ا باز به ظاهر عدمى است مستمر و عمر ما در این میان مانند برقى است که در یک شب ظلمانى در بیابانى تاریک از ابرى مى جهد و بى درنگ خاموش مى شود. از آن مهم تر تشبیهاتى است که قرآن مجید براى زندگى دنیا کرده است و مى گوید: «(وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَیاةِ الدُّنْیا کَماء أَنْزَلْناهُ مِنَ السَّماءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَْرْضِ فَأَصْبَحَ هَشیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ وَکانَ اللَّهُ عَلى کُلِّ شَیْء مُقْتَدِراً); (اى پیامبر!) زندگى دنیا را براى آنان به آبى تشبیه کن که از آسمان فرو مى فرستیم; و به وسیله آن، گیاهان زمین (سرسبز مى شود و) در هم فرو مى رود; امّا بعد از مدتى مى خشکد; به گونه اى که بادها آن را به هر سو پراکنده مى کند; و خداوند بر همه چیز تواناست!». در آیه دیگرى از قرآن مجید مى خوانیم که روز قیامت از گنهکاران سؤال مى شود چند سال در روى زمین توقف کردید؟ در پاسخ مى گویند تنها به اندازه یک روز یا بخشى از روز. از آنهایى سؤال کنید که توان شمردن ایام را دارند (قالَ کَمْ لَبِثْتُمْ فِی الأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ * قالُوا لَبِثْنا یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْم فَسْئَلِ الْعادِّینَ). بار دیگر به آنها گفته مى شود: «(خداوند) مى فرماید: (آرى) شما مقدار کمى توقف کردید اگر مى دانستید آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریدیم و به سوى ما بازگردانده نمى شوید؟»; (قالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِیلاً لَوْ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُون). در احادیث اسلامى نیز درباره کوتاهى عمر دنیا تعبیرات و تشبیهات بیدارکننده اى آمده است. از جمله در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله)مى خوانیم: «الدُّنْیا ساعَةٌ فَاجْعَلُوها طاعة; دنیا ساعتى بیش نیست این ساعت را در مسیر اطاعت خدا قرار دهید». در حدیث دیگرى از امام زین العابدین على بن الحسین(علیهما السلام) مى خوانیم: «إِنَّ جَمیعَ ما طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ فی مَشارِقِ الاْرْضِ وَمغارِبِها بَحْرِها وَبَرِّها وَسَهْلِها وَجَبَلِها عِنْدَ وَلِىٍّ مِنْ أوْلِیاءِ اللهِ وَأهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِحَقِّ اللهِ کَفِىْءِ الظِّلالِ; تمام آنچه در شرق و غرب جهان، دریاها و صحراها، دشت ها و کوه ها آفتاب بر آن مى تابد در نزد اولیاء الله و عارفان به حق خدا همچون بازگشت سایه هاست». همان گونه که سایه هایى که به سوى غروب مى رود به سرعت برچیده مى شوند، عمر دنیا نیز چنین است. در کتاب تنبیه الخواطر آمده است که حسن بن على(علیه السلام) بسیار به این شعر شاعر تمثل مى جست: یا أهْلَ لَذّاتِ دُنْیا لا بَقاءَ لَها * اِنَّ اغْتِراراً بِظِلّ زائِل حُمُقٌ اى اهل لذت هاى دنیایى که بقایى ندارد مغرور شدن به سایه اى که به زودى زوال مى پذیرد احمقانه است. حافظ نیز در این زمینه مى گوید: مرا در منزل جانان چه جاى امن چون هر دم * جرس فریاد مى دارد که بربندید محمل ها این سخن را با کلامى از نوح پیغمبر با آن عمر طولانى عجیب پایان مى دهیم که فرمود: «وَجَدْتُ الدُّنْیا کَبَیْت لَهُ بابانِ دَخَلْتُ مِنْ أحَدِهِما وَخَرَجْتُ مِنَ الاْخَرِ». دنیا را همچون خانه اى یافتم که از یک در وارد شدم و از در دیگر خارج!
==============
🔭🔮🔭🔮🔭🔮
همراهی وهمدلی روز گذشته ازسوی خیرین و نیکوکاران گره گشا
----------------------------
■دریافت کمک ها:
۱- مبلغ ۳۲/۰۰۰/۰۰۰ریال(بابت خرید مرغ)
■ارائه خدمات:
==============
اول برای سلامتی و برآورده شدن حوایج شما،سپس بانیان صلوات می فرستیم .آنگاه ،برای اموات شما،سپس اموات بانیان ،فاتحه ای قرائت می کنیم.
==============
[۱۰/۱۳، ۰۵:۳۵] سیدجلال: https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
---------------------------- https://chat.whatsapp.com/JJOwd8g02etH8Jy9d86FsJ
•••••••••••••••••••••••
https://instagram.com/mohebban_almahdi_
============== https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
---------------------------- https://chat.whatsapp.com/JJOwd8g02etH8Jy9d86FsJ
•••••••••••••••••••••••
https://instagram.com/mohebban_almahdi_
سید جلال:
ا باز به ظاهر عدمى است مستمر و عمر ما در این میان مانند برقى است که در یک شب ظلمانى در بیابانى تاریک از ابرى مى جهد و بى درنگ خاموش مى شود. از آن مهم تر تشبیهاتى است که قرآن مجید براى زندگى دنیا کرده است و مى گوید: «(وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَیاةِ الدُّنْیا کَماء أَنْزَلْناهُ مِنَ السَّماءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَْرْضِ فَأَصْبَحَ هَشیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ وَکانَ اللَّهُ عَلى کُلِّ شَیْء مُقْتَدِراً); (اى پیامبر!) زندگى دنیا را براى آنان به آبى تشبیه کن که از آسمان فرو مى فرستیم; و به وسیله آن، گیاهان زمین (سرسبز مى شود و) در هم فرو مى رود; امّا بعد از مدتى مى خشکد; به گونه اى که بادها آن را به هر سو پراکنده مى کند; و خداوند بر همه چیز تواناست!». در آیه دیگرى از قرآن مجید مى خوانیم که روز قیامت از گنهکاران سؤال مى شود چند سال در روى زمین توقف کردید؟ در پاسخ مى گویند تنها به اندازه یک روز یا بخشى از روز. از آنهایى سؤال کنید که توان شمردن ایام را دارند (قالَ کَمْ لَبِثْتُمْ فِی الأَرْضِ عَدَدَ سِنِینَ * قالُوا لَبِثْنا یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْم فَسْئَلِ الْعادِّینَ). بار دیگر به آنها گفته مى شود: «(خداوند) مى فرماید: (آرى) شما مقدار کمى توقف کردید اگر مى دانستید آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریدیم و به سوى ما بازگردانده نمى شوید؟»; (قالَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَلِیلاً لَوْ أَنَّکُمْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُون). در احادیث اسلامى نیز درباره کوتاهى عمر دنیا تعبیرات و تشبیهات بیدارکننده اى آمده است. از جمله در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله)مى خوانیم: «الدُّنْیا ساعَةٌ فَاجْعَلُوها طاعة; دنیا ساعتى بیش نیست این ساعت را در مسیر اطاعت خدا قرار دهید». در حدیث دیگرى از امام زین العابدین على بن الحسین(علیهما السلام) مى خوانیم: «إِنَّ جَمیعَ ما طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ فی مَشارِقِ الاْرْضِ وَمغارِبِها بَحْرِها وَبَرِّها وَسَهْلِها وَجَبَلِها عِنْدَ وَلِىٍّ مِنْ أوْلِیاءِ اللهِ وَأهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِحَقِّ اللهِ کَفِىْءِ الظِّلالِ; تمام آنچه در شرق و غرب جهان، دریاها و صحراها، دشت ها و کوه ها آفتاب بر آن مى تابد در نزد اولیاء الله و عارفان به حق خدا همچون بازگشت سایه هاست». همان گونه که سایه هایى که به سوى غروب مى رود به سرعت برچیده مى شوند، عمر دنیا نیز چنین است. در کتاب تنبیه الخواطر آمده است که حسن بن على(علیه السلام) بسیار به این شعر شاعر تمثل مى جست: یا أهْلَ لَذّاتِ دُنْیا لا بَقاءَ لَها * اِنَّ اغْتِراراً بِظِلّ زائِل حُمُقٌ اى اهل لذت هاى دنیایى که بقایى ندارد مغرور شدن به سایه اى که به زودى زوال مى پذیرد احمقانه است. حافظ نیز در این زمینه مى گوید: مرا در منزل جانان چه جاى امن چون هر دم * جرس فریاد مى دارد که بربندید محمل ها این سخن را با کلامى از نوح پیغمبر با آن عمر طولانى عجیب پایان مى دهیم که فرمود: «وَجَدْتُ الدُّنْیا کَبَیْت لَهُ بابانِ دَخَلْتُ مِنْ أحَدِهِما وَخَرَجْتُ مِنَ الاْخَرِ». دنیا را همچون خانه اى یافتم که از یک در وارد شدم و از در دیگر خارج!
==============
🔭🔮🔭🔮🔭🔮
همراهی وهمدلی روز گذشته ازسوی خیرین و نیکوکاران گره گشا
----------------------------
■دریافت کمک ها:
۱- مبلغ ۳۲/۰۰۰/۰۰۰ریال(بابت خرید مرغ)
■ارائه خدمات:
==============
اول برای سلامتی و برآورده شدن حوایج شما،سپس بانیان صلوات می فرستیم .آنگاه ،برای اموات شما،سپس اموات بانیان ،فاتحه ای قرائت می کنیم.
==============
[۱۰/۱۳، ۰۵:۳۵] سیدجلال: https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
---------------------------- https://chat.whatsapp.com/JJOwd8g02etH8Jy9d86FsJ
•••••••••••••••••••••••
https://instagram.com/mohebban_almahdi_
*💠حدیث هفته/ 17/7/1400*
🔅دوم ربیع الاول. (بفرموده 🌹امام عسكری چه صفاتی سبب میشود شیعیان زینت اهل بیت باشند/دلیل نام گذاری این ماه به ربیع/ کلام میرزا جواد آقا تبریزی در المراقبات راجع به ربیع/مناسبت های ربیع/کتاب آیین ما از کاشف الغطاء ....)*
https://chat.whatsapp.com/CfpPDiesUjzGg0OM2KZpUg
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی_آیه_97
#سوره_نساء
👈حجة الاسلام قرائتي
┅════🌾✼🌸✼🌾════┅
⏮سوره 4. نساء آيه 97
آيه 🔻
⤵️إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَهُمُ الْمَلَئِكَةُ ظَالِمِى أَنْفُسِهِمْ قَالُواْ فِيمَ كُنْتُمْ قَالُواْ كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِى الْأَرْضِ قَالُواْ أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَ سِعَةً فَتُهَاجِرُواْ فِيَها فَأُولَِكَ مَأْوَيهُمْ جَهَنَّمُ وَسَآءَتْ مَصِيرا
ً
ترجمه🔻
⤵️همانا كسانى كه فرشتگان، جانشان را مى گیرند، در حالى كه بر خویشتن ستم كرده اند، از آنان مى پرسند: شما در چه وضعى بودید؟ گویند:
🏮ما در زمین مستضعف بودیم (و به ناچار در جبهه ى كافران قرار داشتیم) فرشتگان (در پاسخ) گویند: مگر زمین خداوند گسترده نبود تا در آن هجرت كنید؟ آنان، جایگاهشان دوزخ است و بد سرانجامى است.
┅════🌾✼🌸✼🌾════┅
نکته ها🔻تفسیرنور☀️
⤵️پیش از جنگ بدر، كفّار مكّه مردم آن شهر را به جنگ با مسلمانان فراخواندند و تهدید كردند كه همه باید شركت كنند و هر كس تخلّف كند، خانه اش ویران و اموالش مصادره خواهد شد.
💢برخى از مسلمانان هم كه ساكن مكّه بودند و هنوز هجرت نكرده بودند، از ترس جان، همراه كفّار به جبهه ى جنگ با مسلمانان آمدند و در «بدر» كشته شدند، آیه نازل شد و آنان را كه با ماندن در محیط كفر و ترك هجرت، به خویش ستم كرده بودند، توبیخ كرد و مقصر دانست.
💢در روایات آمده است: كسى كه به خاطر حفظ دین خود، حتّى یك قدم هجرت كند، اهل بهشت و همنشین حضرت محمّد صلى الله علیه وآله و ابراهیم علیه السلام است.
┅════🌾✼🌸✼🌾════┅
پيام ها ⚡️📨
1-💓 فرشتگان به كارهاى انسان آگاهند. «الملائكه ... قالوا فیم كنتم قالوا»
2-🍃 ترك هجرت واز دست دادن هدف وعقیده، ظلم به خویش است. (شعار «خواهى نشوى رسوا، همرنگ جماعت شو» از نظر قرآن مردود است.) «ظالمى انفسهم»
3-💓 بازخواست گناه «ترك هجرت» پیش از هر چیز دیگر آغاز مى شود. فرشتگان مأمور قبض روح در لحظه جان گرفتن ابتدا از آن بازخواست مى كنند. «فیم كنتم»
4-🍃 هجرت از محیط كفر واجب و سیاهىِ لشكر كفّار شدن حرام است. «كنا مستضعفین... الم تكن ارض اللّه واسعة»
5 -💓 اگر مى توانید، محیط را تغییر دهید، وگرنه از آنجا هجرت كنید تا مؤاخذه نشوید. «ألم تكن ارض اللَّه واسعة فَتهاجروا فیها»
6-🍃 توجیه گناه پذیرفته نمى شود. «كنا مستضعفین ...»
7-💓 محیط و جوّ اكثریّت بر انسان مؤثر است، لذا انسان باید با هجرت، فشار محیط را در هم بشكند. «فتهاجروا»
8 -🍃 اصل، خداپرستى است نه وطن پرستى. «ألمتكن ارض اللَّه واسعة فتهاجروا»
9-💓 هجرت، یكى از درمانهاى استضعاف فكرى و عقیدتى است. «كنا مستضعفین... ألمتكن ارض اللَّه واسعة»
🚩🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🚩🍃
🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلوب
┄┉•🌸<❈🌸❈>🌸•┉┄
https://chat.whatsapp.com/CfpPDiesUjzGg0OM2KZpUg
[۱۰/۱۳، ۲۳:۱۳] سیدجلال: بسم الله الرحمن الرحیم●
سلام علیکم ●
روزپنجشنبه شما ●
بخیروسلامتی وشادی ●
ان شاءالله ●
==============
حکمت 188 نهج البلاغه
وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ، هَلَكَ.
ضرورت حق گرايى (اخلاقى، اعتقادى):
و درود خدا بر او، فرمود: هر كس كه با حق در آويزد نابود مى گردد.
==============
🔭🔮🔭🔮🔭🔮🔭🔮
🔮🔭
🔭
💎 *تقویم نجومی* 💎
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
✴️ پنجشنبه👈22 مهر/میزان 1400
👈7 ربیع الاول 1443👈14 اکتبر 2021
🕋 مناسبت های دینی و اسلامی .
🎇 امور دینی و اسلامی .
❇️ روز خوش یمن و خوبی برای امور زیر است :
✅ انواع ملاقات ها .
✅ شروع هرکاری .
✅ امور زراعی و کشاورزی .
✅ مسافرت .
✅ درختکاری .
✅ صید و شکار و دام گذاری .
✅ آغاز نویسندگی و نگارش .
✅ آغاز بنایی و خشت بنانهادن خوب است .
🤒 مریض امروز زود خوب می شود .
👶 زایمان خوب و نوزادش خوش قدم برای خود و پدر و مادرش است و ستاره اقبال سبکی خواهد داشت .ان شاءالله
🚘 مسافرت : خوب و مفید است .
👩❤️👩 مباشرت و مجامعت :
👩❤️👩 امروز : مباشرت امروز هنگام زوال ظهر مستحب و فرزند حاصل از ان عاقل و سیاستمدار و آقا و بزرگوار خواهد شد . ان شاءالله
🔭احکام نجوم .
🌗 امروز قمر در برج دلو و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است :
✳️ ختنه نوزاد و نام گذاری .
✳️ امور کشاورزی و زراعی .
✳️ معامله خانه و ملک و آپارتمان .
✳️ تعمیر بنا و بنایی .
✳️ به خانه نو رفتن .
✳️ آغاز بنایی و خشت بنا نهادن .
✳️ و درختکاری نیک است .
📛 ولی ازدواج خوب نیست .
💑 امشب : امشب (شبِ جمعه) ، فرزند پس از فضیلت نماز عشاء امید است از یاران امام زمان علیه السلام گردد .ان شاء الله
💇♂💇 اصلاح سر و صورت :
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت)
در این روز ماه قمری ، باعث دولت است .
💉💉حجامت فصد خون دادن .
#خون_دادن یا #حجامت و فصد باعث مرگ ناگهانی می شود .
🙄 تعبیر خواب خوابی که (شب جمعه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 8 سوره مبارکه " انفال " است .
لیحق الحق و یبطل الباطل .......
و مفهوم آن این است که میان خواب بیننده و دیگری اختلافی پیش آید و دعوا را نزد قاضی یا حکم برند و معلوم شود حق با خواب بیننده است . ان شاءالله و شما مطلب خود را دراین مضامین قیاس کنید .
💅 ناخن گرفتن:
🔵 پنجشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.
👕👚 دوخت و دوز:
پنجشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد .
✴️️ وقت استخاره :
در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن)
❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه #یارزاق موجب رزق فراوان میگردد .
💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به #امام_حسن_عسکری_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
🌸زندگیتون مهدوی
📚 منابع مطالب
کتاب تقویم همسران
نوشته ی حبیب الله تقیان
@taghvimehmsaran
==============
🔭🔮🔭🔮🔭🔮
شرح و تفسیر
سرانجام مبارزه با حق
امام(علیه السلام) در این کلام نورانى از کسانى سخن مى گوید که به مقابله با حق بر مى خیزند. مى فرماید: «آن کس که در برابر حق قد علم کند (و به مبارزه برخیزد) هلاک خواهد شد»; (مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَکَ). این کلام حکمت آمیز با همین عبارت در لابه لاى خطبه شانزدهم نهج البلاغه آمده است که شرح آن را در جلد اول در ذیل همان خطبه (صفحه ۶۵۱) بیان کردیم و حاصل آن این است که هرگز به مخالفت و مقابله با حق برنخیزید، زیرا حق قدرتى دارد که انسان را بر زمین مى کوبد; اگر در کوتاه مدت انجام نشود در دراز مدت انجام خواهد شد و تاریخ، به ویژه تاریخ اسلام، نشان مى دهد آنها که به مقابله با حق برخاستند چگونه طومار زندگانى شان در هم پیچیده شد. نیز با توجّه به این که حق به معناى واقعیت هاى ثابت است و واقعیت ها آثارى دارد و هر چه با آثارش به مخالفت برخیزند از میان نمى رود، از این رو سرانجام بر انسان غلبه مى کند و او را در هم مى شکند. درست مانند این که انسان بداند فلان راه، مستقیم و راه دیگر بیراهه است، اگر به مخالفت با راه مستقیم برخیزد و به بیراهه رود هرقدر تلاش و کوشش کند به مقصد نمى رسد و سرانجامش هلاکت است. بعضى از شارحان نهج البلاغه تفسیر دیگرى براى این جمله برگزیده اند و آن این که هرگاه کسى در میان مردم نادان به دفاع از حق برخیزد جان خود را به خطر انداخته چرا که افراد جاهل و متعصب و لجوج با این گونه افراد مخالفند و مفهوم آن ا
ین مى شود که هر کس دفاع از حق کند باید هزینه هاى این دفاع را در برابر مردم نادان بپردازد. ولى این تفسیر به هیچ وجه مناسب چنین گفتار حکیمانه اى نیست، زیرا اولاً در بعضى از متون لغت صریحا آمده است که جمله «أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است و مرحوم علامه شوشترى موارد فراوانى از کلمات عرب نقل کرده که جمله «مَنْ أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است. ثانیاً در خطبه شانزدهم، پیش و پس از آن جمله هایى آمده است که به خوبى نشان مى دهد امام(علیه السلام) در این جمله از بدکاران سخن مى گوید که به مخالفت با حق برمى خیزند. در شرح نهج البلاغه محمد عبده احتمال دیگرى نیز در تفسیر این جمله ذکر شده و آن این که منظور از «أبْدى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ» به معناى روى گردانیدن از حق است که آن هم سبب هلاکت انسان مى شود; ولى با توجه به این که کلمه «أبْدى» به معناى آشکار کردن است این تفسیر نیز بعید به نظر مى رسد. به هر حال مفهوم این جمله این است که امام(علیه السلام)به همه کسانى که به مخالفت با حق برمى خیزند هشدار مى دهد که به عاقبت سوء کار خود بیندیشند و از این راه باز گردند. همان گونه که پیش از این اشاره شد این جمله در کتاب شریف کافى نیز به عنوان بخشى از یک روایت آمده و مرحوم ملا صالح مازندرانى در شرح آن مى گوید: مفهوم جمله این است کسى که آشکارا در برابر حق به خصومت برخیزد هلاک خواهد شد. مشابه همین معنا در گفتار حکیمانه ۴۰۸ نیز آمده است آنجا که مى فرماید: «مَنْ سارَعَ الْحَقَّ سَرَعَهُ; آن کس که با حق بجنگد حق او را بر زمین خواهد کوبید». قرآن مجید نیز درباره حق و باطل چنین مى گوید: «(بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ); بلکه ما حق را بر باطل مى کوبیم و آن را هلاک مى سازد و این گونه باطل محو و نابود مى شود». منظور از «حق» در کلام نورانى بالا اصل خداشناسى و آیین اسلام و فروع دین و حقوق الله و حقوق الناس به طور عام است، زیرا حق در اصل به معناى مطابقت و هماهنگى با واقع و نقطه مقابل آن «باطل» است. به همین دلیل به ذات پاک خداوند، به طور مطلق «حق» اطلاق مى شود چون واقعیتى است انکارناپذیر. در کتاب «وجوه القرآن» براى کلمه حق موارد استعمال دوازده گانه اى در قرآن مجید ذکر شده است: حق به معناى ذات پاک خداوند و به معناى قرآن، اسلام، توحید، عدل، صدق، طرز صحیح، علانیه، شایستگى، واجب شدن، وام و بهره و براى هر کدام از اینها آیه اى از آیات قرآن مجید را شاهد آورده است.
≈====≈========
همراهی وهمدلی روز گذشته ازسوی خیرین و نیکوکاران گره گشا
----------------------------
■دریافت کمک ها:
■ارائه خدمات:
۱-اهداء ۲عدد النگو برای دوخانواده عروس
۲-توزیع ۵۰بسته گوشت برای خانوادهها
==============
اول برای سلامتی و برآورده شدن حوایج شما،سپس بانیان صلوات می فرستیم .آنگاه ،برای اموات شما،سپس اموات بانیان ،فاتحه ای قرائت می کنیم.
==============
[۱۰/۱۳، ۲۳:۱۴] سیدجلال: https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
---------------------------- https://chat.whatsapp.com/JJOwd8g02etH8Jy9d86FsJ
•••••••••••••••••••••••
https://instagram.com/mohebban_almahdi_
[۱۰/۱۳، ۱۲:۳۷] شهرتی: *🔻شکست انحصار وکالت در ایران/ممنوعیت وکالت بدون آزمون برای قضات و نمایندگان مجلس*
*✍️مجلس سربلند شد*
*نمایندگان با رای قاطع، هم #انحصار در خدمات حقوقی را حذف کردند، هم #تبعیض زشت به نفع خودشان را*
*(نمایندگان مجلس و قضات میتوانستند بدون آزمون، #وکیل شوند دیگر نمیتوانند)*
*نمایندگان هم به لابی نه گفتند هم به وسوسه #تعارض_منافع*
*این شد مجلس انقلابی*
*👤 سید امیر سیاح*
[۱۰/۱۳، ۱۲:۵۹] منصوریان ۰۲۳۳ ق: 🌱🕊
🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂
🍃
روزی یک معلم در کلاس ریاضی شروع به نوشتن بر روی تختهسیاه کرد:
9*1=7
9*2=18
9*3=27
9*4=36
9*5=45
9*6=54
وقتی کارش تمام شد به دانشآموزان نگاه کرد، آنها دیگر نتوانستند جلوی خود را بگیرند و شروع به خنده کردند. وقتی او پرسید چرا میخندید، یکی از دانشآموزان اشاره کرد که معادله اولی اشتباه است.
معلم پاسخ داد: "من معادله اول را عمدا اشتباه نوشتم، تا درسی بسیار مهم به شما دهم. دنیا با شما همینگونه رفتار خواهد کرد. همانطور که میبینید من 5 معادله را درست نوشتم، اما شما به آنها هیچ اهمیتی ندادید! همهی شما فقط به خاطر آن یک اشتباه به من خندیدید و من را قضاوت کردید. دنیا همیشه به خاطر موفقیتها و کارهای خوبتان از شما قدردانی نمیکند، اما در مقابل یک اشتباه سریع با شما برخورد خواهد کرد. پس قویتر از قضاوتهایی که همیشه وجود خواهند داشت باشید!"
🍃
[۱۰/۱۳، ۱۳:۱۰] فقط خدا مدیر: تا پارسال طرف از کوه می افتاد پایین
میزدن علت مرگ *کرونا*
الان طرف با واکسن میمیره
میزنن علت مرگ :
ایست قلبی و ...
[۱۰/۱۳، ۱۳:۵۵] منصوریان ۰۲۳۳ ق: #داستانک
🔰ملا احمد نراقی و کشکول درویش
مرحوم ملا احمد نراقی (متوفی ۱۲۴۴ قمری) که از بزرگان علمای اسلام است، دارای ثروت زیادی بود، در بیرون شهر، یک باغ میوه داشت و تشریفات زندگی او مجهز بود، یک روز به حمام رفت، اتفاقا یک درویش هم به حمام آمده بود، وقتی که آمدند لباس بپوشند، آن درویش عرض کرد: حضرت آيتالله، شما میگوئید علاقه به دنیا بد است و حال آنکه این همه مال داری.
من تعجب میکنم با این همه مال و ثروت چطور میخواهی بمیری. آقا جوابی نداد تا هر دو لباس پوشیدند و آمدند از در حمام بروند، حاج ملا احمد نراقی فرمود: جناب مرشد، کربلا رفتهای؟
گفت: نه؛ فرمود: بیا همینطور دو نفری پیاده به کربلا برویم، مرشد موافقت کرد، دو نفری از نراق به طرف کربلا حرکت کردند، مقداری راه رفتند، یک مرتبه درویش دستها را به هم زد و گفت: آخ، قدری صبر کن، نراقی پرسید: چی
شد؟
درویش گفت: کشکول خودم را در حمام جاگذاشتم، بروم و بیاورم. فرمود: هان مطلب همینجا است جناب درویش! به قول خودت من گاو دارم، گوسفند دارم، اسب دارم، قاطر و تشکیلات دارم، ولی در موقعی که میخواهم مسافرت بکنم، همه را سپردم به خدا و دل از آنها کندم، ولی شما یک کشکول داری نتوانستی دل بکنی، یعنی علاقه تو به این کشکول آنقدر زیاد است که دل کندن از آن خیلی مشکل است، این فرق بین من و تو است، من مال دارم، ولی مالی که دلبستگی ندارم و تو یک کشکول داری و دل به او بستهای.
📗 گفتار وعاظ، ج ۲، ص۱۶۰ به نقل از ماهنامه مکتب اسلام
🍃
🦋🍃 ✨
[۱۰/۱۳، ۱۴:۳۸] روستا۲: ﷽
*📝 روزی حلال خود را حرام نکنیم*
💢 امام علی علیه السلام به مردی فرمودند: «استر من را برایم نگه دار تا به مسجد بروم».
وقتی امیرالمومنین به مسجد رفتند، آن مرد، افسار استر را *دزدید* و فرار کرد.
🔹 وقتی مولا از مسجد بیرون آمدند،
*«دو دِرهم»* در دست گرفته بودند تا به آن مرد *پاداش* دهند، اما دیدند استر به حال خود رهاست و افسار آن، دزدیده شده است!
حضرت آن «دو درهم» را به قنبر دادند تا از بازار، یک افسار بخرد.
قنبر به بازار رفت و *دهنه مسروقه* را در آن جا دید و به *دو درهم* خرید و نزد امیرالمومنین برگشت‼️
❤️ حضرت فرمودند:
«آدمی به دلیل بی صبری، خودش را از *روزی حلال* محروم میکند، در حالی که بیشتر از همان روزی *مقدّر* هم نصیبش نمیشود!»
📙 شرح نهج البلاغة، ج۳، ص۱۶۰
https://chat.whatsapp.com/ET02nTcJtJT0ITYSZvw7Ej
[۱۰/۱۳، ۱۴:۳۹] روستا۲: ﷽
*📝 کلام علماء*
*🖋️ شورای ننگین سقیفه در بیان آیت الله مجتهدی(ره)*
⭕ مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمودند :
فرض کنید امام جماعت مسجدی از دنیا برود بعد اهل مسجد و نماز گزاران جنازه امام جماعتشان را در مسجد *رها* کنند و بروند مثلا در حیاط مسجد برای تعیین امام جماعت بعدی تصمیم بگیرند!!😳
⁉️ آیا این معقول است؟! آیا این بی احترامی به جنازه امام جماعت مسجد نیست؟!!
👈🏻 *سقیفه* عیناً این اتفاق افتاد!
‼️امیرالمومنین علیه السلام مشغول تجهیز پیکر مطهر رسول خدا(ص) بودند و بعضی بجای همراهی ایشان پیکر اول شخص عالم را رها کردند و رفتند مبادا *حکومت* از دستشان برود و با تعصب قومی و قبیلگی عربی به مقصودشان رسیدند و