.com/mahdifatme315