eitaa logo
مکتب شهید سلیمانی اراک
237 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
532 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ ؛ | توصیه رهبر انقلاب به قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل برای پیروزی جبهه مقاومت ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🔻از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرت‌ها و عمّال سرسپرده آنان نترسید 🔹️امام خمینی (ره)، ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🇮🇷 🔸ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) 🍃🌹🍃 ▪️امام خمینی (ره) به‌عنوان معمار انقلاب اسلامی، شخصیتی چندبُعدی و اثرگذار داشت که ترکیبی از علم، تقوا، شجاعت و درایت بود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان عبارتند از: 1⃣ایمان و تقوای عمیق : - زندگی امام بر پایه اخلاص و بندگی خدا استوار بود. - همواره بر ذکر، عبادت و ارتباط با خدا تأکید داشتند. 2⃣ شجاعت و استقامت انقلابی : - در برابر استبداد شاه و استکبار جهانی هرگز ترس به خود راه ندادند. 3⃣بینش سیاسی و درایت بالا : - با تحلیل دقیق شرایط، راهبردهای انقلاب را طراحی کردند. ـ تشکیل حکومت اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی از نتایج درایت ایشان بود. 4⃣ساده‌زیستی و مردمداری : - با وجود مقام مرجعیت و رهبری، زندگی بسیار ساده‌ای داشتند. ـ همدردی با محرومان و حمایت از مستضعفان از اصول ثابت زندگی ایشان بود. 5⃣ قدرت رهبری و جذب مردم : - با کلام نافذ و شخصیت کاریزماتیک خود، میلیون‌ها نفر را هدایت کردند. 6⃣ علم و اجتهاد برتر : - علاوه بر رهبری سیاسی، مرجع تقلید و استاد برجسته حوزه بودند. - آثار علمی ایشان در فقه، فلسفه و عرفان نشان‌دهنده عمق دانش ایشان است. ✍️ سخن پایانی: امام خمینی (ره) ترکیبی بی‌نظیر از معنویت و مبارزه، علم و عمل، و سادگی و عظمت بودند. ایشان نه‌تنها انقلابی بزرگ آفریدند، بلکه الگویی ماندگار برای مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شدند. ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
25.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶«نویدی برای بشریّت» 🔷تحلیل از سفر اخیر ترامپ به کشورهای عربی 🔶چرا ترامپ به منطقه سفر کرد؟ 🔷آمارهای جهانی درباره سخنان ترامپ چه می‌گوید؟ 🔶آیا آمریکا به اندازه دوازده برابر خرجی که در اوکراین کرده در این سفر کمک مالی دریافت نمود و از مشکلات اقتصادی نجات پیدا خواهد کرد؟ ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🇮🇷🇵🇸 🔰 | مردمداری؛ کلید اعتماد و همراهی اجتماعی 🍃🌹🍃 🔹در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با وزیر کشور و استانداران، تأکید ایشان بر ضرورت مردم‌داری و پرهیز از پشت‌میزنشینی بار دیگر نشان داد که حلقه‌ی مفقوده‌ی بسیاری از چالش‌های اجتماعی، گفت‌وگوی مستقیم و حضور بی‌واسطه‌ی مسئولان در میان مردم است. ایشان با اشاره به لزوم شنیدن حرف مردم، حتی اعتراضات تند، این رفتار را نه‌تنها یک تکنیک مدیریتی، بلکه تمرینی اخلاقی برای تقویت پیوند دولت و ملت دانستند. 🔹توصیه‌ی رهبر انقلاب به تحمل اعتراضات وارد یا ناوارد مردم، نگاهی راهبردی به مقوله‌ی مشارکت اجتماعی دارد. تجربه نشان داده است که نخستین جرقه‌های بی‌اعتمادی زمانی زده می‌شود که مردم احساس کنند صدایشان به‌جایی نمی‌رسد. اما وقتی مسئولی در جمع شهروندان حاضر شود و با آرامش به سخنان آنان گوش دهد، حتی اگر نتیجه‌ی فوری حاصل نشود، احترام متقابل شکل می‌گیرد. این همان سرمایه‌ای اجتماعی است که در بحران‌ها به کمک نظام می‌آید. 🔹مقام معظم رهبری با تقسیم‌بندی افراد به کم‌حوصله و صبور، این مهارت را ذاتی نمی‌دانند، بلکه آن را قابل یادگیری معرفی می‌کنند. این نگاه، پاسخی به کسانی است که گریز از مردم را به بهانه‌ی "حاشیه‌ای بودن اعتراضات" توجیه می‌کنند. در واقع، هنر مدیریت در نظام اسلامی، تبدیل نارضایتی‌ها به فرصت گفت‌وگو است؛ همان‌گونه که (ره) با در آغوش کشیدن منتقدان، الگویی ماندگار از دیپلماسی مردمی ارائه دادند. 🔹امروزه برخی مدیران، ارتباط با مردم را به پست‌های مجازی و بیانیه‌های رسمی محدود می‌کنند، غافل از آنکه محبت مردم در گرو لمس دردهایشان است. رهبری به‌ صراحت هشدار می‌دهند که اگر مسئولی تنها در سالن‌های اختصاصی با طبقه‌ی خاصی تعامل داشته باشد، در روزهای سخت پشتیبانی عمومی را از دست خواهد داد. نمونه‌ی عینی این توصیه را در همدلی گسترده‌ی مردم با جبهه‌ی می‌بینیم؛ جایی که رهبری با حضور در جمع خانواده‌های شهدا، این پیوند را زنده نگه می‌دارند. 🔹سخنان رهبر انقلاب یادآور این اصل طلایی است که حکومت‌داری بدون مردم‌داری محکوم به زوال است. در شرایطی که دشمن با به دنبال انفجار اجتماعی است، تحمل سخنان تند و پاسخ منطقی به آن‌ها، سدی محکم در برابر توطئه‌ها خواهد بود. به بیان ساده‌تر، مردمِ امروزِ شنیده‌شده، پشتیبانِ فردای مدیریت‌اند؛ همان‌گونه که تاریخ انقلاب اسلامی گواه این واقعیت است. ✍🏼 مصطفی علیجان‌زاده ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🔰در مکتب امام خمینی رحمةالله‌علیه 🍃🌹🍃 ▪️کار خودتان را خوب انجام دهید... ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🔰در مکتب امام خمینی رحمةالله‌علیه 🍃🌹🍃 🔸خود باختگـی ملـی با تبلیغ برای غرب ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیا این جمله که «حفظ نظام اسلامی از حفظ جان (عج) واجب‌تر است» را واقعاً امام خمینی (ره) گفته‌اند؟ اگر بله، منظور چیست؟ ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
🇮🇷🇵🇸 🔰 | پیش نیاز اصلاح زیرساخت‌ها! 🍃🌹🍃 🔹بر اساس برخی آمارها، بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل بار داخلی کشور توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌گیرد. این ناوگان، ستون فقرات لجستیک و انتقال کالای کشور به شمار می‌آید، اما متأسفانه در سال‌های اخیر تحت فشارهای جدی قرار گرفته است. متولیان این بخش، به‌ویژه رانندگان و صاحبان کامیون، در تنگنای مسائل پیچیده‌ای مانند پایین بودن نرخ کرایه‌ها نسبت به هزینه‌های فزاینده، افزایش قیمت قطعات یدکی، گرانی لاستیک، مشکلات بیمه، سیستم ناکارآمد توزیع بار، و همچنین فرسودگی بالای ناوگان قرار دارند. در چنین شرایطی، هرگونه افزایش در نرخ گازوئیل، بدون در نظر گرفتن الزامات ساختاری، به معنای برهم خوردن تعادل معیشتی آنان و فروپاشی نسبی معادله درآمد-هزینه خواهد بود. از سوی دیگر، نمی‌توان انکار کرد که دولت در حال حاضر یارانه سنگینی بابت سوخت پرداخت می‌کند، که چه بر اساس قیمت تمام‌شده داخلی و چه در مقایسه با نرخ جهانی گازوئیل، کاملاً زیان‌ده تلقی می‌شود. این یارانه، در قالب یک زنجیره پنهان، بار مالی سنگینی بر دوش کشور می‌گذارد و در نهایت، این فشار به شکل غیرمستقیم به مردم بازمی‌گردد. بنابراین، تداوم وضعیت فعلی نه‌تنها منطقی نیست، بلکه غیرپایدار نیز هست و قطعاً نیازمند تغییرات اساسی است. 🔸افزایش نرخ سوخت می‌تواند اقدامی مؤثر در جهت کنترل قاچاق و بهینه‌سازی مصرف باشد، اما مشکل اساسی اینجاست که زیرساخت‌های فنی و نظارتی لازم برای تمایز دقیق میان مصرف‌کنندگان واقعی و سودجویان فراهم نشده است. امروز حدود ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون در کشور ثبت شده‌اند، اما نبود سامانه‌ای جامع و روزآمد برای شناسایی بارنامه‌های واقعی، تفکیک ناوگان فعال از غیرفعال، و تشخیص فعالیت‌های سالم از صوری، موجب شده حتی کامیون‌داران شریف نیز هدف سیاست‌های ضدقاچاق قرار بگیرند. این در حالی است که بسیاری از سامانه‌های موجود، همچنان مبتنی بر زیرساخت‌های مربوط به یک دهه پیش طراحی شده‌اند و پاسخگوی نیازهای امروز نیستند. 🔹در چنین شرایطی، استفاده از مکانیزم قیمتی برای اصلاح سوخت، باید آخرین گام در مسیر اصلاحات باشد، نه نخستین. ابتدا باید زیرساخت‌های نظارتی به‌روز شود، مسیرهای توزیع بهینه گردد، سامانه‌های ثبت و رصد فعالیت حمل‌ونقل اصلاح شوند، و با پدیده «قاچاق ساختاری» مقابله شود. در کنار این اقدامات، باید سیاست‌های حمایتی هدفمند و دقیق برای طبقات مولد، به‌ویژه رانندگان و مالکان ناوگان جاده‌ای، طراحی و اجرا شود. در غیر این‌صورت، بار اصلی اصلاحات ، بر دوش طبقات زحمت‌کش و آسیب‌پذیر قرار گرفته و خود موجب نارضایتی، اختلال در شبکه حمل‌ونقل، و آسیب‌های اقتصادی-اجتماعی گسترده‌تری خواهد شد. ✍️ علی محمدی ♻️👇🏻 @maktab_shahid_soleimani_Arak ╰━━🌹🕊🌺🕊🌹━━╯
نشست بصیرتی و سیاسی به مناسبت رحلت امام ره روز شنبه ۱۰خرداد ماه 🌙 مکان : مسجد آسیدمهدی کاشانی برنامه به صورت پخش زنده در کانال کمیل برگزار می شود آدرس پخش زنده درکانال ایتا https://eitaa.com/komeiyl99