eitaa logo
🕋💫ظهور نزدیک است💫🕋
3.6هزار دنبال‌کننده
69.8هزار عکس
77.2هزار ویدیو
426 فایل
🔥فتنه‌رابایدباروشنگری خاموشكرد. 💎 هرجاروشنگری بود،فتنه‌انگیزدستش كوتاه میشود ❤باخامنه ای کسی نگرددگمراه اودرشب فتنه میدرخشدچونماه @yazdanp_m @mahdyyonfatematazzahra https://eitaa.com/mahdyyon313 تلگرام @MAHDYOON313 @mahdyyon https://t.me/mahdyyon313
مشاهده در ایتا
دانلود
توی برنامه بودجه 1403 قراره از خونه های 25 میلیارد به بالا مالیات گرفته بشه یه عده به این بودجه میگن بودجه کمونیستی!! دردش اینجاست که در نئولیبرالترین کشورهای دنیا مثل آمریکا قیمت خانه هایی که شامل این نوع مالیات می شن نهایتا 2 برابر میانگین قیمت مسکن هست! اونوقت در ایران فقط خانه های 25 میلیارد به بالا رو میخوان مالیات بگیرن میشه کمونیستی! یک نفر ندیدم از واژه کمونیست به عنوان فحش استفاده کنه و بدونه داره چی میگه! اگه مارکس نبود این طرفداران سرمایه داری نئولیبرال لال میشدن! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 حجاب کجای قرآنه؟ 🔻 چرا حکومت به حجاب دستور میده؟ 💢 شیخ / عضویت 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2985033989C66ea84d498
هدایت شده از ✨️🏕🏝🏝🏝🏝✨️.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانسی در سریال حضرت یوسف علیه السلام که واقعاً جالبه👌👌 . ‌‎ ‌‌‎‌‎‌‌‌‌
هدایت شده از سطح عمومی درجه۳
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 🔺 🔺 🔴 🔴 🔴 نبینی از دستت رفته 🤓 🔻 🔻 🔻 آنچه در دوره ❀ پرسشها و پاسخها ❀ خواهید دید 😍 😍 ــــــــ ــــ ــــــــ ــــ ــــــــ ــــ ــــــــ کسی که امر به معروف و نهی از منکر رو قبول نداره مسلمان نیست ⁉️ 😱 😱 باید افراد گناهکار رو جذب کنیم یا باهاشون قطع رابطه کنیم؟! 🙃 مگه قرآن نگفته در زندگی مردم تجسس نکنید، آیا امر به معروف به نوعی تجسس در زندگیِ افراد نیست؟! 😊 تذکر بدیم و بریم یا پافشاری کنیمـــــ ⁉️ من که خودم مرتکب گناهان ریز و درشت هستم صلاحیت امر به معروف و نهی از منکر رو دارم ⁉️ 😢 ༺ཌ༈💎༈ད༻ @aamerin_ir
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برخی از سلبریتی‌ها یاد بگیرند! ⭕️ شعرخوانی و بغض گیتی معینی بازیگر معروف صدا و سیما در نمایشگاه بسیج امید ملت ایران در شیراز 🌏 👇 🆔 @takhribchi110 منتشرکنید برسه بدست مرضیه برومند. فاطمه معتمد اریا
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥حتما ببینید 💥 💥اثر مال حرام آنقدر زیاد است که حتی به نوه ها هم می‌رسد 😳😳 💥
🔻تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب: برادران و نابرادران 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✍ محمدتقی خان بافقی حاکم یزد در اواخر دوره افشاریه و تمام دوران زندیه و اوایل حکومت قاجارها بوده است. وی بیش از پنج دهه حاکم یزد ماند. در دوره کریمخان زند، مردم یزد از محمدتقی خان بافقی نزد کریمخان شکایت بردند که این خان، بیش از چهل هزار تومان به زور و ستم و بی‌حساب و بی‌دلیل از ما ستانده است! کریمخان، محمدتقی را به شیراز فراخواند. خان به ناچار راهی شیراز شد و در حضور کریمخان همه ادعای شاکیان را انکار کرد. کریمخان دعوی بین محمدتقی خان و شاکیان را به محکمه شرع فرستاد و آن محکمه از شاکیان خواست تا برای اثبات ادعایشان سند ارائه کنند. 🔹عده‌ای از شاکیان با اسنادی به محضر شرع رفته و مبلغ پانزده هزار تومان پول که محمدتقی خان به زور از شاکیان گرفته بود، اثبات شد و خان به ناچار با زور دگنک آن را پرداخت اما بیست‌وپنج هزار تومان مابقی را منکر شد و بقیه شاکیان هم نتوانستند سند و شاهدی بیاورند. در نتیجه حکام شرع، در خصوص مابقی مال، خان را مکلف به ادای سوگند نمودند و چون اشخاص و دعاوی مختلف بودند، طبق دستور شرع، ادای هشت هزار سوگند بر ذمه محمدتقی خان مقرر گردید. محصلین دولتی خان را مجبور به اجرای حکم کردند و او را به شاهچراغ بردند. در آنجا، خان سه روز و سه شب بجای غذا، قَسَم میل فرمودند و از اول صبح تا غروب بجای هر نوع صحبتی، نام خدا را به عنوان قسم یاد کرد و خلاصه بیست‌وپنج هزار تومان پول مردم را با هشت هزار بار اسم خدا، یکجا خورد و حکم شرع را گردن نهاد! اگر تصور می‌کنید که محمدتقی خان پس از هشت هزار سوگند دروغ، سنگ شد یا به درد لاعلاجی مبتلا گشت، بهتر است بدانید که اینگونه نیست و وی سال‌ها پس از این اتفاق زنده ماند و زندگی کرد و در نهایت در هشتاد و دو سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت. 📗 کریم‌خان زند ص 167 و 168 پناهی سمنانی/ انتشارات ندا 🔘کارگاه آموزشی/تاریخ بدانیم 👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2976842002C42d75c84f3
✍ فلسطین باستانی [ق اول] 🔸طبق اسناد تاریخی فینیقی ها اولین مردمانی بودند که وارد سواحل جنوب شرقی مدیترانه یعنی لبنان ، سوریه و فلسطین امروزی شدند (پنج هزار سال قبل) این مردمان اقوامی از نژاد سامی بودند که از شبه جزیره (حجاز) به قصد کشتی رانی به این سرزمین ها اومدند . 🔹سامی نژاد ها اقوامی بودند که خودشان را از نوادگان سام می دانستند . بر اساس داستان کشتی نوح ، او ، سه پسر بنام های سام ، هام و یافس داشت که با پدر شان سوار کشتی شدن ، ولی یکی از پسران او بنام یام (کنعان) با بقیه همراه نشد. طبق مکتب تاریخ نگار گوتینگن نسل بشر از این سه پسر گرفته شده است. که به سامی ها ، حامی ها و یافسی ها تقسیم میشن . 👈ابراهیم نبی از نسل سام است به روایت دیگر اعراب ، آشوریان و عبریان سامی نژادن و عربی و آشوری و عبری هم سه زبان سامی زنده دنیاست. 🔸فینیقی ها موفق شدند که در این سواحل حکومت های محلی داشته باشند اما به دلیل اختلافات داخلی هیچ وقت نتوانستن یک حکومت واحد تشکیل دهند . این قوم با نام کنعانیان هم در تاریخ یاد میشود ، بعد ها اقوامی از یونان و ترکیه امروزی هم به این سرزمین مهاجرت کردند که به فلسطین باستانی معروف شدند وبه اعتقاد مورخان اسم فلسطین از اسم این اقوام گرفته شده است. 🔹بر اساس اسناد تاریخی بین اقوام کنعانی که در این منطقه ساکن بودند پیامبرانی هم ظهور کردند که مهمترین شان حضرت ابراهیم ع است . طبق اعتقاد ادیان اصلی پیامبر قوم یهود و پیامبر مسیحی ها از نسل اسحاق یکی از پسر های حضرت ابراهیم ع هستند و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) از نسل پسر دیگر ابراهیم نبی یعنی حضرت اسماعیل ع است و این دلیل اهمیت ابراهیم نبی است و به همین دلیل است که این سه دین به ادیان ابراهیمی معروف اند. 👈اسماعیل و مادرش در حجاز و اسحاق و مادرش در کنعان سکنی گزیدند. 🔹بعد از ابراهیم نبی پسر کوچکش اسحاق پیامبر شد و بعد از اسحاق فرزند او یعقوب به پیامبری رسید که یهودیان او را اسراییل می نامند. (در عبری قدیم اسر به معنی بنده و ییل به معنای خداست ) 👈در برخی کتب عهد عتیق ، اسراییل به معنای غلبه کرده بر خدا یا کُشتی گرفته با خدا !! هم ذکر شده است که به داستانی از عهد عتیق اشاره داره که داستان کشتی گرفتن یعقوب با خداست !! بعد از این کشتی و شکست یعقوب از خدا ، اسم او به اسراییل تغییر پیدا میکنه!!! 🔸[داستان یوسف پیامبر رو هم که حتما شنیدید ] او و خانواده و قومش بعد از هجرت(یعقوب) از کنعان به مصر تا ۴ نسل بعد از یوسف هم در انجا باقی می مانند و تا آن زمان یکتا پرست باقی ماندند. اما بعد از این زمان به بت پرستی روی می آوردند و خداوند موسی نبی را برای هدایت و نجات شان از دست فراعنه می فرستد. [داستان حضرت موسی و فرار آنها از دست فرعون و عبور از نیل را می دانید . ] 👈 موسی نبی و قوم بنی اسراییل (فرندان یعقوب) بعد از عبور از نیل به سمت کنعان حرکت کردند . وقتی به مقصد می رسند متوجه می شوند که فینیقی ها در آنجا ساکن شده اند ، موسی از قومش میخاد که برای باز پس گیری سرزمین هایشان با فینیقی ها وارد جنگ شوند ، اما قوم بنی اسرائیل از فرمان پیامبران شان سر باز می زنند و به همین دلیل با عذاب الهی دچار می شوند ، به روایتی تا ۴۰ سال آواره ی بیابان ها می شوند . 🔘کارگاه آموزشی / تاریخ بدانیم 👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/2976842002C42d75c84f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ناگفته های آقای سخنگو از دولت منحوس 🔻 روایت سخنگوی دولت سیزدهم از اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور رئیسی و وزرای دولت قبل. ┄┄┅┅┅❅®❅┅┅┅┄┄ @RAYAHYIN_FACT @Roye_mahe_khoda