درحسرت گذشته ماندن چیزی🍃🌸
جز از دست دادن امروز نیست
تو فقط یكبار هجده ساله خواهی بود
یكبار سی ساله...🍃🌸
یكبار چهل ساله...
و یكبار هفتاد ساله...
در هر سنی كه هستی،
روزهایی بی نظیر را تجربه میكنی
چرا كه مثل روزهای دیگر،🍃🌸
فقط یكبار تكرار خواهد شد
هر روز از عمر تو زیباست و
لذتهای خودش را دارد،به شرط
آنكه زندگی كردن را بلد باشی🍃🌸
🆔 سبک زندگی سالم
@raze_salmaty
1_7999249736.ogg
زمان:
حجم:
2.66M
حتما گوش کنید اینقدر قشنگه که مطمئنم برای هرکسی بفرستی دعات میکنه
هدایت شده از خودسازی
💠 محبوب ترین بندگان
🔸 رسول خدا(صلی الله علیه و آله):
وقتی که دو مسلمان با هم ملاقات مى کنند و یکى به دیگرى سلام مى دهد،
آن کس نزد خدا محبوب تر است که نسبت به دوستش خوش رو تر باشد.
میانشان صد رحمت فرود مى آید که نود تاى آن مختص آغازگر سلام
و ده تایش مختص کسى است که دست داده است.
📚 بحارالأنوار/ج76/ص39/ح35
#احادیث_روزانه
عضویت در سرویس های روزانه👇
pay.eitaa.com/v/p/
برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از محمدابراهیم مظاهری
3.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرف شمس ساخته دست یهود
19فروردین آگاه باش و نشر حداکثری کن برای شیعیان .
#نهج_البلاغه
▫️وَاسْتَدِلُّوهُ عَلَى رَبِّکُمْ، وَ اسْتَنْصِحُوهُ عَلَى أَنْفُسِکُمْ، وَ اتَّهِمُوا عَلَيْهِ آرَاءَکُمْ، وَاسْتَغِشُّوا فِيهِ أَهْوَاءَکُمْ
🟠پروردگارتان را با قرآن بشناسيد و خويشتن را با آن اندرز دهيد (و هرگاه نظر شما بر خلاف قرآن بود) و در برابر قرآن، آراى خود را متهم کنيد و خواسته هاى نفسانى خويش را در برابر آن نادرست بشماريد»
✍امام(عليه السلام) در اين چند جمله کوتاه به سه نکته مهم اشاره مى فرمايد: نخست اين که اعتقادات صحيح را بايد از قرآن گرفت ; ديگر اين که اخلاق و رفتار مطلوب را از طريق قرآن کسب کرد و نکته سوّم اين که قرآن بايد مقياس و معيار سنجش حق و باطل باشد. آن چه با قرآن هماهنگ است صحيح و باارزش و آن چه مخالف آن است، باطل و بى ارزش است.
📚#خطبه_176
292.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ـ▄▀▀▀▀▄
🤲🏼 دعـایِ مـادرانـه
ـ▀▄▄▄▄▀
ـ﷽
دعـای سفـارش شده
💖حضـرت زهـرا سلام الله علیها
♻️اَلْـݪّٰـهُـمَّ
✨ اِنّـیٖ اَسْـئَـلُـکَ قُـوَةََ فـیٖ عِـبـٰادَتِـکَ وَ تَـبَـصّـُرََٱ فـیٖ کِـتـٰابِـکَ وَ فَـهْـمـََٱ فـیٖ حُـکْـمِـکَ
♻️اَلْـݪّٰـهُـمَّ
صَـلِّ عَـلـیٰ مُـحَـمَّـدِِ وَ آلِ مُـحَـمَّـدِِ 〗
✨ وَ لٰا تَـجْـعَـلِ ٱلْـقُـرْآَنَ بِـنـٰا مـٰاحِـلََٱ وَ ٱݪـصّـِرٰاطَ زٰائِـلََٱ وَ مُـحَـمَّـدََٱ صَـلّـَۍٱݪلّٰـهُ عَـلَـیْـهِ وَ آلِـهٖـ عَـنّـٰا مُـوَلّـیٖـََٱ
๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑
💖خــداونـدا!
من از تو قدرتـی خواهم در عبادت تو و بصیرتـی در قرآن تو و فهمـی از احکام و دستورات تو.
💖خــداوندا!
بر محمّد و آل محمّد درود فرست، به خاطر اعمالمان قرآن را دشمن ما قرار مده و بر اثر رفتارمان ما را از صِـراط مَـلَـغـزان و رویِ محمّـد(صلی الله علیه وآله) از ما بر مَگـردان.
🌸 زیــــآرتنامہ شهـــداء 🌸
اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم.
🌱شـادےروحشهـــداصلــوات🌱
حسین حمزه ای:
اندکی تفکر✒🔬🔭❓❔❓❔❓❔❓:
📌🖋📌🖋📌موضوع مهمی که همه باید بدانند تا از وسوسه و سفسطه خناسان در امان باشند
استاد پرهیزکار: قرآن لا اکراه فیالدین گفته نه لا اکراه فی احکامالدین!
شهریار پرهیزکار حافظ و استاد قرآن میگوید: تفسیر آیه «لا اکراه فی الدین» برای پذیرش اصل دین و اجرای دستورات خدا و پیامبر بر مؤمنان است و اگر حرف افرادی چون خاتمی صحیح بود، باید آیه اینطور نازل میشد: «لا اکراه فی احکام الدین»!
چندی پیش رئیس دولت اصلاحات در سخنانی جنجالی در جمع زنان گفت: وقتی خداوند میگوید: «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد؛ پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟ اینها روشهای عقب افتاده، ضد زن و ضد مرد را میخواهند به نام اسلام پیاده کنند. اسلامی که ما میخواهیم باید به نیازهای امروز ما پاسخ بگوید.
وی همچنین انسان عفیف را متمایز از انسان باحجاب دانست و گفت: ما از جامعه عفیف حمایت میکنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم.
همچنین زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از سران فتنه دیروز گفته است: نحوه پوشش و سبک پوشش نه جزء ۵ اصلِ اصول دین است و نه در زمره ۸ فرعِ فروع دین.
این سخنان خصوصاً حرفهای خاتمی موجب شد تا اهل علم و همچنین معلمان و مفسران قرآن به این تفسیر غلط از آیات الهی اعتراض کنند، اما لازم بود تا برای آشنایی با تفسیر آیه شریفه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» دقایقی با شهریار پرهیزکار حافظ کل و استاد قرآن کریم به گفتوگو بنشینیم و سخنان او را هم بشنویم.
اگر حرف اینها درست بود باید آیه شکل دیگری داشت
آیا معنی «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» این است که انسان مجاز به انجام هر کاری که میخواهد هست؟
این نوع تفسیر قرآن کریم، غلط و گناه بزرگی است. خداوند در قرآن کریم بارها مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول (ص) امر کرده است. اگر قرار بود حرف این افراد را قبول کنیم باید در آیه نوشته میشد «لا کراه فی احکام الدین». در حالی که در اجرای احکام کاملاً اجبار وجود دارد و آیه فوق برای پذیرش دین آمده است.
جواب خاتمی بارها در قرآن آمده است
جواب خاتمی کاملاً شفاف در قرآن کریم آمده است. به عنوان مثال خداوند در آیه ۳۶ سوره مبارکه احزاب میفرماید: «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا» و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند، اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار کنند) و هرکس نافرمانی خدا و رسول او کند، دانسته به گمراهی سختی افتاده است.
طبق دستور قرآن در اجرای احکام الهی اتفاقاً اکراه وجود دارد و هیچ زن و مرد مؤمن و مؤمنهای حق و اختیار ندارد که خلاف احکام دین که خدا و پیامبر (ص) فرمودهاند، حرفی بزند. حال چگونه میشود یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد بیاید و چنین نسبتی به آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» بدهد؟
با نگاهی به این آیه شریفه میبینیم که خداوند صریح و شفاف میفرماید: در اجرای امر خدا و رسولش هیچ زن و مردی اختیار ندارد و باید آن را اجرا کند. حال حجاب هم یک امر الهی است که خود خداوند دستور آن را داده است. طبق این آیه در اجرای احکام الهی اتفاقاً اکراه وجود دارد و هیچ زن و مرد مؤمن و مؤمنهای حق و اختیار ندارد که خلاف احکام دین که خدا و پیامبر (ص) فرمودهاند، حرفی بزند. حال چگونه میشود یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد، بیاید و چنین نسبتی به آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» بدهد؟
کسی که در برابر قانون خدا قانونی بیاورد، ایمانش اشکال دارد
درباره این آیه نکات زیادی وجود دارد. خداوند خطابش به مرد و زن مؤمن و مؤمنه است: «مَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ» پس کسی که در برابر قانون خدا و سنّت پیامبر، قانونی بیاورد، باید در ایمان خود شک کند.
در تفسیر نور آمده است: خدا و رسول بر امور مردم ولایت کامل دارند «قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا»، اجتهاد در برابر نصّ ممنوع است «مَا کَانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ»
آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» برای پذیرش دین است، یعنی کسی را که مسلمان نیست و پیرو دین دیگری است، نباید با زور مسلمان کرد و اجبار کرد که باید مسلمان شوی. در عین حال طبق گفته قرآن «مؤمن و مؤمنه» یعنی زن و مرد مسلمان موظف هستند که دستورات خدا و پیامبر (ص) را اجرا کنند و اتفاقاً در اجرای آن اکراه و اجبار هم وجود دارد.
آیات دیگری هم هستند که موضوع جبر دستورات دینی برای مسلمانان را ثابت کند.
🆔@andaki_tafakkor
📌🖋📌🖋📌موضوع مهمی که همه باید بدانند تا از وسوسه و سفسطه خناسان در امان باشند(قسمت دوم)
آیا در قرآن کریم درباره وجوب حجاب آیهای آمده است؟
استاد شهریار پرهیزگار: حجاب امری است واجب و در قرآن کریم هم به آن شفاف اشاره شده است و اگر بخواهیم دستور خدا برای حجاب را رعایت کنیم، تنها حجاب مورد تأیید، پوشش کامل است. این موضوع در سوره مبارکه احزاب آیه شریفه ۵۹ آمده و خداوند میفرماید: «یَآ أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لاَِّزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَآءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلاَبِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً، ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلابیب یا پوشش بلند بر خود بیفکنند. این (عمل) مناسبتر است، تا (به عفّت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است.
در این آیه شریفه خداوند از جلابیب استفاده کرده است. جلابیب جمع جلباب است و در تفسیر المیزان جلباب پارچه بلندی معرفی شده که تمام بدن و سر و گردن را میپوشاند.
آیات دیگری هم برای وجوب حجاب در قرآن داریم؟
بله، حجاب در قرآن، آیات دیگری هم دارد؛ به عنوان مثال در سوره مبارکه نور، آیه شریفه ۳۱ میفرماید: «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَایُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ، و به زنان با ایمان بگو: از بعضی نگاههای خود (نگاههای غیرمجاز) چشمپوشی کنند و دامنهای خود را حفظ نمایند و جز آنچه (به طور طبیعی) ظاهر است، زینتهای خود را آشکار نکنند و باید روسری خود را بر گردن خود بیفکنند (تا علاوه بر سر، گردن و سینه آنان نیز پوشیده باشد) و زینت خود را ظاهر نکنند»
عجیب است خدا در قرآن کریم این طور صریح زنان را به حجاب امر کرده و حتی نوع پوشش را هم بیان کرده است. از طرفی در آیات متعدد بیان کرده که اطاعت از امر خدا و رسولش برای مؤمنان واجب و اجباری است. حال آنکه شخصی با لباس روحانیت میآید و این آیات صریح و روشن را آن گونه که خودش دوست دارد، ترجمه و تفسیر میکند. جای تأسف است که چنین شخصی سالها رئیس جمهور کشور اسلامیمان بوده است.
اینکه عفت ربطی به حجاب ندارد، دروغی بزرگی است
نکته دیگری که در سخنان خاتمی بیان شد و جنجال زیادی برپا کرد، این بود که وی انسان عفیف را متمایز از انسان باحجاب دانست. به عبارتی، زن میتواند حجاب نداشته باشد، اما عفت داشته باشد. چنین چیزی امکانپذیر است؟
آقای خاتمی این حرف را از خودش گفته و شاید به نوعی آرزویش را به دین نسبت داده است؛ زیرا در مورد قبلی حداقل آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» وجود داشت که به آن استناد کند و آن را وارونه و به نفع خودش و همراهانش تفسیر کند، اما در این باره ذرهای سرنخ وجود ندارد که بتوان با وارونه کردن آن گفت: که زن بدون حجاب میتواند عفیف باشد. ای کاش برای چنین دروغ و حرف بیمنطقی میتوانست سند، آیه و یا روایتی رو کند.
دستور خدا فراتر از حجاب است و هر آنچه موجب جذابیت زن میشود را نباید آشکار کند و با نامحرم نرم سخن نگوید. این یعنی حتی اگر زن حجاب دارد، نباید زینت داشته و با مردان نامحرم نرم سخن بگوید
خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد امر به حجاب کرده، که چند نمونهاش را ذکر کردیم. حجاب امری است که دستور آن را خود خداوند داده و به صورت کاملاً صریح در قرآن کریم ذکر شده است، به این صورت هیچ انسانی نمیتواند ذرهای روی این دستور خدشه وارد کند، اصلاً موضوع بسیار فراتر از حجاب است و خداوند در قرآن کریم خطاب به زنان مؤمن میفرماید که زینت یعنی هر آنچه موجب جذابیت زن میشود را آشکار نکنند، این یعنی حتی اگر زن حجاب دارد، آرایش کند یا عطری بزند که او را متمایز کند و... هم ممنوع است. حتی ماجرا از این هم فراتر است و خداوند میفرماید زنان در صحبت کردن با نامحرم هم خضوع نکنند؛ یعنی نرم و ملایم سخن نگویند، حال زنی که نباید زینت خود را برای نامحرم آشکار کند و با نامحرم نرم سخن نگوید، چگونه میشود حجاب نداشته باشد و او را عفیف بنامیم؟
دستور حجاب برای امنیت اوست
اگر کمی با منطق به موضوع حجاب نگاه کنیم، میبینیم که این دستور الهی به نفع زن و برای امنیت اوست. اگر زن عفت و وقار از خود نشان دهد، کمتر مورد آزار و اذیت قرار میگیرد. این امر کاملاً روشن است که زنی که حجاب ندارد و یا برهنه است مورد هجمه و آزار و اذیت مردهایی قرار میگیرد که در قلوبشان مرض است؛ در حالی که حجاب و عفت یکی از بهترین سپرها برای دفاع زن از خودش است.