eitaa logo
منتظران حضرت مهدی (عج) خوانسار
84 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.4هزار ویدیو
27 فایل
اَللّٰهُمَ عَجِلْ في فَرَجِ مولٰانا صٰاحِبَ اَلزَمانْ
مشاهده در ایتا
دانلود
@salmanerey🇮🇷 🌴‌پيامبر_خدا (ص): «دنيا ، ‌زندان مؤمن است؛ و ‌گور؛ پناهگاه او؛ و ‌بهشت؛ سر انجامش است. و دنيا بهشت كافر است ؛ و گور؛ زندان او و ‌آتش؛ سرانجامش است دنيا ، زندان مؤمن است؛ چون زندانى ، ناگزير از كردن است.» 📚الفردوس : ج 2 ص 230 📖معناي روايت اين است كه فارغ از اینکه ممکن است زندگی کافر در این دنیا بدون مشکل جدی باشدو زندگی مؤمن در این دنیا با مشکلاتی همراه باشد، ولی بر فرض كه مؤمن در اين دنيا داراى نعمت باشد، امّا در مقايسه با آن نعمت هاى الهى كه بعد از مرگ دارد، زندان است و كافر گرچه در اين دنيا بيچاره هم باشد باز هم در مقايسه با عذاب خدا در قيامت، دنيا بهشت او به حساب مى‏آيد ✍پاسخ به اين سؤال كه چرا برخي مؤمنان زندان بودن دنيا را إحساس نمي كنند ميتوان گفت كه طبق إحتمال اول كه دنيا زندان حقيقي مؤمنان است آن دسته از مؤمناني كه زندان بودن دنيا را إحساس نمي كنند بايد متذكر باشند كه ممكن است توجه به امور جسماني و مادي آنها را از توجه به حقيقت روحاني خود نموده وغفلت از روح و امور روحاني ومعنوي باعث فراموش نمودن زندان بودن دنيا شده باشد. . 💢 چنانكه ممكن است يك شخص زنداني كه در زنداني پر زرق و برق زنداني شده باشد لازمه مفاد روايت مذكور اين نيست كه حتما مؤمن بايد در دنيا در بلا و فقر و ..و كافر در رفاه كامل باشد. بلكه مؤمن در عين اينكه ممكن است در رفاه مادي باشد. اما به نسبت به نعمت هايي كه در بهشت براي او فراهم شده دنيا براي وي همانند زندان است. 📚گوگل 👮 خادمین اداره آموزش و ارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
@salmanerey🇮🇷 🔰«فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ ساجِدِينَ «سوره ص_72» «پس همين كه او را نظام بخشيدم، و ، سجده‌كنان براى او به خاك افتيد.» 🚼 انسانى كه است؛ بايد هشيار باشد كه ارزش خود را هدر ندهد. 🟢 مراد از «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي» آن نيست كه چيزى از خدا جدا شده و به انسان ملحق شده باشد، بلكه منظور بيانِ منشأ و ريشه‌ى روح انسان است كه از عالم بالاست، نه عالم خاكى. 🔴 از رسول خدا (ص) نقل شده كه فرمود: «خداوند آدم را آفريد و ما را در نسل او قرار داد؛ و به خاطر كرامت ما، فرمان سجده صادر كرد، پس مسجود قرار گرفتن آدم، براى خداوند عبوديّت بود و براى آدم ، زيرا ما در صلب او بوديم! «تفسیر نور_قرایتی» 👮 خادمین اداره آموزش و ارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چه تغییری در آردهای ما صورت گرفته که با سلامتی ما این چنین می کنند؟؟ ♻️ ، را ببینید که با دست نانوا چه کرده... بنظرتون با معده چیکار میکنه؟!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@salmanerey🇮🇷 ♦️تابستان ۱۴۰۳ مشکل جدی داریم! 👤رئیس سازمان هواشناسی: 🔹الگوهای جوی شرایط پایدار را تا اوایل دی ماه نشان می‌دهند، ب‌طور معمول در این بازه‌های زمانی مشکلات در شهرهایی مثل تهران وجود دارد و امسال هم این وضعیت برقرار است. 📆 در مهر بارندگی بیشتر از نرمال بود، اما در آبان و آذر بارش‌ها از نرمال بود، ☀️دمای هوا هم خیلی افزایش یافت که این موضوع و تعرق ذخیره آبی را هم افزایش می‌دهد. ⛈اگر این وضعیت ادامه یابد و در زمستان هم ذخایر برف کافی نداشته باشیم قطعا ً در تابستان سال آینده با مواجه خواهیم شد. @📚AkhbareFori پ ن: 🕌حضرت رضا (ع) درباره عامل مهم بروز می فرماید: «ِ امّت من تا هنگامی که 🔸یکدیگر را دوست بدارند، 🔹 به یکدیگر هدیه دهند ؛ 🔸 امانت داری کنند ؛ 🔞 از حرام اجتناب کنند؛ 🔸 میهمان را گرامی دارند؛ 🔴 نماز را به پا دارند؛ 🟢 زکات بدهند؛ در خیر و خوبی خواهند بود. پس اگر این امور را انجام ندهند به . ( عیون اخبار الرضا/ ج 2 /ص 29 ) 🌹به اهل بیت(ع) پناه ببریم 🕋 التجا و پناه بردن به و دعا برای رفع خشکسالی و آمدن باران ، توبه و استغفار و همچنین طلب باران از سوی افراد غیر مبتلا به خشکسالی با دعا و مانند آن برای کسانی که گرفتار قحطی و خشکسالی شده‏ اند از جمله وظایف مردم در هنگام خشکسالی بیان شده است. 🕌 امام رضا(ع): « هرگاه برای شما پیشآمد سختی روی داد کمک و یاری بجویید .» 📚مستدرک الوسائل.ج5.ص229 👮 خادمین اداره آموزش و ارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
ر روایات اسلامی هم، شیوع و گسترش معصیت در میان مردم، ناسپاسی در برابر نعمتهای الهی، ظلم و بیدادگری، کم فروشی، خودداری از ادای زکات، قضاوت و فتوای به ناحق و ترک امر به معروف و نهی از منکر، از اسباب بروز خشکسالی ذکر شده و التجا و پناه بردن به خدا و دعا برای رفع خشکسالی و آمدن باران ، توبه و استغفار و همچنین طلب باران از سوی افراد غیر مبتلا به خشکسالی با دعا و مانند آن برای کسانی که گرفتار قحطی و خشکسالی شده‏اند از جمله وظایف مردم در هنگام خشکسالی بیان شده است.(1)   از شرک و گناهان بپرهیزید خداوند متعال در قرآن به زیبایی به این اصل اشاره می‏کند که: « وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ» (اعراف،‌96)؛‌ و اگر مردم شهرها ایمان آورده و به تقوا گراییده بودند، قطعاً برکاتی از آسمان و زمین بر ایشان می‏گشودیم. علامه طبرسی در تفسیر این آیه می‏نویسد: خداوند می‏فرماید: از شرک و گناهان بپرهیزید تا ما درهای برکات و خیرات تکامل‏بخش را، از آسمان به وسیله آمدن باران و از زمین به خاطر روییدن گیاهان و به ‏وجود آمدن میوه‏ها نازل گردانیم
امام رضا علیه السلام در این زمینه به نقل از پیامبر گرامی اسلام می فرماید: یقول الله تبارک و تعالی: یا ابن آدم ما تنصفنی، اتحبب الیک بالنعم و تتمقت الی بالمعاصی، خیری الیک منزل و شرّک الیّ صاعد و لا یزال ملک کریم، یاتینی عنک فی کل یوم و لیله بعمل قبیح منک، یا بن آدم لو سمعت وصفک من غیرک و انت لا تعلم من الموصوف لسارعت الی مقته؛ خداوند تبارک و تعالی می فرماید: ای فرزند آدم! تو با من به انصاف رفتار نکردی، من با ارزانی داشتن نعمت بر تو، با تو دوستی کردم و تو به نافرمانی و ارتکاب معصیت با من دشمنی می نمایی؛ خوبی های من به سوی تو سرازیر شد و شر و بدی های تو به سوی من همواره بالا آمد، پی در پی در هر روز و شب، فرشته ای گزارش صدور عمل قبیحی را از تو به من اطلاع می دهد، ای فرزند آدم چنانچه کارهای تو را از دیگری به تو خبر می دادند (که فلانی چه کرده و چه کرده) و تو وی را نمی شناختی، در دشمنی او شتاب می کردی.(2)
🕌حضرت رضا (ع) درباره عامل مهم بروز می فرماید: «ِ امّت من تا هنگامی که یکدیگر را دوست بدارند، به یکدیگر هدیه دهند ؛ امانت داری کنند ؛ از حرام اجتناب کنند؛ میهمان را گرامی دارند؛ نماز را به پا دارند؛ و زکات بدهند؛ در خیر و خوبی خواهند بود. پس اگر این امور را انجام ندهند به . ( عیون اخبار الرضا/ ج 2 /ص 29 ) به اهل بیت(ع) پناه ببریم همانطور که اشاره کردیم التجا و پناه بردن به خدا و دعا برای رفع خشکسالی و آمدن باران ، توبه و استغفار و همچنین طلب باران از سوی افراد غیر مبتلا به خشکسالی با دعا و مانند آن برای کسانی که گرفتار قحطی و خشکسالی شده‏اند از جمله وظایف مردم در هنگام خشکسالی بیان شده است.امام رضا(ع) می فرماید: اذا نزلت بکم شدیدة فاستعینوا بنا ؛ هرگاه برای شما پیشآمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجویید .(7) پانوشتها: 1. دانشنامه علوم اسلامی، ذیل واژه خشکسالی 2. عیون اخبار الرضا(ع) ، ج2،ص13، ح18 3. وسائل‏الشیعة ج : 27 ص : 396 4. بحارالانوار،ج78،ص 347 5. تحف العقول، حدیث 51 ، وروی عنه علیه السلام فی قصار هذه المعانی .. 6. عیون اخبار الرضا ج 2 ص 29 ح 25 7. مستدرک الوسائل.ج5.ص229
✍امام رضا (ع) بیان می کنند که: همین مدیران و مسئولان اگر این ویژگی ها را نداشته باشند و با مردم به نیکی رفتار نکنند و با مردم با ؛ در این صورت است که را فراهم کرده و باعث بروز پدیده و و بارش رحمت های الهی می شوند . (قدس آنلاین) @salmanerey🇮🇷 😳واکنش دکتر رحیم پور ازغدی به خبرهای ضدونقیض از برای خبرگان رهبری دکتر رحیم پور ازغدی: ‏ بیش از /1000/000، از آقای حسن روحانی، از سوی دادگاه ، هیچ پاسخی نگرفت! 📆دو سال پیش دستگاه قضایی گفته بود: خط قرمزی ندارد!!! خبر اسناد تقلب او در منتشر شد و کسی پاسخ نداد! 👥‏گفتند: ایشان است، یا هم داشته، هیچ مرجع قانونی توضیح نداد! ♨️ ده‌ها تخلف علنی و غیرعلنی اقتصادی و مدیریتی وی در ۸ سال حاکمیتش بر کشور، ! 🔰 رفتارهای خلاف قانون اساسی، از سیاست خارجی تا سیاست فرهنگی (۲۰۳۰ و...) و اقتصادی (ارز و بورس و مفاسد مالی) و ‏دروغ‌های مکرر و رسمی در شیوه حکمرانی سیاسی، تبدیل به نشد! 💢 اینک «مجتهد عادل»ی داریم که می‌خواهد در ، در تعیین و نظارت بر رهبر، اختیارات داشته و نمره بدهد...
✍امام رضا (ع) بیان می کنند که: همین مدیران و مسئولان اگر این ویژگی ها را نداشته باشند و با مردم به نیکی رفتار نکنند و با مردم با دروغ و تزویر رفتار نمایند در این صورت است که موجبات خشم خدا را فراهم کرده و باعث بروز پدیده خشکسالی و قطع نزولات آسمانی و بارش رحمت های الهی می شوند .(قدس آنلاین)
بعضی از مردم فکر می‌کنن که بعد از گرفتن وضو، باید دست و صورتشون رو خشک کنن. در‌حالی‌که اتفاقاً برعکس؛ بهتره این کار رو نکنن. 🌴 از امام صادق(ع) روایت داریم: « برای کسی که وضو بگیرد و آب وضوش را با دستمال خشک کند، یک حسنه و برای کسی که صبر کند تا آب وضو ،خودش خشک بشود، سی حسنه نوشته می‌شود.» ✍طبق نظر مشهور مراجع تقلید هم: خشک‌کردن اعضای وضو بعد از وضوگرفتن (رهبری: مگر این‌که دستمال یا حوله مشخصی برای این کار داشته باشیم). 📚عروةالوثقی، بخش وضو؛ کتاب پاداش نیکی‌ها و کیفر گناهان، ص68.