eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12.1هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
120 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۵🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و سوم 🍀لَمْ یُمْتَثَلْ أَمْرُ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم فِی الْهادِینَ بَعْدَ الْهادِینَ، وَ الأُمَّةُ مُصِرَّةٌ عَلی مَقْتِهِ، مُجْتَمِعَةٌ عَلی قَطِیعَةِ رَحِمِهِ وَ إِقْصاءِ وَلَدِهِ، إِلَّا الْقَلِیلُ مِمَّنْ وَفی لِرِعایَةِ الْحَقِّ فِیهِمْ. فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ، وَ اقْصِیَ مَنْ اقْصِیَ، وَ جَرَی الْقَضاءُ لَهُمْ بِما یُرْجی لَهُ حُسْنُ الْمَثُوبَةِ، إِذْ کانَتِ الْأَرْضُ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ؛ دستور رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش) در آن همه سفارشاتی که نسبت به اهل بیت که یکی پس از دیگری هدایت گر بودند، عملی نشد و امّت بر دشمنی با آن حضرت پافشاری کردند و برای قطع رحم او و تبعید فرزندانش گرد آمدند، مگر اندکی که حق پیامبر را رعایت کردند و وفادار بودند و برخورد امت بی وفا به اهل بیت با آن همه سفارش این گونه بود: بعضی کشته، بعضی اسیر و بعضی تبعید شدند و طبق برنامه‌ها و قضا و مقدرات الهی به پاداشی که مورد امیدشان بود رسیدند؛ ولی غافل از آنکه این کشتن‌ها مانع عزت نخواهدشد و مقدّر قطعی خداوند آن است که وارثان زمین در آینده تاریخ بندگان خالص خدا و متقین هستند. 🍀 💠این فراز به کوتاهی امت در اجرای سفارش رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر امر امامت و ولایت امامان معصوم اشاره می‌کند و البته به آینده روشن برای بندگان پرهیزگار خدا وعده می‌دهد. ✅نکته‌ها 🔺۱. ابان گوید: «امام باقر علیه السلام به من فرمود: ما اهل بیت از قریش چه‌ها که ندیده ایم؛ از ستمی که بر ما روا داشتند و علیه ما شوریدند و خاندان ما را کشتند، و پیروان و دوستداران ما از مردم چه‌ها که ندیده اند! رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم درگذشت درحالی که حق و حقیقت ما را بیان فرموده بود و به پیروی از ما فرمان داده بود، ولایت و دوستی ما را واجب نموده بود و به آنان فرموده بود که ما به مردم از خودشان نسبت به آنان سزاوارتریم، و دستور داده بود تا حاضران این حقایق را غایبان برسانند. اما پس از درگذشت آن حضرت بر علی علیه السلام شوریدند؛ امیرالمؤمنین نیز با استناد به گفته‌های رسول خدا درباره خود و آنچه را مردم از آن حضرت درباره وی شنیده بودند، با آنان احتجاج کرد». 🔺۲. امام حسن مجتبی علیه السلام در خطبه ای که هنگام صلح با معاویه ایراد نمود، شکوه‌هایی داشت و از شایستگی خود و عدم لیاقت معاویه و از بنیان گذاران خط انحراف، بدون اینکه اسمی از آن‌ها ببرد، به شدّت ناله کرد. 🔺۳. بخشی از این فراز به آیه ۱۲۸ سوره اعراف اشاره دارد که: «قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ؛ موسی به قوم خود گفت: از خداوند یاری بجویید و صبر و مقاومت کنید، زیرا زمین از آنِ خداوند است که آن را به هر یک از بندگانش که بخواهد به ارث می‌گذارد و فرجام (نیک) از آنِ پرهیزکاران است». برخی از نکته‌های این آیه: 🔸الف) در این آیه دو فرمان همراه با دو بشارت مطرح شده است: فرمان به استعانت، امر به صبر، بشارت به وراثت زمین و پایان نیک برای متّقین. 🔸ب) امام باقر علیه السلام از حضرت علی علیه السلام نقل می‌کند که فرمودند: «من و اهل بیتم مصداق این آیه هستیم». و امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: «فما کان للّه فهو لرسوله و ما کان لرسول اللّه فهو للامام بعد رسول اللّه». بنابراین، اگر آیه می‌فرماید: زمین برای خداوند است، یعنی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام وارثان زمین از سوی خدا هستند. 🔸ج) از عوامل پیروزی و بیمه شدن در برابر تهدیدها، استمداد، توکّل، مقاومت و تقواست: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا؛ هم از او کمک بگیریم و هم خود صبر کنیم». 🔸د) نابودی حکومت‌های ستمگر و جانشینی مؤمنانِ صابر، با اراده و مشیّت خداوند حتمی است: «یُورِثُها مَنْ یَشاءُ». 🔸ه-) شرط رسیدن به حاکمیّت، صبر و مقاومت و استعانت از خداوند است: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ». 🔸و) استعانت از خداوند و صبوری، نمودی از تقوا و پرهیزکاری است: «اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا... وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔸ز) اهل تقوا، هم در دنیا پایان نیک دارند: «یُورِثُها مَنْ یَشاءُ» و هم در آخرت، برندگان اصلی اند: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔸ح) امید به آینده ی روشن، وعده ی ادیان الهی از جمله اسلام است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». @mahdimontazeremast
دولت کریمه 3_ استاد عبادی.MP3
17.39M
‌‌🌺دولت کریمه ی امام زمان🌺 ✅قسمت سوم ◀️سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
⁉️چرا امام زمان (عجل الله فرجه) نمی آید؟ ‌‌  💠مقدمه: ⬅️۱- خداوند امام و راهنما را برای مردم آفریده است نه برای غیبت. ⬅️۲- خداوند ۱۱ امام زمان را به مردم عنایت فرمود و اکثر مردم بدترین برخورد را با امامان زمان خود کردند.( یا شهید، یا زندانی، یا مسموم و …) چرا؟ ⬅️۳- فرج و ظهور امام زمان قابل تأخیر و تعجیل می باشد.( ان الله لا یغیر ما بقوم…) ✅عوامل تعجیل فرج: ◀️۱- احساس نیازمندی مردم: جمعی و فردی به امام( به عنوان مایه حیات، اکسیژن روح و…)( همانند نیاز به آب و اکسیژن)                                              اذا دعاکم لما یحییکم  ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا... ◀️۲- تمرین همراهی با امام که نتیجه نیامندی است. ☘معنای همراهی : حضور در هر موقعیت عملی و مکانی که حضرت در آن جا حاضر است. غیبت در هر موقعیتی که رضای حضرت در آن جا نیست. ◀️۳- تربیت خود و دیگران برای خدمت گذاری در رکاب امام زمان( عج)( هر مدیری، مسئولی، رأس، رهبری کارگزار لازم دارد به وسعت کارها و قلمرو آن) ( فوتبالیست شده، هزینه شده دکتر و مهندس شده،… و مدرسه می خواهد، اما یار امام شدن چگونه است؟) ◀️۴- دفاع از امام زمان:دفاع نظری- دفاع علمی ◀️۵- فرهنگ سازی انتظار: شور و شعور← شناسایی عناصر فرهنگ انتظار- عمل به محتوای انتظار- تبلیغ به محتوای انتظار http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
❓❓سربازان و منتظران واقعي امام زمان(عج) چه ويژگي هاي مشخصي بايد داشته باشند و چه کارهايي انجام بدهند که تعدادشان به ۳۱۳ نفر هم برسد تا آقا ظهور کنند؟ قسمت اول: 🌺پاسخ: غيبت حضرت ولي عصر(عج) يکي از رازهاي الهي بوده و ممکن است ما نتوانيم ازکنه آن آگاه شويم و در برخي روايات آمده که حکمت آن پس از ظهور روشن مي گردد. امام صادق(علیه السلام) فرمود: "صاحب الامر غيبتي دارد که تخلف ناپذير است، اجازه نداريم علت آن را بيان کنيم. حکمت غيبت او همان حکمتي است که در غيبت حجت هاي پيشين وجود داشته و پس از ظهور روشن خواهد شد، چنان چه حکمت کارهاي خضر از شکستن کشتي و کشتن پسربچه و برپا داشتن ديوار شکسته، وقتي براي موسي روشن شد که آن دو خواستند از هم جدا شوند،(1) غيبت سرّي از اسرار الهي است".(2) 🍃عبدالله بن فضل هاشمي مي گويد: امام صادق(علیه السلام) فرمود: "صاحب الامر غيبتي خواهد داست؛ به طوري که گمراهان در شک واقع مي شوند".عرض کردم چرا؟ فرمود: "اجازه نداريم علتش را بيان کنيم. موضوع غيبت از اسرار خدا و غيبتي از غيبت هاي الهي است. چون خدا را حکيم مي دانيم، بايد کارهايش از روي حکمت صادر شود".(3) ✍️در عين حال مي توان فلسفه غيبت را در حد فکر بشري فهميد و آن اين که اين آخرين حجت معصوم الهي براي تحقق بخشيدن به آرماني بزرگ (گسترش عدل کلي و به اهتزاز در آوردن پرچم توحيد در جهان) در نظر گرفته شده است، و اين آرمان نياز به گذشت زمان و شکوفايي عقل و دانش بشر و آمادگي روحي و عقيدتي بشريت دارد، تا جهان به استقبال موکب آن امام عدل و آزادي رود. طبيعي است، چنان چه آن حضرت بيش از فراهم شدن مقدمات، در ميان مردم ظاهر شود، سرنوشتي (شهادت) چونان ديگر حجت هاي الهي يافته و قبل از تحقق آن آرمان بزرگ، ديده از جهان فرو خواهد بست. به اين حکمت در روايات اشاره شده است. 🌱امام باقر(علیه السلام) فرمود: "براي حضرت قائم غيبتي است قبل از ظهور، براي جلوگيري از کشته شدن". (4) 🔹در برخي روايات ديگر يکي از علل غيبت امام زمان(عج) امتحان مردم ذکر شده است.(5 ) بدين که در اثر غيبت حضرت مهدي(علیه السلام)، مردم آزمايش مي شوند. گروهي ايمان استواري ندارند، باطنشان ظاهر مي شود و دستخوش شک و ترديد مي گردند. کساني که ايمان در اعماق قلبشان ريشه دوانده است، به سبب انتظار ظهور حضرت و ايستادگي در برابر شدائد، پخته تر و شايسته تر مي گردند. 🍀امام کاظم(ع) فرمود: "هنگامي که پنجمين فرزندم غائب شد، مواظب دين خود باشيد، زيرا او ناگزير غيبتي خواهد داشت، به طوري که گروهي از عقيده خويش بر مي گردند. خداوند به وسيله غيبت، بندگان خويش را آزمايش مي کند".(6) 🔸در بعضي از روايات يکي از علل غيبت امام، آزادي او از يوغ بيعت با حاکمانِ ستمگر زمان بيان شده است؛ 👈بدين معنا که امام هيچ رژيمي را حتي از روي تقيه به رسميت نمي شناسد. اگر حضرت در غيبت نبود، بايد با حکومت هاي عصر خود بيعت مي کرد، که با اهداف و آرمان امام همخواني نداشت. 🍀حسن بن فضّال مي گويد: امام هشتم فرمود: "گويي شيعيان را مي بينم که هنگام مرگ سومين فرزندم (امام حسن عسکري) در جستجوي امام خود، همه جا را مي گردند. اما او را نمي يابند". عرض کردم: چرا غايب مي شود؟ فرمود: "براي اين که وقتي با شمشير قيام مي کند، بيعت کسي بر گردن وي نباشد".(7) پي نوشت ها: 1- سوره کهف، آيات 66 ـ 83. 2- شيخ صدوق، کمال الدين، ج 2، ص 158. 3- بحارالانوار، ج 52، ص 91. 4- شيخ طوسي، کتاب الغيبه، ص 203. 5- اثبات الهداه، ج 6، ص 438. 6- طوسي،کتاب اليبغه، ص 204؛نعماني، کتاب الغيبه، ص 154. 7- بحارالانوار، ج 51، ص 152. @mahdimontazeremast
توی قرآن خوانده ام ... يعقوب يادم داده است ❗️ دلـ❤️ـبرت ... وقتی کنارت نيست ؛ کوری بهتر است❗️ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صبــ☀️ـح ... از نگاه شمـ❤️ـا بیدار می شود❗️ چشمتـ❤️ـان را ... یکدم نبندید ؛ تا شبـ🌙ـ و روزم برقرار باشد❗️ سلام صاحـ❤️ـب دنیا .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۴۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و چهارم 🍀وَ سُبْحانَ رَبِّنا إِنْ کانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا، وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ؛ و منزّه است پروردگار ما که به یقین وعده پرورگارمان انجام شدنی است، و خدا هرگز از وعده خویش تخلّف نمی کند و او نیرومند حکیم است.🍀 💠این فراز از دعای ندبه نیز به برخی از آیات مهدوی و تحقق حکومت عدل جهانی اشاره می‌کند. از بارزترین آنها آیه ۵۵ سوره نور است که می‌فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد و قطعاً دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است، برای آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پی ترسشان امنیّت را جایگزین کند تا (فقط) مرا بپرستند و چیزی را برای من شریک نگیرند و هر کس بعد از این، کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند». ✅نکته‌ها 🔺۱. بر اساس روایات بسیاری از امام سجاد و امام باقر و امام صادق (ع) مصداق کامل این آیه، حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام است که خداوند وعده داده است در آن روز اهل ایمان بر جهان حکومت کنند. 🔺۲. در قرآن، بارها به حکومت نهایی صالحان تصریح شده است، از جمله سه مرتبه فرمود:«لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ؛ اسلام بر همه ی ادیان پیروز خواهد شد». در جای دیگری فرمود: «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛ بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد». و در جای دیگر آمده است: «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوی» یا «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ». 🔺۳. مراد از جانشینی مؤمنان، یا جانشینی از خدا در زمین است و یا جایگزینی از اقوام پیشین. 🔺۴. «قُرطبی» در تفسیر خود، درباره ی پیروزی کامل اسلام چند حدیث نقل می‌کند و می‌گوید: «در زمین خانه ای نخواهد بود مگر آنکه اسلام در آن خانه وارد خواهد شد». ۵. پیامبر اکرم (ص) در آخرین حج خود در راه برگشت از مکّه (روز هیجدهم ذی الحجه) در غدیر خم به فرمان خداوند، حضرت علی علیه السلام را جانشین خود قرار داد، آیه نازل شد که: «امروز من اسلام را به عنوان دین کامل برای شما پسندیدم؛ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً». در این آیه نیز وعده ی خداوند پیروزی آن دینی است که پسندیده است: « دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ». و چون کلمه «رضیت» و کلمه «ارتضی» از یک ریشه است؛ بنابراین اسلامی که جهان را خواهد گرفت، اسلامِ غدیر خواهد بود. 🔺۶. اسلام، دین آینده ی جهان است. آینده ی تاریخ به سود مؤمنان و شکست سلطه ی کافران است: «وَعَدَ اللَّهُ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ». 🔺۷. به مؤمنان، امید دهید تا فشار و سختی ها، آنها را مأیوس نکند: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا». 🔺۸. کلید و رمز لیاقت برای به دست گرفتن حکومت گسترده حقّ، ایمان و عمل صالح است: «الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ». 🔺۹.دین، از سیاست جدا نیست،بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است: «لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ... یَعْبُدُونَنِی». 🔺۱۰.در بیان وعده‌های الهی، برای باور کردن مردم، بیان نمونه‌هایی از تاریخ گذشته مفید است.«کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ» یعنی این خلیفه و حاکم شدن مؤمنان سابقه دارد. 🔺۱۱. پیروزی نهایی اهل حقّ،یک سنّت الهی است:«کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ». 🔺۱۲. هدف از حکومت اهل ایمان، استقرار دین الهی در زمین:«لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ» و رسیدن به توحید:«لا یُشْرِکُونَ» و امنیّت کامل است: «لَیُبَدِّلَنَّهُمْ». 🔺۱۳. دست خدا را در تحوّلات تاریخ ببینیم: «وعد الله.. لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ- لَیُبَدِّلَنَّهُمْ». 🔺۱۴. امنیّت در جامعه ی اسلامی، شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می‌کند: «أَمْناً یَعْبُدُونَنِی».آری، ابتدا امنیت، سپس عبادت (هدف نهایی وعده‌های الهی،عبادت خالصانه خداوند است). 🔺۱۵. عبادت خدا، زمانی کامل است که هیچ گونه شرکی در کنار آن نباشد: "یعبدوننی لا یشرکون". 🔺۱۶. در زمان حکومت صالحان نیز، گروهی انحراف خواهند داشت:«و من کفر بعد ذلِک». 🔺۱۷.رسول اکرم (ص) فرمودند: "اگر از دهر مگر یک روز نماند،هر آینه حق سبحانه و تعالی مردی را از اهل بیت من بفرستد که زمین را از عدل پُرگرداند همچنان که پر بوده باشد." @mahdimontazeremast
♨️ بدون آرمان مهدوی، پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی حرام است. 👈این جمله معروف امام را شنیده‌ایم که: ✅ اگر كسى در نظام جمهورى اسلامى در مسئوليتى مشغول كار است، ولى آرمانهاى نظام جمهورى اسلامى را آنگونه كه امام بزرگوار ترسيم كرده است و در قانون اساسى تجسّم پيدا كرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست براى او شرعى است. (1380/8/8 سخنرانی در نیمه شعبان) 👈با مروری بر آرمان‌های انقلاب اسلامی از منظر رهبر انقلاب، این نکته به دست می‌آید که مهدویت، آرمان و غایت نهایی انقلاب اسلامی است به عنوان نمونه: ✅ما امروز در انقلاب خودمان، حرکتها و روش‌هايی داريم. اين روشها بايد به کدام سمت حرکت کند؟ اين نکته بسيار شايان توجّه است... ◀️غايت، است . 📕(ما منتظریم،‌ص 227) ⏪⏪مسئولین باید ببینند کدام مسئول، مهدوی و کدام مسئول متعهد به آرمان انقلاب نیست! ◀️شاید ریشه برخی مشکلات، شناسایی شود که برخی مردم و مسئولین کجا اشتباه کرده‌اند! 👈و شاید کنند تا در بعدی، تکرار نشود. @mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 🔷‌ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻫﯿﭻ ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ،ﻫﯿﭻ ﻋﻠﻤﯽ،ﺑﻪ ﻗﺪﺭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﻡ ﺍﻟﻤﻌﺎﺭﻑ،ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. 🔷ﺍﮔﺮ ﻣﻦِ ﺟﺎﻫﻞِ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﯾﻨﻢ،ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻢ،ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺩﺭ ﺑﺤﺚ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻌﻀﻞ ﻧﻤﯽ ﺷﺪﻡ! 🔷ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻢ،ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻧﺎﯾﺐ ﻋﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﺻﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺭﮎ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ.ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎم ﭘﺎﯾﻪ ﻭ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ. 🔷ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺳﺮّ ﻏﯿﺒﺖ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻏﯿﺒﺖ ﺭﺍ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﺪ،ﺣﺘﻤﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻋﺎﻣﻪ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﻩ ﯼ ﻧﻮّﺍﺏ ﻋﺎﻣﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.ﺣﺘﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﻫﺎ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﻧﺪ. 🔷ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺗﻮﻗﯿﻌﺎﺕ،ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻭ ﺳﯿﺮﻩ ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﻋﺎﻡّ ﺣﻀﺮﺕ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻧﻈﺎﺭﺕِ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻭ ﻓﻘﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﺪ. @mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 ❓❓ا‌‌مام زمان علیه‌السلام را چگونه می‌شناسید؟  ☘اگر معرفت و شناخت حضرت ولی‌عصر عجّل‌الله‌فرجه، حقیقی باشد، ظهور و غیبت حضرت برای فرد تفاوتی ندارد. ☘امام باقر علیه‌السلام در روایتی می فرمایند:«مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ‏ لِإِمَامِهِ‏ لَمْ‏ يَضُرَّهُ‏ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّر»۱ «اگر کسی در حالی‌که امامش را شناخته بمیرد، تأخیر و تعجیل امر فرج به او آسیبی نمی‌رساند.»  ☘شناخت امام زمان، یعنی همه‌ی خصوصیاتی را که در زیارات و ادعیه برای ایشان آمده، بشناسد. در این صورت، به تأخیر افتادن امر فرج و طولانی شدن زمان غیبت به او ضرری نمی‌زند و در حوادث روزگار ناامید نمی گردد؛ زیرا مولایی را می‌شناسد که صفات او فقط در فرج حاصل نمی شود بلکه در زمان غیبت هم، ولایت او همچنان جاری است .گرچه ظهور نداشته اما حضورش حتمی است. ☘در تأیید این مطلب، تشرّفی ذکر می گردد:«عَن إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَلَوِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي طَرِيفٌ أَبُو نَصْرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى صَاحِبِ الزَّمَانِ ع فَقَالَ عَلَيَّ بِالصَّنْدَلِ الْأَحْمَرِ فَأَتَيْتُهُ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَ تَعْرِفُنِي قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ مَنْ أَنَا فَقُلْتُ أَنْتَ‏ سَيِّدِي‏ وَ ابْنُ‏ سَيِّدِي‏ فَقَالَ لَيْسَ عَنْ هَذَا سَأَلْتُكَ قَالَ طَرِيفٌ فَقُلْتُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ فَبَيِّنْ لِي قَالَ أَنَا خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَدْفَعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي.»۲ ☘فردی بنام طریف ابو‌نصر می گوید: زمانی خدمت حضرت ولی‌عصر عجّل‌الله‌فرجه رسیدم. حضرت فرمودند: نعلین سرخ مرا بیاور. و من آن را نزد حضرت بردم. ☘حضرت فرمودند: مرا می‌شناسی؟ عرض کردم: بله شما مولای من هستید و پدران شما هم سروران و مولای من بوده اند. ☘حضرت فرمودند: منظورم این نبود. گفتم: قربانتان شوم، برایم توضیح دهید منظورتان چه بوده است؟ ☘حضرت فرمودند: من آخرین اوصیاء هستم و خدای سبحان بواسطه‌ی من، گرفتاری و بلاها را از خانواده و شیعیان من مرتفع می کند. ☘شاید بتوان گفت منظور حضرت آن است که مرا با صفاتم بشناسید،  بدانید که شرّ اشرار بوسیله‌ی من دفع می‌شود . بلاها و گرفتاری‌ها بوسیله‌ی من مرتفع می‌شود . ☘در عبارت«بِي يَدْفَعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي» به دلیل آنکه جار و مجرور، در ابتدا آمده، افاده‌ی حصر می‌کند. «بی» یعنی فقط و فقط خدا بوسیله‌ی من گرفتاری ها را مرتفع می‌کند. و پس از من هم وصی ای در عالم نیست که چنین کند. [۱] كافی، ج۱، ص۳۷۲ [۲]کمال الدین و تمام النعمۀ، ج۲، ص۴۴۱ ‌ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه هایم ... بی تـ❤️ـو بی معناست ... مهـ❤️ـدی جان بیا سلام صاحبـ❤️ـ جمعه ها ... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۴۷🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز بیست و پنجم 🥀فَعَلی الْأَطائِبِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِما وَ آلِهِما، فَلْیَبْکِ الْباکُونَ، وَ إِیَّاهُمْ فَلْیَنْدُبِ النَّادِبُونَ، وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتذْرفِ الدُّمُوعُ، وَ لْیَصْرُخِ الصَّارِخُونَ، وَ یَضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَ یَعِجَّ الْعاجُّونَ؛ پس بر پاکیزگان از اهل بیت محمّد و علی (درود خدا بر ایشان و خاندانشان)، باید گریه کنندکان بگریند و زاری کنندگان بر ایشان زاری کنند و برای مانند آنان باید اشک‌ها روان شود، و فریادکنندگان فریاد زنند و شیون کنندگان شیون کنند و خروشندگان بخروشند.🥀 💠این فراز از دعای ندبه به مصیبت‌هایی که به پاکان از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وارد شده، اشاره می‌کند؛ همان برگزیدگانی که امام سجاد در دعای ۴۷ صحیفه سجادیه درباره آنها می‌فرماید: رَبِّ صَلِّ عَلَی أَطَایِبِ أَهْلِ بَیْتِهِ الَّذِینَ اخْتَرْتَهُمْ لِأَمْرِکَ، وَ جَعَلْتَهُمْ خَزَنَةَ عِلْمِکَ، وَ حَفَظَةَ دِینِکَ، وَ خُلَفَاءَکَ فِی أَرْضِکَ، وَ حُجَجَکَ عَلَی عِبَادِکَ، وَ طَهَّرْتَهُمْ مِنَ الرِّجْسِ وَ الدَّنَسِ تَطْهِیراً بِإِرَادَتِکَ، وَ جَعَلْتَهُمُ الْوَسِیلَةَ إِلَیْکَ، وَ الْمَسْلَکَ إِلَی جَنَّتِک؛ ای پروردگار من، بر اهل بیت طیّبین او که آنان را برای قیام به امر خود برگزیده ای و خازنان علم خود، حافظان دین خود، خلفای خود بر روی زمین و حجت‌های خود بر بندگان قرار داده ای و آنان را به خواست خود از هر ناپاک پاک گردانیده ای و طریق رسیدن به مقام قرب خود و وصول به بهشت ساخته ای، تحیّت و درود بفرست. امام در ادامه سخن خود گریه بر آنان را لازم می‌شمارد. ✅نکته‌ها 🔺۱. در قرآن چهار نوع گریه و اشک داریم؛ 🔸اول. اشک شوق: گروهی از مسیحیان با شنیدن آیات قرآن اشک می‌ریختند: «تری اعینهم تفیض من الدمْع ممّا عرفوا من الحقّ». 🔸دوم. اشک حزن و حسرت: مسلمانان عاشق همین که از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌شنیدند که امکاناتی برای جبهه رفتن وجود ندارد، گریه می‌کردند: «تفیض من الدمع حزناً الا یجدوا ما ینفقون». 🔸سوم. اشک خوف: همین که آیات الهی برای اولیا تلاوت می‌شد، «گریه کنان به سجده می‌افتادند؛ خرّوا سُجدا وبُکیّاً»، «و یخِرّون للأذقان یبکون ویزیدهم خشوعاً». 🔸چهارم. اشک قلاّبی و ساختگی: در همین آیه، برادران یوسف گریه کنان نزد یعقوب آمدند که گرگ یوسف را درید: «یبکون». 🔺۲. در روایات نیز چند نوع گریه شمرده شده است: 🔸اول. گریه از خوف خدا: رسول خدا فرمود: طُوبَی لِصُورَةٍ نَظَرَ اللَّهُ إِلَیْهَا تَبْکِی عَلَی ذَنْبٍ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یَطَّلِعْ إِلَی ذَلِکَ الذَّنْبِ غَیْرُهُ؛خوشا به حال چهره ای که خداوند آن را به خاطر گناه و بیم از کیفر الهی گریان ببیند، که هیچ کس به جز خدا از آن گناه آگاه نیست. 🔸دوم. گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام: امام صادق فرمود: مَا عَیْنٌ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ وَ لا عَبْرَةٌ مِنْ عَیْنٍ بَکَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَیْهِ وَ مَا مِنْ بَاکٍ یَبْکِیهِ إِلا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ وَ أَسْعَدَهَا عَلَیْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم وَ أَدَّی حَقَّنَا وَ مَا مِنْ عَبْدٍ یُحْشَرُ إِلا وَ عَیْنَاهُ بَاکِیَةٌ إِلا الْبَاکِینَ عَلَی جَدِّیَ الْحُسَیْنِ فَإِنَّهُ یُحْشَرُ وَ عَیْنُهُ قَرِیرَةٌ وَ الْبِشَارَةُ تِلْقَاهُ وَ السُّرُورُ بَیِّنٌ عَلَی وَجْهِهِ؛هیچ چیز از چشمی که برای حسین گریه کند و اشکی که برای امام حسین بریزد، نزد خدا محبوب تر نخواهد بود. هیچ کس برای امام حسین گریه نمی کند، مگر اینکه به فاطمه و به پیامبر خدا خواهد رسید و حق ما را ادا خواهد کرد.. هر بنده ای فردای قیامت محشور شود چشمانش گریان است، مگر آن چشم که برای جدّم حسین گریان باشد؛ زیرا او در حالی محشور می‌شود که چشمش (به جمال محمّد و آل اطهرش) روشن است. به او بشارت داده می‌شود و آثار سرور در صورتش نمایان است. گفتنی است هنگامی که وفات پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نزدیک گردید، آن حضرت به قدری گریست که محاسن مبارکش تر شد. پرسیدند: یا رسول اللَّه! چرا گریه می‌کنید؟ فرمود: « برای ذرّیّه و فرزندانم و آن ستمهایی که از جفاکاران امّتم بعد از من به ایشان می‌رسد، می‌گریم. گویا می‌بینم دخترم فاطمه زهرا بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا می‌زند: یا ابتاه! احدی از امّت من به فریاد او نمی رسد». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🔸سوم. گریه در نماز: شخصی به نام منصور بن یونس بزرج درباره مردی که در نماز واجب تباکی و گریه می‌کرد، از امام صادق علیه السلام پرسید و ایشان فرمود: «این کار روشنی چشم من است و اگر در کسی چنین دیدی نامم را نزد او ببر (و از او برایم التماس دعا کن) ». 🔸چهارم. گریه در فراغ: امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که طفل یتیم بگرید، عرش الهی به سبب گریه او به لرزه در می‌آید، پس خداوند تبارک و تعالی میفرماید: این کیست که بنده مرا که در خردسالی پدر و مادرش را از او گرفته‌ام به گریه آورده است؟ قسم به عزّت و عظمت و شکوه خودم و سوگند به بلندمرتبگی خودم بنده مؤمنی نباشد که او را آرام سازد، مگر اینکه بهشت را بر او واجب سازم. 🔸پنجم. گریه در هر حال: خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام فرمود: «ابْکِ عَلَی نَفْسِکَ مَا دُمْتَ فِی الدُّنْیَا؛ تا هنگامی که در این دنیا هستی بر خویشتن گریه کن». 🔸ششم. گریه ترحم: از امام صادق علیه السلام روایت کرده اند که فرمود: هیچ مؤمنی نیست که در دیار غربت و (دور از آشنایان) بمیرد و گریه کننده ای نداشته باشد، مگر آنکه تمام قطعه زمین‌هایی که در آنها به عبادت خدا مشغول بوده است، و تمام جامه‌های او و درهای آسمان که عمل او به سوی آنها بالا رفته است و دو فرشته مراقب او نیز، بر او می‌گریند. 🔺۳. حضرت ابو عبد اللَّه علیه السلام از شخصی به نام مسمع بن عبد الملک کردین پرسیدند: ای مسمع! تو از اهل عراق هستی، آیا به زیارت قبر حسین علیه السلام می‌روی؟ 🔷عرض کرد: خیر، من نزد اهل بصره مردی مشهور هستم و نزد ما کسانی هستند که خواسته این خلیفه را طالب بوده و دشمنان ما از گروه ناصبی‌ها و غیر ایشان بسیار بوده و من در امان نیستم از اینکه حال من را نزد پسر سلیمان گزارش کنند. در نتیجه او با من کاری کند که عبرت دیگران گردد، بنابراین احتیاط کرده و به زیارت آن حضرت نمی روم. حضرت به او فرمود: آیا یاد می‌کنی مصائبی را که برای آن جناب فراهم کرده و آزار و اذیت‌هایی که به حضرتش روا داشتند؟ عرض کرد: بلی. حضرت فرمود: آیا به جزع و فزع می‌آیی؟ عرض کرد: بلی، به خدا قسم و به خاطر یاد کردن مصائب آن بزرگوار چنان غمگین و حزین می‌شوم که اهل و عیالم اثر آن را در من مشاهده می‌کنند و چنان حالم دگرگون می‌شود که از خوردن طعام و غذا امتناع نموده و به وضوح علائم حزن و اندوه در صورتم نمایان می‌گردد. 🔷حضرت فرمود: خدا رحمت کند اشک‌های تو را (یعنی خدا به وسیله این اشک‌ها تو را رحمت نماید)، بدان قطعاً تو از کسانی محسوب می‌شوی که به خاطر ما جزع نموده و به واسطه سرور و فرح ما مسرور گشته و به خاطر حزن ما محزون گردیده و به جهت خوف ما خائف بوده و هنگام مأمون بودن ما در امان هستند، توجه داشته باش که حتماً و عن قریب هنگام مرگ اجدادم را بالای سرت خواهی دید که ملک الموت سفارش تو را خواهند نمود و بشارتی که به تو خواهند داد برتر و بالاتر از هر چیزی است و خواهی دید که ملک الموت از مادر مهربان به فرزندش به تو مهربان تر و رحیم تر خواهد بود. 🔷مسمع می‌گوید: سپس حضرت گریست و اشک‌های مبارکشان جاری شد و من نیز با آن جناب اشک ریختم، پس از آن فرمود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَّلَنا عَلی خلقه بالرّحمة و خصّنا اهل البیت بالرّحمة. ای مسمع! از هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام شهید شد، زمین و آسمان بر ما ترحم نموده و می‌گریند و موجودی بیشتر از فرشتگان بر ما گریه نکرده است، اشک‌های آنها لا ینقطع جاری بوده و هرگز قطع نمی شود. توجّه داشته باش که احدی به خاطر ترحم به ما و به جهت مصائبی که بر ما وارد شده، گریه نمی کند مگر آنکه قبل از آمدن اشک از چشمش حق تعالی او را رحمت خواهد کرد و وقتی اشک‌ها بر گونه هایش جاری شد، در صورتی که یک قطره از آنها در جهنّم بیفتد، حرارت و آتش آن را خاموش و آرام می‌کند که دیگر برای آن حرارتی پیدا نمی شود. 🔷بدان کسی که به خاطر ما قلبش دردناک شود، در روزی که مرگش فرا برسد و ما را مشاهده کند، سرور و نشاطی برایش پیدا شود که پیوسته این سرور در او بوده تا در کنار حوض بر ما وارد گردد و هنگامی که محبّ و دوست دار ما اهل بیت بر حوض کوثر وارد شود، سرور و فرح خاصّی در کوثر پیدا شود به حدّی که انواع و اقسام اطعمه ای را به او چشانده که وی مایل نیست طعم آن غذاها زائد گردد. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀اخلاق انتظار محور 🍀 ◀️نکته مهمی که منتظران باید در زمینه توجه به سازندگی اخلاقی خود به آن توجه کنند نوع رویکرد به این مقوله است.زیرا ما معتقدیم که سخن از اخلاق با هر رویکردی نمی‌تواند کارکرد مؤثری برای منتظران داشته باشد بلکه: ⏪اولا صحبت از چنین اخلاقی باید با رویکرد و در راستای برای تشریح شود؛ ⏪ثانیا آن واکاوی شود و سپس دستیابی به این اهداف تبیین گردد ؛ ⏪ثالثا نسبت به پیمودن این ‌راه تا رسیدن به اهداف مورد نظر متعهدانه شود؛ 🔷🔷ما از چنین رویکردی در اخلاق تعبیر به یا تعبیر می‌کنیم که منظور از آن«اوصاف اخلاقی است که زمینه‌هایی ایجاد می‌کند تا شرایط فردی و اجتماعی برای پذیرش و امام فراهم شود». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
Moaveniyaan_Aan-Emami-Ke.mp3
6.98M
⁉️تا الان چند نفر را به در خانه امام زمان آورده‌ایم؟ ⁉️ چند نفر را عاشق امام عصر کرده‌ایم؟ 👈اگر می توانید این کار را انجام بدهید:... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
4_6008063054103709293.mp3
9.6M
🌾تو خودم من با خودم درگیرم همیشه روز و شبام دلگیرم... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀یاری امام زمان🍀 🔷عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) ، عزاداران سالار شهیدان و برپا کنندگان مجالس سوگواری و شرکت کنندگان در هیات مذهبی باید بدانند که عرض ارادت به ائمه اطهار (ع)، چه در ایام غم و چه در روزهای شادی اهل بیت (ع) و جشن های میلاد، زمانی مقبول واقع خواهد شد که همگام با امام زمان ارواحنافداه و مورد رضایت و امضای آن حضرت باشد. 🔷در همه ی حالات، به ویژه به هنگام جاری شدن اشکها و شکستن دلها، باید برای فرزند غریب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و منتقم خون مطهر او و تعجیل در فرجش دعا کرد; همان گونه که در زیارت عاشورا می خوانیم: "از خدا می خواهم مرا به مقام ستوده ای که از آن شما خاندان است نایل گرداند و نصیبم سازد تا همراه آن امام هدایت یافته ى الهي از شما اهل بیت که هدایتگری ظاهر و به حق گویاست. خونخواه شما و از دشمنانتان کیفر خواه باشم." 🔷در کتاب شریف مکیال المکارم نیز آمده است که حضرت بقية الله أرواحنافداه فرمودند:" اگر مؤمنی در مجالس سوگواری، پس از ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) برای من دعا کند، من برای او دعا میکنم." 🔷از مرحوم علامه ی امینی نیز نقل شده است که:"من کسی را که پس از ذکر شریف صلوات، و عجل فرجهم بگوید، در ثواب نوشتن کتاب «الغدير » خود سهیم میکنم." 🔷بر گویندگان و ذاکران و شاعران اهل بیت است که در سخنان، اشعار، منقبت ها، مرثیه ها و ... محور سخن را امام عصر أرواحنافداه قرار دهند و در فرصت های اجابت دعا، از درخواست فرج آن حضرت از آستان حق تعالی غافل نباشند. 🔷از شیخ حسن سامرایی که از گویندگان با تقوای عراق بود نقل کرده اند که گفت:در ایامی که در سامرا مشرف بودم، روز جمعه ای، به هنگام عصر، به سرداب مقدس رفتم، دیدم غير من، احدی نیست. حالتی پیدا کردم و متوجه مقام صاحب الامر صلوات الله علیه شدم. در آن حال، صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود: «به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب (س) قسم دهند تا فرج مرا نزدیک گرداند.» 🔴«مکر شیطان برای تأخیر فرج!» 🔷برخی تصور می کنند که دعا برای تعجیل فرج ابتدا نیازمند تزکیه نفس و کسب ظرفیت برای دعاست. این اشتباه بزرگی است و چه بسا از القائات و دسیسه های شیطان! 🔷 شاید تا کسب ظرفیت مورد ادعا، فرصت و موقعیت از دست برود و ظرفیتی هم کسب نشود. به علاوه، دعا خود ابزاری مؤثر برای یافتن ظرفیت و تطهیر نفس و تزکیه است. مگر اهل بیت عصمت (ع) مصداق آیه ی تطهیر نیستند؟ چه راهی برای تطهیر باطن و تزکیه ی نفس مطمئن تر از اتصال به آن خاندان پاک؟! 🔷شیطان پس از رانده شدن از درگاه الوهیت، از خداوند خواست تا در عوض عبادت های چند هزار ساله اش، تا پایان دنیا به او مهلت داده شود: {شیطان از خدا درخواست کرد که: پروردگارا! پس مرا تا روزی که خلق مبعوث می شوند، مهلت ده. خداوند (خطاب به شیطان) فرمود: تو تا به وقت معين و معلوم از مهلت داده شدگانی} 🔷امام محمد باقر (ع)در مورد مرگ شیطان در هنگام ظهور می فرمایند: ((منظور از وقت معلوم در آیه ی شریفه، روز قیام قائم آل محمد (ص) است. هر گاه خداوند او را برانگیزد، ابلیس در مسجد کوفه می آید؛ در حالی که بر زانوانش راه می رود و می گوید: ای وای از این روزگار! آنگاه (موی بالای پیشانی اش را می گیرند و او را گردن می زنند. آن هنگام، روز وقت معلوم است که مدت او به پایان می رسد.)) 🔷حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز در تفسیر این آیات شریف فرمودند: "وقتی که نزد همه برای پایان زندگی شیطان معلوم است روز ظهور قائم ما اهل بیت است." 🔷این است که شیطان با تمام ترفندها و مکر و حیله ها و با کمک اعوان و انصارش، از متمرکز شدن توجهات مردم به ولی عصر أرواحنا فداه مانع می شود و هر چه در توان دارد برای به تعویق انداختن «روز ظهور» به کار می گیرد. 📚 ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
ترسم‌ که ... شعر سنگ مزار مـ💔ـن این شود او هم‌ ... جمال یوسفـ❤️ـ زهرا ندید و رفت @mahdimontazeremast