eitaa logo
محرم دل
280 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
10 فایل
﷽ میخوای بدونی مطالبِ کانال مَحرمِ دل، راجع به چیه و کیا دارن داخلش محتوا بارگذاری می کنند؟ یه سر کوچولو بزن به این لینک 👇 https://eitaa.com/mahram_e_del/1096 🌸امید که قبول اُفتد🌸 راه ارتباط با ادمین ها: ⛭ @Mahramedel@mj62moradi ایجاد:۹۶/۱۰/۱۷
مشاهده در ایتا
دانلود
مرجع تقلید مخالف امام این گفتگو و موضوع جنجالی از تاریخ معاصر ایران را دنبال کنید. ۱. رابطه آیت الله شریعتمداری با شاه و ساواک ۲. مخالفت او با اصل حرکت امام ۳. غائله تبریز در سال ۵۸ ۴. تقابل جریانات مذهبی لینک گفتگو کامل👇👇👇 https://www.aparat.com/v/pm1KZ https://eitaa.com/Politicalhistory
محرم دل
مرجع تقلید مخالف امام این گفتگو و موضوع جنجالی از تاریخ معاصر ایران را دنبال کنید. ۱. رابطه آیت ال
تماشای این گفتگو، برای اهل مطالعه و علاقه مند به تاریخ معاصر، کاربردی و ارزشمند خواهد بود 👌👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاریکاتور یک فرد یمنی درباره ی خانمها از منظر غرب اینکه در تمام دنیا، به پوشش و حجاب خانم توجه می شود و مورد هجمه و حمله ی مستقیم قرار می گیرد؛ وظیفه ی ما را درمورد حفظ و تبلیغ پوشش و حجاب بیشتر و بیشتر می کند. به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فیلم و تصاویری کم نظیر، منسوب به که توسط حضرت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام فتح شد و یهودیان را تسلیم امر اسلام نمود! 🌸☘🌸☘🌸☘ به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
محرم دل
🥀السلام علیک یا مولانا امیرالمومنین🥀 ❌️ غدیر روز ناله ابلیس ⚘️هارون ابن مسلم حدیثی را از امام صاد
🔰 سلیم بن قیس هلالی نقل می کند: بعد از شهادت حضرت رسول اکرم(ص)، امام علی(ع) در حال آماده سازی مقدمات غسل و تکفین و تدفین رسول اکرم(ص) بود که سلمان فارسی خبر آورد که، ای علی(ع)! مردم در مسجدالنبی(ص) جمع شده و ابوبکر از آنان به عنوان خلیفه ی رسول خدا(ص) بیعت می گیرد! امام على(ع) فرمود : 《هَلْ تَدْرِي أَوَّلَ مَنْ بَايَعَهُ عَلَى مِنْبَرِ رَسُولِ اَللَّهِ(ص)؟》 اى سلمان! هیچ مى‏ دانى نخستین کسى که بر منبر رسول اکرم(ص) با او بیعت کرد، چه کسى بود؟ سلمان گفت : 《لاَ! وَ لَكِنِّي رَأَيْتُ شَيْخاً كَبِيراً مُتَوَكِّئاً عَلَى عَصَاهُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ سَجَّادَةٌ شَدِيدُ اَلتَّشْمِيرِ صَعِدَ إِلَيْهِ أَوَّلَ مَنْ صَعِدَ وَ هُوَ يَبْكِي وَ يَقُولُ : اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي لَمْ يُمِتْنِي مِنَ اَلدُّنْيَا حَتَّى رَأَيْتُكَ فِي هَذَا اَلْمَكَانِ، اُبْسُطْ يَدَكَ فَبَسَطَ يَدَهُ فَبَايَعَهُ، ثُمَّ نَزَلَ فَخَرَجَ مِنَ اَلْمَسْجِدِ》 نه! ولى پیرى کهنسال را دیدم که بر عصاى خویش تکیه زده بود و میان دو دیده‏ اش اثر سجده زیادى بود و او نخستین کسى بود که از پله منبر بالا رفت؛ در حالی که مى‏ گریست و مى‏ گفت : ستایش خدایى را که مرا از دنیا نبرد تا تو را در این جایگاه ببینم، دستت را باز کن! ابوبکر دستش را باز کرد و پیرمرد با او بیعت نمود و سپس از منبر پایین آمد و از مسجد بیرون رفت. امام علی(ع) فرمود : 《هَلْ تَدْرِي مَنْ هُوَ؟》 آیا شناختی او چه کسی بود؟ سلمان گفت : 《لاَ! وَلَقَدْ سَاءَتْنِي مَقَالَتُهُ كَأَنَّهُ شَامِتٌ بِمَوْتِ اَلنَّبِيِّ(ص)!》 نه! ولى از کلامش بدم آمد؛ زیرا گویى از مرگ پیامبر(ص) خوشحالى مى‏ کرد. امام(ع) فرمود : 📋《ذَاكَ إِبْلِيسُ لَعَنَهُ اَللَّهُ》 ♦️او ابلیس بود. منبع ۱)کتاب سلیم بن قیس هلالی، ص۱۴۴ 🌸☘🌸☘🌸☘ به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
⚘️عیبش همه گفتی هنرش نیز بگو⚘️ سال پیش بعد از برگزاری مراسم موسوم به در صفحاتی، نکاتی رو بعنوان نقد مراسم جهت بهبود نقاط ضعف، نوشتم و منتشر کردم و از چند طریق تلاش کردم به دست مسئولین ذیربط و بالادستی برسه. امسال، توفیق حضور در این مراسم نبود و از طریق رسانه و شنیده ها و گزارشاتی که از شاهدان عینی داشتم، شنیدم که تدابیر لازم برای تدارک زیرساختهای مربوط به برگزاری این مراسم بسیار بزرگ، الحمدلله، تا حدود زیادی اندیشیده شده بود. از انتخاب صحیح مسیر (در مقایسه با سال قبل) تا تدارکات مناسب و نظارت بهتر بر ارائه خدمات به میهمانان و ... حالا جا دارد این را عرض کنیم که باید و باید، مسئولین برگزاری این مراسم، از این فرصت بهترین استفاده را برده در راستای و شناساندن و بیان معارف علیه السلام! مراقب باشند و باشیم که کار در ادامه، صرفاً در حد خوردن و موسیقی پخش کردن و ... نبوده و عمیق تر شود. وقتی بلحاظ ، نسبتا پیشرفت خوبی در برگزاری مراسم بوده، حالا باید برای بهبود و ارتقاء سطحِ نیز حداکثر تلاش را داشته باشیم. ❎️ یادمان نرود که حوالی قرن چهارم، دولتِ شیعیِ ، رسم کرده بودند دو نوبت در سال همه بروند در خیابان ها و مراسم را در آنجا برگزار کنند! و ! 👈پس ما حدود ۱۰ قرن عقب هستیم و فرصت از دست رفته و باید تلاش مضاعف داشته باشیم. = به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
🔰 برخی مواضع‌ رهبر انقلاب پیرامون موضوع حجاب رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد بیان کردند که همراه پی‌نوشت تحلیلی تقدیم می‌شود: 🟢 ۱. مساله کشف حجاب . پ.ن: این نکته امیدبخش بیانات امام خامنه‌ای در حوزه فرهنگ و حجاب بود. 🔵 ۲. کشف حجاب حرام شرعی است پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست. 🟡 ۳. کشف حجاب حرام سیاسی است. سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند. 🟠 ۴. حجاب، امری قانونی است. پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیط‌های عمومی هستند. 🟣 ۵. پشت پرده کشف حجاب دستگاه‌های جاسوسی هستند. پ.ن:کوتاهی دستگاه‌های امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست 🔴 ۶. خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند. پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای ، و برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه واقعا ضعیف است. 🟤 ۷. دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد. پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قوی‌تر و سریع‌تر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود. ⚪️ ۸. جزو اولین کارهای امام در هفته‌های اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود. پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند ... ✍حمیدرضا ابراهیمی به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰 مهمانی دهها کیلومتری غدیر؛ نشانه‌ای از دیندارترشدن ایرانیان 🔸بررسی نسبت متقابل مناسک جمعی و اجتماعات دینی با دینداری مردم ✍️علیرضا معاف 🔹آیا می‌توان گرایش و کشش فزاینده توده های مردم به راهپیمایی اربعین، مهمانی ده کیلومتری غدیر و نمازهای عید فطر و مراسمهای شبهای قدر و مراسم دهه اول محرم را ملاکی بر موفقیت نظام جمهوری اسلامی در افزایش گرایش مردم به دین و دینداری و توسعه ولایت اهل بیت دانست؟ سوال روشن آن است که آیا مردم در ۴۵ سال اخیر دیندارتر شده‌اند یا بی‌دین‌تر شده‌اند؟ 🔹جمهوری اسلامی دانسته، خواسته و البته توانسته با توجه به مناسک جمعی و اجتماعات دینی، گرایش مردم به دین را افزایش دهد. مطابق روایات محبت به اهل بیت یک شاخص دینداری است؛ با این ملاک، گرایش مردم به راهپیمایی اربعین و جشن غدیر یکی از مهمترین شاخصها در فهم میزان دینداری مردم است. 🔹إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(حجرات:۱۰)؛ مفهوم «اخوّت»، بعنوان یک امر اصیل در جامعه دینی، یک شاخص دین‌داری است. آیا برای اخوت، تجلی بالاتر از حرکتهای مردمی شیعیان در مواکب مردمی اربعین و غدیر و محرم می توان یافت؟ 🔹امام حسین(ع) در ضمن نقدی که از جامعه زمانه خود دارند، شاخص دینی هم ارائه می دهند: «... اَلنَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ»؛ در این منطق، «آمادگیِ جان‌فشانی برای دین» شاخص است؛ یعنی جامعه‌ای که آمادگی جان فشانی برای دین خدا داشته باشد، جامعه دینی است و از این منظر، ایثار و شهادت‌طلبی ـ که در زمانه و جامعه ما در رزمندگان و شهدای مدافع حرم تجلی یافته است. شاخص محوری تحقق جامعه دینی است؛ اگر امام حسین(ع) امروز حضور داشتند، شهید حاج ‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را ملاک قرار می دادند برای اینکه ثابت کنند جامعه ایرانی یک جامعه دینی است. 🔹با «سنجه‌های سکولار» نمی‌توانیم دینداری جامعه را بسنجیم. روایت سکولار، به «مناسک‌سازی» اعتراض می‌کند، درحالیکه اساساً در سنت نبوی، مناسک‌سازی هم طریقیت و هم موضوعیّت دارد. چرا دین‌داری را در قالب جامعه شناسیِ مرسوم و سکولار می‌سنجند درصورتی‌که اساساً جمهوری اسلامی تعریفی از تشیع ارائه نموده است که یک وجه سیاسی-‌اجتماعی مهم دارد که در علوم سکولار از آن عبور شده یا مغفول مانده است. 🔹روایت سکولار، تعبیر «ظاهرگرایی» یا «قشری‌گرایی» را برای «مناسک» بکار می برد، درحالیکه قرآن کریم تعظیم شعائر دینی را نشانه تقوای قلب می داند. روایت سکولار، تصور می کند جمهوری اسلامی از مناسک دینی نفع می‌برد و در مقابل از چهارشنبه سوری هراس دارد. اما واقعاً اینگونه نیست؛ برخی از همان کسانی که در چهارشنبه سوری از روی آتش می پرد، در شب حضرت علی اصغر(ع)، نذری می‌دهند. 🔹چرا اسکیت سواری دویست دختر و پسر در شیراز مسئله جامعه شناسان می‌شود و از این اتفاق، ده ها ادعا پیرامون نسل بی دین و نسل ضداسلام و ضد انقلاب و...، بیرون می آید؛ اما جمعیت میلیونی تشییع حاج قاسم، اربعین، غدیر و ... که گرایش واضح ارزشی مردم را نشان می‌دهد، با «تفسیرهای سکولار» حاشیه‌‍رانی می شود؟ 🔹برخی افراد دو دهه است که با مشاهده ظواهر برخی جوانان، جوانان را دین گریز و معنویت ستیز و قرآن پرهیز تلقی می کنند؛ اما در هر رویداد بزرگی نظیر راهپیمایی اربعین یا مهمانی میلیونی غدیر تحلیلهای سکولارها به هم می ریزد. 🔹شاخص های دینداری مردم باید از متون دینی استخراج شود و این زوایه دید متفاوت، از تحلیل اندیشه دینی یا نظریه‌های معرفت دینی برمی خیزد و سطح و نوع دینداری در رویکرد درون دینی طبعاً با ملاکهای متفاوتی ارزیابی می شود. متن کامل در لینک زیر: https://dana.ir/2021947 🔻به کانال هفته‌نامه ۹دی بپیوندید🔺 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت رفتاری از تهران تا استکهلم اگه بدحال بشی چه اتفاقی برات تو و میفته! ✍️ باید تمرین کنیم، نسل اندر نسل باید به هم آموزش بدیم و تربیت کنیم خودمون و نسل آینده مون رو برای و دستگیری و دلسوزی و لی تفاوت نبودن و ... منبع: فارس نیوز به کانال ما بپیوندید 👇👇👇 🔅__________________🔅 🇮🇷 @mahram_e_del 🇮🇷 🔅__________________🔅
محرم دل
دانلود فایل کامل برنامه ✳️ جلسه چهلم و چهارم #گنج_سعادت 🎙 حجت الاسلام محمدهادی فلاح خورشیدی 💠 چیس
اگر اعمال ما، اعمال مناسب باشد، ما هم درست بعمل می آییم! 👈 اتحاد عامل و عمل