32.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت 589 شبنامه
اگر رئیسی بتواند معیشت را مدیریت کند، تلاش بر اثرگذاری بر باورها در دستور کار طرف مقابل قرار خواهد گرفت
برای اثرگذاری بر باورها دیگر نیازی به جنگ اقتصادی نیست، چیزهایی مانند عدمِ ارائه خدمات اینترنتی (توسط برخی سایت ها) به مردم ایران، تحریم ایران توسط چند برند ورزشی و ممناعت از فروش یک خودرو میتواند کافی باشد
ماجرا مبهم است؟ شبنامه را حتما ببینید
❁❅❁❅❁❅❁❅
🔵 کانال *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی*
https://eitaa.com/joinchat/2070216742Cfb46d21fc0
درروایتی ازهدایت یافته خداپیامبراسلام(ص)میخوانیم:حبیب نجار👤این مردباایمان،هم درحال حیات خود،خیرخواه قوم خویش بود وهم بعدازمرگ،آرزوی هدایت آنهاراداشت.قرآن حکیم صفحه441
مایه تباهى کارها
هدایت یافته خداامام_جواد_علیه_السلام :
«علنى كردن چيزى، پيش از آن كه استوار شود، مايه تباهى آن است».
«إظهارُ الشَّيءِ قَبلَ أن يُستَحكَمَ مَفسَدَةٌ لَهُ» .
گزیده تحف العقول، ص ٦٤
سلام مولای سوگوارمان، مهدی جان
ایام عزای جد غریبتان بر قلب مهربان و صبور شما تسلیت باد .
برایمان دعا کنید که در این روزهای سخت و تلخ و دردآلود ... اکنون که در محاصره ی بیماری و مرگیم ... یادمان باشد که نجاتمان کجاست...
دعا کنید یادمان باشد منجی امان کیست ... طبیبمان کیست ...
دعا کنید به شما پناه بیاوریم ...
@javananfatemi313
هدایت یافته خداامام حسین علیه السلام:
النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُونَ.
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
بحارالانوار جلد ۴۴صفحه۳۸۳
36.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت 591 شبنامه
نقش حسین(ع) بر هژمون ایران از زبان ژاپنی ها
ایران با حسین(ع) فاتح جنگ ها بوده است...
بیایید کاملا منفعت طلبانه نگاه کنیم : آیا می توان حسین(ع) را منبع تولید قدرت ایران دانست ؟
گزارش قابل تامل دیپلمات ژاپنی درباره ایرانی ها
من را بیست سال پیش به ایران فرستاده و گفتند : تلاش کن یک ایران شناس شوی ، ایرانی ها شخصیتی دارند به نام حسین(ع) که با کمک او در سالهای اخیر فاتح میدان ها بوده اند
گزارشی قابل تامل درباره نقش حسین(ع) بر هژمون ایران...
❁❅❁❅❁❅❁❅
🔵 کانال *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی*
https://eitaa.com/joinchat/2070216742Cfb46d21fc0
https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🪴🎄🌴🌱
سلام علیکم 🌳
روز جمعه زیبا و🌲 بانشاط الهی شما🌱 بخیروشادی ان شاءالله
🌴🌴🌴🌹🌴
حكمت 126شگفتى ضد ارزش ها (اخلاقى،اجتماعى،اعتقادى)
🌲🌲🌲🌲🌲
وَ قَالَ علی [عليه السلام]
درود خدا بر او ، فرمود : در شگفتم از بخيل : به سوى فقرى مى شتابد كه از آن مى گريزد ، و سرمايه اى را از دست مى دهد كه براى آن تلاش مى كند در دنيا چون تهيدستان زندگى مى كند ، اما در آخرت چون سرمايه داران محاكمه مى شود . و در شگفتم از متكبرى كه ديروز نطفه اى بی ارزش ، و فردا مردارى گنديده خواهد بود ؛ و در شگفتم از آن كس كه آفرينش پديده ها را مى نگرد و در وجود خدا ترديد دارد! و در شگفتم از آن كس كه مردگان را مى بيند و مرگ را از ياد برده است ، و در شگفتم از آن كس كه پيدايش دوباره را انكار مى كند در حالى كه پيدايش آغازين را مى نگرد و در شگفتم از آن كس كه خانه نابودشدنى ، را آباد مى كند اما جايگاه هميشگى را از ياد برده است
شرح حکمت 👇👇
🌳🌳🌳🌳🌳🌳
. 👇تقویم نجومی جمعه👇
👇👇👇کانال عمومی 👇👇👇
(تقویم همسران)
✴️ جمعه 👈 22 مرداد / اسد 1400
👈 4 محرم 1443👈 13 اوت 2021
@taghvimehamsaran
☢ روز اول ماه آب رومی:
این ماه سی یک روز است.در این ماه بادهای شمال شروع به وزیدن میکند همچنین بادهای سموم نیز در آن تشدید میشود. در شب ها زکام به اوج میرسد. در این ماه مزاج با خوردن غذاهای مرطوب سالم گردد. خوردن ماست نافع است. از مجامعت کردن زیاد باید پرهیز شود بدن را نباید با حرکات زیاد و ورزش سنگین به رنج انداخت از گلهای خنک بهرمند گردید و از خوردن مسهل نیز اجتناب کنید .
🏛مناسبت های دینی و اسلامی.
🏴روز جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام.
🔘 خطبه ابن زیاد ملعون در مسجد کوفه و تحریک مردم بر جنگ با امام حسین علیه السلام .
🔘 فتوای شریح قاضی ملعون به قتل امام حسین علیه السلام .
🎇 امور دینی و اسلامی .
❇️ امروز روز مبارک و خوبی است و برای :
✅ امور مقدماتی ازدواج.
✅ صید و شکار .
✅ جابجایی و نقل و انتقال .
✅ وسیله سواری خریدن .
✅ آغاز بنایی و خشت بنا نهادن .
✅ تجارت و داد و ستد .
✅ و صلح و آشتی دادن خوب است .
✈️مسافرت : مسافرت خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد .
👩❤️👩 مباشرت و مجامعت :
👩❤️👩 امروز : مباشرت پس از فضیلت نماز عصر مستحب و فرزند حاصل از آن دانشمند جهانی گردد.ان شاءالله
🔭 احکام و اختیارات نجومی :
🌗 امروز جمعه تا شنبه عصر قمر در برج میزان است و از نظر نجومی روز خوبی برای امور زیر است :
✳️ فروش جواهرات .
✳️ آغاز معالجات و درمان .
✳️ امور زراعی و کشاورزی .
✳️ کودک به گهواره نهادن .
✳️ و مباشرت نیک است.
✳️ شما میتوانید باجستجوی کلمه" تقویم همسران"در تلگرام و ایتا به ما بپیوندید و تقویم هر روز را دریافت نمایید .
🔲 این مطالب تنها یک سوم مطالب سررسید همسران است اختیارات بیشتر را در تقویم بخوانید .
@taghvimehamsaran
💑 انعقاد نطفه و مباشرت .
👩❤️👨 امشب : امشب ( شب شنبه )روایتی مبنی بر کراهت یا استحباب وارد نشده است
💇💇♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات ،#اصلاح_مو(سر و صورت) ، باعث غم و اندوه می شود .
@taghvimehamsaran
💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن....
#خون_دادن یا #حجامت ، زالو انداختن سبب درد سر می شود.شما میتوانید باجستجوی کلمه" تقویم همسران"درتلگرام ایتا به ما بپیوندید.
✂️ ناخن گرفتن
جمعه برای #گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد.
👕👚 دوخت و دوز.
جمعه برای بریدن و دوختن، #لباس_نو روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود..
✴️️ وقت استخاره
در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است.
😴😴 تعبیر خواب
تعبیر خوابی که شب " شنبه "دیده شود طبق ایه ی 5 سوره مبارکه " مائده " است
الیوم احل لکم الطیبات ......
و از معنای آن استفاده می شود که منفعتی به خواب بیننده برسد و یا به شکل دیگری خوشحال شود . ان شاءالله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
کتاب تقویم همسران صفحه 115
❇️️ ذکر روز جمعه
اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه #یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد .
💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به #حجة_ابن_الحسن_عسکری_عج . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌸زندگیتون مهدوی 🌸
📚 منابع مطالب
تقویم همسران
نوشته حبیب الله تقیان
انتشارات حسنین علیهما السلام
قم:
پاساژ قدس زیر زمین پلاک 24
تلفن
09032516300
025 377 47 297
0912 353 28 16
📩 این مطلب را برای دوستانتان حتما همراه با
همین رابطه فرموده بود: «فَاعْتَبِرُوا بِما کانَ مِنْ فِعْلِ اللهِ بِإبْلیسَ إذ أهْبَطَ عَمَلَهُ الطَّویلَ، وَجَهْدَهُ الْجَهیدَ … عَنْ کِبْرِ ساعَه واحِدَه; از کارى که خداوند با ابلیس انجام داد عبرت بگیرید آن گاه که خداوند عبادات طولانى و تلاش فوق العاده او را (در عبادت) هبط و نابود کرد به علت ساعتى تکبر». و به دنبال آن مى افزاید: «فَمَنْ ذا بَعْدَ إبْلیسَ یَسْلَمُ عَلَى اللهِ بِمِثْلِ مَعْصِیَتِهِ; بنابراین چه کسى بعد از ابلیس به سبب معصیتى همانند او مى تواند سالم بماند؟». قرآن مجید نیز تکبر را سرچشمه کفر و مجادله در آیات پروردگار معرفى کرده مى فرماید: «(إِنَّ الَّذِینَ یُجَادِلُونَ فِى آیَاتِ اللهِ بِغَیْرِ سُلْطَان أَتَاهُمْ إِنْ فِى صُدُورِهِمْ إِلاَّ کِبْرٌ مَّا هُمْ بِبَالِغِیهِ); کسانى که در آیات خداوند بدون دلیلى براى آنها آمده باشد ستیزه جویى مى کنند، در سینه هایشان فقط تکبّر (و غرور) است و هرگز به خواسته خود نخواهند رسید». همچنین، تکبر سرچشمه گناهان زیاد دیگرى مى شود که بحث پیرامون آن به درازا مى کشد. و شبیه همین فراز از کلام حکمت آمیز در کلام ۴۵۴ نیز خواهد آمد. سپس امام(علیه السلام) در سومین موضوعى که از آن در شگفتى فرو رفته مى فرماید: «از کسى که در خدا شک مى کند در شگفتم در حالى که خلق او را مى بیند (و مى تواند از هر مخلوق کوچک و بزرگ، ساده و پیچیده به ذات پاک آفریدگار پى ببرد)»; (وَعَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِی اللَّهِ، وَهُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ). آرى عالم هستى سراسر آیینه وجود حق است و مخلوقات بدیع و عجیب و اسرارآمیز و جالب هر کدام به تنهایى براى پى بردن به وجود آن مبدأ عالم و قادر کافى است. به ویژه در عصر و زمان ما که علوم گسترش پیدا کرده و شگفتى هاى بسیار بیشترى از عالم خلقت نمایان گشته، خدا شناسى از هر زمانى آسان تر است. در هر گوشه و کنار از جهان، در گیاهان، حیوانات وحش، پرندگان، ماهیان دریاها، ساختمان بدن انسان و گیاهان ذره بینى آثار عظمت او به روشنى دیده مى شود و راه را براى خداشناسى هموار مى سازد. گاه در گوشه و کنار جهان موجوداتى به چشم مى خورد که اگر انسان روزها و ماه ها درباره آن بیندیشد و از آن پى به عظمت آفریننده اش ببرد بجاست. مناسب است در اینجا دو سه نمونه از آن را طبق نقل بعضى از دائره المعارف هاى معروف جهان ذکر کنیم. در دائره المعارفى به نام فرهنگ نامه مى خوانیم: «هیچ گلى در گل فروشى ها زیبایى «گل ثعلبى» را ندارد و کمتر گلى است که پس از چیده شدن به اندازه گل ثعلبى دوام داشته باشد. این گل ها در زمین نمى رویند بلکه روى شاخه هاى درختان و قارچ ها پرورش پیدا مى کنند و آب و غذاى خود را از آنها مى گیرند. جالب این که دانه گل ثعلبى به قدرى کوچک است که تنها با میکروسکوپ دیده مى شود. باد این دانه ها را در هوا پراکنده مى سازد. هر گاه روى قارچ ها بنشینند مى توانند آب و غذا از آنها جذب کرده و رشد کنند. گل فروشى ها ثعلبى ها را در گرم خانه روى قارچ هاى کمک کننده پرورش مى دهند و اگر تعجب نکنید چهار تا هشت سال طول مى کشد تا دانه ثعلبى به ثمر بنشیند». در همان کتاب مى خوانیم «آگاو» گیاهى است که در ایالت هاى مکزیک و ایالت ها جنوبى آمریکا مى روید. برگ هاى بسیار ضخیمى دارد بعضى آن را گیاه صد ساله مى نامند وقتى این گیاه آماده گل دادن مى شود ساقه بلندى پیدا مى کند به قطر سى سانتى متر و طول شش متر و صدها گل بر آن ظاهر مى شود و گیاه بعد از پژمرده شدن گل ها مى میرد و در عمرش فقط یک بار گل مى دهد. در بیابان هاى مکزیک ده سال طول مى کشد تا گل دهد ولى در گرم خانه ها گهگاه ممکن است صد سال طول بکشد تا گل دهد! این عمر طولانى براى آن است که در این مدت گیاه آب و غذاى کافى در خود ذخیره مى کند تا بتواند آن میله بلند و قطور و آن همه گل را ظاهر سازد. در همان کتاب و دائره المعارف دیگرى آمده است که در روى زمین درختان عظیمى وجود دارد که طول بعضى از آنها به پنجاه متر مى رسد و قطرشان به دوازده متر. اگر بخواهند از چوب آنها خانه چوبى بسازند براى یک دهکده مى توانند خانه سازى کنند! فراموش نکنیم که این درخت عظیم روزى یک دانه کوچکى بوده اما دست قدرت پروردگار نیرویى در آن ذخیره کرده بود که مى توانست این گونه رشد کند و به این عظمت برسد. کوتاه سخن این که در اطراف ما و همه جهان آثار عظمت و قدرت او نمایان است; چشم بینا و گوش شنوا مى خواهد تا آثار توحید را در جبین آنها ببیند و پیام تسبیح آنها را بنشنود. سپس امام در چهارمین جمله مى فرماید: «تعجب مى کنم از کسى که مرگ را فراموش مى کند با این که مردگان را با چشم خود مى بیند»; (وَعَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَهُوَ یَرَى الْمَوْتَى). مرگ یعنى پایان همه چیز در دنیا و جدا شدن از تمام مقام ها و اموال و ثروت ها و تعلقات دنیوى و از همه مهم تر بسته شدن پرونده عمل انسان به گونه اى که نمى تواند حسنه اى بر حسنا
ت یا سیئه اى بر سیئات خود بیفزاید. در یک عبارت کوتاه، مرگ مهم ترین حادثه زندگى انسان است; ولى عجب این که بسیارى از افراد آن را به دست فراموشى مى سپارند در حالى که بستگان و عزیزان و دوستان و همشهریان خود را بارها مى بینند که آنها را به سوى دیار اموات مى برند. این غفلت و فراموش کارى راستى حیرت انگیز است. به خصوص این که بسیارى از مردگان کسانى هستند که از ما جوان تر یا قوى تر و سالم تر و گاه حتى بدون سابقه یک لحظه بیمارى راه دیار فنا را پیش گرفتند و به سوى بقاى آخرت رفتند. به همین دلیل در یکى از خطبه هاى پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «یا أیُّهَا النّاسُ إنَّ أکْیَسَکُمْ أکْثَرُکُمْ ذِکْراً لِلْمَوْتِ; اى مردم باهوش ترین شما کسى است که بیش از همه به یاد مرگ و پایان زندگى باشد». در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) آمده است: «ما خَلَقَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ یَقیناً لا شَکَّ فیهِ أشْبَهُ بِشَکّ لا یَقینَ فیهِ مِنَ الْمَوْتِ; خداوند عزّوجلّ هیچ یقینى را که ابداً شکى در آن نیست همانند شکى که ابدا در آن یقین نیست همچون مرگ نیافریده است». این حدیث از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نیز با کمى تفاوت نقل شده است. سپس در پنجمین جمله حکیمانه اش مى فرماید: «تعجب مى کنم از کسى که جهان دیگر را انکار مى کند در حالى که این جهان را مى بیند»; (وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ فالنَّشْأَهَ الاُْخْرَى وَهُوَ یَرَى النَّشْأَهَ الاُْولَى). قرآن مجید نیز مى فرماید: «(وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَهَ الاُْولَى فَلَوْلاَ تَذکَّرُونَ); شما عالَم نخستین را دانستید، پس چرا متذکّر نمى شوید (که جهانى بعد از آن است)؟!». در این دنیا صحنه هاى معاد و زندگى پس از مرگ پیوسته دیده مى شود; درختان در فصل زمستان مى میرند یا حالتى شبیه به مرگ دارند، هنگامى که باد بهارى مىوزد و قطرات حیات بخش بارانِ بهار فرو مى افتد تولد تازه اى پیدا مى کنند و آثار حیات همه جا نمایان مى شود. بعد از شش ماه فصل پاییز که شبیه خزان عمر است فرا مى رسد و بار دیگر دوران مرگ و سپس حیات تکرار مى شود. این صحنه را بارها و بارها در عمر خود دیده ایم و بازگشت به زندگى پس از مرگ را آزموده ایم. چرا بیدار نمى شویم؟ در عالم جنین پیوسته تطورات زندگى یکى پس از دیگرى نمایان مى گردد که شبیه حیات پس از مرگ است. وانگهى خدایى که در آغاز، جهان را آفرید باز گرداندن حیات پس از مرگ براى او چه مشکلى دارد؟ از همه اینها گذشته خداوند را حکیم مى دانیم و از سویى نه نیکوکاران در این دنیا غالباً به جزاى خود مى رسند و نه بدکاران. چگونه ممکن است خداوند حکیم و عادل در جهان دیگرى نتیجه اعمالشان را به آنها ندهد؟ در ششمین و آخرین جمله حکیمانه مى فرماید: «تعجب مى کنم از کسى که دار فانى را آباد مى کند ولى دار باقى را ترک مى نماید و به فراموشى مى سپارد»; (وَعَجِبْتُ لِعَامِر دَارَ الْفَنَاءِ وَتَارِک دَارَ الْبَقَاءِ). همه با چشم خود مى بینیم این جهان دار فانى است; همه روز گروهى مى میرند و گروهى به دنیا مى آیند و جاى آنها را مى گیرند. سپس همین گروه جاى خود را به گروه هاى دیگر مى دهند. کاخ هاى زیبا بر اثر گذشت زمان به ویرانه اى مبدل مى شود و باغ هاى پر از گل و گیاه روزى پژمرده خواهند شد. همه چیز در گذر است و همه چیز رو به فنا مى رود. آیا عقل اجازه مى دهد که انسان در آبادى این دار فانى بکوشد; اما سراى آخرت را که در آن حیات جاویدان است فراموش کند و گامى در طریق عمران و آبادى آن از طریق ایمان و اعمال صالح بر ندارد؟ این موارد شش گانه اى که امام(علیه السلام) از همه آنها در شگفتى فرو مى رود بخشى از تناقض هایى است که انسان در زندگى گرفتار آن است و گاه زندگى یک انسان را مجموعه اى از این تناقض ها و تضادها تشکیل مى دهد و عامل اصلى آن پیروى از هواى نفس و گوش فرا ندادن به فرمان عقل است. قرآن مجید درباره دنیا و آخرت تعبیرات بسیار پر معنایى دارد از جمله در آیه ۶۴ سوره عنکبوت مى خوانیم: «(وَمَا هَذِهِ الْحَیَاهُ الدُّنْیَا إِلاَّ لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الاْخِرَهَ لَهِىَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ); این زندگى دنیا چیزى جز سرگرمى و بازى نیست و فقط سراى آخرت، سراى زندگى (واقعى) است، اگر مى دانستید». در حدیثى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) مى خوانیم: «الدُّنْیا مُنْتَقَلَهُ فانِیَهٌ إنْ بَقِیَتْ لَکَ لَمْ تَبْقَ لَها; دنیا منتقل مى شود و فانى مى گردد اگر (فرضا) براى تو باقى بماند تو براى او باقى نمى مانى». درباره حقیقت دنیا و جلوه هاى فریبنده و ناپایدار آن ذیل حکمت ۱۰۳ بحثى داشتیم. ذیل خطبه ۲۰۳ بحث دیگرى درباره دنیا آمده و در ذیل حکمت ۱۳۳ نیز بحث بیشترى خواهیم داشت.
لینک ارسال کنید.
📛📛📛📛📛📛📛📛
مطلب با حذف لینک ممنوع و حرام است
📛📛📛📛📛📛📛📛
مطلب تخصصی و مفید تقویم همسران را هر شب 👇اینجا👇دریافت کنید 👇عضو شوید👇
لینک کانال در ایتا و سروش و تلگرام 👇
@taghvimehamsaran
@taghvimehamsaran
ارتباط با ادمین مجموعه کانالهای تقویم نجومی اسلامی:👇
@tl_09123532816
https://t.me/Taghvimehamsaranک
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
شرح حکمت👇👇
شرح و تفسیر
از این شش گروه در شگفتم!
امام(علیه السلام) در این کلام حکمت آمیزش به شش رذیله اخلاقى اشاره فرموده که سرچشمه غالب بدبختى هاى انسان است و اگر بتواند از آن ها فاصله بگیرد دنیا و آخرت خود را آباد کرده و سامان بخشیده است. نخست اشاره به مسئله «بخل» و آثار شوم آن مى کند و مى فرماید: «از بخیل تعجب مى کنم که به استقبال فقرى مى رود که از آن گریخته و غنایى را از دست مى دهد که طالب آن است. در دنیا همچون فقیران زندگى مى کند ولى در آخرت باید همچون اغنیا حساب پس دهد»; (عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِی مِنْهُ هَرَبَ، وَیَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِی إِیَّاهُ طَلَبَ، فَیَعِیشُ فِی الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ; وَیُحَاسَبُ فِی الاْخِرَهِ حِسَابَ الاَْغْنِیَاءِ). امام(علیه السلام) چه تعبیر زیبا و دلنشینى در اینجا فرموده است; افراد بخیل تنها نسبت به دیگران بخیل نیستند. بسیار مى شود که نسبت به خویشتن هم بخیل اند با این که داراى ثروت اند زندگى سخت و فقیرانه اى براى خود فراهم مى کنند و همان گونه که امام(علیه السلام) فرموده است براى فرار از فقر آینده فقر امروز را براى خود ترتیب مى دهند. آنها همچنین به دنبال غنا و ثروت بیشتر در آینده اند در حالى که غناى امروز را از دست مى دهند. چرا که از ثروت خود بهره اى نمى برند. از سویى دیگر در روز قیامت باید در صف اغنیا بایستند و حساب اموال خود را پس دهند در حالى که در دنیا از نظر زندگى در صف فقیران بودند; یعنى مشکلات غنا را دارند; ولى از مواهب آن بى بهره اند. آیا زندگى چنین اشخاصى شگفت آور و تعجب برانگیز نیست؟ آیا مى شود این گونه افراد را در زمره عاقلان دانست؟ نه تنها امام(علیه السلام)که عقل کل است از زندگى آنان تعجب مى کند، بلکه هر انسان عاقلى گرفتار شگفتى مى شود. ممکن است کسانى بگویند: این درباره بخیلانى است که حتى درباره خود بخل مىورزند; اما بخیلانى که بخلشان متوجه دیگران است و خودشان زندگى مرفهى دارند مشمول این سخن نیستند; ولى تجربه نشان داده که غالب بخیلان به خویشتن نیز بخیل اند. بخل از صفات بسیار زشتى است که در آیات و روایات اسلام نکوهش فوق العاده اى از آن شده از جمله در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «اَلْبَخیلُ بَعیدٌ مِنَ اللهِ، بَعیدٌ مِنَ النّاسِ، قَریبٌ مِنَ النّارِ; بخیل از خدا دور است و از مردم دور و به آتش دوزخ نزدیک است». در کتاب فقه الرضا آمده است: «إیّاکُمْ وَالْبُخْلُ فَإِنَّهُ عاهَهٌ لا یَکُونُ فى حُرّ وَلا مُؤمِن إنَّهُ خِلافُ الاْیمانِ; از بخل بپرهیزید که نوعى آفت است که نه در افراد آزاده و نه در صاحبان ایمان است زیرا بخل مخالف ایمان است. (شخص بخیل ایمان محکمى به جود و سخا و عطاى خداوند ندارد)». در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «مَنْ بَرِءَ مِنَ الْبُخْلِ نالَ الشَّرَفَ; کسى که از بخل دورى کند به شرافت و بزرگى نائل مى شود». امام(علیه السلام) در دومین مورد شگفتى مى فرماید: «از متکبرى که دیروز نطفه اى بى ارزش بوده و فردا مردار گندیده اى است (به راستى) تعجب مى کنم»; (وَعَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِی کَانَ بِالاَْمْسِ نُطْفَهً، وَیَکُونُ غَداً جِیفَهً). تکبر که همان خودبزرگ بینى است نشانه روشنى از غفلت به مبدأ و منتهاى وجود انسان در این دنیاست و اگر انسان به مبدأ و منتهاى خویش بنگرد این خودبزرگ بینى از او زایل مى شود. اگر امروز در اوج قوت و قدرت است نباید فراموش کند که دیروز نطفه بى ارزشى بود و نباید از یاد ببرد که چند روزى مى گذرد و مبدل به جیفه گندیده اى مى شود که مردم از نزدیک شدن به او تنفر دارند و مى گویند: هرچه زودتر او را دفن کنید تا فضاى خانه یا کوچه و بازار آلوده نشود. در واقع امام(علیه السلام) با این سخن، درمان کبر را نیز نشان داده است که هرگاه حالت کبر و غرور به شما دست داد براى زایل کردن آن به گذشته و آینده خویش بنگرید. سرى به قبرستان هاى خاموش بزنید که گاه بعضى از آنها شکاف برداشته و بوى آزار دهنده جیفه از آن بیرون مى آید، آن را تماشا کنید و در آینده خویش نیز بیندیشید. در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «إیّاکُمْ وَالْکِبْرَ فإنَّ إبْلیسَ حَمَلَهُ الْکِبْرُ عَلى أنْ لا یَسْجُدَ لاِدَمَ; از تکبر بپرهیزید که تکبر ابلیس را وادار به سرپیچى از فرمان خدا نسبت به سجده براى آدم کرد». امیر مؤمنان على(علیه السلام) نیز در خطبه «قاصعه» (خطبه ۱۹۲) در
[۷/۲۶، ۲۱:۰۸] +98 939 138 5254: ✷﷽✷
*فرم مخصوص ازدواج دائم
*لطفا صادقانه تکمیل کنید*
👨🔧معرف یا عضو؟
👨🔧 نام؟ محمد
👨🔧 سن؟ ۳۹
👨🔧 قد؟ ۱۸۵
👨🔧 وزن؟ ۷۵
👨🔧 رنگ پوست؟سفید
💇♂️شغل اریشگر
👨⚖️تحصیلات زیر دیپلم
👨🔧 محل سکونت؟ تهران
👨🔧 تحصیلات و شغل پدر؟ فوت شدن
🧑🔧 تحصیلات و شغل مادر؟ خانه دار
👨🔧 اصالت پدر و مادر؟ یزد
👨🔧 محل سکونت (تهران یا کرج)؟ تهران
👨🔧 آیا ازدواج قبلی داشتید؟ خیر
👨🔧 آیا فرزند داشتید؟ خیر
👼🏻 در صورت داشتن فرزند چند فرزند و حضانت با چه کسی است؟؟
👨🔧 وضعیت ازدواج (مجرد یا مطلقه)؟ مجرد
👨🔧 شاغل هستید؟ بله
👨🔧 شغل دولتی یاخصوصی؟ خیر
👨🔧 مسکن دارید یا خیر؟بله
👨🔧 خودرو دارید یا خیر؟بله
👨🔧 وضعیت مالی(متوسط خوب یا عالی)؟ خوب
👨🔧 نوع پوشش (اسپورت، رسمی یا هر دو)؟ هر دو
👨🔧 اعتقادات مذهبی معمولی یا متعصب مذهبی)؟ معمولی
👨🔧 آیا سیگار یا مواد دخانی استفاده می کنید؟ خیر
👨🔧 آیا گرایش به مشروبات الکلی دارید؟ خیر
👨🔧 ویژگیهای مثبت و منفی شخصیتی؛
👨🔧 آیا با زن مطلقه ازدواج می کنید؟ بدونه فرزند مانع نیس
👨🔧 آیا با زن بچه دار ازدواج می کنید؟ خیر
👨🔧 اختلاف سن چقدر باشد؟زیر۳۸
👨🔧 اولویت سکونت در کدام شهر به ترتیب باشد؟ فرقی ندارد خیلی دور نباشد
👨🔧 هماهنگی با چه کسی است؟خودم
👨🔧 سایر توضیحات لازم؛
🚺 🧕 خلاصه شرایطی که خانم باید داشته باشند؛ نجیب خوش اخلاق کم توقع
👨🔧 تلفن جهت اطلاعات تکمیلی تر و هماهنگی؟خودم ۰۹۳۹۱۳۸۵۲۵۴
با آرزوی خوشبختی
*
💐💐💐💐💐💐💐
[۷/۲۶، ۲۱:۲۲] +98 930 770 7542: سید حمید سیدی
دین اسلام
متولد ۱۳۶۸
قد ۱۸۰
وزن ۱۰۰
مدرک فوق دیپلم
شغل کارمند
شغل پدر کارمند
تعداد فرزند ۱
نوع پوشش اداری
محل سکونت کرج
سابقه ازدواج ناموفق یکبار
مشخصات اخلاقی:اخلاق مدار
موفق ازدواج با شهر دیگر فقط تهران و کرج
وضعیت مسکن ندارم
ماشین دارم
معرف جانبازی
[۷/۲۶، ۲۱:۲۲] +98 930 770 7542: سید حمید سیدی
دین اسلام
متولد ۱۳۶۸
قد ۱۸۰
وزن ۱۰۰
مدرک فوق دیپلم
شغل کارمند
شغل پدر کارمند
تعداد فرزند ۱
نوع پوشش اداری
محل سکونت کرج
سابقه ازدواج ناموفق یکبار
مشخصات اخلاقی:اخلاق مدار
موفق ازدواج با شهر دیگر فقط تهران و کرج
وضعیت مسکن ندارم
ماشین دارم
معرف جانبازی
[۷/۲۶، ۲۱:۲۷] +98 902 250 6331: #
جنسیت؛دختر
تولد: 1368
قد: 160
وزنوزن 80
رنگ پوست :سفید
شغل: خانه دار
اصالتاکجایی: قم
ساکن کجا:#قم
وضعیت مسکن:ندارم
وضعیت ماشین:ندارم طلاق گرفته ام یه دختر 5ساله دارم پیش باباشه بعضی موقع ها میاد پیش من
[۷/۲۶، ۲۱:۳۰] +98 902 250 6331: 🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉باسلام خانمی 35 ساله هستن یه دختر13 ساله دارن همسرش 12 سال هست که فوت کردن (به علت ایست قلبی) با خانوادش زندگی میکنه سر کار نمیره تحصیلاتش دیپلم خوشکل وچادری و مجبه هست قد168 وزن 70اهل آرایش کردن نیست کد بانو، عاقل ،خوش اخلاق ،دلسوز، اهل زندگی و خانواده دار هست
با صفا و با معرفت و سرشار از آرامش هستن شیرازی اصیل هستن و ساکن زیبا شهر شیراز هستن دوستان عزیزی که قصد ازدواج دائم دارن و فرم را پسند کردن با تلفن به همین شماره تماس بگیرند09174357686 تماس واتساپی و پیام دادن در واتساپ پاسخگو نیست
با آرزوی خوشبختی و عاقبت بخیری برای تمام جوان های مجردو عزیز وبزرگوار این سرزمین ارادتمندم
🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉
[۷/۲۶، ۲۱:۳۱] +98 992 096 4169: 👱♂️جنسیت:آقا
تاریخ تولد:۱۳۶۷
قد:۱۷۳
میزان تحصیلات:دیپلم
وضعیت اشتغال:مکانیک
اعتقادات:اهلش نیستم
شغل پدر و مادر :خواروبارفروش
محل سکونت:اصفهان
سابقه ازدواج:ندارد
خونه و ماشین:
تعداد بچه ها:۵خواهر ۱ برادر
معیار همسر آینده:اشیک پوش به روز خانواده خوب شاغل
شماره تماس:۰۹۱۳۹۰۳۰۸۸۲
معرف خانم عزیزی
[۷/۲۶، ۲۱:۳۱] +98 992 096 4169: 👩🦰جنسیت خانم
تاریخ تولد:71
قد:167
میزان تحصیلات:فوق دیپلم
وضعیت اشتغال:ارایشگر
اعتقادات:معمولی
شغل پدر و مادر:پدر مهندس عمران (کارمند)
محل زندگی:دهاقان
سابقه ازدواج:ندارد
تعداد بچه ها:دوخواهر و یک برادر
معیار های همسر اینده:کارمند خوش اخلاق و خوش تیپ و سن از 30تا 39
شماره تماس:09163312171
معرف خانم عزیزی
[۷/۲۶، ۲۱:۴۶] +98 937 005 7073: #دهه: ۱۳۶۹
#جنسیت : پسر
#تاریخ_تولد : ۱۳۶۹
#قد :۱۷۵
#وزن :۶۵
#محل_سکونت : غرب تهران
#تحصيلات_مدرک_تحصیلی :درمرحله پایانامه دکترا رشته مکانیک از دانشگاه تهران جزئ نخبگان و استعدادهای درخشان و دارای ۴تا isi
#وضعيت_حجاب_و_اعتقادات :
#شغل : شاغل در شرکت دولتی
#اصالت : پدر تهران مادر تبریز
#وضعیت_اقتصادی_مسکن :
♦️توضیحات خلاصه از خودتون : پاک وسالم مومن در گفتار وکردار ورفتار. متعهد و مسئولیت پذیر مذهبی معمولی
ساده زیست
♦️خصوصیات همسر موردنظر:
پاک وسالم متعهد اصیل وخانواده دار ظاهر متوسط به ب