هدایت شده از بنر آخرالزمان
🔴عاقبت ابراهیم مالک اشتر
‼️بعد مختار عاقبت ابرهیم چی شد
🔴کلیک در کانال اخرالزمان ببینید👇👇👇
eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
🌷مهدی شناسی ۱۷۷🌷
🔹زیارت آل یاسین🔹
🌹 السلام علیك حین تركع وتسجد
السلام علیک حین تهلل و تکبِّر🌹
◀️ قسمت اول
🍃در طول تاریخ انسانها همواره در جستجوی ارزش ها بوده اند ، در فرهنگ دین ارزشمندها ، با ارزشها شناخته می شوند، در واقع خدا ارزش ها را معرفی می كند تا ما ارزشمند ها را پیدا كنیم .
🍃در این سلام در واقع ما بیان میداریم كه ركوع و سجود كه برترین ارزشهاست و از بالاترین سطوح عبودیت هستند مساوی با ارزشمند یعنی حضرت مهدی«عجل الله تعالی فرجه الشریف» است.
🍃 در واقع ارزشمند مطلق مساوی با ارزش است. امام زمان«عجل الله تعالی فرجه الشریف»در عین حال كه ارزش مطلق شده است ، باز هم خدا دستور می دهد و امام می فرماید : مرا با این سبك صدا كنید .با این كار در واقع خدا می خواهد ارزش ها همواره ملاك باشند ، با اینكه امام معصوم گارانتی شده است و خود ارزش شده است .
َ🍃خدا برای اینكه نیروی تشخیص ما از بین نرود و همیشه برای تشخیص ارزشها را مد نظر قرار بدهیم ، از ما می خواهد كه با ارزشها به آن ارزشمند مطلق سلام دهیم.
🍃امام زمان«عجل الله تعالی فرجه الشریف» همیشه با حق هستند،حق را بر پا می دارند و باطل را نابود می كنند و ما در سلام به حضرت با این الفاظ، این مفاهیم را نیز بیان می كنیم .سلام بر تو ای امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف»،آن هنگام كه ركوع یعنی خضوع می كنی و با سجده خودت بلندترین قله بندگی را فتح می كنی،در این سلام ها همیشه ارزشها و ارزشمندها را با هم می آوریم .
🍃سلام یعنی درود ، تحیت ، آفرین و زنده باد و وقتی به كسی می گوییم زنده باد یعنی او را تأیید می كنیم.وقتی می گوییم سلام به لحظات ركوع و سجود تو یعنی این لحظات، لحظات خاصی هستند، خیلی مورد توجه من هستند.
🍃وقتی به امام معصوم«علیه السلام» سلام می كنیم یعنی ركوع و سجود تو و تهلیل و تكبیر تو امام ركوع و سجود ، تهلیل و تكبیر من است. هستی و حیات كردار و عبادت ما به حقیقت افعال و عبادات و كردار شما است. این احوال (ركوع و سجود و تهلیل و تكبیر) حالات استثنایی است و ما باید از ایشان یاد بگیریم .
#مهدی_شناسی
#قسمت_177
#زیارت_آل_یاسین
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🔵زندگی مهدوی در سایه ی دعای عهد
💠۷. یا حَیّاً قَبْلَ کلِّ حَیٍّ؛ ای زنده پیش از هر موجود زنده!
۸. وَ یا حَیّاً بَعْدَ کلِّ حَیٍّ؛ و ای زنده پس از هر موجود زنده!
۹. وَ یا حَیّاً حینَ لا حَیَّ؛ و ای زنده در آن هنگام که زنده ای وجود نداشت! 💠
◀️در این دعا تأکید خاصی بر حی بودن خداوند متعال است. این مسئله در فراز هفتادم دعای جوشن کبیر، این گونه مطرح شده است:
یَا حَیّاً قَبْلَ کلِّ حَیٍّ وَ یَا حَیّاً بَعْدَ کلِّ حَیٍّ یَا حَیُّ الَّذِی لَیْسَ کمِثْلِهِ حَیٌّ یَا حَیُّ الَّذِی لا یُشَارِکهُ حَیٌّ یَا حَیُّ الَّذِی لا یَحْتَاجُ إِلَی حَیٍّ یَا حَیُّ الَّذِی یُمِیتُ کلَّ حَیٍّ یَا حَیُّ الَّذِی یَرْزُقُ کلَّ حَیٍّ یَا حَیّاً لَمْ یَرِثِ الْحَیَاةَ مِنْ حَیٍّ یَا حَیُّ الَّذِی یُحْیِی الْمَوْتَی یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ.
◀️آری؛ خداوند، زنده است، قبل از هر زنده ای و بعد از هر زنده ای. در زنده بودن، نظیر و شریکی ندارد و برای زنده ماندن، نیازمند دیگری نیست. او زندگان را میمیراند و به همه زندهها روزی میبخشد. او زندگی را از زنده ای دیگر به ارث نبرده است؛ بلکه به مردگان نیز زندگی میبخشد. او زنده و پا برجاست.
❓اما چرا در این دعا این اسم، چهار بار تکرار شده و در ادامه نیز به زنده شدن و مردن اشاره میشود؟ آیا ممکن است با بحث رجعت، مرتبط باشد که درباره این دعا برجسته است؟ به نظر میرسد تأکید بر این مسئله، بی ارتباط با بحث رجعت نباشد.
💠۱۰. یا محی الموتی؛ ای زنده کننده مردگان! 💠
◀️کسی که یک بار آفرید، باز هم میتواند بیافریند: «یُحْیِ الْمَوْتی».
◀️در سوره نجم، آیه ۴۴ نیز آمده: «وَ أَنَّهُ هُوَ أَماتَ وَ أَحْیا؛ و اوست که میمیراند و زنده میکند».
◀️ آری؛ کسی که بر همه هستی حکومت کامل دارد، قدرت بر زنده کردن و میراندن هم دارد: «لَهُ مُلْک السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ... هُوَ یُحیِی وَ یُمِیت ».
◀️در قرآن، این گونه آیات، فروان بیان شده است؛ مثلاً در سوره عنکبوت، آیه ۱۹ میخوانیم: أَوَلَمْ یَرَوْا کیْفَ یُبْدِئُ اللَّهُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ إِنَّ ذلِک عَلَی اللَّهِ یَسِیرٌ؛
آیا ندیده اند که خداوند چگونه آفرینش را آغاز میکند، سپس آن را باز میگرداند؟ البتّه این [کار] بر خداوند، آسان است.
♦️۱. در نتیجه: جهان آفرینش، مظهر قدرت نمایی خداوند در ایجاد حیات و مرگ پدیدهها است: «یُبْدِئُ اللَّهُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ».
♦️۲. آفریدن، میراندن و دوباره زنده کردن، کار همیشگی خداوند است: «یُبْدِئُ اللَّهُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ» (فعل مضارع، نشانه ی استمرار و دوام است).
♦️۳. آفرینش اوّلیه و بازآفرینی در قیامت، برای خداوند، آسان است و تنها یک اراده میخواهد: «إِنَّ ذلِک عَلَی اللَّهِ یَسِیرٌ».
#دعای_عهد
#استاد_قرائتی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
هدایت شده از امام مهدی منتظر ماست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️مردم زمانه لیاقت ندارن امام زمان ظهور کنه...
⁉️تو چرا باید خودتو محروم کنی عزیزم؟
#استاد_پناهیان
#بهره_مندی
#غفلت_از_امام
#سخنرانی_کوتاه
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🌸اندیشه و نشانه های مهدیاران🌸
🔵۳. هشیاری وبصیرت
⏪تعبیر روایت از حالت آگاهی و بصیرت یاران امام عصر علیه السلام تعبیر عجیبی است: «کالمصابیح کَأَنَّ فی قلوبهم القنادیل»؛ «آنان چونان چراغ هایند؛ انگار که در دل هایشان قندیلهایی روشن است».
❓آیا امکان پذیر است که ظلمت، قندیل را بشکند؟ هر چند که ظلمت قندیل را احاطه میکند؛ لیکن قدرت درهم شکستن آن را نخواهد داشت.
⏪تیرگی شک و تردیدها هر چند متراکم گردد و فتنهها پی در پی درآیند؛ ولی نمی تواند در روح و جان و هشیاری یاران امام نفوذ کند. از این رو آنان هنگامی که رهسپار میشوند، دچار شک نمی گردند و تردید نمی کنند و به قهقرا نمی روند و به پشت سر نمی نگرند.
⏪ تعبیر روایت در این زمینه چنین است: «لایشوبه شکٌّ فی ذات اللّه»؛ «دلهایی که به شک در ذات خدا آلوده نشوند».
از این تعبیر فهمیده میشود که منظور امری غیر از شک است؛ ترکیبی از شک و یقین و یا لحظاتی از شک که حالت یقین را میشکافد و به نحوی به درون یقین نفوذ میکند؛ ولی در اندک مدتی در مقابل آن شکست میخورد و جا خالی میکند.
⏪چنین چیزی برای بسیاری از مؤمنان اتفاق میافتد؛ در حالی که هیچ شکّی، یقین یاران امام را بر نمی آشوبد. یقین آنان ناب و خالص و به دور از شایبه شک و تردید است.
#مهدیاران
📚انتظار_پویا
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
♨️فتنه های آخرالزمان♨️
🔴ضایع نمودن نماز در آخر الزّمان
♦️در اخبار مربوط به مردم آخر الزّمان آمده که یکی از اوصاف آنان ضایع نمودن نماز است، چنان که خداوند در آیه شریفه «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً»میفرماید: «گروهی [ در آخر الزّمان] میآیند و نماز را ضایع مینمایند و از شهوات پیروی میکنند و زود است که به عذاب غیّ [ که یکی از درکات دوزخ است] برسند. »
♦️عبداللَّه بن مسعود میگوید: رسول خداصلی الله علیه وآله در ضمن حدیثی درباره آخر الزّمان فرمود: «سَیَأْتِی أَقْوامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَ الطَّعامِ وَ أَلْوانَها وَ یَرْکَبُونَ الدَّوابَّ وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَةِ الْمَرْأَةِ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ النِّساءِ وَ زِینَتُهُنَّ مِثْلُ زِیِّ الْمُلُوکِ الْجَبابِرَةِ هُمْ مُنافِقُوا هذِهِ الْأُمَّةِ فِی آخِرِ الزَّمانِ شارِبُونَ بِالْقَهَواتِ لاعِبُونَ بِالْکِعابِ راکِبُونَ الشَّهَواتِ تارِکُونَ الْجَماعاتِ راقِدُونَ عَنِ الْعُتَماتِ مُفَرِّطُونَ فِی الْغَدَواتِ یَقُولُ اللَّهُ تَعالی «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً».
یعنی: «زود باشد مردمی [ از این امّت] بیایند که غذای آنان آراسته و مزیّن باشد، و بر مرکبهایی سوار شوند، و مانند زنی که برای شوهر خود زینت میکند خود را زینت کنند، و مانند زنها با آرایش و زینت بین مردم آیند، و زینت آنان مانند پادشاهان جبّار باشد، آنان منافقین این امّت هستند در آخر الزّمان، آنان اهل شراب و مسکرات و بازی با نرد و... و شهوت رانی میباشند، و به نمازهای جماعت حاضر نمی شوند، و در اوقات برخی از نمازها به خواب هستند، و خداوند درباره آنان میفرماید: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً». » از حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام نقل شده که فرمود: «"غیّ" کوهی است از مس گداخته که در وسط جهنّم میچرخد. »
♦️عبداللَّه بن سنان گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: «روزی رسول خدا صلی الله علیه وآله نماز صبح را با مردم خواند و سپس روی مبارک به اصحاب نمود و فرمود: «فلانی و فلانی، - و نام عدّه ای را برد و فرمود: - آیا اینها به جماعت حاضر شده اند؟ » اصحاب عرض کردند: «خیر. » رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: «آیا در سفر هستند؟ » گفتند: «خیر. » فرمود: «آگاه باشید که هیچ نمازی برای منافقین سخت تر از این نماز صبح و نماز عشا نیست. » سپس فرمود: «اگر آنان فضیلت این دو نماز را با جماعت میدانستند، برای این دو نماز به جماعت میآمدند و لو به صورت سینه خیز. »
♦️ابان بن تغلب گوید: من نماز مغرب را در سرزمین مشعر الحرام با امام صادق علیه السلام خواندم و چون امام علیه السلام از نماز مغرب فارغ گردید، سپس نماز عشا را شروع نمود و بین نماز مغرب و عشا نمازی نخواند و در سال دیگر نیز با او بودم و آن حضرت پس از نماز مغرب چهار رکعت نافله خواند و سپس نماز عشا را خواند و روی مبارک به من نمود و فرمود:
«ای ابان! هر کس بر این پنج نماز واجب مواظبت کند و آنها را در اوقات معیّنی که تعیین شده است بخواند و حدود آنها را حفظ نماید، برای او نزد خداوند عهدی است که به سبب آن او را داخل بهشت مینماید، و کسی که این نمازهای پنجگانه را در اوقات تعیین شده نخواند و بر آنها مواظبت ننماید، خداوند اگر بخواهد او را میآمرزد و اگر بخواهد او را عذاب میکند. »
♦️رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: «برای هر چیزی وجهی و صورتی است، و صورت دین شما نماز است، پس نباید یکی از شما صورت و آبروی دین خود را ضایع کند. »
📚 #فتنه_های_آخرالزمان
✍محمد حسینی بهارانچی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
هدایت شده از امام مهدی منتظر ماست...
1_30174536.mp3
2.88M
❓❓برای ظهور چه کارهایی باید کرد؟
#استاد_رائفی_پور
#زمینه_سازان
#راهکارها
#سخنرانی_کوتاه
✅به نیت فرج نشر دهید...
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa