فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عشق حسین به سوی مهدی
با زیارت ناحیه مقدسه صاحب الزَّمان عج
چند مطلب با منبع معتبر دینی درباره آراستگی از دیدگاه اسلام که خالی از لطف نیست مطلع شویم و عمل کنیم
✅ در سفارش پیامبر به حضرت علی (ع) آمده است:
«ای علی! یک درهم هزینه کردن برای رنگ کردن از هزار درهمی که در راه خدا هزینه می شود بهتر است.
در رنگ کردن چهارده خصلت است:
باد گوش ها را بیرون می کند؛
چشم را روشنی می بخشد؛
رگ های اندرون بینی را نرم می سازد؛
دهان را خوشبو می کند؛
لثه را محکم می کند؛
ضعف و لاغری را از میان می برد؛
وسوسه شیطان را کم می کند؛
فرشتگان را شادمان می سازد؛
مومن به وسیله آن خرسند
و کافر غمگین می شود.
رنگ زدن زیبایی؛
پاکی
و رهایی در قبر مومن است
و منکر و نکیر از آن شرم می کنند.
قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : نَفَقَةُ دِرْهَمٍ فِي اَلْخِضَابِ أَفْضَلُ مِنْ نَفَقَةِ دِرْهَمٍ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ إِنَّ فِيهِ أَرْبَعَ عَشْرَةَ خَصْلَةً يَطْرُدُ اَلرِّيحَ مِنَ اَلْأُذُنَيْنِ وَ يَجْلُو اَلْغِشَاءَ عَنِ اَلْبَصَرِ وَ يُلَيِّنُ اَلْخَيَاشِيمَ وَ يُطَيِّبُ اَلنَّكْهَةَ وَ يَشُدُّ اَللِّثَةَ وَ يَذْهَبُ بِالْغَشَيَانِ وَ يُقِلُّ وَسْوَسَةَ اَلشَّيْطَانِ وَ تَفْرَحُ بِهِ اَلْمَلاَئِكَةُ وَ يَسْتَبْشِرُ بِهِ اَلْمُؤْمِنُ وَ يَغِيظُ بِهِ اَلْكَافِرَ وَ هُوَ زِينَةٌ وَ هُوَ طِيبٌ وَ بَرَاءَةٌ فِي قَبْرِهِ وَ يَسْتَحْيِي مِنْهُ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ .
⬅️الفقیه 123:1ح285
✅ رسول خدا (ص): فرمود: «هر که مو دارد، باید آن را آرایش کند.»
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ كَانَ لَهُ شَعْرٌ فَلْيُحْسِنْ إِلَيْهِ.
⬅️ الکافی 485:6ح3.
✅ از حضرت علی (ع) آمده است: «شانه زدن در حالت ایستاده موجب فقر می شود».
عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: وَ اَلتَّمَشُّطُ مِنْ قِيَامٍ يُورِثُ اَلْفَقْرَ .
⬅️ مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل , جلد۳ , صفحه۴۵۶
✅ امام ابوالحسن عسکری (ع) روایت شده که فرمود: «شانه زدن با شانه عاج مو را در سر می رویاند، کرم مغز را دور می کند، حرارت کیسه صفرا را خاموش می سازد و لثه و گوشت های میان دندان ها را پاکیزه می سازد».
رُوِيَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: اَلتَّسْرِيحُ بِمُشْطِ اَلْعَاجِ يُنْبِتُ اَلشَّعْرَ فِي اَلرَّأْسِ وَ يَطْرُدُ اَلدُّودَ مِنَ اَلدِّمَاغِ وَ يُطْفِئُ اَلْمِرَارَ وَ يُنَقِّي اَللِّثَةَ وَ اَلْعُمُورَ .
⬅️مکارم الاخلاق:72
✅ از پیامبر (ص) روایت شده که فرمود: «زیاد شانه زدن سر، وبا را از میان می برد، روزی می آورد و قدرت آمیزیش را فزونی می بخشد.»
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : تَسْرِيحُ اَلرَّأْسِ يَذْهَبُ بِالْوَبَاءِ وَ يَجْلِبُ اَلرِّزْقَ وَ يَزِيدُ فِي اَلْجِمَاعِ .
⬅️ الکافی 489:6 ح6.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش تبدیل گردو پوست سنگی به گردو پوست کاغذی
#ترفند_خانه_داری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایدن در جستجوی امام زمان عج. اونوقت یکسری دنبال این هستن که کدوم امام زمان کدوم ظهور
متأسفانه 😏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر جالب از کنیه امیرالمومنین علی علیهالسلام (ابوتراب) و یکی از آیات قرآن که در نوع خودش جالبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیباست این ۳۰ ثانیه؛ در دین ما خیلی به روزی حلال تاکید شده است تاجاییکه پیامبر اسلام فرمودند: عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است؛ اَلْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ.
فرمودند: طَلَبُ الحَلالِ جِهادٌ؛ آره کسب روزی حلال سخته مثل جهاد است.
حضرت صادق فرمودند: آیا دیدهای مردی در خانهاش بنشیند و درهای کسب روزی را به روی خود ببندد و از آسمان برای او چیزی فرود بیاید؟ أَرَأَیتَ لَو أنَّ رَجُلاً دَخَلَ بَیتَهُ وَ أَغلَقَ بابَهُ أكانَ یَسقُطُ عَلَیهِ شیءٌ مِن السّماء؟!
پیامبر رحمت فرمودند کسی که دنیای خود را با عفت نفس به دست بیاره در مقام شهدا است؛ مَن طَلَبَ الدُّنیا حَلالاً فی عَفافٍ كانَ فی دَرَجَةٍ الشّهداءِ.
حضرت امیر فرمودند: اگر دنبال نورانی شدن قلبت هستی به مال حلال دقت کن؛ ضِیاءُ القَلبِ مِن أَكْلِ الحَلالِ.
پیامبر فرمودند: فرزند خوب میخوای تربیت کنی باید مالت حلال باشد؛ إنَّ أَطیَبَ ما أَكَلَ الرَّجُلُ مِن كَسِبِهِ وَ إنَّ وَلدَهُ مِن كَسِبه.
حضرت صادق فرمودند: کسی که دنبال کسب مال حلال است، مجاهد فی سبیل الله است؛ الشّاخِصُ فی طَلَبِ الرِّزقِ الحَلالِ كَالمُجاهِدِ فیسبیلِ الله.
پیامبر فرمودند: عبادت با مال حرام مثل ساختن خانه روی آب است و فرمودند هیچ عمل واجب و مستحبی با مال حرام قبول نمیشود؛ اَلعِبادَةُ مَعَ اَكلَ الحرامِ كَالِبناءِ عَلَی الماء! من اَكَلَ حراماً مّالم یَقْبَلِ اللهُ مِنهُ صَرفاً و لا عدلاً.
🇯🇴🇮🇳 ↯ شیخ فرهاد
@sheikh_farhad_fathi
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرازی از قرآن کریم☘
قاری:محمد اللیثی
سوره مائده:116
🟡وَ إِذْ قالَ اللَّهُ يا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَ أُمِّي إِلهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قالَ سُبْحانَكَ ما يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِنْ كُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ ما فِي نَفْسِي وَ لا أَعْلَمُ ما فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ «116»
🟨و زمانى كه خداوند گفت: اى عيسى بن مريم! آيا تو به مردم گفتى: به غير از خدا، من و مادرم را به عنوان دو معبود بگيريد؟ (عيسى) گفت: (خدايا!) تو پاك و منزّهى، مرا نشايد كه حرف ناروايى كه سزاوار من نيست بگويم، اگر چنين گفته بودم، تو آن را مىدانستى (زيرا) تو آنچه را در دل و جان من است مىدانى، امّا من از آنچه در ذات توست بىخبرم، همانا، داناى تمام غيبها تويى تو.
نکته ها🔻🔻
در آيهى 109 همين سوره میخوانیم كه خداوند پيامبران را در قيامت جمع كرده، از آنان مىپرسد: از مردم چه پاسخى شنيديد؟ اين آيه، گفتگوى خدا و حضرت عيسى را در آن روز بيان مىكند.
گرچه مسيحيان، امروز مريم را خدا نمىدانند؛ ولى چون گروهى از آنان در آن زمان عقيده به خدا بودن مريم داشتند و يا به خاطر آنكه عبادت در برابر مجسّمهى او به منزلهى معبود قرار دادن اوست، تعبير به «اله» شده است. «اتَّخِذُونِي وَ أُمِّي إِلهَيْنِ»
«دُونِ اللَّهِ»، نشانهى شرك است، نه نفى خدا، يعنى علاوه بر خدا، عيسى و مريم را معبود دانستن شرك است. البتّه تثليث فعلى مسيحيان، اب و ابن و روحالقدس است.
امام رضا عليه السلام فرمود: «دربارهى من دو گروه هلاك مىشوند و من تقصيرى ندارم: يكى علاقمندان افراطى، ديگرى كينه توزان بىجهت». «1»
تسبيح حضرت مسيح، خود نشانهى ديگرى است كه خداوند منزّه از هرگونه شريكى است.
در آيات ديگر آمده است: «وَ قالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمنُ وَلَداً سُبْحانَهُ» «2»، «وَ يَجْعَلُونَ لِلَّهِ الْبَناتِ سُبْحانَهُ» «3» كه خدا را از داشتن هر گونه فرزند، چه دختر چه پسر، منزّه مىشمارد.
پیام ها🔻🔻
🔹️1- گاهى سؤال و توبيخ يك بىگناه، براى هشدار به ديگران است. «أَ أَنْتَ قُلْتَ» گاهى به در مىگويند تا ديوار بشنود.
🔹️2- انبيا معصومند. «ما يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ ما لَيْسَ لِي بِحَقٍّ»
🔹️3- انبيا از غلوّ پيروان خود بيزارند. «إِنْ كُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ»
🔹️4- همهى گفتههاى انسان و اسرار درونش براى خداوند روشن و معلوم است. «فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ ما فِي نَفْسِي»
🔹️5- تسبيح و تنزيه خدا از هر نسبت ناروا، لازم است. «سُبْحانَكَ»
🔹️6- علم انبيا محدود است. «لا أَعْلَمُ ما فِي نَفْسِكَ» و كسى كه علمش محدود است، شايستهى خدايى نيست.
🔹️7- افكار و اسرار مردم از امور غيبى است كه خدا بدان آگاه است. تَعْلَمُ ما فِي نَفْسِي ... إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ
«1». تفسير نورالثقلين.
«2». انبياء، 26.
«3». نحل، 57.
جلد 2 - صفحه 401
🔹️8- آگاهى كامل و گسترده بر همهى حقايق مخصوص خداست. «إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ»