eitaa logo
مکتب شهید سلیمانی اراک
237 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
532 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال 12.pdf
حجم: 287.5K
✅سوالات وارده در کانال ثامن ❇️سوال دوازدهم 💠 چرا این دولت با همه ضعف هایی که دارد باید ادامه دهد؟
🔸چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ 🔸اگر از صلح امام‌حسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کرده‌ایم 🔻 آن‌قدر که با حرف صحیح می‌شود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمی‌شود. آن‌قدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، می‌تواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمی‌تواند ظلم کند، به‌ویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر می‌شود علیه دین سوءاستفاده کرد. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده می‌شود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه می‌شود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرف‌های صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرف‌های صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند. 🔻 مثلاً می‌گویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امام‌حسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرف‌ها درست است اما ناقص است، همه‌اش را بگو! وقتی نصفش را نمی‌گویی، معلوم می‌شود یک قصد و غرضی پشت سرش هست. 🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا می‌کرد، اما چاره‌ای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکم‌تری کند. 🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امام‌حسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ به‌خاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و به‌خاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند. 🔻 می‌گویند «ببینید امام‌حسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیه‌اش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانت‌ها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امام‌حسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امام‌حسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همه‌اش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است. 🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛
💢 قضیه صلح امام حسن مجتبی علیه السلام از نگاه امام خمینی (ره) 🔻قصه امام حسن (ع) و قضیه صلح ،این هم صلح تحمیلی بود، برای اینکه امام حسن (ع)،دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد ; صلح تحمیلی بود، آن صلح تحمیلی در زمان امام حسن (ع) واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که درزمان امیرالمومنین(ع) واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی. (صحیفه امام ره ج،20) ⚫️ رحلت حضرت ختمی مرتبت پیامبر رحمت وشهادت سبط اکبر امام مجتبی وشهادت حضرت ثامن الحج علی بن موسی تسلیت باد.
سوال 13.pdf
حجم: 616.4K
✅سوالات وارده در کانال ثامن 💢سوال سیزدهم 🔳 ارزیابی کلی از مجلس یازدهم
1_523750109.pdf
حجم: 72.9K
✅سوالات وارده در کانال ثامن 💢سوال چهاردهم ❇️ تحلیلِ ذهنیّتِ آیت االله خامنه اي درباره تداومِ دولتِ روحانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع) ماجرای زیبای بزرگ (ع) به بیان شیوای
🖊چگونه انتظار دارید اشعث با نامه معاویه تحریک نشود و بر علی فشار وارد نکند؟ از زمان شعرها و شعارهای مدنی برای تسلیم شدن به غرب تا به امروز، بازی قرائت‌های مختلف در مسیر تحریف واقعیات توسط مدعیان اصلاحات و روشنفکرنماها به کار گرفته می‌شود. لیبرالها در مسیری حرکت می‌کنند که آمریکا می‌خواهد. برخی از مومنین از قرائت حسن روحانی از صلح امام حسن برآشفته شده‌اند! مگر غیر از این است که ایشان قرائت معاویه از صلح رادنبال می‌کند؟چگونه انتظار دارید اشعث با نامه معاویه تحریک نشود و بر علی فشار وارد نکند؟ این که امر تازه ای نیست. اینها ترس راعقلانیت، از خطر گریختن را مصلحت، کشور را معطل غرب کردن را تدبیر می‌دانند. اگر قرائت مالک در صفین و قیس بن سعد در زمان امام حسن(ع) را مطرح می‌کردند، باید تعجب می کردیم. نمی‌دانم کسی که با دشمنان دین رفیق و بامومنین دشمن است از دین چه فهمیده؟ کاش در لباس دین مسیر باطل را طی نمی کرد. ✍️ستار اسدی پور