🔸نشست پرسش و پاسخ آغاز کردید.
منتظر حضور ارزشمندتان هستیم.
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125416/l/fa
#نشست_برخط
#لایو
🎥 سخنران: جناب آقای بردبار نسب
(معاون سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر)
📜 با موضوع: تحلیل سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در باب قدرت نرم افزاری
⏳ زمان : پنجشنبه ۲ اسفند۱۴۰۳
ساعت: ۱۹:۳۰
📱 بستر: پیامرسان روبیکا
💫 لینک شرکت (نسرا جم ):
@nasrajam
نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
تبیین سخنرانی رهبری ـ دفاع نرم افزاری.mp3
25.51M
🔸دفاع نرم افزای...
تشریح سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز
🎙 حیدر بردبارنسب/کارشناس مسائل سیاسی
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
وقتی امام خمینی سال ۴۲ گفت:
سربازان من در گهوارهها هستند،
قاسم ۶ ساله بود
سید حسن ۲ ساله،
یحیی و اسماعیل ۱ ساله
#انا_على_العهد
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
28.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی می گوییم به پاس خون شهدا منظورمان این است...
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
مکتب سید مقاومت ، مبدأ تحول در روش مبارزه نرم افزاری...
✍حیدر بردبارنسب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸یکی از ویژگی ها و نکات مورد توجه شخصیت های بزرگ ، مسیری است که این شخصیت ها را به این مرحله رسانده است. مسیری که می توان آن را ``مکتب`` عنوان نمود.
🔸مکتب شهید سید حسن نصرالله، مکتب راه آزادی ، عزت ، غیرت ،شعار ما می توانیم ، مقاومت و مبارزه و آرمان مقدس قدس است که باید مورد توجه قرار گیرد.
🔹متاسفانه در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هزاران هزار اسطوره و الگو وجود دارد ولی این نرم افزار برای پیاده سازی آنها کمتر دیده می شود و معمولا اشخاص فقط در سطح یک تصویر و خاطرات آسمانی می مانند و روی زمین از آنها اثری پیدا نمی شود.
🔹در خصوص مکتب سید حسن نصرالله سخن بسیار است در این مختصر نکته ای را میخواهم عرض کنم که شاید کمتر به آن توجه شده است.
🔹سید حسن نصرالله ادامه دهنده یک حرکت و هدایت کننده یک تشکیلاتی بود که آن حرکت در بحرانی ترین شرایط زمان خود متولد و باعث عزت و افتخار امت مسلمان و شیعیان لبنان و جهان گردید.
🔹حال اگر بخواهیم از این راه و مکتب الگو بگیریم و فرض را بر این بزاریم که به گفته رهبر عزیز انقلاب ، نیاز فعلی ما در شرایط فعلی به دفاع نرم افزاری است تا دفاع سخت افزاری، آیا امت حزب الله می تواند در این وضعیت بحرانی جنگ نرم افزاری، در درون کشور یک حزب الله از جنس حزب سید حسن متولد کند؟
🔸تولید یک نرم افزار از جنس حرکت حسن باقری دفاع مقدس که با تولید یک نرم افزار و سبک جدیدی از مبارزه، استراتژی مبارزه در جنگ را تغییر داد و بعد از این حرکت، پیروزی ها آغاز و فتح المبین ها ، بیت المقدس ها و آزادی خرمشهر ها رقم خورد.
🔸روش های موجود اگر توان سد کردن راه دشمنان انقلاب را داشتند تا الان جواب می دادند ، اعتقاد دارم باید تحولی در روش مبارزه ما صورت گیرد.
🔻آیا می شود ما مبداء این حرکت باشیم؟
🔻آیا می شود ما ادامه دهنده مکتب سید حسن نصرالله باشیم؟
✍ حیدر بردبارنسب
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
آینده حزبالله پس از سیدحسن نصرالله...
✍حیدر بردبارنسب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸امروز تَن و روح مردی بزرگ که عَلَم آزادگی و دفاع از مظلوم را در محور مبارزه با شیطان بر دوش گرفته بود، آرام گرفت و حالا این عَلَم طبق نظام سیاسی حزب الله همچون شرایط پس از سید عباس موسوی دبیرکل شهید حزب الله قبل از سید حسن نصرالله به دست شیخ نعیم قاسم رسیده است؛
🔸 و حالا سوال می شود که در این شرایط آینده حزبالله پس سید حسن نصرالله چه می شود؟
🔹حزبالله پس از سیدحسن نصرالله قطعا زنده تر خواهد شد. چرا؟ چون ظرفیت خون سید حسن همانند باران رحمت الهی بر همه مردم لبنان بارید. در این نکته تامل کنیم در کلام امام بزرگوار ``بکُشید ما را ملت ما بیدارتر می شود...``
اعضای تشکیلات حزب الله در تمامی لایه های مختلف خود در شرایط سیاسی ، اجتماعی فعلی لبنان، سر خود را بالا می گیرند و به همه اقشار مختلف اعلام می کنند که ما در راستای آرمان های خود هزینه های سنگین می دهیم و اینطور نیست که مردم را فدای سیاست های خود کنیم.
این را براحتی در مراسم تشییع سید حسن می توانیم مشاهده کنیم.
🔹تفکری که به دنبال تضعیف قدرت اجتماعی و سیاسی حزب الله از طریق ایجاد شبهه در دل مردم لبنان و حامیان حزب الله بود با این شرایط تاحدود زیادی زمین گیر شد.
🔸در آینده حزب الله باید به چهار مولفه قدرت توجه کرد؛
🔹اول ؛ قدرت نظامی
در حال حاضر اگر رژیم نقض آتش بس کند حزبالله می تواند با ده ها هزار نیروی نظامی حداقل تا دوسال با تجهیزات مناسب فقط با توان و تجهیزات فعلی خود با رژیم شیطانی مقابله نماید . این توان بدون در نظر گرفتن میزان تولید مجدد توان رزمی در طول این زمان است.
🔹دوم؛ قدرت خودکفایی؛
حزبالله دیگر آن حزباللهی نیست که نیاز داشته باشد کشورهای جبهه مقاومت بخواهند با روش های پیچیده به آن تجهیزات و امکانات برسانند . قدرت خودکفایی حزب الله یعنی اینکه مجاهدان لبنان توانسته اند در تولید اکثر نیازهای ضروری خود خودکفا شده و در داخل ساختار خود آنها را تولید و وابسته به سایر کشورها نباشند.
این توان را باید در کنار کمک سایر کشورهای جبهه مقاومت با تحمل تمام پیچیدگی های موجود در منطقه نیز تصور کرد.
با در نظر گرفتن شرایط فعلی سوریه خیلی ها فکر میکنند که خط پشتیبانی از حزب الله قطع شده است در صورتی که باید بدانیم هر وقت کشورهای جبهه مقاومت اراده کنند میتوانند پشتیبانیهای لازم را به حزب الله برسانند.
🔹سوم؛ قدرت اجتماعی
حزب الله از زمان تاسیس تاکنون توانسته است در زمینه های مختلف اجتماعی در کنار مردم لبنان باشد. حزبالله فعلی به مردم خدمات فراوانی در زمینههای معیشتی و اقتصاد ، فرهنگی و اشتغال و غیره میدهد لذا با این اقدامات توانسته است در دل مردم لبنان به ویژه شیعیان نفوذ داشته باشد و این قدرت اجتماعی، قدرت سیاسی حزب الله را نیز افزایش داده که در دولت و همه ساختارهای سیاسی لبنان نفوذ بسیار بالایی دارد.
🔹چهارم؛ قدرت اعتقادی و آرمانی
نکته آخر و اصلی، قدرت اعتقادی و آرمانی نیروهای حزبالله میباشد. نیروهایی که شهادت برای آنها افتخار و آرزو است و سید حسن نصرالله را به عنوان الگوی خود در مقاومت و ایستادگی دربرابر ظلم میپندارند و حتی آنان به ایرانیها و سایر دوستداران حزب الله میگویند که چرا شما اینقدر از شهادت سید حسن نصرالله ناراحت هستید؟ بله درست است فقدان سیدحسن برای ما بسیار سنگین است ولی رهبر اصلی ما امام خامنهای مقتدر ایستاده است، لذا ما با رهنمودهای آن با قدرت، آرمانهای خود را پیش خواهیم برد. این قدرت اعتقادی حزب الله توان باز سازی آن را چندین برابر افزایش داده است.
🔸حال دبیرکل جدید حزب الله جناب شیخ نعیم قاسم با این توانمندیها به راحتی میتواند حزبالله را مثل قبل پرتوان و مقاوم پیش برده و سیاستهای جبهه مقاومت در مقابله با جبهه شیطان را دنبال کند همه این توانمندیها در کنار همبستگی و همکاری کشورهای جبهه مقاومت، حزب الله آینده را ترسیم میکند.
✍حیدر بردبارنسب
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
🔹لینک کانال فانوس انقلاب بوشهر _ایتا
🆔 @fanoos_enghelab
شناخت خطوط فاصل جریانات سیاسی و جریانات انقلابی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸در تمامی کشورها یک سری قوائد و قوانین بعنوان اسناد و قوانین بالادستی یا نخ تسبیح با هدف حفظ انسجام و وحدت جامعه تهیه و تدوین میشود.
در بعضی از کشورها ساختارها و نهادهایی نیز برای رسیدن به این مهم ایجاد میشود.
در بیشتر مواقع یک گفتمان و تفکر نیز برای حفظ وحدت و انسجام جامعه یعنی حفظ آن ساختار و قوائد به وجود میآید.
🔹در همه اینگونه ساختارها و در همه کشورهایی که نظام سیاسی آنها مردم پایه است،(مردم سالاری ،دموکراسی) جریانات سیاسی به عنوان احزاب ، گروهها ، اشخاص و جناحهای سیاسی به رقابت و تلاش جهت کسب قدرت می پردازند.
🔹این گروهها بیشتر اهداف حزبی و جریانی خود را دنبال میکنند و در بسیاری از مواقع برای آنها مهم نیست که انسجام و اتحاد کل به خطر بیفتد لذا در بسیاری از موارد مشاهده میکنیم که گروه مخالف یا یک رقیب سیاسی، حداکثر تلاش خود را انجام میدهد تا رقیب خود را با شکست روبرو کند و خود بتواند قدرت را بدست بگیرد.
ولی در جریانهای انقلابی و گفتمان های مختلف آن، به مسائل جناحی و سیاسی توجه کمی صورت می گیرد یعنی افراد ، اشخاص و گروه ها در ابتدا اهمیت ندارند و هدف اصلی و اولویت اول آنها، انسجام، اتحاد ، پیشرفت و رفع مشکلات کشور، جامعه و مردم است.
🔹در این شرایط این نکته اهمیت پیدا میکند که در بسیاری از موارد تشخیص جریانات سیاسی و جریانات انقلابی بسیار دشوار است. دلیلم این است که همه میخواهند خود را محور انسجام، وحدت و پیشرفت کشور در ظاهر معرفی کنند در صورتی که در عمل فعالیت حزبی، جریانی خود را اولویت قرار میدهند.
🔹در اینجا باید جریانات انقلابی به صورت مشخص حدود فاصل یا خطوط قرمزی را مشخص کنند تا مردم به راحتی بتوانند جریانات سیاسی که برای آنها مهم نیست با چه هزینه هایی هدف خود را محقق سازند را از جریانات انقلابی تشخیص بدهند و اشتباه و قدرت طلبی بعضی از گروهها و اشخاص را به پای گروههای انقلابی که در عمل به دنبال پیشرفت و وحدت کشور هستند نگذارند.
🔸حالا با این پیچیدگیها چکار کنیم؟
🔹باید بعضی از مسائل را به صورت مشخص تعیین و تکلیف کنیم و این مسئله هم تعارف بردار نیست. باید بدانیم که هر شخصی در یک فعالیت و گروه سیاسی مشارکت نمود ، نه به صورت صددرصد ولی با درصد بسیار بسیار بالا به دنبال تامین منافع گروهی و حزبی خود در ابتدا میباشد لذا این افراد را نباید معیار وحدت و انسجام سیاستهای کلی کشور و ساختار نظام بدانیم. البته بررسی رفتار سیاسی گروه ها و انطباق آنها با گفتمان انقلابی یکی از ظرافت های این مبحث است که در یادداشتی جداگانه به آن می پردازیم.
🔹در کشور عزیز ما ایران نیز نهادها و گفتمانهای انقلابی به دنبال پیشرفت کشور و حفظ انسجام و وحدت ملی میباشند و برای آنها مهم نیست که چه دولت با چه تفکر و جناحی بر سر کار میآید. هدف آنها دفاع از کشور و مردم است و در کنار همه نقدهای جدی دلسوزانه تمام تلاش خود را می کنند تا آن دولتها موفق باشد و موفقیت دولتها را موفقیت خود و کشور میدانند.
🔹این برخلاف گروههای سیاسی و حزبی است که در خیلی از موارد به انتقادهای غیر سازنده و تخریبی روی میآورند تا حریف را از میدان به در کنند تا خود بر سر میز قدرت قرار بگیرند.
🔸در پایان باید عرض کنم که جریانات انقلابی به صورت شفاف باید افراد ، اشخاص ، گروهها و رفتارهای آنها را مشخص کنند تا هیچکس نتواند با یک ظاهرسازی و ژست انقلابیگری منافع حزبی فردی و گروهی خود را دنبال کند و به اتحاد و انسجام کشور لطمه وارد نماید.
🔹درباره رفتارهای سیاسی در جریان های سیاسی در ادامه صحبت خواهیم کرد...
✍ حیدر بردبارنسب
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
🔹لینک کانال فانوس انقلاب بوشهر _ایتا
🆔 @fanoos_enghelab
🔸امروز این [نرم افزاری] از دفاع سختافزاری مهمتر است.» ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
شناخت خطوط فاصل جریانات سیاسی و جریانات انقلابی - قسمت دوم
✍حیدر بردبارنسب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸در قسمت اول حدود فاصل جریانات سیاسی و جریانات انقلابی را شرح دادیم. در این قسمت میخواهیم به صورت میدانی خط کش گذاری کنیم و چند خط فاصل برای جریانات مختلف بکشیم.
خط اول؛
🔹به صورت کلی می توانیم با یک فرمول ساده جریانات سیاسی را بشناسیم و تفکیک کنیم.
تقریبا همه افرادی که در انتخابات های مختلف کشور شرکت می کنند را می توان در قسمت جریانات سیاسی تحلیل نمود. اکثر افراد یا از طریق یک گروه تلاش می کنند که در رقابت انتخاباتی ، انتخاب شوند یا اگر به صورت فردی تلاش میکنند برای حفظ خود یا انتخاب در دور بعدی رقابت نیاز به انجام رفتارهای سیاسی دارند.(این نکته مطلق نیست ولی اکثریت می باشد)
لذا هرکس از این گروه ها و اشخاص که احساس تکلیف نموده و خود را در معرض انتخاب قرار می دهند معمولا در رقابت و بعد از انتخاب برای حفظ خود به طور مرسوم قوائد کلی ساختار را مدنظر و اولویت قرار نداده و منافع گروهی و فردی خود را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.
خط دوم:
🔹جریانات ،احزاب ، گروه ها باید برای مردم با ذکر مصادیق معرفی شوند.
در کشور ما دو جریان سیاسی قانونی بیشتر از بقیه نمود داشته و نمایان هستند.
اصول گرایان و اصلاح طلبان.
دقت شود این دو، جریان سیاسی هستند نه حزب سیاسی.
به طور مرسوم باید احزاب ، گروه ها و افراد را در این دو جریان تحلیل کنیم. حتی اگر گروه ها و اشخاص در عمل حرکتی سیاسی به صورت محسوس در این دو جریان نداشته باشند لذا با توجه به همه گیر بودن این دو جریان باز باید تفکر و رفتار سیاسی آنها را با این دو جریان مقایسه و ارزیابی نمود.
خط سوم:
🔹بعضی از جریانات و گروه ها خود را خارج از دو جریان رایج سیاسی کشور یعنی اصول گرایان و اصلاح طلبان می دانند. مثلا بعضی ها اعلام می کنند که ما انقلابی هستیم یا بی طرف یا با هر دوجریان و معتدل هستیم.
فارغ از بحث اینکه جامعه نباید دو قطبی شود ولی واقعیت فعلی میدان سیاسی کشور این موارد را بیشتر باید شعاری و تکنیک گروه ها و اشخاص سیاسی تحلیل نمود که در مصادیقی هم از اینها گذر می کند و به طرح فریب و ابزاری برای کسب رای و قدرت می انجامد.
🔸اینجا کم کم پیچیدگی کار مشخص می شود.
🔸یعنی با این منطق، ما مسئول ، نماینده ، رئیس جمهور و حزب انقلابی نداریم؟
🔹برای پاسخ به این سوال باید اول یک تعریف واحد از انقلاب داشته باشیم و در مرحله بعد رفتار و اعمال جریانات و افراد را با آن مقایسه کنیم که بدانیم آیا آنها انقلابی هستند یا نه؟
🔸فعلا نگاه ما برای انقلابی این تعریف باشد؛ هر گروه ، شخص و نهاد که اولویت خود را پیشرفت کشور و هر دوجریان رایج سیاسی کشور را درون انقلاب تعریف می کند، انقلابی می دانیم. (البته به این سادگی هم نیست.!)
باید دقت شود ؛
🔹شاید قسمتی از رفتار یک جریان ، شخص و گروه سیاسی باشد و قسمتی از رفتار آن انقلابی.! در اینجا خطوط قرمز اهمیت پیدا می کنند. یعنی کدام رفتار دارد فدا یا هزینه رفتاری دیگر می شود.
🔸آیا این گروه ها و اشخاص، انقلاب را هزینه جریان می کنند یا جریان را هزینه انقلاب...؟ / ادامه دارد
پایان قسمت دوم
✍ حیدر بردبارنسب
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab
شناخت خطوط فاصل جریانات سیاسی و جریانات انقلابی - قسمت سوم
✍حیدر بردبارنسب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸در قسمت سوم تمرکز ما روی تعریف واژه انقلابی است.تا ما تعریف دقیقی از این کلمه سیاسی نداشته باشیم نمی توانیم رفتارهای سیاسی افراد و گروههایی که خود را انقلابی می دانند را بدرستی ارزیابی کنیم.
برای تعریف انقلابی کیست؟ در این قسمت از سخنان رهبر عزیز انقلاب وام می گیریم؛
🔹حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی رحمهالله فرمودند: «انقلاب مال همه است، انقلاب یک شط جاری است... و همه میتوانند انقلابی باشند... همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه ]دستیابی به اهداف انقلاب[ را با موفقیت پیش برویم.» در جدول زیر این پنج شاخص به اختصار مرور شده است:
۱.پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب؛
🔸بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطهی مقابل این پایبندی عملگرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثهای انسان را به یک طرف کشاندن.
۲.هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها؛
🔸بعضی سعی میکنند جامعه و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمیرسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
۳.پایبندی به استقلال کشور؛
🔸استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینهی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمهی اقتصاد جامعه جهانی است.
۴.حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن؛
🔸باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
۵.تقوای دینی و سیاسی؛
🔸اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمانها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن میتواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
🔹پس جمعبندی ما این است که اگر یک شخص و گروهی خود را انقلابی نامید باید این ویژگی ها را داشته باشد ؛
🔸پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب ، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها ، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن ،تقوای دینی و سیاسی/ ادامه دارد
پایان قسمت سوم
✍ حیدر بردبارنسب
#ماهد_انقلاب
ـــــــــــــــــــــــ
💠ماهد انقلاب؛ | عضویت در کانال 👇
🆔 https://eitaa.com/mahed_enghelab