eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درمان درد ... عتـ💔ـرت و قرآن، ظهور تـ♥️ـوست داروی زخم‌های فراوان، بیا بیا .... سلام حضرت موعـ♥️ـود ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۲🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و یکم 🍀یَا ابْنَ الْمُعْجِزَاتِ الْمَوْجُودَةِ یَا ابْنَ الدَّلائِلِ الْمَشْهُودَةِ یَا ابْنَ الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِیمِ یَا ابْنَ النَّبَإِ الْعَظِیمِ یَا ابْنَ مَنْ هُوَ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَی اللَّهِ عَلِیٌّ حَکِیمٌ یَا ابْنَ الْآیَاتِ وَ الْبَیِّنَاتِ یَا ابْنَ الدَّلائِلِ الظَّاهِرَاتِ؛ ای فرزند معجزات محقق و موجود؛ ای فرزند راهنمایان آشکار و مشهود خلق؛ ای فرزند صراط مستقیم خدا؛ ای فرزند خبر عظیم؛ ای فرزند کسی که در امّ الکتاب (علم حق) نزد خدا علی و حکیم است؛ ای فرزند حجّتهای واضح الهی؛ ای فرزند ادلّه روشن حق؛ ای فرزند برهانهای واضح و آشکار خدا.🍀 💠هرچند در فرازهای پیشین این دعای شریف در باره اینکه حضرت مهدی از نسل امیرالمؤمنین است، سخن گفته شد؛ اما این فراز به طور مفصل به این موضوع می‌پردازد و جالب آنکه بسیاری از این اشارات با توجه به برخی از آیات قرآنی است که در فضائل بی شمار حضرت علی علیه السلام آمده است (بخشی از آن قبلاً بیان شد). یکی از این فضیلت‌ها آن است که امام علی علیه السلام و سایر معصومین مصداق کامل صراط مستقیم الهی هستند که نکاتی در این باره بیان می‌شود. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام صادق علیه السلام فرمود: نَحْنُ وَ اللَّهِ سَبِیلُ اللَّهِ الَّذِی أَمَرَ اللَّهُ بِاتِّبَاعِهِ وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ وَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الَّذِینَ أَمَرَ اللَّهُ الْعِبَادَ بِطَاعَتِهِمْ؛ فَمَنْ شَاءَ فَلْیَأْخُذْ هُنَا، وَ مَنْ شَاءَ فَلْیَأْخُذْ مِنْ هُنَاکَ لَا یَجِدُونَ وَ اللَّهِ عَنَّا مَحِیصاً؛به خدا قسم ما سبیل و راه خداییم که خداوند به پیروی از آن امر فرموده است و به خدا قسم ما همان صراط مستقیم هستیم که خدا با اطاعت از آنها امر نموده است. پس هر کسی می‌خواهد آن را بگیرد و هر کس نمی خواهد راه خود را از دیگران بگیرد؛ ولی قیامتی هست و راه گریزی از آن نیست. 🔺۲. وقتی گفته می‌شود که امام صراط مستقیم الهی است، این سؤال مطرح می‌شود که با وجود قرآن و کتاب آسمانی، دیگر چه نیازی به امام است؟ در پاسخ باید گفت: قرآن، کتاب قانون است و قانون به مفسّر و مجری نیاز دارد. در نظام امروز جهان نیز در کنار قوّه مقنّنه، قوّه مجریه و قضائیه وجود دارد؛ زیرا قانون به مجری و ضمانت اجرا نیاز دارد. این نیاز در زمان پیامبر به دست او و پس از پیامبر به وسیلة امامان به انجام می‌رسد. افزون بر آنکه جزئیّات همه چیز مثلًا تعداد رکعات نماز یا تعداد شوطهای طواف در قرآن بیان نشده است و بسیاری از مطالب جزیی و مقطعی در قرآن وجود ندارد که پیامبر و امامان هر کدام در زمان خود، آنها را برای مردم بیان می‌کنند. خود قرآن می‌فرماید به سراغ پیامبر بروید و دستورات خود را از او بگیرید: «ما آتاکم الرّسول فخُذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا؛ آنچه را پیامبر بیان می‌کند، بگیرید و آن چه را نهی می‌کند، رها کنید». این آیه دلیل آن است که پیروی از سنّت نبوی واجب است؛ زیرا پیروی از سنت پیامبر، پیروی از خداست: «مَن یطع الرسول فقد اطاع اللّه».امامت و ولایت نیز پذیرش سنت پیامبر است. ‌‌@mahdimontazeremast
🔴اضطرار فرج🔴 🔺يکي از عاشقان امام زمان(عجل الله فرجه) که خيلي سال نيست از دنيا رفته است؛ اين بزرگوار به امامزاده‌ آقا علي عباس رفته بود و توسلي به امام زمان کرده بود. اشکي و آهي و مناجاتي و با آن دل سوزان و دردمندی که او داشت اينقدر گريه کرد که از حال رفت. 🔺دورش جمع شدند، آب به صورتش مي‌زدند. برايش آب قند مي‌آوردند. يک نفر گفت: برويم براي او طبيب بياوريم. او در همين حين چشمش را باز کرد و گفت: نمي‌خواهد طبيب بياوريد. خود طبيب مرا به اين روز انداخته است. اين درد هم بايد از او خواست. اين درد از صد درمان بهتر است. اين درد خودش درمان است. 🔺واقعاً اين چنين است. بنابراين حرف ما اين است که دنبال اضطرار فرج بگرديم و آن بايد چشم‌انداز ما باشد. 🔺من يک مثال خيلي واضح بزنم. اين ليوان آب الآن جلوي ما است. به اين يقين هم داريم. شکي نداريم. حتي اگر يک دانشمند شيمي يا فيزيک هم باشد خواص شيميايي و فيزيکي‌اش را هم مي‌داند. ترکيباتش را هم مي‌داند. حرکتي در ما ايجاد نمي‌شود که دست ببریم و اين آب را برداريم و بخوريم. چرا؟ چون نيازي در ما نيست. تا عطش نباشد، حرکت ايجاد نمي‌شود. 🔺صرف يقين کافي نيست، اما يقين داريم هست ولي در ما حرکت ايجاد نکرد. شما قرآن را مي‌بيني در سوره‌ي نمل آيه‌ي 15، حضرت موسي براي فرعونيان معجزاتي را نشان داد. معجزاتي را که ديگر همه شک نداشتند اينها سحر نيست، می دانستند اينها معجزه است. مي‌دانستند که او يک عصايي را انداخت، اژدها شد و رفت. همه‌ي سحرهاي آن‌ها را بلعيد، اين چيز ساده‌اي نيست. همه مي‌فهميدند. فرعونيان مي‌فهميدند. اما در عين حال قرآن مي‌گويد: با اينکه يقين داشتند، در مقابل موسي ايستادند. تعبير قرآن اين است. «وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا» (نمل/14) در عين حال که به اين آيات و معجزات يقين داشتند، اما کفر ورزيدند. 🔺امام صادق(ع) در ذيل اين آيه مي‌فرمايد: اين کفري که ورزيدند، کفر با وجود معرفت بود. يعني با وجود اينکه يقين و معرفت داشتند اما اين معرفت به درد اينها نخورد. چون براي خودشان نيازي نسبت به موسي حس نمي‌کردند. نسبت به خداي موسي، که تسليم شوند. 🔺بالاتر هم شيطان است. مگر شيطان عوالم بالا را نديده بود؟ مگر ملکوت را نديده بود؟ ملائکه را ديده بود. عوالم بالا را ديده بود. شهود کرده بود که بالاتر از علم و يقين و اين حرف‌ها است. ديده بود اما با اين وجود چون نيازي در خودش در مقابل ولي خدا و حجت خدا نمي‌ديد، سجده کند، در مقابل انسان کامل سر فرود بياورد، نيازي نمي‌ديد، حتي خودش را بالاتر از او مي‌ديد. استکبارش طوري بود، تکبرش طوري بود که خودش را بالاتر از او مي‌ديد، از اين جهت آن يقين و آن شهودش به درد نخورد و باعث رجم و طرد او شد. به درد او نخورد. 🔺پس ببينيد اگر انسان آن نياز و اضطرار در او به وجود نيايد، حتي آن يقين، علم، حتي شهود، باعث حرکت در او و تسليم نسبت به خدا و ولي خدا نمی شود. ‌‌‌@mahdimontazeremast
🔷تعیین زمان ظهور🔷 ◀️درست است که نباید برای ظهور «وقت» تعیین کرد و تعیین کنندگان وقت مورد تقبیح و تکذیب قرار گرفته اند، از سوی دیگر، روایات فراوانی وجود دارند که از مؤمنان می خواهد زمان ظهور را نزدیک بدانند و از دعا برای فرج غافل نشوند. ◀️امام محمدباقر (علیه السلام) می فرمایند:"هر صبح و شام، منتظر این امر باشید." ◀️ امام رضا (علیه السلام) نیز می فرمایند:"جز این نیست که (امر فرج، مانند قیامت) به طور ناگهانی برایتان رخ می دهد." ◀️حضرت جوادالائمه(علیه السلام) نیز فرموده اند:"همانا خداوند متعال امر ظهور وی را در یک شب اصلاح می فرماید." ◀️ثانيا، ما موظف شده ایم فرج را نزدیک بدانیم؛ چنان که با تأسی به قرآن کریم، در دعای عهد می خوانیم:"در ظهورش، برای ما شتاب کن که آن ها آن را دور می پندارند و ما نزدیک اش می بینیم." ◀️ روزگاری، شیعیان جزیره ی شیعه نشین بحرین در اضطرار و تنگنای عجیبی قرار گرفتند و سه شبانه روز از والی ناصبی آن سرزمین مهلت خواستند تا با توسل به امام عصر أرواحنافداه مشکل خود را حل کنند. شب اول و دوم، نمایندگان شیعیان نتیجه ای نگرفتند. سحرگاه شب سوم، محمد بن عیسی توفيق تشرف به محضر مبارک امام ما را پیدا کرد و آن حضرت پاسخ معمای انار و حیله ی وزیر را تشریح فرمودند. این رویداد به داستان (انار) معروف است. نکته ی مهم این است که وقتی محمدبن عیسی از حضرت مهدى أرواحنافداه سؤال کرد که: چرا شب اول و دوم عنایت نفرموده اند، امام پاسخ دادند:"اگر یک شب مهلت می خواستید، همان شب به مقصود میر سیدید." ◀️آری،آن حضرت کهف و پناهگاه است؛ غوث و فریادرس است؛مفرج الكرب و گشایشگر رنج هاست؛مزيل الهم و زداینده ی غم هاست؛کاشف البلوى و برطرف کننده ی بلاهاست. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
چند سالی ... یوسف از جرم زلیخا، حبس شد حبس مهـ💔ـدی ... از گناه ما، هزاران ساله است @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ميشود ... اندكى برايت بميرم، آقـ❤️ـا جان ... تا باورتـ❤️ـ شود ... خاطِرتـ❤️ـ را با دنيا عوض نميكنم⁉️ سلام حضرت دلبـ❤️ـر ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۳🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و دوم 🍀یَا ابْنَ الْبَرَاهِینِ الْوَاضِحَاتِ الْبَاهِرَاتِ یَا ابْنَ الْحُجَجِ الْبَالِغَاتِ یَا ابْنَ النِّعَمِ السَّابِغَاتِ؛ ای فرزند حجّتهای واضح الهی! ای فرزند دلایل روشن حق!ای فرزند برهانهای واضح و آشکار خدا!ای فرزند حجّتهای بالغه الهی!ای فرزند نعمتهای عام الهی!🍀 💠این فراز نیز بخش دیگری از معارف مربوط به شناخت امامان معصوم علیه السلام است که دارای پشتوانه محکم قرآنی و روایی است و در ضمن نکاتی بیان می‌شود. ✅نکته‌ها 🔺۱. وجود رهبر آسمانی و معصوم که در او تمام کمالات جلوه و به همه دستورات عمل کرده باشد، بهترین برهان و دلیل برای حق بودن، فطری بودن و عملی شدن دستورات است و این افراد خود بهترین الگو هستند، بهترین برهان نیز می‌باشند. همانگونه که در میان چهارده معصوم یک الگویی از زنان مثل حضرت فاطمه علیها السلام وجود دارد تا اگر در اسلام سخنی از رشد زن، همسرداری، تربیت فرزند، خانه داری، علم و کمال و موضع گیری‌های او در برابر حاکمان ناحق مطرح می‌شود، خود نمونه ای در این باره داشته باشد. آری، اگر زهرا علیها السلام نبود، برای زنان برهان و الگوی عملی وجود نداشت. چنانچه خداوند در قرآن کریم در سوره تحریم زن فرعون را برای همه انسان‌ها در مقام نمونه و الگو معرفی می‌کند که هرگز جذب قدرت و زر و زور نشد و از رهبر آسمانی حمایت کرد و حتی تا مرز شهادت پیش رفت؛ بنابراین وجود زن فرعون خود یک دلیل و الگوی عملی است. 🔺۲. با وجود الگوهای عملی حجت خدا کامل می‌شود. قرآن می‌فرماید اگر پیغمبر نبود حجت تمام نبود و مردم حق داشتند بگویند: «لِئَلاَّ یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُل» و این معنای «یَا ابْنَ الْحُجَجِ الْبَالِغَاتِ» است. 🔺۳. وجود امام بالاترین نعمت است. امام در آیه «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم» فرمود: نعمت واقعی رهبر معصوم است که مردم در قیامت بازخواست خواهند شد که آیا از آنان پیروی کردند یا نکردند و این معنای «یَا ابْنَ النِّعَمِ السَّابِغَاتِ» است. 🔺۴. و همچنین امام باقر علیه السلام در آیه «و اسبغ علیکم نعمه ظاهره و باطنه» فرمود: مراد از نعمت ظاهر پیامبر و مراد از نعمت باطن ولایت اهل بیت است. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
✍همه‌ می‌گویند؛ آخرِ به"کرب و بلا" می‌رسد و آغوش حسین"علیه السلام" ◀️اما من می‌گویم ؛ آخرِ طریق، آخرین پله‌ی پیوند تاریخ با آرامش است! ⏪آخرِ طریق؛ ساحلِ اقیانوسی‌ست که هر که میرسد، روی امواج آرامَش، سبک می‌شود و گِزگِز جریانِ حیات را در رگهایش حس میکند! ⏪آخر طریق؛نقطه‌ی بلوغ فهم بشر است؛ ❤️ امام اگر باشد؛ دنیا آرام می‌گیرد ... 🥀امامِ زنده و تنهای ما! ◀️ به ما آموخت؛ برای رسیدن به اقیانوس آرام وجود تو، باید سخت نجف ـ کربلا را در درونِ خویش طی کنم! ☀️طریقی از مبداء ، تا مقصد ✨فکر میکنم؛ کم‌کم دنیا به فهم نزدیک می‌شود! به همان نقطه‌ی بلوغ فهمِ بشر! ◀️و این یعنی ... ما به عمودهایِ آخر نزدیک می‌شویم! ☘آخرین عمود تاریخِ، قبل از آغوش تو... عمودی از جنس عمود ۱۴۵۲ ! ❤️امام زنده‌ی ما! 💔پای قلبمان، عجیب تاول زده! ⏪⏪بی‌صبرانه در انتظار عمود آخریم! ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
دردت بکِشم ... بیااا که ... درمـ❤️ـانِ منی ... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدايا تا به کی ... هجران مهـ❤️ـدی به دستم حسرت ... دامان مهـ❤️ـدی الهی هر بلا ... از حضرتش دور الهی من ... بلا گردان مهـ❤️ـدی سلام بر مهـ❤️ـدی(عج) .... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی۸۶۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و سوم 🍀یَا ابْنَ طه وَ الْمُحْکَمَاتِ یَا ابْنَ یس وَ الذَّارِیَاتِ یَا ابْنَ الطُّورِ وَ الْعَادِیَاتِ یَا ابْنَ مَنْ دَنَا فَتَدَلَّی فَکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَی دُنُوّا وَ اقْتِرَاباً مِنَ الْعَلِیِّ الْأَعْلَی؛ ای فرزند طه و آیات محکم، ای فرزند یس و ذاریات، ای فرزند طور و عادیات، ای فرزند کسی که نزدیک شد، آنگاه درآویخت، تا آنکه در دسترسی و نزدیکی به خدای علیّ اعلی، به فاصله دو کمان یا کمتر بود.🍀 💠قبلاً گفته شد که امام زمان علیه السلام از نسل حضرت محمد (ص) و علی علیه السلام است. در این فراز همین موضوع در قالبی دیگر و با جملاتی که هر کدام اشاراتی به برخی آیات قرآنی دارد، بیان شده است. ✅نکته‌ها 🔺۱. «یابن طه» اشاره به نخستین آیه سوره طه دارد. برای حروف مقطّعه «طه» معانی و تعبیرهای مختلفی بیان شده است؛ از جمله آنکه نام خدا یا کلمه سوگند و یا نام پیامبر اکرم است. چنانکه اهل بیت پیامبر را «آل طاها» می‌خوانند؛ مانند:«الذُّرِّیَّةِ الطَّیِّبَةِ الطَّاهِرَةِ مِنْ آلِ طه». 🔺۲. امامان معصوم مصداق همان «محکمات» هستند که در قرآن کریم آمده است به گونه ای که امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه «هُوَ الَّذی أَنْزَلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ مِنْهُ آیاتٌ مُحْکَمات» فرمود: «محکمات، امیر المؤمنین و ائمه هستند». 🔺۳. «یس» نیز به فرموده امام صادق علیه السلام یکی از اسامی رسول خداست؛ بنابراین اهل بیت وی نیز آل یاسین هستند؛ چنانچه در روایات به آن تصریح شده است. 🔺۴. ظاهراً منظور از «طور» و «عادیات» در جمله «یَا ابْنَ الطُّورِ وَ الْعَادِیَاتِ»، حضرت علی علیه السلام است؛ زیرا ایشان فرمود: «من طور هستم» و امام صادق علیه السلام در ضمن زیارت ایشان این طور می‌فرماید: « السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَنْ نَزَلَتْ فِی فَضْلِهِ سُورَةُ الْعَادِیَات». و این به خاطر شأن نزولی است که درباره سوره ی عادیات آمده است. در سال هشتم هجرت به پیامبر اکرم (ص) خبر دادند که دوازده هزار سوار در سرزمین«یابس» جمع شده و با یکدیگر عهد کرده اند که تا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و علی علیه السلام را به قتل نرسانند و جماعت مسلمانان را متلاشی نکنند از پای ننشینند! پیغمبر اکرم (ص) و سلم تعداد زیادی از یاران خود را به سرکردگی بعضی از صحابه به سراغ آنها فرستاد، ولی پس از گفتگوهای بی نتیجه بازگشتند، سرانجام حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم علی علیه السلام را با تعداد زیادی از مهاجر و انصار به نبرد آنها اعزام کرد، آنها به سرعت به سوی منطقه دشمن حرکت کردند و شبانه به راه افتادند، صبحگاهان دشمن را محاصره کردند، نخست اسلام را بر آنها عرضه داشتند و چون آنها این را نپذیرفتند هنوز هوا تاریک بود که به آنها حمله کردند و آنان را درهم شکستند، عده ای را کشتند، و زنان و فرزندانشان را اسیر کردند، و اموال فراوانی به غنیمت گرفتند. سوره «و العادیات» نازل شد؛ درحالی که هنوز سربازان اسلام به مدینه باز نگشته بودند، پیامبر خدا (ص) آن روز برای نماز صبح آمد، و این سوره را در نماز تلاوت فرمود، اصحاب پس از پایان نماز عرض کردند: این سوره ای است که ما تا به حال نشنیده بودیم! پیامبر فرمود: آری، علی علیه السلام بر دشمنان پیروز شد، و جبرئیل دیشب با آوردن این سوره به من بشارت داد. چند روز بعد امام علی علیه السلام با غنائم و اسیران به مدینه وارد شد. 🔺۵. جملات پایانی این فراز به معراج پیامبر اسلام اشاره دارد؛ چنانچه امام سجاد علیه السلام در تفسیر آیه «ثم دَنا فَتَدَلَّی فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنی» فرمود: مقصود از آن رسول خدا (ص) است که نزدیک پرده‌های نور شد و ملکوت آسمان‌ها را دید و سپس آویخت در زیر پای خود ملکوت زمین را؛ نگریست تا به نظر آورد که به اندازه فاصله دو سر کمان به زمین نزدیک شده است. 🔺۶. از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: دلیل معراج پیامبر اکرم (ص) چه بود، مگر خدا مکان دارد؟ حضرت فرمود: معراج برای آن بود که خداوند، ملکوت آسمان‌ها و آنچه را در آنهاست از عجایب صنعت و ابتکار، به پیامبرش نشان دهد. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
‌🌷امام مهدی شناسی۸۶۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و سوم 🍀یَا ابْنَ طه وَ الْمُحْکَمَاتِ یَا
🔺۷. معراج، مقدّس ترین سفر در طول تاریخ است، مسافر آن پیامبر اسلام (ص) فرودگاهش مسجدالحرام، گذرگاهش مسجد الاقصی، میزبانش خدا، هدف آن دیدن آیات الهی، سوغاتی اش اخبار آسمان‌ها و ملکوت و بالا بردن سطح فهم بشر از این دنیای مادّی بوده است. بر اساس روایات، پیامبر یک سال قبل از هجرت، پس از نماز مغرب در مسجدالحرام، از طریق مسجدالاقصی به وسیله ی «بُراق» به آسمان‌ها رفت و چون بازگشت، نماز صبح را در مسجدالحرام خواند. پیامبر در آن شب، عوالم بالا، ملکوت آسمان‌ها و عجائب آفرینش را دیده و با انبیا ملاقات کردند و احادیث قدسی در این سفر بر آن حضرت وارد شده است، رهبری و ولایت علی علیه السلام مطرح شد. در این سفر، حضرت رسول، بهشت و جهنّم را دید، وضعیّت بهشتیان و نعمت هایشان و دوزخیان و عذاب هایشان از مشاهدات دیگر پیامبر بود. وقتی پیامبر داستان معراج را بیان فرمود، بعضی مردم کم ظرفیّت از دین برگشتند. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
مداحی آنلاین - قیمت عشق - حاج منصور ارضی.mp3
3.95M
🌾قیمت عشق به میزان خطر وابسته ست 🌾هجر چیزیست که بر خون جگر وابسته ست... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
بیا که رنج فِراقت؛ برید امان مرا به یمن آمدنتـ❤️ـ ؛ تازه کن جهان مرا ... بهـ🌸ـار ادامه ... آن شال سبز تـ❤️ـوست،بیا بهـ🌸ـار کن به قدومت؛ دل خـ🍁ـزان مرا @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این زمانه غریبم بگو به حضرتِ عشـ❤️ـق به هر بهانه نشد بی بهانه برگرد... سلام حضرت عشـ❤️ـق ... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۶۵🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و چهارم 🥀لَیْتَ شِعْرِی أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوَی بَلْ أَیُّ أَرْضٍ تُقِلُّکَ أَوْ ثَرَی أَ بِرَضْوَی أَوْ غَیْرِهَا أَمْ ذِی طُوًی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخَلْقَ وَ لا تُرَی وَ لا أَسْمَعَ لَکَ حَسِیسا وَ لا نَجْوَی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ تُحِیطَ بِکَ دُونِیَ الْبَلْوَی وَ لا یَنَالَکَ مِنِّی ضَجِیجٌ وَ لا شَکْوَی؛ ای کاش می‌دانستم خانه ات در کجا قرار گرفته، بلکه می‌دانستم کدام زمین تو را برداشته، یا چه خاکی؟ آیا در کوه رضوایی یا در غیر آن، یا در زمین ذی طوایی؟ بر من سخت است که مردم را می‌بینم، ولی تو دیده نمی شوی، و از تو نمی شنوم صدای محسوسی و نه راز و نیازی، بر من سخت است که تو را بدون من گرفتاری فرا گیرد و از من به تو فریاد و شکایتی نرسد.🥀 💠از این فراز به بعد انتظار و ناله‌های فراق از دوری و غیبت امام زمان علیه السلام شدّت می‌گیرد و در ضمن آن به مطالبی نیز پرداخته شده است. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام دوازدهم، حضرت مهدی علیه السلام غایب شده است و بنابر صدها حدیث معتبر برای تشکیل یک حکومت عدل جهانی ظهور خواهد کرد. البتّه غیبت حضرت در دو مرحله بوده است: غیبت کوتاه (صغری) و غیبت طولانی و بلند (کبری). در مرحله اول که حدود هفتاد سال به طول انجامید، شیعیان به واسطه چهار نفر به عنوان نایب خاص، با حضرت ارتباط داشته و امور دینی خود را به فرمان امام انجام می‌دادند تا آنکه حضرت مهدی علیه السلام به چهارمین نایب خود فرمودند: تا چند روز دیگر تو از دنیا می‌روی و پس از تو دیگر شخص خاصّی میان من و مردم واسطه نیست، بلکه شیعیان موظفند به دانشمندان دینی رجوع کرده و به حکم آنان عمل کنند. آنان حجّت من بر مردم هستند همان طور که من حجّت خدا بر آنان هستم. از آن زمان غیبت طولانی حضرت آغاز گشته و هنوز ادامه دارد. 🔺۲. امام صادق علیه السلام فرمود: لِلْقَائِمِ غَیْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِیرَةٌ وَ الْأُخْرَی طَوِیلَةٌ الْغَیْبَةُ الْأُولَی لَا یَعْلَمُ بِمَکَانِهِ فِیهَا إِلَّا خَاصَّةُ شِیعَتِهِ وَ الْأُخْرَی لَا یَعْلَمُ بِمَکَانِهِ فِیهَا إِلَّا خَاصَّةُ مَوَالِیهِ؛برای حضرت قائم علیه السلام دو غیبت است: یکی کوتاه و دیگری دراز، در غیبت اول جز شیعیان مخصوص از جای آن حضرت خبر ندارند، و در غیبت دیگر جز دوستان مخصوصش از جای او خبر ندارند. 🔺۳. دیدن امام زمان علیه السلام و رؤیت جمال نورانیش، دل و چشمانی پاک می‌خواهد، اگر کسی چنین شرایطی را داشته باشد، دیدار امام برایش غیر ممکن نیست، امام با شیعیان و دوستانش مهربان است. البتّه در این میان باید مراقب مدّعیان دروغین مهدویّت نیز بود و مواظب باشیم تا از افرادی که به دروغ ادّعای ملاقات و زیارت امام زمان علیه السلام را دارند، فریب نخوریم. 🔺۴. سدیر صیرفی گوید: شنیدم امام صادق علیه السلام می‌فرمود: همانا صاحب الامر علیه السلام به جناب یوسف علیه السلام شباهت‌هایی دارد، به حضرت عرض کردم: گویا امر زندگی یا امر غیبت آن حضرت را یاد می‌کنید، فرمود: این امت چه چیز را انکار می‌کنند؟! همانا برادران یوسف نواده گان و فرزندان پیغمبران بودند و با او (در مصر) تجارت و معامله کردند و سخن گفتند. همچنین ایشان برادر او و او برادر ایشان بود، با وجود این همه او را نشناختند تا آنکه خودش گفت: «من یوسفم و این برادر من است». پس چرا لعنت شدگان این امت انکار می‌کنند که خدای عزّ و جلّ در یک زمانی با حجت خود همان کند که با یوسف کرد. (یعنی او را تا مدتی غایب کند که چون او را ببینند نشناسند). همانا یوسف سلطان (مشهور و مقتدر) مصر بود و فاصله میان او و پدرش هجده روز راه بود، اگر می‌خواست پدرش را آگاه کند می‌توانست، ولی یعقوب و فرزندانش پس از دریافت مژده یوسف، فاصله میان ده خود و شهر مصر را در مدت نه روز پیمودند. پس این امت چرا انکار می‌کنند که خدای- جلّ و عزّ- با حجت خود همان کند که با یوسف کرد، به طوری که او در بازارهای ایشان راه رود و پا روی فرش آنها گذارد (با وجود این او را نشناسند) تا خدا در باره او اجازه دهد، چنانکه به یوسف اجازه فرمود و آنها گفتند: همین تو خود یوسف هستی؟!! گفت: من یوسفم. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast