eitaa logo
مجید رحیمی | نقدنامه
2.4هزار دنبال‌کننده
374 عکس
280 ویدیو
9 فایل
درنگی بر دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ 🔹در شگرد ”اسارت مسلح“ توانایی جامعه باید در محیطی زندانی شود تا خود جامعه به این نتیجه برسد که نمی‌ تواند تغییر ایجاد کند. 🔹ذهن مخاطب باید به این نتیجه برسد که زندانی شرایطی است که به او تحمیل شده و سلاح او که حق رای است دیگر نمی تواند برای او کاری بکند. 🔹تکنیک ”اسارت مسلح“ جامعه را ضعیف می کند و روحیه امید را از او می گیرد. هیچ چیز مانند اسارت نمی تواند حرکت و پویایی جامعه را از بین ببرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
🔰تشخیص اوتیسم با گوشی 📌فاطمه نقدی اینکه بتوانیم بدون تجهیزات خاص و با گوشی هایی که در جیب و یا کیف هایمان پیدا میشود، به ردیابی چشم و در ادامه به غربالگری اختلال طیف اوتیسم بپردازیم، از آن اتفاقات جالب روزگار ماست! برای دسترسی به متن کامل مقاله، به لینک زیر مراجعه کنید: jamejamdaily.ir/Newspaper/item/107321 ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 🔸گاردریل یا حفظ خط فرضی 🔸شگرد «گارد ریل» معمولا برای مخاطبی استفاده می شود که مخاطب دائمی این شبکه هاست بگونه ای که در دراز مدت ذهن او را هم تغییر می دهد. 🔸 رسانه های بیگانه یکی از کارهایی که انجام می دهند این است که معمولاً یک دشت از موضوعات را که معمولاً مخاطب برای خودش تقسیم بندی دارد ، با یک سری از گاردریل های مفهومی و یا یک سری عبارت ها به مثابه گاردریل، این طرفی و آن طرفی می کنند، یعنی یک نوع خاصی از خط فرضی را ایجاد می کنند به واسطه ی این مفاهیمی که حاصل کردند، که مخاطب احساس کند در جامعه هیچ تعریف هویتی وجود ندارد مگر در تعریف هویت من و او، او و من، ما و آنان، آنان و ما.بنابراین یک فضایی وجود دارد تحت عنوان دیگری سازی. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️چرا در دولت روحانی از خودکفایی در گندم به دهمین واردکننده گندم جهان تبدیل شدیم؟ ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چرا «فن‌پیج‌ها» به وجود می‌آیند؟ 🔸 فن‌پیج‌ها یا صفحه‌های طرفداری از افراد مشهور با اهداف و دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. حواسمون رو جمع کنیم مورد سواستفاده قرار نگیریم! ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت رو ندارن! 🔺براساس مصوبه‌ جدید چین کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل می‌تونن بین ساعت هشت شب تا ۹ شب بصورت آنلاین بازی کنن و شرکت‌های بازی‌سازی معتبر موظفن این محدویت رو اعمال کنن. 🔺این محدودیت‌ها بواسطه‌ سیستم احراز هویت بازیکنان اعمال می‌شه و افراد ملزم به وارد کردن اسم و هویتشون هستن و نمی‌تونن با چند اکانت وارد بشن. 🔺دولت چین علت این اقدامش رو جلوگیری از اعتیاد کودکان به بازی‌های ویدیویی بیان کرده، علاوه بر این با اعمال این محدودیت سعی داره قدرت اثرگذاری شرکت‌های بازی‌سازی رو در تغییر مردم تضعیف کنه. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
14.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سواد اقتصادی پیدا کنیم! گفتگو با رادیو اقتصاد | سید مهدی سیدی ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
✅پیشگیری از 💢بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، سالانه بیش از 700000 نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند. 💢خودکشی چهارمین علت اصلی مرگ و میر در بین افراد 15 تا 19 ساله در سراسر جهان است. 🔘هر 40 ثانیه یک نفر در جهان به وسیله‌ی خودکشی خود را از زندگی محروم می‌کند. 💢"ایجاد امید از طریق عمل" شعار روز جهانی پیشگیری از امسال است که توسط انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) با هدف افزایش آگاهی و پیشگیری از آن در سراسر جهان نام گذاری شده است. 💢اما آیا صرفاً ایجاد آگاهی برای جلوگیری از خودکشی کافی است؟ 💢مشکل انسان امروزی عدم آگاهی می‌باشد و یا عدم آرامش؟ 💢به نظر می‌رسد آنچه منجر به‌وجود آمدن این شرایط شده است عدم شناخت انسان است؟ 💢مسئله این است ما انسان را بازيگر و بازيچه و تماشاچى می‌دانیم، نه رهرو منزل عشق و هماهنگ با صراط‍‌ مستقیم. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
📚 کتاب «حقیقت زشت: تقلای فیس‌بوک برای حفظ تسلط بربازار فناوری اجتماعی» 📌این کتاب محصول دست‌کم چهارصد مصاحبه با کارمندان فعلی و سابق فیس‌بوک است. ✍️ شیرا فرانکل و سسیلیا کانگل 🔸 با شعار ساده «ارتباط با دوستان و جهان»، یک تصویر ایده‌آلیستی از خود ترسیم کرده است، ولی این شعار بعد از ۲۰۱۶ رنگ باخته است و شک و تردیدها نسبت به پیامد‌های یکی از مهمترین شرکت‌های فناوری ارتباطی، افزایش یافته است. 🔹 منتقدان بیشتر به فیس‌بوک به عنوان پلتفرمی می‌نگرند که با میدان دادن به گسترش اخبار و اطلاعات جعلی، نادرست، و دستکاری شده، امنیت و سلامت جوامع دموکراتیک را به خطر می‌اندازد و ابزاری در دست گروه‌های نژادپرست و نفرت‌پراکن شده است. 🔸 در کتاب می‌بینیم که چطور مدیران فیس‌بوک با این که به رسانه‌ها و سنای آمریکا وعده دادند که با ابزارها و سیاست‌های لازم جلو اطلاعات و اخبار جعلی، سخنان خشونت‌‌زا و نژادپرستانه را خواهند گرفت، ولی تا جای ممکن، در این کار پرهیز و تعلل به خرج داده‌اند. مدیران ارشد فیس‌بوک در خفا نگران.... مصرف کمتر وقت از سوی کاربران در فیس‌بوک بودند. به گفته یکی از مهندسان این شرکت، «مارک می‌خواهد که مردم تا جای ممکن در فیس‌بوک وقت بگذرانند.» 🔹 فیس‌بوک در طول این سال‌ها دشمنان زیادی یافته است. منتقدان شرکت، نه تنها از انحصار بازار تبلیغات آنلاین به دست فیس‌بوک شکایت دارند، بلکه ذخیره عظیم اطلاعات شخصی از سوی این شرکت و تلاش آن را برای خرید کمپانی‌های مشابه مانند و ، خطرناک می‌دانند. بارها ایالت‌های مختلف آمریکا کوشیده‌اند که با شکستن و کوچک‌تر کردن فیس‌بوک، از انحصار آن بر بازار اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند. 🔸این نکته جالب است که اوایل سرمایه‌گذاران فکر نمی‌کردند که فیس‌بوک هم بتواند مانند داده‌های خود را به سود بدل کند. در اینجا نویسندگان به سهم ، فرد شماره دوم فیس بوک، اشاره می‌کنند که چطور به سوددهی فیس‌بوک کمک کرد. در واقع، سندبرگ تکمیل کننده است و به خاطر شم سیاسی، مهارت‌های مدیریتی و تجاری، جزو لاینفک موفقیت فیس‌بوک از سال ۲۰۰۸ به حساب می‌آید. ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠خطر گوگلی شدن مغز 🔸وقتی مشقت فکر کردن را به رایانه‌ها و سختی حفظ کردن را به گوگل واگذار می‌کنیم، قدرت مغزمان به‌تدریج کم می‌شود. 🔹مغز گوگلی شده ما دیگر تمایلی به حفظ اطلاعات ندارد و عاشق پریدن از یک شاخه به شاخه دیگر است. 📌 برای اینکه بتوانید حافظه‌تان را تقویت کنید چه راهکارهایی دارید؟ 🔸اگر می‌خواهید نکات بیشتری را به ذهنتان بسپارید و آن‌ها را فراموش نکنید این ویدئو را تماشا کنید. ⚡️توجه کنید اصطلاحات گوگلی شدن مغز یا تلویزیونی شدن مغز اصطلاحات علمی نیستند اما به درک بهتر مطلب کمک میکنند. eitaa.com/economy_and_media
📌 نظريه ناهماهنگی شناختی 🔸 ناهماهنگی شناختی (Cognitive dissonance) در دانش ، یکی از مهم‌ترین نظریه‌های مربوط به شرایط انتخاب است که در آن نوعی استرس ذهنی یا ناهنجاری و احساس ناخوش‌آیند یا تردید و بروز همزمان دو یا چند دیدگاه، عقیده، ارزش یا اندیشهٔ ناهمساز در یک فرد برای انتخاب چیزی یا اخذ تصمیم، یا تغییر رفتار و.. به‌وجود می‌آید. 🔹نظریه بر این پایه استوار است که افراد به دنبال سازگاری بین انتظارات خود و واقعیت خود هستند. 🔸 (۱۹۱۹-۱۹۸۹) دانشمند آمریکایی در تعریف نظریهٔ ناهماهنگی شناختی می‌گوید که افراد عللی برای کاهش ناهماهنگی دارند. آن‌ها این کار را با تغییر در گرایش‌ها، اعتقادها و کنش‌هایشان انجام می‌دهند. 🔹چهار روش کاهش تنش ذهنی: ▪️تغییر رفتار یا شناخت (دیابتی هستم نباید شیرینی بخورم) ▪️توجیه رفتار یا شناخت از طریق تغییر در شناخت متعارض. (گاهی گول بخورم و شیرینی بخورم اشکالی ندارد) ▪️ توجیه رفتار یا شناخت از طریق اضافه کردن شناخت جدید (شیرینی می‌خورم و از امروز یک ساعت به جای ۳۰ دقیقه ۴۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنم) ▪️انکار یا نادیده گرفتن هر گونه اطلاعاتی دربارهٔ شناخت متضاد (بی‌خود می‌گویند چربی را بالا می‌برد، شیرینی‌های بدون قند هیچ عارضه جانبی ندارند) ♻️آدرس کانال 🆔eitaa.com/economy_and_media