eitaa logo
لبیک یا مهدی(عج الله)
86 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
508 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨|تصویب ضدایرانی کشورهای غربی در آژانس اتمی 💢شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی کشورهای غربی را علیه ایران به تصویب رساند 💢این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط سه کشور اروپایی و آمریکا تهیه شده بود با ۱۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسید.
به یقین با این کار ایران اقدام به راه اندازی سانتریفوژهای نسل جدید خود میکند که هم تزریق گاز به تنها از مرحله آزمایشی فرار تر رفته و هم غنی سازی را به خلوص مصرف نظامی و تا حد پلوتونیم میرساند
🔻موافقین و مخالفین قطعنامه سیاسی آژانس چه کشورهایی بودند؟ 🔷قطعنامه سیاسی و غیرسازنده سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با ۱۹ رای موافق، ۳ مخالف و ۱۲ رای ممتنع تصویب شد. 🔹رای مخالف: روسیه، چین و بورکینافاسو 🔹رای ممتنع: آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، اندونزی، برزیل، غنا، تایلند، الجزایر، ارمنستان، بنگلادش، کلمبیا، مصر 🔹رای موافق: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان اسپانیا، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، اکوادور، اوکراین، کانادا، گرجستان، ژاپن، کره جنوبی، مراکش، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، پاراگوئه
‌ 📣 واکنش ایران به قطعنامۀ شورای حکام 🔸رئیس سازمان انرژی اتمی دستور انجام اقدامات موثر؛ از جمله راه‌اندازی مجموعۀ معتنابهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته از انواع مختلف را صادر کرد. 🔹این اقدامات در راستای صیانت از منافع کشور و‌ توسعه هرچه بیشتر صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز، متناسب با نیازهای روز‌ افزون ملی و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق موافقتنامه پادمان جامع انجام می‌شود. 🔸در عین حال، همکاری‌های فنی و پادمانی با آژانس، مثل گذشته و در چارچوب موافقت نامه پادمان ادامه خواهد یافت. @mashreghnews_channel
🔺‏یمن کشتی فله بر ترکیه ای را بخاطر قصد تردد به بنادر اسرائیل هدف قرار داده است؛ ترکیه تلویحا یمنی ها را تهدید کرده است؛ معلوم نیست ترکیه ای که در رسانه ها ادعا میکرد رابطه ای با اسرائیل ندارد، چرا کشتی اش در مسیر بندر ایلات هدف قرار گرفته است! اما خوب معلوم است تهدیدهای آنکارا علیه یمن ادعای گزافی بیش نیست. در حالی که ناوها و ناوشکن های آمریکایی از ترس یمنی ها از دریای سرخ گریخته اند، ترکیه که انگشت کوچک ایالات متحده هم نمیشود، با انصارالله چه میتواند بکند؟ آنچه مسلم است و تا زمانی که مقاومت تشخیص میدهد پا برجا نیز خواهد ماند، بستن راه بر شناورهای تجاری از و به اسرائیل است.
بیانیه مشترک وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران در مورد قطعنامه ناموجه صادره در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رابطه با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران 🔹در آخرین ساعات جلسه مورخ ۱ آذر ۱۴۰۳ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با فشار و اصرار سه کشور اروپایی و آمریکا، و علیرغم عدم حمایت حدود نیمی از دولت‌های عضو، قطعنامه‌ای غیر اجماعی در مورد برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران تصویب شد. 🔹سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف مصرح ذیل معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه جامع پادمان بوده است. 🔹دولت چهاردهم بر مبنای همین سیاست از ابتدای تشکیل، ادامه و ارتقای همکاری‌ها با آژانس را با هدف حل و فصل موضوعات فی مابین در دستور کار خود قرار داده است. 🔹در چارچوب همین رویکرد اصولی، ایران از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران استقبال کرد و برنامه‌ریزی لازم برای فراهم نمودن زمینه تعاملات بیشتر و موفقیت سفر را انجام داد. 🔹سفر مدیرکل آژانس به ایران، دیدارهای وی با مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مجتمع‌های غنی‌سازی شهید دکتر علی‌محمدی و شهید مهندس احمدی روشن و مذاکرات صورت گرفته زمینه مناسبی برای تقویت تعاملات ایران و آژانس ایجاد نمود. 🔹در چنین شرایطی سه دولت اروپایی و آمریکا - که سابقه طولانی در بدعهدی و عدم پایبندی آشکار به تعهدات خود از جمله در قالب برجام و توسل به تحریم‌‌های ظالمانه و فشارهای غیرقانونی علیه ملت ایران دارند - به جای کمک به تداوم فضای سازنده ایجاد شده بین ایران و آژانس، حتی منتظر نتایج سفر مدیر کل آژانس هم نمانده و در یک اقدام تقابلی و ناموجه، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام ارائه نمودند. البته این قطعنامه از حمایت نیمی از اعضای شورای حکام برخوردار نشد که خود مبین مخالفت آنها با رویکرد سیاسی و مخرب بانیان قطعنامه می‌باشد. 🔹این رویکرد سیاست زده، غیر واقع‌بینانه و مخرب فضای مثبت ایجاد شده و تفاهم‌های حاصل از آن را مخدوش می‌کند. چنین اقدامی، آن هم در زمانی که ایران و آژانس در مسیر تعامل سازنده قرار داشتند، بار دیگر ثابت کرد که سه دولت اروپایی و آمریکا در ادعای خود مبنی بر حفظ اعتبار آژانس به هیچ وجه صداقت ندارند و موضوع هسته‌ای ایران صرفا بهانه و دستاویزی برای پیشبرد اهداف نامشروع آنها است. 🔹مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف پیش‌تر اعلام کرده بودند که اتخاذ هرگونه اقدام تقابلی و سوء استفاده از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیشبرد اهداف نامشروع و سیاسی، با پاسخ متقابل ایران مواجه خواهد شد. مختصات پاسخ احتمالی ایران از قبل نیز به مدیرکل آژانس اطلاع‌رسانی شده است. 🔹بر همین اساس، رئیس سازمان انرژی ایران دستور انجام اقدامات موثر، از جمله راه‌اندازی مجموعه‌ متنابهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته از انواع مختلف را صادر کرد. 🔹بدیهی است این اقدامات در راستای صیانت از منافع کشور و‌ توسعه هرچه بیشتر صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز، متناسب با نیازهای روز‌ افزون ملی و در چارجوب حقوق و تعهدات ایران وفق موافقتنامه پادمان جامع انجام می‌شود. 🔹در عین حال، همکاری‌های فنی و پادمانی با آژانس، مثل گذشته و در چارچوب موافقت نامه پادمان ادامه خواهد یافت. 🔹در پایان تصریح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده تعامل سازنده با جهات ذیربط بر مبنای اصول و موازین حقوقی بین‌المللی است و سیاست اصولی صیانت از حقوق و منافع ملت بزرگ ایران و توسعه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و بومی با جدیت ادامه خواهد یافت.
✅ آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس تقریباً همه طرف‌ها با اصل آخرین پیش‌نویس توافق آتش بس‌ موافقت دارند. چند موضوع اما همچنان برجسته است: ۱. بحث حق آزادی عمل اسرائیل: این مهم‌ترین اختلاف است که در آن رژیم به دنبال تحمیل بندی است که در آن به مانند سوریه یا به مانند حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه، هر گاه که دلش خواست به بهانه "دفاع از خود" به لبنان یورش برد. در این زمینه ابتکاراتی مطرح است مانند اینکه آمریکا خارج از متن توافق به صورت شفاهی یا کتبی به اسرائیل تضمین دهد که بتواند آزادی عمل‌اش را حفظ کند، یا اینکه حمله به لبنان منوط به شکایت اسرائیل به کمیته نظارت و بررسی در کمیته باشد و در صورتی که ارتش لبنان قادر به حل آن نباشد، اسرائیل وارد عمل شود یا اینکه بند حق دفاع از خود بماند و در ادامه گفته شود که آمریکا تضمین می‌دهد که اسرائیل حمله پیش‌دستانه‌ای مرتکب نشود. ۲. در بحث کمیته نظارت، سوالات و ابهامات زیادی در خصوص ساز و کار و اعضا وجود دارد. عضویت آمریکا و فرانسه قطعی است و فشارهایی برای عضویت انگلیس و حتی یک کشور عربی وجود دارد. ۳‌. مرزها: رژیم باید از همه نقاط عقب‌نشینی کرده و وضعیت به ۶ اکتبر ۲۰۲۳ بازگردد. باقی ماندن ارتش دشمن به هر بهانه‌ای قابل قبول نیست. ۴‌. زمان اجرا: هم تاریخ شروع اجرای توافق مهم است و هم بازه آن. لبنان معتقد است بلافاصله پس از آتش‌بس، رژیم نیز باید عقب‌نشینی خود از خاک لبنان را آغاز کند تا حدود ۱.۵ میلیون آواره لبنانی به خانه‌هایشان بازگردند اما تلاش‌هایی از سوی دشمن وجود دارد که این عقب نشینی طی ۶۰ روز باشد یا اینکه اساساً کل توافق، یک توافق موقت ۶۰ روزه باشد! این‌ها نقاط ابهام کلمه و جمله است که باید حل شود. ● هفته جاری از حیث پیشبرد موارد فوق مهم ارزیابی می‌شود اما بازه رسیدن به توافق اگر سرعت به همین شکل باشد، ۲ تا ۴ هفته ارزیابی می‌شود مگر اتفاقی جدید علی‌الخصوص سنگ اندازی از سوی نتانیاهو، همه چیز را بهم بزند. تا بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است. شاید بتوان از حیث کمی گفت بر ۱۰ درصد متن پیش‌نویس اختلاف وجود دارد اما این ۱۰ درصد به اندازه آن ۹۰ درصد دیگر اهمیت و ارزش دارد. ● سه هدف حزب‌الله، حفظ کامل حاکمیت لبنان، عدم دستیابی اسرائیل به اهداف میدانی در مذاکرات سیاسی و پایان جنگ است. حزب‌الله معتقد است که اگر بتواند این شروط را در توافق بگنجاند به پیروزی رسیده زیرا عملاً هیچ یک از اهداف دشمن مانند نابودی حزب‌الله محقق نشده است. ضمن اینکه فشارهای بر مقاومت علی‌الخصوص مدنی زیاد است. تهران نیز چراغ سبز لازم و موضع حمایتی خود را داده است. این پذیرش حزب البته در موضع ضعف نیست و در موضعی برابر خواهد بود؛ شلیک فاتح ۱۱۰ به تل‌آویو حاوی این پیام است که انعطاف حزب در مذاکرات به معنای شکست یا عدم توانایی زدن عمق رژیم نیست. تداوم جنگ شاید چالش‌های جدیدی به دنبال داشته باشد. مواردی مانند بازگشت ساکنان به شمال و یا عقب‌نشینی حزب به شمال لیتانی و انهدام ساختار جنوبی را نیز واقعیت مشخص خواهد کرد! ● نتانیاهو همچنان علاقه دارد تا هر روز زمان بیشتری بگذرد، فشار بیشتری آورده و امتیاز بیشتری کسب کند اما آنها نیز چالش‌هایی دارند علی‌الخصوص در وضعیت فرسودگی نیروهای ارتش با توجه به نزدیکی به فصل زمستان که می‌تواند ارتش رژیم را در باتلاق کوه‌های لبنان غرق کند. به هر حال توپ باز هم در زمین نتانیاهو است اما اختلاف دیدگاه همچنان وجود دارد: دیدگاهی که معتقد است باید همچنان بر حزب فشار میدانی آورد و دیدگاهی که معتقد است با توجه به چالش‌های آینده، تداوم پاسخ‌های حزب‌الله و همزمان کسب دستاوردهایی توسط اسرائیل امکان پذیرش آتش‌بس وجود دارد. در آمریکا به دلیل موضع نسبتاً یکسان ترامپ و بایدن در لزوم پایان جنگ، فشار بیشتر و موضع منسجم‌تری از سوی واشینگتن وجود دارد. ● ختم کلام این است که با توجه به تجربه غزه و زیر میز زدن‌های نتانیاهو، هیچ جایی برای خوش‌بینی وجود ندارد و زمان و میدان و مذاکرات همه چیز را روشن خواهد ساخت. @Muhallel
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ| مقابله با استکبار؛ یک فریضه ✌️ مبارزه ملت ایران با استکبار آمریکایی ناشی از چیست؟ 🔹مسئله، مسئله‌ی مقابله‌ی با ظلم بین‌المللی است. برای ملّت ایران با الهام از تعالیم اسلامی، مقابله‌ی با ظلم یک فریضه است، مقابله‌ی با استکبار یک فریضه است. استکبار یعنی سلطه‌ی اقتصادی و نظامی و فرهنگی همه‌جانبه و تحقیر ملّت‌ها. @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
┄┅═༅﷽༅═┅┄ ◈ اینکه یک فعلی بخواهد در خارج محقق بشود به اقتضائات شرایط و امکانات ما بستگی دارد. اما سعی به هیچ شرایطی بستگی ندارد، سعی هیچ شرطی نمی‌خواهد، تنها شرطش اراده است. ▪️حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اعلام موجودیت بسیج تل آویو √ @Roshangari_ir | روشنگری
♦برپایی موکب فدائیان فاطمه الزهرا(س) قصد داریم در ایام فاطمیه دوم همچون سالیان گذشته به مدت ده شب در محله الغدیر اقدام به برپایی موکب در قالب نمایشگاه بزرگ روایت فاطمیه و ایستگاه صلواتی نماییم شما عزیزان میتوانید در کمک مالی به این امر معنوی به صورت یک یا چند سهم 20هزار تومانی شرکت نمایید 5892101532400310 به نام جواد اسدی پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق (ع) پایگاه مقاومت کوثر @paygahe_emamSadegh
حجم نقدینگی در دولت روحانی و در دور ه ی مدیریت دکتر همتی ۳ مرتبه ۲ برابر ‌شد‌ حجم نقدینگی در ابتدای دولت روحانی‌ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، اما حجم نقدینگی در شهریور ۱۳۹۵ به ۱۰۰۰ همت رسید. یعنی به قول آقایان، ‌از زمان هُووَخْشَتْرَه تا ابتدای دولت روحانی، در سه سال اول دولت روحانی نقدینگی تولید شد. ‌حجم نقدینگی در خرداد ۱۳۹۸ عدد ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان بود یعنی چهار برابر از زمان هُووَخْشَتْرَه تا ابتدای دولت روحانی‌! حجم نقدینگی در شهریور ۱۴۰۰ عدد ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی هشت برابر از زمان هُووَخْشَتْرَه تا ابتدای دولت روحانی بود. مهم‌تر از موارد فوق نرخ رشد نقدینگی است. دولت روحانی با نرخ رشد نقدینگی 42 و هشت دهم درصدی، رکورددار نرخ رشد نقدینگی در دوران پس از انقلاب است. در دولت شهید رئیسی نرخ رشد نقدینگی از 42 و هشت دهم درصد به ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد