فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ حقایقی درباره کلاب هاوس
🔹یک شبکه اجتماعی جدید در ایران غوغا کردهاست؛ تا جاییکه #محمد_جواد_ظریف، وزیر امور خارجه و بعد هم علیاکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در این شبکه درباره توافق ایران و چین، و برنامههای هستهای بیواسطه با مردم گفتوگو کردند.
🔹اما این #شبکه از کجا آمده؟
🔸 ارزش #اقتصادی آن چقدر است؟
🔹چقدر #کاربر دارد؟
🔸 در کدام کشورها #ممنوع است؟
eitaa.com/Omid_Sadeq
eitaa.com/economy_and_media
🎬گفتگویی پیرامون:
🔹#فلسفه_ذهن، #هوش_مصنوعی و کارکردهای آن در دنیای جدید
🎤با حضور:
1️⃣دکتر احمدرضا همتی مقدم ( مدرس پژوهشکده علوم شناختی)
2️⃣حجتالاسلام دکتر مهدی همازاده (استادیار موسسه حکمت و فلسفه ایران)
لینک #دانلود برنامه:
radio.iranseda.ir/epgarchivePart/?VALID=TRUE&ch=29&e=148327873
📣رادیو گفتگو، سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۱۱۵ دقیقه
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
⭕️9 لطیفه اقتصادی در 8 سال دولت روحانی
🔻سالانه 600 هزار شغل ایجاد میکنیم
🔻برنامه من حل معضل بیکاری تحصیلکردههاست
🔻حتی به یارانه 45 هزار تومانی هم نیاز نخواهید داشت.
🔻رشد اقتصادی نباید منفی باشد
🔻من آمدهام تورم را مهار کنم
🔻باید نفت را از بودجه کنار بگذاریم
🔻میگویند دلار باید 700 تومان شود اما چندبرابر شده است
🔻واردات گندم شرمآور است
🔻برای حل مشکل مسکن راهحل دارم
@Roshangari_ir
eitaa.com/economy_and_media
BrainAndCognition16.pdf
2.76M
📚فصلنامه مغز و شناخت شماره ۱۶ منتشر شد.
💡در این شماره بخوانید:
🔻پرونده ویژه: ستاد علوم و فناوری های شناختی در سالی که گذشت...
🔸ترویج با هدف افزایش دانش شناختی آحاد جامعه
🔹توسعه سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان با آموزش به شیوه شناختی
🔸علوم شناختی چه جایگاهی در داده کاوی پیدا کرده است؟
🔹صفر تا صد چگونگی حمایت ستاد از پایان نامهها
🔸فعالیت های علمی-ترویجی از گذشته تا حال
🔺گزارش ویژه از هفته آگاهی از مغز در ایران، همزمان با ۱۱۷ کشور جهان
پ.ن: محتوای این اثر مورد تأیید و یا رد کانال «اقتصاد و رسانه» نمیباشد و صرفاً جهت استفادهی اندیشمندان منتشر شده است.
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
مجید رحیمی | نقدنامه
لامبورگینی ایرانی⁉️⁉️ 🔻 این لامبورگینی ایرانی هست که بچه های خودمون با تکیه بر توان داخلی و دانش خ
🚘چرا خبر ساخت #لامبورگینی_ایرانی صرفا توسط چند استاد انقلابی اقتصاد نشر داده شد؟
🚙چرا اساتید اقتصادی حامی حسن روحانی سُخُنی نگفتند؟ ترسی در کار است؟ و یا نانِشان در خطر است؟
🚗 مشکل اساتید چیست؟ #ساخت_ایران بودن؟ #امید_آفرینی؟
🚚چرا اخبار ساخت این ماشین صرفاً در چند کانال و سایت محدود منتشر شد؟ آیا دست #اختاپوس_خودرو از دل رسانهها بیرون زده است؟
🚘مگر کشور ما مشکل خودرو نداشت؟
🚚حالا که راه حلی هست علت #مانعتراشی مسئولین و #سکوت رسانهها چیست؟
🚐مشکل کار کجاست؟
🚙ببخشید❗️ مخترعان و جوانان ایرانی یادشان رفت به دروغ بگویند ماشینشان #ساخت_آمریکا یا انگلیس است تا تیتر اول #روزنامهها و خبر نخست رسانهها بشوند.
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
📌روایتی از روایت نشدن اسطورهها و مفاخر
🔸این یک لامبورگینی است که تمام تستهای استاندارد بین المللی را پشت سر گذاشته است و از صفر تا صدش را چند #جوان_دانشجوی_ایرانی ساختهاند.
🔹هستند هنوز غیورانی که در بین #صف_مرغ و روغن، #خرازی و #باقریهای زمان جنگ را فراموش نکردهاند.
🔸#شهید_حسن_باقری جزء افرادی است که امروزه در یکی از دیدارهای یکی از سران نظامی ایران با سران نظامی روسیه، طرف روسیه ای گفته بود ای کاش اندکی از #نبوغ_ژنرال_باقری را برای ما شرح می دادید.
🔹بارها به این فکر کرده ام که در طول مدت عمر تحصیلی ابتدایی تا دانشگاهی ام، روند فرهنگی حاکم بر تفکر هم نسلانمان به گونه ای گذشت که بسیار شده بود برایمان ایران، ایران، ایران میکردند و تاریخ پرآوازه اش را به یادمان می اوردند که ما چه #اسطورهها و مفاخراتی داشته ایم و باید به آنها افتخار کنیم.
🔸اما هیچ گاه این #تاریخ_ادامه_دار روایت نشد لذا اینگونه شد که مردم ایران در زمان حال نتوانستند پیشرفتها و نبوغشان را خوب ببینند و برایشان شور و شعف فوق العاده خرج کنند.
🔹 جدای از کم کاری های مسئولین که قابل دیدن است نباید #کم_کاری_عاطفی مردم ایران در این برهه را نادیده گرفت.
🔸مطمئنا اگر خودمان، خودمان را به درستی و کامل تحویل نگیریم و برای #نوابغمان حسابی و به اندازه کافی شوت و دست نزنیم و به خاطر وجود آنها به همه بشریت فخر نفروشیم، مطمئن باشیم توقع تحویل گرفتن آنها توسط #مسئولین و تحقیر نکردن آنها از جانب حاکمیت یک توقع کاملا بی ربط است.
📝حمید رضا شببویی
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ سخنانی فوقالعاده از رهبرانقلاب که این روزها خیلی خیلی به دردمون میخوره
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
🔸معاونت علمی و فناوری در همین شرایط و علی رغم تحریم ها خوش درخشید چون امیدش به داخل مرزها بود.
چرا سایر بخش های دولت اینطور نبودند⁉️
.
.
#سورنا_ستاری #پیشرفت #امید #اقتصاد #دولت #رئیسی #مجلس #درونزایی #اقتصاد_درون_زا #اقتصاد_مقاومتی #تولید_ملی
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
🔰 کلاب هاوس زیر ذرهبین منتقدان فرهنگی
🔸مدتی است فضای رسانهای کشور تحت تأثیر یک اپلیکیشن جدید به نام clubhouse قرار گرفته است. موج این شبکه – هرچند که تاکنون حدوداً ۱۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده – سرتاسر جهان را درنوردیده است و بسیاری از چهرههای شاخص چه در حوزههای علم و فناوری و چه در حوزههای سیاست و هنر به آن پیوستهاند.
🔹#کلاب_هاوس از چند جهت ابزار متفاوتی نسبت به سایر شبکههای اجتماعی است. این شبکه اجتماعی فضایی را فراهم کرده که در آن هیچ خبری از متن، عکس و ویدئو نیست و تنها میتوان در آن به صورت زنده گفتوگوی صوتی کرد.
🔸کاربران میتوانند یک اتاق مجازی به مثابه سالن کنفرانسی برای خود ایجاد کرده و در آن صحبت کنند یا به اتاقهای دیگران بپیوندند. البته در این اتاقها گویا تعداد مشخصی از افراد میتوانند صحبت کنند و بقیه باید گوش دهند و در مواقع لزوم میتوانند اجازه حرف زدن بگیرند. این اپلیکیشن مکالمات و گفتوگوها را ضبط نمیکند.
💢حال چندی است که کلاب هاوس مورد نقد و بررسی اهل اندیشه قرار گرفته است. برخی ظهور این اپلیکیشن در مقارنت با انتخابات را وجه مهم و سیاسی و امنیتی قلمداد میکنند تا تحولاتی را در این امر رقم بزند. آنچه مهم است تحلیل ابعاد فرهنگی این پلت فرم جدید در فضای رسانهای است که تأملات به برخی از این دیدگاهها خواهد پرداخت.
⚜️ @Taammolat74
🆔eitaa.com/economy_and_media
🔰 کلاب هاوس و گفتگو، ارتباط، سیاست و حکمرانی فضای سایبر
✍️ حسین حسنی
🔸در «عصر تصویر جهان» که «زندگی روی صفحه نمایش جریان دارد» و هویت صرفاً با حضور و نمایش خود (سلف) روی خردهصفحههای موبایلی معنا پیدا میکند، اقبال به یک پلتفرم رسانهای صوتی- کلابهاوس - با وجوه شبهتعاملی نه تنها «بازگشت» و «احیاء» عصر رسانههای صوتی نیست، بلکه صرفاً یک مد زودگذار شبهروشنفکرانه و نخبگانی است که با قاطعیت میتوان مدعی شد-دستکم در زمینه اجتماعی ایران-در همان سطح باقی خواهد ماند.
🔸برخی در بحث از این پلتفرم از «ایرانیان عاشق گفتگو» سخن گفتهاند و اینکه کلابهاوس یک بستر برخط همگانی برای تبادل دیدگاه و گفت و شنود فراهم کرده است، اما با اینهمه همانطور که در خط مشی بنیانگذاران این پلتفرم دیده میشود،
🔹آنها بیش از آنکه به دنبال هجوم تودهای کاربران عادی به رسانه اجتماعیشان باشند، پیش از هر چیز تلاش کردهاند تا نظر نخبگان دنیای فناوری-ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و استیو بالمر- و سیاست-ولادیمیر پوتین- را به خود جلب کنند. سازوکار داشتن دعوتنامه برای ورود و ایجاد «روم» های مختلف در کلابهاوس دلیل دیگری بر این مدعا است.
🔸ما اکنون در «عصر اینستاگرام» زندگی میکنیم که میل افراطی به حضور در پلتفرمهای تصویری و نمایش خود، بدن، سبک زندگی، حریم خصوصی و تکثیر ایماژهای فردی به مدد شیوهها و حیلههای گوناگون-وحتی رسواگرانه-با اهداف گوناگون روانشناختی، تجاری و سیاسی و غیره، به یک هنجار و ارزش حاکم بر اکوسیستم رسانههای اجتماعی تبدیل شده است، بنابراین کوتهفکری است که تصور کنیم حس شنوایی بتواند به مدد کلابهاوس بر میل فزاینده کاربران برای چشمرانی بینایی-محور استیلاء پیدا کند.
🔹حتی ادعای ایجاد بستری برای «گفت» و «گو» از این هم خاماندیشانهتر است. همانطور که گفته شد، فضای نخبگانی کلابهاوس ابزاری برای تثبیت و تصریح مجدد روابط نابرابر و سلسلهمراتبی ارتباطی در رسانههای پیشاعصررسانههای اجتماعی است.
🔸 اساساً کلابهاوس بازسازی رابطه یک «گوینده» بسیاربزرگ مبتنی بر منابع قدرت فناورانه و سیاسی و بیشمار «شنونده» -نه در معنای رسانههای تودهای، بلکه خاصتر همچون روزنامهنگاران و کنشگران اجتماعی-است.
🔸کلابهاوس هیچ نویدی برای شهروندان / کاربران عادی رسانههای اجتماعی ندارد. حتی اگر اتاق گفتگویی هم شکل دهند، در نهایت چیزی خواهد شد همانند جمعهای موقتی و محدد مسافران تاکسی در دنیای واقعی، با مباحثههای غیرعقلانی، همراه پیشداوری، هرزگونه و...
🔹درنهایت، به دلیل همین وضعیت نخبگانی، محدود، انزواجویانه و دور از دسترس اتاقهای پلتفرم کلابهاوس است که صفحههای مختلف رسانههای اجتماعی، روزنامههای کاغذی و وبسایتهای خبری وظیفه بازانتشار محتوای مبادله شده در کلابهاوس را متقبل میشوند.
🔸بالاخره اینکه بهویژه در یک برهه زمانی که به انتخابات بااهمیت ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ منتهی خواهد شد، امید میرود صداوسیما فضای بازتری را برای مباحثه و گفتگوهای آزاد فراهم کند تا طرفین گفت و شنود مجبور نباشند به پلتفرمهای نوظهور خارجی متوسل شوند؛
🔹همچنین نباید وضعیت به گونهای باشد که افرادی که متولی حکمرانی و مدیریت فضای سایبر و پلتفرمها در ایران هستند، با حضور در یک پلتفرم نوظهور خارجی، به آن رسمیت و مشروعیت ببخشند.
⚜️ @Taammolat74
🆔eitaa.com/economy_and_media
🔻تصویری جالب از کوپن نان مربوط به سال ۱۳۲۲.
🔻در میانه های حکمت پهلوی، قحطی و نبود ارزاق به حدی بوده که اقلامی مانند نان هم به صورت کوپنی عرضه میشده است.
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عالی_بود
🔻دکتر ابراهیم رزاقی:
🔻اوج قدرت سرمایهداران دردولت #روحانی شکل گرفته است.
🔻۶۰ میلیون ایرانی زیر خط فقرند....
🔻مشکل دولت روحانی این است که نمیخواهد از دوستانش #مالیات بگیرد!
🔻چندین میلیون خانوار ایرانی بخاطر افزایش افسار گسیخته #اجارهبها، نمیتوانند اجاره بدهند، دولت هم سکوت کرده است!
🔻 چرا دولت روحانی دوست ندارد از خانههای خالی مالیات بگیرد، چون همه دارندگان خانههای خالی دوستانش هستند.
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media