جهاد تبیین و موج روشنگری:
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت اول :
رابطه ایمان و توکل : این قاعده و چارچوب روشن، نشان میدهد که ایمان و توکل، مانند ایمان و عمل، با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و در یک دیگر، تأثیر مستقیم میگذارند؛ تا کسی ایمان نداشته باشد، نمیتواند توکل نماید، و تا کسی توکل ننماید، ایمانش کامل، محکم و با ثبات نمیگردد و قلبش نیز به آرامش و اطمینان نمیرسد.
پس، مؤمن، کسی است که توکل داشته باشد و متوکل کسی است که ایمان داشته باشد:
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیتْ عَلَیهِمْ آیاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یتَوَكَّلُونَ - مؤمنان همان كسانىاند كه چون خدا یاد شود دلهای شان بترسد و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توكل مىكنند.(سوره انفال آیه 12)
چنین بندهای، نه تنها به بهانه لفظ توکل، کنار نمیکشد، بلکه میگوید: خداوندا! من بنده تو هستم و میدانم که بندگی تو، در اطاعت از تو محقق میگردد. پس ضمن معرفت و محبت تو، ضمن هدف گرفتن دوستی و قرب به تو، در هر کاری، هر امری، رفع هر نیازی، تلاش برای تحقق هر هدفی و طبق برنامهای که تو دادی و دستورالعملها و باید و نبایدهایی که تو فرمودی عمل میکنم،و مدیریت، ربوبیت، حفظ، تقویت و نجات خود و نیتجه را به تو واگذار مینمایم که تو بهترینی.
تو هم - فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا ۖ وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ -(سوره یوسف بخشی از آیه 64) هستی و هم - خَيْرُ الرَّازِقينَ -(سوره سبأ بخشی از آیه 39 و سوره جمعه بخشی از آیه 11) و هم سرپرست و یاری دهنده - وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَلِيًّا وَكَفَىٰ بِاللَّهِ نَصِيرًا - كافى است كه خدا سرپرست شما باشد و كافى است كه خدا ياور شما باشد.(سوره نساء بخشی از آیه 45 )
و تویی بهترین نتیجه دهندگان:
هُنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ ۚ هُوَ خَيْرٌ ثَوَابًا وَخَيْرٌ عُقْبًا- در آنجا آشكار شد كه یارى به خداى حق تعلق دارد اوست بهترین پاداش و اوست بهترین فرجام.(سوره کهف آیه 44)(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت دوم :
نیروی توکّل: توّکل کردن به خداوند، خمودگی معنا ندارد. آن یک هوشمندیِ سالکانه است. توکّل یعنی به خدمت گرفتن تمامی نیروهای غیب و شهود. آن که به خدا توّکل کند، هستی با تمام قوایش در خدمت اوست. چنین کسی تنها نیست اگر چه در بیابانی خشک و بی آب و علف باشد. و نشانه توّکل، پذیرش و تسلیم در برابر اراده اوست. و از آنجا که اراده او جز خیر نیست، توکّل کننده همواره در حوزه خیر بسر می برَد. هر چه پذیرش و تسلیم بیشتر باشد، توکّل از اقتدار و نور بیشتری برخوردار است. با توکّل، توکل می شوی! و آن که کل شود، عملاً از کل برخوردار شده است.
اگر برای درک حقیقت محض با قاعده نه این و نه آن سیر کنی، به خلأ” می رسی. بسیاری اینجا ناامید می شوند و به زندگی ذهنی پیشین شان باز می گردند. زیرا انتظار خلأ” را ندارند، و از اول بدنبال چیزهای عجیب و شگفت آمده بودند. اما یک سالک مبارز به آن شیرجه می زند. زیرا می داند این خلأ” چونان یک برزخ است و هر حقیقتی در پس آن نهفته است. و چون ذهنش کاملاً بی برداشت و در کیفیت تسلیم است، بی آنکه بخواهد لحظه به لحظه از بالاترین و لطیف ترین آگاهی ها برخوردار می شود. و جهان آرام آرام آن وجه فراذهنی اش را به او نشان خواهد داد. در اینجا او به حوزه توکّل مطلق در آمده است. و بی آنکه بدنبال تحلیل و توضیح چیزی باشد، و بی آنکه از مرگ بترسد، با تمام وجود در جریان هستی شناور است. به چنین سالکی متوکّل گویند. پس متوکّل آن نیست که فقط موقع گرفتاری ها حرف از توکّل می زند. آن توکّل عامه است. بدان که آیه - وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ - (سوره ابراهیم بخشی از آیه 12) اصحاب خود را دارد. کسانی که به کل دست از اختیار خود شسته اند و در هر موقعیتی از خدا راضی اند. و بدان که توکل فقط بر زنده است، بر حیّ است، و با این توکل است که قدرت های درون یکی یکی سر از تخم بر آورده به ظهور خواهند رسید.(پایان)
بسم الله الرحمن الرحيم
حوزهٔ وجودیات را جهانیکن:
آیا قطر خورشید آنچنان که امروزه اختر شناسان میگویند فقط یک ملیون و چهارصد هزار کیلومتر یعنی حدود صد برابر زمین است؟! آنها کدام قطر را محاسبه می کنند؟!
خوب شاید بگویی؛ همین جرم نورانی را که در آسمان مشاهده میکنند. اما باید بدانی که قطر حوزهٔ وجودی خورشید بسیارفراتر از این حرف هاست.به واقع قطر خورشید تا جایی که ذرات نورانی اش را پرتاب میکند، وسعت دارد! جرمی که میبینی یک چیز است و آنچه که هر لحظه به فراسو میرود چیز دیگریاست. براستی که میداند قطرخورشیدی که مجموعه ای از ذرات نورانیاست، چقدر است و گستره اش تا کجا امتداد دارد؟! حال به مطلب اصلی خود باز میگردم.
حوزهٔ وجودی تو چقدر است؟!
آیا به همین اندازهٔ جسمات است؟!
وقتی روز به روز آگاه و آگاهتر شوی، حوزهٔ وجودی تو چه اندازه است؟! وقتی هر روزه از وجودت میبخشی و عشق میورزی، حوزهٔ وجودیات چه اندازه است؟!
ای دوست، حوزهٔ وجودیات را با الگو گیری از بسم الله الرحمن الرحیم، با بخشندگی و مهربانی، آنْ به آنْ گسترش ده.
آیا میدانی خداوند چرا و چگونه همهجا هست؟! چون همهچیز را بخشیده است! او به چیزی نیازش نیست. و در عین حال همه چیز از آنِ اوست! نکته را بگیر و خود را به اخلاق الهی آراسته کن.
برای خودت بهشتی بساز که حتی وسعتش از پهنه آسمانها و زمین نیز بیشتر است.
وقتی آگاه میشوی، آگاهی بخش.
وقتی برخوردار میشوی ، برخوردار کن. همواره از بهترین چیزهایی که در اختیار داری، انفاق کن.
تو اینگونه است که مقلد خدا میشوی و وسیع و گسترده میگردی.
بگذار هر آنچه میبخشی هر کدام به سویی بروند.این بخشیدن، کم شدن نیست. زیاد شدن است. وسعت گرفتن است.
تو با عشق و بخشش و عطا کردن است که وسیع و عالمگیر میشوی و تمامی جهانها را فتح میکنی.
از بسم الله الرحمن الرحیم بیاموز و روز به روز خود را گسترش ده.عشق بورز و عشق را تقدیم زمین و آسمان کن.
با حیات و آگاهیات بیمنت و بیآزار بر همه بتاب.
بگذر، ببخش، و عفو کن.
خودخواهی و مرگ و تاریکی و منیّت را ترویج نکن،بذر زندگی بپاش.بجای خودپرستی، جهانی شو.
بگذار ذرات نورانی وجودت همچون خورشید، تا ناکجاها برود.تو با این کار از دست نمیدهی، بدست میآوری.
و بدان معدود انسانهایی هستند که با آنکه ظاهراً جسمی محدود و قابل اشاره دارند، اما روحشان از تمامی عوالم هفت گانه بزرگتر و فراگیرتر است.
پس تا زنده ای وتا هنوز دراین دار عمل فرصت هست به خود خداداده ات خدمت کن و آن را روز به روز وسعت بخش با بخشیدن آن را وسعت،بخش نه با جمع کردن و انباشتن که این همان وسعتی است که پس از مرگ نیز با تو خواهد ماند آن که نکته را بگیرد و عامل شود بیشک از گور تنگ و تاریک خود بدر آمده است.
مطالعات استاد پیشه گر
54_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
11.19M
⭕️ شرح و بررسی کتاب « سه دقیقه در قیامت »
✅جلسه پنجاه و چهارم
🛑 رابطه میان عمل و جزاء عمل چیست؟
🛑 چه نهر هایی در بهشت وجود دارد؟
🛑 امام علی علیهالسلام به چه کسی فرمود تو از شیعیان مخلص ما هستی؟
🛑 نهر بهشتی چیست؟
https://eitaa.com/mahdixxv
💠مجموعه استوری پوستر خطبه متقین
🔸سيماى پرهيزكاران
📗 برگرفته از خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه📙
🔰خطبه #مُتّقین یا خطبه هَمّام از خطبههای مشهور نهج البلاغه
درباره صفات #پرهیزکاران است.
💚 امام علی(عليهالسلام) به درخواست یکی از شیعیان به نام #هَمّام این خطبه را ایراد کرد.
╭┅┅┅┅❀🍃🌺🍃❀┅┅┅┅╮
https://eitaa.com/mahdixxv
╰┅┅┅┅❀🍃🌺🍃❀┅┅┅┅
💚📖💚📖💚📖💚
man-jano-delam-ba-to-sakene-beheshte.mp3
8.5M
مولا بخدا تو دلیل بودن منی
مولا بخدا بال و پرگشودن منی
«لبیک یاحسین»
#یا_حسین_جانم
#یا_مهدی_جانم
#بسیاردلنشین
🎙#حاج_محمودکریمی
صلےاللهعلیڪیااباعبدللھ
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلفــَرَج
بحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها
مداحی آنلاین - ای که به دستت، گل شيعه سرشته - کریمی.mp3
4.85M
🏴#شهادت_امام_علی_علیه_السلام
ای که به دستت،گِل شیعه سرشته
بهر شما کرد به ما سجده فرشته
🎙#محمود_کریمی
#تک
بسیار دلنشین
Hossein Taheri - Mahe Man Ali.mp3
6.38M
🏴#شهادت_حضرت_علی_علیه_السلام
ماه من علی روشنی راه من علی
علیه السلام
تویی تو دلیل بندگیم تویی تو پناه
من علی علیه السلام
🎙#حسین_طاهری
#زمینه
بسیار دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خمینی(ره):
حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) مهمتر است
👌#بسیارشنیدنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا خدا در قرآن نام امیرالمومنین یا امام زمان را ذکر نکرده است؟
#ماه_مبارک_رمضان 🌙
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🤲
https://eitaa.com/mahdixxv
◾️سورة الواقعة - هدیه به حضرت علی (ع)🏴
https://eitaa.com/mahdixxv
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ﴿٩٣﴾وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ﴿٩٤﴾إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیم(۹۶)
᪥✨•﷽•✨᪥࿐
᪥✨•••••••✨᪥࿐
🥣 امامعلی این همه ظرف یکبار مصرف برای بردن شیر بصورت شبانه برای فقرا از کجا میآورده؟🍵
🐮گاوداری داشته یا کارخانه ظروف یکبار مصرف داشته؟🥛
🎤پاسخ از : استاد مرتضی کهرمی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
https://eitaa.com/mahdixxv
🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭┅┈𑁍▹﷽◃𑁍╼┅╮
𑁍▹ https://eitaa.com/mahdixxv
◃𑁍
╰┅╾┈ 𑁍▹ ◃𑁍┈┅╯
⛔️ #ورود_ممنوع_در...؟ [۱]
◀️ زنان پلید برای مردان پلید و مردان پلید برای زنان پلیدند، و زنان پاک برای مردان پاک و مردان پاک برای زنان پاک اند، این پاکان از سخنان ناروایی که [تهمت زنندگان] درباره آنان می گویند، مبرّا و پاک هستند، برای آنان آمرزش و رزق نیکویی است. (۲۶)
◀️ای اهل ایمان! به خانه هایی غیر از خانه های خودتان وارد نشوید تا آنکه اجازه بگیرید، و بر اهل آنها سلام کنید، [رعایت] این [امور اخلاقی] برای شما بهتر است، باشد که متذکّر شوید. (۲۷)
◀️نهایتاً اگر کسی را در آنها نیافتید، پس وارد آن نشوید تا به شما اجازه دهند، و اگر به شما گویند: برگردید، پس برگردید که این برای شما پاکیزه تر است، و خدا به آنچه انجام می دهید، داناست. (۲۸)
◀️ و بر شما گناهی نیست که به خانه های غیر مسکونی که در آنها کالا و متاع و سودی دارید وارد شوید، و خدا آنچه را آشکار می کنید و آنچه را پنهان می دارید، می داند. (۲۹)
۱.#تلاوتتصویریباترجمهگویاسورهنور آیات (۲۶ تا ۲۹)
📙منبع کلیپ: مؤسسه مهر و رحمت
〰〰〰🌺🍃〰〰〰〰
❀🌺✨❀❀❀✨🌺❀