eitaa logo
کانال مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب
533 دنبال‌کننده
217 عکس
18 ویدیو
2 فایل
مقام معظم رهبری: کار باید تشکیلاتی باشد 🔻کانال رسمی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ تقدیر و قدردانی دبیر مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم از تعامل سازنده استاندار محترم ، معاونین و مجموعه استانداری قم با رسانه ها ، تشکلها و گروههای مردمی استان قم 🌐 شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom
تضعیف دولت در میدان جنگ یعنی همصدایی با دشمنعباس جعفری عضو شورای راهبردی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم 🧩 در مقطعی که ایران در خط مقدم یک نبرد همه‌جانبه فشارهای خارجی، جنگ روایت‌ها و چالش‌های انباشته‌ داخلی قرار گرفته و ایستادگی می‌کند و دشمنان بیرونی از تل‌آویو گرفته تا واشنگتن آشکارا می‌گویند که هدفشان تضعیف و سرنگونی دولت ایران است، تأسف‌بار است که در داخل کشور، برخی چهره‌ها و جریان‌ها خواه از سر کینه سیاسی و یا غفلت دقیقاً همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن آرزویش را دارد. هرگونه دامن زدن به القای ناتوانی و طرح موضوعاتی چون عدم کفایت دولت و پیش‌بردن این روایت‌ها به دشمن فرصت می‌دهد تا عملیات روانی و شناختی خود را تقویت کرده و انسجام ملی و اعتماد عمومی به نظام را هدف قرار دهد. در شرایط پیچیده حال حاضر، تبدیل نقدهای داخلی به پروژه‌ای سیاسی ناکارآمدی دولت دقیقاً همان چیزی است که دشمن در چارچوب جنگ شناختی در ابعاد مختلف از جمله تضعیف امید عمومی، تشدید چند قطبی‌سازی داخلی و سوق دادن محاسبات بازیگران خارجی به مسیرهای پرخطر و اشتباه انتظار دارد و در چنین فضایی، واکنش حرفه‌ای و راهبردی ایجاب می‌کند که سیاست‌ گذاران و نخبگان، ضمن حفظ انسجام ملی، نقدهای خود را واقع بینانه و به شکل سنجش‌پذیر، عدد محور و راه‌حل‌دار ارائه دهند و انتظارات عمومی را مدیریت کنند و در عین حال با ترکیبی از اقدام عملی و روایت دقیق و شفاف، اثرات جنگ شناختی دشمن را خنثی نمایند... ➖ادامه مطلب در خبرگزاری جمهوری اسلامی👇 https://irna.ir/xjVgWD
کانال مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب
بسم الله الرحمن الرحیم ❇️ موضوع : چالش‌های نظام اداری در ایران و راهکارهای تحول در آن 🔻قسمت هش
بسم الله الرحمن الرحیم ❇️ موضوع: چالش‌های نظام اداری در ایران و راهکارهای تحول در آن 🔻قسمت نهم: پیشینه نظام اداری در دوران محمدرضا شاه (پهلوی دوم) 🔸 اساساً پیشرفت هر کشور با کارآمدی، عملکرد سالم و سازنده‌ی نظام اداری آن کشور ارتباط مستقیم دارد. در این دوره، به‌لحاظ ۳۷ سال پادشاهی محمدرضا شاه و همچنین دوران طلایی اقتصاد ایران (ناشی از درآمد حاصل از تولید روزانه‌ی ۶ میلیون بشکه نفت)، تحولات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رخ داد که پیامدهای مثبت و منفی فراوانی به همراه داشت. با توجه به گستردگی این تحولات، پرداختن به تمام ابعاد و آثار آن در این مجال نمی‌گنجد؛ بنابراین به‌اختصار به برخی موارد اشاره می‌شود و مطالعه‌ی عمیق‌تر به مخاطبان گرامی واگذار می‌گردد. 🔹 پادشاهی محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۲۰، همزمان با اشغال ایران توسط متفقین و پس از استعفای اجباری پدرش، رضاشاه، آغاز شد. در این دوره، استبداد و تمرکزگرایی به سبک پهلوی اول و با الگوبرداری از نظام‌های اداری آمریکا و اروپا ادامه یافت. هرچند ساختار اداری پیشرفته و مدرن بود، اکثریت مردم از حداقل امکانات بهداشتی، معیشتی و سواد محروم بودند. از سوی دیگر، عدم هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی، وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی (درآمد نفت) و بی‌توجهی به نیازهای عمومی، به ناکارآمدی نظام اداری و اقتصادی انجامید. این وضعیت به‌حدی بحرانی شد که تراز تجاری ایران، تنها دو سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با سقوط ۳۲ درصدی مواجه گردید و نرخ تورم به رقم بی‌سابقه‌ی ۲۷ درصد رسید. 🔸 بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵، کمبود مسکن یکی از معضلات اصلی جامعه بود، تا آنجا که در برخی موارد شش نفر در یک اتاق زندگی می‌کردند. همچنین، بیش از نیمی از جمعیت کشور بی‌سواد بودند. به‌رغم رشد اقتصادی چشمگیر (با نرخ رشد ناخالص داخلی سالانه‌ی بالای ۱۰ درصد) و درآمدهای کلان نفتی، سطح خدمات اجتماعی ارتقا نیافت، تولید ملی به‌صورت مطلوب محقق نشد، واردات بر صادرات پیشی گرفت و به‌طور کلی، به گواه اسناد تاریخی، نامطلوب بودن شرایط زندگی در این دوره بر کسی پوشیده نیست. تحولات و اقدامات دوران محمدرضا شاه در قسمت بعدی بررسی خواهد شد. عبداله جلالی عضو شورای راهبردی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom
مسئولیت بزرگ قم در حفظ اتحاد مقدس ✍عباس جعفری عضو شورای راهبردی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم ✔️ مقام معظم رهبری در تاریخ ۲شهریور۱۴۰۴، اتحاد مقدس را یک اجتماع عظیم و سپر پولادین دل‌ها و اراده‌ها دانستند و تأکید کردند که نه مردم، نه دولت و نه هیچ قوه‌ای نباید اجازه دهند این همبستگی از بین برود. ایشان محدودیتی برای بیان انتقاد ایجاد نکردند، اما تأکید کردند که انتقاد باید در قالبی باشد که به این اتحاد لطمه نزند، چرا که دشمن اکنون به‌جای حمله نظامی، در پی ایجاد اختلاف و چندصدایی دردرون کشور است. تجربه جنگ۱۲روزه نیز نشان داد انسجام داخلی باعث شکست نقشه و توطئه دشمن شد. علاوه بر مردم، مسئولان و رسانه‌ها، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح نیز بخشی از این سپر دفاعی هستند. رهبر انقلاب حمایت از رئیس‌جمهور را درهمین راستا یادآوری کردند و آن را نشانه‌ای از استمرار اتحاد دانستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای دربیانات اخیر خود، صریحاً هشدار دادند که این اتحاد نباید خدشه‌دار شود.با این حال، مشاهده می‌شود که برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در قم آن هم با پرچم انقلابی بودن رفتاری خلاف این توصیه راهبردی از خود نشان می‌دهند. حملات بی‌وقفه و بعضاً غیرمنصفانه به دولت آن‌هم در شرایطی که کشور نیازمند آرامش، انسجام و حمایت از دولت منتخب مردم است کمکی به پیشرفت نمی‌کند و عملاً در خدمت نقشه دشمن برای تضعیف انسجام ملی است... ➖متن کامل مطلب در 👇 https://nedayeghom.ir/7lwf
بسم‌الله الرحمن الرحیم موضوع: چالش‌های نظام اداری در ایران و راهکارهای تحول در آن قسمت دوازدهم: نظام اداری پس از پیروزی انقلاب اسلامی سقوط رژیم شاهنشاهی که به‌دلایلی همچون بی‌عدالتی، جاه‌طلبی، وابستگی به غرب، استبداد و خفقان، اختلاف طبقاتی و نیز فساد مالی و اخلاقی درباریان روی داد، با مشارکت اقشار مختلفِ دارای گرایش‌های متفاوت، به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انجامید. این واقعه، دگرگونی و تحولی بزرگ در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران بود که به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره)، مرجع تقلید شیعیان در قرن بیستم، منجر شد. با برگزاری همه‌پرسی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با رأی اکثریت قاطع مردم رسمیت یافت. با استقرار نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر آرای مردم بود، تغییراتی اساسی و بنیادین در کشور رخ داد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از تشکیلات و سازمان‌های پیشین از چرخه فعالیت خارج شدند و نهادها، ادارات و ساختارهای جدیدی متناسب با شرایط انقلاب جایگزین آن‌ها شد. چنان‌که پیش‌تر نیز اشاره شد، نظام اداری یا به تعبیری دیگر، دستگاه‌های حاکمیتی، مسئول اجرای سیاست‌ها و راهبردها و انجام تمامی امور کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی هستند. این نظام در واقع، تنظیم‌کننده، راهبر و مجری کلیه سیاست‌ها برای دستیابی به اهداف نظام به‌شمار می‌رود. بی‌تردید، کارکرد نظام اداری—چه مثبت و چه منفی—در ایجاد رضایتمندی یا تولید نارضایتی عمومی بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند نه‌تنها جامعه، که حتی بخش خصوصی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. ازاین‌رو، عواملی همچون عدالتمحوری، سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، بهره‌وری، کارایی، کارآمدی و هماهنگی در دستگاه‌های اداری و حاکمیتی، از مهم‌ترین عوامل موفقیت محسوب می‌شوند. بر این اساس، واکاوی و تحلیل وضعیت موجودِ این شاخص‌های موفقیت، نیازمند پژوهشی عمیق و ارزیابی دقیق است. تحولات نظام اداری پس از پیروزی انقلاب را در قسمت بعدی پی خواهیم گرفت. عبداله جلالی عضو شورای راهبردی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom
21.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چکیده تمام امربه معروف... میگه ۳۰۰ دلیل برای حمایت از ولی فقیه هست اما ۳تاشو براتون میگم 🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom
إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ ▪️برادر گرانقدرجناب اقای محمود مسگری عضو محترم شورای اسلامی شهر مقدس قم بدینوسیله درگذشت والده‌ی مکرمه‌ ام الشهید حاجیه خانم رضوانی را خدمت جنابعالی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن مرحومه رحمت واسعه و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم. سید مهدی میرقیصری دبیر مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم
❇دیدار و گفتگوی صمیمی فرماندار قم با اعضای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم به گزارش شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم ، دکتر عباس بقایی فرماندار قم عصر امروز با حضور در دفتر مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم در نشستی صمیمی پیرامون مهمترین‌مسائل شهر قم و اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداری قم با اعضای این تشکل انقلابی دیدار و گفتگو کرد. فرماندار قم در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت های موثر مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم در سطح استان با اشاره به جایگاه ممتاز قم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بر ضرورت هم‌افزایی و همگرایی همه گروهها در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف نظام تأکید کرد. وی با بیان اینکه آینده قم در گرو مدیریت صحیح و نگاه جهادی به مسائل است، خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توجه به نیازهای واقعی جامعه از اولویت‌های اصلی مدیریت عالی استان به شمار می‌رود. در ادامه جلسه، اعضای مجمع به طرح پرسش‌ها و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و فرماندار قم نیز به سؤالات آنان پاسخ داد. در پایان این نشست از مدیران و اساتید فعال این تشکل که در امر برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان دختر در تابستان فعالیت داشتند تقدیر شد. https://eitaa.com/majma_qom
کانال مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب
بسم‌الله الرحمن الرحیم موضوع: چالش‌های نظام اداری در ایران و راهکارهای تحول در آن قسمت دوازدهم: نظا
بسم الله الرحمن الرحیم ❇️ موضوع: چالش های نظام اداری در ایران و راهکارهای تحول در آن 🔻قسمت سیزدهم: تحولات و اصلاحات پس از پیروزی انقلاب اسلامی 🔸تحولات و اصلاحات ساختاری و برنامه ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به لحاظ ماهیتِ آن و دگرگونیِ عمیقی که در شیوهٔ ادارهٔ کشور رخ داد (سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی)، بسیار گسترده و قابل توجه است. به ناچار، به صورت خلاصه، فهرست وار و بدون تحلیل عملکردی، به شرح زیر اشاره می شود: 🔹اصلاحات و تحولات در نظام اداری پس از پیروزی انقلاب اسلامی · تدوین قانون اساسی · تفکیک قوا (قوّهٔ مقننه، قوّهٔ مجریه، قوّهٔ قضائیه) · تشکیل کمیته ها، نهادها و سازمان های جدید به منظور پاسخگویی به نیازهای جدید؛ از جمله: · جهاد سازندگی · سپاه پاسداران انقلاب اسلامی · بسیج مستضعفان · بنیاد شهید و امور ایثارگران · بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی · نهضت سوادآموزی · شورای عالی انقلاب فرهنگی · سازمان تبلیغات اسلامی · کمیتهٔ انقلاب اسلامی · مجلس خبرگان رهبری · مجمع تشخیص مصلحت نظام · کمیتهٔ امداد امام خمینی (ره) · شورای نگهبان · و... · تدوین برنامه های تحول اداری در دولت های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم · تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۸۶ · تدوین سند چشم انداز بیست سالهٔ نظام (۱۴۰۴) · برنامهٔ پنج سالهٔ توسعه · ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال ۱۳۸۹، در ۲۶ عنوان که در قسمت بعدی به آنها اشاره خواهد شد. عبداله جلالی عضو شورای راهبردی مجمع هماهنگی نیروهای انقلاب استان قم https://eitaa.com/majma_qom