فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر #رفیعی :
تا آخر محرم و صفر این سه ذکر کوتاه رو بگوئید ...
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦معرفی مزرعه🌾 در اخبار نیم روزی شبکه یک سیما (دیروز 19 تیر 1403) بعنوان یک الگوی #مشارکت_مردم در جهت #جهش_تولید که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته.
و به پشتوانه اعتماد شما هر روز شاهد پیشبرد طرح های تولیدی جدید هستیم.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#خرمشهرها_درپیش_است.
الگوی خوبی هست برای کشاورزی تعاونی.
🌷🌼🌸💐🌻🌹
با «مزرعه خانوادگی احیاء خاک، جایی برای احیاء خاک، خانواده و سرمایه» همراه باشید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1235419203C4f4b30cd34
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امام حسین (ع) میگفت؛ هل من ناصر ینصرنی؟
🔹روایتی شنیدنی از جنود عظیمی از ملائکه که امام هادی علیه السلام به متوکل نشان داد
#هیئت_مجازی
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
🔴 معصومه ابتکار ادعا کرد؛ مسعود پزشکیان به سردار رادان اخطار کرده اجازه نمیدهم کسی برای بانوان مزاحمت ایجاد کند!
پی نوشت:
عدم رعایت عفاف و حجاب شرعی طبق قوانین جاری جرم مشهود میباشد و پلیس مکلف است بر اساس مواد ۲ و ۴ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند و همچنین بر اساس تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی کیفری مجرمینی را که کشف حجاب نمودهاند دستگیر و بلافاصله به مرجع قضایی معرفی نماید
▪️ اگر ادعای خانم ابتکار درست باشد. آقای پزشکیان مرتکب جرم سوء استفاده از قدرت برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی شده و شروع به کار نکرده باید تحت تعقیب کیفری قرار بگیرد.
▪️ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مقرر نموده
«چنانچه هر یک از صاحب منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداریها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.»
▪️البته بعید است رئیس جمهوری که هنوز رسماً شروع به کار نکرده مرتکب جرم شود و با دخالت غیرقانونی در امور قضایی و انتظامی برای پلیس که تحت نظارت قوه قضاییه انجام وظیفه میکند تعیین تکلیف نماید
و بعید است که آقای پزشکیان چنین حرفی زده باشد و سردار رادان سکوت کرده باشد.
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکبار برای همیشه ببینید؛ خدمت بزرگ روحانی و ظریف به آمریکا، با انجام برجام!
⏪پاسخ اوباما و جانکری به یک سؤال مهم تاریخی؛ اگر برجام نبود چی میشد؟
✅بالاخره نظام تحریمها فرو میریخت و عایدی برای آمریکا نداشت!
✅امکان بیخاصیت شدن دلار و نابودی نظام اقتصادی آمریکا وجود داشت!
✅اقتصاد ایران رو به بهبودی میرفت!
✍دولت شهید رئیسی همه موارد مذکور را اثبات کرد؛ این که بدون رضایت کدخدا میتوان تحریمشکنی کرد، عضو پیمانهای بزرگ اقتصادی مثل شانگهای و بریکس شد، فروش نفت را چندین برابر، و پول ان را نقد کرد و...
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️اولین کسی که گفت: امام حسین را سیاسی نکنید
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
این قسمت: توابین شک کردند ...
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توابین چرا مدح نشدند !
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
🍀صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان فراموش نشه🍀
#پرسش
❓چرا امام حسین(علیهالسلام) در زمان معاویه اقدام به قیام نکرد؟
✅ امام حسین (علیهالسلام) در دوران یازده ساله امامت خود (۴۹ ـ ۶۰ ق) هم زمان با حکومت معاویه، تنش هاى فراوانى با او داشت و حکومت معاویه بر مسلمانان را بزرگ ترین فتنه دانسته و مشروعیت حکومت او را زیر سؤال بردند. اما اینکه چرا امام(علیهالسلام) در مقابل معاویه اقدام به قیام نکردند:
۱. وجود صلح نامه معاویه با امام حسن(علیه السلام)
۲. موقعیت معاویه نزد مردمان آن زمان و به ویژه شامیان
۳. سیاست مدارى معاویه، او از هر فرصتى براى ضربه به خاندان علوى، استفاه مى کرد، (از جمله به شهادت رساندن امام حسن علیه السلام) اما در ظاهر وانمود مى کرد که با این خاندان مدارا مى کند و حرمت آنان را پاس مى دارد.
۴. شرایط زمانه (ثبات و استحکام قدرت مرکزى در شام، تسلّط کامل باند اموى بر کوفه، سابقه عملکرد سوء کوفیان در برخورد با امام على(علیهالسلام) و امام حسن(علیهالسلام)، چهره به ظاهر وجیه معاویه در بیشتر نقاط مملکت اسلامى و ... ) در حالى که در هنگام قیام علیه حکومت یزید، شرایط زمانه کاملاً بر عکس این شرایط بود.
➰ متن کامل این پرسش و پاسخ https://www.porseman.com/!31580
🔸 متن 90 پرسش و پاسخ دانشجویی درباره قیام امام حسین علیه السلام https://www.porseman.com/!k13
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
⭕️ خلافت عثمان بن عفان
🔻 عثمان بن عفان در اوایل محرم سال ۲۴ هجری و با انتخاب شورای شش نفرهای که عمر بن خطاب تشکیل داده بود، به خلافت رسید. عمر بن خطاب پیش از مرگش، این شورا را برای انتخاب خلیفه بعدی ترتیب داد. اعضای شورا شامل امام علی (ع)، عبدالرحمن بن عوف، عثمان بن عفان، زبیر بن عوام، طلحه بن عبیدالله، و سعد بن ابی وقاص بودند و با نظارت فرزند عمر و دو شخصیت از خاندان پیامبر (ص) کار خود را آغاز کردند.
🔺 پس از رای گیری امام علی (ع) و عثمان بن عفان هریک سه رای آوردند. طبق نظر عمر، باید عبدالرحمن بن عوف در این حالت تصمیم نهایی را میگرفت. اما او با اینکه بسیاری از صحابه، امام علی (ع) را بخاطر کمالات ، توصیه و نزدیکی به پیامبر (ص) ترجیح میدادند، نظرش به عثمان تمایل داشت،لذا برای انتخاب عثمان تلاش کرد و در نهایت، عثمان با تعهد به پیروی از کتاب خدا، سنت پیامبر و سیره دو خلیفه پیشین، به خلافت رسید و مردم با او بیعت کردند.
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
🔸خواص عاشورایی:
🔹️قیس بن مُسَهَّر صَیداوی
🔻قیس، نامهرسان امام حسین علیه السلام، برای کوفیان و مسلم بن عقیل بود. او در قادسیه به دست نیروهای عبیدالله بن زیاد گرفتار شد و در چهارم محرم به شهادت رسید.
🔺وی قبل از دستگیری نامهای که به همراه داشت را پاره کرد تا به دست دشمن نیفتد. پس از آنکه قیس را نزد ابن زیاد به دار الاماره بردندبه او گفت: چرا نامه را پاره کردی؟
گفت: برای آنکه تو ندانی در آن چه نوشته است.
گفت: از جانب که بود و برای که نوشته شده بود؟
گفت: از جانب امام حسین(علیه السلام) به گروهی از مردم کوفه که نام ایشان را یاد ندارم.
♦️ابن زیاد خشمگین شد و گفت: یا نام آنان را به من بگو یا بالای منبر برو و حسین بن علی و پدر و برادرش را لعن کن وگرنه تو را قطعه قطعه میکنم.
🛑قیس گفت: نام آن گروه را نمیگویم اما لعن را میکنم. قیس بر فراز منبر رفت وپس از حمد الهی ودرود فراوان بر پیامبر و خاندانش،عبیدالله بن زیاد و امویان را لعن کرد و خودش را به عنوان سفیر امام حسین (علیه السلام) معرفی کرد و مردم به یاری امام فراخواند . آن گاه به دستور ابن زیاد ازبالای قصر دارالاماره با دست بسته به پایین پرتابش کردند و سر از بدنش جداساختند.
🔹هنگامیکه خبر شهادت قیس توسط طرماح به امام رسید اشک در چشمانش جاری شد و فرمود: ...فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا [الأحزاب–۲۳]
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
🔻داستان تشرف یکی از علمای اصفهان؛ بسیار زیبا و نکته دار...
علی رغم طولانی بودن مطالعه آن را از دست ندهید:
🔹حدود هشتاد سال پیش برای یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم هستند تشرفی پیش آمده بود که خیلی جالب است.
🔸ايشان جوان بوده و سوار الاغ مى شده و اطراف اصفهان تبلیغ مى رفته و روضه مى خوانده است. دهه اول محرم بوده، به يكى از روستاهای اطراف مى رود و منبرش را می رود. آن روز برف سنگينى مى آمده است.
🔹وقتى اين روضه تمام مى شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود. سوار الاغ که مى شود برود، يكى از اهالى اين آبادى مى آيد و مى گويد:« آقا سيد تو راه گرگ و حيوانات درنده هستند مى خواهید يكى، دو نفر همراهتان بفرستيم؟
🔸ايشان مى گويد: مى روم مشكلى نداره» و قبول نمی کند همراهی بیاید.
نقل می کند عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى آمد. برف سنگينى هم به زمين نشسته بود. مى گويد مقدارى كه آمدم احساس کردم، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من، دارد مى آيد.
🔹منتهى از بس برف سنگين بود، حوصله نكردم سرم را بیرون بیاورم و ببينم کیست. حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد.
🔸بعد آن آقا كه پشت سر من مى آمد گفت:« آ سيد مصطفى سلامٌ عليكم».
🔹گفتم:« سلام عليكم» .
🔸گفت: «مسئلةٌ»(یعنی سوالی داشتم؟)
🔹گفتم:« بفرماييد».
🔸گفت:« آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟
🔹گفتم:« بله من در تاريخ خوانده ام كه چنین کاری کرده اند.
🔸آن آقا گفتند:« و اسب ها هم بر بدن رفتند؟»
🔹گفتم: «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.»
🔸مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم. بازآن آقا گفتند:« آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را، منهدم كند؟»
🔹گفتم: بله سعى كرد كه از بين ببرد».
🔸گفت:« گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟»
🔹گفتم:« من در تاريخ خوانده ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند».
🔸گفت« چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و شخم نزدنند و قبر را از بين نبرند؟!»
🔹آقا سید می گوید من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى كردم. گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد.
🔸گفتم:« البته اين قضيه يك جوابى دارد».
🔹گفتند:« چى هست؟»
🔸گفتم:« روز عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند.
اما در جريان متوكل، اينها مى خواستند آثار حضرت را از بين ببرند.
🔹نظر امام حسین (علیه السلام) بر از بين رفتن آثارشان نبود، از اول خود حضرت مى خواستند، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند».
🔸آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.»
🔹آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده ام، نيست.
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
#معرفی_کتاب
گفتم آقای رئیسی چرا تیم رسانه ای شما اینقدر ضعیفه؟ اینقدر کارهای بزرگ انجام می دهید و مردم متوجه نمی شوند.
اینطور باشه دور بعد رأی نمی آورید.
نگاهی به من انداخت و گفتند: بخوام رسانه رو قوی کنم باید مرتب از خودم تعریف کنم و کار خوبی نیست.
اما برای دور بعد نام من رو توی نامزدها نخواهی دید.
باتعجب گفتم چرا؟
گفت: وقتی آمدیم اوضاع کشور واقعا بحرانی بود و خدا لطف کرد شرایط بهتر شد و کشور از لبه پرتگاه دور شد، الان دیگه هرکی رئیس جمهور بشه مشکلی نخواهد داشت.
📚کتاب رئیسی روحانی بود. اثر گروه شهید هادی
🏴 #محرم
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
❁ـ﷽ـ❁
⛔️ شبهه ⛔️
پیکی ازاسلام به ایران آمدخسروپرویزاورابه حضورخواست
خسروپرویز از او درباره اسلام پرسید، او گفت: در دین ما پرستش خدا مهم ترین مورد است! خسروپرویز گفت: ما ۱۱۰۰ سال است که
خداپرستیم! پیک گفت: در اسلام زنده به گور کردن دختر، کار حرامی است! خسروپرویز گفت: مگر این کار را انجام میدادید، ننگ بر شما. دختران ما الهه هستند! پیک گفت: برده داری در اسلام حرام است! خسروپرویز گفت: ما از زمان کوروش بزرگ، برده داری نکردیم! پیک گفت: در اسلام همه برابرند! خسروپرویز
گفت: در ایران، من هم اگر اشتباه کنم به دادگاه می روم! و تا آنجا بحث طول کشید که اسلام چیز جدیدی برای ایران نداشت! خسروپرویز نامه را پاره کرد و به گفت: اگر شما الان میخواهید راه
انسانیت را پیدا کنید، ما ۱۱۰۰ سال پیش آنرا پیدا کرده ایم
❇️ پاسخ ❇️
🔸 یکی از جعلیات تاریخی که همین چند سال اخیر نوشته شده و به تاریخ نسبت میدهند مکالمه خسروپرویز و فرستاده پیامبر(ص) است که درهیچ کتاب تاریخی نیامده است.
🔸شواهد تاریخی جعلی بودن مکالمه علاوه بر اینکه این مکالمه خسروپرویز در هیچ یک از منابع تاریخی چه تاریخ اسلام و چه تاریخ ایران نیامده است، با شواهد
تاریخی میتوان به ساختگی بودن این مکالمه پیبرد، چون هم برخی از گفته های فرستاده پیامبر اشتباه است هم پاسخهایی که خسروپرویز گفته است. ✖️مثلا فرستاده پیامبر میگوید بردهداری در اسلام ممنوع است،
✔️ درحالیکه در آن زمان بردهداری در همه دنیا و همچنین جزيرةالعرب وجود داشت و مسلمانان هم برده و غلام داشتند.
♦️ بله اسلام برخی از انواع بردهداری که ظلم بود را ممنوع اعلام کرد و شیوه صحیح برخورد با #برده ها را آموزش داد، کشتن برده ها و اسیران جنگی را حرام اعلام کرد و احکامی صادر کرد که تشویق به آزادکردن بردهها میکرد ولی بردهداری را حرام اعلام نکرد، چون ممکن نبود و تبعات بدتری برای جامعه و خود بردهها بوجود میآمد. اسلام شیوه عاقلانه و هوشمندانهای در موضوع بردهداری لحاظ کرد که بحث آن مفصل است
❌ برده داری در ایران
🔸 حال به اشتباهاتی که جعل کننده این مکالمه به خسروپرویز نسبت میدهد میپردازیم،
✖️ اول اینکه میگوید ما از زمان کوروش #برده_داری را ممنوع کردیم
✔️ درحالی که شواهد تاریخی چیز دیگری نشان میدهد، در ایران باستان هر فرد ذینفوذ از شاهنشاه گرفته تا اشراف و سایر ثروتمندان میتوانستند برای خود بدون هیچ قید و شرطی هر تعداد برده و کنیز از بازارهای بردهفروشی خریداری نمایند و از آنها بهرهکشی نماید.
☑️ در زمان #هخامنشیان بازار معتبر برده فروشان در نزدیکی تخت جمشید وجود داشته که شهرت بردههایش بگونهای بوده که بابلی های ثروتمند نیز از راهی دور برای خرید برده به این بازار میآمدهاند.
🔻ایرانیان ساسانی معمولا دست اسیران جنگی را از پشت میبستند و آنها را به بردگی می فروختند!
در یک نقش برجسته عهد ساسانی که "فلاندن" نقاش فرانسوی تصویر آنرا برداشته است دیده میشود که سرهای بریده اسراء را به حضور پادشاه میآورند. افرادی که بردگان را می خریدند میپنداشتند که مالک جان آنان هستند و حق دارند که آنان را بکشند!
🔺ایران در زمان ساسانیان، اثر آرتور کریستین سن، ص۲۴۰
❌ توصیف حرمسرای ساسانی از زبان فردوسی
🔸 قصرهای شاهان ایران مملو از غلام و کنیز بود، غلامان بیچارهای
که همه خواجه (اخته) شده بودند. در دوره #ساسانی بردهداری بسیار شایع بود و اشراف و نجبا غلامان و کنیزان بسیار داشتند!
🔸"مهرنرسی" صدر اعظم يزدگرد یكم و بهرام گور، ملقب به "هزار بندگی" بود یعنی کسی که هزار بنده دارد! والی آذربایجان در زمان انوشیروان ۱۷۰۰ غلام و ۴۰۰کنيز داشته است! خسرو پرویز هزاران کنیز در حرمسرای خود داشته است! در برخی تواریخ برای خسرو پرویز ۳۰۰۰ زن و ۱۲۰۰۰ کنیزک و ۱۰۰ هزار غلام ذکر کرده اند!
👈فردوسی درباره عظمت بارگاه انوشیروان و وجود برده های فروان در آن میگوید: بهشتی شد آراسته بارگاه * ز بس برده و بدره و بارخواه
همچنین درباره کنیزان خسرو پرویز گوید:.. به مشکوی زرین ده و دو هزار * کنیزک به کردار خرم بهار
که منظور از «ده و دو هزار، تعداد۱۲۰۰۰ هزار کنیزک است
🔺سرنوشت اسیر در اسلام، میرشریفی، ص۲۶۴، تاریخ اجتماعی ایران در عصر ساسانیان، اکبری، ص۴۶
❌ اختلاف طبقاتی در ایران #ساسانی
🔸 دراین مکالمه خسروپرویز میگوید ماهمه باهم برابریم حتی من. اما باید گفت، در نظام طبقاتی عصر ساسانی انسان در هر طبقه اجتماعی که متولد می شد سرنوشتش از قبل و توسط حکومت رقم خورده و تعيين شده بود و انتقال از یک طبقه به طبقه دیگر ممکن نبود مگر در موارد بسیار استثنایی و آن هم با اجازه شخص شاهنشاه!
بطور مثال تحصیل علم فقط مربوز به طبقات خاصی بودنه همه.
👇ادامه 👇
🔹در نظام #طبقاتی عصر ساسانی در ایران، طبقه کشاورزان و روستائیان که بیشترین جمعیت کشور را تشکیل میدادند در پایین ترین طبقه قرار داشتند که حکومت هیچ امتیازی برای آنان قائل نبود و هرگز اجازه ارتقاء به طبقات بالاتر را نداشتند و وضع آنها تفاوتی با بردگان نداشت زیرا در سرزمینهای زراعی مانند برده مشغول کار بودند. آنها عملا بصورت بردگانی وابسته به زمین در آمده بودند که با زمین هایشان فروخته میشدند و حق مهاجرت به شهرها را نداشتند!
🔺وضع ملت و دولت و دربار در دوره شاهنشاهی ساسانیان، کریستنسن، آرتور ص ۶۵
🔺تاریخ اجتماعی ایران در عصر ساسانیان، همان، ص ۲۰۳
❌ یکتاپرستی ایرانیان
🔸استاد رجبی دوانی دراین بار میگوید، آنچه مسلم است این است که ایرانی ها بت نمیپرسیدند ولی آتش را مقدس میدانستند و قائل به دو مبدأ برای خلقت بودند؛
▫️ اول اهورامزدا خالق نیکیهای نعمتها و روشنایی
▫️ دوم اهریمن خالق ظلمتها، بیماریهای شرور و بدبختیها.
🔹یعنی اهریمن در اعتقادات آنها با شیطان در اعتقادات اسلامی متفاوت است ما شیطان را مخلوق خدا میدانیم که سرکشی کرده اما آنها اهریمن را در عرض اهورامزدا به عنوان خالق بدیها می دانند. از این جهت به آنها ثنوی مذهب میگفتند. یعنی دو مبدأ برای خلقت قائل هستند. بنابراین نمیتوان گفت که آئین ایرانیها توحیدی صرف بوده است (1) 🔸در ضمن ایرانی ها همه زرتشتی نبودن، شرق ایران بودایی، غرب مسیحی، بخشی بیدین بودن، بخشی مزدکی و مانوی بودن
🔺 استاد رجبی دوانی، مصاحبه با خبرگزاری مهر
❌ دعوت پیامبر از همه دینها
🔸نکته بعدی اینکه #پیامبر(ص) موحدان دیگر را به #اسلام دعوت میکرد، یعنی این گونه نبود که هر کس موحد نبود، تکلیفش تمام بود. پیروان آئین بود که اگرچه تحریف شده بود اما الهی بود و همچنین پیروان آئین مسیح که دین الهی بود اگرچه تحریفاتی پیدا کرده بود به اسلام دعوت شدند. هم يهوديان حجاز که با حضرت برخورد داشتند و هم در عرض دعوت از خسرو پرویز هراکلیوس امپراتور روم را به اسلام دعوت کرد، حتی اگر بهود و مسیحیت تحریف هم نشده بود، با ظهور اسلام چون ادیان قبلی نسخ میشوند دیگر کسی نمیتواند بگوید من موحد و پیرو آئین حضرت موسی (ع) هستم و به پیامبر بعدی ایمان نمیآورم و این شخص کافر محسوب میشود. بنابراین پیامبر(ص) صرفا مأموریت دعوت از مشرکان را نداشت و پیروان ادیان ماقبل اسلام را هم به اسلام دعوت کرد. از این جهت حرفی که مطرح شده کاملا بیمبناست.
🔺استاد رجبی دوانی، مصاحبه با خبرگزاری مهر
❌ واکنش خسرو پرویز به نامه
🔸 بنا بر آنچه در منابع تاریخی آمده، خسروپرویز پس از خواندن نامه، متکبرانه و از روی غضب گفت: او (محمد) این نامه را به من نوشته است، در حالی که او برده من است (یعنی او که در مقام از من پایینتر است، با چه جرئتی برای من اینگونه نامه نوشته است؟
🔹 این در حالی است که پیامبر در نامه، خسروپرویز را با لحنی محترمانه به صورت کسرای بزرگ ایران خطاب کرد. در برخی منابع هم آمده است که خسروپرویز بدلیل آنکه پیامبر در نامه اسم خود را ابتدا آورده خشمگین شد و نامه را بدرید (پاره کرد)،
👈در هرصورت خسروپرویز نه به نامه پاسخ داد و با با پیک پیامبر گفت وگویی انجام داد.👉
🔺 ابن کثیر، البداية و النهاية، بیروت: دار الفكر، ج۴، ص۲۶۹؛
🔺 ابن خلدون، ديوان المبتدأ و الخبر (تاریخ ابنخلدون)، ج ۲ ص۴۵۲؛
🔺تاریخ الامم و الملوک (تاریخ الطبری، ج ۲، ص۶۵۵
منابع بیشتر👇
برای مطالعه بیشتر در موضوعات: تناقضات آیین زرتشتی با توحيد؛ بنگرید به کتابهای «نفی توحید افعالی در اوستا»، «نفی توحید ذاتی در دین زرتشتی» و «ضعف و نقص در ذات اهورامزدا »
در باب جایگاه زنان و دختران، در زمان ساسانی بنگرید به «بانوی ایرانی ! اسلام برای تو چه ارمغان آورده ؟!»
در باب برده داری در ایران باستان، بنگرید به «تأييد مطلق بردهداری در دین زرتشتی»،«آیا کورش برده داری را لغو کرد؟»،برده داری در عصر هخامنشیان»
در باب عدم وجود عدالت اجتماعی در عصر ساسانیان، بنگرید به: «نظام طبقاتی و ترویج برده داری در ایران باستان»، «حکومت انوشیروان، بر پایه تبعیض و اختلاف طبقاتی» و «جزئیاتی از
نظام طبقاتی ایران باستان، آنچه نمی خواهند ما بدانیم!
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مترو ولیعصر تهران چه خبر شده؟؟؟؟؟!!!!!!!
#کار_فرهنگی_تمیز
#دختران_انقلاب
#امربه معروف عملی و تاثیر گذار
🔆فطرت انسان ها پاک است متاسفانه جنگ نرم دشمن و عملکرد و رفتار منفی برخی از مذهبی ها باعث دوری و لج بازی برخی از مردم با دین و دینداری هست.
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نذر دو دقیقه یعنی👇👇
نذر کنید فقط دو دقیقه این محتوا را برای همه ارسال کنید
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
✅اگه برا شبهات روز پاسخ علمی میخوای !
✅اگه دنبال محتوای ناب علمی و دینی هستی !
✅توصیه می کنم مجله علم و دین را در ایتا و شاد از دست ندهید.
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سر و ته این سخنرانی چیزی به دست میاد؟ واقعا عجیب خواهد بود.
ایشان در جوامع بین المللی چی دارن بر گفتن؟
حقایق را که نمیشه نادیده گرفت.
یه عده هم گفتن جمله کاسبان تحریم شدن بلای جان ملت!
خوب جناب روحانی با همین عقیده آمد وارد برجام شد چی به دست آورد؟
نمیدونم چرا باید به خاطر واژه های فریبنده مردم فریب بخورند.
خوب اگه می تونی حل کن کاسبان تحریم را هم به ملت معرفی کن.
جناب ظریف و تیمش که به خاطر برجام نافرجام از جیب ملت سکه ها هم دریافت کردند ولی آیا به اندازه همان سکه ها برجام برا ملت دستاورد داشت؟
پس شاید یه عده کاسب مذاکره اند!
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا نه یمنه و نه عربستانه و نه حتی ایرانه
اینجا پاریسه، پاریس
نماز جماعت تو قلب فرانسه
اسلام از کدام کشور به قلب اروپا صادر شده است؟ آیا جز ایران اسلامی است.
یه عده در داخل گرفتار جنگ شناختی شدند و حقایق را وارونه می بینند.
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حساب و کتاب عجیب امام حسین
🎙عارف بالله آیت الله قائنی
حتی اگر با ریا برای امام حسین کاری کنید، آن عمل نوشته می شود.
🔸️برای دیگران ارسال کنید...
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
⛔️ شبهه ⛔️
احمد کسروی در کتاب مشروطه مینویسد:
ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا کرده بودند و مشغول دار زدن آزادی خواهان بودند ولی یک مشت آدم لات و لوت و چاقوکش و پامنبری عین خیالشون هم نبود.
برای کشتار آزادیخواهان که جلوک چشمشون کشته میشدن جشن میگرفتن و برای امام حسینی که هزارسال قبل مرده بود عزا و علم و طبق راه انداخته بودن و سینه میزدن که داد از ظلم یزید......!
و این جهالت تا به امروز ادامه دارد!
❇️ پاسخ شبهه ❇️
1⃣ متن شبهه هیچ شباهتی به ادبیات کسروی، که مقید به کاربرد واژگان سره فارسی و پیراستن و آسان سازی آن بود، ندارد و در واقع این نوشته، تحریف و جعل بخشی از نوشتههای وی در کتاب ضد شیعی وی "شیعیگری" میباشد.
✖️کسروی در بخشی از این کتاب مینویسد:
"دولتهای آزمند اروپا آن همه چیرگی به شرقیان مینمایند و سراسر کشورهای شرقی، به زیر دست آنان افتاده. شیعی را به اینها کاری نیست و پروا نیز ننماید. ولی پس از هزار و سیصد سال هنوز داستان فدک را فراموش نکرده است و هر زمان که پیش آمد به گفتگو از آن پردازد و به ابوبکر و عمر و دیگران از بدگویی نایستد. در سال 1330 (هجری) که در تبریز با سپاه روس، جنگ رفت و روسیان چیره در آمده، شادروان ثقه الاسلام را با هشت تن دیگر، به گناه دلبستگی به کشور و توده ی خودشان دستگیر کردند و روز عاشورا، در سربازخانه به دار کشیدند، در همان هنگام که آن هشت تن را بالای دار میفرستادند، پیروان جعفر بن محمد ( امام صادق ع) در بازارها، زنجیر میزدند و فریاد میکشیدند: داد از ظلم یزید." [1]
2⃣ میرزا علیآقا ثقةالاسلام تبریزی، روحانی برجستهی حامی مشروطه بود که،در سال 1290 پس از اشغال شهر تبریز به وسیلهی قوای روسی، به همراه تعدادی دیگر از مردم آزادیخواه و بیگناه، اعدام شد. روسها با بهانههای واهی و با هدف تصرف آذربایجان و مناطق شمالی ایران، وارد تبریز شده به دنبال مجوزی برای اقدامات نظامی خود از طریق ثقه الاسلام بودند، که با مخالفت شدید وی، مواجه شده و او را از سر راه برداشتند.
yon.ir/OfTL
3⃣ اشارهی شبهه به جشن گرفتن عده ای از مردم عزادار حسینی، در هنگام اعدام چند تن از آزادیخواهان در تبریز به چند دلیل دروغ است.
🔺الف) طبق اسناد تاریخی، مردم شهر حامی مشروطه و ثقه الاسلام بوده و در این راه مجاهدتها کرده بودند. باید توجه داشت که سربازان روسی مانع ورود مردم به محل اعدامها بودند و بسیاری نیز بنا به توصیهی ثقه الاسلام شهر را ترک کرده بودند.
🔺ب) ادعای کسروی تنها "بی تفاوتی مردم عزادار" بوده است، که در ادامه نقد خواهد شد.
🔺ج) وی پس از شرح این ماجرا در کتاب دیگرش، "تاریخ مشروطه ی ایران"، نه از خوشحالی عزاداران بلکه از شادمانی عدهای از "مخالفان ثقه الاسلام"، سخن به میان آورده، مینویسد👇 "غیرتمندان به خود لرزیده و نایستاده و زود بازگشتند. ولی بدنهادانی شادمانی نیز مینمودند، کینه ی شوم "شیخی" و "متشرع" در اینجا نیز کار خود را میکرد." [2]
منظور کسروی از شیخی و متشرع، پیروان و مخالفان "شیخ احمد احسائی" است و ثقه الاسلام پیشوای شیخیهی تبریز، شمرده میشد. اشارهی کسروی به اظهار شادی عدهای از مخالفان فکری،ثقه الاسلام است. [3]
بنابرین این شادمانی، ربطی به مردم عزادار نداشته است.
🔺د) کسروی در همین کتاب اعتراف میکند که دولت تا توانست "اعدام ثقه الاسلام" و مانند آنها را پنهان نگه داشت، تا جلوی شورش مردم را بگیرند. [4]
4⃣ بحث اصلی روی این ادعای کسروی است که، مردم عزادار شیعی نسبت به وقایع پیرامون خود بیتفاوت هستند، تا آنجا که از ظلم یزید در حق سیدالشهدا (ع) می نالند اما واکنشی به ظلم قوای روسی در تبریز نمیکنند.
این ادعا بیشتر به طعنه و تخریب میخورد تا واقعیت.
❓از کسروی و امثال ایشان باید پرسید⬇️
« مگر عاملی جز "تاثیرپذیری از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)" زمینه ساز جنبشها، قیام ها و انقلاب های اسلامی و شیعی و سرمشق مبارزات عدالتخواهانه در ایران و ممالک دیگر بوده است»؟
و «اصلا فلسفه ی سوگواری برای حسین (ع) مگر جز برای تداوم نهضت اسلامی و مقاومت در برابر زورگویان است»؟
و «آیا مردم آذربایجان که ( به اذعان کسروی ) سال ها در راه آزادی و عدالتخواهی مبارزه کردند مگر در مکتبی غیر از تشیع، درس مقاومت و پایداری خوانده بودند»؟
👈بطلان سخن کسروی، وقتی بیشتر آشکار میشود که ما نقش پررنگ مردم آذربایجان و تبریز را در پیشبرد نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بررسی میکنیم.
yon.ir/4ix8
yon.ir/4P0Q
آری از روشنفکری که معتقد باشد⬇️ "داستانی که 1300 سال پیش، رخ داده به آن پرداختن و به گریه و سوگواری برخاستن،از خرد روی گردانیدن و آن را لگدمال ساختن است...شیعیان پس از هزار و سیصد سال آن داستان را فراموش نمی کنند و آیا این دلیل روشنی به سبک مغزی و بی خردی یک مردمی شمرده نخواهد شد؟" [5]
چه انتظاری باید داشت؟
ایشان ابتدا در حق مکتب حقه ی تشیع و سپس در حق مردم شیعه ی آذربایجان،اجحاف و بی انصافی کرده است و روشن است کسی که اعتباری برای حرکت بزرگ و انقلابی سیدالشهدا (ع) قائل نیست، باید هم همینگونه سخن گفته و هموطنان خود را به بی خردی متهم سازد.
پی نوشت ها⬇️⬇️⬇️
⏪(1 و 5/ شیعی گری، فایل pdf، ص 22 و 26).
⏪(2 و 3/ تاریخ هیجده ساله ی آذربایجان «تاریخ مشروطه ی ایران»، ج 1، چ 9، ص 312 و 314).
⏪(4/ همان، ج 2، چ 9، ص 500).
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
⛔️ شبهه: ⛔️
بابک خرمدین چه کسی بود؟؟
بابک خرمدین قهرمان ایرانیان؟ قهرمان پان ترک ها؟ یا یک مزدکی ایرانی کش؟
بارها دیده شده است درمورد شخصیتی به نام بابک خرمدین موسس فرقه ی خرمدینان مدیحه سرایی میشود و از او به عنوان قهرمان آذربایجان و تجزیه طلبی پان ترکی یاد میشود!!!!!!
گاهی هم برخی ناسیونالیست ها او را به عنوان قهرمان ضدعرب تا سرحد یک اسطوره بالا میبرند.
✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅
اما واقعیت چیست؟
◀️ #بابک بنا به اسناد معتبر اهل آذربایجان نبوده و نیست! او مسلما و قطعا ایرانی است.
ابن نديم در كتاب فهرست خود مى نويسد: پدر بابك روغن فروشی از مردم مداين بود كه به آذربايجان مهاجرت كرد و بعدها در همانجا کشته شد.
👈 در بيان الاديان آمده است : چون زندگى كردن از نظر اقتصادى در شهر اردبيل بر بابك و مادرش بسيار سخت شد، آن دو از شهر اردبيل راهى منطقه ديگرى شدند و در قريه اى كه محمد بن رواد ازدى بود، سكنا گزيدند. مردم آن ده از فرقه #مزدكيان و خرم دينان بودند كه پيشواى آن قوم، #جاويدان بن شهرك بود. بابك در اين ده به خربزه فروشى مشغول شد و جاویدان چون دانست كه بابك در طنبور زدن زبردست و تواناست، او را پيش خود نگه داشت .
ابن نديم مى گويد: ميان جاويدان و ابوعمران كه هر دو از خرم دينان بودند جنگ درگرفت . جاويدان، ابوعمران را به قتل رساند، و خود مجروح گرديد و چون به محل خود بازگشت، بر اثر آن زخم پس از سه روز درگذشت.
◀️ همسر جاویدان که با بابک روابط #عاشقانه داشت،و با این ادّعا که روح جاویدان در بابک حلول کرده است، یاران جاویدان را گرد آورد و طی مراسمی او را به عنوان رهبر خرمدینان جانشین جاویدان کرد.
◀️ با ظهور بابک و بر عهده گرفتن رهبری خرمدینان، در اهداف و منش این نهضت انحرافاتی عمیق روی داد. به روایت مقدسی، بابک کار خود را با خونریزی و ایجاد رعب و #وحشت در اهالی آن ناحیه آغاز کرد. آنچنانکه حکیم زجاجی تاریخ نگار و ادیب ایرانی در قرن ۷ هجری، در همایون نامه مطالبی بسیار عجیب و هولناک بیان میکند. او میگوید بابک مردم را به جرم مسلمان بودن و یا همراهی نکردن، قتل عام میکرد.
ابومنصور بغدادى مى گويد: فرقه بابكيه ، ياران و پيروان بابك خرمى بودند كه در كوههاى اطراف آذربايجان، مردم را به آئين خود فراخواند و در آنجا گروه فراوانى گرد او جمع شدند. آنان كارهاى زشت و ناروا انجام مى دادند، و گروه فراوانى از مسلمانان آنجا را به خاك و خون كشيدند.
همچنین خرّمدینان پیروان مزدک بودند و همواره نسبت به #مسلمانان و #زرتشتیان هر دو به دیده خصومت مینگریستند. به همین علت بود که قیام خرمدینان از زمان رهبری بابک، به یک جنگ ایرانی - ایرانی تبدیل شد. بابک از یک سو و #افشین از سویی دیگر به کشتار و قتل عام هم وطنان خود مشغول شدند.
◀️ از همین رو ، خليفه عباسى سپاهى را جهت سركوبى آنان گسيل نمود. تا مدت بيست سال اين نبرد به طول انجاميد.
بابك براى مقابله با سپاهيان اعزامى خليفه به تئوفيل پسل ميخائيل ، امپراطورى بيزانس نامه اى نوشت و از او سپاهى خواست، ولى پيش از رسيدن نيرو و قوا، #افشين با يك ترفند نظامى، بابك را دستگير نموده و پس از سه سال نبرد خونين با او و دادن امان نامه از طرف معتصم، به دام خود انداخت و او را به سامراء نزد خليفه عباسى برد.
معتصم دستور داد تا بابك را سوار بر فيل كردند و در شهر بگرداندند و با وجود امان نامه اى كه به او داده بودند به دستور خليفه به مجازات قتل هایی که انجام داده بود، او را قطعه قطعه كرده و كشتند.
◀️برخی پژوهشگران نیز معتقدند، پس از قتل عامها و کشتارهایی که بابک علیه بی گناهان انجام داد و همچنین روشن شدن انحرافات اخلاقی وی کمتر کسی حاضر به همراهی وی شد و ضعیف شدن جریان تحت سرپرستی وی نیز به همین خاطر بود که حمایتهای مردمی را از دست داد و در نهایت، اندک یاران باقی ماندهاش را نیز رها کرد و خود به تنهایی، سوی ارمنستان گریخت.
حال باید پرسید آیا او یک قهرمان بوده یا یک شورشی جنایتکار؟ فتامل ⁉️
📝 براى اطلاع به منابع زير رجوع كنيد:
1- تاريخ الرسل و الملوك طبرى ج 14
2- جامع الحكايات و لوامع الروايات ص 258
3- دايرة المعارف الاسلاميه ج 3 ص 246
4- الفرق بين الفرق ترجمه دكتر مشكور ص 192
5- ترجمه فرق الشيعه نوبختى ص 60
6- فرهنگ فرق اسلامى ص 85 تا 87
7- الملل و النحل شهرستانى ج 1 ص 113 و ص 132 و تبصره العوام
8- تلبيس ابليس ص 109 و ص 112
9- الفهرست ابن نديم برگردان بقلم رضا تجدد ص 610 تا ص 614
منبع : روشنگری
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁
⛔️ شبهه ⛔️
حرمله در کربلا!
یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است
آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انست
(خلاصه شده)
❇️ پاسخ شبهه ❇️
1⃣♦️نقل اول:
نحوه شهادت حضرت #علی_اصغر(ع)
هنگامى که امام حسین دچار مصیبت اهل بیت و فرزندان خود گردید و غیر از آن حضرت و زنان و کودکان کسى باقى نماند آن حضرت فرمود:
هل من ذاب یذب عن حرم رسول اللَّه؟ هل من موحد یخاف اللَّه فینا؟
هل من مغیث یرجو اللَّه فی اغاثتنا؟
👈یعنى آیا دفاع کنندهاى هست که از زنان و بچگان پیامبر خدا دفاع نماید؟
آیا یکتاپرستى هست که در باره ما از خدا خوف داشته باشد؟ آیا فریادرسى هست که براى فریادرسى ما به خدا امیدوار باشد؟
ناگاه صداى زنان به واویلا بلند شد! امام حسین علیه السلام متوجه خیمه ها شد و فرمود: "کودک مرا که على نام دارد بیاورید تا او را وداع نمایم." آنان آن کودک را به آن حضرت دادند.
شیخ مفید مینویسد: امام حسین پسرش را خواست. همان طور که آن کودک را میبوسید میفرمود: واى بر این گروه در آن موقعى که جدت پیغمبر خدا خصم آنان باشد! همان طور که آن کودک در کنار امام حسین بود حرمله بن کاهل اسدى او را هدف تیر قرار داد و در کنار پدرش شهیدش کرد.
👈امام حسین علیه السلام خون گلوى آن کودک را میگرفت و به طرف آسمان میپاشید.
سید بن طاوس میگوید: امام حسین(ع) فرمود: چون این مصیبت مرا خدا میبیند برایم قابل تحمل است.
🔺امام محمّد باقر علیه السلام میفرماید: یک قطره از آن خون بزمین باز نگشت.
گفتهاند: امام حسین(ع) به آن کودک فرمود: تو از بچه ناقه صالح کمتر نیستى! پروردگارا! اگر یارى کردن را از ما گرفتهاى پس این عمل را براى ما خیر و صلاح قرار بده.
2⃣♦️نقل دوم:
نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع)
سبط ابن جوزى در تذکره از هشام بن محمّد کلبى نقل کرده که چون حضرت امام حسین علیه السّلام دید که لشکر در کشتن او اصرار دارند، قرآن مجید را برداشت و آن را از هم گشود و بر سر گذاشت و در میان لشکر ندا کرد:
بینى و بینکم کتاب اللّه و جدّى محمّد رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلّم.
بین من و شما کتاب خدا و جدم رسول الله (ص) حاکم است.
اى قوم! براى چه خون مرا حلال میدانید؟ آیا من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ آیا به شما نرسید قول جدّم در حقّ من و برادرم حسن علیه السّلام:
هذان سیّدا شباب اهل الجنّه؟
این دو دو سرور جوانان بهشتند.
در این هنگام که با آن قوم احتجاج مینمود ناگاه نظرش افتاد به طفلى از اولاد خود که از شدّت تشنگى مىگریست، حضرت آن کودک را بر دست گرفت و فرمود:
یا قوم! ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطّفل.
اى لشکر! "اگر بر من رحم نمیکنید پس بر این طفل رحم کنید."
👈پس مردى از ایشان تیرى به جانب آن طفل افکند و او را مذبوح نمود. امام حسین علیه السّلام شروع کرد به گریستن و گفت: اى خدا، حکم کن بین ما و بین قومى که خواندند ما را که یارى کنند بر ما، پس کشتند ما را، پس ندایى از آسمان آمد که بگذار او را یا حسین که از براى او مرضع یعنى دایهاى است در بهشت.
و در کتاب احتجاج مسطور است که حضرت از اسب فرود آمد و با نیام شمشیر، گودى در زمین کند و آن کودک را به خون خویش آلوده کرد پس او را دفن نمود.
🌐کانال مجله علم و دین
🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی
🔸️لینک ارتباطی
@Royeshha1
🔸️لینک کانال مجله علم و دین
https://eitaa.com/majaleheelmodin