اولویتها را بدانید، وقتی در یک جایی اصل عدالت مورد غفلت است، آدم اصل عدالت را در تبلیغات خودش بیان میکند و جلو میرود و پرچمش را بالا میگیرد. اما وقتی همه دنبال «راهحل برای اجرای عدالت» میگردند، آدم راهحلهای رسیدن به عدالت را روی دست میگیرد. اولین کسی که در این زمینه فریاد زد مقام معظم رهبری بود که «بروید دنبال راهحلهای تحقق عدالت!» حالا اگر کسی راهحل رسیدن به عدالت را روی دست گرفت، آیا دوگانهسازی است؟ این حرفها یعنی چه؟!
نود درصد مسئولین مملکت، «از کجا آوردهاید؟» را پاسخ ندادهاند/ بنده هیچوقت مسئول مملکتی نبودم
برخی از رفقا به بنده میگفتند: «دربارۀ این تخریبها یک توضیحی بده که ما این توضیح را ببریم اینطرف و آنطرف مطرح کنیم» زندگی شخصی من هرچقدر هم خراب باشد، مردم عاقلتر و باهوشتر از این حرفها هستند، حرف را میشنوند، قدرت تحلیل دارند و اگر حرف درست باشد میگیرند.
بنده هم هیچوقت مسئول مملکتی نبودم که بیایم دربارۀ اینکه «از کجا آوردهاید؟» پاسخ بدهم، غیر از یک واحد مسکونی هم ندارم. ضمن اینکه مسئولین مملکتی هم نود درصدشان این «از کجا آوردهاید؟» را پاسخ ندادند. با اینکه همیشه زندگی کارمندی و مدیریتی داشتهاند. مگر یک مدیر چقدر حقوق میگیرد که بتواند این همه ثروتمند بشود؟ درحالیکه بنده میتوانم بگویم فعالیتهای آزادی داشتم؛ مثل همین منبر رفتن. البته من خیلی از دعوتها را رد میکنم؛ دعوتهایی را که رسماً علاقهمندان به أباعبداللهالحسین(ع) چه پولهایی پیشنهاد میدهند، از سر علاقه به امام حسین و روضۀ أباعبداللهالحسین(ع). هیچوقت دنبال این جور منبرها نبودهام و نخواسته ام از راه منبر پولدار بشوم.
با اینکه بنده قبل از دهۀ هفتاد، در تهران وقتی در مناسبتها منبر میرفتم، محل منبرم بازار تهران بود و خیابان ایران. بعداً خودم تصمیم گرفتم که بروم در محیطهای جوان و دانشجویی. چون میگفتم «این بازاریها که اگر من هم به هیئتشان نروم، هیئتشان اداره میشود، پس بهتر است بروم در محیطها و محلههای دیگر» بعد رفتیم در یک محلهای که یک مسجدی داشت و بهحدی خلوت بود که مگس پر نمیزد! بعد از چند سال فعالیت ما، آنجا دو سال پی در پی مسجد نمونۀ استان تهران شد.
الان در همین جلسهای که دارم با شما صحبت میکنم، خودم بنیانگذارش بودهام، این بچههای دانشگاه هنر دیگر شاهد هستند. در آن سالهای ابتدایی، اول میرفتیم دنبال پول برای هیئت که مثلاً پول از کجا بیاوریم؟ امکانات از کجا بیاوریم که هیئت اداره بشود؟
بنده اینجور درددلها را خیلی بد میدانم که مطرح بشود، ولی از بس بعضی از رفقا اصرار کردند، گفتیم شما را یکمقدار رنج بدهیم و درد دلهای ما را تحمل کنید و یک سهمی از این رنجهایی که ما میکشیم، شما هم ببرید. خودم از زدن این حرفها، خیلی کامم تلخ شد، اصلاً چه اهمیتی دارد؟ بگذار هر چه میخواهند بگویند.
هدایت شده از مهتاب کویر / اخبار زرند
#آیه_گرافی🌹
برای ما سزاوار نیست که چیزی را شریک خداکنیم ( سوره یوسف آیه۳۸)
*مهتاب کویر* در ایتا🌙
http://eitaa.com/mahtabekavir
امام خامنهای در پیامی درگذشت مرحوم مغفور آیتالله حاج شیخ یوسف صانعی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسماللهالرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور آیتالله آقای حاج شیخ یوسف صانعی رضواناللهعلیه را به فرزندان و خاندان مکرّم و به برادر معززّ و محترم ایشان و نیز به شاگردان و علاقمندان و دوستان آن عالم بزرگوار تسلیت عرض میکنم. آن مرحوم از شاگردان پر تلاش درسهای فقه و اصول و از نزدیکان حضرت امام خمینی اعلیاللهمقامه بودند و پساز پیروزی انقلاب در مسئولیتهای مهمّ قضائی و غیره به خدمت اشتغال داشتند و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد. رحمت و مغفرت حضرت حق را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲۲ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شام غریبان۹۷ |ایت الله صانعی از حامیان فتنه۸۸: خدایا ، ما دیگه خجالت میکشیم به تو بگیم، چقدر بگیم، مقدمات آزادی حضرت مهندس موسوی و حضرت آیت الله آقای کروبی و همسر مکرمه مهندس موسوی را فراهم کن
🏴 *شیخ فتنه گران مُـــرد*
مجنون213_69}
امام خامنهای در پیامی درگذشت مرحوم مغفور آیتالله حاج شیخ یوسف صانعی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر
🔴 *باید دانست که شیخ یوسف صانعی که توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه ی قم خلع مرجعیت شد، مرجع محبوب و مفتی فتنه ۸۸ بود*
فتنه گران در سال ۸۸ شعار می دادند که👇
دو مرجع واقعی
منتظری صانعی
یعنی از نظر فتنه گران و کسانی که علیه نظام اسلامی شورش کردند و خیمه های امام حسین (ع) را آتش زدند و شعار دادند
مرگ بر اصل ولایت فقیه
این دو نفر مرجع واقعی بودند و بقیه ی مراجع تقلبی بودند چون بقیه ی مراجع به نفع فتنه گران و لیبرالها هیچ حرفی نزده بودند
مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب و برای حفظ انسجام کشور و جلوگیری از سوء استفاده فتنه گران و اصلاحطلبان، برای فوت صانعی پیام تسلیت صادر کردند و فقط به سابقه شاگردی امام و بعضی سوابق مسئولیتی صانعی اشاره کردند و اصلا حرفی از انقلابی بودن و منشاء اثر بودن او به نفع نظام نزدند...
حال بغضی افراد و جریانهای منافق و فرصت طلب قصد دارند از پیام تسلیت مقام معظم رهبری جهت تطهیر صانعی استفاده کنند در حالی که چه کسی هست که نداند در حالی که میرحسین موسوی در سال ۸۸ علیه رهبری و نظام و نظم عمومی و امنیت ملی شمشیر را از رو کشیده بود و به هیچ راهکار قانونی پایبند نبود یوسف صانعی اعلام کرد👇
《 با شنیدن اسم میر حسین به وجد می آیم....》
یادمان باشد که مقام معظم رهبری در باره ی سران فتنه از جمله میرحسین موسوی که اقدامات و نام او صانعی را به وجد می آورد فرموده اند که
《 اینها [سران فتنه] در سال ۸۸ نظام را تا لبه ی پرتگاه سقوط بردند》
در طول تاریخ همیشه در هر فتنه ای پای یک عالمِ کج فهم و دنیا طلب در میان بوده است....
یعنی تنها زمانی بعضی مردم در هر زمان دچار انحراف و مبتلا به پیروی از فتنه میشوند و حق و باطل بر آنها مشتبه میشود که، عالمی بی بصیرت و اهل دنیا و کج فهم، انحرافی را کلید بزند و یا از فتنه ای حمایت کند.
دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري:جايگاه مرجعيت تقليد در مکتب تشيع، بلندترين پايگاه معنوي و علمي در سلسله مراتب مقامات عالي ديني است؛ زيرا سرنوشت دين و بعضاً دنياي جامعه شيعه، به دست با کفايت آنان رقم مي خورد.
مقدرات ديني مردم به اين است که مرجع تقليد، احکام الهي را با زحمت و قدرت علم و تخصّص، از منابع اصلي آن استنباط نموده، و در رساله عمليه منعکس سازد تا مردم به تکاليف ديني خود عمل نمايند.در تحولات سياسي و اجتماعي مردم نيز، مراجع تقليد بسيار اثر گذار بوده اند. در طول تاريخ، هر بحران و خطري که براي شيعه و مکتب آن پيش آمده ، مهم ترين قدرتي که توانسته شيعه را از بحران ها و بن بست ها نجات بخشد، مقام شامخ مرجعيت و رهبري بوده است. شواهدي در تاريخ بر اين مدعا دلالت دارد:
فتواي تحريم تنباکو از سوي ميرزاي شيرازي ، تدبير داهيانه مرحوم سيد ابوالحسن اصفهاني درحفظ لباس روحانيت ، نقش بسيار تعيين کننده آيت الله سيد محمد تقي خوانساري درآزادي عراق از چنگال استعمار انگليس، پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ريشه کني سلطنت دو هزار و پانصد ساله ستم شاهي به رهبري امام خميني (ره)، ورود باشکوه مرجع بزرگوار عراق، آيت الله العظمي سيستاني ـ مد ظله العالي ـ به نجف و جلو گيري ازکشتار مردم نجف و پناه جويان به حريم قدس علوي ... تنها نمونه اي از رهبري هاي مراجع عظام تقليد در دوران معاصر بوده است.با عنايت به توقيع امام عصر ـ عجل الله تعالي فرجه ـ که خطاب به عثمان بن عمري مي فرمايد: « واما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواه احاديثنا فانهم حجتي عليکم و انا حجه الله، يعني در رخدادهاي مهم، به راويان احاديث ما مراجعه نماييد. آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر شما هستم.» پس موضوع مرجعيت از اعظم مسائلي است که نمي تواند از مصالح مسلمين و استقلال و عظمت آنان جدا و منفک باشد و يا بدون توجه به دسيسه ها و توطئه هاي کفر و استکبار بر ضد اسلام مورد بررسي و امعان نظر قرار گيرد.
معرفي مراجع از شئونات جامعه مدرسين
جامعه مدرسين يک نهاد حوزوي علمي و فقهي است که دفاع از کيان تشيع و مرجعيت و انقلاب و نظام اسلامي را همواره وظيفه خود ميداند و متشکل از اعضايي است که حافظ ارزشهاي اسلامي بوده و يکي از وظايف آن صيانت از کيان مرجعيت است. عملي ساختن اين وظيفه به صورت معرفي به هنگام مراجع و خلع يا عدم تاييد صلاحيت مرجعيت آنها تاکنون محقق شده است. اعلام مرجعيت امام از سوي همين جامعه در دوران ستمشاهي ، معرفي مراجع جديد پس از ارتحال آيات عظام آيتالله گلپايگاني و اراکي و خلع مرجعيت آقاي شريعتمداري در سال 61 و اعلام عدم صلاحيت مرجعيت آقاي صانعي در اين دوره جزء سوابق درخشان جامعه است. سوابق وعملکرد جامعه به گونه اي روشن است که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبري بر آن مهر تاييد زده اند.
امام راحل ضمن تحسين از جامعه مدرسين در خصوص جايگاه بالاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مي فرمايند:
«مگر همان ها (جامعه مدرسين) نبودند که در کوران مبارزه حکم به غير قانوني بودن سلطنت دادند؟ مگر همان ها نبودند وقتي که يک روحاني به ظاهر در منصب مرجعيت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت او را به مردم معرفي کردند و اگر خدايي ناکرده اينها(جامعه مدرسين) شکسته شوند چه نيرويي جاي آنها را خواهد گرفت؟ و آيا ايادي استکبار، روحاني نماهايي که تا حد مرجعيت تقويت نموده است فرد ديگري را به حوزه ها حاکم نمي کند. 1
مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي جامعه مدرسين معرفي مراجع را از شئونات جامعه مدرسين دانسته و فرمودند:
« معرفي مراجع از شئونات جامعه مدرسين است و اينجا عرض ميکنم که جايگاه جامعه مدرسين يک جايگاه حقوقي و حقيقي است و جايگاه اعطايي نيست و پشتوانه علمي و عملي- که جامعه و سابقه اين نهاد وجود دارد، اين پشتوانه علمي و عملي دارد- که بيش از 40 سال مبارزه و سابقه تلاشهاي علمي اين جايگاه را براي جامعه مدرسين ايجاب ميکند»
جامعه مدرسين يک نهاد ديرپا، با سابقه 50 ساله و شناخته شده در کشور است که جمعي از اهل نظر، مجتهد و فاضل اساتيد شناخته شده حوزه علميه عضو آن هستند و همواره ملجا مومنان و متدينان در خصوص مسائل مختلف به ويژه در شناخت مرجع جائز التقليد بوده است. ازطرفي طبق مسأله شرعي مراجع تقليد ، سه راه براي شناخت مرجع تقليد اعلم وجود دارد:.
1- خود مقلد قادر به شناخت مرجع اعلم باشد. لازمه اين امر آن است که وي آشنايي و تسلط زيادي به علوم حوزوي داشته باشد
2- دو عالم عادل، اعلم بودن يک مجتهد را تصديق کنند.
3- عده اي از علماي مورد اطمينان، مجتهدي را اعلم و شايسته تقليد بدانند.
با استناد به راه سوم مسأله مذکور، علماي عضو جامعه مدرسين تصميم گرفتند به عنوان مهمترين تشکل حوزوي کشوربراي دومين بار به صورت جدي در اين امر دخالت کرده و سرگرداني برخي ازمقلدين را پايان دهند. در همين راستا جمعي از استادان و فضلاي حوزه علميه قم د
ر زمينه مرجعيت آقاي صانعي از جامعه مدرسين سئوال نموده اند، درمتن سئوال مطرح شده از جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده است:
بسمه تعالي
جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم
سلام عليکم
مرجعيت شيعه خورشيد پر فروغي است که در قرون متمادي همواره پشتيبان اسلام و خط راستين اهل بيت(عليهم السلام) بوده است. اين مسئوليت خطير همواره شايستهي مرداني بوده است که واجد شرائط شرعي مذکور در روايات ائمه اطهار (عليهم السلام) باشند. نظر به اهميت اين موضوع و با توجه به پرسشهاي مکرّر هموطنان دربارهي مرجعيت آقاي حاج شيخ يوسف صانعي خواهشمند است آن جامعه محترم که همواره مرجع تشخيص اين موضوع بوده، نظر خود را دربارهي مرجعيت ايشان اعلام فرمايند.
با سپاس جمعي از استادان و فضلاي حوزه هاي علميه
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحيم
با توجه به پرسشهاي مکرّر مؤمنان، جامعه مدرسين حوزهي علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است که ايشان فاقد ملاکهاي لازم براي تصدّي مرجعيت ميباشد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم2
بررسي دلايل رد صلاحيت از نگاه برخي از اعضاء جامعه
آيتالله محمد يزدي با ارائه توضيحاتي در خصوص تصميم جامعه مدرسين حوزه علميه مبني بر اينکه آقاي يوسف صانعي فاقد ملاک هاي لازم براي تصدي مرجعيت است، گفت: اين موضوع در کميسيون مربوطه جامعه مدرسين بحث شده و به نتيجه هم رسيده بود منتهي طبق آيين نامههاي مربوطه مبني بر اينکه مسايل مهم بايد به تصويب نهايي جامعه مدرسين برسد، چندي قبل گزارش کميسيون در اين خصوص در اجلاس عمومي جامعه مدرسين به اتفاق تصويب شد.رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کرد: بعد از اينکه در اين جلسه موافق و مخالف صحبت و استدلالات خود را بيان کردند بنده براي اعلام رسمي يک عبارتي را به کار بردم که اولا نبايد در اين موضوع کلمه «خلع» و همچنين مقايسه آن با جريان منتظري و شريعتمداري و امثال اينها در آن وجود داشته باشد و ثانيا مساله فقط صلاحيت مرجعيت است و بقيه مسائل ربطي به ما ندارد.
آيت الله مقتدايي مدير حوزه علميه قم با اشاره به بيانيه جامعه مدرسين اظهار داشت: جامعه مدرسين از چندي پيش فتاواي آقاي صانعي را از نظر فقهي مورد بررسي قرار داده و تقريباً همه اعضا به اتفاق آرا دليل متقن شرعي براي اين فتاوا قائل نبودند. حتي در زمان مرحوم آيتا... مشکيني، احکام حج آقاي صانعي که در بعثه مقام معظم رهبري به چاپ ميرسيد بارها مورد اعتراض قرار گرفته و انتشار آن متوقف شده بود.3
آيتالله حسن ممدوحي در گفتگو با خبرگزاري فارس در کرمانشاه گفت: اين بحث مال امروز و ديروز نيست و از مدتها پيش اين مباحث مطرح بود و نظرات بسياري از بزرگان و علما همين بود که ايشان شرايط مرجعيت شيعي را ندارد.
آيتالله ممدوحي تاکيد کرد: افراد جامعه مدرسين زبدهترين کارشناسان علوم ديني، تفسير و فقه هستند. در گذشته هم اسامي افراد ديگري را که حائز مرجعيت بودهاند اعلام کرده و افرادي هم مانند شريعتمداري و ديگران را خلع کرده بودند که البته راي اخير از نوع ديگري بود. مصداقهاي زيادي براي تصميمگيري جامعه مدرسين درباره آقاي صانعي مطرح بود و اين موضوع همواره از گذشته مطرح بود؛ مانند بدعتهايي که ايشان در برخي فتاوا داشتند، مانند بلوغ دختران در 13 سالگي، محرم شدن بچهاي که به فرزندخواندگي گرفته ميشود، همه ارث زن از شوهر در صورت نداشتن وارث و مواردي از اين دست که بين 20 تا 30 بدعت است و بسياري از آنها خلاف صريح قرآن و دستورات دين است. 4
آيتالله عبدالنبي نمازي ، با بيان اينکه جامعه مدرسين يکي از متقنترين نهادهايي است که توانايي بررسي صلاحيت افراد براي تصدي مرجعيت را دارد، خاطرنشان کرد: جامعه مدرسين در اوايل پيروزي انقلاب
اسلامي مساله صلاحيت تصدي مرجعيت توسط آقاي شريعتمداري را نيز بررسي کرد و او را فاقد شرايط مکفي و لازم دانست.درهمين رابطه جامعه مدرسين حوزه علميه قم بدون لحاظ هرگونه مسائل سياسي و جناحي تنها به صورت کار تخصصي به پرونده اين افراد رسيدگي ميکند. 5
دفتر آقاي صانعي در واکنش به نظر جامعه مدرسين اعلام کرد به دليل ابهاماتي که در مورد موافقت اکثريت اعضاي اين جامعه با محتواي نامه وجود دارد، فعلا به آن واکنش نشان نميدهد. اين دفتر اعلام کرد که در انتظار انتشار اسامي حاضران در جلسات مورد اشاره در نامه منسوب به جامعه مدرسين و همچنين روشن شدن سوابق علمي کساني که به عدم صلاحيت آقاي صانعي راي دادهاند، ميماند.
مباني اصلي شکل گيري فتاواي جديد آقاي صانعي
الف:اعلاميه حقوق بشر غربي
يکي از مباني اصلي شکل گيري فتواهاي جديد آقاي صانعي اين است که وي اصول و قواعد اعلاميه حقوق بشر غربي را پذيرفته و همواره تلاش کرده است اين اصول را بر قرآن و روايات تحميل کند. به عبارت ديگر با تأويلاتي، قرآن و روايات را طوري تفسيرمي کند که بر مد
عاي وي که بر مبناي همان حقوق بشر غربي است مطابقت داشته باشد! وي با ناديده گرفتن قرآن ميگويد: «مهمترين چارچوبي که انسانها تاکنون براي حفظ کرامت انساني تدوين کردهاند، اعلاميه جهاني حقوق بشر است»6
در جاي ديگر خطاب به اعضاي حزب جوانان ايران اسلامي ميگويد: «شما در نامهها، مطالعات، بيانيهها، مواضع و کنگرههاي خود، حقوق بشر را مطرح و آن را تبليغ کنيد و توصيه من به شما دو چيز است؛ اول دفاع از امام و دوم دفاع از حقوق بشر»7
هفتهنامه شهروند پس از نقل فتاواي آقاي صانعي درباره زنان مينويسد: «هر يک از اين فتاوا با حقوق بشر پيوند برقرار ميکند؛ حقوق بشري که تبعيض روا نميدارد و کرامت انسان را به صرف انسان بودن محترم ميشمارد. براي تحقق حقوق زنان، احترام به آراي مردم و فتاواي اجتهادي نوين، گويي بايد از گذرگاه مباني حقوق بشر گذشت و ابتدا باور کرد که انسان بماهو انسان واجد کرامت است و لايق تفاوت نيست».
ب- کنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان
«وقتي ميخواهم چيزي از کتاب و سنت در بياورم توجه ميکنم به نوعي باشد که سهولت داشته باشد، ساده باشد و توده مردم بتوانند بپذيرند»8
«من معتقدم اگر اين بحثها مطرح شود از 7 ميليارد جمعيت که در دنيا هست 10 ميليارد آن مسلمان ميشوند»9 وي در همين راستا ميگويد: «استفتائات من تاريخ دارد يعني معلوم ميشود که از نظريهام برگشتهام» .
در ديدار با خبرنگار روزنامه الشرق الاوسط ميگويد: دوست ندارم توضيح بدهم که من تنها در ميان زنان مسلمان بلکه در ميان همه زنان عالم که از حقوق خود محروم شده و از حقوق بشر دفاع ميکنند محبوبيت دارم»10
«من اميدوارم روزي کنفرانسي با حضور علماي شيعه و سني و مدافعان حقوق بشر، براي اينکه قرآن حقوق زن و مرد را مساوي ميداند تشکيل شود»11
در همين راستا در گفتوگو با کانال 6 تلويزيون اسپانيا ميگويد: «قوانين مربوط به حقوق زنان بايد مطابق با افکار باز جامعه تدوين و اصلاح شود . به اميد روزي هستيم که همه انسانها يکي شوند و دوئيت انسانها صرفاً از نظر زمين و جغرافيا باشد نه انسانيت»12
وي سپس با تخطئه بزرگان شيعه ميگويد: «بزرگان ما ديروز فتاواي مشهور را گرفته و در قانون مدني آوردهاند که پاسخگوي نياز امروز جامعه نيست لذا چه اشکالي دارد که ما امروز بنشينيم و براي تساوي حقوق زن و مرد راه چارهاي پيدا کنيم».
الشرق الاوسط در گزارشي مي نويسد ،وي (صانعي) همواره تلاش ميکند لااقل سالي يا ماهي يکبار يک فتواي جديد و خلاف مشهور فقها صادر کند که براي نوانديشان بهويژه طبقه زنان آنها تازگي داشته باشد، بهطوري که در برخي رسانههاي کشورهاي عربي از وي به «مفتيالنساء في قم» تعبير ميکنند.
در ضمن ذکر اين نکته ضروري است که خود آقاي صانعي چند سال پيش، در پايان درس خارج فقه پيرامون جايگاه مرجعيت گفته بود: «ما نيازي نداريم که بي بي سي برايمان مرجع معرفي کند. ما مرجعي ميخواهيم مثل حضرت امام که با يک فتوا استکبار را بيچاره کرد.» همچنين وي در پايان درس از مسئولين حوزه عليمه قم خواست جلوي افرادي را که تلاش ميکنند مرجع تراشي نمايند، بگيرند. 13
ج- سکولاريسم
وي براساس همين مبنا حتي جدايي دين از سياست «سکولاريسم» را تابع خواست انسان ميداند و ميگويد: «جدايي دين از سياست تابع خواست ملتها است. ملت ايران به يک جمهوري در چارچوب اسلام راي داده است. اگر خداي نخواسته روزي برسد که ديگر اين را نخواهد و راي بر خلافش بدهد [حکومت غيرديني] راي آن محترم خواهد بود و جدايي دين از سياست تابع راي مردم است»14
قاسم روانبخش مي گويد: زماني که برخي فتاواي بدعتآميز از سوي وي مطرح شد به فکر چاره افتاديم. گروهي از طلاب و فضلا براي کسب تکليف به محضر مرحوم آيتا... مشکيني رسيديم، ايشان با اظهار ناراحتي شديد فتاواي وي را از مصاديق روشن بدعت در دين دانستند و فرمودند به محضر مراجع عظام برسيد و از آن بزرگان استمداد بجوييد. يکي از مراجعي که به محضرشان رسيديم مرحوم آيتا...العظمي حاج شيخ جواد تبريزي بود که بهطور صريح اينگونه فتاوا را از مصاديق بيّن بدعت دانستند. 15
در اينجا توجه به اين نکته لازم است که برخي سايتها و جرايد در صددند، صدور بيانيه جامعه مدرسين را سياسي جلوه دهند و دليل آن را صدور بيانيه در اين زمان ذکر ميکنند. ولي بايد توجه داشت که تکليف شرعي زمان و مکان نميشناسد، زماني که کميسيون مربوطه به جمعبندي رسيد و در جامعه مدرسين نيز مطرح شد و براي همه اعضا بدعتبودن و خلاف قرآن بودن فتاوايش روشن گرديد، تأخير در اعلام براي علما و فقها جايز نيست، زيرا چنانچه مؤمناني در همان يک روز از او تقليد کنند و اعمال دينيشان را براساس آنگونه فتاواي بدعتآميز انجام دهند ،جامعه مدرسين ميبايست در پيشگاه الهي پاسخ دهد.
برخي از فتاواي نادر و مخالف نص صريح قرآن ، روايات معتبر و اجماع فقهاي شيعه
1
- ولايت زنان؛ به نظر من زنها ميتوانند ولي فقيه باشند. 16
2- تبرج؛ آرايشي است که ممکن است زني بکند و نعوذ با... بخواهد روسپيگري بکند. بنابراين زني که بدون قصد روسپيگري خود را بيارايد و در ملاء عام حاضر شود از نظر او بلا اشکال است. 17
3- ضرورت ايجاد تغييرات در قانون مجازات اسلامي؛ حدود، تنها به زمان حضور اختصاص دارد، اما در زمان غيبت تنها راهکار مقابله با جرايم در بخش مجازاتها تکيه بر تعزيرات است که در آن مجلس ميتواند با استفاده از کارشناسان روانشناس و جامعهشناس مجازاتها را معين کند. شيوهاي که در همه دنيا اعمال ميشود. 18
4- محرم دانستن فرزند خوانده؛ فرزند خوانده اگرچه فرزند اصلي نميباشد ليکن چون اطلاع دادن و متوجهشدن او به فرزند خوانده بودن براي او حرج و مشقت دارد ولو روحي، از جهت محرميت حکم فرزند اصلي را داشته و همه محارم فرزند اصلي به او محرم ميباشند و جزو محارمش از حيث محرميت محسوب ميشوند و در محرميت ذکر شده، فرقي ميان نسبي مانند دايي و عمه يا سببي مانند مادرزن و يا مادر شوهر و غير آنها نبوده و نيست. 19
5- تشکيک در مصاديق ربا؛ اگر کسي که قرضي ميدهد شرط کند که زيادتر از مقداري که ميدهد بگيرد در صورتي که براي کسب و ساختن خانه و امثال اينها باشد که وسيلهاي براي رونق بازار و اقتصاد سالم است، [جواز آن]خالي از قوت نيست. 20
6- تشکيک در حکم ارتداد؛ از آقاي صانعي ميپرسند آيا افراد ميتوانند بهصورت واقعي و نه تصنعي دين خود را تغيير دهند؟ جواب ميدهد: اگر اين عمل از روي تحقيق، علم و آگاهي باشد و در واقع آگاهانه منکر دين فعلي خود شود اين مطلب قابل بحث است.21
7- ارث بردن کافر از مسلمان؛ آقاي صانعي ميگويد: «ما چگونه بپذيريم مردي که شناسنامهاش اسلامي است وقتي از دنيا رفت، فرزندش که مسلمان نيست و ديني غير از دين اسلام برگزيده است؛ تنها به علت اينکه شناسنامه اسلامي ندارد از ارث بردن اموال پدر محروم شود؟»22 اين فتوا نيز برخلاف اجماع مسلمانان است. صاحب جواهر ميفرمايد: در اين حکم ميان مسلمانان اختلافي نيست. 23
8- جواز اقتداي مردان به زنان در نماز جماعت!؛ روزنامه سکولار الشرق الاوسط چاپ لندن در خبري آورده است :آيت الله صانعي يکي از روحانيون حوزه علميه قم که به مرجع تقليد زنان(!) معروف است، فتوايي صادر کرده که بر مبناي آن، زنان مي توانند امامت مردان در نماز جماعت را بر عهده داشته باشند!
دفتر شيخ يوسف صانعي نيز صدور اين فتواي عجيب را تاييد کرده است. اين در حالي است که صدور اين فتوا در ميان علماي طراز اول شيعه و اهل سنت بيسابقه ميباشد.
9- برابري ديه زن و مرد؛ در موضوع برابري ديه زن و مرد معتقد است؛ چگونه مي توان گفت زني که ارزشش به قدر مرد است، خون بهاي او نصف مرد باشد؟ چگونه مي توان گفت اگر مردي زني را بکشد، مرد را نمي کشند، مگر اين که مقداري از خون بهاي او را به طرفداران مرد بدهند، اما اگر زني مردي را بکشد بلافاصله او را مي بايد قصاص کرد!
صانعي در درس خارج فقه خود و در باب ديه، از ميان 15 روايت وارده، 10 روايت را داراي سند معتبر و صحيح دانسته اما عليرغم اينکه تمامي اين 10 روايت به تفاوت ديه زن و مرد تصريح دارند، با استناد به عدالت خداوند و عقل اين روايات را رد مي کند.
10 ـ وظيفه محرم در قبال کشتن ملخ؛ گاهي در شهر مکه به قدري ملخ زياد است که هنگام راه برخي از آنها از بين مي روند ، وظيفه محرم در اين خصوص چيست ؟ برخي از مراجع به نحوي جواب داده اند که نظر آقاي صانعي بسيار متفاوت از آنهاست. به طور نمونه جواب برخي از مراجع عبارتند از:
آيت اللّه خامنهاي: بسمه تعالي، اگر نتواند از پايمال کردن ملخ خودداري کند چيزي بر او نيست.
آيت اللّه فاضل: اگر عمدي نباشد کفاره ندارد.
آيت اللّه سيستاني: اگر نتواند طوري راه برود که پا روي آنها گذاشته نشود لازم نيست مراعات کند و کشتن آنها اشکالي ندارد و کفاره بر او نيست.
اما آقاي صانعي: مواظبت واجب است و در صورت عدم مراقبت و کشته شدن ملخ، احتياطا يک کف از طعام صدقه بدهد.
11- حرام بودن ازدواج دوم؛ ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول حرام است ، حتي اگر مرد تمکن مالي هم داشته باشد ازدواج مجدد وي حرام است.
در حالي که در قانون حمايت از خانواده مصوب سال 53 مرد متقاضي ازدواج مجدد بايد در تقاضانامه اي دلايل ازدواج دوم خود را شرح داده و در دو نسخه به دادگاه ارائه کند که يک نسخه از تقاضانامه، ضمن تعيين وقت رسيدگي در دادگاه به همسر اول ابلاغ مي شود و علاوه بر آن، دادگاه با انجام اقدامات ضروري از زن اول او تحقيق مي کند و توانايي مالي مرد را مي سنجد که آيا مرد مي تواند عدالت را اجرا کند يا خير و در کنار اين شرايط، اگر تقاضاي مرد طبق ماده 16 قانون سال 53 صحت داشت، آن وقت اجازه اختيار کردن همسر جديد را به مرد مي داد و اين حق را براي همسر اول باقي مي گذاشت
که اگر نمي خواهد زن اين مرد باقي بماند از دادگاه تقاضاي طلاق و صدور گواهي عدم امکان سازش کند.
در اين قانون شروط مقرر براي ازدواج مجدد در چند جا مستثني شده است از جمله آنها عبارتند از:
رضايت همسر اول به ازدواج مجدد مرد
عدم قدرت همسر اول به ايفاي وظايف زناشويي
عدم تمکين زن اول از شوهر
ابتلاي زن به جنون و امراض صعب العلاج
محکوميت زن
ابتلاي زن به هرگونه اعتياد مضر
ترک زندگي خانوادگي از طرف زن
عقيم بودن زن و غايب يا مفقودالاثر شدن زن که شرايط اعتياد و مفقودالاثر شدن و محکوميت و ابتلاي به جنون نيز مشخص شده است.
12- تکاليف دختران درسن سيزده سالگي؛ آقاي صانعي در رساله توضيح المسائل ميگويد: «دختر در سيزده سالگي به تکليف مي رسد». وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين سن، سنّ تکليف براي تمام احکام مانند نماز و حجاب است، يا فقط براي روزه؟ معتقد است در تمام احکام مکلّف است و اختصاص به روزه ندارد.
13- سنّ تکليف؛ آقاي صانعي در پاسخ به استفتايي در خصوص سن تکليف مي گويد: شرط بلوغ با نبود ساير شرايط مذکور در رساله عمليّه، براي پسران تمام شدن پانزده سال قمري، و براي دختران تمام شدن سيزده سال قمري است.
خلع مرجعيت آقاي شريعتمداري
يکي از اقدامات مهم و ماندگار جامعه مدرسين در طول عملکردش تعيين و معرفي مراجع تقليد و در دو مورد خلع مرجعيت است . در ضميمه اين مطلب به يک سند تاريخي از خلع مرجعيت آقاي شريعتمداري که از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در زمان حضرت امام صورت گرفت، اشاره و استناد مي شود. يکي از خطرناک ترين فعاليت هايي که ذيل چتر حمايت آقاي شريعتمداري کليد خورد، تاسيس "حزب جمهوري خلق مسلمان" در مقابل "حزب جمهوري اسلامي" بود. اين حزب مورد تأييد و حمايت شريعتمداري قرار داشت و شريعتمداري حتي عضويت در آن را يک وظيفه اسلامي و ملي مي دانست.
با افشا شدن جزئيات کودتاي نوژه که در آن بمباران بسياري از ادارات، بيت امام و ... طراحي شده بود، به واسطه اعترافات قطب زاده و سيد مهدي مهدوي، انگشت هاي اتهام به جانب شريعتمداري گرفته شد که وي در نهايت با پذيرش اتهامات وارده ، ناگزير به اعتراف و ابراز ندامت شد. پس از روشن شدن نقش شريعتمداري در کودتا بود که ديگر مداراي انقلابيون و نظام با او پايان يافت و او از جانب جامعه مدرسين حوزه علميه قم از مرجعيت خلع شد. در بيانيه جامعه مدرسين براي خلع مرجعيت آقاي شريعتمداري آمده است:
بسمه تعالي
"اما من کان من الفقهاء صانئا لنفسه، حافظا لدينه، مخالفا لهواه و مطيعا لامر مولاه فعلي العوام ان يقلدوه کذالک لا يکون الا بعض فقهاء الشيعه "امام حسن عسگري (ع)فرمود:« فقهايي که خود ساخته و پاسدار دين و مخالف هواي نفس و فرمانبردار امام و مولاي خود باشند، مردم مي توانند از آنها تقليد نمايند و همه فقها وعالمان دين جز بعضي، چنين نيستند»
امت اسلامي، طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه !، مردم مسلمان ، به ويژه مردم متدين و غيور آذربايجان!
از روزهاي اول نهضت مقدس اسلامي از آقاي شريعتمداري امور بسياري صادر مي شد که دست اندرکاران نهضت ، به ويژه جامعه مدرسين ، آنها را شايسته مقام مرجعيت شيعه نمي دانستند، ولي براي حفظ وحدت و انسجام صف روحانيت ، از بازگو کردن آنها سخت دوري مي جستند تا به حمدالله انقلاب مقدس اسلام پيروز گشت و مردم يک دل و يک جهت به اين انقلاب دل بستند، ولي اين شخص، برخلاف مصالح اسلام و انقلاب و برخلاف اعتقاد و نظر فقهي خود که در مجله "الهادي" و در حضور عده اي از مدرسين تصريح کرده بود، با اصل ولايت فقيه مخالفت کرد و ديديد آن چه ديديد و کرد آن چه نبايد بکند. حتي فردي از همان اعوان و انصار خودش، يکي از پاسداران همان منزل را به قتل رساند و تا چند روز بهانه اي براي کوبيدن انقلاب به دست آورد و همچنان به مخالفت و کارشکني و براندازي ادامه داد تا شرکت در کودتاي نوژه و براندازي اخير که در مصاحبه تلويزيوني قطب زاده خائن ملاحظه فرموديد، کيست که طرح کشتن امام و نابودي مردم جماران و براندازي جمهوري اسلامي را بداند و فرياد نزند؟ اگر بخواهيم امور خلاف عدالت را بشماريم، مثنوي هفتاد من کاغذ مي شود، لذا ضمن تاکيد براينکه مراجع قضايي منحصرا بايد به اين امر رسيدگي نمايند، بنا به وظيفه شرعي برخود لازم دانستيم که سقوط مشاراليه از شايستگي مرجعيت را بالصراحه اعلام نماييم تا افرادي از مسلمانان که در حالت ترديد و دودلي بودند، تکليف خود را بدانند و احيانا با تقليد خود به اسلام و انقلاب ضربه وارد نکرده باشند. گر چه طلاب عزيز و فضلا خود اعلان کردند که از گرفتن شهريه او خودداري خواهند کرد . ماهم تاکيد بر خودداري همه آقايان از گرفتن آن را لازم مي دانيم.
" افمن کان مؤمنا کمن کان فاسقا لا يستوون"
"ان اريد الا الاصلاح مااستطعت و ما توفيقي الا بالله عليه توکلت و اليه انيب".
جامعه مدرسين حوزه علميه قم-1/2/1361
در پايان جهت مزيد اطل
اعات مخاطبين نشريه و روشن شدن وزانت علمي و فقهي اعضاي محترم جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اسامي اعضاي محترم اين جامعه ذکر مي شود. اين اسامي عبارتند از آقايان:
محمدرضا آشتياني، محمدابطحي کاشاني،رضا استادي، عليرضا اسلاميان،عليرضا اعرافي،ابراهيم اميني، علي ثابتي، محمود رضا جمشيدي،احمد جنتي،عبدالله جوادي آملي،سيدهاشم حسيني بوشهري، عبدالله خائفي، سيد احمد خاتمي،سيد محسن خرازي،ابوالقاسم خزعلي،حسين راستي کاشاني، محمود رجبي، مهدي شب زنده دار،محمد علي شرعي،احمد صابري همداني،سيدحسن طاهري خرم آبادي،محمود عبداللهي، سيدمحمد غروي، محمد جواد فاضل لنکراني، محمد رضا فاکر،غلامرضا فياضي،محمد علي فيض گيلاني، سيد جعفر کريمي، عباس کعبي، صادق لاريجاني آملي،عباس محفوظي،محمد محمدي گيلاني، سيدمحمد رضا مدرسي يزدي، علي اکبر مسعودي خميني، محمد تقي مصباح يزدي،حسين مظاهري، مرتضي مقتدايي، ناصر مکارم شيرازي، مسلم ملکوتي،حسن ممدوحي، سيدمصطفي موسوي اصفهاني، محمد مومن، علي مومن، سيدابوالفضل ميرمحمدي،علي نکونام گلپايگاني،عبدالنبي نمازي،علي نيري، ابوالقاسم وافي يزدي، سيدمحمود هاشمي شاهرودي،محمد يزدي.
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔸یکی از رازهای مظلومیت ولایت:
🔸ولایت مأمور گفتمان انفاق و مخالفت با بخل است
🔸اولین نقش ولایت در گفتمان مواسات، انگیزهبخشی به افراد است
🌼 مهمترین راه پیشگیری از سقوط انسان و نابودی جامعه(ج۱۰)
🔻 رابطۀ ولایت با مواسات، گفتمان انفاق، گفتمان پرداخت و دوری از بخل چیست؟ یکی از رازهای مظلومیت ولایت همین موضوع انفاق، زکات، خمس و پرداخت است.
🔻 یکی از مهمترین مسائلی که باعث میشود افراد جلوی ولایت بایستند مسئلۀ پرداخت و شحّ نفس است. چون پرداختکردن و از دستدادن، برای انسان سخت است و ولایت مأمور دریافت است؛ مأمور مدیریت گفتمان انفاق است، مأمور مخالفتکردن صریح با شحّ نفس و بخل است.
🔻 از یک طرف، بخل و شحّ نفس، بد است و جلوی پرداخت را میگیرد و از طرف دیگر، ولایت پرداخت را برای انسانها آسان میکند. یعنی ولایت عامل از بینبرندۀ بخل و شحّ نفس و تسهیلکنندۀ انفاق، زکات، مواسات و هرنوع پرداخت است؛ حتی جاندادن. کمااینکه در دفاع مقدس دیدیم جوانهای ما به عشق امامحسین(ع) جان میدادند.
🔻 ولایت نقش محوری دارد در تسهیلکنندگیِ انفاق، در تنظیمکردن و مشخصکردن مصداق، در مقابلهکردن با دزدیها، ظلمها و عدالتگریزیها، در برانگیختن انگیزه برای اینکه تو همۀ هستی خودت را در راه خدا بدهی.
🔻 اولین نقش ولایت در گفتمان انفاق و مواسات، انگیزهبخشی به افراد است. شحّ نفس و امساک -که ذاتیِ انسان است- با چه چیزی از بین میرود؟ با عشق ولایت. ببینید مردم برای امامحسین(ع) چطور خرج میکنند! اربعین را ببینید؛ خیلیها هستیِ خود را لب جاده میآورند و به پای زائران حسین(ع) میریزند.
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت میثاق با شهدا - ۹۹.۰۶.۰۸
👈🏻 متن کامل + صوت و فیلم
📎 Panahian.ir/post/6504
@Panahian_ir
.°•|عَتیقُالحُسَین|•°.:
•°| گوشت و پست و جان ما
آمیخته شده ب محور مقاومت
ماهمه پیر و جوان اهل جنونیم
#آقامونسیدعلی💛✌️🏻 |°
#چیریکیونانقلابـے | #بچههاےآسدعلے
-----------------------------
.°•|عَتیقُالحُسَین|•°.:
|•°نَحنُاَبناءَالخُمَینی
وَهَدَفنابِوَلایی
بِعَلیِالخامِنَهایی💛🌱|•
#سربازایمقاومتی
#چیریکیونانقلابـے | #بچههاےآسدعلے
-----------------------------
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📖 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «حادثه کرونا» در بیانات رهبر انقلاب
📝 یکی از مسائل جامعهی ایرانی در چندماه اخیر مسئلهی شیوع ویروس #کرونا و مشکلات ناشی از آن بوده است. مشکلاتی که در رأس آن تهدید جان و #سلامتی مردم و در دیگر سطوح مواردی چون چالش برای نظام بهداشت و #درمان، ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی، نگرانیهای روحی و روانی و... را شامل میشود. از همان روزهای ابتدایی مطرح شدن این مسئله، رهبر انقلاب اسلامی در میدان مقابله با این #ویروس و کمک به حل مشکلات ناشی از آن حضور داشته، سخنان و رهنمودهای زیادی در این زمینه مطرح و اقدامات گوناگونی را در عالیترین سطح #حاکمیت دنبال و عملی کردهاند.
⏪ شما مخاطبین عزیز جهت آشنایی بیشتر با سخنان حضرت آیتالله خامنهای در این موضوع میتوانید مجموعه فیشهای بیانات ایشان ذیلِ کلیدواژهی #حادثه_کرونا را در این پیوند مطالعه کنید: ↙️
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=25932&npt=12#88556
#آیه_گرافی🌹
خداوند هیچکس را جز به اندازه ی توانش تکلیف نمیکند ( سوره بقره آیه ۲۸۶)
*مهتاب کویر* در ایتا🌙
http://eitaa.com/mahtabekavir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صدای شهروند
پیگیری نبود تلفن ثابت و مشکلات اینترنت در دشتخاک زرند
*مهتاب کویر* در ایتا🌙
http://eitaa.com/mahtabekavir
استقلال - الوحده امارات ساعت ۲۲:۳۰
شهر خودرو - شباب الاهلی امارات ساعت ۱۹:۳۰
*مهتاب کویر* در ایتا🌙
http://eitaa.com/mahtabekavir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فانی: نباید به جای مردم تصمیم بگیریم
🔹وزیر اسبق آموزش و پرورش: باید تجربه زمان جنگ که از تصمیم والدین دانش آموزان پشتیبانی میکردیم را در زمان کرونا هم به کار بگیریم.
*مهتاب کویر* در ایتا🌙
http://eitaa.com/mahtabekavir
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
⭕️ مقایسه کمکهای وزارت ارتباطات به پیامرسانهای داخلی و تلگرام
▪️قرار بود که دو پوسته ایرانی برای دوران گذار، کمک حال کوچ کاربران از تلگرام به شبکههای اجتماعی داخلی باشند -هر چند که از همان ابتدا غلط بودن این تصمیم محرز بود- اما بعد از آن دیدیم که فیلتر تلگرام به نام شبکههای داخلی و به کام هاتگرام و تلگرام طلایی تمام شد.
▫️اجازه دادن به فعالیت این دو ابر فیلترشکن در واقع مانند این بود که در سراسر مرز جغرافیایی کشور جلوی واردات جنس قاچاق را بگیریم اما به طور رسمی اعلام کنیم: « فقط از یک گذرگاه که معین شده آزاد هستید که جنس قاچاق وارد کنید.» در اینصورت، این همه هزینه و به کارگیری نیرو و امکانات برای رشد تولید داخلی و همچنین جلوگیری از واردات قاچاق چه سودی دارد؟ در واقع این نقض غرض بود.
▪️شواهد نشان میدهد وزیر ارتباطات علاقه زیادی به ساختن برج بر روی باتلاق خارجیها دارد. در روزهایی که مردم بین وایبر و واتساپ و لاین سرگردان بودند، وزیر ارتباطات - که در آن زمان مدیر ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر بود - چرا به جای مذاکره با پاول دوروف، مدیر تلگرام - که هیچگاه هم محتوای جلسه را افشاء نکرده - به فکر توسعه شبکههای اجتماعی داخلی که در آن زمان هم وجود داشتند، نبود و باعث شد یک جاسوسافزار ناشناخته خارجی رونق بگیرد؟
▫️آیا غیر از این است که اگر در این چندسال خوب عمل میشد، نیازی به تلگرام، و نه نیازی به هاتگرام و تلگرام طلایی و خروارها توجیه غیرقابل قبول برای فعالیت آنها نبود؟
▪️در آن زمان ۴۰۰ میلیارد تومان برای هاتگرام و تلگرام طلایی هزینه شد و سرورهای فراوان و خدمات دیگر به آنها ارائه شد مبلغی که با دلار فعلی برای مرکز داده مادر که روی آن مانور میدهند هزینه شده!!
▫️این هزینه را با امکانات داده شده به پیامرسانهای ایرانی مقایسه کنید.
▪️ جواد جاویدنیا، معاون وقت دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در مصاحبهای گفته بود: «تلگرام ۳۰۰۰ سرور برای ایرانیها دارد... در ارزیابیای که صورت گرفته برای آن که سرویسی بتواند مانند تلگرام پاسخگو باشد باید حداقل معادل ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و امکانات داشته باشد.»
▫️ این درحالیست که وام داده شده به پیامرسانها، معادل ۵ میلیارد تومان بود، که بعضی از پیامرسانها همان رقم خندهدار را نیز دریافت نکردند. هر چند که سود این وام، خود معضل دیگری برای پیامرسانها بود. در حالیکه بهترین کار به جای پرداخت وام، اعطای زیرساخت، سرور و امکانات سختافزاری براساس میزان رشد هر یک از پیامرسانها بود.
▪️با این وجود، اگر ۳۰۰۰ سرور تلگرام را با ۱۰ سرور داده شده از سوی وزارت ارتباطات به پیامرسانهای ایرانی و همچنین وام ۵ میلیاردی را -که همه پیامرسانها هم آن را دریافت نکردند - با ۳۰۰ میلیارد بودجه مورد نیاز (با دلار آن زمان) مقایسه کنیم، درمییابیم تفاوت از کجا تا کجاست.
▫️این درحالیست که اکنون وزارت ارتباطات با راه اندازی مرکز داده مادر اعلام کرده ۵۰۰ سرور برای پیامرسانهای داخلی در نظر گرفته؛
▪️( ۳۰۰۰ سرور تلگرام کجا و اکنون بعد از چند سال ۵۰۰ سرور برای پیامرسانهای داخلی کجا!!)
👌 http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از رمز (روزنامه مجازی زرند)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ببینید| شرح حدیثی اخلاقی از حضرت امام سجاد علیهالسلام توسط رهبر معظم انقلاب
🏴 سالروز شهادت حضرت سجاد علیهالسلام
🏴🏴🏴🏴🏴🏴➖🏴🏴🏴🏴🏴
هدایت شده از مهتاب کویر / اخبار زرند
🔺امشب آخرین مهلت متقاضیان وام ودیعه مسکن برای تکمیل پرونده
معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه:
🔹 متقاضیان وام ودیعه مسکن تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند تا مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.
🔹 بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن ضامن نیاز نیست و متقاضیان میتوانند با ارائه چک یا سفته این تسهیلات را دریافت کنند.
*مهتاب کویر* در ایتا🌙 👇
📡http://eitaa.com/mahtabekavir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | خوش خط و خالِ سمّی
🔻رهبر انقلاباسلامی: «فراعنه عالَم اصرار دارند با مواردی مثل همین سند 2030 در آموزش و پرورش کشورها نفوذ کنند؛ چون کارهایی را که به وسیله نظامی بهآسانی نمیتوانند انجام بدهند، با تأثیر آموزش و پرورش میتوانند انجام بدهند. متأسّفانه در کشور ما هم بعضی از اجزای 2030 به وسیله آدمهای ناباب یا غافل اجرا میشود».۹۹/۶/۱۱
💻 @khamenei_ir
♨️شمشیری که بارها اندوه از چهره پیامبر (ص) زدود!
📝 تحلیل پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم صانعی
🖋 علی مهدوی
🔹 برخی انتظار نداشتند امام خامنهای در پیام تسلیت خود درباره آیتالله صانعی اینچنین با ملاطفت و بزرگواری برخورد کنند و برخی هم این پیام تسلیت را حمل بر «تطهیر کامل عمر سیاسی» هشتاد و اندی سالهی این فقیه کردند و بدان وسیله افرادی که نقدی بر سیره و رفتار سیاسی سالهای اواخر عمر ایشان دارند را «منکوب» کردند.
عدهای اما طبق معمول این روزها، پیام رهبری را حمل بر «تقیه» میکنند و عدهای دیگر حمل بر «اخلاق شخصی»! لذا منتقدان را سفارش به فروبستن دهانها و رعایت اخلاق فردی میکنند!
🔹 حال آنکه اگر از زاویهی درستی به این موضوع نگاه کنیم، گرفتار تحلیلهای غلط و آلوده به افراط و تفریط نخواهیم شد.
یک.
🔸 خوشحالی از مرگ دیگران بخصوص اگر دارای سوابق انقلابی باشند، مذموم و ناپسند است تا حدی که ممکن است انسان را به همان عاقبت دچار نماید. لذا درخواست مغفرت برای چنین افرادی ممدوح و حتی لازم است. در پیام تسلیت حضرت آقا مطابق معمول پیامهای تسلیت علمای أعلام، خبری از درخواست «علو درجات» و یا تسلیت به عموم مؤمنین نبود، و صرفا تسلیت به شاگردان و ارادتمندان و درخواست «رحمت و مغفرت» برای آیت الله صانعی بود. برای نمونه پیام تسلیت حضرت آقا درباره مرحوم آیتالله مجتبی تهرانی (دیگر شاگرد امام راحل) را مراجعه کنید.
دو.
🔹 همهی آنچه در پیام امام خامنهای مورد مدح و تمجید قرار گرفته است؛ تماما سوابق مبارزاتی و خدماتی است که آیتالله صانعی در زمان حیات امام خمینی (ره) به انقلاب داشته است. بد نیست پیام امام خامنهای درباره آیتالله منتظری را با پیام ایشان درباره آیتالله صانعی مقایسه کنیم؛ در پیام آیتالله منتظری به امتحانی که وی شد و مردود شد اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که ابتلائات دنیوی وی کفارهی آن شود؛ چرا که وی در زمان حیات حضرت امام(ره) گرفتار لغزش سیاسی-اجتماعی شد. ولی از آنجا که آیتالله صانعی تا پایان عمر امام راحل (ره) بر صراط مستقیم بود، رهبری هیچ اشارهای به لغزشهای بعدی وی خصوصا «فتنه ۸۸» نداشتند؛ فتنهای که بارها آن را «خط قرمز» خود معرفی کردهاند.
سه.
❓اینکه چرا امام خامنهای جفاهایی که برخی مبارزین انقلابی به ایشان کردند را مورد اشاره قرار نمیدهند، جهات مختلفی دارد:
🔺 اولا این «رأفت امام امت» است که از حق خود سخنی به میان نمیآورد و بیشترین عنایتش به خدمات سابق مجاهدین انقلابی در زمان حیات امام است.
🔺 ثانیا «الگوگیری» از سیره حضرت امیرالمومنین (ع) در رأفت با سابقین مجاهد صدر اسلام، چراغ راه این سیره رهبر معظم و گواه صدق کلام فرزند امیرمؤمنان است؛
«آنگاه که امیرالمومنین علیهالسلام شمشیر زبیر را پس از مرگش دید، با یادآوری دلیریهای وی در جنگهای صدر اسلام فرمود: این شمشیر بارها اندوه را از چهره رسول خدا زدوده است.» (طبقات الکبری، ج۳، ص۷۸)
❓مگر نه این است که همین شمشیر زبیر در آوردگاه جمل، به «مقابله» و فتنهانگیزی علیه امیرالمؤمنین علیهالسلام برخاسته بود؟ آری اما نه آن رفتار امام علی علیهالسلام و نه این رفتار امروز فرزندش، هیچیک به معنای تقیه و یا حتی «ندیدن و چشم بستن بر واقعیت» نیست.
بر عاقبت هر دو مجاهد مبارز با سوابق انقلابی سخت باید گریست، همانطور که امیرالمؤمنین با شنیدن خبر قتل او گریستند.
🔺 ثالثا رهبر نظام اسلامی هیچگاه عکسالعملی نشان نمیدهند که دشمنان جمهوری اسلامی را به «طمع» اندازد تا دست به ایجاد تفرقههای بیشتر بزنند و «مانور رسانهای» راه بیندازند و حتی از مرگ یاران قدیمی انقلاب، برای تضعیف انقلاب اسلامی «بهره برداری سیاسی» کنند.
چهار.
❓آیا اگر امام جامعه مسلمین از حق خود سخنی به میان نیاوردند، ما نیز مأمور به سکوتیم تا نامردمان جای حق و ناحق، «ولایتمداری و ولایتگریزی» را در رسانههایشان عوض کنند؟
🔹 قطعا و بیهیچ تردیدی، وظیفه ما «تبیین» است؛ جهاد تبیینی امروز ما، روشنگری در خط مستقیم صراط ولایت است و این امکانپذیر نیست مگر با عبرتآموزی از سیره و خط مشی سلمانها و زبیرها؛ همانقدر که سلمانهای اسلام و انقلاب برای ما «درسآموز» اند؛ زبیرها هم برای ما «عبرتآموز» هستند.
لذا بیان حقایق امور و تبیین خط مشی اجتماعی و سیاسی افراد با رعایت انصاف و ادب، امری لازم و ضروری است.
گاهی سکوت ما در عدم تبیین صراط مستقیم، امر را بر عموم جامعه نیز «مشتبه» میسازد و «خواص تردید افکن» را به «پاشیدن بذر نفاق» امیدوار میسازد.
✅ شاید بهترین تحلیل برای این پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب این باشد که:
«آقای صانعی رفت، اما کرامت آقای ما سید علی ماند.»
غفرالله لنا و له
🌷رمز🌷
🌷روزنامه مجازی زرند🌷
🆔https://eitaa.com/ramz99👈🏻ایتا
🔹کشف موارد جدید ابتلا به #کرونا در شهرستان/ ✳️واکسن#آنفلوانزا
امروز 26 شهریور ماه
🔴 طی 24 ساعت گذشته، تست 7 نفر دیگر از نظر #کرونا مثبت گردیده و تعداد کل مبتلایان به #کرونا شهرستان با احتساب بیماران قبلی به عدد 578 نفر رسید.
💥 این روزها خیلی از افراد شاید به دنبال تهیه واکسن #آنفلوانزا هستند و بعضا در مراکز بهداشتی و درمانی و یا داروخانه های سطح شهر هم پرسه جو می شوند
واکس #آنفلوانزا برای گروههای ذیل الزامی است.
✔️ مردم توجه کنند👇
🙏👈 در صورتی که واکسن در داروخانه ها آوردند با توجه به کمبودهایی که در زمینه تهیه واکسن #آنفلوانزا می باشد سعی شود اولویت تهیه واکسن را در درجه اول به گروههای پرخطر ذیل داده شود تا واکسن به #این افراد برسد.
🔹 سالمندان بالای 60 سال
🔹 افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری های ریوی، دیابت، بیماری قلبی و عروقی، مبتلایان به سرطان،افراد نقص ایمنی و پیوند اعضاء، شیمی درمانیها،بیماران کبدی و کلیوی،افراد خیلی چاق
🔹 جانبازان شیمیایی
🔹 زنان باردار،
🔹 کودکان 6 تا 59 ماهه
👈 سایر افراد در صورت وفور واکسن، می توانند تلقیح واکسن #آنفلوانزا را انجام دهند اگرچه در اولویت نبوده و فقط یک هزینه اضافی است. قابل ذکر است در هیچ کشوری واکسیناسیون همگانی علیه آنفلوانزا توصیه نمی شود.
💥ستاد مقابله با بیماری #کرونا شبکه بهداشت ودرمان شهرستان زرند
پایگاه خبری *مهتاب کویر*
📡http://eitaa.com/mahtabekavir
#آیه_گرافی🌹
چه بسا چیزی را دوست دارید و حال آنکه به زیان شماست ( سوره بقره آیه ۲۱۶)
پایگاه خبری *مهتاب کویر*
http://eitaa.com/mahtabekavir