eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
107 دنبال‌کننده
533 عکس
227 ویدیو
22 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
قال الإمام عليّ عليه السلام: مَن لَم تَكُن مَوَدَّتُهُ فِي اللّه ِ فَاحذَرهُ فَإِنَّ مَوَدَّتَهُ لَئيمَةٌ، و صُحبَتَهُ مَشومَةٌ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: از كسى كه دوستى اش در راه خدا نباشد، دورى كن؛ چرا كه دوستىِ او پست، و همنشينى اش بدشگون است. غرر الحكم : ح ۸۹۷۸
📌موقعیت های غیر ساکن درخت خاری سر راه مردمان کاشته بود.در برابر رهگذران که کندن آن درخت از او طلب می نمودند آنان را به فردایی موهوم حوالت می کرد! خاركن در سستى و در كاستن خاربن در قوت و برخاستن آری! تا که دستت می رسد کاری بکن و نیکو فرمود : نیست فردا گفتن از شرط طریق پ ن: قصه حکایت من و مایی است که یوم الحسره خواهند فهمید چه فرصت ها که از دست نداده اند. و آن روز دیگر جبرانی و ترمیمی در کار نخواهد بود. 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
آزمون های زندگی قال الإمام عليّ عليه السلام: إيّاكَ أن تُحِبَّ أعداءَ اللّه ِ أو تُصفِيَ وُدَّكَ لِغَيرِ أولِياءِ اللّه ِ، فَإنَّ مَن أحَبَّ قَوما حُشِرَ مَعَهُم مبادا دشمنان خدا را دوست بدارى يا دوستى ات را براى غير دوستان خدا خالص كنى؛ چرا كه هر كس مردمانى را دوست بدارد، با آنان محشور مى گردد. غرر الحكم : ح ۲۷۰۳
🎇تماشاگه راز🎇
. 🔰 دختری مثل پدر 💠 در آن جلسات رسمی که گریه نمی کردند! شما تاریخ طبری را بخوانید، آنچه مرحوم مفید نقل کرده بخوانید؛ آن آخرها (رقّت و بکت)*! وقتی خیلی نمک به زخم او زدند، آنجا طبری دارد که (رقّت و بکت)؛ و گرنه در کمال شهامت ... ‌، ابن زیاد گفت: (من هذه المتنکّره او المتکبّره)، گفتند: (هذه زینب بنت علی بن ابی طالب)*. اینکه می بینید می گویند زینب مثل علی حرف می زند، نه تنها در فصاحت و بلاغت زبانی، محتوایش هم همین است! شما می بینید در نامه های رسمی علی (سلام الله علیه) برای معاویه می نویسد: (ما للطّلقاء و ابناء الطّلقاء)*، به شما که طُلقاء و ابناء طلقاء هستید، نمی رسد که در مسائل اسلامی وارد بشوید! همین حرف علی را زینب در شام گفت: (ا من العدل یابن الطّلقاء)*! این مثل علی دارد حرف می زند؛ شما بروید خطبه های را نگاه کنید، سخنرانی زینب هم نگاه کنید. می دانید در شام، چوب خیزران در دست یزید است، سر مطهر حسین هم جلوست؛ این زن برخاسته، (ا من العدل یابن الطلقاء)!! فرمود: شما آزاد شده ما هستید، شما بردگانی بودید، ما شما را آزاد کردیم؛ این حرف چه کسی است؟ این حرف یک (( امیر )) است یا ( اسیر )؟! حالا بازوها بسته است، امّا است!! می بینید مثل خطبه های حضرت امیر حرف می زند؛ (ما للطلقاء و ابناء الطلقاء)، شما آزاد شده های ما هستید، به شما چه درباره این گونه از مسائل حرف می زنید؟! این نامه حضرت امیر در است. همین پیام را وجود مبارک زینب کبری در شام گفته است؛ (ا من العدل یابن الطّلقاء)! این که حرف اسیر نیست! در کوفه آنجور در جوابِ (کیف رایت صنع الله باخیک)، فرمود: (ما رایت الا جمیلاً)*؛ این بر اساس است. نفرمود ما صبر می کنیم یا به ما خوش گذشت؛ فرمود: ما به جز خوبی چیزی ندیدیم! این حصر است، این دو جمله است! (ما رایت الا جمیلاً)، ما ( جز ) خوبی چیزی ندیدیم. بعد (ابن زیاد) گفت: دلم خنک شده که ریشه شما را قطع کردم*، به واسطه این حرف ها که زد و زد، این حرف ها دیگر حرف هایی نیست که جواب داشته باشد؛ آنجاست که وجود مبارک زینب کبری (رقّت و بکت). این در کوفه، آن هم در شام! --------------------------------------- 📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۱۱۶ 📌 همان / صفحه ۱۱۵ 📌 نهج البلاغه / نامه ۲۸ _ (الی معاویه جواباً) 📌 بحار الانوار / جلد ۴۵ / صفحه ۱۵۸ 📌 همان / صفحه ۱۱۵ و ۱۱۶ 📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۱۱۶ 📋 نماز جمعه قم 📆 مصلی قدس ؛ ۱۳۸۴/۱۱/۲۸ @majalezendegi
. 🔰 بهشت او... مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهاجِراً الَی الله وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اجرُهُ عَلَی الله. 🔹یک احتمال این است که این هجرت، هجرت از خود به خدا باشد. «بیت» نفس خود انسان باشد، طایفه‌ای هستند که خارج شدند، هجرت کردند از «بیت» شان، از این بیت ظلمانی، از این نفسانیت:‏‏ مُهاجِراً الَی الله وَ رَسُولِهِ؛ تا رسیدند به آنجایی که «ادرَکَهُ المَوتُ»؛ به مرتبه‌ای رسیدند که دیگر از خود چیزی نیستند، «موت مطلق»، و اجرشان هم عَلَی الله است؛ اجر دیگری [در کار نیست]، دیگر بهشت مطرح نیست، دیگر تنعمات مطرح نیست، فقط الله است. @majalezendegi 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۱۱۷.
🔰آزمون زندگی الإمامُ عليٌّ عليه السلام المَكارِمُ بالمَكارِهِ، الثَّوابُ بالمَشَقَّةِ دستیابی به اخلاق کریمانه باناخوشایندی همراه است و رسیدن به ثواب الهی با رنج و دشواری . 📚غرر الحكم : ۴۳ ـ ۴۴ 🌷🌷🌷 @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 به فقیر کمک کردن، هنر نیست 💠 خدا رحمت کند این آقایانی که برای بودند، در اوائل انقلاب می آمدند؛ می گفتیم که: شرق عالم تا غرب، غرب عالم تا شرق؛ همه جا بگردید، یک کمیته امداد هست. ما کدام کشور کافری داریم که برای یک موسسه ای نیست؟! برای موسسه رسمی دارند، وزیر دارند؛ گفتم: آن که می گوید، این نیست؛ بلکه می گوید: نگذار (یعنی نگذار) کسی بشود؛ این می خواهد، و و می خواهد! فقیر را کمک بکنند، همه این کار را می کنند!! کار زمین مانده را خیلی ها به عهده می گیرند، این که هنر نشد؛ نگذار زمین بماند! آن فریاد این است: (ما جاع فقیر الا بما متّع به الغنی)*؛ نگذار فقیر بشود، آن مهم است! حکومت برای آن است که کسی فقیر نشود، و گرنه هیچ ممکن نیست در این عالم، از شرق تا غرب یک جایی داشته باشیم که کمیته امداد نداشته باشد؛ این نیست!! ------------------------------------------------ 📌 نهج البلاغه / حکمت ۳۲۸ 📋 درس خارج فقه 📆 قم ؛ ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ @majalezendegi
دعای روزانه ماه مبارک رجب یَا مَنْ یَمْلِکُ حَوَائِجَ السَّائِلِینَ وَ یَعْلَمُ ضَمِیرَ الصَّامِتِینَ لِکُلِّ مَسْأَلَةٍ مِنْکَ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِیدٌ اللهُمَّ وَ مَوَاعِیدُکَ الصَّادِقَةُ وَ أَیَادِیکَ الْفَاضِلَةُ وَ رَحْمَتُکَ الْوَاسِعَةُ فَأَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَقْضِیَ حَوَائِجِی لِلدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ اى که مالک حاجات خواهندگانى، و از باطن لب فروبستگان خبر دارى، از سوى تو براى هر خواهشى، گوشى شنوا، و پاسخى آماده است، خدایا به حق وعده‏هاى صادقانه‏است و نعمتهاى فراوانت، رحمت گسترده‏ات، از تو مى‏خواهم که بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستى، و حاجات دنیا و آخرتم را برآورى، چه همانا تو بر هر کارى توانایى. التماس دعا @majalezendegi
Ebrahim Rahbar - Ey Ghalam (128).mp3
5.35M
ای قلم در حرفهایت اثری نیست؛ از آشنا برایم خبری نیست… ای خدا این جمعه هم آمد و بگذشت… از یوسفِ فاطمه باز خبری نیست! پروانه ها سوخت و شمع خاموش شد؛ از جدایی دل ها همه پرخون شد… در شان و رتبه بی همتایی؛ آقا جان زیباتر از هر زیبایی… که میگوید که جدایی مبتلا نمیکند؟ صبر را از عاشق جدا نمیکند…؟ ای چشم براه نظاره کن و دلتنگ مشو؛ چون که آفتاب همیشه پشت ابر نمی ماند غنچه ها تا چه اندازه پرپر شود؟ مگذار قلب های منتظران پرخون شود! این جمعه هم آمد اما تو نیامدی؛ روزها را میشمارم تا جمعه ی دیگر شود… ای «صفایی» صبر کن هنوز بر فراق؛ تا بلکه مسیرمان افتد به عراق! از غصه ات قلبمان داغدار است ؛ بیا و رحم کن یا امام زمان! 🌱🌱🌱 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔰 محبوسیم... ما در همین ظلمتها هستیم، ماها [به سبب تعلق] به دنیا و به طبیعت، و بالاتر از آن به انانیت خودمان در این چاه محبوسیم. ما در «بیت» هستیم؛ یعنی در بیت نفسانیت. روی این احتمال، نمی‌بینیم الّا خودمان [را]؛ هر چه می‌خواهیم برای خودمان می‌خواهیم. خودیم، خود است، غیر از خود هیچ نیست. ما تا حالا به فکر این نیفتاده‌ایم که هجرتی بکنیم، ما هر چه فکر داریم صرف همین جا می‌شود.‏ «مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهاجِراً الَی الله وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اجرُهُ عَلَی الله» 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۱۱۸. @majalezendegi
. 🔰 درسی از سیره تربیتی موسی بن جعفر (ع) 💠 امام زمان وجود مبارک است، آنها هم می دانند که موسی بن جعفر چه کسی است! سِندی حاضر شد امام زمان خود را شهید بکند، اما برای وقتی که مسلّم شد زهر در وجود مبارک الی الله اثر کرده است، آمده در زندان به موسی بن جعفر عرض می کند که اجازه می دهید من یک خوبی دارم، شما را در آن کفن، کفَن کنم؟ همین سندی، همین که امام زمان خود را شهید می کند، می گوید: من یک کفن خوبی دارم، اجازه می دهید شما را در آن کفن، کفَن کنم؟! وجود مبارک باب الحوائج فهمید که این چه مقصود دارد. فرمود: خیر، (انّا اهل بیت حجّ صرورتنا و مهور نسائنا و اکفان موتانا من طاهر اموالنا و عندی کفنی)*. فرمود: ما یک خاندانی هستیم که مکه می رویم، از مال حلال خودمان؛ مهریه زنهایمان از مال حلال خودمان؛ ما را مهریه قرار نمی دهیم. اگر کسی خدای ناکرده مال حرام را زن قرار بدهد، گرفتار (و شارکهم فی الاموال و الاولاد)* است. این خطر کم نیست! در قرآن این آیه آمده است که بعضی از بچه ها دو پدر دارند؛ یکی پدر شناسنامه ای، و یکی ! این یعنی چه؟! شریک در ولد است یعنی چه؟ این (ابن ابلیس) است، این یعنی چه؟ (و شارکهم فی الاموال و الاولاد). شرکت در مال مشخص است که شیطان شریک است؛ آن کسی که مال حرام کسب می کند؛ یک مقدار تلاش و کوشش اوست، یک مقدار هم گمراه کردن شیطان. اما شریک در فرزند یعنی چه؟ فرمود: (و شارکهم فی الاموال و الاولاد). گفتند اگر خدای ناکرده مهریه آلوده باشد، این شریک در ولد می شود. وجود مبارک باب الحوائج فرمود: حج ما از مال حلال خود ماست، مهریه همسران ما از مال حلال و خالص ماست، کفن مرده های ما از مال حلال خالص خود ماست؛ من کفن دارم. یعنی وجود مبارک ، می آید و مرا در آن کفن، کفَن می کند. و وجود مبارک امام هشتم هم این کار را کرد. گرچه آنها به حسب ظاهر نمی دانستند که کفن را چه کسی به پیشگاه باب الحوائج تسلیم کرد، اما در حقیقت وجود مبارک امام رضا (سلام الله علیه) حضور و ظهور پیدا کرد و کفن کرد، با همان کفن طیّب و طاهر؛ و این بدن را از زندان آزاد کردند. ----------------------------------------------------- 📌 الغیبه للطوسی / صفحه ۳۰ و ۳۱ 📌 سوره اسراء / آیه ۶۴ 📋 سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم 📆 آمل _ حسینیه ارشاد ؛ ۱۳۸۵/۱۱/۰۴ ✴ بیست و پنجم رجب . سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)
آزمون زندگی.برنامه ریزی.عبداللهی.8121400.mp3
15.23M
📌 طراحی وبرنامه ريزى ▪ امام موسی بن جعفر علیه السلام: إجتَهِدوا أن يَكونَ زَمانُكُم أربَعَ ساعاتٍ : ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ و ساعَةً لِأمر المَعاشِ و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذينَ يُعَرِّفُونَ عُيُوبَكُم و يَخلِصونَ لَكُم فِي الباطِنِ و ساعَةً تَخلُونَ فِيها لِلَذّاتِكُم و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ .(تحف العقول ص 409) ▪ امام موسی بن جعفر عليه السلام : بكوشيد كه زمانتان را به چهار بخش تقسيم كنيد : زمانى براى مناجات با خدا ؛ زمانى براى تأمين معاش ؛ زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيب هايتان را به شما مى شناسانند و در دل شما را دوست دارند ، و ساعتى براى كسب لذّت هاى حلال با بخش چهارم توانايى انجام دادن سه بخش ديگر را به دست مى آوريد. . ☘☘☘ @rahighemakhtoom
📲ویژه نامه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله منتشر شد. 📤🌟سخنرانی مکتوب 📥🌟مقالات 📤🌟پرسش پاسخ 📤🌟اشعار و پیامک 📥🌟کلیپ و نماهنگ 📤🌟عکس و پوستر 📤🌟سخنرانی و مداحی 📤🌟استوری 💢لطفا جهت دریافت روی لینک👇👇 کلیک کنید. ♨️ https://btid.org/fa/vmabas 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
‌ هدف بعثت پیامبر اسلامﷺ عبارت بود از: طرح یک فرهنگ کلی در همۀ شئون حيات بشری در همۀ قلمروهای «آن‌چنان که هستند» و «آن‌چنان که باید باشند». بی‌تردید، این فرهنگ با ابعاد و اجزای کامل آن مطرح شد، نظير: خداشناسی، کمال‌گرایی، فلسفه و جهان‌شناسی در حد اعلا، پایه‌ریزی برای نگرش علمی در محکم‌ترین اساس، اقتصاد احیاءکننده، حقوق عادلانه، هنر در مسیر حیات معقول، سیاست و مدیریت تکاملی، اخلاق سازنده، فقهی که پاسخگوی همۀ بایدها و شایدهای زندگی بشری است و... مطرح شد و هر فرد و جامعه‌ای که بخواهد، با چنین فرهنگی می‌تواند از یک حیات پویا و هدفدار برخوردار شود. از طرفی، می‌بینیم این فرهنگ در هر دوره‌ای از تاریخ و جوامع اسلامی، در آن هنگام که از سلطه و سيطرۀ طواغیت و قدرت‌پرستان خودکامه نجات پیدا کرده است، به مقتضای نیروی ذاتی خود جوشیده و مدینۀ فاضلۀ نسبی را اگرچه از یک یا چند بعد، به وجود آورده است. اگرچه مردم با بعثت پیامبر اکرمﷺ خدا را با چشم سر ندیدند، و این امری محال است، ولی کلمات خداوندی در قرآن مجید، تا آنجا که مردم بتوانند از استعداد خدایابی خود استفاده کنند، خدا را برای آنان قابل شهود کرد. کلمات علیای خداوندی، علم و قدرت و دیگر صفات جمال و جلال کبریایی را قابل دریافت کرد. این کلمات، خبر از هستی و جریان آن را داد که هیچ مخبری جز خالق آن هستی نمی‌تواند چنین خبری از هستی بدهد. واقعیات را آن‌چنان آشکار و روشن کرد که با هیچ وسیله و ابزاری نمی‌توان به آنها رسید. انسان را در همۀ ابعاد و سطوح و استعدادها و سرمایه‌هایی که دارد و اینکه به کدام فعلیت‌ها و کمالات می‌تواند برسد، چنان بیان فرمود که فروغ ربانی حاصل از معرفت انسان، آن‌گونه که خدا طرح فرموده، برای هر انسان آگاهی قابل شهود است. از طرفی، كلمات خداوندی در قرآن دربارۀ تفسير سقوط و نابودی جوامع، چنان روشن و واضح است که هر آگاه و خردمندی با مطالعه و تفکر در آنها، نظم و قانونمندی هستی را مشاهده می‌کند و یقین پیدا می‌کند که: «با گردنده، گرداننده‌ای هست» جعفری، محمدتقی. ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه. ج ۹، صص ۲۷۸-۲۸۰. ویراست جدید، سال ۱۳۹۸ 🌷🌷🌷 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا