«دانش ناقص» خطرناک است، اما آیا دانش کامل ممکن است؟
#نقد_اندیشه
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خرد چشم جان است چون بنگری
تو بیچشم شـادان جـهـان نسپری
• حکیم ابوالقاسم فردوسی•
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
🔻افسانۀ هوش مصنوعی
ماجرای جاروجنجال تبلیغاتی شکلگرفته پیرامون هوش مصنوعی و اغراق دربارۀ توانمندیهای آن را روایت میکند.
نویسنده که از فعالان این حوزه بهشمار میرود، ادعاهای افرادی همچون کرزویل درباره پیشی گرفتن هوش مصنوعی از هوش انسان را از نقطهنظر فلسفی و کاربردی زیر سؤال برده و در ادامه ادعا میکند تکیه بر فرضیهربایی (ابداکشن) بهجای قیاس (دیداکشن) و استقرا (اینداکشن)، راه برونرفت هوش مصنوعی از مشکلاتی است که پیش روی آن قرار دارند.
amirkabirpub.ir
@naghdname_ir
📌قصه پر غصه ندیدن ریشهها
سالهای بسیار طولانی با:
اقتصاد ناکارآمد و عدم اجرای عدالت اقتصادی
صنعت غلط فیلمسازی و رسانه
فرهنگسازی اشتباه در صنعت تبلیغات
عدم جلوگیری از سبک زندگی نامناسب
تغذیه و مواد غذایی به شدت مضر
و... مردم جامعه را مانوس کردهایم، حالا که کار به اینجا رسیده است، انگشت اتهام را به سمت مادران و پدران بلند میکنیم!!!
فرهنگ مالان عزیز، با کارهای رسانهای اشتباه بیش از این دل هزاران پدر و مادر را درد نیاورید.
اگر بنا هست کاری انجام بشود آن مطالبه صحیح روشهای تسهیل فرزندآوری و تربیت تا آموزش و درمان رایگان این مسئله است.
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رنجی که افراد متعصب بر جامعه تحمیل میکنند...
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
هدایت شده از مجله خردورزی
📌«حق» و «عدل» از همه کس محترمتر است
شهید بهشتی:
▪️جامعه اسلامى، جامعه هوشیارها و انسانهایی است که «انتقاد» میکنند؛ به خاطر پاسدارى از محترمترین چیزها: «حق» و «عدل» که از همه کس محترمتر است.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امان از غم غروب عرفه.....
#دوسال_گذشت....
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
بقای ما به ذبح ماست...
بخواهیم یا نخواهیم حرکتها و گذشت زمانه از ما میکاهد و زمین ما را به گند میرساند مگر اینکه خودمان را قبل از اینکه زمان بگیرد، قبل از اینکه به زمین بگنداند ذبح کنیم ما قطعاً در این هستی مردار هستیم.
آنهایی که گوسفندهایی دارند و این گوسفندها در معرض خطری قرار میگیرند زود کاردها را تیز میکنند تا آنها را ذبح کنند تا از مرگ آنها و ضایع شدن و از دست رفتن آنها جلوگیری کنند ما در این ،هستی خواه ناخواه مرداریم مگر اینکه کاردی را به گلوها بگذاریم و ذبح کنیم.
مهم این است که ذبیح چه کسی باشیم و مذبوح در راه چه کسی؟ و با چه چیزی خودمان را ذبح کنیم و رو به چه قبله ای؟
مرگ قطعی است از دست رفتن قطعی است روزها که میگذرند مثل
موشهایی هستند که طناب عمر ما را میجوند خواه ناخواه سرنگون میشویم و در چاههایی میافتیم و میگندیم.
گذشت زمانه ما را به خاک بر میگرداند، مگر اینکه قبلاً خودمان را بقایی داده باشیم و ذبح کرده باشیم.
آنهایی که ذبیح نیستند، مذبوح نیستند، مردار هستند، مرده هستند ازش ندارند، از دست رفته هستند.
✍️ استاد علی صفائی حائری، حقیقت حج، ص 116
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
25.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 کابل دزد › اکبر طبری
🔸بخشی ازخطبه های نماز جمعه شهرستان لاهیجان📅 جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲....
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
📌آش از این شورتر هم خواهد شد....
درد بی هویتی⁉️
متاسفانه به غلط تصور کردیم برای جبران ناکارآمدیها و ضعفها باید با لباس پیامبر به تقلید صدا، جوکگویی زیاد، حرکات رزمی، مزهپراکنی، رژه موتوری و... بپردازیم،
غافل از اینکه حتی ورود دائمی برای بحران های سیل و زلزله ، ایستگاه صلواتی و... نیز رسالت اصلی ما نبود و نباید باشد چه برسه به این مسخرهبازی ها...
اما چه کنیم آنها که باید فکری کنند کاری انجام نمیدهند.
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ چه مشکلی هست که نمینویسید؟
⏯ به مناسبت روز قلم .
پ.ن: روحتان شاد، چقدر مدیون شما هستیم....
#استاد_فرج_نژاد
#لایت_مدیا
#روز_قلم
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
کدام امر به معروف و نهی از منکر؟
هر زمانی میگویند هدف قیام امام حسین (ع)امر به معروف و نهی از منکر است؛ حس بدی پیدا میکنم؛ در جامعه ما هنوز حقیقت این مسئله روشن نشده و اشاره کلی به آن عظمت قیام امام حسین را تحریف میکند.
با این وجود، جای طرح این سوال باقی است:
کدام امر به معروف و نهی از منکر؟
علامه حکیمی: آن «امر به معروف و نهی از منکر»ای که امام حسین(ع)، میفرمایند که «ما قیام کردیم برای اصلاح جامعه اسلامی، و اقامه امر به معروف و نهی از منکر»، مقصود چسبیدن به یقه چهار تا محروم و بدبخت، یا چهار تا جوان بیپناه، یا چند تا دختر بدحجاب نیست، بلکه حرکت امر به معروف و نهی از منکر، در صورت اصلی خود، قیام در برابر ظلم و ستم است، و خروش برداشتن در برابر سران حاکم و سروران اقتصادی و دیکتاتورهای مال (که جامعه ما امروز در چنگ ایشان گرفتار است!) و در برابر هر حاکمیتی که مجری عدالت نباشد!
کتاب عاشورا و عدالت: ص۳۲