🔴 فرازی از کتاب آینده قدرت
📘 انتشار سال ۲۰۱۱
✍️ نویسنده جوزف اس. نای
🌀 مترجم رضامراد صحرایی
🔹در جهان امروزی، قدرت با الگویی توزیع شده که مشابهتهای فراوانی با یک بازی شطرنج سهبعدی دارد. بر نَطعِ یا تختهی بالایی، قدرت نظامی تا حد زیادی تکبعدی بوده و احتمالا آمریکا تا مدتی برتری خود را حفظ خواهد کرد؛ اما بر نَطعِ میانی، بیش از یک دهه است که قدرت اقتصادی چندقطبی گردیده، و آمریکا، اروپا، ژاپن و چین، بازیگران اصلی به حساب میآیند و کشورهای دیگری نیز در حال اهمیت یافتن میباشند.
🔹اقتصاد اروپا بزرگتر از اقتصاد آمریکا است؛ نطع پایینی، قلمرو روابط فراملیتی است که بدون امکان کنترل دولتها، مرزها را درمینوردد.
🔹از یک سو شامل بازیگرانی غیردولتی همچون بانکدارانی که به صورت الکترونیکی، مبالغی بزرگتر از بودجهی بیشتر کشورها را جابجا میکنند و از سویی دیگر، تروریستهایی که سلاحهای جنگی جابجا کرده یا هکرهایی که امنیت سایبری را تهدید میکنند. این نطع یا تختهی شطرنج، همچنین شامل چالشهای فراملیتی جدیدی همچون بیماریهای همهگیر و تغییر آبوهوایی است. بر این نطع پایینی، قدرت در سطح وسیعی پراکنده شده و سخن گفتن از تکقطبی بودن، چندقطبی بودن، هژمونی یا هر کلیشهی این چنینی دیگری که رهبران سیاسی و سردمداران در سخنان خود به کار میبرند، معنایی ندارد.
📌در انتشار مطالب و معرفی کانال ما را یاری نمایید
🆔eitaa.com/economy_and_media
هدایت شده از تاملات
نقد اقتصاد لیبرال.mp3
5.72M
🔉 پادکست صوتی
🔶 موضوع |نقد تفکر اقتصاد لیبرالی
🎙دکتر #حسین_فرجنژاد
🔹دانشگاههای شبه اقتصادی ما و کتابهای شبه علمی اقتصاد که به وفور در دانشگاههای ما ترجمه میشود و حتی بعضی موسسات شبه تخصصی قم به اسم "اقتصاد" دارند «شبه علم» را رواج میدهند!
🔹نتیجه وضعیت امروز اقتصاد کشور، ماحصل تفکر مکاتب شبه علمی است که از آمریکا و اروپا ترجمه میشود و بدون نقد درست و بدون توجه به مبانی ایدئولوژیک و تند اقتصاد غرب؛ و بدون توجه به مبانی فلسفی؛ در دانشکدههای شبه اقتصادی ما بدون توجه به قرآن و خط اهل بیت پیادهسازی میشود!
⚜️ @Taammolat74
21.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ #آبشار_داغ
💠شگردهای رسانههای بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می شود.
💠بنابراین شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ایرانمان است.
🔻رسانههای بیگانه نسبت به اثبات تواناییهای نداشته در جریاناتی که موافق آن هستند معمولاً از تکنیک آبشار داغ استفاده میکنند.
🔻بنابراین مخاطب نمیتواند اثبات کند که در فلان فرد و یا جریان این توانایی وجود ندارد اما چون آن رسانهها میگویند و زیباست و آبشار داغ است آن را باور می کند بدون این که خودش نیازمند اثبات این توانمندی باشد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آبشار_داغ
#جنگ_شناختی
#رسانه
#خبر
#ذهن
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ #اسارت_مسلح
🔹در شگرد ”اسارت مسلح“ توانایی جامعه باید در محیطی زندانی شود تا خود جامعه به این نتیجه برسد که نمی تواند تغییر ایجاد کند.
🔹ذهن مخاطب باید به این نتیجه برسد که زندانی شرایطی است که به او تحمیل شده و سلاح او که حق رای است دیگر نمی تواند برای او کاری بکند.
🔹تکنیک ”اسارت مسلح“ جامعه را ضعیف می کند و روحیه امید را از او می گیرد. هیچ چیز مانند اسارت نمی تواند حرکت و پویایی جامعه را از بین ببرد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اسارت_مسلح
#جنگ_شناختی
#رسانه
#خبر
#ذهن
#جامعه
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
🔰تشخیص اوتیسم با گوشی
📌فاطمه نقدی
اینکه بتوانیم بدون تجهیزات خاص و با گوشی هایی که در جیب و یا کیف هایمان پیدا میشود، به ردیابی چشم و در ادامه به غربالگری اختلال طیف اوتیسم بپردازیم، از آن اتفاقات جالب روزگار ماست!
برای دسترسی به متن کامل مقاله، به لینک زیر مراجعه کنید:
jamejamdaily.ir/Newspaper/item/107321
#اسارت_مسلح
#جنگ_شناختی
#رسانه
#خبر
#ذهن
#جامعه
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شگردهای رسانهای در علوم شناختی
🔸گاردریل یا حفظ خط فرضی
🔸شگرد «گارد ریل» معمولا برای مخاطبی استفاده می شود که مخاطب دائمی این شبکه هاست بگونه ای که در دراز مدت ذهن او را هم تغییر می دهد.
🔸 رسانه های بیگانه یکی از کارهایی که انجام می دهند این است که معمولاً یک دشت از موضوعات را که معمولاً مخاطب برای خودش تقسیم بندی دارد ، با یک سری از گاردریل های مفهومی و یا یک سری عبارت ها به مثابه گاردریل، این طرفی و آن طرفی می کنند، یعنی یک نوع خاصی از خط فرضی را ایجاد می کنند به واسطه ی این مفاهیمی که حاصل کردند، که مخاطب احساس کند در جامعه هیچ تعریف هویتی وجود ندارد مگر در تعریف هویت من و او، او و من، ما و آنان، آنان و ما.بنابراین یک فضایی وجود دارد تحت عنوان دیگری سازی.
#اسارت_مسلح
#جنگ_شناختی
#رسانه
#خبر
#ذهن
#جامعه
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️چرا در دولت روحانی از خودکفایی در گندم به دهمین واردکننده گندم جهان تبدیل شدیم؟
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چرا «فنپیجها» به وجود میآیند؟
🔸 فنپیجها یا صفحههای طرفداری از افراد مشهور با اهداف و دلایل مختلفی ایجاد میشوند. حواسمون رو جمع کنیم مورد سواستفاده قرار نگیریم!
#سندروم_پرستش_سلبریتی
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت رو ندارن!
🔺براساس مصوبه جدید چین کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل میتونن بین ساعت هشت شب تا ۹ شب بصورت آنلاین بازی کنن و شرکتهای بازیسازی معتبر موظفن این محدویت رو اعمال کنن.
🔺این محدودیتها بواسطه سیستم احراز هویت بازیکنان اعمال میشه و افراد ملزم به وارد کردن اسم و هویتشون هستن و نمیتونن با چند اکانت وارد بشن.
🔺دولت چین علت این اقدامش رو جلوگیری از اعتیاد کودکان به بازیهای ویدیویی بیان کرده، علاوه بر این با اعمال این محدودیت سعی داره قدرت اثرگذاری شرکتهای بازیسازی رو در تغییر #سبک_زندگی مردم تضعیف کنه.
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سواد اقتصادی پیدا کنیم!
گفتگو با رادیو اقتصاد | سید مهدی سیدی
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
✅پیشگیری از #خودکشی
💢بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، سالانه بیش از 700000 نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند.
💢خودکشی چهارمین علت اصلی مرگ و میر در بین افراد 15 تا 19 ساله در سراسر جهان است.
🔘هر 40 ثانیه یک نفر در جهان به وسیلهی خودکشی خود را از زندگی محروم میکند.
💢"ایجاد امید از طریق عمل" شعار روز جهانی پیشگیری از #خودکشی امسال است که توسط انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) با هدف افزایش آگاهی و پیشگیری از آن در سراسر جهان نام گذاری شده است.
💢اما آیا صرفاً ایجاد آگاهی برای جلوگیری از خودکشی کافی است؟
💢مشکل انسان امروزی عدم آگاهی میباشد و یا عدم آرامش؟
💢به نظر میرسد آنچه منجر بهوجود آمدن این شرایط شده است عدم شناخت انسان است؟
💢مسئله این است ما انسان را بازيگر و بازيچه و تماشاچى میدانیم، نه رهرو منزل عشق و هماهنگ با صراط مستقیم.
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media
📚 کتاب «حقیقت زشت: تقلای فیسبوک برای حفظ تسلط بربازار فناوری اجتماعی»
📌این کتاب محصول دستکم چهارصد مصاحبه با کارمندان فعلی و سابق فیسبوک است.
✍️ شیرا فرانکل و سسیلیا کانگل
🔸 #فیسبوک با شعار ساده «ارتباط با دوستان و جهان»، یک تصویر ایدهآلیستی از خود ترسیم کرده است، ولی این شعار بعد از ۲۰۱۶ رنگ باخته است و شک و تردیدها نسبت به پیامدهای یکی از مهمترین شرکتهای فناوری ارتباطی، افزایش یافته است.
🔹 منتقدان بیشتر به فیسبوک به عنوان پلتفرمی مینگرند که با میدان دادن به گسترش اخبار و اطلاعات جعلی، نادرست، و دستکاری شده، امنیت و سلامت جوامع دموکراتیک را به خطر میاندازد و ابزاری در دست گروههای نژادپرست و نفرتپراکن شده است.
🔸 در کتاب میبینیم که چطور مدیران فیسبوک با این که به رسانهها و سنای آمریکا وعده دادند که با ابزارها و سیاستهای لازم جلو اطلاعات و اخبار جعلی، سخنان خشونتزا و نژادپرستانه را خواهند گرفت، ولی تا جای ممکن، در این کار پرهیز و تعلل به خرج دادهاند. مدیران ارشد فیسبوک در خفا نگران.... مصرف کمتر وقت از سوی کاربران در فیسبوک بودند. به گفته یکی از مهندسان این شرکت، «مارک میخواهد که مردم تا جای ممکن در فیسبوک وقت بگذرانند.»
🔹 فیسبوک در طول این سالها دشمنان زیادی یافته است. منتقدان شرکت، نه تنها از انحصار بازار تبلیغات آنلاین به دست فیسبوک شکایت دارند، بلکه ذخیره عظیم اطلاعات شخصی از سوی این شرکت و تلاش آن را برای خرید کمپانیهای مشابه مانند #اینستاگرام و #واتساپ، خطرناک میدانند. بارها ایالتهای مختلف آمریکا کوشیدهاند که با شکستن و کوچکتر کردن فیسبوک، از انحصار آن بر بازار اطلاعات و شبکههای اجتماعی جلوگیری کنند.
🔸این نکته جالب است که اوایل سرمایهگذاران فکر نمیکردند که فیسبوک هم بتواند مانند #گوگل دادههای خود را به سود بدل کند. در اینجا نویسندگان به سهم #شرل_سندبرگ، فرد شماره دوم فیس بوک، اشاره میکنند که چطور به سوددهی فیسبوک کمک کرد. در واقع، سندبرگ تکمیل کننده #زاکربرگ است و به خاطر شم سیاسی، مهارتهای مدیریتی و تجاری، جزو لاینفک موفقیت فیسبوک از سال ۲۰۰۸ به حساب میآید.
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/economy_and_media