eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
123 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
دلـ💔ــتنگم همیـن، و این ... نیاز به هیچ ... زبان شاعرانه ای ندارد سلام حضرت عشـ❤️ـق .... @mahdimontazeremast
‌🔴 این است که؛ ⬅️ شیعه ظرفیت اجتماعی خود را بالا ببرد، ⬅️ بتواند قدرت خوب شدن اجتماعی پیدا کند. ⬅️ بتواند زندگی جمعی درست پیدا کند. 👌جمهوری اسلامی زمینه ایست برای تمرین در این زمینه. http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
‌❓❓آيا در دولت كريمه نسبت به اماكن خصوصى يا عمومى اصلاحاتى انجام خواهد گرفت؟! ✅روايات بسيارى پيرامون اصلاحات عمومى كه توسط مقام ولايت كبراى الهى انجام خواهد گرفت، آمده است و بزرگانى مانند شيخ طوسى رضى الله عنه در كتاب غيبت و نيز نعمانى قدس سره در كتاب غيبت خود، شيخ حرّ عاملى قدس سره در وسايل الشّيعه و مرحوم مجلسى قدس سره در بحارالانوار و ساير بزرگان در كتب خود آورده اند كه به پاره اى از آن‌ها اشاره مى كنيم. ⏪خيابان كشى‌ها و بزرگراه ها يكى از عوامل پيشرفت و آبادانى كشور، وجود راه‌ها و بزرگراه‌ها و خيابان هاى وسيع و تحرّك وسايل نقليه و رفت و آمد و تردّد زياد است. كارشناسان محيط زيست آن‌ها را به شريان و رگ هاى بدن تشبيه كرده اند، آن گونه كه «رگ ها» تأمين كننده وسايل «حيات» ساختمان بدن و خون رسانى به ريشه هاى ريز و درشت آن است،همان گونه بزرگراه‌ها و خيابان هاى آباد و كوچه هاى گشاد و وسيع، عهده دار عمران و آبادانى كشور مى باشد. ⏪در زمان «دولت كريمه» مسؤولين و گردانندگان كشور و در رأس آن مقام عظماى ولايت حضرت بقيّة اللَّه الأعظم- روحى وأرواح العالمين لتراب مقدمه الفداء- به اجراى پروژه هاى مهم ارتباطات زمينى و هوايى اقدام خواهد كرد، تا بندگان خدا كه به آن‌ها «عيال اللَّه» گفته مى شود، در رفاه و آسايش و با خاطر آسوده زندگى كنند. ⏪ابى بصير گويد كه امام باقر عليه السلام فرمود: «و يوسّع الطريق الأعظم؛ و بزرگ راه‌ها را توسعه مى دهد. » ⏪رفع موانع از سر راه ها «ويهدم كلّ مسجد في الطريق؛ و هر مسجدى كه در مسير راه قرار گرفته است خراب مى نمايد (چون جايى كه سد راه نمايد، صلاحيت مسجد شدن را ندارد و خواندن نماز در مسير مردم و سدّ معبر و ايجاد مزاحمت جايز نيست). » ⏪پنجره هاى مشرف به راه پنجره هاى مشرف بر گذرگاه‌ها نقش بزرگى در فساد و خيانت هاى جنسى و نظاير آن دارد كه وجود آن‌ها سبب مى شود هرچه در درون خانه‌ها مى گذرد، به بيرون انتقال يابد، به خصوص در تابستان ها و روزهاى گرم سال كه در معرض ديد قرار مى گيرد. «ويسدّ كلّ كوّة إلى الطريق؛ حضرت قائم عليه السلام دريچه‌ها و پنجره هاى باز شده به خيابان‌ها و كوچه‌ها را مسدود مى كند (ايجاد پنجره هاى جديد را به شوارع ممنوع اعلام مى دارد). » ⏪برچيده شدن بالكن‌ها و ناودان ها 🔶۱- «ويسدّ كلّ جناح وكنيف وميزاب إلى الطريق؛ تمامى بالكن‌ها و فاضلاب‌ها و ناودان هايى كه مشرف و يا واقع در راه هاست را مى بندد. (زيرا فضاى باز خيابان‌ها و كوچه‌ها حقّ مسلّم عموم است و اين كارها تجاوز به حقّ عمومى است). » 🔶۲- «و يخرّب كلّ رازونة وجناح إلى الطريق وكذاالميازيب؛ و همه روزنه‌ها و ايوان‌ها را تخريب مى نمايد، هم چنين ناودان‌ها (زيرا وجود اين عمليات باعث آلودگى محيط زيست و سبب لغزندگى و افتادن افراد سالخورده و زنان هنگام بارندگى و ده‌ها مسايل ديگر مى شود). » 🔶۳- ابى بصير گويد كه امام باقر عليه السلام فرمود: «وكسر كل جناح خارج- عن الطريق؛ تمام بالكن هاى مزاحم بر راه‌ها را مى شكند. » 🔶۴- ابى بصير گويد كه امام باقر عليه السلام فرمود: «و أبطل الكنيف والميازيب إلى الطرقات و لا يترك بدعة إلا أزالها ولا سنة إلا أقامها؛ فاضلاب و ناودان هاى مشرف بر راه‌ها را نابود مى كند و بدعتى نمى گذارد، مگر اين كه آن را زايل مى گرداند و سنّت (تعطيل شده اى) نماند، مگر اين كه آن را پايدار سازد. » ⏪تخريب خانه هاى مشرف به همسايه «والبيوت الّتى تشرع إلى الجوار؛ و خانه هايى كه مشرف به (حريم) همسايه است را مسدود و يا تخريب مى نمايد. » 📚پرسش و پاسخ درباره ی امام زمان ✍محمد امینی گلستانی http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
رهبری بر فراز قرون- شهید صدر.pdf
1.04M
📚کتاب رهبری بر فراز قرون (درباره امام مهدی عجل الله فرجه) ✍اثر ارزشمند آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر 👌پیشنهاد ویژه @mahdimontazeremast
💠اللهم ...تفضل...علی النساء بالحیاء والعفّة ✅خداوندا!...بر زنان ما حیا و عفت تفضل بفرما 📚فرازی از دعای @mahdimontazeremast
‌💐دهيد مژده كه جان جهان رسيد از راه كريمِ دست وَ دل بازمان رسيد از راه 💐دوباره موسم شاديِ شيعيان آمد پدر بزرگ امام زمان رسيد از راه... 🌸 علیه‌السلام مبارک @mahdimontazeremast
سید رضا نریمانی_۲۰۲۲_۰۷_۱۴_۲۱_۲۱_۱۱_۵۷۹.mp3
9.19M
🌸مژده بدید شب شادی شد ابن الرضا اَبَالهادی شد... علیه السلام ‌‌@abbaskarimipur
🌱همواره در انتظار (فرج ) باشيد 🌱و يأس و نااميدی از رحمت خدا به خود راه ندهيد. علیه السلام 📚بحارالانوار، ج ١٥ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مگو ... که هیچ نداری ... ببین ... تـ❤️ـو را ... دارم ... سلام دلـ❤️ـبر همه چیز تمام من ... @mahdimontazeremast
‌⭕️ اطاعت از امام زمان عج الله فرجه 🔹 ابوحمزه از امام باقر پرسید حق امام بر مردم چیست؟ فرمودند: اینکه سخنش را و از او کنند. (اصول کافی، کتاب الحجه) 🔸 امام صادق: شنیدن و اطاعت کردن درهای خیر هستند، کسیکه بشنود و فرمان ببرد، حجت و دلیلی بر علیه او نیست، ولی کسیکه بشنود و فرمان نبرد، عذری از او پذیرفته نخواهد شد... ما گروهی هستیم که خدا اطاعت از ما را واجب کرده است. (اصول کافی، کتاب الحجه، باب وجوب اطاعت از امام) 🔺 هیچ قاضی ای برای بررسی اطاعت پذیری ما، مانند نفس و وجدان خودمان نیست. اگر میخواهیم یار باشیم و نه سربار، باید اطاعت پذیر باشیم. امام زمان از ما چه میخواهد و ما در قبالش چندبار لبیک گفته ایم و چه کرده ایم؟ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌❓❓❓ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻦ‌ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﺟﺎﯾﺰ ﻧﯿﺴﺖ! ✅پاسخ شبهه:ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺎﻣﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﺠﺘﻬﺪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﻧﺪ،ﺍﻣﺮﯼ ﻻ‌ﺯﻡ ﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺁﻥ، ﺭﺍﻩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ✅ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺠﺘﻬﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻣﺤﺘﺎﻁ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺣﺘﯿﺎﻁ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﯼ ﻓﻮﻕ‌ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺷﺎﻕ ﻭ ﺩﺷﻮﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﻣﻘﻠﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺠﺘﻬﺪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾث ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﮐﻨﻨﺪ ﻟﺬﺍ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ✅ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ـ ﻋﻠﯿﻪ‌ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ـ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﺣﺮﻑ ﺻﺤﯿﺤﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺯﯾﺮﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺍﻣﺎﻣﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺼﻮﺻﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﻣﯽ‌ﻧﻤﻮدند. ✅ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﯿﻪ‌ﺍﻟﺴلام فرمودند: "ﻧﻈﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺣﻼ‌ﻝ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻣﺎ ﺁﺷﻨﺎﺋﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ،ﺭﺍﺿﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ (ﺣﮑﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﺪ) ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﮑﻢ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﭙﺬﯾﺮﯾﺪ ﺑﻪ ﺣﮑﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﺍﻭ ﺍﺳﺘﺨﻔﺎﻑ ﻭﺭﺯﯾﺪﻩ‌ﺍﯾﺪ ﻭ ﺣﮑﻢ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻧﻤﻮﺩﻩ‌ﺍﯾﺪ ﻭ ﺭﺩّ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺭﺩّ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﺩّ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﺷﺮﮎ ﺑﻪ ﺫﺍﺕ ﺍﻗﺪﺱ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ." ✅ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﺑﻄﻼ‌ﻥ این استدلال این که، ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺒﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﻭ ﺍﺣﺪﯼ ﺑﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺩﺭ ﺗﻤﺎﺱ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻨﺎﺳﺪ ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﺩ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎ ﺧﺮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﺎﺯﮔﺎﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ✅ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺮ بطلان استدلال این افراد، ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺮﯾﻔﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺠﺖ می فرمایند:" ﺩﺭﺣﻮﺍﺩﺙ (ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻭ ﺭﺧﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ) ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺎﻗﻼ‌ﻥ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﺠّﺖ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻣﺎ ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯾﻢ.» @mahdimontazeremast
‌❓❓روايات در بيان تسليحات نظامى امام در جنگ‌ها و پيكارها كه كُلًاّ با كلمه «سيف و سيوف»؛ يعنى شمشير و شمشيرها، آمده است [ آيا همان شمشيرهاى قديم و عهد عتيق است و ارتش آن حضرت در برابر تسليحات پيشرفته و فوق مدرن جهان با اعجاز پيش روى خواهد كرد يا بگونه اى ديگر، لطفاً اين را روشن و شفاف بيان فرمائيد؟ ✅ابتدا به يك نكته توجه نمائيد، در محاورات روز مره مثل هائى هست كه مى گويند: در برابر فلان موضوع سر تسليم فرود نياوريد-حواله شما باشمشير است- و يا به زور شمشير، حق خود را مى گيرم- يا از قديم معروف بود، كشور با دو چيز اداره مى شود، قلم و شمشير- همه اين تعبيرها جنبه سمبوليك دارند و مفهوم آن تكيه بر قدرت و استفاده از نيروى نظامى است. ✅ضرب المثل هاى بسيارى امروز در اين زمينه در دست است، مثلًا مى گويند: «فلان كس شمشير را از رو بسته» يعنى آشكارا قدرت نمايى مى كند يا اين كه «شمشير ميان ما و شما حكومت خواهد كرد» اشاره دارد بر اين كه جز از راه جنگ مسأله حل نمى شود يا اين كه «شمشيرها را غلاف نمى كنيم تا به هدف برسيم» كنايه از اين است كه مبارزه را تا آخر ادامه مى دهيم، يا اين كه «فلان كس شمشيرش را غلاف كرده» يعنى دست از پيكار برداشته است، يا «فلان كس شمشير دو دم است» يعنى از دو سو مبارزه مى كند. تمام اين تعبيرات از شمشير، كنايه از قدرت و مبارزه است. ✅در روايات اسلامى نيز مى خوانيم «الجنّة تحت ظلال السّيوف» بهشت زير سايه شمشيرها است؛ «السّيوف مقاليد الجنّة» شمشيرها كليدهاى بهشتند؛ همه اين عبارات اشاره به جهاد و جانبازى و استفاده از قدرت است و اين گونه تعبيرات سمبوليك از «شمشير» يا «قلم» در زبان هاى مختلف فراوان است. ✅از اين جا روشن مى شود كه منظور از قيام حضرت مهدى عليه السلام با شمشير، همان اتّكا به قدرت است. ✅در اين گونه تعبيرها دو نوع معنا نهفته است. 🔶۱- چون در زمان ائمّه معصومين عليهم السلام، أسلحه كلاسيك و مدرن امروز وجود نداشت، براى تفهيم مردم ناچاراً، از همان اسلحه مألوف و معهود، نام مى بردند چون راهى ديگر وجود نداشت، در اين صورت مى توان گفت، كه حضرت از تسليحات نظامى روز، استفاده خواهد كرد؛ و كلمه «سيف» به عنوان «سمبليك» آورده شده است، چون هيچ مانعى در كار نيست، بلكه به طور قطع و يقين خداوند دانش تمامى علوم بالأخص علم تسليحات مدرن و مترقى، تا آن روز را به حضرت مهدى- عجّل اللَّه فرجه الشريف-» عطافرمايد و با تعليم آن به متخصصين فنّ، در مقابل تمام سلاح هاى مدرن آن روز ايستادگى كرده و با قدرت سريع و قوى و برتر، عمليات آن‌ها را از دور و نزديك، خنثى كرده و تباه سازد؛ ✅وانگهى مگر اميرمومنان عليه السلام به كميل نفرمود كه از ۲۷ حرف علم فقط ۲ حرف آن تا زمان قائم تفسير و در عهد او ۲۵ حرف ديگر تفسير خواهد شد و نيز فرمود: من دَرِعلم را باز كردم و مهدى آن را كامل خواهد كرد.مانند اين روايت؛ امام صادق عليه السلام فرمود: « زمانى كه« قائم عليه السلام» قيام كرد، شمشيرهاى جنگ، نازل مى شود و بر هرشمشير، نام و نام پدر صاحبش، نوشته خواهد شد. ✅پس كمال علم با وجود او و تمام فرمول هاى انواع علوم؛ از جمله تسليحات نظامى، در اختيار او قرار خواهد گرفت. ۲- جهان گرفتار جنگ خانمان سوز (جنگ سوّم جهانى يا بالاتر) خواهد شد كه در اثر اين تسليحات مدرن و فوق مدرن؛ از قبيل «أتم» و غير آن، زير و زبر شده و همه اين تكنولوژى‌ها محو و نابود خواهد شد و بشريت دوباره با آن تسليحات ابتدايى و قديمى، سر و كار خواهند داشت. ✅در اين صورت كلمه «سيف» مصداق صحيح خود را باز خواهد يافت و امام عليه السلام نيز طبق اوضاع زمان خود، براى فراگيرى و برقرارى دين حق، از آلات و ادوات جنگى آن روز استفاده خواهد نمود. ✅به خاطر داشته باشيد كه زمان هيچ وقت، عقب گرد نخواهد داشت و تسليحات فعلى و فرمول هاى آن، نابود نخواهد شد؛پس منظور از كلمه «سيف» در روايات، همان جريان سمبليك بودن ميباشد. ✅پس اين كه همواره گفته شده است «مهدى- عجّل اللَّه فرجه الشريف-» با شمشير قيام مى كند، چه بسا مراد، اقدام آن حضرت از موضع قدرت و قيام مسلّحانه باشد، نه در خصوص خود شمشير، و همچنين بعد از اتمام حجتها و تبليغات گوناگون و ارعاب و غيره، اگر تسليم نشدند، ديگر با مماشات و گذشت رفتار نخواهد كرد چون بيش از دو راه براى انسان‌ها باقى نمى ماند؛ ايمان آورده و تسليم شوند يا ايمان نياورده و نابود گردند؛ زيرا براى همه اتمام حجت خواهد شد، و چنين مقدّر است كه جهان بايد روزى روى خوشى و خرّمى و بسط عدالت و امنيّت فراگير وجز آن را ببيند و لمس نمايد. 📚پرسش و پاسخ درباره ی امام زمان ✍محمد امینی گلستانی @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌♨️ اسارت ها، ما را از جدا می کند... ⏪اسارتها را بايد شناخت... ⏪وقتى كه من به تجارت، به صنعت، به علم و طبابت و يا فقه و اصول خودم مشغول باشم و در كنار اين شغلها به تربيت مردم و تلقى جديد توده‌ها فكر نكنم و در كنار شغلها به تربيت مهره‌هاى كارساز و به جايگزينى آنها فكر نكنم، فقط و فقط خودم را بخواهم و پفك، شيرينى و لباس رنگارنگ و هوسهاى بچه‌هايم را... ⏪خوب معلوم است كه ولىِّ من محصور مى‌شود و تنها مى‌ماند و معلوم است كه وِترَ المَوتُور مى‌گردد... ⏪مشكل در همين اسارتهاست كه ما را از امام زمان عليه السلام جدا مى كند. معيّت امام و همراهى او در دنيا و آخرت، رزق معرفت و رزق برائت مى‌خواهد... 📚 وارثان عاشورا، ص 271 @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐معرفت مهدوی💐 🔷ﮐﻌﺒﻪ در زمان قدیم ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ. ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ،ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻌﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﻭﻟﯽ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ که ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ داخل شوند. 🔷ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ به کلید دار ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺧﺎﺯﻥ. ﺟﻤﻊ ﺧﺎﺯﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ،ﺧُﺰّﺍﻥ.ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ. 🔷ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﺻﺎﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻧﺎﺯﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. 🔷ایشان ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﺍﻧشند. ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﮐﻌﺒﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻌﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪﻧﺪ،ﮐﻌﺒﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩ؛ ﻋﻠﻢ و ﺩﺍﻧﺶ ﺑﺮﺍﯼ اهل بیت،ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﻧﯿﺴﺖ. 🔷 ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾشان ﻏﯿﺐ ﻧﯿﺴﺖ.ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾشان ﻣﺠﻬﻮﻝ ﻧﯿﺴﺖ.ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﺍﻧﺸﯽ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. البته ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ.این که ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ است... 🔵ما ﺧﯿﻠﯽ ﺗﻼ‌ﺵ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ. ﻭﻟﯽ ﺍهل بیت علیهم السلام ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ،ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ،ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ را ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ. 🔵ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻠﻢ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺍﺭﺍﺩﯼ ﺍﺳﺖ.ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. 🔵ﺍﻵ‌ﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺭﻭﯾﺪ،ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ و ﺍﻵ‌ﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ.ﻭﻟﯽ ﺻﻮﺭﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ و ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﻨﺪﯼ ﮐﻪ این صحنه ناراحت کننده را ﻧﺒﯿﻨﯽ.ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺒﯿﻨﯽ. 🔵 ﺍمام زمان عجل الله فرجه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﯾﻦ گونه ﻫﺴﺘﻨﺪ .ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ. ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ. 🔵ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ این ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﻧﺸﺴﺘﻪ. ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻧﺸﺴﺘﯿﺪ.ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﺪ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ،ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺪ.ﻫﺮ ﺩﻭ ﯾﮑﺴﺎﻧﯿﺪ ﺍﻣﺎ ﻓﺮﻕ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯽ.ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ... @mahdimontazeremast
‌❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✌️اینجا تهران.....۲۱تیر......ورزشگاه شیرودی....... 💯خیابان های منتهی به ورزشگاه مملو از دختران دهه هشتادی و دهه نودی که دست در دست مادرانشان برای رسیدن به اجتماع دختران انقلاب سر از پا نمی‌شناختند....... 🔊دشمنان ببینند و عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند 💪با پرچم اسلام در قلب میدانیم ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقـ❤️ـا ... چقدر فاصله ... اندوه ... انتظار فکری برای ... این سفر راه دور کن سلام آقـ💔ـای جهان ... @mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 🔷ﮐﻌﺒﻪ در زمان قدیم ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ. ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ،ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻌﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﻭﻟﯽ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ که ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ داخل شوند. 🔷ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ به کلید دار ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺧﺎﺯﻥ. ﺟﻤﻊ ﺧﺎﺯﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ،ﺧُﺰّﺍﻥ.ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ. 🔷ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﺻﺎﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻧﺎﺯﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. 🔷ایشان ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﺍﻧشند. ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﻠﯿﺪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﮐﻌﺒﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻌﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﺪﻧﺪ،ﮐﻌﺒﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩ؛ ﻋﻠﻢ و ﺩﺍﻧﺶ ﺑﺮﺍﯼ اهل بیت،ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﻧﯿﺴﺖ. 🔷 ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾشان ﻏﯿﺐ ﻧﯿﺴﺖ.ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾشان ﻣﺠﻬﻮﻝ ﻧﯿﺴﺖ.ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﺍﻧﺸﯽ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. البته ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ.این که ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ است... 🔵ما ﺧﯿﻠﯽ ﺗﻼ‌ﺵ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ. ﻭﻟﯽ ﺍهل بیت علیهم السلام ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ،ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ،ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ را ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ. 🔵ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻠﻢ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺍﺭﺍﺩﯼ ﺍﺳﺖ.ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. 🔵ﺍﻵ‌ﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺭﻭﯾﺪ،ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ و ﺍﻵ‌ﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺁﺩﻣﯽ.ﻭﻟﯽ ﺻﻮﺭﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ و ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﻨﺪﯼ ﮐﻪ این صحنه ناراحت کننده را ﻧﺒﯿﻨﯽ.ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺒﯿﻨﯽ. 🔵 ﺍمام زمان عجل الله فرجه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ‌ﯼ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﯾﻦ گونه ﻫﺴﺘﻨﺪ .ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ. ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ. 🔵ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ این ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﻧﺸﺴﺘﻪ. ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻧﺸﺴﺘﯿﺪ.ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﺪ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ،ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺪ.ﻫﺮ ﺩﻭ ﯾﮑﺴﺎﻧﯿﺪ ﺍﻣﺎ ﻓﺮﻕ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯽ.ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﺪ... @mahdimontazeremast