eitaa logo
محرمانه مدیا
913 دنبال‌کننده
3هزار عکس
393 ویدیو
440 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
━═━⊰🍃🌺🍃⊱━═ ♦️ عرض سلام و ادب و احترام محضر بزرگوار 🍃🌺 عید اعظم مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را محضر امام زمان عج الله تعالی و شما استاد گرانقدر تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .🌺🍃 ♦️ در خدمت شما استاد گرامی هستیم با مبحث ؟ ؟ ♦️ منتظر بیانات ارزشمند شما پیرامون این مبحث هستیم بفرمائید ━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمدحسن ربانی
عرض سلام.خدمت دوستان،تادقایقی دیگردرخدمت هستم
محرمانه مدیا
عرض سلام.خدمت دوستان،تادقایقی دیگردرخدمت هستم
اللهم ادرکنی: سلام علیکم استاد بزرگوار خیلی خوش آمدید گروه آماده است منتظر بیانات ارزشمند حضرتعالی هستیم
۱ مصرف‌گرایی شیوه رایج سبک زندگی نسل جدید شده است با توجه به وضع بد اقتصادی در حال حاضر چگونه می توان با آن مقابله کرد؟ محمدحسن ربانی: مصرف گرایی البته شیوه رایج زندگی غربی سرمایه داری است که درماهم رسوخ کرده.البته درشرایط حادتورمی کنونی به غیر ازدویاسه دهک جامعه ماشاهد مصرف کمترهستیم بناچار واکنون مصرف زدگی مصداق عمومی ندارد
۲ چگونه می توان امیدواری را در مردم بوجود آورد در حالی که ایجاد اوج نا‌امیدی توسط رسانه های معاند به وفور دیده می شود؟ محمدحسن ربانی: دربحث عرض شد امید واقع بینانه وجوددارد.بایدان راتبیین کرد وشناساندوباامیدافرینی کاذب ویانومیدسازی دروغین مقابله کرد
۳ مهمترین نقطه باور سازی امید است راهکار آن چیست؟ محمدحسن ربانی: عرض شد درک واقع بینانه ازشرایط.اطمینان به یاری الهی،پیروزی حق و نابودی باطل.همانکه باوقوع بعثت تحقق یافت واکنون تکرار ان است
۴ دستگاه قضایی چگونه می تواند اعتماد و امید را در جامعه افزایش دهد؟ محمدحسن ربانی: ظلم واحساس ظلم وتبعیض ومشاهده ان وتاثیر عملی فساد وناکارامدی و..هم درواقعیت زندگی هارادچاراسیب می کند وهم روح وذهن رانارام وپریشان.قوه قضاییه بابرخوردبا مسببان ظلم وفساد و...هم اسیب رابرطرف می کند وهم روح افرادجامعه راارام وامیدوار می سازد
۵ همدلی و وحدت بر افزایش مشارکت اجتماعی و حل مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد این کار توسط چه کسانی و یا ارگانی انجام می گیرد؟ محمدحسن ربانی: خواص جامعه:مدیران ومجریان،نخبگان....هم وحدت سازند وهم وحدت سوز.وحدت درسه سطح مطرح است:اتحادمردم ومسئولان.اتحادمردم باهمدیگر.اتحادنخبگان وخواص ومسئولان باهم وبامردم
♦️ خدا قوت بسیار عالی، تشکر فراوان بابت روشنگری که فرمودید اجرشما با اقا امام عصرعج. ♦️ ازصبوری و همراهی و مشارکت همه فعالان و دوستان ولایتمدارگروه صمیمانه سپاسگزاریم. ✨اجرکم عند الله✨ 💫شب شما مهدوی💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
📍صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ۹۹/۱۲/۲۱ 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
⚜بِسْمِ‌‌اللّه‌الرَّحْمَٰنِ‌الرَّحِيمِ⚜ 🌹با سلام خدمت اعضای محترم و تبریک عید بزرگ مبعث 🌹 ♻️ موضوع کنفرانس: 📆 زمان : پنجشنبه 99/12/21 ⏰ ساعت : 21:00 📝 ارائه کننده کنفرانس: 🍃از اعضای محترم دعوت میشود زمان برگزاری کنفرانس حضور فعال داشته باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.🍃 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت دوستان گرامی شب همگی بزرگواران بخیر و نیکی مبعث پیامبر گرامی اسلام را خدمت همه دوستان گرامی تبریک عرض میکنم باموضوع: نقش وفلسفه دین درزندگی در خدمت دوستان گرامی هستم
🖊دوستان گرامی در اولین برخورد بااین سوال یعنی نقش وفلسفه دین درزندگی باید عرض کنیم که فلسفه دین، ابزاری برای آموزش دینی نیست و اصلا نیازی نیست که مباحث آن از یک دیدگاه دینی مطرح شود، بلکه یک ملحد، یک شکاک یا یک شخص دیندار همه می توانند درباره دین فلسفه ورزی کنند. لذا فلسفه دین شاخه ای از الهیات نیست بلکه شاخه ای از فلسفه است با توجه به این مهم بحث امروز رو ادامه می دهیم ۱
🖊فلسفه دین همچون دیگر مباحث فلسفی موضوعی جداست که در زندگی معاصر ما از انواع فلسفه های محض و سیستم های فلسفی بهره می جوید. از فلسفه توماس گرایی کهن که ادامه فلسفه کلاسیک یونان به خصوص افلاطون و ارسطوست تا فلسفه های اگزیستانس، فنومنولوژی، آنالتیک، لینگویستیک، قاره ای، پویشی، پراگماتیستی، کریتیکال، هرمنوتیکی، مدرن و پست مدرن مورد بهره گیری فیلسوفان دین قرار گرفته است لذا حوزه فلسفه دین و مباحث آن تـنوعی شگرف یافته است. این رشته آنقدر گسترش یافته است که امروز بسیاری از فیلسوفان دین تنها به یک موضوع خاص پرداخته و آن را پروژه تحقیق مادام العمری خویش قرار داده اند، مثلا بعضی فیلسوفان دین تنها به دلایل وجود خدا پرداخته اند یا به بحث معجزات یا رابطه دین و علم، دین و اخلاق، جاودانگی و روح، مسأله شر و مانند اینها تمرکز کرده اند که ما در امروز به چرای وجود دین در زندگی می پردازیم و اصلا چه فرقی داره بین زندگی یه انسان دیندار و یه انسان ملحد !!! ۲
🖊دوستان بزرگوارم برخلاف بسیاری از شاخه‌ ‌های فلسفه که شاید رابطه مستقیمی به زندگی روزمره انسان‌ ‌ها پیدا نکنند، فلسفه‌ ‌ دین دل مشغول موضوعاتی است که اتخاذ هر موضعی در برابر آنها تاثیری بس بزرگ در زندگی روزمره انسان‌ ‌ها خواهد داشت. 🖊نمی‌ ‌توان منکر این امر شد که اعتقاد یا عدم اعتقاد به وجود خداوند، اعتقاد یا عدم اعتقاد به حیات پس از مرگ و پاداش و عقاب اخروی تاثیری مستقیم و قطعا قابل مشاهده در زندگی روزمره ما دارند. 🖊انسانی که به وجود خدا و حیات پس‌از مرگ معتقد است زندگی خود را به طریقی سامان می‌ ‌دهد که بسیار متفاوت است با زندگی کسانی که به این مسائل اعتقادی ندارند بنابراین‌هر چند در بسیاری موارد مباحث فلسفه ای ؛بگونه ای هست که مسایل باید تخصصی ‌شوند، اما در فلسفه دین موضوع به گونه‌ای است که سایر افراد و غیرمتخصصان در فلسفه نیز نمی‌ ‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند وحتی مردم عادی جامعه نیز به آن می پردازند ۳
🖊دین چه ثمراتی برای زندگی انسان دارد؟ در اینکه نیروی عقل و تفکر و اندیشه برای تدبیرهای جزئی و محدود زندگی ضروری و مفید است بحثی نیست انسان در زندگی همواره مواجه با مسائلی است از قبیل: انتخاب دوست، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب همسر، انتخاب شغل، مسافرت، معاشرت، تفریح، فعالیتهای نیکوکارانه، مبارزه با کژیها و ناراستیها و بدون شک در همه اینها نیازمند به تفکر و اندیشه و تدبیر است و هر چه بیشتر و بهتر بیندیشد موفقیت بیشتری کسب می کند، و احیانا نیازمند به استمداد از تفکر و تجربه دیگران می شود (اصل مشورت) در همه این موارد جزئی، انسان طرح تهیه می کند و آن را به مرحله اجرا در می آورد. 🖊 در دایره کلی و وسیع چطور؟ آیا انسان قادر است طرحی کلی برای همه مسائل زندگی شخصی خود که همه را در بر گیرد و منطبق بر همه مصالح زندگی او باشد بریزد؟ یا قدرت طرح ریزی فکری فردی، در حدود مسائل جزئی و محدود است و احاطه بر مجموع مصالح زندگی که سعادت همه جانبه را در برگیرد از عهده نیروی عقل بیرون است؟ می دانیم که برخی فیلسوفان به چنین خودکفائی معتقد بوده اند، مدعی شده اند که راه سعادت و شقاوت را کشف کرده ایم و با اعتماد به عقل و اراده، خویشتن را خوشبخت می سازیم. اما از طرف دیگر می دانیم که در جهان دو فیلسوف یافت نمی شوند که در پیدا کردن این راه، وحدت نظر داشته باشند خود سعادت که غایت اصلی و نهائی است و در ابتدا مفهومی واضح و بدیهی به نظر می رسد یکی از ابهام آمیزترین مفاهیم است. اینکه سعادت چیست؟ و با چه چیزهائی محقق می شود؟ شقاوت چیست؟ و عوامل آن کدام است؟ ۴