eitaa logo
منتظران حضرت مهدی (عج) خوانسار
83 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
4.5هزار ویدیو
28 فایل
اَللّٰهُمَ عَجِلْ في فَرَجِ مولٰانا صٰاحِبَ اَلزَمانْ
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️🍃 حاج مهدی میگه: «این ‌خانواده‌ یا شفا میدن یا شفاعت ‌میکنن؛رَد خور ندارن، اگه ‌ازشون ‌شفایی‌ خواستیم و ندادن ‌به ‌این ‌دلیله ‌که شاید اون‌ دنیا به ‌شفاعتشون بیشتر نیاز داریم!درست ‌مثل ‌یه‌ پدر که‌ اول میبینه‌ کجا به‌ چی ‌بیشتر نیاز داریم. 🤲اَللّهُمَ اَرزُقنـٰا فِي اَلْدُنْیٰا زیٰارَۃ اَلْحُسَیْن وَ فِي اَلْاٰخِرَۃ شِفٰاعَة اَلْحُسَیْن 🖤🖤🖤
هدایت شده از سلمان ری
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 💚 @salmanerey🏴 ❤️ حضرت علی علیه السلام : « زندگی دنیا پایان می پذیرد، زحمت، رنج و شادی آن . تنها کسی از دنیا سود برده که خویش فعالیت کرده است؛ و پیشاپیش، خانه بهشت خویش را آباد ساخته؛ ✅ و همین است هدف اصلی امام (ع) از بیان مطلب بالا. خدای عزیز درباره بهشتیان می فرماید: «در زندگی رضایتبخشی، در بهشتی عالی بسر می برند. میوه های آن در دسترس است. خطاب می شود: بخورید (و از شربتهای بهشتی) بنوشید! گوارا باد شما را به ای که پیش از خود فرستادید). ✍ مرحوم سیدرضی می نویسد: این مطلب به پیامبر اسلام (ص) هم نسبت داده شده است. 📚شرح حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص125 👮 خادمین اداره آموزش و ارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
هدایت شده از سلمان ری
🌱 بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ ❤️ پیامبر(ص): « هرکس را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.»🍃 @📚AkhbareFori
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۰ 🔰حکم شرعی در مقابل نامحرم را بفرمائید. ✍پاسخ : پوشیدن لباس یا که باعث جلب توجه نامحرم و مفسده انگیز است، در برابر نامحرم حرام است. رنگ خاصّی در حجاب شرط نیست؛ بلکه باید باعث و تحریک آمیز نباشد؛ ولی در هر صورت . [1] ❤️ امام على عليه السّلام فرموده اند: « پوشيده و محفوظ داشتن زن، مايه آسايش بيشتر و اوست.» [2] -------- 📚[1]. «احکام مصور پوشش بانوان»، اطلس تاریخ شیعه، 1391، ص 98. [2]. غرر الحكم (5820) 👮 خادمین اداره آموزش و ارزشیابی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ❤️ پیامبر اکرم (ص) : «هیچ آفريده ای نیست جز اینکه روز قیامت اظهار خواهد کرد جایی که دیگر پشیمانی اثر ندارد. »😔 📚 لئالی الاخبار- ج ۵ - ص۹۱
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۱ حکم ارتباط تلفنی و چت با زن شوهر دار چیست؟رابطه ی نامشروع از طریق تلفن و چت با زن شوهردار چه حکمی دارد؟ آیا توبه ی من قبول می شود؟ آیا حق الناس بر گردن من قرار می گیرد؟ ———————————— پاسخ: از نظر شرع مقدس اسلام، هر گونه ارتباط بین زن و مرد نا محرم ، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، اگر با قصد لذت (جنسی) باشد یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن ارتباط وجود داشته باشد، جایز نبوده و حرام است . ————————————– و بدیهی است که گناهان مراتب و درجات مختلفی دارند و در این بین ارتباط با زن شوهر دار از گناهانی است که عقوبت سنگینی را در پی دارد اما باید خدا را شاکر باشید که در مراحل ابتدایی (ارتباط در حد چت و تلفن) این گناه، توفیق توبه پیدا کرده اید. ——– گناه و معصیت، مانند لجن زار متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود، کمتر بوی تعفن آن را حس می کند، زیرا حس بویایی او از کار می افتد و متوجه غرق شدن بیشتر خود نمی شود. از طرف دیگر، تصمیم جدی انسان به بازگشت از هر جای این مسیر باتلاق و متعفن ، خود یک پیروزی است. کسی که الان و در این مرحله به این پیروزی رسیده است، باید سعی کند انگیزه ی خود را برای مبارزه با گناه، قوی تر نماید تا در مراحل بعدی هم پیروز شود. ——————————————- اما در مورد راه های قوی کردن انگیزه برای مبارزه با گناه می توان به موارد زیر اشاره کرد: —– ۱٫ توجه به مفاسد و مضرات گناه ۲٫ توجه به ارزش والای شخصیت خود ۳٫ توجه به مقام عظیم خداوند و رعایت کردن دستورهای او ۴٫ توجه به ارزش مبارزه با گناه و هوای نفس، به عنوان یک هنر و لذت بخش بودن پیروزی
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۲ ‏ 🔰‏‏مساله 1 ‏‏ عقیدۀ مسلمان به باید از روی دلیل باشد، ولی در احکام‏‎ ‎‏غیر ضروری دین باید👇 💢 یا مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل به دست آورد، 💢‏‎ ‎‏یا از مجتهد تقلید کند یعنی به دستور او رفتار نماید، 💢یا از راه احتیاط طوری به وظیفۀ‏‎ ‎‏خود عمل نماید که یقین کند تکلیف خود را انجام داده است، مثلاً اگر عده ای از‏‎ ‎‏مجتهدین عملی را می دانند و عده دیگر می گویند ؛ ‏_ ‎‏ندهد، و اگر عملی را بعضی واجب و بعضی مستحب می دانند آن را به جا آورد، پس‏‎ ‎‏کسانی که مجتهد نیستند و نمی توانند به احتیاط عمل کنند است از مجتهد‏‎# ‎‏تقلید نمایند.‏ 🔰‏‏مساله 2 تقلید در احکام، عمل کردن به دستور مجتهد است، و از مجتهدی باید‏‎ ‎‏تقلید کرد که مرد و بالغ و عاقل و شیعه دوازده امامی و حلال زاده و زنده و عادل‏‎ ‎‏باشد. و نیز بنابر احتیاط واجب باید از مجتهدی تقلید کرد که حریص به دنیا نباشد و‏ ‎‏از مجتهدین دیگر اعلم باشد، یعنی در فهمیدن حکم خدا از تمام مجتهدین زمان‏‎ ‎‏خود استادتر باشد.‏ 🔰‏‏مساله 3 مجتهد و اعلم را از سه راه می توان شناخت:‏ ‏‏اول: آن که خود انسان یقین کند، مثل آن که از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و‏‎ ‎‏اعلم را بشناسد.‏ ‏‏دوم: آن که دو نفر عالم عادل که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند‏‎ ‎‏مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط آن که دو نفر عالم عادل‏‎ ‎‏دیگر با گفتۀ آنان مخالفت ننمایند.‏ ‏‏سوم: آن که عده ای از اهل علم که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند، 📚پرتال امام خمینی
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۳ 🔰‏‏مساله 2ـ ‏‏ تقلید در احکام، عمل کردن به دستور مجتهد است، و از مجتهدی باید‏‎ ‎‏تقلید کرد که مرد و بالغ و عاقل و شیعه دوازده امامی و حلال زاده و زنده و عادل‏‎ ‎‏باشد. و نیز بنابر احتیاط واجب باید از مجتهدی تقلید کرد که حریص به دنیا نباشد و‏ ‎‏از مجتهدین دیگر اعلم باشد، یعنی در فهمیدن حکم خدا از تمام مجتهدین زمان‏‎ ‎‏خود استادتر باشد.‏ 🔰‏‏مساله 3ـ ‏‏ مجتهد و اعلم را از سه راه می توان شناخت:‏ ‏‏اول: آن که خود انسان یقین کند، مثل آن که از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و‏‎ ‎‏اعلم را بشناسد.‏ ‏‏دوم: آن که دو نفر عالم عادل که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند‏‎ ‎‏مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند، به شرط آن که دو نفر عالم عادل‏‎ ‎‏دیگر با گفتۀ آنان مخالفت ننمایند.‏ ‏‏سوم: آن که عده ای از اهل علم که می توانند مجتهد و اعلم را تشخیص دهند، و‏‎ ‎‏از گفتۀ آنان اطمینان پیدا می شود مجتهد بودن یا اعلم بودن کسی را تصدیق کنند.‏ 📚پرتال امام خمینی(ره)
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۴ 🔰مساله 4ـ ‏‏ اگر شناختن اعلم مشکل باشد به احتیاط واجب، باید از کسی تقلید‏‎ ‎‏کند که به اعلم بودن او دارد، بلکه اگر احتمال ضعیفی هم بدهد که کسی اعلم‏‎ ‎‏است و بداند دیگری از او اعلم نیست به احتیاط واجب باید از او نماید و اگر‏‎ ‎‏چند نفر در نظر او اعلم از دیگران و با یکدیگر باشند باید از یکی از آنان‏‎ ‎‏تقلید کند.‏ 🔰‏‏مساله 5ـ‏‏  به دست آوردن فتوی، یعنی دستور مجتهد چهار راه دارد:‏ ‏‏اول: شنیدن از خود مجتهد. دوم: شنیدن از دو نفر عادل که فتوای مجتهد را نقل‏‎ ‎‏کنند. سوم: شنیدن از کسی که مورد اطمینان و راستگوست. چهارم: دیدن در رسالۀ‏‎ ‎‏مجتهد در صورتی که انسان به درستی آن رساله، اطمینان داشته باشد.‏ 🔰‏‏مساله 6ـ‏‏  تا انسان یقین نکند که فتوای مجتهد عوض شده است می تواند به‏‎ ‎‏آنچه در رساله نوشته شده عمل نماید، و اگر احتمال دهد که فتوای او عوض شده‏‎ ‎‏جستجو لازم نیست.‏ 📚پرتال امام خمینی
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۵ : ❓س ۴۳۷: زنان چه مقدار از بدن خود را باید هنگام نماز بپوشانند؟ آیا پوشیدن لباسهای آستین کوتاه و نپوشیدن اشکال دارد؟ ✍ ج : بر زنان واجب است در نماز را به غير از صورت به مقدارى که شستن آن در وضو واجب است و دست‏ها تا مچ و پاها تا مفصل ساق با پوششى که کاملاً بدن را مى‏پوشاند، بپوشانند، و . 📚هدانا،آی،آر
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۶ 🧕 هرچند جمع بین دو خواهر در ( همان‌طور که گذشت) ؛ ولی «خواهرزن و شوهرخواهر محرم❌ نیستند، و در این دو مورد نیز مانند سایر موارد مواجهه با نامحرم مراعات شود.» 📚موسوعة الامام الخمینی، ج۴۰، استفتائات، ج۹، ص۱۵۳، سؤال ۱۰۴۱۵، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۹۹ ه ش.    
هدایت شده از سلمان ری
@salmanerey🏴 ۱۳۶۷_۸۰ (نماز جماعت) 🔰‏‏مساله 1399 مستحب است نمازهای واجب خصوصاً نمازهای یومیه را به‏‎# ‎‏جماعت بخوانند و در نماز صبح و مغرب و عشا، و‏‎ ‎‏کسی که صدای اذان مسجد را می شنود؛ بیشتر سفارش شده است.‏ 🔰‏‏مساله 1400 در روایتی وارد شده است که اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا‏‎ ‎‏کند، هر رکعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند هر‏‎ ‎‏رکعتی ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بیشتر شوند، ثواب نمازشان بیشتر می شود‏‎  ‎‏تا به ده نفر برسند و عدۀ آنان که از ده گذشت، اگر تمام آسمانها کاغذ و دریاها مرکب‏‎ ‎‏و درختها قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده شوند، نمی توانند ثواب آن‏‎ ‎‏را بنویسند.‏ ‎‏🔰مساله1401 حاضر نشدن به نماز جماعت از روی و‏‎ ‎‏سزاوار نیست که انسان بدون عذر نماز جماعت را ترک کند.‏ 🔰‏‏مساله 1402 مستحب است انسان صبر کند که نماز را به جماعت بخواند و‏‎ ‎‏نماز جماعت از نماز اول وقت که فرادی یعنی تنها خوانده شود بهتر است. و نیز نماز‏‎ ‎‏جماعتی را که مختصر بخوانند از نماز فرادی که آن را طول بدهند بهتر می باشد.‏ 🔰‏‏مساله 1403 وقتی که جماعت برپا می شود، مستحب است کسی که نمازش را‏‎ ‎‏فرادی خوانده با جماعت بخواند. و اگر بعد بفهمد که نماز اولش باطل بوده،‏‎ ‎‏نماز دوم او کافی است.‏ 🔰‏‏مساله 1404  اگر امام یا ماموم بخواهد نمازی را که به جماعت خوانده با‏‎ ‎‏جماعت بخواند در صورتی که جماعت دوم و اشخاص آن غیر از اول باشد اشکال‏‎ ‎‏ندارد.‏ 📚پرتال امام خمینی