eitaa logo
، اشعارمجنون کرمانشاهی(حاج آرمین غلامی)
630 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
933 فایل
اشعار ناب آیینی اثرشاعر ومداح اهل بیت (ع)حاج آرمین غلامی متخلص به (مجنون کرمانشاهی) شاعر۱۱/کتاب شعرآیینی،عاشقانه(فارسی،کردی)
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت جانگداز سید الساجدین، امام زین العابدین علیه السلام را تسلیت می گوییم. ▪️وَ عَنِ الاِْمامُ السَّجادُ عليه السلام كانَ يَقُول: لَوْماتَ مَنْ بَيْنِ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ اَنْ يَكُونَ الْقُرآنُ مَعى.  ▪️امام زين العابدين عليه السلام فرمودند: اگر همه آنها كه بين مشرق و مغرب هستند، بميرند، تا وقتى قرآن با من باشد، احساس تنهائى نمى كنم. 📚 [الانوار البهيّه، الشيخ عباس القمى ص 94، منشورات الشريف الرضى قم. اصول كافى، ج 2، ص 602.]
🔴 آيا کسی هست که مهدی آل محمد علیهم‌السلام را ياری کند؟ فرياد طلب ياری حسين عليه السلام، هنوز هم از رواق تاريخ به گوش می‌رسد: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی ؟هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ...» ➖آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟ ➖آيا دفاع‌ کننده‌ای هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ ➖آیا فریادرسی هست که با فریادرسی از ما به خدا امید داشته باشد؟ فرياد یاری مهدی عليه‌السلام، نيز همواره بلند است: ➖آيا کسی هست که مهدی آل محمد را ياری کند؟ ➖آيا کسی هست عشق مرا در دل‌ها زنده کند؟ ➖آیا کسی هست انسان‌های بريده از مرا با من پيوند زند؟ می‌گويند با شنيدن فرياد «هل من ناصر حسينی» گهوارهٔ حضرت علی اصغر علیه‌السلام تکان خورد! آيا با شنيدن «هل من ناصر مهدی» نيز، دلی هست که بلرزد و با امامش عهد و پيمانی ببندد و به کمک او برخيزد؟ آن هم در اين عصر وانفسا؟! آقا امام باقر علیه‌السلام فرمودند: به خدا سوگند، گوئی می‌بینم او را که پشت خود را به «حجر الاسود» تکیه داده، بانگ بر می‌دارد: «ای مردم! ما از خداوند ياری می‌جوييم؛ من شما را به حق خدا و رسولش و خودم که از دودمان رسول خدا هستم قسم می‌دهم که ما را یاری کرده و ستمگران را از ما دور کنید، زیرا ما (آل محمد صلی الله علیه و آله) را ترسانده، بر ما ستم کرده و ما و فرزندانمان را از خانه‌هایمان آواره کردند. به ما تعدی کردند و از رسیدن به حق خود بازداشتند. اهل باطل ما را به وحشت انداختند، پس خدا را به نظر بیاورید و از او بترسید؛ در حق ما، ما را خوار نسازید، ما را یاری کنید تا خدا هم شما را یاری کند.» ما امروز از هر مسلمانی یاری می‌طلبیم آنگاه مردی بر می‌خیزد و خطاب به مردم می‌گوید: ای مردم! این خواسته و آرزوی دیرینه شماست؛ به سوی شما آمد و شما را به چیزی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله دعوت می‌کرد، فرا می‌خواند. آنگاه حضرت بقیه الله عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بر می‌خیزد و می‌فرماید: من پسر پیامبر شما هستم. شما را به چیزی فرا می‌خوانم که پیامبر خدا شما را به سوی آن فرا می‌خواند.» 📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳۷/۲۳۸ =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄  أین صاحِبُــنا؟! ╔═🍃══════════╗ ╚══════════🍃═╝
⚫️ سالروز شهادت حضرت سیدالسّاجدین ؛ امام زین‌العابدین علیه‌السلام بر همگان تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجــاده‌ے سجّــاد پر از اشڪِ روان بود چهل‌سال خودش پاے دلش مرثیہ‌خوان بود 🌴🕯🌴
؛ 🔴 آیا «شمر» جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل سیدالشهدا علیه‌السلام شد؟! 🔸یکی از مطالبی که مدتهاست گفته می‌شود این است که شمر از جانبازان "جنگ‌صفین" و "شیعیان امیرالمومنین" بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می‌خواهد طوری القاء کند که: آری امام حسین علیه‌السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! ✅ حال واقعیت چیست؟ مطلب از ۵ جهت مورد بررسی است: ❌ تولد شمر ❌ قبل از جنگ صفین ❌ حضور در جنگ صفین ❌ جانبازی در جنگ صفین ❌ بعد از جنگ صفین 1⃣- تولد شمر از طریق زنا ؛ در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بُزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند. چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق نطفهٔ شمر منعقد شد! 📚بحارالانوار، ج۴۵ ص۵ و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه‌السلام شمر را پسرِ زن بزچران خطاب کرد و هم زهیربن‌قین علیه‌السلام خطاب به شمر گفت: ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می‌کند. (استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) 2⃣- شمر قبل از جنگ صفین؛ شمر از قبیلهٔ هوازن بود که پدر و قبیله‌اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! 3⃣- حضور شمر در جنگ صفین؛ حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله‌اش هوازن و تیره‌اش بنی‌ضباب در جبههٔ امیرالمومنین علیه‌السلام قطعی است اما مساله انگیزهٔ حضور اوست! در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهٔ خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند، بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههٔ امیرالمومنین علیه‌السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله‌ای در جنگ حضور داشته است. 👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟ که باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول‌خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: (ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد) قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده‌اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه، چنین نیست. من تنها برای قبیله‌ و خویشاوندانم جنگیدم! قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود، خودکشی کرد و رسول‌خدا گفت او از اهل جهنم است. 4⃣- جانبازی شمر در جنگ صفین؛ روایت طبری و نصربن‌مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست. زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصربن‌مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را. و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست. حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه‌السلام. 5⃣- شمر بعد از جنگ صفین؛ شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد! در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه‌السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند. اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مأمور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجربن‌عدی بود تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه‌السلام در صفین حضور نداشته! و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد! ❌❌❌ از تمام این مطالب اثبات می‌شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ دشمنی اهل‌بیت علیهم‌السلام را داشته است. و حج رفتن و نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین‌های تاریخ مانند شمر نماز گزار و حج گزار بوده‌اند و آنچه مهم است ولایت اهلبیت علیهم‌السلام است. هیچ محبّ و شیعه‌ای حاضر نیست امامش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیرشیعه بودند./«سراج
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️گفتگوی امام سجاد (ع) با ابن زیاد در دارالاماره کوفه چگونه بود؟ 🔹 (لعنة الله علیه) در دارالاماره کوفه رو به (عليه السلام) كرد و پرسيد: «تو كيستى؟» حضرت پاسخ داد: «من على بن الحسين هستم». ابن زياد گفت: مگر على بن الحسين را خداوند (در كربلا) نكشت؟ (عليه السلام) فرمود: من برادرى به نام على بن الحسين داشتم كه مردم (ستمگر) او را به قتل رساندند. ابن زياد گفت: نه، او را خدا كشت! امام زین العابدین (عليه السلام) با استفاده از آيه ۴۲ سوره زمر فرمود: «أللهُ يَتَوَفَّى الاَْنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا؛ خداوند، جانها را به هنگام مرگشان مى گيرد». (يعنى هر چند خداوند، جان هر كس را هنگام مرگ مى ستاند، ولى برادرم را عده اى ستمكار به شهادت رساندند). ابن زياد كه از اين جواب دندان‌شكن خشمگين شده بود، گفت: تو با جرأت و جسارت پاسخ مرا مى دهى؟! هنوز در تو، توانايى پاسخگويى به من وجود دارد؟ او را ببريد و گردن بزنيد!! 🔹حضرت زينب كبرى (عليهاالسلام) چون چنين ديد، (عليه السلام) را در آغوش گرفت و خطاب به ابن زياد فرمود: بس است؛ هر چه خواستى از خون ما بر زمين ريختى. سپس افزود: «وَاللهِ لا اُفارِقُهُ، فَإِنْ قَتَلْتَهُ فَاقْتُلْني مَعَهُ؛ به خدا سوگند! از او جدا نخواهم شد، اگر مى خواهى او را بكشى، مرا نيز همراه او به قتل برسان». ابن زياد به حضرت زينب و امام سجاد (عليهما السلام) نگاهى انداخت و گفت: «عَجَباً لِلرَّحِمِ؛ شگفتا از مهر خويشاوندى!». سپس افزود: به خدا سوگند! گمان مى كنم اين زن دوست دارد با برادرزاده اش كشته شود. از او (على بن الحسين) درگذريد كه گمان مى كنم همين بيمارى براى درد و رنجش كافى است. [۱] 🔹سيد بن طاووس در كتابش پس از نقل ماجراى فوق (با مقدارى تفاوت) مى افزايد: (عليه السلام) رو به عمه اش كرد و فرمود: «عمه جان! تو آرام باش تا من با وى سخن بگويم». آنگاه رو به ابن زياد كرد و فرمود:  «أَبِالْقَتْلِ تُهَدِّدُني يَابْنَ زِياد، أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ؛ اى پسر زياد! آيا ما را با قتل تهديد مى كنى؟ مگر نمى دانى كه كشته شدن [در راه خدا]، عادت [ديرين] ما و شهادت، مايه كرامت و افتخار ماست». پس از اين گفتگوها ابن زياد كه كاملا شكست خورده بود، دستور داد امام سجاد (عليه السلام) و همراهانش را در خانه اى كنار مسجد اسكان دهند. [۲] آيا با هيچ قلم و بيانى ممكن است ارزش و عظمت اين سخنان را در آن مجلس كه گروهى حاضر بودند ترسيم كرد؟ به يقين اين سخنان زبان به زبان مى گشت و سراسر كوفه را فرا گرفت و به بيرون آن نيز منتقل شد و تأثير خود را در داورى مردم درباره عظمت خاندان امیرالمؤمنین امام على (عليه السلام) و خباثت دشمنان آن گذاشت و بار ديگر بذر انقلاب را بر ضد آل اميه در همه جا پاشيد. پی نوشت ها؛ [۱] ارشاد مفيد، ص ۴۷۳ - ۴۷۴ و ملهوف (لهوف)، ص ۲۰۲ (با مقدارى تفاوت) همچنين رجوع كنيد به تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۵۰ [۲] ملهوف (لهوف)، ص ۲۰۲ 📕عاشورا ريشه ‏ها، انگيزه‏ ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى) ص ۵۷۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
۲۰روضه شب شهادت امام سجاد.ع..mp3
7.93M
شهادت امام سجاد(ع) بنی اسد مرشدنجف کرمانشاه دوم،یکشنبه مداح..حاج آرمین غلامی
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصویردهه اول محرم۱۴۰۲ ورزشگاه خاکسارکرمانشاه آرمین غلامی نوحه کردی،نوحه فارسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم مراسم دهه دوم محرم الحرام مداح آرمین غلامی زمان دو شنبه ۹مرداد وخواهران