استاد، تربیت خانوادگی در رفتار و گفتار فرد تاثیر بسزایی دارد، چرا عده ای باوجود اینکه خوب تربیت شدن وقتی وارد جامعه بخصوص دانشگاه می شوند اخلاق و رفتار آنان تغییر می کند؟
هدایت شده از ابراهیمی حمیدرضا
این مطلب خیلی نکته مهمی است که در مباحث جلسه آینده قرار دارد که انشاءالله تقدیم می شود
هدایت شده از ابراهیمی حمیدرضا
از زحمات شما و مشارکت مخاطبین عزیز هم کمال تشکر را دارم خدانگهدار
🌷﷽🌷
موضوع سمینار:
#جنگ_رسانه ای
#جلسه_اول
باحضور: #جناب_استادمهندس_قاسمی
#کارشناس_فرهنگی_آموزش_پرورش_ومربی_سوادرسانه
⏰ ساعت گفتگو: ۲۲
🗓 زمان: دوشنبه ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
🌍 مکان : گروه #گام_دوم_انقلاب_اسلامی
لینک گروه:
http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
🛑 برای #گفتگویآنلاین با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت فرمایید🛑
#نشرحداکثری در پخش بنر
🔴 عرض سلام و ادب و احترام محضر شما
#استادعلی_قاسمی بزرگوار
🔴 در خدمت شما استادبزرگوار
با محث #جنگ_رسانه ای
منتظر بیانات ارزشمند شما پیرامون این مبحث هستیم بفرمائید 🔴
هدایت شده از سرباز ولایت (قاسمی)
113.7K
مقام معظم رهبری : جنگ ها وارد مراحل تازه ای شده اند و به مانند گذشته تنها شامل جنگ های سخت نمی شوند كه نبردها در آن مشخص شده بودند. بلكه امروزه جنگ های اقتصادی و سیاسی با ایجاد فشار و به زانو در آوردن دیگران توسط قدرت های استعماری مورد استفاده قرار می گیرد. یكی از جنگ های پیچیده، جنگ رسانه ای و جریان سازی یكسویه خبری است.
هدایت شده از سرباز ولایت (قاسمی)
491.7K
انواع جنگها
۱.جنگ سخت است که از گذشتهها وجود داشته است و با شمشیر و اسلحه و ... انجام میشده است؛
۲. جنگهای نیمه سخت است که در ۱۰۰ سال اخیر باب شده است که از آن جمله میتوان به کودتا اشاره کرد.
۳.جنگ نرم است که این روزها درگیرش هستیم.
(البته مدل جدیدی از جنگ هم هست به نام جنگ ترکیبی یا هیبریدی که کشور ما اخیرا به شدت با آن روبهرو شده است و اون ترکیبی از انواع جنگها هست؛)
جنگ نرم شامل هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانهای است که جامعه، گروه یا گروههای هدف را نشانه میگیرد و بدون جنگ و درگیری نظامی و گشودن آتش، رقیب را به انفعال یا شکست وامیدارد؛
جنگ نرم زیرشاخههای مختلفی دارد که یکی از آنان جنگهای رسانهای است.
جنگ رسانه ای جنگ در عرصه افکار عمومي است.
تصویر سازی ذهنی مدلی است که برای تغییر نگرش ها توسط رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
انسان بیش از آنکه با واقعیات کار داشته باشد، با برداشتی که از واقعیت در ذهنشان ایجاد می شود، سر و کار دارد و نهایتا نیز بر اساس همین برداشت ها و تصاویر، موضع اتخاذ کرده و تصمیم گیری می کند. در حقیقت نحوه پدیدار شدن مسائل در ذهن افراد است که تشکیل دهنده احساس ایشان است،نه آنچه که واقعیت دارد.
ابزار تغییر در احساس و نگرش افراد رسانه های جمعی و فضای مجازی است
برای تغییر در نگرش جامعه حریف، 3 تصویر متفاوت القاء می شود:
1- تصویر مثبت از نظام سیاسی خود ؛
2- تصویر منفی از نظام سیاسی حریف؛
3- القاءء فروپاشی انسجام اجتماعی و ارائه تصویر تضاد مردم با نظام سیاسی خودشون