😳چرا موسیقی نه⁉️
◀️تاثیرات موسیقی بر کسی پوشیده نیست.
☝️موسیقی می تواند بر رفتار، گفتار و عمل شما تاثیر مستقیم داشته باشد.
✍موسیقی می تواند ذهن شما را تسخیر کند
♻️موسیقی به همراه کلام می تواند ضد ارزش ها را ارزش جلوه دهد و شنونده را قانع کند کاری را انجام دهد که تا دیروز حیا مانع آن می شد.
⬅️کودکی که با صوت آهنگین مادر به خواب می رود
⬅️عزاداری که با صوت غم انگیزه نوحه اشک می ریزد
⬅️و رقاصه ای که جسمش را با موسقی به تاراج می گذارد
⏸اینها گوشه ای از تاثیر اعجاب انگیز موسیقی است.
✋دنیا و کشورهای صاحب قدرت این موضوع را خوب درک کرده اند و با بررسی شرایط کشورها از موسیقی برای تغییر فرهنگ ها کمک گرفته اند.
🗣بله این موسیقی است که ذهن ها را چنان غرق می کند که حیا و عفت را به لذتی زودگذر بفروشند.
👈اما خداوند طنین دل انگیز صوت قرآن را برای شما به ارمغان آورد تا هم یاد بگیرید، هم لذت ببرید و آرامش بیابید. 🌸🌺
✅ما مخالف موسیقی نیستیم اما با موسیقی که یاد خدا را از ما جدا کند مخالفیم،حتی موسیقی های مثلا،مجاز یا حتی نوحه و مداحی وقتی که باعث ‼️غفلت از یاد خدا شوند‼️
خدایی که یادش آرامش دلهاست❤️
🌺این آرامش را به هیچ قیمتی از دست ندهیم.
https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
العربية English français
/بررسی نشاط اجتماعی در جامعه/
خلق نشاط اجتماعی....چگونه؟

شادی و نشاط اجتماعی و حضور آن در یک جامعه، از منظر علوم و افراد متخصص حوزههای مختلف، از نشانههای یک جامعه سالم است. وقتی نشاط و شادی از یک جامعه رخت بربندد، جامعه دچار بروز عواملی مانند افسردگی، انفعال، انحرافات مختلف فردی و جمعی و فرهنگی و .... میشود.
شادی و نشاط اجتماعی و حضور آن در یک جامعه، از منظر علوم و افراد متخصص حوزههای مختلف، از نشانههای یک جامعه سالم است. وقتی نشاط و شادی از یک جامعه رخت بربندد، جامعه دچار بروز عواملی مانند افسردگی، انفعال، انحرافات مختلف فردی و جمعی و فرهنگی و .... میشود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقهی خراسانجنوبی، نظر به اهمیت توجه به نشاط اجتماعی جوانان بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه در توسعهی همهجانبه کشورمان متأسفانه این مهم در برنامههای اصلی مدیران استان و شهرستان جایگاهی نداشته و توجه خاصی به این حوزه نمیشود.
عدم وجود نشاط اجتماعی در میان جوانان، افسردگی و سرخوردگی را به همراه دارد. برای شاد بودن باید مولفه امید به زندگی را افزایش داد، چون امید به زندگی و شاد بودن باعث کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد ، خودکشی و... میشود پس برای افزایش امید به زندگی باید به دوران جوانی و نوجوانی و دغدغههای این نسل بها و ارزش دهیم.
شادی و امید طبیعت زندگی هستند با وجود این، غم و ناامیدی به سراغ موجود زنده میﺁیند. جوان بهمثابهی گروه تأثیرگذار جامعه حق و حقوقی دارد.
نشاط یعنی چه؟
واژهی نشاط در لغت فارسی به معانی سرزندگی، زندهدلی، خوشدلی، سبکی و چالاکی یافتن برای اجرای امور، خوشی، شادمانی، خرمی، سرور، شادی، طرب، خرسندی و در مقابل کسل آمده است. در لغتنامه دهخدا، در ادامهی لغت شادی چنین آمده است: «حالت مثبتی که در انسان به وجود میآید و در مقابل غم و اندوه قرار دارد.»
دهخدا در همین کتاب، شادی را به شادمانی، خوشحالی، مسرت، نشاط و طرب تعریف کرده است.
پدیدهی شادی در روانشناسی، در حوزهی «انگیزش و هیجان» بررسی، تبیین، تحلیل و تعریف میشود. در مباحث جامعهشناسی، در بیشتر زیرشاخههای آن مانند جامعهشناسی جوامع مختلف انسانی، طبقات مختلف اجتماعی، جامعهشناسی پدیدههای متفاوت اجتماعی، جامعهشناسی اوقات فراغت و مانند آن، موضوع شادی، کم یا زیاد مطرح میشود و دقت و توجه جامعهشناسان را به سوی خود جلب میکند.
در عین حال که دو مفهوم شادی و نشاط، علیالظاهر یکی هستند، اما باید پذیرفت که تفاوتهای نیز با هم دارند.
شادی یک هیجان انبساطی زودگذر است، اما نشاط یک احساس بهجت و شادمانی درونی است که پایدار و بادوام است.
شادی همیشه با هیجانهای لبخند و خنده وحرکت همراه است اما در نشاط احساس بهجت و سرور لزوماً با خنده همراه نیست اما احساسی است که موجب لذت فرد میشود.
نشاط اجتماعی چیست؟
نشاط اجتماعی، اثرات و آثاری چند بر زندگی شهروندان و جامعه دارد که تعلق اجتماعی، همبستگی اجتماعی، مسئولیتپذیری اجتماعی، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخصهای سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی و ... ، پویایی اجتماعی، کاهش هزینههای مردم، افزایش امید در جامعه، زندگی متعادل و با ثبات، ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش خلاقیت و نوآوری، کاهش آسیبهای اجتماعی(خصوصاً در جوانان) و ...... از جمله آن است.
در جامعه خوشحال و خرسند، تولید بهتر، اشتغال بیشتر و اقتصاد، سالمتر است. بدون شک در چنین محیطی امنیت اجتماعی و فردی راحتتر به دست میآید. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا میشود.
شاد بودن جامعه یکی از عوامل بسیار موثر در توسعهی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و کاهش نابسامانیهای خانوادگی، طلاق، افزایش میزان میل و رغبت تحصیلی و دل به کار دادن و افزایش تولید میشود.
نشاط از عوامل مهم امید به آینده در جامعه است
«سعید کسرائینیا» مدیر سمنها و احزاب ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه نشاط و شادابی از عوامل مهم در زنده ماندن امید به آینده در جامعه است، گفت: شاید بتوان نشاط و امید را علت و معلول یکدیگر دانست که هرکدام در جامعه ایجاد شود دیگری را نیز بوجود میآورد.
وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی و امید برای جوامع در حال توسعه تعاریف مختلف و ابعاد گوناگونی دارد، گفت: ایران اسلامی در حال گذار از مرحلهای به مرحلهی دیگر است، اگر بهدرستی عوامل موثر در نشاط اجتماعی را تحلیل کنیم میبینیم بخش زیادی از آنها در جوامع در حال توسعه مورد توجه قرار نمیگیرد.
مدیر سمنها و احزاب ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی افزود: باید گفت نشاط اجتماعی در جامعه تک علتی نیست بلکه مجموعهای از عوامل فردی و فرافردی است.
کسرائینیا ادامه داد: از عوامل نشاط اجتماعی میتوان به احساس محرومیت، ارضای نیازها، احساس مقبولیت نزد دیگران، احساس عدالت توزیعی، فضای عمومی جامعه، پایگاه اقتصادی و اجتماعی در تقویت و یا کاهش نشاط در افراد جامعه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اگر به تحقیق موارد یاد شده را تحلیل کنیم، میبینیم به علت فشار تحریمها و مشکلات اقتصادی سطح توان اقتصادی خانوارها کاهش یافته و این موجب کاهش نشاط اجتماعی در سطح شهرها بهویژه استان محروم خراسانجنوبی شده است.
نشاط اجتماعی محصول سبک زندگی انسانهاست
مدیر سمنها و احزاب ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی گفت: باید پذیرفت که نشاط اجتماعی تنها یک مقوله دولتی و یا سازمانی نیست، بلکه به همت فردی نیز نیاز دارد. نشاط اجتماعی محصول سبک زندگی انسانهاست.
کسرائینیا تصریح کرد: متأسفانه سبک زندگی ما از مدل اسلامی فاصله گرفته و این موجب افزایش توقعات و کاهش سازگاری با محیط در مردم شده است.
وی افزود: توقعات و تجملگرایی از یک طرف و افزایش سن ازدواج از سوی دیگر به شدت در کاهش نشاط اجتماعی در جامعه تأثیر گذاشته است.
مدیر سمنها و احزاب ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی اظهار کرد: اگر از منظر دین مبین اسلام به مقولهی نشاط اجتماعی نگاه کنیم، میبینیم که بزرگترین نشاط در رضایت خداوند از بنده بوده و کاهش پایبندی به دین و معارف اسلامی یکی از عوامل مهم در کاهش نشاط اجتماعی است.
کسرائینیا افزود: به نظر من شادی به معنای نشاط در جامعه نیست، چون شادی منفی و یا کاذب نیز وجود دارد، اما نشاط در انسان همیشه مثبت است.
وی ادامه داد: شادی مثبت میتواند به نشاط تبدیل شود، اما شادی کاذب، به نشاط و بهجت انسان منجر نمیشود، حتی تجربه نشان داده که شادیهای کاذبی که توسط محرکهای متفاوت مثل داروهای روانگردان، موادمخدر، الکل، موسیقی بسیار تند، تمسخر دیگران، و از این قبیل بدست میآید پیآمدهای اندوه و افسردگی دارد.
مدیر سمنها و احزاب ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسانجنوبی گفت: توجهی ویژه به دینداری و عمل به فریضههای دینی، داشتن لبخند بر لب در برخوردهای اجتماعی، استفاده از عطر و لباسهای آراسته، تقویت اعتماد به نفس، پیشگیری از فشارهای، کمک به افزایش ظرفیت تحملپذیری و پرهیز از عصبانیتهای زودهنگام، عدم اختصاص تمام افکار به مشکلات اقتصادی و توجه به مثبتنگری در زندگی، تقویت ارتباطهای اجتماعی و ارتباطهای خانوادگی صحیح و کارآمد و توجه به ورزش را از راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی است.
در جامعهی ما تئوریای برای شادی وجود ندارد
«مهدی قناد» یک جامعهشناس در خراسانجنوبی نیز به ایسنا گفت: از سال 2000 به بعد در نگاه سازمان ملل برای تعیین سطح توسعهیافتگی کشورها متغیرهای نشاط، امید به آینده، خشنودی و رضایتمندی افراد جامعه بعنوان یک متغیر کلیدی وارد محاسبات شده به این صورت که اگر مردم یک جامعه احساس نشاط ، خشنودی و رضایتمندی نکنند، نمیتوان آن جامعه را توسعهیافته قلمداد کرد.
وی با اشاره به اینکه بنا به تحقیقات انجام شده و اظهارنظرهای رسمی آمار و علتهای افسردگی در ایران بالاست، افزود: افسردگی در جوامع مختلف وجود دارد و خاص جامعه ایرانی نیست.
این جامعهشناس ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما تئوریای برای شادی وجود ندارد، ما به مردم حد شادی پسندیده و معقول را نشان ندادهایم و مشخص نکردهایم مردم تا چه حد اجازه دارند شادی کنند، در حالیکه در دین ما به شادی و نشاط توجه شده است. به نظر میرسد درجهی نشاط در هر جامعهای و متناسب با هر فرهنگی متفاوت باشد.
قناد اظهار کرد: شادمانی و نشاط بعنوان یکی از مهمترین نیازهای روانی بشر، بعلت تأثیرات عمدهای که بر شکلگیری شخصیت آدمی و در یک کلام مجموعه زندگی انسان دارد، همیشه یکی از دغدغههای جامعه بشری بوده است.
وی افزود: تحقیقات انجام شده در سالهای اخیر نشان میدهد شادی با توسعهی قوای شناختی، خلاقیت، نوآوری و ارتباطات گستردهتر و مثبتتر انسانها با یکدیگر مرتبط است.
این جامعهشناس گفت: شادی و نشاط در صورت عمیق بودن ضمن گسترش خلاقیت و کارآمدی فرد سبب توانمند بیشتر وی در حل مسأله میشود.
قناد ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده شادی و نشاط سبب افزایش طول عمر میشود در حالی که غم و اندوه و استرس میزان طول عمر فرد را کاهش میدهد.
وی با اشاره به اینکه هیجان مثبت و شادی در افزایش معنویت نیز نقش موثری دارد، افزود: دینداری انسانها ثمرهی سلامت روان آنهاست که باید در رضایت خاطر از زندگی فراهم شود.
این جامعهشناس اظهار کرد: شکرگزاری، خوشبینی، اشتغال، فراوانی رابطهی زناشویی جنسی با همسر، میزان زمان اختصاص یافته به فعالیتهای مثبت، اعتماد به نفس زیاد، مسکن، تعهد، پایبندی به مذهب، سلامت جسمی، خودآگاهی، برونگرایی و کنترل درونی در بروز
شادی و نشاط در فرد نقش موثری دارند.
انسان با نشاط، انسانی مبتکر، مولد و سازنده است
قناد گفت: شادمانی و نشاط بعنوان یکی از مهمترین نیازهای روانی، نه تنها تأثیرات عمدهای بر شکلگیری شخصیت و زندگی انسان دارد، بلکه اهمیت زیادی در سلامت روانی و مقابله با مشکلات دنیای امروز دارد.
وی با اشاره به اینکه انسان با نشاط، انسانی کارآ، مبتکر، مولد و سازنده است، افزود: نبود شادکامی عوارض متعدد روانی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را در پی دارد.
این جامعهشناس ادامه داد: عدم امید به آینده و کسالت، موجب کنارهگیری فرد از اجتماع، افسردگی و انزوای اجتماعی میشود که این عوامل خود کاهش فعالیت و کارآیی را بهدنبال دارند، همچنین ناامیدی در بعد فردی موجب از میان رفتن نیرو و ارادهی لازم برای نیل به اهداف میشود، افراد ناامید نسبت به تواناییهای خود باور نداشته و از آینده تصوری نامطلوب دارند و به همین سبب سرخورده و منفعل میشوند.
قناد گفت: بیشک اجرای برنامههای نشاطبخش برای جامعهای که به زعم آمارهای موجود از نظر ناملایمات روانی، عدهای از افراد آن وضعیت مطلوبی را ندارند امری کاملاً حیاتی است. چنین برنامههایی در درجهی نخست باید، هدفی مشخص و تضمین داشته باشد از نظر میزان درجه حصول به آن هدف باشند، چون در غیر این صورت ضربهی بدتری به اوضاع مذکور وارد میآید.
وی ادامه داد: از سادهترین و بهترین گزینهها برای افزایش شادی در جامعه برگزاری پیادهرویهای خانوادگی است.
این جامعه شناس گفت: آنچه که اجرای چنین برنامههایی را مهم جلوه میدهد، حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر و سپری نمودن دقایقی چند با همدیگر پس از هفتهای پر از فعالیت و دغدغههای اقتصادی و شغلی و تحصیلی است.
قناد اظهار کرد: در جامعهی امروزی ما که بهواسطه وجود شکاف نسلها یا به باور برخی جامعهشناسان گسست نسلها و ارتباطات از نوع موزائیکی و مشغلههای گوناگون عرصهی خانواده دچار تغییراتی متفاوت با گذشته شده است، فراهمسازی اوقاتی اینچنین برای خانوادهها و جوانان باید از وظایف اولیه همهی سازمانها و ادارات دولتی قلمداد شود.
وی ادامه داد: فارغ از هر مزیتی پیادهروی عاملی مؤثر بر افزایش سرمایهی اجتماعی است، البته تأثیری که بیشتر بعنوان متغیری غیرمستقیم عمل میکند. اما در هر حال اثربخش است. هنگامی که شادی و رضایت، با کمک از عوامل مختلفی چون اهدای جوائز، فضای جنگ و خنده، اجرای برنامه زنده و ... به عامه مردم تزریق شود قطعاً چسب سرمایه اجتماعی محکمتر میشود، چون مردم در تجمعها و مراسم جمعی با رغبت و شور خاص خود حضور مییابد.
این جامعهشناس اظهار کرد: همانطور که در مقام تجربه و عمل اثبات شده، خنداندن جامعه به واقع سختتر از گریاندن آنان شده و سکهای که دو روی آن غم و شادیهای جامعه منعکس شده، بهگونهای که بیشتر سوی غم آن رویت میشود، از اینرو اهتمام در راستای نشاط آفرینی و بسترسازی لازم بهمنظور ارائهی شادیهای اسلامی از وظایف اولیه سازمانها و ادارات دولتی است.
این جامعهشناس گفت: بوضوح آشکار است که برگزاری دورههای نشاط اجتماعی بر غمگین نبودن، بدبین نبودن به آینده، شکست نخوردگی، کاهش نارضایتی، کاهش احساس گناهکاری، کاهش از خود بیزاری، کاهش خود آزاررسانی، کاهش کنارهگیری، افزایش تصمیمگیری، کاهش خود پنداشت منفی، کاهش دشواری در انجام کارها، کاهش خستگیپذیری و کاهش بیاشتهائی تأثیرگذار است.
دستگاهها درحوزهی فرهنگ شادی برنامههای لازم را تدوین کنند
قناد اظهار کرد: دستگاهها وسازمانهای مختلف باید درحوزهی مسئولیت خود، برای گسترش فرهنگ شادی برای کارکنان و زیر مجموعهی فعالیت خود، برنامههای لازم را تدوین و برای اجرای آن برنامهها به صورت جدی تلاش کنند.
وی ادامه داد: در فضاهای آموزشی ایجاد محیطی شاد در محیط دانشگاه و کلاس درس جو تفاهم، همدلی و خلاقیت را افزایش میدهد.
این جامعهشناس افزود: توجه به معنویات و تقویت بنیا نهای ارزشی و دینی از طریق توسعه دانشها، ارزشها و نمادهای اصیل اسلامی در جامعه، زدودن عوامل ایجاد تشویش خاطر و اضطراب و افزایش رضایتمندی از زندگی، ایجاد فضای شاد و نشاطآور در ارتباطات و بها دادن به فعالیتهای خودانگیخته در راستای پرورش عواطف مثبت، برنامهریزی اصولی و استفادهی بهینه از منابع و امکانات مادی دانشگاه، محیط کار و خانواده میتواند در ایجاد شادی موثر باشد.
قناد اظهار کرد: رعایت عدالت توزیعی و عدالت منطقهای از سوی مسئولان و طی برنامهریزیها، آگاه شدن مردم به حقوق شهروندی خود، بهرهگیری حداکثری و بهینهی دولت از امکانات موجود، میتوانند با اشتغالزایی، کاهش اختلاف طبقاتی و برقراری عدالت اجتماعی از مشکلات اقتصادی مردم بکاهند و در نتیجه بر احساس شادکامی اجتماعی بیفزایند.
وی ادامه داد: در بحث از شادی و نشاط باید توجه داشت آن نوعی از شادی و نشاط
برای جوامع و افراد مناسب است که اولاً مبتنی بر فرهنگ افراد باشد، ثانیاً اصیل و پایدار بوده و ماندگاری داشته باشد، بنابراین اصلاح باورهای فرهنگی در خصوص شادی کردن جوانان و زنان ضرورت دارد.
لزوم ایجاد فضای فرهنگی مناسب و مثبت برای احساس شادی جوانان
این جامعهشناس گفت: در فرهنگ ما، بسیاری از مردم شاد بودن و شادی کردن را بهویژه برای زنان امری ناپسند و بعبارت دیگر سرخوشی میدانند، به نظر میرسد که برخی باورهای سنتی به این امر دامن میزند، مثلاً در فرهنگ ما ضربالمثلهایی مانند، «خنده بیجا، گریه میآورد» موید همین امر است، از اینرو لازم است که فضای فرهنگی مناسب و مثبت در جامعه برای احساس شادی در میان جوانان بوجود آید.
قناد افزود: در سطح استان بعلت رواج زمینهی سنتی و وجود نگرشهای دینی تا حد زیادی از حدود فرهنگی آن خارج نشدهایم هر چند که از جهاتی نیز در حلقهی نگاههای سنتی بعنوان مانعی برای نشاط سالم گرفتار آمدهایم.
وی با بیان اینکه آموزش نشاط در کنارفراهم کردن امکانات ورزشی در شهرستانهای مختلف استان به سلامت اجتماعی کمک میکند، ادامه داد: ضعف امکانات تفریحی بطور اعم و امکانات ورزشی بطور اخص، همواره زمینهساز پیآمدها و تبعات منفی است، چون نبود و یا ضعف چنین امکاناتی، موجب آن میشود تا برخی نوجوانان و جوانان بیشتر زمان فراغت خویش را بهجای فعالیتهای مناسب به لحاظ اجتماعی صرف فعالیتهای غیر کنند.
قناد اظهار کرد: میتوان با ایجاد و یا با بهرهوری بیشتر از بوستانهای سطح شهر برنامههای شاد و آموزندهای را برای مردم شهر هدیه آورد و یا در مناسبتهای مختلف در چندین و چند نقطه شهر با اجرای برنامههای شاد و نور افشانی مردم را به وجد آوریم.
وی با بیان اینکه میتوانیم فرهنگ نشاط را در درون محلهها رواج دهیم و از ظرفیت خود مردمان هر کوچه و محله استفاده کنیم و حتی محله برتر را از نظر چراغانی و یا همکاری در ایجاد فضای شاد رتبهبندی و شناسائی کنیم، یادآور شد: باید گفت هر چه مردمان شادتری داشته باشیم ظرفیت تحمل مشکلات توسط آنها افزایش و رشد و شکوفائی فردی و جمعی در آنها بیشتر است.
قناد افزود: آخرین نکته این است که اگر ما بتوانیم خانوادهی شاد و سیاست شادی را در ایران تحقق بخشیم، باید مطالعات شادی را گسترش دهیم. مطالعات شادی ابعاد گوناگون دارد، یکی از ابعاد گوناگون آن مطالعات شادی و خانواده است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم این مطالعات در ایران هنوز شکل نگرفته است.
وی یادآورشد: ما برای داشتن خانوادهای شاد، نیازمند دیدگاههای نظری مفهومی و دادههای تجربی و اطلاعات تاریخی و بررسیهای تطبیقی و فهم فرهنگی و کیفی عمیق از وضعیت کنونی و تحولات خانواده و شادی در ایران امروز هستیم.
بنابراین باید برای گسترش مطالعات شادی و خانواده برنامهریزی کنیم. رسانهها و دستگاههای اجرایی میتوانند با ارائهی راهکارهای درست در خلق نشاط اجتماعی بیشترین نقش را ایفا کنند، چون چنانچه ضوابط شادی و نشاط جمعی تعریف نشود،، شادیها تبدیل به عامل تخریب اجتماعی میشوند.
©
خوش چهره: تغییر رئیس کل بانک مرکزی کافی نیست، باید استراتژی اقتصادی دولت اصلاح شود
استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفتوگو با فارس:
🔹اقتصاد ایران با تغییر رئیس کل بانک مرکزی و یا وزیر اقتصاد تغییر نمیکند، باید نگرش و بینش حاکم بر تصمیمگیری در کشور تغییر کند و اگر این نگرش اصلاح شود، تغییر رئیس کل بانک مرکزی میتواند اثرگذار باشد.
🔹تاکید باید بر ظرفیتها و قابلیت های داخلی باشد و روی مزیتهای خارجی هم برنامهریزی شود، اما از ابتدا نگرش حاکم برونزا بود و با حل مشکلات در قالب برجام مسائل و چالشهای اقتصادی را میخواستند حل کنند.
🔹غفلت از محیط داخل و تولید ملی، سادهانگاری و خوشبینی نسبت به نظام سلطه و در راس آن آمریکا باعث ضربه خوردن کشور شده است.
🔹اگر یک مربی، تاکتیک، استراتژی و برنامه خود را اصلاح نکند، نمیتواند با آوردن یک بازیکن جدید، تیمی را که دچار بحران است نجات داده و احیا کند.
fna.ir/bnr991
@Farsna
┄┅❁﷽❁┅┄
💢 غربزدگی و غرب پرستی آفت دو قرن اخیر این سرزمین است که همیشه با خیانت به این آب و خاک همراه بوده و خواهد بود. از میرزا ملکم خان ناظم الدوله، پادشاهان نالایق قجر و پهلوی تا مدیران و وزرا و وکلای نالایق حال حاضر.
🔶 آنچه حلقه ارتباطی بین این عمال نالایق را به یکدیگر متصل میکند و به عنوان بازوی پیدا و پنهان خیانت اجرای نقش میکند، از قرارداد تالبوت و رویتر و دارسی و گس -گلشائیان تا #FATF و برجام و... همه و همه در یک نقطه وجه اشتراک دارند: محصلینی که برای تحصیل به غرب اعزام شده اند و در بازگشت به میهن، دشنه تیز شده خیانت را به اسم ترقی و پیشرفت و علم و تکنولوژی و کلید حل گرفتاریها بر پیکر مردم این سرزمین فرو میکنند.
🔍 بررسی معاهدات و پیمانهای دویست ساله اخیر نشان میدهد، این قراردادها بجزء ضرر و عقب ماندگی هیچ نفعی برای کشور ایران نداشته است.
💢 دردناکترین و زهرآگین ترین دردها، سخن دشمنی است که از زبان خیرخواهان و مصلحان به فرنگ رفته!! شنیده شود!
❗️ روزگاری شعارشان این بود که این ماده سیاه بدبو متعفن به چه کار می آید بدهیم به انگلیسیها ببرند تا زحمت ما هم کم شود!
❗️ و روزی دیگر میگفتند که ایرانی لوله هنگ هم نمی تواند بسازد!
❗️ صنعت هسته ای هم بدرد ما نمیخورد چون نفت داریم!!
❗️ کشاورزی هم سودی ندارد چون آب نداریم!
❗️ برق و نیروگاه هم نباید داشته باشیم چون محیط زیست را آلوده میکند!
❗️ صنعت خودرو هم که اوج شاهکارش پراید و تبدیل پیکان به وانت پیکان است!
‼️ #امان_از_خیانت!!
♨️ درحالی که عربستان و امارات قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای امضاء میکنند! عربستان لم یزرع با دانش روز کشاورزی درحال تولید فراورده های کشاورزی است!
مدیران و وزرای ما روز به روز به عقب باز میگردند!
⚡️ زمانی #صادر_کننده برق بودیم و در حال حاضر کشور دارای جدول زمانبندی خاموشی شده است!!
💢 ننگ بر شرف نداشته مدیران خائن! این مدیران خائن و نالایق از اعقاب همان میرزا ملکم ارمنی و میرزا حسین خان سپهسالار و ابراهیم خان کلانتر یهودی و دیگر خبیثان خائن به این کشور هستند.
⁉️ باب این خیانت ها و تیشه به ریشه پیشرفت و اقتدار زدن این سرزمین تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟!!
🌹 امام سجاد علیه السلام:
🔶 اَلمنافقُ اِنْ حَدَّ ثَكَ كَذَّبَكَ و اِنْ وَعَدَكَ اَخلَفَكَ و إنِ ائْتَمَنْتَهُ خانَكَ و اِنْ خالَفتهُ اِغتابَكَ.
🔸 منافق کسی است هرگاه با تو حرف میزند دروغ می گويد و اگر به تو وعده می دهد خُلف وعده میکند، هروقت امانت به او سپردی به تو خيانت مینمايد و چنانچه با او مخالفت کنی در پشت سر، تو را غيبت می کند.
📚 بحار، ج ٧٢، ص ٢٠٥
✍ محمد اخوان
https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
👉 @henaras_lr 👈
✍ سید علیرضا آل داود
اهداف دشمن از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟
1⃣. پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری اطلاعات، جریان سازی و جنگ روانی
2⃣. بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای
3⃣. هدایت افکار عمومی: ایجاد موج های رسانه ای منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی مردم بی توجه هستند.
4⃣. ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا و حقیقی در کف جامعه مانند #فتنه۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند
5⃣. جنگ نرم اعتقادی-اجتماعی مانند جنبش های زنانه چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و... نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود
6⃣. فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد.
7⃣. توجه به اصل کاهش ضریب شکست: با توجه به ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی از رويارويي مستقیم با ایران به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن هزینه های این جنگ،آنها ترجیح داده اند از ضعف های موجود و طمع #جریان_نفوذ استفاده کرده و پیام رسان ها و شبكههاي اجتماعي غربی را در ایران تقویت کرده اند
8⃣. بدیهی است استفاده از شبکههای اجتماعی،پیام رسان ها و رسانههای خبری با هزینه بسیار کمتر، میتواند بیشترین دستاورد را برای آنان داشته باشد آنهم وقتیکه یک جریان سیاسی معارض جیره خوار نفوذی در داخل وجود داشته باشد که با هزینه بیت المال زمینه نفوذ دشمن را در کشور فراهم کند.
https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
■ سردار سلیمانی در مراسم تجلیل از شهدای عملیات رمضان 2 :
□ رئیس جمهور آمریکا در جواب رئیس جمهور ما مطالب سخیفی در توئیت خود بیان کرد
□ شان رئیس جمهور نیست که جواب تو را بدهد. من به عنوان یک سرباز جواب تو را می دهم
□ تو مارا تهدید می کنی به این که اقدامی انجام می دهی که در دنیا سابقه ندارد
□ این ادبیات کاباره است
□ این (ترامپ) با ادبیات کاباره چی با دنیا حرف میزند
□ تو که سابقه نداری بلکه فکرت دنبال چیزهای دیگری است
□ از فرماندهان و سیاست مدارهای خود بپرسید، از سازمان های امنیتی خود بپرس و حرف های ندانسته را به زبان جاری نکن
□ شما چه می تونستید بکنید که در طول این 20 سال نکردید
□ شما با ده ها دستگاه تانک و نفربر و صدها فروند هلیکوپترهای پیشرفته آمدید به افغانستان و جنایتهایی را انجام دادید
□ از هیچ جنایتی فروگذار نکردید. عروسی ها را به خاک و خون کشیدید
□ شما بعد از 2001 تا 2018 با 110 هزار سرباز چه غلطی کردید؟
□ امروز دارید پیش طالبان التماس میکنید برای گفتگو
□ فرمانده آمریکایی آمد پیش من و از ما خواهش کرد با مجاهدین عراقی صحبت کنیم تا با آنها کاری نداشته باشند
□ یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می کردید و بامروز آمدید ما را تهدید می کنید؟
□ جنایت هایی که انجام دادید در قرون وسطی سابقه نداشت
□ شما در جنگ 33 روزه چه غلطی کردید؟ غیر از این است که شروط حزب الله برای پایان جنگ را پذیرفتید؟
□ آقای ترامپ مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما میدانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما
□ این جنگ ار شما شروع می کنید اما پایان جنگ با ماست
صوت و تصویر سردار رادرکلیپ زیرببینید
@https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
⭕️پیرومصوبه مجلس لیست استانداران بازنشسته ای که باید با دولت خداحافظی کنند منتشر شد
🔹مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی
🔹محسن مهر علیزاده، اصفهان
🔹 قاسم سلیمانی دشتکی،ایلام
🔹عبدالکریم گراوند، بوشهر
🔹محمد حسین مقیمی، تهران
🔹اسماعیل تبادار، فارس
🔹سید علی اقا زاده، مرکزی
🔹فریدون همتی، هرمزگان
🔹محمود زمانی قمی، یزد
🔹علیرضا رشیدیان، خراسان رضوی
🔹محمدرضا خباز، خراسان شمالی
🔹اسدالله درویش امیری، زنجان
🔹سید شهاب الدین چاووشی، سمنان
🔹سید مهدی صادقی، قم
🔹محمد ناصر نیکبخت، همدان
🔹دانیال محبی، سیستان و بلوچستان
___https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
📌چند ماه پیش درهمین کانال به هموطنان گفتیم که منتظر تحولات بزرگی در منطقه و جهان،به سود ایران اسلامی باشید
🔹از اون روز تا به حال چه اتفاقاتی افتاده است؟به چند نمونه مهم که همه آنها به سود ایران بوده است اشاره میکنیم👇
🔸پیروزی حزب الله لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور
🔹پیروزی حشدالشعبی در انتخابات عراق
🔸تشکیل حزب الله مراکش و چند کشور آفریقایی دیگر
📌شلیک چندین موشک و راکت هوشمند از سوی ایران به بلندی های جولان و خسارت و نابودی بسیار زیادی که رژیم جعلی اسرائیل متحمل شد
📍پیوستن ده ها جنگنده،تانک،ناو،ناوچه و.....به سازمان رزم جمهوری اسلامی ایران توسط متخصصین داخلی
🔹نابودی داعش در عراق و سوریه،باحمایت های ایران
🔸بستن باب المندب یمن و توقف صادرات نفت عربستان از این تنگه
🔹زمین گیر شدن عربستان و ائتلافش در جنگ یمن،وپیروزی های پی در پی انصارالله درمقابل این مزدوران
🔸اعلام آمادگی مسکو برای سرمایه گذاری ۵۰میلیون دلاری در ایران برای اولین باردرطول تاریخ
🔹و امروز هم انتخابات پاکستان در حالی پایان یافت که به طوری معجزه آسایی، نزدیک ترین شخص و جریان به جمهوری اسلامی ایران پیروز انتخابات این کشور شد
(عمران خان و بوتو)
واین موفقیت ها تا پیروزی نهایی هم چنان ادامه دارد.....https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
♨ پاسخ سفیر سوئد به نامه زیبا کلام :
زیباکلام عزیز
سلام و ابراز دوستی و آرزوی موفقیتتان برای اعلی حضرت کارل گوستاو شانزدهم دریافت شد. به جناب عالی اطمینان میدهم که جامعه نه میلیون و هفتصد هزار نفری سوئد، همچون نیم قرن گذشته، در آرزوی صلح جهانی برای همه ـ از جمله مردمان تمدن باستانی و بزرگ ایران ـ است.
دریافت پیشنهاد آن استاد علوم سیاسی دانشگاه، برای ما شگفتانگیز بود. باید اعتراف کنم در ابتدا این فرضیه را بررسی کردیم که با یک شوخی سیاسی بزرگ رو به رو هستیم و به دنبال سناریوهایی برای واکنش به شوخطبعی تاریخی ایرانیان بودیم اما آن گاه که مطمئن شدیم جناب عالی کشور ما را با کشور همسایهمان نروژ، اشتباه گرفتهاید، این فرضیه رد شد. بسیاری از مردم اروپا «ایران» را با «عراق» اشتباه میگیرند و حالا یک استاد دانشگاه ایرانی، «سوئد» را با «نروژ» اشتباه گرفته است. ضربالمثلی در زبان فارسی است که میگوید: "این به آن در!"
هر چند پیشنهاد جنابعالی برای قرار گرفتن نام آقای علی مطهری در فهرست نامزدهای جایزه صلح نوبل، به کشور متبوع من مرتبط نیست اما از دیدگاه شخصی، ثابتکننده نظریه جنابعالی در کتابتان به نام «ما چگونه ما شدیم» است. مهمترین علت عقبماندگی ایران در دوره معاصر خود شما هستید.
خواهشمندم این جمله را یک اهانت ارزیابی نکنید. اگر از مردم سوئد بپرسند مهمترین ایرانی دارای صلاحیت برای گرفتن جایزه صلح نوبل کیست، پاسخ بسیاری از آنها، نامزد پیشنهادی جنابعالی نخواهد بود. شاید شما ـ مانند خود ما در هنگام دریافت نامهتان ـ شگفتزده شوید وقتی بشنوید مردم سوئد، ژنرال «قاسم سلیمانی» را شایستهترین فرد خاورمیانه برای دریافت جایزه صلح نوبل میدانند. او مهمترین فردی است که توانسته در چند سال اخیر، مقابل جنایات گروه تروریستی آی اس آی اس بایستد، کشتارها را متوقف کند و جان انسانهای غیرنظامی بسیاری را نجات دهد.
به عنوان یک فرد علاقمند به کشور بزرگ ایران، به جنابعالی پیشنهاد میکنم با کمک دیگر استادان دانشگاههای خاورمیانه، برای معرفی ژنرال سلیمانی به آکادمی جایزه صلح نوبل در سال جاری بکوشید و افتخاری دیگر را به نام کشورتان ثبت کنید.
با احترام
پیتر تیلر ، سفیرhttps://eitaa.com/mahmoodmoalemi
🌒 امشب طولانیترین ماه گرفتگی قرن
این خسوف در ساعت ۲۱:۴۴:۴۷ آغاز خواهد شد و مدت زمان گرفت کامل ۱۰۳ دقیقه خواهد بود.
اتفاقی که برای رویت مجدد آن، باید ۸۷سال صبر کنید.
🌕🌖🌗🌘🌑🌒🌓🌔
نماز آیات:
🌖نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، و دستور آن این است که انسان بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد، و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بجا آورد و تشهّد بخواند و سلام دهد.
🌗در نماز آیات ممکن است انسان بعد از نیت و تکبیر و خواندن حمد، آیههای یک سوره را پنج قسمت کند، و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند بلکه کمتر از یک آیه را نیز میتواند بخواند ولی باید ـ بنا بر احتیاط ـ جمله تامّه باشد، و از اوّل سوره شروع کند و به گفتن «بسم الله» اکتفا نکند، و سپس به رکوع رود و سر بردارد، و بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوّم از همان سوره را بخواند و به رکوع رود، و همینطور تا پیش از رکوع پنجم سوره را تمام نماید؛ مثلاً در سوره فلق، اوّل «بِسْمِ الله الرَّحَمنِ الرَّحِیمِ * قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الفَلَقِ» بگوید و به رکوع رود، بعد بایستد و بگوید: «مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ» دوباره به رکوع رود، و بعد از رکوع بایستد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ غاسِقٍ اِذا وَقَبَ» باز به رکوع رود و بایستد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ النَّفّاثاتِ فِی العُقَدِ» و برود به رکوع باز هم سر بردارد و بگوید: «وَمِنْ شَرِّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ» و بعد از آن به رکوع پنجم رود و بعد از سر برداشتن، دو سجده کند، و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بجا آورد، و بعد از سجده دوّم تشهّد بخواند و نماز را سلام دهد. و نیز جایز است که به کمتر از پنج قسمت تقسیم نماید، لکن هر وقت سوره را تمام کرد لازم است حمد را قبل از رکوع بعدی بخواند.
🌘اگر در یک رکعت از نماز آیات پنج مرتبه حمد و سوره بخواند، و در رکعت دیگر یک حمد بخواند و سوره را پنج قسمت کند مانعی ندارد.
⚡️زمان خواندن نماز آيات:
وقت شروع در نماز آیات برای کسوف و خسوف، موقعی است که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند، و تا زمانی که به حالت طبیعی برنگشته ادامه دارد (اگرچه بهتر آن است که بهقدری تأخیر نیندازند که شروع به باز شدن کند)، ولی تمام کردن نماز آیات را میتوان تا بعد از باز شدن خورشید، یا ماه تأخیر انداخت.
التماس دعاhttps://eitaa.com/mahmoodmoalemi
⏳ ۵ مرداد ۱۳۵۹- محمدرضا پهلوی در سن ۶۰ سالگی مُرد
💢 او در دی ماه ۵۷ و در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی, ایران را ترک کرده بود.
✳️ پس از خروج او از ایران، دوران آوارگی او از کشوری به کشور دیگر شروع شد (پاناما، مکزیک، امریکا، ... مصر)
🔶 در اوایل سال ۵۹ به مصر رفت و به دوست دیرینش، انور سادات (دیکتاتور وقت مصر) پناه برد.
◽️ در این زمان، سرطانی که از چند سال پیش با آن درگیر بود، پیشرفت کرده و او را به پایان کارش نزدیک میکرد .
💢 سرانجام محمدرضا پهلوی در ۵ مرداد ۵۹ درگذشت و جسدش را در قاهره خاک کردند.
🌀 روزنامه ها تیتر زدند: " شاه مُرد" ... و مردم از خبر مرگ دیکتاتور به شادمانی پرداختند.
ا◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️
✔️ اردشیر زاهدی در خاطرات خود به نقل از سپهبد ایادی، پزشک بهایی مخصوص شاه، درباره علت مرگ او چنین میگوید:
🔴 افراطِ اعلیحضرت! در مشروبخواری و شهوترانی و تماسهای بسیار با خانمها، موجب شد که:
➖ در سن پنجاه سالگی دچار امراض مختلف شده،
➖ و به چند نوع سرطان مبتلا شوند.
➖ . . . شدت بیماری ایشان چنان بود که پس از اندک زمانی، از پای درآمدند!!
📖 خاطرات اردشیر زاهدی/ ص۳۳
https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
👇👇👇
آیا در زمان پهلوی ایران جزء ابر قدرتهای دنیا بود؟
یک مقایسه ساده نشون میده ما چه مسیریرو در این چهل سال طی کردیم درپیامک زیر ببینید.
@https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
#چهارده_پیش_بینی_امام(ره)
🔻چهار پیش بینی ایشان هنوز اتفاق نیفتاده..اما همگان خواهند دید... در تصویر زیرببینید
🌹خمینی خدا را با چشم دل می دید...
https://eitaa.com/mahmoodmoalemi