eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فتنه ی ترس! - آقای پناهیان.mp3
1.48M
.. ترس، می‌تواند ملتی را از اوج به بریدن سر امام حسین برساند... !! و تطبیق با شرایط امروزی استاد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ❌ ابزار اصلی کرونا هراسان مردم است @mahdimontazeremast
🌷«زهـرا» ..‌ سپرِ معرڪه ی مولا بود... وقتے ڪہ «علےِ مرتضی» تنهـا بود 🌷یڪ مـو... زِ سَرِ ولے نشد هـرگز ڪم جایی ڪہ «مدافعِ حرم» ، «زهـرا» بود... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا می‌توانست در دل خطر حضور پیدا کند و به سلامت برگردد؟ ❓اخلاص چه اثری در مقدّرات انسان‌ها می‌گذارد؟ @mahdimontazeremast
‌🔴 یک حس گمشده در فرهنگ ما «احساس مسئولیت اجتماعی» است. ◀️ معنویت و احساس مسئولیت اجتماعی (جلسه ۱) 🔶 احساس مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بلوغ و کار تربیتی خاص دارد و اگر انسان رها شود در لاک فردیت خود می‌رود. 🔶 مسئولیت اجتماعی داشتن، یعنی «حس پدری» داشتن نسبت به جامعه، یعنی عاشق رشد جامعه بودن. 🔶 حسّ پدری و دیگردوستی که شهدا به آحاد جامعه داشتند موجب می‌شد راحت برای دیگران جان بدهند. 🔶چرا کمتر کسی از باب احساس مسئولیت اجتماعی، دنبال انتخاب شغل و تشکیل خانواده می‌رود؟ 🔴🔴 دعا برای ظهور، منهای معنا ندارد... 🔹 یکی از اموری که در معنویت و تربیت انسان، خیلی باید به آن توجه بشود «احساس مسئولیت اجتماعی» است؛ یعنی احساس مسئولیت نسبت به جامعه و کسانی که در کنار ما زندگی می‌کنند. 🔹 احساس مسئولیت اجتماعی، یک «حس گمشده» است در فرهنگ زمانۀ ما و حتی در فرهنگ دینی ما. این احساس فرق دارد با اینکه صرفاً روابط من با دیگران خوب باشد و یا اینکه نسبت به دیگران رفتار خودم را کنترل کنم که مبادا به دیگران ظلم کنم. 🔹 احساس مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بلوغ و یک کار تربیتی خاص دارد و الا اگر انسان را رها کنید، در لاک فردیت خودش قرار می‌گیرد. به این انسان اگر دین و معنویت را اضافه کنید، دین و معنویت را هم می‌گیرد و آن را به سیاهچال فردیت خودش می‌برد. 🔹 اگر انسان را به دین دعوت کنید اما کار تربیتیِ خوب و حساب‌شده‌ای انجام ندهید و دین را درست برایش تعریف نکنید، دین را در فضای فردیت خودش تنظیم می‌کند و به جامعه هم فقط تا آنجایی کار دارد که به جامعه صدمه نزند و جامعه هم به او صدمه نزند. 🔹 افراد وقتی می‌‌خواهند شغل انتخاب کنند، غالباً دنبال موفقیت خودشان هستند، همچنین وقتی می‌خواهند برای خودشان زندگی تشکیل بدهند، دوباره منافع فردی خودشان را در نظر می‌گیرند. 🔹 الان کمتر کسی از باب حس مسئولیت اجتماعی، این‌طور می‌گوید «من الان باید ازدواج کنم با خانمی که بتواند زیاد فرزند بیاورد، الان جامعه نیاز دارد که فرزندآوری زیاد بشود» یعنی وقتی نیاز جامعه را می‌بیند، سلیقۀ خود و خیلی از خواسته‌هایش را کنار می‌گذارد. این‌‌طور مسئولیت اجتماعی داشتن، یعنی حالت پدری یا حالتِ مادری پیدا کردن برای جامعه. 🔹 مسئولیت اجتماعی داشتن یعنی انسان عاشق رشد جامعه باشد، یعنی به جای اینکه صرفاً دنبال این باشی که «من موفق بشوم، من حرمت و عزّتی پیدا بکنم» دنبال این باشی که جامعۀ من چه رشدی پیدا می‌‌کند؟ 🔹 در بسیاری از گفتگوها و دل‌نوشته‌ها (که در فضای مجازی و... می‌ببینیم)، حرف‌ها اکثراً فردی است و اگر کسی بخواهد به معنویت و دین‌داری هم بها بدهد، به همین ادبیات فردی یک رنگ خدایی می‌دهد. این آن چیزی نیست که اساس دین و اساس عامل تقرب به خدا را تشکیل می‌دهد. 🔹 «فناء فی‌ الله» تعبیری است که برای اهل معرفت به‌کار می‌‌رود و نشان می‌دهد که چقدر ذوب در پروردگار شده‌اند. اگر بخواهید شاخص فنای فی الله را بررسی کنید، می‌‌شود فنای در مردم یا فنای در بشریت یا غصۀ انسان‌ها را خوردن. 🔹 امام سجاد(ع) به یکی از یارانش فرمود: مسلمین را باید به منزلۀ خانوادۀ خودت بدانی، بزرگ‌شان را مثل پدرت بدانی و کودکان را فرزند خودت بدانی. کسانی که هم‌سن خودت هستند را برادر خودت بدانی...( احتجاج/ج2/ص320) البته داشتن این احساس، خیلی دل بزرگی می‌‌خواهد. 🔹 بندگان خدا در واقع قصد پروردگار از خلقت عالم هستند. چطور می‌شود که دلت برای خدا و از خوف و خشیت خدا بلرزد ولی بندگان خدا را هیچ حساب نکنی؟! 🔹 فرض کنید امام زمان(ع) فرزند خودش را به شما بسپارد که از او نگهداری کنی. آیا همۀ کارهایت را تعطیل نمی‌کنی که به او رسیدگی کنی؟ حالا خداوند می‌فرماید: «الخلقُ عیالی»؛ همۀ مردم مثل بچه‌های من هستند. عرفان یعنی اینکه همین را شهود کنی. 🔹 شهدا و رزمندگان ما در اوج معنویت، این حس را پیدا می‌کردند؛ این حسّ دیگردوستی، این حسّ پدری نسبت به تمام آحاد جامعه؛ حسّ مسئولیت فوق‌العاده‌ای که حاضر است برای دیگران راحت جان بدهد. 🔹 دعا برای ظهور، منهای عشق به خلق خدا، مزه و معنای حقیقی خودش را ندارد. از امام صادق(ع) پرسید: ما که یاران شما امام غریب هستیم اجرمان بیشتر است یا یاران آخرین امام وقتی ظهور کند؟ فرمود: ثواب شما بیشتر است چون در غربت هستید. گفت: پس چرا برای ظهور دعا کنیم؟ فرمود: آیا نمی‌خواهید مردم نجات پیدا کنند و با حق آشنا بشوند؟ (کافی/ج2/ص139) 🚩 مسجد دانشگاه تهران- ۱۴۰۰.۱۰.۰۶ 📢صوت: @Panahian_mp3 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7136 @mahdimontazeremast
❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دردیست در دلم ... که دوایش ... نگاه تـ❤️ـوست ... سلام طبیب دلـ💔ـهای بی قرار .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۰🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 🌺‌رفاه اقتصادی و بهبود زندگی ✨اجرای اصل مساوات 💠رعایت قاطع اصل مساوات نیز، موجب تساوی ثروت‌ها و برابری در پخش کالاها و مواد مورد نیاز همة مردم است و از جمع شدن و تراکم و اسرافکاری گروهی از مردم مانع می‌گردد و زمینه‌های کمبود و نیازمندی را برطرف می‌سازد. 🔺ج. عمران و آبادی زمین از دیگر عوامل، عمران و آبادانی و بهره برداری از امکانات تا حدّ امکان می‌باشد، در دوران پیش از ظهور با همه ی پیشرفت‌های علوم، از همه ی زمین‌هایی که قابل استفاده و کشاورزی هستند و آبهایی که می‌شود آنها را ذخیره نمود و امکانات و... بهره برداری صحیح نشده است. در بعضی مناطق به علت نفوذ استعمار و وابستگی و محرومیت از امکانات استفاده نشده است. 🔺 اما در دوران ظهور از تمام زمین‌ها و آبهااستفاده خواهد شد و تمام زمین آباد و سبز و خرّم خواهد گشت. 🔺د. بازپس گیری ثروت‌های غصب شده از دیگر راه‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که با از میان برداشتن طاغوتان و زورگویان، سرمایه‌ها و ثروت‌های آنها را که از راه‌های نامشروع و نادرست به دست آورده اند، از آنها باز پس می‌گیرد و آنها را در راه آسایش و رفاه جامعه و تمامی مردم به کار می‌برد و همه ی محرومان و تهیدستان را از این اموال بهره مند می‌سازد. 🔺ه. کنترل و نظارت دقیق مرکزی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برای رسیدن به نظم اجتماعی و رفاه اقتصادی، کنترل و نظارت دقیقی بر حاکمیت مرکزی جهان خواهد داشت و با تشکیل یک مرکز، تمام منابع ثروت و درآمد جامعه را بدون هیچ گونه فرقی در اختیار کل افراد بشر قرار می‌دهد و همة امکانات را به تساوی تقسیم می‌کند. و با این کنترل دقیق عوامل اصلی فقر و محرومیت که، دولت‌های ظلم و کفر و سرمایه داران هستند از میان می‌رود. 🔺در آن دوران این طور نخواهد بود که بخش‌هایی از جامعه عقب مانده و فقیر و بخش‌هایی ثروتمند باشند و گروهی بی سواد و مریض و بدون بهداشت و گروه دیگر در حدّ بالای خدمات بهداشتی و رفاهی باشند. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴◀️‌قدر ناشناخته بودنِ امام زمان عليه السلام 🔶وقتي تعبير «قدر ناشناخته» و «غريب» براي امام عصر عليه السلام به كار مي‌رود، شايد تصور شود كه مطرح كنندگان اين بحث در بيان خويش مبالغه و اغراق مي‌كنند و يا گمان رود كه اين ادعا صرفاً بر پايه احساسات و عواطف است و جنبه عقلاني ندارد. 🔶در حالي كه غربت امام عليه السلام امري مستدل و روشن است كه همگان بايد واقعاً به آن متذكر شوند و حقيقت آن را بيابند. 🔶نعمت حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه يك نعمت «عام» و فراگير است و همه خلائق را در بر مي‌گيرد. شيعيان و غير شيعيان، مسلمانان و غير مسلمانان و حتي حيوانات و گياهان و جمادات نيز، از نعمت وجود ايشان بهره مند مي‌شوند و اين نعمت مانند باران بر سر همه مي‌بارد. 🔶بنابراين شكر نعمت وجود ايشان، بايد به گستردگي خود اين نعمت، فراگير باشد؛ در حالي كه در حال حاضر، بر روي كره زمين، اكثر مردم اصلاً امام زمان عليه السلام را نمي شناسند و در واقع نمي دانند ميزبان و ولي نعمت آنها كيست. 🔶بر سر سفره ايشان نشسته اند و نان و نمك حضرت را مي‌خورند، اما هيچ گونه شكرگزاري نسبت به ايشان انجام نمي دهند، چون اصلاً نعمت وجود ايشان را نمي شناسند، تا ضرورت شكر آن را بدانند. 🔶البته اينكه از شناخت ولي نعمت خويش محروم مانده اند، گاهي در اين محروميت خود مقصر هستند، يعني عدم شناخت آنها به سبب كوتاهي خودشان در فراهم آوردن مقدمات آن بوده است. 🔶 اين افراد، چه در جهل خويش مقصر باشند يا نه، به هر حال، امام زمان خود را نمي شناسند و آن حضرت براي ايشان مكفور و غريب هستند. 🔴◀️امام شناسان قدر ناشناس 🔶غربت امام عليه السلام در بين عده ديگري مشهودتر و ناگوارتر است. اين عده اقليتي هستند كه خداي منان، امام عصر عليه السلام را به آنها شناسانده است و آنها مي‌دانند كه آن حضرت، حجت خداست و به آن اذعان دارند، لذا در زمره ی شيعيان قرار مي‌گيرند، ولي قلباً قدرشناس حضرت نيستند. 🔶اين افراد اندك، مهماناني هستند كه ميزبان و ولي نعمت خود را مي شناسد، اما متأسفانه غالباً او را مورد بي مهري قرار مي‌دهند و شكر حضرتش را – چنان كه بايد و شايد – ادا نمي كنند. 🔶غربت اين ولي نعمت براي اين افراد يك امر كاملاً اختياري و به معناي قدر ناشناسي از وجود ايشان است. 🔶كساني كه اين چنين امام خويش را قدر ناشناخته رها كرده اند، شايسته سرزنش هستند، چرا كه از وي اختيار، نسبت به اعتقاد و پذيرش قلبي كوتاهي كرده اند. 🔶اقليتي كه شناخت اوليه نسبت به امام زمانشان دارند، اگر حق اين معرفت را ادا كنند و قلباً قدردان آن شوند، خداي متعال به فضل خود بر معرفت آنها مي‌افزايد و امام عليه السلام را به آنها بيشتر مي‌شناساند. ولي گاهي اين افراد، خود، مقدمات معرفت بيشتر را فراهم نمي آورند. 🔶در مورد افراد مشهور ایران و یا كشورهای خارجي،وقت زيادي صرف مي كنند و با علاقه به دنبال كسب آگاهي بيشتر درباره آنها هستند؛بدين ترتيب برخي از نوجوانان شيعه اطلاعات وسيعي درباره فوتباليستهاي داخلي و خارجي يا هنرپيشگان و... به دست آورده، به خاطر مي‌سپارند. 🔶 گروهي از بزرگسالان هم – به ضرورت كسب و كار خود – مشخصات كارهاي مختلف را به صورت تخصصي ياد مي‌گيرند. 🔶اما بسياري از اين افراد، پير يا جوان – اگر بارها و بارها اسامي، تاريخ تولد و مشخصات ديگر و صفات امام زمان عليه السلام در مجالس گوناگون به آنها گفته شود، كوچكترين توجهي نمي كنند و هيچ وقت نمي كوشند چيزي درباره ی امام خود بياموزند. 🔶 اين بي توجهي‌ها چيزي جز قدرناشناسي قلبي را نمي رساند و نشان مي‌دهد كه حتي براي بعضي از افراد متدين، داشتن حداقل خصوصيات امام عصر عليه السلام اصلاً مهم نيست. 🔶به راستي اين ولي نعمت، چقدر غريب است، كه حتي دوستدارانش اين حداقل توجه را هم به او مبذول نمي دارند. 📚 ✍محمد بنی هاشمی @mahdimontazeremast
‌‌‌‼️😳مقام عجیب حضرت ابوالفضل علیه السلام😳‼️ ⏪از زبان علامه امینی (ره)👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 😔😔😔😔😔😔😔😔😔 💔اگه از این زمونه خسته شدی بیا... 💔اگه دلت شکسته و بغض گلوت رو گرفته بیا... 💔اگه حاجت داری و مضطر شدی بیا..‌. 🌷کانال باب الحوائج (ع) 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀آاااااه مهدی بیا مداوا کن؛ استخوانهای خرد مادر را 💔یابن الزهرا سلام ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۱🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 ‌ ✨ مساوات و برابری ✨ 💠امام باقر علیه السلام: امام قائم (اموال را) برابر تقسیم می‌کند و میان (همه ی) مردم - نیکوکار و بدکار- به عدالت رفتار می‌نماید... 💠یکی از برنامه‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اجرای اصل مساوات است. اسلام دین مساوات و برابری است، مساوات در مسائل گوناگون و زمینه های مختلف. تا جایی که اسلام به دین مساوات مشهور شده است. 💠امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این برابری‌ها و مساوات را در جامعة بشری اجرا خواهد کرد. 💠انسان‌ها در آفرینش مساوی و دارای نیازهای طبیعی همانند و ارزشی یکسان و برابرند. و هیچ یک از ویژگی‌های طبقاتی موجب تفاوت و نابرابری آن‌ها نمی شود. 💠 آن‌ها در برابر قانون حقوقی یکسان و همانند دارند و هیچ فردی در برابر قانون بر دیگری برتری و امتیازی ندارد. سیاه و سفید، کارگر و کارفرما، تهیدست و ثروتمند، بزرگ و کوچک، عالم و جاهل و... همه در برابر قانون برابرند. 💠تمامی مردمان حق استفاده و بهره برداری یکسان از بخشش‌های طبیعت را دارند، و باید مراتع، جنگل ها، رودها و دریاها و دیگر منابع ثروت در اختیار همگان قرار گیرد تا هر کس بتواند با کوشش و زحمت خود از آنها استفاده نماید، زیرا این‌ها سفرة گسترده ای است که خداوند برای همة انسان‌ها قرار داده است. 💠بخش مهم دیگر، تساوی و برابری انسان‌ها در استفاده از بیت المال می‌باشد، بیت المال که مجموعة امکانات و اموال عمومی می‌باشد، و دولت‌ها آن‌ها را در اختیار می‌گیرند در دوران ظهور نزد امام قرار می‌گیرد. امام آن‌ها را برای رفاه مردم هزینه می‌کند و در راه رفع نیازهای عمومی به کار می‌برد. 💠اضافه بر این اموال، از سرمایه‌های طبیعی نیز استفاده می‌کند و منابع و معادن را استخراج می‌نماید و همة این سرمایه‌ها و امکانات را صرف عموم مردم می‌کند. 💠در دوران ظهور و حکومت جهانی اسلام، انسان‌ها در تمام این مسائل مساوی و برابر خواهند بود، و از بخشش‌های الهی و مواد طبیعی به طور مساوی استفاده خواهند کرد، بیت المال برای همگان به طور یکسان مصرف خواهد شد،... هیچ قدرت و مقام سیاسی یا اجتماعی موجب برتری نمی شود و هیچکس نمی تواند به امکانات بیشتری دست یابد. حتی تقوا نیز موجب برتری و دست یافتن به لوازم بیشتر در زندگی نمی گردد. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌⏪دو احتمال در معنای ارتباطات عصر ظهور 🍀سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی 🔶قیام امام زمان (عج) یک قیام فردی نیست بلکه یک حرکت اجتماعی است که ملیون ها نفر در آن حضور دارند. 🔶 این حرکت اجتماعی گسترده ـ که در تاریخ بشر در این مرتبه از گستردگی نمونه نداشته است ـ نیازمند به انسجام و ارتباط هر چه بیشتر اعضای آن با یکدیگر و با عضو اصلی ـ که امام (عج) می باشد ـ است. روایاتی چند این ارتباط عمیق را تصویر کرده اند. 🔶 امام صادق علیه السّلام فرمود: «مؤمن در زمان قائم (علیه السّلام) برادرش را در مغرب مى ‏بیند درحالى‏که خود در مشرق باشد و هم‏چنین آن‏که در مغرب است، برادرش را در مشرق مى ‏بیند.» ‏[۱]و نیز آمده است که «افرادی که در دور دست ها قرار دارند به او نزدیک هستند»[۲] و امام به راحتی با آنها ارتباط برقرار می کند. در معنای این روایات دو احتمال وجود دارد: 🔷الف. امام با اعمال ولایت تکوینی و قدرت اعجاز گونه این ارتباط عمیق و دقیق را محقق می سازد. 🔷ب. امام علیه السلام از ظرفیت موجود در «وسایل ارتباط جمعی» مثل تلفن و اینترنت و ماهواره و … بهره می برد. 🔶آری وسائل ارتباط جمعی که امروز در دسترس ما هستند تنها کاربری منفی ندارند بلکه قابلیت استفاده در تحقق عدالت جهانی را دارند. امید است ما نیز از آنها به احسن وجه استفاده بریم و از طریق آنها پیام اسلام و تشیع را به گوش عالم برسانیم. [۱] بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۹۱ [۲] کمال الدین، ص ۳۶۸ ۹۵ @mahdimontazeremast
4_5915605748389251699.mp3
12.24M
❓حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، کِی و چه زمانی در "عرش" می‌زیسته است؟ ❓ رابطه‌ی یک مخلوق عرشی، با ما اهالیِ زمین، چگونه می‌تواند باشد؟ ❓ چرا پیامبر تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را، بالاترین رزق ایشان می‌دانند؟ ❓چرا من تا این اندازه، با حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فاصله دارم؟ 🥀 ۲ (س) @mahdimontazeremast
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 ◀️‌قدر ناشناخته بودن صفات امام عصر عليه السلام 🔴عدم معرفت به وصف 🔶غربت امام عصر عليه السلام از جهت عدم «معرفت به وصف» بارزتر است. كساني كه از معرفت مشخصات ظاهري حضرتش غفلت مي‌كنند، معمولاً افراد عامي هستند. 🔶 اما متأسفانه در «معرفت به وصف»، بيشتر،خواص دچار كاستي مي‌شوند، كه زير مجموعه اي از اقليت شيعيان هستند. 🔶اينان بيشتر افراد درس خوانده اي هستند كه مي‌توانند طرز تفكر ديگران را هم تحت تأثير قرار دهند. 🔶محروم بودن اين عده از معرفت امام عصر عليه السلام مي‌تواند براي ديگران نيز خطرساز باشد. از اين رو، مشاهده غربت و ناشناخته بودن امام زمان عليه السلام در بين اين افراد، بسيار دردناك است. همين امر، بسياري از انحرافات را دراصل دينداري پديد مي‌آورد. 🔶به عنوان مثال، گاهي ديده مي‌شود كه برخي شيعيان به اصطلاح درس خوانده، انواع و اقسام انحرافها را در بحث امامت، يعني در اصلي ترين ويژگي امام عصر عليه السلام مطرح مي‌سازند. 🔶بيان نظريات اين گونه افراد، دلهاي شيعيان عارف به حق امام زمان عليه السلام را به درد مي‌آورد، ولي از آن جا كه غربت حضرتش را به خوبي به تصوير مي‌كشد، با طلب عفو و بخشش از ساحت مقدس حضرتش و دوستان مخلص ايشان، به برخي از اين آراء اشاره مي‌كنيم. ◀️الف: امامت 🔷اصلي ترين خصوصيات امام عصر عليه السلام يعني مسئله امامت، نخستين هدف حمله برخي افراد ناآگاه است. 🔷برخي از كساني كه خود را روشنفكر مي‌نامند، امامت را صرفاً يك امر تاريخي مي‌دانند و براي آن، ارزش اعتقادي قائل نيستند. نتيجه اين طرز تفكر، بررسي مسئله خلافت و جانشيني پيامبر، به عنوان يك امر تاريخي است. 🔷منطقي ترين و مسالمت آميز ترين نتيجه ی اين بررسي آن است كه هر چه بوده، گذشته است و بحث مجدد در مورد حوادث تاريخي، جز نو كردن اختلافات و زنده كردن كينه‌هاي ديرينه، نتيجه اي ندارد و ما را از انجام مسئوليتهاي فعلي خود – يعني پرداختن به وظيفه روزگار خودمان – باز مي‌دارد و به انحراف مي‌كشاند. 🔷بدين ترتيب، مسئله امامت – كه اصل و ركن دين است – در هاله اي از جهل و ابهام و غرض ورزي مورد غفلت و انكار قرار مي‌گيرد و كار به جايي مي‌رسد كه مذاهب مختلف اسلامي را نوعي خط كشي حزبي و حقوقي مي‌نامند و مدعي مي‌شوند كه مكاتب اهل سنت هم در كنار مذهب بر حق شيعه، اسلام حقيقي را تشكيل مي‌دهند! پس هر كدام از اين مذاهب مجاز هستند كه به فقه خود عمل كنند. بنابراين نبايد شيعه را مؤمن و منكرين امامت و ولايت ائمه عليهم السلام را كافر دانست! 🔷براي اينان كه خود را روشنفكر مي‌پندارند، اهميت مسئله امامت، به خوبي روشن نشده و ائمه اطهار عليهم السلام را اصلاً «نشناخته اند». از اين رو، نمي توانند به راحتي زير بار اين مسئله بروند كه «منكر امامت كافر است». 🔷 اينان كه اصلاً معنا و اهميت امامت را نفهميده اند، چگونه مي‌توانند قدردان نعمت امام عليه السلام باشند؟ لذا برخي از آنها اظهار مي‌كنند كه در اسلام هيچ كس غيراز پيامبر صلي الله عليه و آله وجود ندارد كه انكار شخصيت و مقام او موجب كفر شود اينها اين قدر معرفت پيدا نكرده اند كه بفهمند انكار امامت به منزله انكار توحيد و عين كفر است. 🔷 كافي بود كه به جاي اين فريضه پردازيها و فرو رفتن درتارهايي كه خود به دست و پاي خويش بسته اند، به اين يك روايت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله توجه مي‌كردند كه:"من مات لا يعرف امام زمانه مات ميته جاهلية" هر كس بميرد در حالي كه امام زمان خودش را نشناخته باشد، به مرگ جاهليت از دنيا رفته است. 🔷آن گاه مي‌فهميدند كه بدون معرفت امام زمان عليه السلام از گمراهي جاهليت (عدم شناخت خدا و پيامبر صلي الله عليه و آله) نمي توان خارج شد. يعني بدون قبول مقامات امام عليه السلام انسان از ورطه شرك و كفر نجات نمي يابد. 📚 ✍محمد بنی هاشمی @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای انتقام بانوی در کوچه افتاده رَختِ سفر بر تن کن و از جاده ها برگرد ◼️سلام عزیز فاطمه (س) آجرک الله آقا جان💔... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۰۲🌷 🍀امام مهدی و آینده ی زندگی🍀 🔶برنامه ی های امام زمان🔶 🌍 حاکمیت فراگیر جهانی 💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: ... سوگند به آن که مرا به حق به پیامبری برانگیخت اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند، آن روز را خداوند می‌گستراند تا فرزندم مهدی قیام کند، پهنة زمین به نور او روشن گردد و حکومت او شرق و غرب گیتی را فراگیرد. 💠از برنامه‌های امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حکومت فراگیر جهانی است، که در آن همة جامعه‌ها از یک مرکز پیروی می‌کنند و با یک سیاست و برنامه اداره می‌شوند. در آن دوران جامعة بزرگ بشری و خانوادة انسانی تشکیل می‌شود، و دوستی و محبت سراسر آبادی‌ها را فرامی گیرد، و آرزوی همه پیامبران، امامان و مصلحان و انسان دوستان تمام دوران تاریخ برآورده می‌شود. 💠تاکنون چون ستمگران و طاغوتان در جامعة بشری حکومت می‌کرده اند، ستیزه‌ها و اختلاف‌ها بوجود آمده است و زمین، این خانة انسان ها، بخش بخش گردیده و به قسمت‌های بزرگ و کوچک تقسیم شده است و این موجب فاصلة مردم از یکدیگر می‌گردد، حتی موجب جنگ و برادر کشی نیز گشته است. 💠چون این قدرت طلبان هستند که مردم را به جنگ و خونریزی مجبور کرده، و آنان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند، و مهر و محبت‌های انسانی را که هر انسانی نسبت به انسان دیگر دارد، به کینه جویی و انتقام کشی تبدیل می‌کند. 💠در دوران ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با به وجود آمدن یک دولت در تمام زمین و مدیریت واحد؛ دیگر از اختلاف ها، جنگ ها، خونریزی‌ها و... خبری نخواهد ماند، و انسان‌ها همه با هم برادر و برابر خواهند گشت. محبت‌های انسانی دیگر بار در دل‌ها زنده می‌شود و مردمان به یکدیگر کمک خواهند نمود. 💠توانمندان دست ناتوانان را می‌گیرند، و مشکلات آن‌ها را حلّ می‌کنند. دیگر کسی به کشور دیگری حمله نخواهد کرد و حقوق دیگران را نخواهند خورد. 💠در این دوران همة انسان‌ها همانند افراد یک خانواده خواهند بود و روابط مردمان بر پایة محبت و دوستی قرار می‌گیرد، و این موضوع بسیار مهم را، نجات دهندة بزرگ انسان‌ها امام موعود انجام خواهد داد؛ و چهرة زندگی را زیبا و دوستداشتنی خواهد ساخت. 📚 ✍مهدی حکیمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🏴 و مراقبه منتظران نسبت به اصل انقلاب اسلامی ◀️ منتظران ایران زمین که با آرمان امام زمان عجل الله فرجه، را به وجود آوردن باید فراوانی در انجام مراسمها و از جمله داشته باشند تا به خاطر و کوته بینی و ادعای ولایی، به این انقلاب ضربه نخورد و در این عین حال تاریخ نیز با درست و بدون بیان گردد. ◀️دقت در این سخن برای درک این نکته کافی است: «بعضی‌ها... در این دوران کاری می‌کنند که را که محصول زهرا س است، در دنیا لنگ کنند ... اگر امروز کسی کاری کند که آن انقلاب، آن مأمور سیاسی ، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ ◀️بعضی دارند به نام زهرا(س) این کار را می‌کنند، در حالی‌که فاطمه زهرا راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده ...» 📚هفته‌نامه بصیر، سال ۱۴، ش ۱ مسلسل ۳۲۳، صفحه ۶ @mahdimontazeremast