eitaa logo
محبان المهدی 1 (کانال عمومی)
2.1هزار دنبال‌کننده
39.7هزار عکس
38.1هزار ویدیو
465 فایل
سلام ،محضرکاربران بزرگوار،عرضه می دارم که به لطف الهی وبا مساعدت وهمکاری شماعزیزان گروه محبان المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ایجاد گردید.دراین گروه مطالب ارزنده ،مفیدوکاربردی درکلیه زمینه ها : فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،وورزشی ارائه خواهد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55 💎یک سیره حسینی علیه السَّلام 🛑زرارَة بن اَعْیَن گوید: از امام صادق علیه السَّلام نقل است. امام حسین علیه السَّلام به عیادت مریضی تب‌دار رفت. چون از دَر خانه وارد شد تب مریض زایل گشت. حضرت خطاب به کسی که ما نمی دیدیم فرمود: آیا خداوند به تو فرمان نداده جز به دشمن و گناهکار نزدیک نشوی و کفاره گناهاش باشی؟!! 🛑تب و بالا رفتن حرارات از ورود اجنه و شیاطین بر بدن است که با گرمای خود بدن انسان را گرم و داغ می کنند و چون شیاطین نمی توانند در محضر امام حاضر باشند با ورود آن حضرت از آن مکان و از وجود او باالاجبار دور می شوند و تب به کنار می رود. تب کفاره گناهان است که شیاطین بر او ورود می کنند . ⬅️کلمه عِیادت از عاد و برگشتن است. دیدار مریض را عیادت گویند. چون مریض وقتی کسی را در بالین خود می بیند، چنان خوشحال می شود که بیماری از او بر می گردد. عیادت مومن مومن را هنگام بیماری نیز مرتبط با این امر است که شیاطین از بدن او دور می شوند و او به عافیت خود به اذن الله بر می گردد. 📖برگرفته از کتاب موسوعَةُ کَلِماتِ الامامِ الحُسَین علیه‌السّلام 🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا رفراندوم برگزار نمی کنید؟ استاد رحیم پور ازغدی 🟢🟢🟢🟢🟢 https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ محکم استادشهید مرتضی مطهری به کسانی که در حمایت از بی حجابی و بی بندوباری شرایط را برای امر بمعروف و نهی از منکر مناسب نمی دانند!! وتذکری برای همه اهل ایمان اززن ومرد اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
⬜▪️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ▪️⬜ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم ⬅️"عوامل تضعیف فرهنگ بسیجی‌گری و ایثار و شهادت طلبی" برای بررسی بیشتر و بهتر در رابطه با این فرهنگ انسان‌ساز، در سخن امروز به برخی از عوامل تضعیف این فرهنگ متعالی اشاره می‌نمائیم؛ هرچند در کل، می‌توان فِقدان عواملِ تقویت فرهنگ شهادت طلبی را به عنوان عوامل تضعیف این فرهنگ فاخر تلقی کرد؛ اما اگر بخواهیم این عوامل را از هم تفکیک کرده و بررسی دقیق‌تری نماییم، باید عوامل تضعیف را به دو دسته‌ی «درونی و بیرونی» تقسیم کنیم: ↩ بخش اول: «عوامل درونی» است که غالباً بر اثر بی‌دینی و ضعف بینش افراد در توحید و معاد می‌باشد، عبارت است از: 1️⃣ «ترس»: یکی از شیوه‌های نفوذ شیطان در درون انسان، القاء ترس و تقویت آن در ابعاد مختلف است؛ چنانچه قرآن کریم دراین‌باره می‌فرماید: «فقط شیطان است که پیروان خود را می‌ترساند، (پس) اگر ایمان دارید، از آنها نترسید و (فقط) از من پروا داشته باشید» (آل‌عمران/۱۷۵) این ترسِ شیطانی، همواره به سراغ انسان می‌آید تا هرگز آسایش و راحتی خود را به خطر نیاندازد! 2️⃣ «فراموشی مرگ»: یکی دیگر از موانع بزرگ در این عرصه، که در اثر ضعف ایمان و باور آدمی نسبت به سرای آخرت و روزِ حساب می‌باشد، فراموشی مرگ است؛ چنانچه امیرالمؤمنین (ع) وقتی صدای خنده مردی را در تشییع جنازه‌ای شنیدند، فرمودند: «گویی مرگ در دنیا، بر غیر ما نوشته شده! و گویی حق بر غیر ما واجب گشته! گویی این مردگانی را که می‌بینیم، مسافرانی هستند که به زودی به سوی ما باز می‌گردند! پس آنها را در قبرشان می‌گذاریم و میراث آنها را می‌خوریم، مانند کسی که بعد از آنها جاودانه است!!!» [نهج‌البلاغه حکمت ۱۲۲] 3️⃣ «ضعف حمیت و غیرت دینی» نیز یکی دیگر از عوامل تضعیف روند توسعه فرهنگ شهادت طلبی است؛ چنانچه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «به آنها گفته شد بیایید در راه خدا نبرد کنید و یا لااقل از حریم خودتان دفاع کنید؛ پس آنها (به دروغ) گفتند، اگر می‌دانستیم جنگی روی خواهد داد، از شما پیروی می‌کردیم؛ اما آنها در آن هنگام به کفر نزدیک‌تر بودند تا به ایمان؛ و به زبان خود چیزی می‌گفتند که در دل‌های‌شان نبود؛ و خداوند به آنچه کتمان می‌کردند آگاه‌تر است». (آل عمران/۱۶۷). لذا اگر آنها، غیرت داشتند از دین الهی دفاع می‌کردند و یا حداقل از وطن و ناموس خودشان دفاع می‌نمودند. ↩ اما بخش دوم از عوامل مؤثر در تضعیف توسعه‌ی فرهنگ بسیجی‌گری و شهادت‌طلبی، «عوامل بیرونی» است که عبارتند از: 1️⃣ «تضعیف اعتقادات و باورهای دینی» از طریق تحریف حقایق و شبهه افکنی و القاء این مطلب به جامعه که «دین» قدرت اداره زندگی بشر را ندارد! 2️⃣ «تهاجم فرهنگی و ترویج فساد و بی‌بند و باری و آزادی ارتباطات نامشروع» از طریق فضای مجازی و حقیقی؛ 3️⃣ «تولید و توزیع و گسترش مواد مخدر و مسکرات» مخصوصاً در بین جوانان؛ 4️⃣ «کسب مال نامشروع و ترویج حرام خواری» و... که هر یک از این موارد در تضعیف و از بین بردن روحیه‌ی بسیجی‌گری، ایثار و شهادت‌طلبی کافی است و برای حفظ این فرهنگ انسان‌ساز، باید از تمامی عوامل ذکر شده حذر نمود. 🥏در پایان بدیهی است برای تداوم و ارتقاء این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی، لازم است که تمامی رسانه‌ها، کتب درسی و مسئولان و افراد فعال در عرصه تعلیم و تربیت، تمامی مساعی خویش را به کار بسته و تمامی امکانات خود را متمرکز بر ارائه معارف دینی و انقلابی در همه جوانب و تبیین نقش و سیره شهدا و ایثارگران نمایند و هرگز نباید فراموش کنیم که چقدر مدیون ایثار بسیجیان و خون شهدا هستیم و به راستی اگر آنها نبودند، امروز اثری از امنیت، آزادی و عزت در ایران اسلامی نبود. 🔹️🔹️برداشتی از کتاب قیام و انقلاب مهدی به ضمیمه شهید، نوشته استاد مطهری (ره) https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برای کاهش لجبازی کودکتان، به او حق انتخاب دهيد. "الان حمام ميري يا قبل از خواب؟" "بشقابتو توي سينك ميذاري يابه روي كابينت؟" به او حق انتخاب دهيد تا بتواند قسمتي از تصميگيري شما باشد. ميتوانيد از او بپرسيد كي ميخواهد درس بخواند؟ چند ساعت تكاليفش طول ميكشد؟ اگر به مرحله نوجواني رسيده اند از آنها بخواييد برنامه ريزي كند و بعد به شما اطلاع دهد. 🔲🔲🔲⬜️⬜️⬜️🔲🔲🔲⬜️⬜️⬜️🔲🔲🔲 ◀️ مراقبت از ازدواج و رابطه وظیفه هردوست ☄دختر و پسر باید سعی کنند پیوند ازدواج را پاسداری کنند. وظیفه‌ی آنها هم این نیست که بگوییم هر کاری یکی از آنها کرد، دیگری تحمل کند. نه، باید هر دو به هم کمک کنند تا این پاسداری صورت گیرد. 🔴نمی‌شود بگوییم شوهر سهم بیشتری دارد یا زن سهم بیشتری دارد، نه، هر دو در حفظ این بنیان و در حفظ این اجتماع دو نفره، که بعدها به تدریج زیاد می‌شود، نقش دارند. https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ بسم الله الرحمن الرحیم ☘️ 🔴 پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) إخواني قَومٌ مِن آخِرِ الزَّمانِ آمَنوا بي وَلَم يَرَوني.. . لَأحَدُهُم أشَدُّ بَقيّةً عَلى دِينهِ مِن خَرطِ القَتادِ فِي اللَّيلةِ الظَّلماءِ، أو كَالقابِضِ عَلى جَمرِ الغَضى، اُولئِكَ مَصابيحُ الدُّجى، يُنجيهِمُ اللّهُ مِن كلِّ فِتنةٍ غَبراءَ مُظلِمةٍ. برادران من، گروهى از مردم آخر الزمان هستند كه بى آن كه مرا ديده باشند، به من ايمان آورده‌‏اند. ... هر كدام از آنها بر دين خود، پايدارتر از كسى است كه در شب تاريك، شاخه پُر تيغ مغیلان را صاف و تهى از خار مى‌‏كند، يا مانند كسى است كه آتش شوره‌گز را در كف نگه دارد. آنان چراغ‌‏هايى در دل تاريكى‌اند و خداوند از هر فتنه غبارآلودى نجاتشان مى‌‏دهد ◀️ بصائر الدرجات : ٨٤ / ٤ ⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️⬜️ 🔴 پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) النَّصيحَةُ مِنَ العَدُوِّ مُحالٌ . خيرخواهى از سوى دشمن، محال است. ◀️ معدن الجواهر : ٤٩ https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
🔴کاهش خواسته چیست و چگونه انجام میگیرد ؟ 🔸کاهش خواسته به معنای کم کردن خواسته اولیه خواهان است که در دادخواست قید نموده است ، قانون گذار کاهش خواسته را در قانون پیش‌بینی نموده است و ماده ۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی را به این امر اختصاص داده است اما کاهش خواسته زمانی مصداق پیدا می کند که میزان خواسته معلوم یا عین معین باشد 🔴در چه صورتی خواهان میتواند خواسته اولیه خود را که در دادخواست نوشته است، کم نماید؟ جهت کاهش خواسته وجود یکی از دو شرط ذیل ضروری می باشد. خواسته معلوم باشد یا خواسته عین معین باشد. مثال: اگر خواسته تعدادی سکه باشد امکان کم کردن آن وجود دارد چرا که میزان خواسته معلوم است. گاهی خواسته عین معین است مثل کاهش شش دانگ یک مغازه به سه دانگ آن ، که در این صورت کاهش خواسته امکان پذیر است. کاهش خواسته در واقع نوعی اقرار ضمنی از طرف خواهان محسوب می‌شود مبنی بر اینکه بر عدم استحقاق خود بر مبلغ اولیه اقرار می نماید و از خواسته قبلی خود که در دادخواست قید کرده است عدول می نماید. 🔺خواهان دعوا تا چه زمانی مهلت دارد که خواسته خود را کاهش دهد؟ قانونگذار در بند اول ماده ۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن مجاز اعلام کردن انجام کاهش خواسته ، مهلت آن را هم بیان نموده است و چنین عنوان کرده است: “خواهان می تواند خواسته خود را که در دادخواست تصریح کرده در تمام مراحل دادرسی کم کند.” قانونگذار در بند اول ماده فوق کم کردن خواسته را در تمام مراحل دادرسی(بدوی ، واخواهی ،تجدید نظر) مجاز اعلام کرده است اما فرجام را از این دایره خارج نموده ، چرا که شآن دیوان عالی کشور بسیار ارجح است. و جز در موارد محدودی وارد رسیدگی ماهوی نمی شود و رسیدگی دیوان در اکثر مواقع شکلی می باشد ، از این جهت کم کردن خواسته که امری ماهوی است در مرحله فرجام امکان پذیر نمی باشد. https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55