eitaa logo
محرمانه مدیا
915 دنبال‌کننده
3هزار عکس
393 ویدیو
440 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
والبته مدیر مسئول کیهان دادگاه شد ولی از اتهامات تبرئه گردید. (در حالیکه مشائی قسم خورده بود اگر شریعتمداری نتواند ثابت کند، اعلام خواهد کرد که من (یعنی خودش) مسلمان نیست!!!)
اگر اين روزنامه محكوم نشود من مسلمان نيستم، چون دروغ بسيار بزرگي را نوشته است. اين روزنامه گفته است كه «هوشنگ اميراحمدي» را مشايي به ايران آورده و در ايران مشايي با هوشنگ اميراحمدي ملاقات كرده‌اند در حالي زماني كه اين فرد ايران آمد من اصلا نمي‌دانستم كه آمده و اصلا با من تماس نگرفته و اجازه ملاقات از من نيز نخواسته است!
روز 23 تیرماه 1387 «محمود احمدی‌نژاد» پس از پایان جلسه هیات دولت به میان خبرنگاران آمد و در دفاع از سفر «هوشنگ امیراحمدی» به تهران گفت: هر كسي آزاد است به ايران سفر كند... ايرانيان مخالف دولت در خارج از كشور، مورد حمايت دولت جمهوري اسلامي ايران هستند! گفت‌و‌گو با آمريكا نيز اگر لازم و به نفع ملت ايران باشد، صورت خواهد گرفت و در اين صورت دلايل آن را به طور مستقيم با مردم در ميان خواهم گذاشت.
امیراحمدی در کنار «بیل کلینتون» (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا)
امیراحمدی در میهمانی «جان کری» (رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و وزیر امور خارجه ایالات متحده)
در میان بُهت و شوکِ ناشی از موضع تعجب برانگیز احمدی‌نژاد، در حلقه اول رئیس‌جمهور اتفاقات مهم‌تری جریان داشت که ریشه آن به مذاکرات جاسوس CIA با معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌رسید. هدف اولین ماموریت امیراحمدی، همچنان کوشش برای صدور یک «سیگنال جدید» از درون دولت ایران به نفع اسرائیل بود.
لو رفتن این پروژه می‌توانست پای احمدی‌نژاد را به بحران سیاسی ناخواسته بکشاند و حتی اعتبار و قدرت او را در صحنه بین‌المللی تضعیف کند. از این رو، اصول‌گرایان خیلی سریع تلاش خود را برای مرزبندی رئیس‌جمهور با «حلقه انحرافی» آغاز کردند، ولی «اسفندیار رحیم‌مشایی» در فکر طراحی یک بازی خطرناک بود و همیشه خیلی راحت از «اعتبار رئیس‌جمهور» برای اهداف خود هزینه می‌کرد. مشایی یک هفته پس از دفاع رئیس‌جمهور از سفر امیراحمدی به ایران خود را آماده ارسال یک «سیگنال رسمی جدید به اسرائیل» ساخت. او بدون اعتناء به همه ملاحظات امنیتی و سیاست‌های بنیادین می‌خواست این بازی را آشکار پیش ببرد و خیلی ساده‌اندیشانه خیال می‌کرد که می‌تواند پشتوانه مردمی رئیس‌جمهور را در خدمت این پروژه بگیرد. در اولین گام، مشایی صبح روز 27 تیر 1387 برای سخنرانی در «همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری» به مرکز همایش‌های صداوسیما رفت و به جای اینکه مانند رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد از «حذف اسرائیل از نقشه جهان» و گفتمان «اسلام ناب» دفاع کند، گفت: دوره آنکه کسی بخواهد دینی را بر دنیا حاکم کند، گذشته است... ایران امروز با مردم «آمریکا» و «اسرائیل» دوست است. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می‌دانیم.
♦️ خدا قوت بسیار عالی، تشکر فراوان بابت روشنگری که فرمودید اجرشما با اقا امام عصرعج. ♦️ ازصبوری و همراهی و مشارکت همه فعالان و دوستان ولایتمدارگروه صمیمانه سپاسگزاریم. ✨اجرکم عند الله✨ 💫شب شما مهدوی💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و 🔻بنا به درخواست مکرر ادمین‌های محترم ابرگروه گام دوم انقلاب ایجاد شد... 📍لینک دعوت به گروه‌های تخصصی حامیان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ 🔹طرفداران آیت‌الله ابراهیم رئیسی https://eitaa.com/joinchat/229703789G6f46e31e37 🔸طرفداران دکتر سعید محمد https://eitaa.com/joinchat/216072301Gd4e1bcd35e 🔹طرفداران دکتر سعید جلیلی https://eitaa.com/joinchat/228327533Gc2e6b989d1 🔸طرفداران دکتر محمدباقر قالیباف https://eitaa.com/joinchat/234356845G0cf0eb0fcb : ▪️هر گونه توهین و بی‌احترامی ممنوع است
━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═ ♦️ عرض سلام و ادب و احترام محضر بزرگوار ♦️ در خدمت شما استاد گرامی هستیم با مبحث ♦️ منتظر بیانات ارزشمند شما پیرامون این مبحث هستیم بفرمائید ━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت دوستان گرامی با سوال گفتمانی : ولایت فقیه کیست و چه مبانی عقیدتی دارد وشرایط ولی فقیه ووظایف ایشان چیست حکم ولی فقیه در غیاب امام زمان عج در جامعه چگونه است؟؟؟ در خدمت دوستان گرامی هستیم
🖊دوستان گرامی اصول دین ما کدام ها هستند و اصلا چگونه ما مسلمان و دیندار محسوب میشیم؟؟ "توحید.معاد.نبوت.عدل وامامت." توحید یعنی؛ اعتقاد به یگانگی خدا. معاد یعنی؛ اعتقاد به وجود آخرت و روز قیامت. نبوت یعنی؛ اعتقاد به رسول خدا وپیامبران که بهترین آدمای جامعه خویش بودند. عدل خدا یعنی؛ خداوند عادل است وهیچ کاری را عبث وبیهوده انجام نمیدهد. 🖊خب دوستان وجود رسول اثبات کرد که هدایت بشر بسوی روشنی فقط شامل هدایت تکوینی نیست و بشر همیشه نیازمند هدایت تشریعی هم هست. قرآن کاملترین کتاب برای هدایت بوده است طوری که حتی پیشرفته ترین علوم تجربی را هم که بتازگی درهایش بسوی نسل بشر گشوده میشود ۱۴۰۰سال پیش بیان کرده است. 🖊خب بعداز هدایت تکوینی وتشریعی که هر دو کامل شدند وختم رسالت اعلام شد ؛ سوالی مطرح می‌شود که آیا خداوند نسل بشر را بدون هادی وراهنما تنها گذاشته است؟؟؟ و اگر پاسخ بله باشد آیا این با عدل الهی سازگار است؟؟؟ ۱
🖊خب در روز غدیر خداوند وحی کرد: يا أيّها الرّسول بلّغ ما أنزل إليك من ربك و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته؛ آن چه از طرف خدا فرستاده شده، به مردم ابلاغ كن و اگر ابلاغ نكني، رسالت خود را تكميل نكرده اي. خداوند تو را از شر مردم حفظ مي‌‌كند. این دستور اکید به پیامبر نشان از بزرگی امر امامت داشت یعنی اینکه درسته رسالت خاتمه یافته ولی عدل الهی حکم میکند تا قیامت هدایت الهی باشد تا هر گونه بهانه‌ای برای مردم جهان باقی نماند. ۲
🖊دوستان بنظرتون خداوندی که اینقدر اعلام امامت از طرف پیامبر را بزرگ میکند طوری که اگر اعلام نمیشد رسالت پیامبر ناتمام بود چطور جامعه را بعد از غیبت کبری بدون ولی میگذارد؟؟ اصلا چرا اول غیبت صغری وبعد کبری؟؟ 🖊 دوستان غیبت صغری یعنی غیب کوچک و کبری یعنی بزرگ؛ غیبت صغری یعنی آماده سازی جامعه برای غیبت کبری وسپردن امور به عالمان دینی جامعه چنانچه خود وجود نازنین امام زمان (عج) تاکید براین امر داشتن ... 🖊حال كه امام زمان در غیبت هستند در رخدادها و پيش آمدهاي جامعه اسلامی تکلیف چیست؟ ۳
🖊امام زمان حضرت مهدي -عجل الله تعالی فرجه الشریف- فرموده اند: أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواهِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْكُمْ وَأَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِمْ امّا در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما رجوع كنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم. ( کمال الدین، ج2، ص484، ح10 ; الغیبه، شیخ طوسى، ص291، ح247 ; احتجاج، ج2، ص284 ; إعلام الورى، ج2، ص271 ; كشف الغمه، ج3، ص338 ; الخرائج و الجرائح، ج3، ص1114 ; بحارالأنوار، ج53، ص181، ح10 ; و وسائل الشیعه، ج27، ص140، ح33424) ۴
🖊این روایت، از جمله مطالبى است كه امام زمان(علیه السلام) در جواب مسائل اسحاق بن یعقوب فرموده اند،در این حدیث شریف، حضرت به وظیفه ى شیعیان در حوادث پیش آمده در عصر غیبت اشاره كرده اند. 🖊حضرت، شیعیان را براى فهمیدن احكام شرعى و سایر مسائل اجتماعى، به راویان احادیث، كه همان هستند، ارجاع مى دهد؛ زیرا آنان هستند كه احادیث را خوب فهمیده اند، و عام و خاص، محكم و متشابه، و صحیح و باطل را مى شناسند. ۵
🖊 راویان حدیث از نظر حضرت علیه السلام كسانى نیستند كه روایت را فقط نقل مى كنند بدون این كه آن را درست بفهمند؛ زیرا چنین افرادى، نمى توانند گره از مشكلات فقهى و ... بگشایند. 🖊رجوع به فقها در عصر غیبت، نه یك امر مستحب، بلكه یك است؛ زیرا، آنان منصوب امام براى این كار هستند و از فرمان حضرت نمى توان تخلّف كرد. ۶
🖊مقصود از روات احاديث در اين روايت شريفه، قطعا افرادي نيستند كه آن ها روايت مي كنند، بلكه مقصود فقيهاني هستند كه كارشناس مراجعه به منابع ديني بوده و با استنباط علوم و مقاصد ائمه، آنها را براي ديگران نقل مي نمايند. 🖊قرينه ی داخلی بر اين مساله همان مناسبت حكم و موضوع در حديث شريف مي باشد. يعني حكمي كه در اين موضوع براي روات احاديث اثبات شده – كه آنان حجت امام معصوم بر مسلمانان هستند- با راويان الفاظ احاديث تناسب ندارد، بلكه اين حكم و اين مسووليت بزرگ اختصاص به افرادي دارد كه قدرت استنباط علوم و معارف و مقاصد ائمه عليهم السلام را دارند و اين افراد همان فقها مي باشند. 🖊قرينه ی خارجی بر اين استدلال، روايات ديگر مربوط به ولايت فقيه است كه امام معصوم عليه السلام در آن روايات صراحتا فقيهان را نايب امام در اداره ي جامعه معرفي نموده اند. (برداشت از كتاب نظريه الحكم في الاسلام، آيت الله محسن اراكي، ص 242) ۷
🖊با اين توضيحات روشن مي گردد كه مقصود از روات احاديث، بوده و امام عليه السلام با تكيه بر قرائن متعدد داخلي و خارجي به جاي فقها از واژه ي روات احاديث استفاده نموده اند. 🖊حوادث واقعه که در حدیث شریفه فرموده شده هم دقیقا موید این قضیه هست که همه حوادث وشرایط مسئولیتش به دوش علما وفقیهان جامعه است. 🖊اما دوستان فقیه کیست؟ آیا هرکس که چندتا حدیث یا احکام بگوید فقیه است؟؟ 🖊فقیه کسی است که داشته باشد یعنی عادل باشد عادل در فقه یعنی . باشد یعنی باکسی تعارفی نداشته باشد و همیشه حقگو باشد، به مسایل دینی وفقهی باشد،مدیر باشد یعنی مدیر خوبی باشد، علاوه براینها باید به تایید علمای اعلم برسد، هرکس این شاخصه هارا داشته باشد هست. 🖊دربین این عالمان وفقیهان هم شخصی که اعلم تر باشد وآشنا به امور مملکت ومسایل وشرایط روز جامعه ودنیا میشود و امام جامعه. ۸
🖊دوستان گرامی براي معصوم، ما تمام شئونات را قائل هستیم، فلذا معتقدیم داره ( تمام شئونات ولايت را دارد ). مبناي اين ولايت عامه، از زماداري تا تكويني همه و همه بر اساس انتصاب هست! 🖊 در اين جا دو بحث پیش میاد: اول - بحث حاكم دوم - بحث اعمال حاكميت حاكم. 🖊 در اينجا چند حالت متصورمیشود ١- حاكم انتصاب الهي باشد و رضايت اكثريت مردم رو هم داشته باشد. ٢- حاكم انتصاب الهي باشد و رضايت اكثريت را نداشته باشد ٣- حاكم منتصب الهی نباشد اما رضايت اكثريت را داشته باشد ٤- حاكم منتصب الهي نباشد رضايت مردم رو هم نداشته باشد. مورد چهارم به عنوان ديكتاتوري يا نظام سلطنتي معروفه كه از نظر همه ي ما غير مشروعه. مورد سوم ، مربوط نظام هاي دموكراسي غربيه كه معتقدند مشروعيت فقط با راي مردمه! مورد اول و دوم محل اصلي بحث علماي ماست. ۹
🖊 خب يك دسته ، كه شامل مورد اوله معتقدند حاكم بايد باشد و حتي اگر رضايت اكثريت را نداشت اما با ده درصد از جمعيت مردم ميتونست حكومت كند ، حكومتش مشروع خواهد بود!!! 🖊اين دسته معتقدند عدم مقبوليت فقط باعث عدم كارايي حكومت ميشود و مشروعيتش را زير سوال نميبرد... 🖊دسته دوم كه مشمول امام و رهبري هم هست معتقدند دو ركن دارد: ١- انتصاب الهي ٢- مقبوليت اكثريت يعني معتقدند چه حاكمي كه مقبول هست اما منصوب الهي نيست و چه حاكمي كه منصوب الهي هست اما مقبول نيست، حق حكومت ندارد و حكومتش مشروع نيست... يعني اين امام و رهبري معتقدند كه يا ، با اينكه ولايت دارند اما بدون رضايت مردم حق اعمال ولايت ندارند. معتقدند امام معصوم تا رضايت اكثريت را نداشته باشد، اگر با زور حكومت تشكيل بدهد حكومتش نا مشوروع خواهد بود. ۱۰