eitaa logo
•✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•
346 دنبال‌کننده
15 عکس
0 ویدیو
1 فایل
🍃تدریس مدون و منسجم چهار جلد ، 📚کتاب طب الرسول المصطفی صلی الله علیه و آله تألیف استاد تبریزیان🍃 ✍ کپے مطالب بدون ذکر منبع #پیگرد_الهی دارد🚫 لینک آموزشگاه ستاد: 🆔 @maktab_setad لینک کانال مرجع : 🆔 @setad_ehya_teb_eslami
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•
💠 #آموزش #جلد۲ #قسمت۳۰ ♻️در روایت دیگری آمده است : «هنگام آب خوردن ، از لیوان #عمومی استفاده کنید»
💠 ۲ ۳۱ ✍ و برتری ، نسبت به واکسیناسیون رایج این است که واکسیناسیون رایج تنها می تواند از یک یا دو بیماری پیشگیری کند مثلاً ۶۰۰ نوع آنفولانزا وجود دارد ، که واکسن رایج تنها می توانند از یک نوع آن پیشگیری کند ، ولی چون واکسیناسیون اسلامی حامل میکروب های و گوناگونی است ، میتواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند!!! ✍ نتیجه این که با خوردن ریزه نان های داخل و بیرون سفره ، با خوردن آب در ظرف های عمومی ، با خوردن باقیمانده آب و غذای مومنان (کسانی که مسلمان اند ، نجاسات را نمی خورند و رعایت پاکیزگی می کنند...) و .... بدن خود را در مقابل میکروب ها واکسینه کنید... 👌کپی فقط با ذکر لینک لینک آموزشگاه ستاد: 🆔 @maktab_setad لینک کانال مرجع : 🆔 @setad_ehya_teb_eslami
•✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•
💠 #آموزش #جلد۲ #قسمت۳۱ ✍ #مزیت و برتری #واکسیناسیون_اسلامی ، نسبت به واکسیناسیون رایج این است که وا
💠 ۲ ۳۲ 🌺پیامبر اکرم ص می فرمایند : به شرق و غرب نروید ؛ بیماری سه تا و درمان هم سه تاست بیماری خون ، مره (صفرا و سودا ) و بلغم است 👌 درمان حجامت است ، درمان استفاده از ملین است و درمان حمام است بنابراین خیلی پیچیده و سختش نکنید ؛ راه بیماری محدود به سه شاخه است راه درمان هم آسان و محدود به سه شاخه است 🍃 در روایت دیگری به همین مضمون امام صادق علیه السلام می فرماید ؛ به صورت بیمار نگاه کنید اگر زرد است این از سودا و صفرا است پس به او آب بدهید ؛ اگر قرمز است این از خون است پس حجامتش کنید ✍بنابر روایات ما باید این نکته را درک کنیم که منشا یک سوم بیماری ها خون است ؛ منشأ یک سوم بیماری ها مره و منشأ یک سوم دیگر بیماریها بلغم است... منشأ بسیاری از بیماری ها آلودگی خون یا زیادی خون یا غلظت خون یا رسوب خون و امثال اینها ست. بسیاری از بیماری‌ها مانند پا درد کمر درد و دل درد به علت تنگ شدن رگ ها و ضعیف شدن قلب است وقتی خون پیدا می‌کند یا لخته می‌شود ؛ جلوی حرکت خون گرفته می‌شوند و سبب سکته قلبی سکته مغزی و انواع دردها میشود وقتی غلظت خون و قند خون زیاد میشود آسیب هایی به چشم در کلیه و بخش‌های دیگر بدن می زند. 🍃 @maktab_setad
💠 #آموزش #جلد۲ #قسمت۳۲ 🌺پیامبر اکرم ص می فرمایند : به شرق و غرب نروید ؛ بیماری سه تا و درمان هم سه تاست بیماری خون ، مره (صفرا و سودا ) و بلغم است 👌 درمان #خون حجامت است ، درمان #مره استفاده از ملین است و درمان #بلغم حمام است بنابراین خیلی پیچیده و سختش نکنید ؛ راه بیماری محدود به سه شاخه است راه درمان هم آسان و محدود به سه شاخه است 🍃 در روایت دیگری به همین مضمون امام صادق علیه السلام می فرماید ؛ به صورت بیمار نگاه کنید اگر زرد است این از سودا و صفرا است پس به او آب بدهید ؛ اگر قرمز است این از خون است پس حجامتش کنید ✍بنابر روایات ما باید این نکته را درک کنیم که منشا یک سوم بیماری ها خون است ؛ منشأ یک سوم بیماری ها مره و منشأ یک سوم دیگر بیماریها بلغم است... منشأ بسیاری از بیماری ها آلودگی خون یا زیادی خون یا غلظت خون یا رسوب خون و امثال اینها ست. 🎓 @maktab_setad
۲ ۳۳ 🍀 برخی گیاهان و برخی داروها هستند که خاصیت دارو بودنشان را از این ناحیه کسب میکنند که مثلا قطره یا قطراتی از بهشت روی آنها می چکد یا از بهشت آبیاری می شوند. 🌺مثلا در روایات آمده است: «هر صبحگاه ۷ قطره از بهشت روی می ریزد، هر روز یک قطره از بهشت روی می ریزد، یک دانه از ، از بهشت است یا در ناودان، از آب بهشت به می ریزد.» حالا اینها حقیقتش چیست؟ چگونه می آید و چگونه می ریزد؟ بهشت کجاست؟ نزدیک است یا دور؟ برای ما معلوم نیست؛ ولی ما چیزی را که نمی شناسیم، نباید انکار کنیم؛ زیرا تاکنون پیشرفت علم بسیاری از مسائل اسلام را تأیید و ثابت کرده است و می کند؛ 🍃 مثلا در روایت آمده است: «شیاطین (میکروب ها) در وسط ماه، به شهرها حمله می کنند» این روایت را قبلا نمی فهمیدیم؛ ولی امروزه پیشرفت علم ثابت کرده است که به دلیل مد (بالا آمدن آب دریا) میکروب ها در وسط ماه به شهرها حمله می کنند. بنابراین، نباید نقش و تأثیرات بهشتی را در درمان بیماریها نادیده گرفت. لینک عضویت ستاد↙️↙️ 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۳۴ 🍀درمان بیماری ها با یکی دیگر از راه های کلی درمان در طب اسلامی، درمان با ضدش می باشد. البته در طب یونانی هم، درمان مبتنی بر ضدش می باشد. 🍃در روایات آمده است: طبيبي هندي نزد منصور دوانیقی حاضر شده بود و برای منصور و جمعیت حاضر در جلسه، از کتاب های طبی خود می خواند. امام صادق ، نیز که در مجله حاضر بود، به سخنانش گوش فرا می داد. هنگامی که سخنان طبیب هندی تمام شد، رو به امام صادق ع کرد و گفت: یا ابا عبداله آیا میخواهید از علم خود و کتاب های طبی خود شما را بهره مند کنم؟ امام صادق السلام فرمود: نه، نزد ما علمی بهتر از علم شما قرار دارد. ما را با ، سردی را با گرمی، را با و خشکی را با تری درمان می کنیم و همه امور را به خداوند تبارک و تعالی برمی گردانیم. بر اساس این روایت، امام صادق ، درمان گرم را با سرد، سرد را با گرم، مرطوب را با خشک، و خشک را با مرطوب پذیرفتند و تایید کردند که درمان به ضده میباشد. 🍃لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۳۵ 🌺اموری که بدن را می سازد از قبیل آب و شیر 🍃 چنانچه در روایاتی امام علیه السلام به بیمار فرمود: چه چیزی تو را از آب باز میدارد که خداوند هر چیز زنده ای را از آن آفریده است؟ 🍃و نیز فرمود: چه چیزی تو را از شیر باز می دارد که گوشتت از آن روییده و استخوانت از آن محکم شده است؟ 👌می بینیم که امام علیه السلام در درمان بیماری به آب اشاره فرمودند پس در طب اسلامی وجود دارد بطور مثال برای کسانی که غلبه ی صفرا دارند آب مفید هست. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ۲ ۳۶ 🍀درمان با شراب و چیزهای مست کننده چیزی که مست کننده باشد، بی تردید از نگاه شریعت اسلامی حرام است. ⁉️حال سوالی که مطرح هست آیا برای درمان می شود از مسکرات استفاده نمود؟ 🍃روایت: خداوند مقتدر و بزرگ در چیزی که حرامش کرده، نه شفا قرار داده است و نه دوایی. 🍃شخصی به امام صادق علیه السلام عرضه داشت: فدایت گردم من باد بواسیر دارم و چیزی جز نوشیدن شراب برایم خوب نیست. حضرت به وی فرمود: تو را چکار به آنچه خدا و پیامبرش حرام کرده اند. حضرت این سخن را سه بار به او می فرماید. و فرمودند: بر تو باد به این خرمای خیسانده در آب... ✍با وجود اینکه شخص می گوید مرا سود بخشید امام او را از این کار باز می دارد زیرا شراب مست می کند و شخص که آنرا می نوشد رنج و درد را احساس نمی کند و امام بجایش دوایی مباح و سودمند برایش تجویز می کند. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۳۷ 🍀دو نکته در باب درمان با شراب: 1⃣اگر شراب دارو نباشد، بی تردید از مسکّن ها به شمار می رود و این اثر طبیعی شراب و هر مست کننده ای است؛ روشن است که دوا و مسکّن به مرور اثرش را از دست می دهد. در نتیجه بیمار ناگزیز می شود که به مقدار آن بیفزاید، تا اینکه شخصی که شراب را بعنوان مسکّن مصرف می کند، ناخودآگاه به یک شرابخوار تبدیل می شود. اگر انسان آرام بخش بخورد، بدن تلاش نمی کند که عامل بیماری را دفع کند، زیرا احساس درد نمی کند و به مقاومت و تولید پادزهر عادت ندارد به گونه ای که پس از پایان یافتن اثر آرامبخش دوباره درد و بیماری بازمی گردد و بدن نه توان مقاومت دارد و نه توان ایجاد پادزهر.😞 🍃روایت: دوای تو در خود توست و تو نمی دانی. 🔶از اینرو در طب اسلامی جایی برای آرام بخش و قرص های آرام بخش وجود ندارد، مگر به ندرت. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ۲ ۳۸ 2⃣حکم درمان با شراب از راه غیر نوشیدن نظیر سرمه کشیدن و ریختن آن در گوش یا چشم یا ضدعفونی کردن بدن با آن. 🍃امام صادق(ع): هر که با میلی از مست کننده سرمه کند، خداوند او را با میلی از آتش سرمه می کند. ✍شخصی از امام صادق(ع): درباره دوایی پرسید که با شراب آمیخته شده است. آیا با این دوا سرمه کنیم یا نه؟ امام فرمودند: خداوند مقتدر بزرگ در حرام شفایی قرار نداده است. 🍃لیکن شیخ طوسی با سندش از امام صادق(ع) درباره مردی پرسید که از بیماری چشمانش شکایت دارد و برای او سرمه ای نسخه می شود که با شراب آمیخته است؟ حضرت فرمودند: این سرمه به سان مُردار آلوده است؛ اما اگر ناگزیر است با آن سرمه کند. 👌لیکن روایاتی که می گوید خداوند در حرام شفایی قرار نداده است، حتی در سرمه کشیدن، موجب می شود که انسان در دوا بودن و درمان با شراب در ظاهر بدن نیز تردید کند. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۳۹ 🔺درمان با سایر محرمات : ✍در بسیاری از روایات آمده است: خداوند در حرام نه شفایی قرار داده است نه دوایی... 🍃شخصی به امیرالمومنین(ع) گذر کرد و ماهی جری به همراه داشت. حضرت فرمود: این چیست که به همراه توست؟ او گفت برادرم کمرش درد می کرد و برایش خوردن جری را نسخه کرده اند. حضرت فرمود: خداوند در آنچه حرام کرده شفایی قرار نداده است. 🍃امام صادق(ع) درباره مردی که بیمار بود و به وی دستور دادند که ادرار بنوشد. امام فرمود: ادرار ننوشد⛔️ گفتند: او ناگزیر از نوشیدن آن است. امام فرمودند: چنانچه وی از نوشیدن آن ناچار است و دارویی برای دردش نمی یابد؛ باید ادرار خود را بنوشد، امّا ادرار دیگری را نباید بنوشد.🤢 👈معنای نهی امام یا دوا نبودن ادرار است یا حرام بودن آن و هنگامی که پرسش کننده خبر از ناچاری می دهد زیرا امکان دارد که وی اعتقاد دارد، ادرار دواست و یقین دارد که درد او، دوایی ندارد و به همین علت امام بطور قطع از آن نهی نمی کند، ممکن است وی برای ادرار اثری ببیند، اگرچه ادرار در واقع دارو نباشد و در لیست قرار ندارد. 🍃برخی از پیامبر(ص) درخواست اجازه برای انجام عمل جرّاحی کردند، حضرت در آغاز آنان را نهی کردند لیکن وقتی پافشاری ایشان را دیدند، اجازه داد... ✍نتیجه: درمان با حرام مادامی ممنوع است که جایگزین حلال نداشته باشد.امّا در صورتی که جایگزین نداشته باشد، درمان با و روا نیست‌. 🐠ماهی جری یک نوع ماهی بدون فلس می باشد. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ۲ ۴۰ 🔸تقسیم بندی درمان 🍃درمان در طب اسلامی، سری دارد، بدنی و اعضایی. سر درمان کردن است و بدن آن که برای هر دردی دواست و اعضای آن، برای هر دردی ویژه است. ✅برتری طب اسلامی در وجود داروهای عمومی در لیست داروهای آن و داروخانهء آن است که برای هر درد و بیماری یا دسته ی بزرگی از بیماری ها دواست. سایر درمان ها در مراحل بعدی قرار دارند . 💠انسانی که دارای سرشت سالم است و از غذاهای سالم استفاده می کند و شمار وعده های غذا را رعایت می نماید و از حد اعتدال بیرون نمی رود با داشتن ایمان از آرامش فکری برخوردار است، به بیش از و درمانهای عمومی نیاز ندارد. 🔸پس از ورود بشر به بحران های فکری و اعتقادی و انجام کارهایی که از آنها نهی شده است، نوبت به که برای بیماری ها سودمندند رسید که این داروها با نوعی‌ پیچیدگی، ترکیب و پخت و آماده سازی همراه هستند. 👈در مرحله ی بعدی و پس از شدت یافتن بحران مذکور و ازدیاد انجام کارهای مضرّ به طبیعت و جسم و آنچه باعث آلودگی هوا و ضعف توان و کاهش حالت بازدارندگی شده نوبت به به هر بیماری می رسد. 🔴البته با وجود این، در سخت ترین حالت ها نقش خود را از دست نمی دهند، لیکن اثرگذاری آن با کاهش اعتقاد و اندازه پیچیدگی یا سادگی زندگی شخص و میزان کیفیت آن و اندازه خالص و اصلی بودن و... در تاثیر این داروها دخالت دارد. ✍از اینرو بسیاری از بیماری هایی که پزشکان امروز می گویند:این بیماری درمان ندارد، بلکه بیشتر بیماری هایی که امروزه مردم به آن مبتلا می شوند(به ویژه بیماری هایی که در سنین پیری رخ می دهد)پزشکان از معالجه آن عاجزند و غیر از برایش دارویی تجویز نمی کنند. در حالی که از دیدگاه اسلام، دردی نیست که برایش دوایی نباشد.اگر در برخی اوقات گفته اند: دارویی ندارد، بدین معناست ندارد؛ امّا به حال خود باقیست و اثرگذاری خود را دارد.امّا برخی امور مانند که شخص انجام می دهد یا ای که می پردازد ،خداوند به بهبودی او شتاب می بخشد. ✅تکیه بر طب جدید، تکیه بر طبّ ناقص است. در حالی که تکیه بر ، اتکا بر طبّی است که بر قاعده ای پهناور و با امنیت استوار است و در این طب، امید و بهبودی وجود دارد. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۴۱ ⛔️پرهیز(رژیم غذایی): پرهیز کردن در حالت عادی و پیش از بیماری خوب نیست و هیچ فایده ای ندارد؛ آنچه از روایات برداشت می شود اینست که در حالت ذکر شده، پرهیز ممکن است مضر باشد و منجر به ضعف و غلبه بیماری گردد. 🍃روایت: دو تن بیمارند: شخص سالمی که پرهیز کند و بیماری که بهم خوری کند. 🔸آنچه از حدیث فوق برداشت می شود: 1⃣پرهیز بطور مطلق، یعنی تمام چیزهایی را که در حال بیماری زیان دارد و تمامی چیزهایی را که بیمار از آن پرهیز می کند به هیچ گونه بیماری دچار نمی شود؛ امّا غافل از اینکه موضوع برعکس است، زیرا ترک غذاها به این منجر خواهد شد که بدن بسیاری از مواد ضروری را از دست بدهد موادی که کمبود آنها موجب و انواع بیماری می شود. 2⃣پرهیز از غذایی که در حال بیماری زیان می رساند امّا پرهیز از این غذا در حال تندرستی انسان را به بیماری دچار می کند. به عنوان نمونه، اگر کسی خوردن شکر را به طور کلی ترک کند، به بیماری قند مبتلا می شود. ✍احتمال اول قوی تر است در حالیکه احتمال دوم، از احتمال بودن فراتر نمی رود. ✅نتیجه: پرهیز در حال سلامتی پسندیده نیست، به این معنا که انسان نباید با این هدف که به بیماری دچار نشود، بسیاری از غذاها را رها کند و نخورد؛ حتی ممکن است این کار زیان آور باشد و موجب ابتلای شخص به بیماری شود. البته همیشه سودمند است و زیان آور. 3⃣این روایت به فردی دیگر اشاره می کند که بیماری که به هم خوری می کند، یعنی در حال بیماری از خوردن چیزی خودداری نمی کند، اگر چه برایش زیان داشته باشد که موجب طولانی شدن بیماری او می گردد. ممکن است منظور روایت خوردن غذاهای گوناگون باشد. و احتمال دارد بسنده نکردن به غذاهایی که برای بیمار تهیه می شود از قبیل سوپ باشد. برخی غذاها برای بیمار زیانبار است و برخی غذاها سودمند که باید تشخیص آن را به طبیب واگذار کرد یا از روایات بدست آورد. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۴۲ 🍃روایت: پرهیز سر دستهء داروهاست. این حدیث ممکن است بدین معنا باشد که پرهیز سرِ نخ و آغاز درمان باشد. یا ممکن است به منزلهء سر نسبت به بدن باشد؛ پرهیز به سان دست نیست که بتوان بدون آن زندگی کرد بلکه به منزله ی سر است که بدون آن نمی شود زندگی کرد. 👈بهمین دلیل بیماری که نا پرهیزی کند بیماریش ادامه می یابد و دارو برایش سود نمی رساند. 🍃امام علی(ع): به تندرستی نمی رسی، جز با پرهیز کردن. 🌺امام صادق(ع): پرهیز همان دواست. 🔹چنین بر می آید که پرهیز فقط کمک کننده برای شفا و تنظیم کننده مدت درمان نیست، بلکه خود . 🔴مدّت زمان پرهیز 🍃امام صادق(ع): پرهیز پس از هفت روز برای بیمار سودمند نیست. 🌺روایت: نهایت پرهیز چهارده روز است. 👈در حدیثی دیگر مدت پرهیز ده روز تعیین شد. ✍امکان دارد اختلاف مدّت پرهیز به دلیل اختلاف بیماری باشد؛ کمترین مدت پرهیز هفت روز و بیشترین آن چهارده روز است. 👌پرهیز در برخی بیماری ها نظیر فشارخون و دیابت دائمی است، مگر اینکه این گونه پرهیز را جزء بدانیم نه پرهیز. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۴۳ 🔴معنای پرهیز 🍃روایت: پرهیز آن نیست که چیزی را رها کنی و اصلا آنرا نخوری، لیکن پرهیز آنست که از آن چیز کم بخوری. 🌺امام صادق(ع): لیکن ما خاندان، تنها از خرما پرهیز می کنیم و با سیب و آب سرد درمان می نمائیم. 👈پرهیز از خرما را به خود نسبت داده اند زیرا آنان جز با بیماری هایی ویژه نظیر تب، چشم درد و سر درد بیمار نمی شوند. و پرهیز در این سه بیماری همان ترک خوردن خرماست بعلاوه در روایت گفته شده که ما با سیب و آب سرد درمان می کنیم و اینها دوای تب هستند. 🍃روایت: اگر مردم از چند چیز پرهیز می کنند لیکن ما فقط از خرما پرهیز می کنیم. 🌺پیامبر(ص): شخصی را که چشم درد داشت از پرهیز از هر غذایی نهی کرد، جز از خرما. 🔸در هر حال مقصود از پرهیز، کم خوردن برخی غذاهای زیان آور به بدن و ضعیف کننده آن است که بستگی به تجربه و نظر طبیب دارد لیکن آنچه را که ما می شناسیم عبارت از سه چیز است: ، و که باید از آن ها پرهیز کرد. ✍حقیقت پرهیز آنست که به بدن فرصت داده شود، تا خود را درمان کند و بیماری ها و عوامل آن را دفع کند و عنوان کلی پرهیز همان با بدن است. 🍃روایت: سر پرهیز، مدارا با بدن است. ✅وادار نکردن بیمار به غذا خوردن 🌺روایت: بیمارانتان را وادار به غذا خوردن نکنید، زیرا خداوند آنان را غذا می دهد و سیراب می کند. 👈در این روایت نشان می دهد بیمار نیاز به غذا ندارد و خواسته ترس بیماران را برطرف کند، زیرا آنان می ترسند که ترک غذا خوردن و ضعف به چیرگی بیماری بر آنان و سرانجام به مرگ منجر شود. و نیز از این حدیث می فهمیم که بدن در ذخیره های موجود در آن یعنی چربی ها تکیه می کند و به همین دلیل کاهش این ها به تحقق بهبودی بیمار کمک می کند یا اینکه وجود این ها زیان آور است و به بیماری های دشوارتر منجر می شود و بیماری و خوردن موجب می شود که شخص از این چربی ها رهایی یابد. وقتی بیمار رو به بهبودی باشد، تمایل به خوردن غذا پیدا می کند. 🍃روایت:سلامت و بیماری در بدن با هم می جنگند چنانچه بیماری بر سلامتی پیروز شود، بیماری بیدار می شود و چنانچه سلامتی بر بیماری چیره گردد، بیمار میل به غذا پیدا می کند و هر گاه میل به غذا پیدا کرد، به او غذا بدهید که چه بسا در آن بهبودی باشد. ✅ترک پیاده روی برای بیمار (استراحت کردن) 🌺روایت: راه رفتن برای بیمار بازگشت بیماری است. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
آموزش ۲ ۴۴ 🍃🌺 شفا جستن با ذکر نظریه ی اسلام در فرآیند بیماری ها بر پافشاری میکند و به این سنخ از درمان بیشترین اهمیت را میدهد. در طب نخستین و آخرین رمز درمان، گفتن است. 👌مقصود از ذکر و سخن گفتن نام . 👨‍⚕طبیب در درجه ی نخست موظف است ی بیمار را شاد کند و بالا ببرد و در درجه ی دوم با ی دارو و عملیات پزشکی. 🔸فرض کنید شخصی از یک بیماری خطرناک هراس داشته باشد به پزشک متخصص مراجعه می کند و پزشک پس از معاینه به وی بگوید: تو سالم هستی و مشکلی نداری. این شخص شادمان شده بدنش سبک می شود؛ احساس نشاط و تحرّک پیدا می کند. برعکس، چنانچه پزشک به وی بگوید: بیماریت درمان ندارد. در این صورت، اندوهگین می شود احساس سنگینی و کسالت می کند و دنیا در نظرش تیره و تار می شود و دست از کار می کشد و سیستم گوارشی او دچار نابسامانی می شود، حتی اگر در واقع نباشد. 🌺خداوند فرموده است: وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاء وَ رحمة لِلمُومِنین. 🍃رسول خدا (ص): کسی را که قرآن شفا ندهد، خدا او را شفا ندهد. 🍃پیامبر (ص): بر شما باد یاد خدا که شفا است و از یاد مردم پرهیز کنید که درد و بیماری است. 🌸امیرالمومنین (ع): یاد خدا، داروی بیماری روان هاست. ✍یاد خداوند دوای دلهاست که خداوند فرمودند: الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ اَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوب. دعا، قرآن و یاد خدای سبحان از نگاه و حتی به مراتب بالاتر از سخن طبیب است. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ۲ ۴۵ 🌺🍃ذکر خداوند و یاد اهل بیت شفاست. 💠نام خدا دواست. آیا مقصود از این نام است یا او یا هر کدام از نام های نیکوی او؟ 🍃پیامبر(ص): هر نامی از نام های خدا اعظم است. بنابراین، دلت را از هر نامی غیر از او خالی کن و او را با هر نامی که می خواهی بخوان. 🌺خداوند نامهای نیکو داردپس او را به آن ها بخوان.《اعراف_۱۸۰》 ✍یکی از اصحاب امام باقر (ع) به آن حضرت از بیماری شکایت کرد. حضرت به او فرمود: ده مرتبه پی در پی بگو: یا اللّه یا اللّه، زیرا هر مومنی که آن را بگوید، پروردگارش می گوید: ای بنده ی من، اجابت می کنم. حاجت خود را مسالت کن. ✅برای برطرف شدن بیماری، بسیار است که در برگه ای بنویسی: 《یا من اسمه دواء و ذکره شفاء یا من یجعل الشفاء فیها یشاء من الاشیاء صلّ علی محمّد و آل محمّد و اجعل شفائی من هذا الدّا فی اسمک هذا یا الله_آن را ده بار می نویسی_ یا ربّ_ آن را ده بار می نویسی_ یا ارحم الراحمین. ده مرتبه》. 🍃روایت: آه اسمی از اسماء خداست. ✍یاد علیهم السلام نیز به یاد خدای سبحان پیوست می شود. 🍃امام باقر (ع): یاد ما، یاد خداست و یاد دشمنان ما، یاد شیطان است. ✍پیامبر (ص) کارهای شیطان را نام برد و فرمود: دمیدن های شیطان آن است که یکی از شما باور کند، چیزی پس از قرآن برایش از یاد ما اهل بیت و از صلوات بر ما شفا دهنده تر است، زیرا خداوند یاد ما اهل بیت را شفای سینه ها قرار داده است. 🍃امیرالمومنین (ع): ذکر ما اهل بیت شفای هر مرض و بیماری و وسوسه و شک است. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ۲ ۴۶ 🍃🌺لا حول و لا قوه الّا بالله ⭕️عمده در این سخن، آن است که انسان در برابر پروردگار جهانیان تسلیم محض باشد. 🍃پیامبر (ص): لا حول و لا قوة الّا بالله، شفایی از نود و نه درد است که کمترین آن، اندوه باشد. ✍ امام رضا (ع): هر که بگوید لا حول و لا قوه الّا بالله، خداوند هفتاد نوع بلا را از او دفع کند که آسانترین آن ها، اندوه باشد. 🍃امام صادق(ع): هر که هفتاد مرتبه بگوید: ماشاء الله لا حول و لا قوة الّا بالله، خداوند هفتاد نوع بلا را از او بگرداند که آسانترین آن خفه شدن باشد. ✍امام صادق(ع): هرگاه نماز مغرب و صبح را خواندی هفت مرتبه بگو: بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الّا بالله العلی العظیم. هر که آنرا بگوید، بیماری جذام، پیسی، دیوانگی و هفتاد نوع بلا به وی نمی رسد. 🍃امام صادق(ع): هر کس پس از نماز صبح و پس از نماز مغرب، هفت مرتبه بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الّا بالله العلی العظیم، خداوند بزرگ و مقتدر هفتاد نوع بلا را از وی دفع می کند که کمترین آن باد و پیسی و دیوانگی است و چنانچه وی از بدبختان باشد، نام او از لیست بدبختان محو و در لیست خوش بختان ثبت می شود. 🍃پیامبر(ص): لا حول و لا قوة الّا بالله دوای هر دردی است که ساده ترین آن اندوه می باشد. ✍چند نکته در مورد حوقله: 1⃣این نود و نه درد چیست و چه نقطه اشتراکی با هم دارند؟ از روایات برداشت می شود که آنها دردهایی هستند که عامل آنها و می باشد.لیکن روایت دیگری بیان کرده از سنخ اندوه است نظیر . ✍دوا بودن و پیشگیری حوقله پیرامون اندوه، خشم، خفه شدن، دیوانگی، سختی، وسوسه، حدیث نفس و گرفتاری دور می زند، یعنی پیرامون بیماری های و است. 👈هر زمان در روایات، از بیماری های دیگری یاد شده که حوقله آن ها را درمان یا جلوگیری می کند، عامل این بیماری ها، و و است و از جمله ی این بیماری ها و و است. 2⃣اثر دوا بودن حوقله چند چیز است: 👈تسلیم شدن شخص در برابر خدا و تکیه بر آفریدگارش. 👈اثرگذاری نیروهای عالم علوی(بالا) 🍃روایت: هر گاه شخص بگوید: لا حول و لا قوه الّا بالله، خداوند بزرگ و مقتدر به فرشتگان گوید: بنده ی من تسلیم شد. حاجت او را روا کنید. 👈تضعیف شیطان. شیطانی که خود از عوامل بیماری است. 👈حوقله به خواننده اش نیرو می بخشد. 3⃣چگونگی خواندن حوقله چگونگی خواندن حوقله از یک بیماری تا بیماری دیگر تفاوت دارد. برخی روایات بطور مطلق آورده است و برخی آن را مقید به خواندن پس از نماز صبح و پس از نماز مغرب. اما روایتی وجود دارد که می گوید باید دست در موضع درد نهاد. لینک عضویت •✾🎓 مکتب ستاد🎓✾•👇👇 🎓 @maktab_setad