eitaa logo
🕋💫ظهور نزدیک است💫🕋
3.6هزار دنبال‌کننده
69.4هزار عکس
76.7هزار ویدیو
423 فایل
🔥فتنه‌رابایدباروشنگری خاموشكرد. 💎 هرجاروشنگری بود،فتنه‌انگیزدستش كوتاه میشود ❤باخامنه ای کسی نگرددگمراه اودرشب فتنه میدرخشدچونماه @yazdanp_m @mahdyyonfatematazzahra https://eitaa.com/mahdyyon313 تلگرام @MAHDYOON313 @mahdyyon https://t.me/mahdyyon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایده جدید انگلیس برای تقویت قدرت نظامی خود در جهان 🔺 رژه سربازان در شهر منچستر در حمایت از همجنس‌بازان 😂 🌎 انگلیس 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عصبانیت شدید مجری آمریکایی از افزایش جرم و جنایت در آمریکا؛ بحران جنایت جوامع ما را ویران کرده است، ما به نقطه شکست رسیده‌ایم! 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
🔺️هرهفته ۵ میلیون ویپ در بریتانیا دور ریخته می شود 🔹هر هفته پنج میلیون ویپ (سیگار الکترونیکی) یکبار مصرف در بریتانیا دور ریخته می‌شود. آماری که نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است. 🔹سازمان بازیافت مواد «فوکوس» که یک سازمان غیرانتفاعی برای افزایش نرخ بازیافت زباله در بریتانیا است، در گزارشی اعلام کرد که تنها ۱۷ درصد از مصرف کنندگان این محصول، ویپ‌های خود را در سطل‌های بازیافت می‌اندازند. 🔹بر اساس این تحقیقات که در سرویس جهانی بی‌بی‌سی منتشر شده است، بزرگسالان بریتانیایی حدود ۳۰ میلیون ویپ در ماه می‌خرند. 🔹ویپ‌های یکبار مصرف، وسایل پلاستیکی ارزانی‌اند که برای تولید چند صد پک بخار نیکوتین ساخته می‌شوند و در صورت عدم دفع صحیح می‌توانند باعث آتش‌سوزی در کامیون‌های سطل زباله و تاسیسات تصفیه زباله شوند. 🔹ویپ‌های یکبار مصرف از سیم‌های مسی و باتری‌های لیتیومی که هر دو مواد ارزشمندی شمرده می‌شوند، تشکیل شده‌اند. 🔹فوکوس تخمین می‌زند که ویپ‌های یکبار مصرفی که در طول یکسال دور ریخته می‌شوند، حاوی لیتیوم کافی برای تامین باتری ۵۰۰۰ خودروی الکتریکی‌اند. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا شکرت، که راحت دست تو دماغمون میکنیم🤲 هیچوقت فکر نمی کردم یکی از دغدغه های رونالدو انگشت کردن تو دماغش تو خیابون باشه😂 🔵@BaharestanSalam
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس سعودی در مصاحبه با فرانس 24: 📍روابط ایران و عربستان به تدریج بهتر و به قول ایرانی‌ها ذره ذره پشم قالی می‌شود/چه کسی فکر می‌کرد روزی عربستان چه بسا به دنبال عبور از تحریم‌های ایران برای رشد تجارت بین ریاض و تهران باشد؟ ! 🆔 @Violet_Key
⭕️از هر چهار پست تلگرامی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه یکی دعوت به آشوب است رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان که در یک سال گذشته هر چه داشتند برای زنده نگه داشتن شریان ناآرامی‌ها در ایران به میدان آوردند، در آستانه سالگرد جرقه خوردن آشوب، قصد شعله‌ور کردن مجدد آن را دارند. نتایج یک بررسی رندومی نشان می‌دهد رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ۴۴ درصد محتوای تولیدی خود را به مساله نارضایتی و اعتراضات در ایران اختصاص داده‌اند. در فاصله حدود ۱۰ روز مانده به سالگرد شروع ناآرامی‌ها، ۲۵ درصد محتوای چهار رسانه شاخص فارسی‌زبان بیگانه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دعوت به آشوب است «تکرار» پرکاربردترین تکنیکی بوده که این رسانه‌ها با بهره‌گیری از آن به دنبال ایجاد خشم، تحریک عمومی و تداوم نارضایتی‌ها بوده‌اند. این رسانه‌ها با تولید گزارش‌هایی در مورد «فراخوان اعتراضات سراسری»، انتشار ویدئوهایی از پخش تراکت در شهرهای مختلف برای حضور در خیابان، ادعای استقرار تدابیر امنیتی در برخی شهرها، القای فضای امنیتی و خفقان در کشور و ... می‌کوشند دست به حادثه‌سازی بزنند. 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
+ بيا ازت عكس بگير - نه + چرا؟ بزار بگیرم - خوب برم از پدرم اجازه بگیرم + اجازه گرفتی؟ چی گفت پدرت - گفت برو عکس بگیر اشکال نداره اون وقت اینجا طرف بچه شو میندازه جلو دوربین تا ازش پول دربیاره تربیت همین کودکان عراقی از بعضی تازه به دوران رسیده ها بیشتره @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانی که روی مخ دهه‌هشتادی‌ها رفته است 🔹«نسل زد» یا همان دهه‌هشتادی‌های خودمان به «شهروندان دیجیتال» معروفند. آن‌ها دائم با انواع وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند. اما همین مسأله برایشان داستان شده و مشکلاتی روحی-روانی به‌وجود آورده است. @jahade_tabien1
🔻"نسیه و پول دستی داده میشود به قدر قوه" ✍ضلع شرقی مسجد جامع بازار تهران دکان غذاخوری بود که بالای پیشخوان دکانش نوشته بود : «نسیه و پول دستی داده میشود به قدر قوه» و هر وقت کودکانی که برای بردن غذا برای صاحبکارانشان می آمدند را می‌دید، لقمه ای چرب و لذیذ از بهترین گوشت و کباب و ته دیگ زعفرانی درست می کرد و خود با دستانش بر دهان آنها میگذاشت و میگفت مبادا صاحبکارش به او از این غذا ندهد و او چشمش به این غذا بماند و من شرمنده خدا شوم! 🔸او بهترین کاسب قرن حاج میرزا عابد نهاوندی بود معروف به "مرشد چلویی" پیرمردی بلندقامت با چهره ای بسیار نورانی و خوشرو و با محاسنی سفید. خدایش رحمت کند. چقدر در این دوره نیاز به اینجور انسانها داریم. این شعر از آن مرحوم است: کو آن کسی که کار برای خدا کند؟ به جای بی وفایی مردم وفا کند هرچند خلق سنگ ملامت بر او زنند به جای سنگ نیمه شبها دعا کند؟ @jahade_tabien1
🔴 جنایت پیامبرکشی در بنی‌‌اسرائیل، موضوعی است که در قرآن کریم نیز بارها بدان اشاره شده است. بر این اساس پیامبران زیادی بدون هیچ گناهی توسط آنان به شهادت رسیدند: «...کانُوا یکفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یقْتُلُونَ النَّبِیینَ بِغَیرِ الْحَقِّ...»؛[1] به نشانه‌‏های خدا کفر ورزیده بودند، و پیامبران را به ناحق می‌کشتند. «... ذلِک بِأَنَّهُمْ کانُوا یکفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یقْتُلُونَ الْأَنْبِیاءَ بِغَیرِ حَقٍّ ...‏»؛[2] این بدان سبب بود که به آیات خدا کفر می‌ورزیدند و پیامبران را به ناحق می‌کشتند. «إِنَّ الَّذینَ یکفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یقْتُلُونَ النَّبِیینَ بِغَیرِ حَق‏...»؛[3] کسانی که به آیات خدا کفر می‌ورزند، و پیامبران را به ناحق می‌کشند. گفتنی است که در قرآن به تعداد پیامبران کشته‌شده اشاره نشده است. روایات و گزارش‌های موجود در منابع شیعه و اهل‌سنت نیز به این رفتار جنایت‌کارانه بنی‌اسرائیل اشاره کرده و بیان می‌کند آنها بعد از این کشتار به گونه‌‌ای عمل می‌کردند که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده و بدون درنگ به کارهای روزانه‌ی خود مشغول می‌شدند: رسول خدا(ص) به ابو عبیده جراح فرمود: «ای ابو عبیده! بنی‌اسرائیل در اوایل یک‌روز، 43 پیامبر را در یک زمان کشتند، پس از آن 112 نفر از بنی‌اسرائیل برای امر به معروف برخاستند که آنها را هم در آخر همان روز کشتند».[4] وقتی عبداللَّه بن عمر فهمید امام حسین(ع) قصد رفتن به سمت کوفه را دارد، به نزد آن‌حضرت(ع) آمد تا حضرت‌شان را به اطاعت و فرمان‌برداری از رژیم اموی سفارش کند. امام(ع) در جواب وی فرمود: ای پسر عمر! آیا نمی‌دانی که نشانه پستی دنیا در نزد خدا آن است که سر بریده حضرت یحیی(ع) به انسان آلوده و زشت‏کرداری از آلودگان بنی‌اسرائیل هدیه شد؟! آیا نمی‏دانی که بنی‌اسرائیل تا جایی پیش رفتند که بامدادان میان طلوع فجر تا طلوع خورشید هفتاد پیامبر الهی را به شهادت رساندند و سپس (بدون احساس زشتی و فاجعه این جنایت هولناک) به خرید و فروش پرداختند؛ چنان‌که گویی هیچ فاجعه‏ای به وجود نیاورده‌اند؟!».[5] این گزارش که در پرسش نیز بدان اشاره شده، در مقاتل معتبر نقل شده است. امام باقر(ع) فرمود: «...شیوه بنی‌اسرائیل آن بود که یک پیامبر را می‌کشتند، در حالی که دو پیامبر دیگر ایستاده (و منتظر کشته شدن) بودند و دو پیامبر را می‌کشتند، در حالی که چهار تن دیگر از آنان ایستاده بودند تا این‌که در یک روز هفتاد پیامبر را کشتند و بازار کشتار آنها تا پایان روز برقرار بود».[6] گزارش‌هایی نیز وجود دارد که آمارهای بیشتری را ارائه داده مبنی بر این‌که آنان در یک‌روز صد،[7] صد و بیست،[8] سی‌صد،[9] و حتی هزار نبی[10]را به شهادت ‌رساندند. همچنین نقل است که یهودیان بر نسل حضرت داود(ع) تسلط یافته و تعداد زیادی از آنان - که صد و بیست پیامبر در میانشان بود - را شهادت رساندند.[11] البته بر اساس برخی از روایات، تمام این پیامبران مستقیما توسط خود بنی‌اسرائیل کشته نشدند، بلکه آنان به سبب فاش کردن اسرار انبیا زمینه‌ی شهادت آنها را فراهم نمودند. امام صادق‌(ع) در ذیل آیه‌ی «وَ یقْتُلُونَ‏ الْأَنْبِیاءَ بِغَیرِ حَقٍّ»،[12] فرمود: به خدا سوگند که ایشان را به شمشیرهای خویش نکشتند، لکن راز ایشان را آشکار و فاش کردند، و به این سبب آن پیامبران کشته شدند».[13] آنچه در مورد این گزارش‌ها -صرف نظر از بررسی سند- می‌توان گفت این است که قوم بنی‌اسراییل از قبائل به نسبت پرجمعیت بودند و با تعریفی که از پیامبران آنها موجود است که در یک زمان هفتاد پیامبر همراه با حضرت موسی(ع) مبعوث شدند،[14] و برخی از آنها تنها پیامبر یک محله و یا یک خانواده بودند، امکان این‌که تنها در یک‌روز - نه در تمام روزها - چنین جنایتی رخ داده باشد محال نیست. @jahade_tabien1
[1]. بقره، 61. [2]. آل‌عمران، 112. [3]. آل‌عمران، 21. [4]. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، مقدمه، بلاغی‏، محمد جواد، ج ‏2، ص 720، تهران، ناصر خسرو، چاپ سوم، 1372ش. [5]. ابن نما حلی، جعفر بن محمد، مثیر الأحزان، ص 41، قم، مدرسه امام مهدی، چاپ سوم، 1406ق. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 8، ص 116 – 117، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. مقدسی، مطهر بن طاهر، البدء و التاریخ، ج 3، ص 7، بور سعید، مکتبة الثقافة الدینیة، بی‌تا. [8]. طبری، عماد الدین حسن بن علی، کامل البهائی، تعریب، محمد شعاع فاخر، ج 2، ص 45، قم، المکتبة الحیدریة، چاپ اول، 1384ش. [9]. ابن عطیه اندلسی، عبدالحق بن غالب، المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، تحقیق، عبدالشافی محمد، عبدالسلام، ج 1، ص 177، بیروت، دارالکتب العلمیة، چاپ اول، 1422ق؛ ثعالبی، عبدالرحمن بن محمد، جواهر الحسان فی تفسیر القرآن، تحقیق، معوض، شیخ محمدعلی، عبدالموجود، شیخ عادل احمد، ج 1، ص 277، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ اول، 1418ق. [10]. ماتریدی، محمد بن محمد، تأویلات أهل السنة(تفسیر الماتریدی)، محقق، باسلوم، مجدی‏، ج 2، ص 340، بیروت، دار الکتب العلمیة، منشورات محمد علی بیضون‏، چاپ 1426ق. [11]. مسعودی، علی بن حسین، اثبات الوصیة للإمام علی بن أبی طالب(ع)، ص 76، قم، انصاریان، چاپ سوم، 1384ش. [12]. آل‌عمران، 112. [13]. کافی، ج ‏2، ص 371. [14]. حلی، حسن بن سلیمان بن محمد، مختصر البصائر، محقق، مصحح، مظفر، مشتاق، ص 165، قم، مؤسسة النشر الإسلامی، چاپ اول، 1421ق. @jahade_tabien1